Маркетинг та продажі

Яка буває реклама в Telegram та як її запустити

7 minutes
Оновлено 14 Червня 2024
Яка буває реклама в Telegram та як її запустити

Мільйони підписників та стабільне зростання аудиторії, безліч тематичних груп та онлайн-ЗМІ: реклама в Telegram в Україні дійсно перспективна для бізнесу. Розкажемо, навіщо і як рекламуватись у месенджері та дамо рекомендації для збільшення ефективності кампаній.

За даними інтернет-видання AIN.UA, станом на перший квартал 2023 року 50,6 % українців обирають для спілкування Telegram. Це робить його найпопулярнішим месенджером в Україні для робочих комунікацій та особистого спілкування.

Telegram — це не лише швидкий обмін повідомленнями. Аудиторію стрімко завойовують інформаційні групи. За даними ГО «Український інститут медіа та комунікації», до повномасштабного вторгнення на новинні та розважальні групи у Telegram було підписано 35,9 % українців, а після — 63,3 %.

Аудиторія месенджера стрімко зростає не тільки в Україні. «Щодня понад 2,5 мільйона нових користувачів реєструються в Telegram, а на початку 2023 року ми перевищили показник у 800 мільйонів активних користувачів щомісяця», — стверджує Павло Дуров, засновник месенджера.

Зважаючи на велику аудиторію та популярність месенджера в Україні, реклама в Telegram допомагає:

  • Підвищити впізнаваність бренду. Рекламу можна таргетувати на конкретну аудиторію, щоб досягти максимальної ефективності.
  • Залучити нових клієнтів. Месенджер можна використовувати для створення воронки продажів.
  • Збільшити конверсію. Рекламні кампанії з використанням Telegram стимулюють продажі.

За допомогою Telegram-каналів можна охопити аудиторію до кількох мільйонів людей та стимулювати їх до взаємодії з контентом. Серед інших переваг:

  • Можливість створити чат-бот для обслуговування клієнтів, комунікації, інформування.
  • Ведення корпоративних груп або каналів для отримання прямого зворотного зв’язку та надсилання актуальної інформації.
  • Немає «рекламного шуму» порівняно з іншими месенджерами та соціальними мережами.
  • Різні методи публікації реклами: через офіційну платформу месенджера або неофіційно, без посередників.
  • Можливість відстежувати результати рекламної кампанії та коригувати стратегію.

Чому потрібні біржі для Telegram-реклами

Біржі реклами в Telegram спрощують співробітництво між рекламодавцями та власниками каналів та ботів. Основні завдання платформ:

  • створення надійного механізму комунікації між сторонами;
  • автоматизація процесу розміщення рекламних повідомлень;
  • збір статистичних даних для оцінювання ефективності кампанії.

Для запуску реклами на біржі потрібно зареєструватися, створити рекламну кампанію, вибрати цільову аудиторію і налаштувати таргетинг. Відтак вибрати спосіб оплати й внести депозит.

Переваги запуску реклами в Telegram з біржею:

  • простота та швидкість;
  • широкий вибір таргетингових параметрів;
  • можливість відстежувати результати рекламних кампаній.

Водночас рекламодавнець позбавлений можливості керувати показами та змушений платити високу комісію за посередництво. І ця реклама неофіційна: біржі мають власний перелік партнерських каналів, на яких розміщують оголошення, рекламні пости й повідомлення.

Натомість самостійне розміщення неофіційної реклами дає рекламодавцеві більше свободи. До того ж не потрібно сплачувати додаткову комісію. Але доведеться витрачати більше часу на підбір каналів, аналіз їхньої аудиторії, домовлятися з адміністратором.

Як запустити рекламу в Telegram на біржі? Процес простий: треба налаштувати умови, оцінити доступні варіанти та запустити кампанію. Конкретні умови залежать від проєкта.

В українському сегменті є кілька популярних майданчиків:

  • ADsell — українська біржа реклами в Telegram-каналах.
  • Collaborator — біржа прямого маркетингу. Дає можливість купувати гостьові пости на різних майданчиках, включно з Telegram.
  • TeLeAds — українська біржа реклами в Telegram, що надає послуги з нативних рекламних розміщень.
  • Epicstars — сервіс забезпечує автоматичне розміщення реклами в Telegram та соцмережах.

Вибираючи біржу реклами, важливо враховувати цілі та бюджет, а також перевіряти репутацію та якість каналів і майданчиків.

Читайте також:

Якою буває реклама в Telegram

У месенджері Telegram є два різновиди реклами: офіційна та неофіційна. Перша — це короткі оголошення в каналах, які користувачі можуть побачити в нижній частині стрічки публікацій.

З погляду рекламодавця офіційна реклама зручна, адже не треба самому знаходити майданчики та домовлятися з адміністраторами. Разом із тим, власник каналу не може впливати на зміст та мову офіційної реклами. Як приклад — оголошення російського забудовника в українському Telegram-каналі, присвяченому інвестиціям.

Офіційна реклама Telegram завжди позначена словом «Спонсороване»
Офіційна реклама Telegram завжди позначена словом «Спонсороване»

До неофіційної реклами у Telegram належать так звані «посіви»: рекламні публікації, місце під які можна купити у власників каналів.

Приклад рекламної публікації на каналі для діджитал-фахівців
Приклад рекламної публікації на каналі для діджитал-фахівців

Розглянемо кожен варіант докладніше.

Реклама в Telegram-каналах

Щоб розмістити рекламу в каналах месенджера, можна звертатися до адміністраторів чи власників напряму або через біржу. Перший варіант зручний, якщо потрібно охопити невелику кількість каналів, другий підходить для масових кампаній.

Під час вибору каналів не варто довіряти їх офіційним заявам про аудиторію: велика кількість із них користується ботофермами для «накручування» статистики. Краще перевірити дані самостійно за допомогою інструменту TGStat: вказати потрібне джерело та переглянути актуальні дані.

Ми проаналізували за допомогою TGStat один із найпопулярніших інформаційних каналів українського сегменту Telegram.

Зручний інструмент TGStat допомагає вибрати майданчики для розміщення реклами
Зручний інструмент TGStat допомагає вибрати майданчики для розміщення реклами

Показники, які допоможуть із вибором:

  • Тематика каналу має відповідати бізнесу рекламодавця.
  • Тип аудиторії та динаміка зростання підписників.
  • Кількість унікальних переглядів публікацій.
  • Частота появи в стрічці рекламних публікацій.
  • Приблизна вартість підписника каналу.

Значення має показник engagement rate, тобто залучення аудиторії. Якщо підписники активно взаємодіють із контентом каналу, він вважається успішним. Показники, наближені до нуля, можуть вказувати, що канал використовує ботів.

Що треба врахувати перед тим, як запустити рекламу в Telegram-каналах:

  • Розміщення рекламних повідомлень у відкритих спільнотах ефективніше, ніж у закритих.
  • У Telegram нема геотаргетингу, тому реклама, наприклад, локального офлайн-магазину може виявитися неефективною.
  • Крім кількості активних підписників, значення має і кількість репостів публікацій. Перевірити її можна за допомогою інструмента Telemetr.

Найчастіше практикують такі варіанти розміщення реклами у Telegram: 1/24, 4/48 та 6/72. Перша цифра означає кількість годин перебування рекламної публікації в топі, поки її не переб’є новий пост. Число після розділювача — час перебування рекламної публікації на каналі. Тобто через добу, дві або три пост буде видалений.

Кілька порад:

  • Найкраща рекламна публікація — та, що відповідає запитам потенційних клієнтів.
  • Текст краще адаптувати під кожну аудиторію і її мову, бо просувати один і той же пост у різних групах неефективно.
  • Власники каналів зазвичай трохи завищують цінник на рекламу в Telegram, тому можна торгуватися за знижку до 20 %.

Обов’язково треба вести облік закупівель та результатів. Це допоможе скласти власну базу ефективних каналів і підвищити якість рекламних кампаній.

Читайте також:

Реклама в чатах

Групові чати у Telegram можна використовувати для розвитку залученості спільноти навколо бренду та його продуктів. Найкраще така реклама в Telegram працює для просування онлайн-ЗМІ, ігор, різноманітних сервісів. Чати для реклами використовують, коли треба дістати зворотний зв’язок від потенційних відвідувачів чи клієнтів.

Для вибору чатів та оцінки їхньої ефективності можна використовувати правила та принципи, наведені в попередньому розділі. Додатково для ефективної реклами в чатах Telegram треба:

  • Запропонувати користувачам щось цінне: вигоду, цікаву інформацію, корисні поради або розваги, як-от, квізи.
  • Створити щось оригінальне, що буде виділятися серед інших оголошень та повідомлень.
  • Заохочувати користувачів залишати коментарі та ставити запитання.

Реклама в ботах

Telegram-бот — це спеціально створений акаунт із налаштованим алгоритмом, який автоматично виконує поставлені завдання: шукає інформацію, відповідає на питання, підбирає варіанти тощо.

Використовуючи біржі, можна запускати рекламу в Telegram:

  • В особистих повідомленнях. Користувачі ботів регулярно отримуватимуть рекламну інформацію з посиланнями. Це не дуже ефективний спосіб, бо він нагадує спам та дратує.
  • У чатах. Користувачі отримують рекламну інформацію, коли заходять до чату: повідомлення рекламодавця розміщене в привітальній публікації бота. Але є обмеження щодо контенту — допускається лише лаконічний текст.
  • Безпосередньо в боті. Цей варіант часто застосовують для збільшення аудиторії каналів. Для цього налаштовують алгоритм: поки користувач не підпишеться на запропонований канал, подальша взаємодія неможлива. Такий алгоритм реалізований, наприклад, у чат-боті для пошуку фільмів.
Щоб знайти фільм за назвою в цьому боті, треба спочатку підписатися на запропоновані канали
Щоб знайти фільм за назвою в цьому боті, треба спочатку підписатися на запропоновані канали

Шукати боти можна вручну: вводити ключові слова, які відповідають бізнесу рекламодавця, у пошуковий рядок.

Прагнете розробити бот самостійно? Скористайтеся конструктором SendPulse. Це інструмент для створення чат-ботів для Telegram, WhatsApp, Facebook Messenger, Viber, Instagram. Конструктор ботів SendPulse простий у налаштуванні та автоматично інтегрується з CRM-системою та іншими сервісами платформи.

Ланцюжок чат-бота, побудований у конструкторі SendPulse
Ланцюжок чат-бота, побудований у конструкторі SendPulse

Читайте також:

Реклама в Telegram Ads

Платна офіційна реклама в Telegram доступна через спеціалізовану платформу. Мінімальний аванс для запуску реклами в Telegram Ads становить 2 млн євро.

Реклама в телеграм
Офіційно для запуску кампанії треба внести 2 млн євро. Та в правилах зазначено, що команда Telegram Ads готова до обговорення персональних умов

Система транслюватиме оголошення в каналах з понад тисячею підписниками як текстові «спонсоровані повідомлення» довжиною до 160 символів. Власники каналів дістануть за це винагороду. Мінімальна CPM, тобто ціна за тисячу показів реклами, становить 2 євро.

Рекламний кабінет Telegram на стадії оформлення оголошення виглядає так.

Рекламний кабінет Telegram пропонує всі налаштування для точного таргету оголошень
Рекламний кабінет Telegram пропонує всі налаштування для точного таргету оголошень

Щоб розмістити рекламу в Telegram Ads, потрібно зареєструватися: підтвердити телефонний номер, вказати ПІБ та адресу. Відтак в кабінеті рекламодавця можна створити оголошення і вибрати канали, у яких воно буде відображатись.

Офіційна реклама в Telegram таргетується на конкретну аудиторію за такими параметрами: геолокація, тематичні напрями каналів, мова. Telegram Ads надає статистику із кожної рекламної кампанії. Це дає змогу відстежувати ефективність реклами та вносити корективи.

Висновки

Реклама в Telegram — ще один варіант прямого виходу на цільову аудиторію. Офіційне розміщення оголошень майже недоступне через високі ціни. Проте практика «посівів» дуже поширена: пряму чи нативну рекламу можна зустріти в каналах, чатах, чат-ботах. За кілька років в Україні розвилася досить велика інфраструктура для рекламодавців: є перевірені часом біржі, які допомагають проводити рекламні кампанії, відстежувати результати та підвищувати ефективність.

Крім використання реклами, перспективно просувати власний бізнес у Telegram за допомогою чат-бота. З SendPulse ви зможете легко створювати й налаштовувати чат-боти та використовувати їх для розсилок, відповідати на питання тощо. Реєструйтесь в SendPulse та оптимізуйте власну стратегію маркетингу, щоб підвищити ефективність взаємодії з клієнтами і отримувати більше прибутку за менший час.

Дата публікації:

1 Листопада 2023
Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter