Лендінги

Навіщо потрібні анкорні посилання та як правильно їх використовувати: короткий гайд

6 minutes

Навіщо потрібні анкорні посилання та як правильно їх використовувати: короткий гайд

У публікаціях на сайтах повсюдно використовують анкорні посилання. Anchor у перекладі з англійської — якір. Розкажемо, навіщо розставляти «якорі» в тексті, чим вони корисні для навігації та просування сайту, а також розглянемо способи налаштування анкору в різних редакторах.

Що таке анкорне посилання

Анкори або анкорні посилання — це слова або словосполучення, на які можна натиснути, щоби перейти на іншу сторінку, фрагмент тексту або сторонній сайт. Найчастіше вони виділені в тексті іншим кольором шрифту: синім, червоним чи будь-яким іншим. Технічно — тобто в коді сайту — анкор у тексті прописується так:

 анкор

Наприклад, якщо потрібно налаштувати посилання на анкор «відеомаркетинг», щоб користувач міг після натискання перейти на сторінку /ua/support/glossary/video-marketing, у коді пропишуть:

відеомаркетинг

Користувач побачить на сторінці таке:

Приклад анкору, що веде на відповідну тематичну статтю
Приклад анкору, що веде на відповідну тематичну статтю

Анкорні посилання безпосередньо впливають на оптимізацію сайту: як внутрішню, так і зовнішню. Зокрема, вони:

  • визначають значущість сторінок. Чим більше посилань веде на конкретну сторінку, тим важливіша вона на сайті;
  • вказують на певну тематику сайту;
  • допомагають просувати ресурси в пошукових системах;
  • спрощують навігацію сторінкою чи сайтом.

Цей приклад анкорного посилання допомагає користувачам дізнатися більше про хештеги, перейшовши на відповідну тематичну статтю:

Що відбувається, якщо натиснути на анкор у статті

Анкорні посилання зі зрозумілим текстом є підказками для користувача: він чітко розуміє, що можна очікувати, натиснувши на словосполучення. Наприклад, якщо в тексті використано анкор «купити кавоварку», очевидно, що посилання веде на відповідну товарну сторінку або тематичний магазин.

Анкори грають одну з найважливіших ролей в оптимізації сайту для пошукових систем. Пошукові роботи використовують ці слова та словосполучення, щоб проаналізувати тематичний зміст сторінки. Це допомагає визначити її релевантність певним запитам.

Анкорні посилання є важливим елементом розкрутки сайту. Наприклад, якщо на сторінку вашого проєкту посилається авторитетний ресурс, для пошукового робота це означає, що інформації можна довіряти.

З погляду пошуковиків цей процес має бути природним: наприклад, автор блогу пише огляд товарів і посилається на найрелевантніші приклади на різних сайтах. Але на практиці публікації з відповідними анкорами купують, і чим авторитетніший ресурс, тим дорожче обійдеться посилання з нього на ваш сайт.

Є й інший спосіб отримати якісні анкорні посилання: підготувати партнерський матеріал для авторитетних ресурсів. Багато сайтів, у тому числі й блог SendPulse, періодично публікують статті зовнішніх експертів. Їх пишуть не тільки для просування особистого бренду, а й щоб дістати посилання на свій сайт.

Приклад такої статті на нашому блозі:

«Від локального до глобального: як запустити онлайн-курс за кордоном».

Правила публікації гостьових матеріалів викладені в окремій статті.

Приклад розміщення анкору в статті на сайті
Приклад розміщення анкору в статті на сайті

Усередині сайту анкорні посилання спрощують навігацію користувачам. Вони допомагають швидко орієнтуватися на сторінці та переходити до потрібних розділів. Це покращує загальний досвід користувача, а також затримує відвідувача на сайті, що сприяє зростанню довіри з боку пошукових систем.

Крім того, анкори допомагають:

  • Підвищити відвідуваність сайту. Коли користувачі бачать анкорне посилання, вони можуть перейти за ним, щоб дізнатися більше про сторінку, на яку він вказує. Це підвищить трафік.
  • Збільшити впізнаваність бренду. Поширення публікацій із посиланнями на назву бренду стимулюватиме переходи та розширення охоплення аудиторії.

Правильний вибір анкорів, грамотне вживання в контенті, почуття міри — основні критерії, які забезпечують позитивний результат. Щонайменше це поліпшення досвіду користувача, збільшення аудиторії, покращення позицій у пошуковій видачі.

Різновиди анкорних посилань

Ми визначили, що таке анкор — це слово або словосполучення, що містить гіперпосилання на певну сторінку сайту. Є кілька різних варіантів анкорів, які класифікують за складом, змістом, частотністю, структурою та іншими критеріями. Розглянемо їх.

Анкори за складом

Текстові — найпоширеніші. Це слова чи групи слів.

Приклад текстового анкору
Приклад текстового анкору

Анкори в зображеннях — посилання, заховані в картинках та фото. Анкорним текстом тут є заповнений тег alt. Клацаючи, користувач переходить на цільову сторінку. Цей варіант використовуються рідко, позаяк порушує досвід користувача, а також складно розпізнається.

Анкори за змістом

Описові — вказують, що буде на сторінці, на яку веде посилання. Вони подобаються пошуковим системам, оскільки допомагають роботам розпізнати зміст контенту.

Приклад описового анкору
Приклад описового анкору

Вказівні — не описують зміст сторінки, а просто вказують на неї. Вони не несуть користі для пошукових роботів, але досить ефективно залучають кліки від користувачів. Анкорним текстом часто є слова «тут», «за посиланням», «детальніше».

Приклад вказівного анкору
Приклад вказівного анкору

Анкори за частотністю

Високочастотні — популярні пошукові слова або запити. Вважаються найефективнішими для підвищення видимості сторінки. Але водночас їх потрібно вживати обережно, оскільки пошукові системи можуть помітити такі анкори як спам.

Приклад високочастотного анкору
Приклад високочастотного анкору

Середньочастотні — містять менш популярні запити, які зазвичай складаються з 2–4 слів.

Низькочастотні — це найчастіше довгі запити, у яких невисока популярність. Але водночас вони є максимально конкретизованими. Наприклад, побачивши анкор «Купити iPhone 14 в Кропивницькому», користувач буде чітко розуміти, що йому запропонують після переходу за посиланням.

Анкори за структурою

З точним входженням — повністю повторюють цільовий пошуковий запит. Ці анкори найбільш ефективні для підвищення видимості сторінки в пошукових системах. Втім, зловживання ними загрожує попаданням під фільтри та погіршенням позицій у видачі.

З розведеним входженням — містять цільовий пошуковий запит, розведений іншими словами. Ці анкори більш природні, тому пошукові системи не вважають їх спамом.

Приклад анкору з розведеним входженням
Приклад анкору з розведеним входженням

Інші критерії

Анкори також поділяють на:

  • Брендові — містять назву бренду чи компанії. Такі анкори корисні для підвищення впізнаваності та довіри.
  • Безанкорні — це пряме розміщення посилання в тексті. Пошукові системи вважають такий варіант найприроднішим.
Приклад безанкорного посилання
Приклад безанкорного посилання

Які різновиди анкорів вибрати

Вибір типу анкору залежить від кількох чинників:

  1. Цілі оптимізації. Якщо ви хочете підвищити видимість сторінки в пошукових системах за конкретним пошуковим запитом, використовуйте анкори з точним або розбавленим входженням. Якщо підвищити впізнаваність бренду чи довіри до компанії — вживайте брендові анкори.
  2. Стиль контенту. Анкори мають відповідати стилю контенту, де вони використовуються. Скажімо, якщо ви пишете статтю в діловому стилі, вам слід використовувати описові анкори. Для публікації в розважальному стилі підійдуть вказівні анкори.
  3. Правила пошукових систем. Google рекомендує використовувати описові анкори, які лаконічно, але чітко вказують, чому присвячена сторінка на засланні.

Скільки анкорів має бути на сторінці? Погляди спеціалістів з оптимізації різняться. Деякі навіть наводять формули, розраховуючи кількість анкорних, безанкорних, брендових, описових та інших посилань в одній статті. Офіційна позиція Google у цьому питанні така:

Немає чарівної ідеальної кількості посилань, що має містити сторінка. Та якщо ви вважаєте, що їх забагато, то, мабуть, так воно і є.

Як зробити анкорне посилання

Базова конструкція анкора: видима частина — текст + невидима частина — гіперпосилання. Розберемося, як зробити анкорне посилання на сайт у документі, HTML редакторі, CMS або конструкторі сайтів.

Анкорні посилання в HTML

Є кілька способів створення анкорних посилань у HTML, залежно від того, які додаткові можливості ви хочете використати:

Просте:

Ваш текст для посилання

Це базовий варіант. Користувач, натиснувши на Ваш текст для посилання, перейде за вказаною URL-адресою.

З відкриттям у новому вікні:

Ваш текст для посилання

Додавання атрибута target="_blank" призведе до того, що посилання буде розгортатися в новому вікні браузера.

Анкорне посилання із заголовком (підказка):

Ваш текст для посилання

Атрибут title додає підказку під час наведення на посилання.

Посилання на якір усередині сторінки:

Перейти до розділу

Текст розділу

Це створює посилання, яке переходить до якоря (у цьому випадку, елементу з id розділу) на поточній сторінці.

З використанням JavaScript:

Натисни

У цьому прикладі під час натискання на посилання буде викликана JavaScript-функція myFunction().

За допомогою кнопки:



Ви можете обернути текст посилання на тег <button></button>, щоб створити стилізовану .

У редакторі CMS

Конкретний набір дій залежить від редактора. Зазвичай інструмент налаштування анкорного посилання є в панелі керування. Наприклад, у WordPress він позначений кнопкою, що схематично позначає ланку якірного ланцюга. Потрібно виокремити текст анкору, натиснути на цю кнопку і вставити посилання у віконці, що розгорнулося.

Налаштування анкору в конструкторі сайтів SendPulse
Налаштування анкору в конструкторі сайтів SendPulse

У конструкторі сайтів

Алгоритм дій приблизно такий самий, як і CMS. Наприклад, під час створення сайту за допомогою конструктору SendPulse достатньо натиснути на текстове поле в шаблоні та в меню вибрати згаданий вище значок, що нагадує ланку ланцюга. У віконці, що розгорнулося, треба вставити посилання та анкор, а також внести налаштування. Зручно, що відразу можна вказати, у якому вікні відкриватиметься сторінка, і чи потрібна підказка.

Налаштування анкору в конструкторі сайтів SendPulse
Налаштування анкору в конструкторі сайтів SendPulse

У Документах Google або Word

Вставити посилання в текстовому редакторі просто: потрібно виокремити обраний анкор і натиснути клавішу CTRL+ латинську K. У вікні достатньо вставити лінк і натиснути Enter на клавіатурі.

Налаштування анкору в Документах Google
Налаштування анкору в Документах Google

Висновок

Анкори — це корисні елементи. Вони універсальні. Зокрема, посилаючись на внутрішні сторінки, можна покращити навігацію. Публікуючи лінки на зовнішніх порталах, ви дістаєте шанс на просування свого проєкту в пошуковій видачі та залучення користувачів. Та уникайте переспаму, тобто надмірного вживання анкорів в одній публікації, а також великої кількості комерційних та прямих запитів.

Працюючи з конструктором сайтів SendPulse, ви легко налаштуєте анкори в будь-якому текстовому блоці шаблону. Оцініть інші переваги інфраструктури платформи: ефективні розсилки, прості чат-боти для спілкування та продажу, зручна CRM й попап форми за сценаріями для збирання контактів аудиторії.

Дата публікації:

10 Січ. 2024

Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter