У 2023 році на розгляд до Верховної Ради подали законопроєкт, де пропонується скасувати святкування 8 Березня, втім він досі на опрацюванні в комітеті. У суспільстві думки розділилися: одні вважають, що це пережиток радянського минулого, інші — що це міжнародне свято, і в Україні за роки незалежності 8 Березня дедалі частіше відзначали як День боротьби за жіночі права. Та й дві третини користувачів Дії минулого року проголосували за те, щоб залишити цей день вихідним.
Відзначати його чи ні — вирішувати лише вам. І якщо ви думаєте, що ваші клієнти святкуватимуть й плануєте кампанію, цей посібник стане в пригоді. Розберемося, як підготувати розсилку до 8 Березня різними каналами: email, SMS, Viber, а також через месенджери в соцмережах.
Навіщо планувати розсилки до 8 Березня
8 Березня — ще один привід нагадати про себе та свій продукт. Передсвяткові розсилки допомагають прогріти аудиторію та зробити хороші продажі. Не всі мають час шукати подарунок, а ви можете підказати цікаву ідею і порадити товари на вибір. Сегментуйте розсилки за статтю, щоб чоловіки та жінки отримували привабливі для себе пропозиції, — це підвищує open rate листів, конверсій та, зрештою, продажів.
Як підготувати email розсилку до 8 Березня
Скласти план розсилок до Міжнародного жіночого дня пропонуємо за шість кроків.
Крок №1. Проаналізуйте розсилку на 8 Березня з минулого року
Так, останні роки кардинально відрізняються від інших, але українцям все одно хочеться тепла та радості. Будьте більш обережні з гучними словами та пропозиціями, спробуйте бути чуйними. Та все ж проаналізуйте, як спрацювала минулорічна кампанія та візьміть з неї найдієвіші прийоми, які вам здаються зараз доречними.
Якщо ви не новачок у ecommerce, зберіть статистику з минулорічної або кілька минулорічної розсилки до 8 Березня святкової email кампанії. Подивіться, які тактики спрацювали, а які не зачепили підписників.
Показники, на які слід звертати увагу:
- Open Rate — скільки одержувачів відкрили вашу розсилку. Визначте святкові листи, що найбільш відкриваються, і проаналізуйте їх тему.
- CTR — кількість кліків на елементи CTA всередині розсилки. Дивіться, які елементи клікали найбільше.
- Середній прибуток із листа — цей показник допоможе безпомилково обчислити вдалу стратегію чи прийом. А щоб збільшити прибуток, подбайте про сегментацію, тригерні розсилки та релевантний зміст листів. Про це ми розповімо далі.
Читайте також:
- «Що таке сегментація ринку та яка її роль у маркетингу»;
- «RFM-аналіз: вчимося сегментувати клієнтів»;
- «Як і навіщо збирати дані клієнта».
Крок № 2. Сегментуйте та почистіть базу
Перш ніж надіслати розсилку до 8 Березня, розділіть базу адрес на групи, щоб надавати більш релевантний контент.
Сегментація за статтю. Листи з добірками подарунків на 8 Березня можна надсилати не лише жінкам, а й чоловікам. Жінкам запропонуйте допомогу: підкажіть, що вдягнути, як відсвяткувати. Чоловікам — придумати, як привітати з 8 Березня дівчину, і знайти для неї відповідний подарунок.
Сегментація взаємодії з брендом. Це найбільш просунутий варіант сегментації. Він вимагатиме більше часу й сил, зате результат буде відповідний.
Виділіть чотири сегменти:
- Лояльні клієнти купують часто і витрачають багато. Запропонуйте додаткову знижку або розширену індивідуальну пропозицію.
- Торішні покупці — ті, хто вже взаємодіяв зі святковою кампанією. Нагадайте, що підготовка до 8 Березня проходила разом із вашим брендом. Подякуйте за довіру та запропонуйте вигідні умови співпраці й цього святкового сезону.
- Підписники ще нічого не купували, але відкривають листи і переходять за посиланнями. Тут потрібен гарний стимул. Наприклад, подарунок чи бонус до замовлення.
- Заснулі підписники — ті, хто кілька місяців не реагує на розсилки. Спочатку спробуйте реанімувати цей сегмент, але якщо реактивація не принесла належного ефекту, видаляйте. Будьте непохитними, адже ви рятуєте свою репутацію відправника від низьких показників.
Коли закінчили із сегментацією, перевірте, щоб одна й та сама адреса не дублювалася в різних сегментах. У SendPulse можна сегментувати базу за відкриттями, переходами та останньою активністю підписників — спробуйте безплатно.
Необхідно перевірити email адреси на існування, щоб не погіршувати репутацію відправника та мінімізувати ризики потрапляння до спаму. Email валідатор SendPulse дає змогу виконати автоматичну перевірку та очистити базу контактів від неіснуючих та помилкових адрес та спам-пасток.
Крок № 3. Сплануйте ланцюжок листів до 8 Березня
Щоб ваша пропозиція не загубилася в інбоксі серед інших проморозсилок, складіть ланцюжок із 5-6 листів.
Ланцюжок листів до 8 Березня на прикладі гайду щодо подарунків:
- 26 лютого нагадуємо, що незабаром 8 Березня та анонсуємо запуск спецпропозиції.
- 28 лютого надсилаємо поради та рекомендації у вигляді загального гайду щодо подарунків за категоріями. Робимо СТА-кнопку для кожної категорії та збираємо дані зі статистики переходу за посиланнями — їх використовуватимемо для подальшої сегментації.
- 2 березня надсилаємо різні розсилки на основі зібраних даних, які отримали за допомогою попереднього листа. Залежно від категорії, за якою перейшов підписник, збираємо список відповідних подарунків.
- 5 березня додаємо терміновості у лист за допомогою таймера зворотного відліку, але підкріплюємо її докладним посібником до дії.
- 7 березня настав час запропонувати онлайн-сертифікат, адже часу на доставку подарунка вже не лишилося.
- 8 березня надсилаємо заключний лист ланцюжка — вітання клієнтів із Міжнародним жіночим днем.
Ось приклад ланцюжка святкових листів до 8 Березня від Yves Rocher. У всіх листах панує весняний квітковий настрій. Акції не дублюються — усі пропозиції компанії ексклюзивні.
Лист № 1. 26 лютого приходить анонс подарункових наборів до 8 Березня. Бренд пропонує знижку та додатковий подарунок до замовлення.
Лист № 2. 28 лютого розсилка ще раз просуває набори — певне, товар виявився популярним.
Лист № 3. 6 березня Yves Rocher збирає всі акції в одному листі й нагадує про безкоштовну доставку.
Лист № 4. 8 Березня приходить вітання з Міжнародним жіночим днем та описом подарунків — промокод на знижку та пробник парфумів до кожного замовлення.
Крок № 4. Продумайте контент розсилки
Ви вже визначили, які тактики дали бажаний результат минулого року. Подумайте, що зацікавить цільову аудиторію зараз. Давайте подивимося, що пропонували бренди в розсилках напередодні 8 Березня, і знайдемо натхнення для своєї святкової кампанії.
Креатив. Ось будівельна компанія вирішила пограти в шкідливі поради: як влаштувати романтичне свято, використовуючи будівельні інструменти та техніку. Добре, що під кожною порадою ховається нормальний — раптом хтось і справді вирішить смажити яєчню будівельним феном.
Подарунок на вибір. Магазин іграшок підготував топ-10 подарунків для дівчаток — з фото, коротким описом та посиланням на сторінку товару. Також автори розсилки пропонують подивитися популярне в кожній категорії.
Добірка подарунків. Автори розсилки від Lancome пропонують п’ять універсальних варіантів і пояснюють свій вибір: губна помада в кількох відтінках для спокусливої усмішки, туш для вій для створення гіпнотичного погляду й так далі.
Психологічні прийоми та знижки. WebPromoExperts до свята зібрали статтю про своїх успішних випускниць, пустивши в дію прийом соціального порівняння («а чим я гірша»).
Люди та факти. У розсилці до 8 Березня буде доречно висловити повагу до жінок. Покажіть співробітниць вашої компанії, коротко розкажіть про кар’єрний шлях керівників-жінок, попросіть їх дати кілька порад або надихнути підписниць. Можна й навпаки зібрати побажання від чоловічої частини колективу.
Інший варіант — розповісти якісь цікаві факти або розвіяти упередження про жінок щодо вашої діяльності. Наприклад, онлайн-школа digital-професій розвінчує міфи про те, чому жінкам не місце у IT.
Крок № 5. Попрацюйте над темою листа
Тема листа впливає на Open Rate. А щоб покращити цей показник, ось вам три поради:
- Пишіть коротко. Подумайте про тих, хто переглядає пошту з мобільного: у мобільних поштових клієнтах відображається лише близько 30 символів теми і стільки ж від прехедера. Намагайтеся вмістити суть на початку теми.
- Додайте емодзі. Якщо корпоративний тон голосу компанії дозволяє, використовуйте смайли, пов’язані зі святом.
- Пишіть зрозуміло. Креативні теми чіпляють, але якщо підписник не зрозуміє вашого гумору чи аналогії, то не розгоратиме листа.
Крок № 6. Налаштуйте email кампанію у SendPulse
Найзручніше підготувати святкову кампанію до 8 Березня за допомогою звичайних масових розсилок SendPulse. Це гнучкий інструмент — можна редагувати шаблони листів прямо на ходу, сегментувати підписників за цілою низкою особливостей та налаштовувати час відправлення.
Тепер налаштуйте розсилку, у першому вікні:
- Виберіть адресну книгу та за потреби сегментуйте її.
- Вкажіть ім’я відправника.
- Напишіть тему листа — якщо ви знаєте якусь інформацію про своїх одержувачів, використовуйте її, наприклад, ім’я або місто проживання.
У другому вікні виберіть контент листа — налаштуйте шаблон. Якщо заздалегідь зробили шаблон, виберіть його в блоці «Мої шаблони». Якщо ні, створіть його зараз. Можна скористатися для цього готовими шаблонами, зібрати свій із нуля в конструкторі шаблонів або HTML-редакторі або імпортувати зроблений в іншому сервісі.
Далі пропишіть прехедер. На цьому кроці можна додати інтерактивну AMP-версію листа — це цікавий формат листів, з яким варто розібратися у вільний час.
Тепер налаштуйте технічні елементи:
- Яку статистику бажаєте отримати від розсилки.
- Чи потрібно додати до посилань мітки для аналітики.
- Якою мовою буде форма відписки.
- До якої категорії належить розсилка — це для випадку, якщо у вас кілька категорій розсилок. Наприклад, щоденні та щотижневі, на різні теми тощо.
Насамкінець перевірте, чи все правильно. Можна повернутися на будь-який крок і виправити потрібне. Коли фінальну перевірку зроблено, встановіть час відправлення.
Другий лист можна надсилати не всім підписникам. Ви можете виключити зі списку тих, хто вже щось купив після першого листа, — їм уже не потрібно нагадувати про подарунки, це лише засмітить їхній інбокс.
Щоб сегментувати підписників за датою покупки, заведіть у своїй адресній книзі змінну last_purchase_date, куди буде передаватися ця інформація:
Потім зв’яжіть вашу CRM і сервіс SendPulse через API, щоб інформація про покупки передавалась у сервіс автоматично. Найзручніше скористатися нашою CRM-системою — вона безплатна та інтегрується з іншими сервісами SendPulse.
Тепер під час сегментації одержувачів розсилки ви можете вибрати цю змінну та призначити їй необхідну величину. Наприклад, якщо перший лист іде 26 лютого, для другого вкажіть last_purchase_date зі значенням «до 26 лютого». Так ви відправите листа лише тим, хто востаннє купували щось ще до початку святкової серії листів.
Як підготувати Viber та SMS розсилку до 8 Березня
Якщо у вас є телефонні номери клієнтів та дозвіл надсилати на них рекламу, можна зробити Viber або SMS розсилку. Це дорожчі канали, ніж email, доведеться платити не тільки за сервіс розсилки, а й за самі повідомлення. Але вони допоможуть вам взаємодіяти з підписниками різними каналами зв’язку.
Що писати в Viber та SMS розсилці до 8 Березня
Щоб вигадати контент для розсилок через SMS та Viber, треба зрозуміти основну різницю в оформленні повідомлень для цих каналів. Для наочності зібрали відмінності у таблиці.
SMS | Viber |
Одне повідомлення до 70 знаків, більше знаків — переплата. | Повідомлення до тисячі знаків. |
Високі охоплення, прийде навіть на старий телефон. | Прийде лише користувачеві Viber. |
Мінімум дизайну. Можна додати посилання, номер телефону. | Можна вставляти картинки, емодзі, кнопки CTA. |
Моментальна доставка. | Доставка при включеному інтернеті. |
Ось так виглядатимуть повідомлення на екрані мобільного, ліворуч — SMS, праворуч — Viber.
Ви можете вибрати один канал або використовувати обидва. Наприклад, у SendPulse є можливість відправити SMS, якщо не вдалося доставити повідомлення до Viber.
Що враховувати під час створення SMS та Viber розсилки на 8 Березня:
- Пишіть суть — лише найголовніше про вашу пропозицію.
- Оформляйте простіше — щоб економія на знаках або розмаїття емодзі не заважали зрозуміти текст.
- Дайте контакт — посилання на сайт або телефон для дзвінка.
- Персоналізуйте — SendPulse дозволяє додавати в повідомлення змінні користувача, якщо вони є у вашій адресній книзі.
Як створити Viber та SMS розсилку в SendPulse
Зберіть базу номерів. У вас має бути не просто номер, а згода його власника на розсилку реклами. Якщо людина дала номер, щоб йому надіслали повідомлення про доставку замовлення, рекламу надсилати не можна — на це потрібна окрема згода.
Зареєструйте ім’я відправника. Це робиться прямо в сервісі SendPulse, ось необхідні посилання:
Створіть розсилку. Кнопки «Надіслати SMS» та «Надіслати Viber» ви знайдете на головній сторінці облікового запису:
Так виглядає вікно створення SMS. Потрібно написати повідомлення, вибрати одержувачів та вказати час відправлення.
Для Viber налаштувань буде більше. Тут можна надіслати текст і картинку, додати до повідомлення кнопку з посиланням, а також вказати час відправки та час життя повідомлення — скільки годин Viber намагатиметься надіслати повідомлення, якщо одержувач не в мережі. Якщо хочете зробити розсилку SMS за недоставленими, відмітьте чекбокс «Відкласти відправлення SMS».
Як зробити розсилку до 8 Березня в месенджерах
Якщо ви ведете соцмережі, то розумно провести кампанію до 8 Березня та в них. Крім святкових постів, там можна організувати масові розсилки: це забезпечить вам більше охоплення і допоможе особисто звернутися до кожного підписника. На відміну від SMS та Viber розсилок, повідомлення в месенджерах безкоштовні.
Що писати в месенджер-розсилці до 8 Березня
Не надсилайте вітання заради вітання. Вкладіть у своє повідомлення якусь користь:
- Вигоду — знижку, подарунок, будь-який інший бонус.
- Розвага — в месенджері можна організувати квіз, вікторину, гру в прогнози. Це робиться за допомогою чат-бота — програми, яка імітує живого співрозмовника та веде запрограмований діалог.
- У месенджерах можна цікаво оформити самі повідомлення: додати емодзі, зображення, посилання, кнопки. Користуйтеся цією можливістю з розумом, щоб за оформленням не губився сенс.
Наприклад, ось так може виглядати святкове повідомлення у Facebook:
Як створити месенджер-розсилку в SendPulse
За допомогою SendPulse ви можете робити масові розсилки в Telegram, Instagram, WhatsApp, Viber та Facebook. Щоб розпочати, вам потрібно буде підключити свої соцмережі до сервісу.
Усе про те, як робити масові розсилки Facebook через SendPulse — у докладній інструкції. Розповідаємо, як підключити сторінки до сервісу, як збирати базу для розсилки, які обмеження є в соцмережі та як робити гарні, персоналізовані, сегментовані розсилки.
Розсилки в месенджерах робляться через чат-ботів. Це програми, які імітують для користувача розмову з менеджером. Ви можете використовувати чат-бота в SendPulse просто для масових розсилок, а можете налаштувати його так, щоб бот відповідав на запитання клієнтів та вів діалог за різними сценаріями. Якщо хочете більше дізнатися про функціонал та створення ботів, читайте наші статті:
- про чат-боти у Facebook,
- про чат-боти в Telegram,
- про чат-боти в Instagram,
- про чат-боти в WhatsApp,
- про чат-боти у Viber,
- про чат для сайту.
Коли підключите свої групи Facebook або акаунти до Telegram, Instagram, Viber або WhatsApp до сервісу, можна розпочинати масові розсилки. У обліковому записі SendPulse перейдіть до розділу «Чат-боти»:
Натисніть кнопку «Створити розсилку»:
І починайте створювати розсилку: виберіть потрібний бот, сегментуйте одержувачів, оформіть саме повідомлення. Обов’язково звертайте увагу на перегляд збоку. Наприклад, так виглядатиме в сервісі розсилка Telegram:
Зверніть увагу, що на цьому етапі ви можете надіслати собі тестову розсилку, відповідну кнопку знайдете внизу сторінки з налаштуваннями.
Далі переходьте до надсилання. Так буде виглядати цей етап для розсилки Telegram: тут потрібно вибрати час відправки.
Що варто запам’ятати: розсилки на 8 Березня
У план розсилки на 8 Березня включіть всі канали, які маєте:
- email,
- SMS,
- Viber,
- месенджери у соцмережах.
Щоб скласти email розсилку до 8 Березня:
- Проаналізуйте, що було вдалого у минулорічних розсилках. Дивіться на open rate, клікабельність та середній прибуток з одного листа.
- Почистіть аудиторію та сегментуйте її залежно від своїх завдань.
- Сплануйте ланцюжок листів до 8 Березня — він дасть набагато більше результатів, ніж один лист.
- Продумайте контент та теми всіх листів ланцюжка.
- Налаштуйте email кампанію у вашому сервісі розсилки.
Viber та SMS можуть служити взаємозамінними каналами. Налаштуйте розсилки до 8 Березня у Viber, а якщо повідомлення не вдалося доставити, надсилайте на той же номер SMS.
Головні відмінності Viber та SMS:
- Довжина одного повідомлення в Viber — до 1000 знаків, можна вставити картинки, посилання та кнопки. Довжина однієї SMS — до 70 знаків, за перевищення доведеться платити, а написати можна лише текст та посилання.
- SMS доставляється майже миттєво та прийде навіть на старий телефон. Viber розсилка прийде тільки при ввімкненому інтернеті і якщо у користувача встановлено програму.
- Розсилки у месенджерах соціальних мереж дадуть ще більше охоплення. При цьому потрібно враховувати обмеження соціальних мереж та надсилати корисні пропозиції, які принесуть підписнику якусь вигоду або розважать його.
Щоб не загубитися у своїх розсилках, використовуйте SendPulse. Тут ви можете керувати email, SMS, Viber розсилками, а також чат-ботами Telegram, Facebook, Instagram, WhatsApp з одного зручного та інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу. Запрошуємо познайомитися і з іншими інструментами: платформою для творення online-курсів, віджетом для NPS-опитувань, автоматичними розсилками тощо. Автоматизуйте рутину, щоб вивільнити ресурсу на більш цікаві і корисні завдання!