Онлайн-курси   Чат-боти

Як створити чат-бот для сфери освіти

8 minutes
Оновлено 5 Березня 2024
Як створити чат-бот для сфери освіти

Платформи для обміну повідомленнями вже змінили індустрію освіти — тепер студенти можуть отримати відповіді на запитання набагато швидше. Однак у викладачів не завжди є час на кожного учня, а допомагати в позаурочні години вони не зобов’язані.

У статті розповідаємо, чим може бути корисним чат-бот для освіти, розбираємо поради та кращі приклади і пояснюємо, як розробити власний освітній чат-бот без навичок програмування.

Для чого можна використовувати освітній чат-бот

Чат-бот є найбільш доступним способом бути на зв’язку з учнями в будь-який час і в будь-якому місці. Цілодобова активність та зручність для користувача можуть заощадити багато часу викладачам та інструкторам онлайн-курсів. Розберемо докладніше, чим корисний навчальний чат-бот.

Спростіть процес реєстрації та зарахування на курс

Збір особистої інформації під час вступу потребує багато зусиль. Чат-бот збере вам необхідні дані й допоможе з процесом зарахування на курс, а всі відомості зберігатимуться в одному місці.

Відповідайте на запитання студентів цілодобово

Кожна нова група учнів ставитиме ті самі питання: як триває процес навчання, чи є дедлайни, чи видають сертифікати й так далі. Щоб миттєво відповідати в будь-який час, створіть розділ FAQ у меню чат-бота.

Своєчасно підтримуйте студентів та розповідайте про оновлення

Чат-бот допоможе тримати учнів у курсі важливих оновлень та оперативно повідомляти про зміни в розкладі, позапланові вебінари, стажування тощо. Також вам буде легше контролювати навчальний процес і стежити, щоб студенти отримували всю необхідну інформацію вчасно й не відчували себе покинутими наодинці з проблемами.

Надсилайте повідомлення та нагадування

Чат-бот для онлайн-навчання може нагадувати студентам, що потрібно виконати завдання, або попереджати про дедлайн. Це допоможе їм дотримуватися потрібного темпу проходження.

Створюйте умови для самостійного навчання

Чат-бот є незамінним інструментом для самостійного навчання, оскільки він допомагає студентам самим організовувати цей процес і не турбувати щоразу викладачів та кураторів. Чат-бот завжди під рукою, і користувачі оперативно отримують навчальні та довідкові матеріали, інформацію про оновлення тощо.

Підвищуйте залучення і скоротіть відсоток відсіву

Спілкуватися з викладачами електронною поштою — це одне, а підтримувати з ними зв’язок за допомогою месенджера — зовсім інше. Листування з освітнім ботом сусідить із сімейними та дружніми чатами й робить вас набагато ближчими. Ви можете підтримувати зв’язок зі своїми учнями зручним способом і в результаті підвищити їхнє залучення в процес навчання.

Збирайте фідбек та дані учнів

За допомогою чат-ботів простіше діставати зворотний зв’язок та дані від студентів. Проаналізуйте, які питання вони найчастіше ставлять, та попрацюйте над програмою. Щоб зробити процес навчання ще кращим, зберіть відгуки про обрану вами платформу онлайн-курсів, оцінки уроків та загальні враження про заняття.

Поради щодо створення чат-бота для освітньої сфери

Ми підготували рекомендації, які допоможуть вам зробити справді корисного чат-бота.

Основне питання: чи потрібно під час розроблення освітнього чат-бота розглядати потенційних студентів як клієнтів, поки вони ще не записалися на навчання. Відповідь — так. Надайте їм якісний сервіс та підтримку на кожному етапі, щоб виділитися з натовпу конкурентів.

На що треба звернути увагу:

  • Переконайтеся, що учні знають про вашого чат-бота й що в них немає потреби з кожного питання «смикати» викладачів.
  • Використовуйте інструменти персоналізації.
  • Додайте посилання на матеріали вашого курсу, щоб студенти могли швидко знайти те, що шукають.
  • Додайте розділ FAQ з вичерпними відповідями на часті запитання;
  • запустіть чат-боти в різних месенджерах, щоб учні могли вибрати зручну для себе платформу.
  • Складіть портрет клієнта, щоб правильно зрозуміти його потреби та визначити больові точки.
  • Не забувайте про випускників. Вони часто хочуть підтримувати зв’язок зі своєю альма-матер — надайте їм цю можливість.
  • Відповідаючи на питання потенційних студентів, підкреслюйте цінність та переваги свого інфопродукту.
  • Дайте посилання на базу знань, якщо вона є, щоб користувачі могли знайти додаткову інформацію.
  • Перш ніж відправляти користувачів на сайт, переконайтеся, що лендинги освітніх продуктів грамотно структуровані та форми підписки працюють коректно.

Створення зручного та корисного чат-бота — це можливість розвіяти сумніви потенційних студентів щодо вашої онлайн-школи, коледжу чи університету. За допомогою бота учні отримають відповіді на всі запитання, а ви зможете керувати їхніми очікуваннями та підвищите якість своїх послуг. У результаті знизиться відсоток тих, хто кидає навчання на пів дорозі.

І наостанок, якщо ви вагаєтесь між повністю автоматизованим чат-ботом і живим чатом, рекомендуємо вибрати чат-бот, який дає змогу зв’язатися з менеджером. Іноді виникають питання, які потребують участі людини, але здебільшого можна уникнути цього. Тому бот із кнопкою «Викликати менеджера» — чудовий варіант.

Якщо ви думаєте над питанням, де створити онлайн-курс, радимо спробувати edu-платформу SendPulse. Навчайте в зручному форматі: тексти з ілюстраціями, відео- та аудіоуроки, методички та презентації. До кожного курсу автоматично генерується лендинг, що настроюється. Комунікація з учнями проходить через омніканальну систему, що включає чат-боти, email та Viber розсилки, push повідомлення.

Якщо раніше ви користувалися російською платформою для курсів getcourse, вам можуть стати в пригоді наші статті:

Розділ налаштувань в інтерфейсі конструктора онлайн-курсів SendPulse
Розділ налаштувань в інтерфейсі конструктора онлайн-курсів SendPulse

Конструктор інтегрується з нашою CRM. Приймайте платежі від учнів через найпопулярніші платіжні системи. Спростіть процес створення уроків за допомогою функції дублювання, призначайте кураторів, влаштовуйте квізи та іспити, видавайте персональні сертифікати, що підтверджують проходження програми.

Приклади чат-ботів для навчання

Розглянемо кілька прикладів освітніх чат-ботів, щоб ви побачили, як вони працюють.

Мінікурс із нутріціології

У конструкторі SendPulse часто створюють освітні чат-боти у сфері здорового способу життя. Один із таких кейсів — чат-бот для навчання основ нутриціології та здорового харчування.

Віртуальний помічник бере на себе всі рутинні завдання:

  • розповідає підписникам про продукт;
  • відповідає на запитання учнів;
  • дає доступ до демоверсії;
  • реалізує інтерактивне навчання для кращого сприйняття інформації;
  • приймає платежі та надає доступ до платної версії;
  • пропонує продовжити навчання через певний час.
Розширена програма відкривається після оплати та введення пароля

Марафон із медитацій

Ще один кейс — Telegram-бот для безплатного мінікурсу з медитацій, створений у конструкторі SendPulse. За допомогою віртуального помічника користувачі долучаються до простих медитативних практик, а автор розширює свою аудиторію та робить продаж платного продукту.

Бот реєструє користувачів на марафон, розповідає їм, як проходитиме навчання, та залучає до процесу. Підписники отримують відеоуроки та завдання для закріплення знань, а також корисні матеріали у вигляді чек-листів.

Так відбувається спілкування з навчальним чат-ботом

Наприкінці кожного дня чат-бот збирає зворотний зв’язок. Після закінчення марафону учасникам пропонують продовжити медитативні практики, але вже на просунутому рівні та на платній основі. Якщо хтось із підписників застряє в процесі проходження, робиться розсилка-нагадування. Також бот інформує про старт нових програм.

Інші кейси з використанням чат-ботів SendPulse:

Ще більше кейсів на нашому російськомовному блозі:

Супровід ІТ-курсу

Платформа IT-курсів GoIT запускає чат-боти для різних освітніх програм, які допомагають користувачам познайомитись із новою спеціальністю. Наприклад, один із ботів супроводжує учасників марафону з UX/UI-дизайну: розповідає про програму, надсилає посилання на уроки, дає завдання, відправляє нагадування та пропонує вступити до чату.

Чат-бот для навчання дизайну
Чат-бот для навчання дизайну

Вивчення іноземної мови

Є безліч ботів, які навчають іноземних мов. Це зручний формат, який дає можливість щодня покращувати навичку в будь-якому місці та з мінімальними витратами часу. Один із них у прикладі нижче:

Бот для легкого вивчення англійської мови
Бот для легкого вивчення англійської мови

Персональні тренування

Чат-бот можна використовувати як особистий спортивний інструктор. Фітнес-боти запитують параметри користувача: стать, вік, вагу, зріст — і пропонують програму тренувань, яку в процесі можна коригувати. Також боти мотивують і нагадують, що час зайнятися спортом.

Тренування за допомогою Telegram-бота
Тренування за допомогою Telegram-бота

Академія SendPulse

Свого віртуального помічника має і «Академія SendPulse». Тут користувачі можуть докладніше дізнатися про компанію, познайомитися з навчальними курсами з маркетингу та автоматизації, отримати корисні чек-листи, а також записатися на вебінари за напрямом, що зацікавив.

Бот використовується під час організації заходів: розповідає про спікерів та програму, нагадує про початок конференцій, збирає питання та зворотний зв’язок після виступів. Також за допомогою нього ми проводимо квізи, щоб підвищити залучення аудиторії.

Як зробити чат-бот для навчання за допомогою SendPulse

У цьому розділі покажемо, як створити освітній чат-бот без кодингу в конструкторі SendPulse. Ми запустимо Telegram-бот, але на основі цієї інструкції ви можете зробити схожий для Instagram, WhatsApp або Facebook. Водночас у кожній із соцмереж є свої нюанси, тому попередньо вивчіть нашу базу знань — у ній ви знайдете багато практичних інструкцій.

Крок № 1. Створіть та підключіть свій Telegram-бот

У власному кабінеті SendPulse перейдіть у вкладку «Чат-боти» та виберіть «Управління ботами». Тепер вам потрібно створити свій Telegram-бот через @BotFather і підключити його до SendPulse за допомогою токена. Коли все готово, можна розпочинати створення свого чат-бота для навчання.

Створіть та підключіть чат-бот
Створіть та підключіть чат-бот

Крок № 2. Привітайте потенційних учнів

Ваша взаємодія починається із вітального повідомлення. Тут можна додати розділ FAQ та кнопки швидких відповідей, а також представити робота аудиторії та коротко описати його суть.

Додайте вітальне повідомлення
Додайте вітальне повідомлення

Ми створили вітальну серію, що складається з двох повідомлень: у перше додали розділ із частими запитаннями, а в друге — кнопку для зв’язку з менеджером. Потім перетягнули в робочу область елемент «Дія», вибрали «Відкрити чат» і з’єднали з кнопкою. Це дасть менеджеру змогу підключатися щоразу, коли користувач просить про це.

Додайте елемент «Дія»
Додайте елемент «Дія»

Ви також можете додати будь-який інший елемент у свій чат-бот, перетягнувши його з бічної панелі до робочої області.

Крок № 3. Налаштуйте архітектуру чат-бота

Додайте більше ланцюжків, елементів, зображень, гіфок, аудіозаписів та інших файлів, щоб зробити віртуального помічника цікавішим для учнів та відповісти на максимум запитань.

Додайте більше різноманітних елементів
Додайте більше різноманітних елементів

Крім доступних стандартних тригерів ви можете створювати власні. Ваш чат-бот надішле повідомлення або запустить серію, якщо студенти напишуть, наприклад, «реєстрація», «ціна», «початок навчання» тощо.

Додайте свої тригери
Додайте свої тригери

Також можна включити в чат-бот елементи меню, які запускатимуть потрібні ланцюжки після натискання на відповідні кнопки.

Налаштуйте меню
Налаштуйте меню

Висновок

За допомогою SendPulse ви можете створити чат-ботів для Instagram, Facebook, Telegram та WhatsApp і керувати ними з однієї платформи. Доповніть свої освітні послуги за допомогою роботів, щоб забезпечити першокласний сервіс і завжди бути поруч з учнями.

Також у нас є конструктор мультипосилань та сайтів, сервіси email, Viber, SMS розсилок та push повідомлень, безплатна CRM для автоматизації продажів та платформа онлайн-курсів. Заощаджуйте час та гроші з інструментами SendPulse та сконцентруйтеся на створенні якісних освітніх продуктів!

Дата публікації:

20 Лютого 2023
Яна Барило

Екстраверт з невеликим колом друзів і пристрастю до копірайтингу. Любить ананас на піцу, хороший коефіцієнт конверсії та конструктивні аргументи. Це...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter