Підприємцям, які планують продавати товари онлайн, потрібно створити ефективний та зручний інтернет-магазин. Щоб не влазити в борги й не наймати команду фахівців, можна скористатися конструкторами сайтів. У цій статті ми розглянемо ті, що дають змогу за кілька годин створити перший інтернет-магазин і відразу почати продавати.
Вміст:
Що таке конструктор для інтернет-магазину
Платформа для створення інтернет-магазину — це сервіс, який допомагає запустити сайт і водночас не вимагає знання програмування. У його основі лежить заздалегідь прописаний код: блоки, заголовки, таблиці, каталоги товарів, вставка картинок та відео, можливість редагувати текст та багато іншого. Вам потрібно лише додати свою інформацію та придумати стиль для вашого сайту.
Схема управління в конструкторі проста: треба просто перемістити/додати/прибрати блоки, змінити кольори і у такий спосіб створити унікальний дизайн.
Важливо! Конструктори — це no-code сервіси з готовими шаблонами сайтів та варіантами для просування за допомогою інтеграцій та вбудованих функцій.
Навіщо потрібна платформа для інтернет-магазину
А тепер розглянемо плюси та мінуси майданчиків для інтернет-магазину та самописних сайтів.
Конструктор для ecommerce | Самописний сайт | ||
Переваги | Недоліки | Переваги | Недоліки |
Низькі витрати на створення сайту. | Обмежені можливості для реалізації ідей. | Широкі можливості: можна реалізувати будь-яку ідею. | Високі витрати на створення та написання сайту. |
Готовий набір функціоналу, що не потребує втручання програміста. | Конструктори створюють шаблонні сайти. | Участь професійних програмістів та дизайнерів гарантує якість роботи. | Кожен продукт необхідно ввести вручну або заздалегідь написати скрипт, який аналізуватиме та вноситиме до системи товар. |
Є можливість завантажити таблицю з продуктами та їхніми характеристиками: система проаналізує список та автоматично завантажить у каталог. | Сайти на конструкторах не можна перемістити на інші платформи. | Це індивідуальні рішення: кожен самописний сайт унікальний і не має аналогів. | Необхідно скористатися сторонніми сервісами для підключення SSL-сертифікату, домену тощо. |
У конструкторах пропонується вибір — підключити домен, SSL-сертифікат усередині системи або скористатися сторонніми ресурсами. | У разі помилок на сайті або платформі вам потрібно буде звернутися до технічної підтримки — це не завжди швидкий процес. Також будьте готові до того, що можете так і не отримати відповіді на ваш запит. | Самописні сайти краще оптимізовані: швидке завантаження сторінок та стабільна робота за мінімальної кількості помилок. | Енергоємний та тривалий процес: розроблення може тривати від трьох до шести місяців. А далі будуть постійні доопрацювання та вдосконалення архітектури. |
Конструктори дають можливість створити сайт за кілька годин та одразу почати продавати. | Обмежені можливості для SEO-просування. | Якісно прописана структура сайту гарантує надійний захист від злому та копіювання даних. | У розробленні сайту велику роль відіграє людський фактор: один неправильний символ може призвести до порушення всієї архітектури. |
Читайте також:
- «Як відкрити інтернет-магазин: покрокова інструкція»;
- «Навіщо потрібна карта сайту та як її створити».
Як вибрати конструктор інтернет-магазинів
У цьому розділі ми зібрали кілька важливих аспектів, на які треба звернути увагу, вибираючи сайт для інтернет-магазину.
Тестовий період
Безплатний доступ на кілька днів або тижнів потрібен, щоб протестувати систему і зрозуміти, чи весь її функціонал підходить. Тому спочатку зверніть увагу на те, скільки у вас буде часу, щоб ознайомитися з конструктором.
Ресурс пропонує лише 3 дні на тест? Щоб перевірити всі параметри це дуже мало. Ідеальний варіант — якщо буде доступ впродовж 14 днів. За цей час ви зможете створити сайт, запустити його та перевірити на перших відвідувачах, а отже — дістати першу статистику.
Читайте також:
- «35 українських сервісів для бізнесу, які точно стануть у пригоді»;
- «Допомога бізнесу України під час війни: 30 сервісів, які надають знижки та бонуси»;
- «ТОП українських хостинг-провайдерів».
Вибір тарифу
Конструктори пропонують великий вибір тарифів під різні бізнесові завдання. Тут головне зрозуміти, які функції вам потрібні й чи не буде оплата за послуги платформи з’їдати половину вашого виторгу.
Ви можете почати зі стандартного тарифу або базового, як його часто називають. У ньому містяться параметри, які найчастіше використовуються в сервісі. А за кілька місяців ви оціните всі можливості — і в разі потреби придбаєте тариф дорожче.
Набір функціоналу
Можливість реалізувати ваші ідеї буде обмежена параметрами та можливостями кожного конструктора. Перед тим, як вибирати сервіс, складіть макет сайту і продумайте кожен блок, який буде на сторінках. Скажімо, деякі майданчики підтримують не всі шрифти чи кольори.
Розпишіть собі низку питань і під час вивчення конструктора ставте «плюси» й «мінуси». А після перевірки оцініть важливість отриманих відповідей: чи потрібен вам зараз унікальний шрифт або його можна додати пізніше, коли купуватимете розширений тариф.
Читайте також: «Гайд із вибору сервісу поштових розсилок для бізнесу».
Підключення домену та SSL-сертифікату
Один із важливих моментів — ім’я, яке сервіс може запропонувати вашому сайту. Якщо у вас домен третього рівня: mysite.platform.net, у якому platform.net є адресою майданчика — це не найкращий варіант. Бо пошукові системи погано ранжуватимуть сайт, а користувачі можуть не запам’ятати таку «триповерхову» назву.
Якщо конструктор пропонує в тарифному плані підключення SSL-сертифікату, це хороший знак. Платформа вчасно попередить про необхідність оплати, а також запропонує вибір із кількох варіантів сертифікатів для безпечного підключення.
Активність техпідтримки
Оперативна реакція техпідтримки є дуже важливою. Якщо у вас несподівано «ляже» сайт під час акції чи рекламної кампанії, ви втратите гроші. Оскільки конструктор — це закрита система, ви не зможете виправити помилку в коді силами свого програміста.
Тому перевірте, як часто фахівці техпідтримки майданчика, до якого ви придивляєтеся, відповідають своїм клієнтам, і спробуйте самостійно поставити їм питання, щоб оцінити якість та швидкість роботи.
Кількість та якість шаблонів
Якщо ви хочете створити сайт, який відрізнятиметься від інших, підключайте конструктор із великим вибором шаблонів. Клієнти деяких платформ надають вільний доступ до своїх дизайнів. Ви зможете переробити їх під себе: додати корпоративні кольори, вставити картинки, відео та текст.
Інтеграція
Перевірте, чи є в конструкторі інтеграції із системами для роботи з великою кількістю товарів.
Завдяки цим можливостям ви зможете додавати, видаляти чи редагувати картки одразу в кількох сервісах. Змінили інформацію на сайті — передали її в маркетплейс.
Читайте також: «Плагіни WordPress: добірка модулів для оптимізації сайту».
Візуальний редактор
Перегляньте редактор у конструкторі:
- Чи легко їм користуватися?
- Чи зрозумілий інтерфейс?
- Чи можна самостійно перемістити блок або для цього потрібно підключити програміста, який пропише код?
- Чи зможете ви самостійно створити сайт на вибраному майданчику, використовуючи підказки в інтерфейсі чи базу знань?
Якщо виникають якісь складнощі, вивчіть інструкції або придивіться до інших конструкторів.
Важливо! Конструктор створений для зручності користувачів. Жодних проблем у простій роботі над сайтом — вибрати шаблон, ввести дані, завантажити файли тощо — виникати не повинно.
Платіжні системи для покупців
Для інтернет-магазину важлива наявність різних способів оплати товару: переказ із банківської картки, використання електронного гаманця, готівковий розрахунок, оплата за рахунком тощо.
Перевірте, які методи оплати пропонує конструктор і чи є в ньому необхідні інтеграції, щоб підключити додаткові варіанти.
Це потрібно, щоб клієнт мав можливість сплатити покупку в один клік — без необхідності переганяти гроші між своїми картками для вибору потрібної.
Зауважте: якщо користувач не знайде зручний для себе варіант оплати, він, найімовірніше, згорне сторінку й піде до конкурентів.
Варіанти роботи з товаром та цінами
Для комфортної роботи з товарами та цінами вам знадобиться продумана система управління:
- Завантаження продуктів за допомогою таблиць та інтеграцій.
- Налаштування каталогів.
- Введення артикулів.
- Порівняння товарів.
- Налаштування цін: старі, нові та акційні.
- Максимальна кількість товарів, яку можна завантажити до системи.
- Робота із фільтрами для зручного пошуку.
- Картки товарів.
Платформа повинна допомогти вам швидко та правильно завантажити продукти на сайт. Водночас не повинно виникати жодних складнощів: уся інформація міститься у відповідному вікні картки, ціна присвоюється всьому розділу продуктів разом або кожному товару окремо, вибраний товар автоматично потрапляє до кошика.
Найкращі конструктори інтернет-магазину
А тепер перейдемо до вибору найкращого конструктора сайтів для інтернет-магазину. Нижче представлена добірка з 10 платформ.
SendPulse
SendPulse — українська багатофункціональна платформа для автоматизації продажів. Один із її інструментів — конструктор сайтів, у якому можна створювати лендинги, багатосторінкові сайти, мультипосилання та інтернет-магазини.
Особливості:
- Інтеграція з іншими сервісами SendPulse: CRM-системою, чат-ботами в популярних месенджерах, email, SMS та Viber розсилками, push-сповіщеннями, розумними попапами та онлайн-чатом для сайту.
- Можна зробити інтернет-магазин безкоштовно, але для отримання платежів необхідно підключити платний тариф. Ціни починаються від $13 на рік.
Плюси:
- Одна з найвигідніших цінових пропозицій на ринку.
- Зручний конструктор із готовими блоками.
- Українськомовний інтерфейс, база знань та техпідтримка.
- Омніканальна система маркетингу.
- 6 способів оплати: PayPal, Stripe, Monobank та інші.
- CRM-система зі зручним таск-менеджером та частковою автоматизацією процесів.
- Налаштування SEO-оптимізації.
- Докладна аналітика.
- Інтеграції з Google Analytics, Zapier, Pipedrive тощо.
- Є доступ до API.
- Підключення пікселя та додавання метатегу Facebook.
- Додавання коду.
- Власне доменне ім’я.
- Підключення SSL-сертифікату.
Мінуси:
- Мало шаблонів, але бібліотека постійно поповнюється.
- Ліміт для сховища зображень — 5 Гб.
Shop-Express
Shop-Express — ще одна українська платформа для створення брендових інтернет-магазинів. Вона має «м’яку» CMS, що дає можливість швидко відкрити інтернет-магазин за допомогою гнучких тем дизайну, які можна налаштувати під себе. Товар можна завантажити як вручну, так і через файл у форматі CSV або XML. У платформі вже інтегровані необхідні послуги оплати, доставки, аналітики та інші інструменти маркетингу.
Для В2В-продавців передбачені спеціальні функції: підключення клієнтів до своїх баз та надання актуальних даних про залишки товарів, встановлення категорій цін та категорій клієнтів, персональні знижки та промокоди, підключення різних складів у єдину систему та налаштування інтеграції з CRM або ERP-системою та багато інших корисних опцій.
Платформа пропонує безплатний 7-денний тестовий період без обмеження функціональності. Далі на вибір один із п’яти тарифних пакетів. Технічні оновлення на платформі не вимагають додаткової оплати від власників магазинів.
Особливості:
- Можна розробити індивідуальний дизайн без використання шаблонів та тем.
Переваги:
- Вартість залежить від кількості продажів.
- Немає комісій з продажу.
- Весь необхідний функціонал для продажу в Україні та інших країнах.
- Інтеграції із найбільшими українськими маркетплейсами.
- Мультимовність та мультивалютність для продавців на зарубіжних ринках.
- Безплатна адаптація дизайну під потреби клієнта майже у всіх тарифних пакетах.
- Можна створити індивідуальний дизайн.
Недоліки:
- Асортимент товарів обмежений 50 тисяч найменувань.
- Немає інтеграцій з іноземними маркетплейсами — Etsy, Amazon.
- Немає можливості перенести інтернет-магазин на інший хостинг.
Horoshop
Horoshop — також конструктор вітчизняних розробників. Тестовий період 14 днів. Вартість передплати починається від 160 гривень на місяць — за цю суму можна створити каталог на 1000 товарів. Максимальні тарифи за 1200 гривень, або 2400 для B2B-компаній дають змогу розмістити до 50 000 товарів у магазині. Також передбачено стартовий платіж 5000 гривень, якщо потрібний унікальний дизайн. За використання шаблону платити не доведеться.
Особливості:
- 6 методів оплати.
- Інтеграції із сервісами розсилок.
- 60 шаблонів.
Плюси:
- Вивантаження та завантаження товарів у CSV, YML та XML.
- Інтеграція з торговими майданчиками Rozetka, Hotline, Prom та Price.ua.
- Є доступ до API.
- Працює з документообігом за накладними.
- SEO-інструменти.
- Можна підключити маркетплейси.
- На тарифі Pro можна встановити гуртову ціну залежно від кількості одиниць товару.
- Є інструменти автоматизації.
Мінуси:
- Орієнтація переважно на український ринок, що ускладнює доставку та оплату з інших країн.
Wix
Wix — конструктор із можливістю створення невеликих каталогів товарів. Вартість ліцензії починається від €24 на місяць. Безкоштовний доступ передбачає створення сайту без приймання платежів.
Особливості:
- Понад 100 адаптивних шаблонів.
- Широкий вибір інструментарію для редагування сайту.
- 5 способів оплати.
Плюси:
- Експорт товарів у CSV.
- Можна додавати код.
- Зручний конструктор.
- Можна підключити домен.
- SEO-інструменти.
- Можна налаштувати промокоди, знижки та акції.
Мінуси:
- Не найзручніший інтерфейс: потрібен час, щоб розібратися в роботі конструктора.
- Інтеграції орієнтовані переважно на зарубіжний ринок.
- Під час роботи в редакторі може «гальмувати».
Zoho Commerce
Zoho Commerce — один із безлічі сервісів Zoho, платформи для маркетингу та продажів. Дає змогу створити онлайн-магазин із мінімальними витратами часу. Базовий функціонал коштує $27 на місяць.
Особливості:
- Клієнт може вибрати спосіб оплати «під час отримання товару».
- Планування постів у блог магазину.
Плюси:
- Інтеграція з іншими продуктами Zoho: CRM, сервіси email розсилок та автоматизації маркетингу, опитування, інструменти аналітики, живий чат.
- Необмежене сховище на розвинених тарифах.
- Купони знижки.
- Розсилка про кинутий кошик.
- Інтеграція з Mailchimp та Google Shopping.
- Додавання пікселя Facebook.
- Синхронізація із соцмережами.
- Детальні звіти.
Мінуси:
- Висока вартість.
- На всіх тарифах передбачено комісію за транзакції.
BigCommerce
BigCommerce — конструктор для створення міжнародних інтернет-магазинів. Доступна демоверсія. Вартість реалізації проєкту обговорюється зі спеціалістом, а ціна готових планів стартує від $39 на місяць.
Особливості:
- Інтегрований із соцмережами та торговельними майданчиками: додаєте товари на сайт, підключаєте зовнішній сервіс та переносите туди каталог.
- 100 методів оплати — для кожної країни буде вказано індивідуальну добірку.
Плюси:
- Вивантаження та завантаження товарів у CSV та XML.
- Зручний інтерфейс.
- SEO-інструменти.
Мінуси:
- Висока вартість — система закрита та розробляється під ваші ідеї.
- Є обмеження на річний обсяг продажу.
Shopify
Shopify — платформа для продажу товарів онлайн та офлайн у всьому світу. Ціни починаються від $32 на місяць, передбачений безкоштовний пробний період на три дні та наступні три місяці за $1.
Особливості:
- Зручно додавати різні варіанти товару за розміром, кольором та іншими характеристиками.
- Велика кількість програм, які спрощують процес продажу.
Плюси:
- Необмежена кількість товарів.
- Зрозумілий інтерфейс.
- Вивантаження та завантаження товарів у CSV.
- SEO-інструменти.
- Докладна аналітика.
- Подарункові сертифікати.
- Інструменти автоматизації.
- Захист від шахраїв.
Мінуси:
- Тестовий період триває лише 3 дні.
- Повноцінний функціонал коштує дорого.
- Мало можливостей кастомізації.
Yola
Yola — конструктор інтернет-магазинів та сайтів із широкими можливостями редагування коду. Є план за $0 з урізаним функціоналом, але з можливістю приймати платежі. Ціни розвинених тарифів стартують від $12.
Особливості:
- Додаткові канали продажів, включно з Facebook та Instagram.
- Автостворення резервних копій сайту.
Плюси:
- Гнучка система планів.
- Редагування коду.
- Промоакції: купони, знижки на гуртові замовлення, реклама в соцмережах та інше.
- Автоматизація електронного маркетингу.
- Налаштування доставки.
- Інтеграція з Google Analytics, MailChimp та іншими сервісами.
- Безплатна версія із базовим функціоналом.
- Мультимовність.
Мінуси:
- Повний набір функцій коштує недешево.
Weblium
Weblium — сервіс для створення сайтів під різні цілі, зокрема для онлайн-магазинів. Дає можливість додати до 10 000 товарів. Ціна починається від $15 на місяць.
Особливості:
- Вбудований помічник з урахуванням штучного інтелекту.
Плюси:
- Готові шаблони.
- Безлімітне сховище.
- 11 способів оплати.
- Різні інтеграції: Google Analytics, Zapier, MailChimp та інші.
- SEO-налаштування.
- CRM-система.
- Автоматизація маркетингу.
- Додавання коду.
Мінуси:
- Незручно працювати з великою кількістю товарів.
Webnode
Webnode — конструктор, у якому можна зробити багатосторінковий сайт чи інтернет-магазин. Мінімальний тариф для бізнесу коштує €12.
Особливості:
- Оплата можлива через PayPal, банківський переказ або готівкою під час отримання товару.
- Можна додати відеофон.
Плюси:
- Кількість товарів не обмежена.
- Бібліотека з сучасними шаблонами.
- Внутрішня статистика на всіх тарифах, зручне відстеження конверсій.
- Мультимовний інтерфейс.
- SEO-налаштування.
- Додавання коду.
Мінуси:
- Лише одна платіжна система.
- Обмеження трафіку та кількості реєстрацій на стандартному тарифі.
- Ліміт сховища.
Squarespace
Squarespace дає змогу запускати сайти під різні бізнес-завдання, зокрема онлайн-магазини. Ціни починаються від $33 на місяць, є пробний період два тижні.
Особливості:
- Вбудована програма для створення відеороликів.
- Функція приймання донатів.
Плюси:
- Гнучкі тарифні плани.
- Необмежена пропускна спроможність.
- Розширення: MailChimp for Commerce, Order Desk, Delighted та інші.
- Настроювання інтеграцій через API.
- Докладна аналітика.
- Інструменти SEO-оптимізації.
- Редагування коду.
Мінуси:
- Повний набір функцій для інтернет-магазину коштуватиме недешево.
Порівняльна таблиця
Порівняльна таблиця конструкторів інтернет-магазинів.
Сервіс | Початкова ціна | Безплатна версія або пробний період | Максимальна кількість товарів | Максимальний розмір сховища | Кількість способів оплати |
SendPulse | $13 на рік | Є безкоштовна версія без можливості приймати оплату | Не обмежено | 5 Гб під зображення | 8 |
Horoshop | 160 гривень на місяць | 14 днів | 50 000 | Не обмежено | 6 |
Wix | €24 на місяць | 14 днів | 50 000 | 50 Гб | 5 |
Zoho Commerce | $27 | 15 днів | 50 000 | Не обмежено | 13 |
BigCommerce | $39 на місяць | 14 днів | Не обмежено, але не більше ніж 30 000 брендів | Не обмежено | 100 |
Shopify | $32 на місяць | 3 дні, наступні 3 місяці коштують $1 | Не обмежено | Не обмежено | 8 |
Yola | $0 | Безплатна версія | 70 000 | Не обмежено | Понад 60 |
Weblium | $15 на місяць | 14 днів | 10 000 | Не обмежено | 11 |
Webnode | €12 на місяць | Є безкоштовна версія без можливості приймати оплату | Не обмежено | 15 Гб | 3 |
Squarespace | $33 на місяць | 14 днів | Не обмежено | Не обмежено | 5 |
Висновок
У цій статті ми зібрали рейтинг конструкторів інтернет-магазинів, ознайомилися з інтерфейсом кожного з них та розглянули особливості вибору платформи.
- Кожен конструктор має свій набір функціоналу. Одні підходять для великих інтернет-магазинів, інші — для односторінок.
- Вибирайте платформу, яка допоможе повністю реалізувати вашу бізнес-ідею.
- Зверніть увагу на основні правила ecommerce — чи відповідає майданчик цим запитам.
- Дослідіть кількість інтеграцій та заздалегідь продумайте, яку систему вам потрібно буде підключити до сайту. Наприклад, для омніканального маркетингу будуть потрібні соцмережі, розсилки, месенджери та системи аналітики.
Рекомендуємо спробувати конструктор SendPulse для створення сайтів для різних цілей. А щоб наводити нових відвідувачів та повертати клієнтів, використовуйте наші інструменти: відправляйте транзакційні листи, Viber, SMS, Viber розсилки, push повідомлення, попап-форми за сценаріями, а також підключайте чат на сайті та використовуйте чат-боти. Керуйте продажами за допомогою CRM, запускайте курси на спеціальній платформі та збільшуйте прибуток!