Кейси   Чат-боти

Чат-бот, котрий допомагає вибрати психолога й оформити платну підписку на послуги

8 minutes

Чат-бот, котрий допомагає  вибрати психолога й оформити платну підписку на послуги

Усе більше компаній використовують чат-боти. Віртуальні помічники забирають на себе суттєву частину рутини та допомагають автоматизувати воронку продажів. Якщо ви також придивляєтеся до цього інструменту, але боїтесь, що створювати чат-боти складно, хочемо вас заспокоїти. Адже працювати з конструктором SendPulse просто і зручно. Пересвідчитись у цьому можна на кейсі «Коло Турботи», про який розкажемо в цій статті.

Ключові факти

Адреса: @healthyminds_bot

Платформа: Telegram.

Конструктор: SendPulse.

Тематика:

  • екстрена психологічна допомога дітям і дорослим;
  • запис на разову консультацію до психолога;
  • комплексна підтримки для всієї родини за платною підпискою.

Опис проєкту, для якого створений бот

Проєкт «Коло Турботи» створила у перші днів повномасштабного вторгнення росії в Україну громадська організація «Центр соціального лідерства» спільно з UNICEF Ukraine та НДСЛ «ОХМАТДИТ».

Разом з медичними закладами, психологами та волонтерам вони надають кризову психологічну та гуманітарну допомогу родинам із дітьми від народження до шести років, що отримали гостру травму в результаті бойових дій у Києві, Чернігові, Запоріжжі, Дніпрі, Одесі, Умані та Львові.

Мета створення бота

ГО «Центр соціального лідерства» хотів створити чат-бот, який би допомагав постраждалим від війни отримати безоплатну психологічну допомогу, вибрати собі або своїй дитині психолога для тривалої роботи. Після того, як донор вийшов з проєкту, перед організацією повстала необхідність монетизації послуг психологів, тож булі розроблені спеціальні пакети для супроводу родин. Окремий напрям роботи віртуального помічника — це збір заявок від психологів, готових надавати кваліфіковану допомогу.

Бот для платної підписки на обслуговування щодо психологічної допомоги створили з метою мінімізувати участь людини у воронці продажів і скоротити час на оплату.

Формат бота вибрали, тому що це зручно, багатофункціонально й саме цей інструмент може вирішувати поставлені завдання. Оскільки раніше досвіду роботи з ботами організація не мала, вона звернулася по допомогу до фахівців SendPulse.

Завдання, що мав виконувати бот

Перед тим, як починати розроблення бота, прописали завдання, які він має виконувати:

  • Розповідати про можливості, які він пропонує.
  • Відповідати на поширені питання користувачів.
  • Збирати заявки потенційних клієнтів та їхні контактні дані.
  • Розповідати про варіанти платної підписки.
  • Приймати оплату.
  • Пропонувати продовження курсу через певний час.
  • Перемикати на чат з оператором.

І все це робити в режимі 24/7.

Структура та функціонал бота

Чат-бот складається з таких ланцюжків: стартового, головного меню, стандартної відповіді, ланцюжка після оплати, серії за три дні й за день до закінчення терміну дії платної підписки. І, звісно, ланцюжка відписки.

Це зручний чат-бот у Телеграм із ланцюжками, які спрацьовують за вказаними тригерами. Кожен із них розглянемо окремо.

Стартовий ланцюжок

Після підписки на бота запускається стартовий ланцюжок повідомлень, де чат-бот вітає нового користувача, коротко розповідає про себе й те, чим може бути корисним, а також пропонує визначитися із метою звернення.

Стартовий ланцюжок очима користувача
Стартовий ланцюжок очима користувача

Передбачається, що до віртуального помічника можуть звертатися в трьох випадках:

  • Потенційні клієнти — у пошуку психолога для більш-менш тривалої системної роботи.
  • Спеціалісти, що готові надавати кваліфіковану психологічну допомогу, — у пошуках клієнтів.
  • Люди, які потребують термінової психологічної допомоги.

Розглянемо кожен із цих випадків окремо.

Потенційні клієнти. Люди в пошуку фахівця, що спеціалізується на проблемі, яка їх турбує, — це основна цільова аудиторія бота. Якщо користувач обирає варіант «Я шукаю психолога», віртуальний помічник надсилає запит контактних даних. Відтак відвідувач вказує свій номер телефону й email та описує проблему.

Користувач лишає свої контакти й вказує бажаний час для зв’язку
Користувач лишає свої контакти й вказує бажаний час для зв’язку

Завдяки інтеграції за допомогою API ця інформація автоматично потрапляє в CRM SendPulse, де створюється контакт і заявка. Згодом менеджер зв’язується з клієнтом, призначає йому консультацію з фахівцем.

Після першого спілкування співробітник вручну у CRM переносить угоду на іншу стадію — користувач автоматично підписується на нову воронку. У «Колі Турботи» це ланцюжок «Головне меню». Докладніше про нього — в наступному розділі.

Після того, як користувач лишив свої контакти, вони автоматично потрапляють в CRM
Після того, як користувач лишив свої контакти, вони автоматично потрапляють в CRM

У конструкторі ботів SendPulse стартовий ланцюжок виглядає так:

Стартовий ланцюжок у конструкторі чат-ботів
Стартовий ланцюжок у конструкторі чат-ботів

Як бачите, кожне наступне повідомлення бот відправляє після того, як людина натисне на відповідну кнопку. Часом ланцюжок розгалужується — віртуальний помічник перенаправляє відвідувача на інші ланцюжки.

Зокрема, якщо людина потребує невідкладної психологічної допомоги, бот пропонує отримати її за вказаними номерами телефонів.

Телефони гарячої лінії для тих, кому допомога потрібна терміново
Телефони гарячої лінії для тих, кому допомога потрібна терміново

Психологи. Якщо ж до бота потрапив спеціаліст, який хоче долучитися до проєкту, щоб надавати послуги, віртуальний помічник надсилає форму для збору даних. З тими, хто її заповнить і пройде первинний відбір, зв’язується фахівець центру й після співбесіди запрошує до співпраці.

Психологам бот надсилає посилання на анкету

Зверніть увагу на кнопку «Головне меню» наприкінці скринкасту. Натискаючи її, користувач потрапляє до стартового ланцюжка.

Головне меню

Далі розглянемо ланцюжок, який потенційному клієнту — тобто тому, хто у стартовому ланцюжку натиснув кнопку «Я шукаю психолога», — стає доступним після перевірки менеджером його персональних дані.

Головне меню

Як бачите, меню складається з трьох основних розділів:

  • FAQ.
  • Підписка.
  • Зв’язок з асистентом.

FAQ — відповіді на десять найбільш поширених запитань. Для легкості сприйняття питання дублюються в тексті повідомлення й у кнопках під ними. Після натискання на кнопку з питанням розгортається відповідь, а під нею дві кнопки: «Інше питання» і «Головне меню». Перша повертає на крок назад — до списку FAQ. Друга — на два кроки назад, у головне меню.

Підписка. Тут можна оформити платну підписку. Це реалізовано за допомогою скрипта, який розробив програміст SendPulse як окремий застосунок спеціально для цього проєкту і за окрему плату: залежно від дня оплати після неї нараховується кількість днів. Далі скрипт щодня віднімає 1 день підписки.

Докладна інструкція, як приймати платежі в чат-ботах читайте в нашій базі знань.

Також користувач, що придбав платну підписку, може перевірити, скільки днів залишилось. Це також реалізовано через запит API у спеціально створений застосунок.

За три та один день до закінчення терміну підписки бот надсилає клієнту нагадування про необхідність сплатити тариф. Це відбувається завдяки тому, що застосунок відправляє вебхук до А360, і спрацьовує ланцюг з нагадуванням. A360 використовується як допоміжний інструмент: у ньому створили подію, налаштували відправку вебхука і так надсилають повідомлення у месенджер.

У нагадуваннях також є посилання на кнопку оплати. Докладніше про скрипт розповідаємо у розділі «Ланцюжок після оплати».

Зв’язок з асистентом. Віртуальний помічник перемикає користувача на менеджера, що може відповісти на питання, яких немає у FAQ.

У конструкторі чат-ботів головне меню виглядає так:

Головне меню боту в інтерфейсі SendPulse
Головне меню боту в інтерфейсі SendPulse

Тут бачимо розгалужену структуру із різними елементами. Про кожен із них можна прочитати в базі знань.

Зауважимо таке: ми вже згадували про запит API. На схемі це блок із червоною шапкою. У разі неуспішного API-запиту серію продовжили по гілці «Помилка»: якщо користувач, що не платив за послугу й чиїх даних немає у CRM, запитує, скільки днів підписки в нього лишилося, бот повідомляє про її відсутність і пропонує обрати один із пакетів.

Також звернемо вашу увагу на блок «Фільтр», через який реалізовано розгалуження сценарію. Він допомагає сегментувати підписників за значенням змінної в попередньому повідомленні.

Про те, як створити глобальну змінну для підписників у боті розповідаємо в базі знань.

Якщо запит API не знайшов інформацію щодо користувача, бот пропонує оформити платну підписку
Якщо запит API не знайшов інформацію щодо користувача, бот пропонує оформити платну підписку

Ланцюжок після оплати

Сценарій ланцюжка запуститься після того, як користувач внесе суму за обраний пакет. Клієнт отримає повідомлення, що оплата пройшла успішно.

Одночасно запуститься скрипт, про який ми згадували в попередньому розділі і який слідкуватиме за тим, щоб клієнт отримав доступ до послуг рівно на місяць. Припустимо, якщо користувач сплатив за сервіс 5 березня, то він буде доступний до 5 квітня.

Відповідна кількість днів нараховується залежно від місяця трансакції: скажімо, у січні їх буде 31, а в лютому — 28. Це реалізовано за допомогою елементу «Фільтр» за умовою перевірки дати спрацювання.

Щодня скрипт відніматиме по одному дню підписки.

Як це виглядає в сервісі SendPulse
Як це виглядає в сервісі SendPulse

З усього цього довгого ланцюжка користувач бачить лише повідомлення: «Дякую, ваша оплата успішна».

А ось так це виглядає з боку користувача
А ось так це виглядає з боку користувача

Скрипт контролює тривалість доступу до послуги. І за три дні до закінчення терміну підписки запускається наступний ланцюжок.

Ланцюжок за 3 дні до закінчення підписки

Для налаштування цього ланцюжка також скористалися A360. Коли скрипт фіксує, що у користувача залишилось 3 дні до закінчення підписки, він надсилає вебхук в А360, і бот запускає серію з нагадуванням, що термін дії підписки добігає кінця, і пропонує продовжити її. Наприкінці повідомлення є кнопка «Поповнити баланс». Натискаючи на неї, користувач отримує повідомлення з варіантами пакетів: «Міні» та «Стандарт». Вибираючи будь-який, людина бачить умови та кнопку для оплати.

У блоковому конструкторі чат-ботів це виглядає так
У блоковому конструкторі чат-ботів це виглядає так

А ось так це бачить клієнт:

Ланцюжок очима клієнта

Зверніть увагу: якщо на пристрої користувача підв’язаний спосіб оплати Google Pay або Apple Pay, то можна вибрати і його.

У разі оплати запуститься ланцюжок «Після оплати». Якщо її не буде — ланцюжок «За 1 день до закінчення підписки».

Ланцюжок за 1 день до закінчення підписки

Майже повністю повторює той, що вище. Єдина відмінність у тексті першого повідомлення: тут акцент на можливостях, які втратить клієнт, якщо не продовжить передплату.

Єдина відмінність від попереднього ланцюжка — перше повідомлення
Єдина відмінність від попереднього ланцюжка — перше повідомлення

На скрині нижче ми показали, як це виглядає для клієнта. Попередньо тут ми натиснули кнопку «Поповнити баланс» у першому повідомленні й «Підписка Пакет Міні» — у другому.

Так це бачить клієнт
Так це бачить клієнт

Стандартна відповідь

Загалом у ботах SendPulse передбачена така функція як стандартна відповідь. Якщо користувач відправить повідомлення, на яке немає команди, то отримає повідомлення із пропозицією зачекати на відповідь оператора.

Ланцюжок, що запускається після будь-якого повідомлення, для якого немає команди
Ланцюжок, що запускається після будь-якого повідомлення, для якого немає команди

Завдяки тій самій інтеграції за допомогою API, про яку ми вже згадували вище, повідомлення користувача автоматично потрапляє до безоплатної CRM SendPulse. Менеджер бачить його й відповідає на питання.

Ланцюжок відписки

Усі віртуальні помічники, створені на базі SendPulse, мають ланцюжок відписки. Тому, навіть якщо автор бота забуде створити його, користувач легко зможе відписатися.

Ланцюжок відписки за замовчуванням
Ланцюжок відписки за замовчуванням

Відписатися можна у меню інформації про бота, натиснувши кнопку «Stop and block bot».

Покроково це виглядає так:

Як відписатися від бота
Як відписатися від бота

Далі обираємо функцію «Stop and block bot» — і більше жодних сповіщень:

Стандартна відписка від бота на базі SendPulse очима користувача
Стандартна відписка від бота на базі SendPulse очима користувача

Додаткову кнопку відписки у «Колі Турботи» не робили, адже за виключенням нагадування про оплату бот надсилає контент тільки на запит користувача, тому не набридає.

Оплата в чат-боті

У цьому кейсі ми вирішили окремо розповісти про функціонал для оплати в чат-ботах. Віртуальні помічники, створені на базі конструктора SendPulse, мають інтеграцію з платіжними системами LiqPay, Fondy, PayPal, Wayforpay, Stripe тощо.

Щоб додати кнопку оплати й приймати платежі користувачів через ваш обліковий запис Fondy, передусім його потрібно інтегрувати із SendPulse.

Після цього зайдіть до налаштувань облікового запису та перейдіть у вкладку «Прийом оплат».

Перейдіть до налаштувань облікового запису
Перейдіть до налаштувань облікового запису

Оберіть платіжну систему й натисніть кнопку «Підключити».

Останній крок налаштувань оплати
Останній крок налаштувань оплати

Далі введіть отриманий від Fondy ID мерчанта, оберіть валюту для оплати й натисніть «Зберегти»… Ось і все! Бот готовий приймати оплати.

Результат

Як і планували, замовник отримав автоматизовану систему для швидкої та зручної оплати послуг і підрахунку днів підписки. Наразі бот пройшов тестування і повністю готовий до роботи.

Тепер головне завдання — просувати бота, а для цього стануть в пригоді інші інструменти для автоматизації воронки продажів від SendPulse: email, SMS та Viber розсилки, браузерні сповіщення і попапи.

Більше прикладів чат-ботів знайдете на сайті, а також в інших кейсах блогу. Якщо ви теж хочете отримати надійний інструмент, який працює незалежно від відключень світла, але не готові занурюватися в тонкощі налаштування, скористайтеся послугою чат-боти під ключ — досвідчені фахівці зроблять це за вас.

Дата публікації:

20 Чер. 2023

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter