Це одна з небагатьох професій, яку кожен трактує по-своєму. Для когось це експерт з управління контентом, а для інших — працівник, який просто завантажує текстові, графічні та інші матеріали на сайт. У цій статті пояснюємо, хто такий контент-менеджер, що від нього очікують роботодавці та які навички повинен мати.
Вміст:
Хто такий контент-менеджер
Контент менеджер — це фахівець, який керує всіма видами контенту від імені бренду, компанії, публічної особи. До обов’язків може входити керування авторами: зокрема, створення контент-плану та технічних завдань. Подеколи контент-менеджери також беруть участь у розробленні матеріалів. Також вони публікують контент, оновлюють його, збирають аналітичні дані.
Головне завдання контент-менеджера — щоб на сайті та в соцмережах була завжди свіжа, актуальна та якісна інформація для цільової аудиторії. Цей спеціаліст зазвичай працює в одній команді з редактором, копірайтером, SMM, SEO, маркетологом, дизайнером.
Коли компанії потрібен контент-менеджер:
- У штаті немає спеціалістів, які здатні побудувати стратегію контенту, розміщувати його, стежити за актуальністю, аналізувати ефективність.
- Публікації від імені компанії нерегулярні, немає «голосу бренду» й розуміння, які результати приносять статті та пости у соцмережах.
- Компанія прагне покращити результати контент-стратегії, зробити її більш ефективною, стабільною, стандартизованою.
Типи контент-менеджерів
Першочергово контент-менеджер — це координатор, що формулює завдання та делегує їх виконавцям. За відсутності маркетолога він вирішує, який контент має бути на сайті чи у соцмережах та відповідає за якість.
Однак на практиці роботодавці по-різному розуміють посадові обов’язки таких спеціалістів. У невеликих компаніях розповсюджена модель «все в одному»: коли менеджер самостійно створює стратегію, пише матеріали, підбирає зображення, публікує контент та аналізує ефективність. Трапляються й інші вимоги до фахівців. Проаналізувавши ринок, ми виокремили такі неформальні спеціалізації контент-менеджерів.
Контент-менеджер сайту
Обов’язки. Відповідає за створення, редагування та оновлення контенту на сайті, включно з текстами, зображеннями, відео та іншими мультимедійними елементами. Також може брати участь у розробленні контент-стратегії, аналізувати результати та взаємодіяти з іншими членами команди для забезпечення актуальності та ефективності контенту.
Вимоги. Базове знання HTML, CSS та інших вебтехнологій, досвід роботи з CMS — системами управління контентом, вміння працювати з графічними та відеоредакторами, високий рівень креативності та уважності до деталей, аналітичні навички для оцінки ефективності.
Контент-менеджер ЗМІ
Обов’язки. Відбира та редагує матеріали для публікації, розроблення контент-стратегій, взаємодія з авторами, контроль якості та стилю контенту, планування розкладу публікацій та просування статей або матеріалів у соцмережах та інших каналах.
Вимоги. Високий рівень мовних навичок та грамотності, досвід в журналістиці або видавничій справі, здатність працювати під тиском та в суворих дедлайнах, знання та розуміння трендів у відповідній галузі.
Контент-маркетолог
Обов’язки. Розробляє та дотримується контент-стратегій для просування продуктів чи послуг, створює рекламні матеріали (тексти, зображення, відео), аналізує ефективність контенту та його впливу на цільову аудиторію.
Вимоги. Знання основ маркетингу та реклами, креативність, аналітичні навички для вимірювання результатів та адаптації стратегій.
Контент-менеджер соцмереж
Обов’язки. Створює та публікує контент для соцмереж, взаємодіє з аудиторією, аналізує реакції, планує та стежить за перебігом рекламних кампаній у соціальних медіа.
Вимоги. Розуміння алгоритмів соцмереж, вміння працювати з аналітичними інструментами, комунікаційні навички, креативність у створенні контенту.
Зауважте: з соцмережами працює і SMM-спеціаліст, але він концентрується на розробленні та впровадженні стратегії просування, проведенні рекламних кампаній. Хоча у невеликих компаніях ці функції також бере на себе контент-менеджер.
Контент-менеджер з роботи із аудиторією
Обов’язки. Взаємодіє з аудиторією в соцмережах або на інших платформах, відповідає на запитання та коментарі, створює спільноту навколо бренду чи продукту, організовує та веде онлайн-події та активності. Тобто, бере на себе частину функцій SERM — спеціаліста з управління репутацією в інтернеті.
Вимоги. Високий рівень комунікаційних навичок, стресостійкість, здатність розв’язувати конфліктні ситуації, розуміння специфіки цільової аудиторії.
Для автоматизації взаємодії з аудиторією можна використовувати чат-бот SendPulse. Після простих налаштувань він автоматично реагуватиме на згадки у Stories, коментарі до прямих трансляцій, емодзі.
Наприклад, на сайті Мінфін є розділ з відгуками про банки, страхові та мікрофінансові компанії. Люди лишають відгук — часто негативний — а представники компаній відповідають їм і допомагають розв’язати питання. Аудиторія не завжди буває задоволена і до цього теж треба бути готовим.
Контент-менеджер з роботи із зображеннями
Обов’язки. Підготовка та редагування графічного контенту для сайтів, соціальних мереж, рекламних матеріалів тощо. Може містити оброблення фотографій, створення ілюстрацій, графічних банерів та іншого візуального контенту. Це обов’язки дизайнера, але буває, що у невеликих компаніях їх виконує саме контент-менеджер.
Вимоги. Вміння працювати з графічними програмами, креативність, знання основ композиції та колірної гами.
Читайте також:
- «Користувацький контент (UGC) — коли рекламні повідомлення для вас створюють тисячі маркетологів»;
- «Професія маркетолог: обов’язки, заробіток, переваги та недоліки роботи»;
- «Як стати фрілансером: інструкція для початківців».
Які знання та навички потрібні
Щоб працювати у цій сфері, треба стати «універсальним солдатом»: чітко розуміти стратегічний напрямок, знати основи маркетингу та просування, і головне — вміти не лише координувати, але й створювати якісний контент.
Розглянемо, що вміє хороший контент-менеджер, щоб залучати та утримувати аудиторію.
Писати тексти
Це не тільки про красиве складання слів у речення. Спеціаліст повинен знатися у жанрах і стилях, щоб сформувати «голос бренду» та спілкуватись з аудиторією однією мовою.
Читабельність має значення, але головну роль відіграє конверсійність: правильний вибір теми та тональності комунікації, який зрештою залучає людей та стимулює їх підписуватися, переходити на сайт, купувати або робити інші цільові дії.
Оптимізувати під пошукові системи
Базові знання SEO — обов’язкова вимога. Працюючи над контентом, менеджер має розумітися на принципах роботи пошукових алгоритмів. Треба розібратися, що таке метатеги, заголовки, оптимізація тексту та зображень, структура тексту, підбір та інтеграція ключових слів.
Зокрема, навіть ця стаття на блозі з’явилась не просто так, а тому що редактори SendPulse за допомогою Ahrefs проаналізували пошуковий запит і переконалися в його актуальності. У багатьох компаніях редакторів немає — тоді аналіз здійснює контент-менеджер.
Працювати з медіафайлами
Контент-менеджер вміє підбирати зображення за стилем та сенсами. Він розуміє, як привернути увагу за допомогою інфографіки, фото або відео. Має базові знання щодо дотримання авторських прав в інтернеті, поповнює базу бібліотек безкоштовних та платних медіафайлів, вміє ставити задачі дизайнерам. Знає, як оптимізувати цей контент для сайту та соцмереж: в тому числі пам’ятає вимоги щодо розмірів, оптимізації, форматів.
Верстати
Знання HTML і CSS обов’язкові для контент-менеджера. Звісно, сайти здебільшого працюють на CMS з простим інтерфейсом, який не вимагає глибокої експертизи. Втім трапляється, що скопійований до редактора текст «засмічений» зайвим кодом й під час автоматичного формування тегів виникають помилки. Спеціаліст має зрозуміти причину та виправити її.
Аналізувати результати
Фахівець вміє користуватися Google Analytics, Semrush або іншими аналітичними сервісами. Він розуміє, базові метрики, важливі для його завдань. Вміє не лише отримувати потрібні дані, але й використовувати їх для корекції або створення контент-стратегії.
Відчувати тренди
Хороший контент-менеджер цікавиться новинами ринку, аналізує уподобання цільової аудиторії, може своєчасно виявляти тенденції та реагувати на них. Вчасна реакція на тренди — можливість бути на крок попереду.
Недавно у нас на блозі вийшла стаття про тренди digital-маркетингу в 2024 році. Заходьте, читайте і використовуйте на благо!
Користуватися спеціальними сервісами
Мастхев для контент-менеджера — вміння працювати з WordPress, Joomla та іншими популярними CMS, планувати роботу та управляти проєктами в Trello, Asana або Jira, керувати публікаціями в соцмережах за допомогою Sprout Social, Buffer або Hootsuite.
Добре, якщо можна вибирати не просто конкретний сервіс, а екосистему. Коли всі інструменти інтегруються та взаємодіють між собою, це пришвидшує й полегшує роботу. Зокрема, платформа для маркетингу SendPulse може бути цікава контент-менеджерам конструкторами для створення мультипосилань, які додаються у шапку профілю, та сервісом для створення чат-ботів, про який ми згадували вище.
Скільки заробляє контент-менеджер
Чітких зарплатних меж немає через різні очікування роботодавців.
За інформацією сайту з пошуку роботи Work.ua, середня зарплата контент-менеджера в Україні у 2024 році складає 17 500 грн: це середній показник за даними понад 1000 вакансій. У підрахунку враховані пропозиції роботи як онлайн, так і в офісі.
Традиційно пропозиція у різних містах відрізняється: у Києві роботодавці в середньому пропонують 21 500 грн на місяць, а, наприклад, у Запоріжжі — 15 000 грн. Загалом вакансій з зарплатою в межах 18 000-21 000 грн — майже 11% на ринку. З досвіду знаємо, що є немало компаній, які пропонують значно кращі умови, але вони шукають фахівців через рекрутерів або не зазначають в оголошеннях і умови оговорюють з кожним кандидатом на співбесіді.
Замовники послуг на онлайн-біржах фрилансу також широко трактують професію контент-менеджера. Тому пропозиції різняться: від розміщення декількох об’яв на сайті до ведення CRM у великому інтернет-магазині. Відповідно зарплатні пропозиції варіюються від 500 грн за проєкт до 50 000 грн на місяць.
Для порівняння: у США середній річний дохід контент-менеджера, за даними аналітичної компанії salary.com, складає від 117 124. Сервіс для пошуку роботи Indeed дає скромніші цифри: понад 66 000 доларів США на рік.
Як стати контент-менеджером
Фахівець поєднує кілька професійних навичок: від відстеження трендів в інтернеті та взаємодії зі спеціалістами до публікації контенту на сайтах та у соцмережах.
Щоб стати контент-менеджером, треба здобути базові знання та досвід у сферах створення контенту, маркетингу, SEO, а також вивчити принципи роботи найпопулярніших CMS. Для успішного пошуку роботи скористайтесь нашими порадами.
Створіть сильне портфоліо
Зберіть приклади своїх кращих робіт: це можуть бути публікації у соцмережах, статті, картки товарів тощо. Ви можете скористатись конструктором сайтів SendPulse, щоб зробити простий лендинг, який одночасно виконуватиме функції резюме та портфоліо. До вашої уваги велика кількість шаблонів, просте налаштування, швидке наповнення і в результаті — візуально приваблива презентація сучасного спеціаліста.
Заповніть профіль LinkedIn
Цю соціальну мережу активно використовують роботодавці. Потурбуйтесь, щоб на вашій сторінці були всі актуальні дані про навчання, скіли, практичні здобутки. Є рекомендації від минулих роботодавців? Додайте їх! А якщо немає, але ви розійшлися в гарних відносинах, теж можете попросити про це.
Шукайте пропозиції в соціальних мережах
Приєднайтеся до груп у Facebook та LinkedIn, пов’язаних з контент-менеджментом.
Слідкуйте за компаніями, в яких вам хотілося б працювати. Залишайте коментарі та публікуйте свої роботи, щоб вас помітили.
Адаптуйте резюме під кожну вакансію
Виділіть ключові слова з опису вакансії та додайте їх у своє резюме. Дайте відповідь на очікування потенційного роботодавця. Підкресліть досвід та навички, які є найбільш релевантними для цієї посади.
Використовуйте свої переваги
Якщо ви добре знаєте англійську, продублюйте нею резюме та супровідний лист. Це засвідчить, що ви володієте важливою навичкою в діджитал-сфері.
Постійно вдосконалюйтесь
Читайте статті про контент-менеджмент, відвідуйте онлайн-курси та тренінги, будьте в курсі нових тенденцій у діджитал-сфері.
Створіть особистий бренд
Ведіть блог або публікуйте статті. Діліться знаннями та досвідом у соцмережах. Розробляйте особистий бренд, ваш унікальний та впізнаваний стиль. Позиціонуйте себе як експерт: це буде приваблювати роботодавців. Як-от, фрилансерка Катерина на сторінці в Інстаграм презентує себе як спеціалістку з SMM, контенту та нейромереж. З її шапки профілю одразу зрозуміло, хто хазяйка сторінки і чим вона може бути цікавою.
Замість висновків: поради початківцям
На думку експерта платформи з розвитку кар’єри Happy Monday, є упередження, що посада контент-менеджера — це лише фундамент для здобуття «більш серйозних» навичок у дизайні чи маркетингу. Однак якщо ви дійсно отримуєте задоволення від завдань, комунікацій, викликів, пов’язаних з цією професією, можна розвиватися далі, адже попит на хороших фахівців стабільний.
Якщо ви тільки починаєте працювати у сфері контент-менеджеру, вам допоможуть кілька базових порад:
- Визначте цільову аудиторію — для кого ви пишете та публікуєте. Проаналізуйте дані про демографію, поведінку, потреби та інтереси людей.
- Інформаціямає бути якісною. Вимагайте від авторів або створюйте самостійно контент, який розв’язує конкретні запити цільової аудиторії: наприклад, огляди корисних інструментів або кейси Використовуйте різні формати: статті, інфографіку, відео. Слідкуйте, щоб інформація була актуальною: оновлюйте її за потреби.
- Просувайте свій контент. Використовуйте соціальні мережі, email розсилки та платну рекламу. Слідкуйте за аналітикою, щоб бачити, які публікації та канали працюють найкраще, і вносьте відповідні корективи.
- Будьте організованими. Використовуйте календар або таск-трекери, щоб планувати публікації. Створіть систему для зберігання та організації контенту. Використовуйте інструменти для автоматизації, щоб заощадити час та покращити продуктивність.
- Читайте профільні ЗМІ. Найкращі блоги у сфері: SendPulse, Semrush, Content Marketing Institute, Copyblogger, HubSpot Academy.
- Постійно навчайтесь. Ринок постійно змінюється, тому важливо бути в курсі останніх тенденцій та отримувати нові навички. Наприклад, зараз спеціалісти активно використовують штучний інтелект для автоматизації рутинних завдань. Опануйте цей інструмент, щоб залишатися на крок попереду. Для цього не обов’язково платити. Слідкуйте за новими проєктами від Академії SendPulse: на навчальній платформі часто проводять безкоштовні вебінари з досвідченими експертами у галузі Digital marketing.
Сервіс SendPulse — платформа для маркетологів, яка може стати в пригоді й контент-менеджеру для створення, керування та просування контенту. Використовуйте таск-трекер у зручній CRM, конструктор мультипосилань для соцмереж, а також налаштовуйте чат-боти в Instagram, Facebook Messenger, Telegram та WhatsApp, щоб вивільнити час від рутини для творчих завдань. І нехай робота приносить задоволення і результати!