Маркетинг та продажі

Як написати вдалий контент-план для різних соцмереж

10 minutes

Як написати вдалий контент-план для різних соцмереж

Розповімо, як написати ефективний та зручний контент-план для ведення соцмереж, уникнути розповсюджених помилок та досягти поставлених бізнес-цілей із його допомогою. А ще наприкінці ви знайдете універсальний шаблон контент-плану, що підходить для будь-яких соціальних активностей. Забирайте й користуйтесь.

Що таке контент-план

Контент-план — це графік публікацій для соцмереж, ЗМІ чи блогів. Саме він є основою для підготовки всього контенту, що публікується брендом.

Це база для успішного просування бренду в соцмережах. За даними аналітики, 93,7 % бізнесів у світі використовують соцмережі для прямих продажів чи бренд-маркетингу. Серед них є як мікробізнеси, так і міжнародні концерни з мільярдним обігом.

SMM-фахівці прописують у контент-плані ідеї, стиль, характер матеріалів, основні цілі та джерела для підготовки контенту. У ньому ж зазвичай вказують і дані для просування, хештеги, цілі публікацій, ключові метрики, посилання, рекламну чи продуктову інформацію. Контент-план також може містити вказівки копірайтерам, дизайнерам чи відеографам.

Контент-план зазвичай складають на два тижні чи місяць наперед. Рідше — на два місяці. Планувати на довший період часу немає сенсу. По-перше, це потребує багато сил. А по-друге, за цей час ідеї можуть застаріти чи втратити актуальність, через що доведеться робити подвійну роботу.

Приклад контент-плану для Instagram
Приклад контент-плану для Instagram

Читайте також

Кому й навіщо потрібен контент-план

Контент-план потрібен, щоб перетворити соцмережі в бізнес-інструмент для бренд-менеджменту та прямих лідів. Без нього постинг стає хаотичним, безсистемним, а результати ефективності брендових соцмереж аналізувати практично неможливо.

Водночас розміри бізнесу не мають значення. Грамотний контент-план потрібен як індивідуальним підприємцям, що продають hand-made товари в Instagram, так і транснаціональним корпораціям, де працюють десятки тисяч співробітників.

Плюси контент-плану

Мінуси контент-плану
Зручно планувати. На одному брейнштормі можна підготувати теми публікацій на два тижні чи місяць. Що важливо, їх можна затвердити всі разом, що зменшує навантаження на тимліда та керівника відділу. Потребує часу та зусиль. У робочому процесі потрібно планувати час для роботи над контент-планом. І чим більше соцмереж веде бренд, тим значніші витрати часу.
Зручно аналізувати. Контент-план можна використовувати як основу для аналізу ефективності публікацій — досить відмітити в ньому показники переглядів, коментарів та прямих лідів. Менше гнучкості. Чітке планування залишає менше місця для ситуаційних публікацій. Якщо з’явилася термінова тема, яку потрібно висвітлити, менеджеру доведеться адаптувати контент-план, щоб нічого не втратити.
Контент стає рівномірним. Можна рівномірно розподілити теми з різних рубрик, підготувати тематичні, ситуаційні та продуктові матеріали. Інколи публікації втрачають актуальність. Наприклад, змінюється ситуація на ринку чи з’являється новий гучний інфопривід. Тоді матеріал доводиться переробляти або він пропадає.
Можна планувати складний контент Скажімо, для створення відео потрібно його зняти та змонтувати. З допомогою контент-плану можна заздалегідь підготувати матеріали, які потребують участі кількох спеціалістів чи велику витрату часу. Інколи погіршує якість контенту. Неправильне планування погіршує стиль публікацій та їхнє сприйняття аудиторією. Вони стають менш живими та нативними.
Підвищує ефективність продажів. Комплексна робота над контентом, що публікується в соцмережах, покращує позитивне сприйняття бренду аудиторією та забезпечує прямі ліди.
Легко планувати бюджет. Керівник відразу бачить кількість публікацій та може розрахувати вартість роботи.

Контент-план — це не панацея для бізнесу. Щоб інструмент приносив користь, потрібно використовувати його правильно.

Читайте також:

Як створити контент-план

Під кожний ресурс потрібно робити окремий контент-план. Але основні підготовчі процеси завжди однакові, тому розберемо спочатку їх.

Ось що потрібно зробити перед створенням контенту для соцмереж:

  • Визначте оптимальну кількість публікацій у тиждень. Кожна соцмережа має свої нюанси, які залежать переважно від особливостей контенту платформи та демографії цільової аудиторії. Зокрема, експерти радять писати пости на корпоративну сторінку Instagram кожен день, а на LinkedIn — не частіше двох разів на тиждень.
  • Визначте дні та час публікацій. Так, пік прочитання публікацій в Facebook випадає здебільшого на обідній та післяробочий час. А для Instagram — у будні дні із 7 до 9 чи з 17 до 18.
  • Вкажіть дні, важливі для тематичних публікацій. Скажімо, національні чи професійні свята, важливі для компанії дати, заплановані івенти — вони вибиваються із загального плану, але необхідні, щоб підтримувати цікавість до бренду.
  • Створіть рубрики контенту. Особистий досвід автора статті свідчить: для кожної соцмережі потрібно створити приблизно 10 рубрик публікацій. У них потрібно зазначити характер контенту: розважальний, інформаційний, корисний чи продавальний. Або ж можна зробити рубрикацію докладнішою. Як-от, розважальний контент для YouTube Shorts додатково розділити на підкатегорії: меми, ліпсинк, сценки-діалоги тощо.
  • Забезпечте баланс публікацій для продажів та контенту, спрямованого на зростання аудиторії. Розважального, корисного та інформативного контенту має бути 80–90 % з усіх публікацій. Інші 10–20 % — це продавальні, івентові чи ситуаційні пости.

Найпростіший формат контент-плану, яким здебільшого користуються менеджери — це таблиця в Excel чи Google Sheets.

Загалом формат може бути будь-яким. Знаємо, що деякі SMM-фахівці віддають перевагу плануванню контенту текстом в Google Docs, у календарі Google Calendar чи в планувальнику Trello. Головне, щоб було зручно, зрозуміло й можна було в будь-який момент поділитися доступом.

Потрібно пам’ятати, що у кожної соцмережі, ЗМІ чи корпоративного блогу є свої особливості. Для кожного ресурсу, з яким працює SMM, треба вести окремий контент-план. Для прикладу, в SendPulse це окремі вкладки в Google Sheets.

Як написати контент-план для блогу

Частіше за все компанія веде корпоративний блог на власному сайті. Рідше — на сторонніх блогових сервісах на кшталт Medium або схожих. Хороший блог працює на підвищення лояльності відвідувачів, покращення технічних показників сайту та засвідчує експертність компанії — саме це його основні цілі.

Оптимальна кількість постів. Чим більше — тим краще, усе залежить від бюджетів. Корпоративний блог — це база знань. Він має стратегічну цінність, тому актуальні пости читають і через кілька років після публікації. Для малого та середнього бізнесу непогано постити хоча б раз-два в тиждень, а для великих компаній бажано мати свій редакційний відділ, який буде видавати кілька публікацій щодня.

Теми публікацій. Для корпоративного блогу найкраще підійдуть:

  • кейси з особистого досвіду;
    мануали та гайди для користувачів;
  • аналітичні матеріали;
  • корисні статті, що розкривають особливості ринків, продуктів чи допомагають розв’язати проблеми відвідувачів;
  • коментарі професіоналів та прогнози.

Сам формат блогу гнучкий та багатофункціональний. Тут можна публікувати відео, анімовані ілюстрації, клікабельні графіки та таблиці — усі формати контенту, які соцмережі не підтримують або підтримують слабко.

Особливості рубрикації. Можна не дотримуватися чіткої рубрикації постів у корпоративному блозі — усе одно їх ніхто не читає в порядку виходу. Але публікації мають бути регулярними — якщо блог не оновлювався більше за місяць, то це спричинить підозру у відвідувача, що збільшить показник відмов.

Тривалість контент-плану. Для корпоративного сайту можна створювати тривалі контент-плани на місяці наперед — статті блогового формату зазвичай актуальні довго, тому змінювати затверджені стратегії доводиться рідко. Ми рекомендуємо писати плани блогу не менше ніж на місяць.

SEO-ключі. Пошукова оптимізація — обов’язковий елемент блогу. Перед написанням матеріалів треба обов’язково підібрати для них ключові фрази та додати їх у контент-план.

Також бажано відразу знайти й додати в контент-план посилання на власні статті на теми, на які в новому матеріалі треба зробити перелінковку.

Інструменти для відстеження. Для покращення блогу потрібен інструмент, що збирає дані про аудиторію та її дії на блозі. Наприклад, розумні попапи від SendPulse можна використовувати, щоб збирати дані користувачів та надалі підтримувати контакт.

Інтерфейс SendPulse для створення попапів
Інтерфейс SendPulse для створення попапів

Як зробити контент-план для Instagram

Візуальні образи — це найважливіше в Instagram, тому під час створення контент-плану відштовхуватися потрібно саме від них.

Без грамотного контент-плану власники акаунтів часто постять нерегулярно, забуваючи про акаунт на кілька тижнів — для охоплень та органічного трафіку це катастрофа. А ще є ризик скотитися в одноманітні та нудні публікації, тому що набралося багато схожих фото.

У нас є окрема стаття про контент-план для Instagram. Рекомендуємо її прочитати.

Якщо коротко, то ось що потрібно врахувати для гарного контент-плану в Instagram.

Оптимальна кількість постів. Мій досвід свідчить: кожного дня, включно з вихідними. Без варіантів. Якщо публікуватися рідше, Instagram буде урізати органічні охоплення. Але не рекомендуємо постити понад три рази на день — це негативно впливає на залучення та збільшує відсоток відписок.

Рубрикація і баланс. Згідно з аналізом Майкла Стелзнера в книзі «Контент-маркетинг», оптимальне співвідношення публікацій в Instagram має бути таким:

  • 40 % розважального контенту;
  • 30 % публікацій про компанію, івенти, внутрішні цікавості;
  • 25 % корисної інформації;
  • 5 % прямих продажів.

Розважальний контент підіймає охоплення та забезпечує органічний приріст аудиторії, пости про компанію підвищують лояльність, а продажі дають прямі ліди.

Створювати рубрикацію контенту потрібно з огляду на таке розподілення. В ідеалі має бути 8–12 рубрик. Ось кілька популярних варіантів, актуальних для всіх:

  • скрини з відгуками клієнтів;
  • відповіді на питання;
  • за лаштунками робочих процесів;
  • корисності для читачів;
  • товарні огляди;
  • цікаві історії з досвіду.

Скарбничка ідей. Заздалегідь підготуйте скарбничку ідей. Адже протягом робочого дня в співробітників можуть виникати круті ідеї для публікацій Instagram — якщо вчасно відстежувати та зберігати їх, то контент-план можна буде написати за півгодини.

Різні плани під різні формати. Старайтеся використовувати всі формати публікацій:

  • стандартні пости в стрічці (фото з текстом, каруселі, відео до 60 секунд);
  • Stories — короткі відео до 15 секунд;
  • Instagram TV — відео довші за 60 секунд та прямі ефіри.

Важливо! Під кожен формат рекомендуємо створювати окремий контент-план — у стрічці вони не перетинаються і часто орієнтовані на різні аудиторії. Зручніше за все це робити через різні вкладки в таблицях.

Особливості просування. Рекомендуємо підбирати теги для публікацій заздалегідь та прописувати їх уже на рівні контент-плану. Підбір тегів перед публікацією погано вписується в креативний процес та сильно гальмує роботу SMM-спеціаліста.

Ще рекомендуємо використовувати чат-бот в Instagram. Він дасть змогу спеціалісту приділяти менше уваги рутинним справам, наприклад, реакціям на згадування компанії в сторіз чи розсилці лід-магнітів, та більше — створенню креативів.

Один раз налаштуйте бота, підключіть до акаунту та віддайте рутину йому
Один раз налаштуйте бота, підключіть до акаунту та віддайте рутину йому

Читайте також:

Як написати контент-план для TikTok

TikTok — це соцмережа для коротких відеороликів, тому написання контент-плану тут більше схоже на роботу сценариста. Соцмережа більше орієнтована на хайпові розважальні формати та нестандартну картинку.

Оптимальна кількість постів. Краще за все — кожного дня. Складні в реалізації відео з монтажем та ефектами можна раз-два на тиждень. Рідше — не варто.

Формати та рубрики. На перших етапах ведення TikTok рекомендуємо пробувати якнайбільше різних ідей та аналізувати, як їх сприймає аудиторія. Відтак вибрати 3–7 найефективніших форматів.

Сценарна робота. Уже на рівні контент-плану варто розписувати сценарії відео, хоча б у загальних рисах. Це допоможе оцінити орієнтовні затрати часу та ресурсів та знімання та монтаж.

Ресурсний блок. Рекомендуємо додати окремий ресурсний блок, де зазначати, які додаткові ресурси потрібні для випуску конкретного відео. Наприклад, нетиповий реквізит, поїздка в конкретну локацію чи наявність складних ефектів на монтажі. Це допоможе знімати відео без накладок.

Ситуативні відео. TikTok залежний від трендів та хайпу, тому контент-план рекомендуємо робити гнучким та не прив’язувати його до конкретних дат. Усе для того, щоб можна було терміново зняти хайпове відео і відразу його запостити, не порушуючи загальних планів.

Як створити контент-план для Telegram

Telegram-канал для бізнесу — це вибагливий ресурс. Тут основну роль відіграють тексти, але візуали та відео забезпечують гарні охоплення. Основний акцент має бути на якості постів.

Читайте також:

Оптимальна кількість публікацій. Найкращий варіант: 1–3 щодня. Час публікацій не має значення — підписники однаково читають пости, коли їм зручно.

Робота з інформаційними приводами. Будьте готові трансформувати контент-план та знаходити час для роботи над ситуативними публікаціями — саме їх найкраще за все читають підписники.

Рубрикація контенту. Тут працюють ті ж правила, що і для корпоративного блогу, але з невеликою відмінністю — публікації в Telegram читають відразу чи протягом доби. Тому обирайте максимально актуальні теми.

Залучення аудиторії. Рекомендуємо вже в контент-плані прописувати способи залучення читачів та конкретні call to action. Це підвищить лояльність підписників та допоможе в просуванні каналу.

Короткий формат. В Telegram найбільш популярні пости можуть складатися з одного рядка. І в контент-плані потрібно їх прописувати, щоб вони не перебивали заплановані публікації, а посилювали їх. Виняток: ситуаційні пости як реакції на певні події чи зміни. Їх потрібно робити якомога швидше після інфоприводу.

Обробляти ліди з Telegram можна вручну, але рекомендуємо запустити Telegram-бот. З його допомогою ви зможете автоматизувати воронку продажів та спілкування з аудиторією, під’єднати нейромережу для оброблення відповідей на ЧаПи, запускати масові розсилки й навіть налаштувати інтеграції з платіжними системами та приймати оплати прямо в Telegram.

Універсальний шаблон контент-плану

На думку експертів SendPulse, найкращий формат контент-плану — це таблиця на один лист, де зібрана вся необхідна інформація.

Приклад докладного контент-плану з рубрикацією та потижневим відображенням
Приклад докладного контент-плану з рубрикацією та потижневим відображенням

Обов’язково пропишіть рубрики та відмітьте кожну з них певним кольором, а в самому контент-плані просто позначте правильний колір комірки. Це допоможе вам побачити, якщо однієї рубрики буде забагато.

Поради для ефективного контент-плану

Замість висновків ми вирішили зібрати разом універсальні поради, що допоможуть зробити ваш контент-план для соцмереж, ЗМІ чи корпоративного блогу зручним та ефективним:

  • Планування — 75 % успіху. Щонайменше 3 із 4 публікацій у соцмережах мають бути заплановані та пропрацьовані. Ситуаційні чи хайпові пости можна робити, але захоплюватися цим не варто. А для корпоративного блогу всі публікації треба робити ретельно.
  • Деталізуйте ідеї. Рекомендуємо прописувати в контент-плані особливості публікацій та цікаві ідеї, а не тільки теми. Наприклад, можна відразу задати експозицію для відео чи основні моменти каруселі для фото. Це спростить роботу надалі.
  • Зробіть детальну рубрикацію. Придумайте не менш ніж 10 рубрик для постів та чергуйте їх між собою. Далі зробіть детальну аналітику та створюйте більше публікацій тих рубрик, що найкраще заходять аудиторії.
  • Налаштуйте онлайн-доступ до контент-плану. Зазвичай, над контент-планом працює кілька людей. Позбавтеся фізичних файлів — налаштуйте необхідні доступи в хмарі чи на спеціальних сервісах.
  • Прописуйте інструменти для просування. Теги, посилання, заклики до дій, додаткові ресурси — усе це треба закладати вже на рівні контент-плану.

Притримуйтесь цих нехитрих правил та створюйте контент-плани для ефективної роботи бренду в соцмережах, ЗМІ та корпоративних блогах, а для максимальної прокачки власних соцмереж використовуйте чат-боти для Instagram, Telegram, Facebook, а також вдосконалюйте свій сайт із допомогою конструктора лендінгів та мультипосилань і зручної CRM.

Дата публікації:

9 Кві. 2024

Ярослав Цимбал

Автор блогових та іміджевих статей. Можу описати найскладніші технічні теми просто та зрозуміло

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter