У статті докладно описуємо, як створити канал у Телеграм зі смартфона й комп’ютера, а також як його правильно оформити та налаштувати. Даємо поради щодо ведення та просування каналу та розповідаємо про корисні боти.
Вміст:
- Навіщо створювати канал у Телеграм
- Різновиди Телеграм-каналів
- Як створити канал у Телеграм з комп’ютера
- Як створити Телеграм-канал зі смартфона на Android
- Як створити канал Телеграм зі смартфона на iOS
- Як оформити Телеграм-канал
- Як налаштувати канал у Телеграм
- Які боти допомагають працювати в Телеграм
- Що потрібно врахувати під час створення каналу Телеграм
- Висновок
Навіщо створювати канал у Телеграм
Телеграм — один із найпопулярніших месенджерів у всьому світу. У третьому кварталі 2023 року зареєстровано 46,7 мільйони завантажень в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, тоді як у Європі, Близькому Сході та Африці — понад 42 мільйони завантажень. У липні 2023 року кількість активних користувачів Телеграм перевищила 800 мільйонів на місяць.
Телеграм давно став чимось більшим, ніж просто месенджером — для багатьох людей це основне джерело новин, корисного та розважального контенту. Канали та групи з різноманітних тематик мають величезні аудиторії.
Зверніть увагу! Максимальна кількість підписників у групі — 200 тисяч користувачів, а канал обмежень не має. Також у групі публікації можуть робити підписники, а в каналі — лише адміністратори.
Тут немає такої потреби ламати голову над візуалом — на відміну від Інстаграм та ТікТок, Телеграм насамперед про текстовий складник. Якщо аудиторії цікаво читати та думати, загалом вона, найімовірніше, більш освічена.
Інші переваги комунікації через месенджер: порівняно новий формат каналу, який ще не встиг набриднути аудиторії; загалом гарні охоплення та залучення; зручна система сповіщень про публікації — їх можна вмикати та вимикати.
Різновиди Телеграм-каналів
Є два різновиди каналів. Публічні доступні всім користувачам месенджера, й автор такого каналу може вигадати для нього посилання, за яким аудиторія легко знайде канал у загальному пошуку.
Приватні канали не можна знайти через пошуковий рядок. Посилання генерується системою — користувачі можуть перейти в канал і підписатися тільки за запрошенням.
Незалежно від типу каналу, нові учасники можуть бачити історію повідомлень із моменту створення каналу.
Вибираючи різновид каналу, виходьте зі своїх цілей. Якщо це інформаційний ресурс із платною підпискою, найімовірніше, він буде приватним. Якщо ж ви плануєте розвивати канал і залучати роботодавців або прогрівати в ньому клієнтів й робити продажі, краще залишити його публічним.
За бажанням публічний Telegram-канал можна зробити закритим. Для цього потрібно перейти до опису, натиснути на значок редагування і потім «Тип каналу».
На сторінці параметрів змініть тип каналу у відповідному розділі та збережіть зміни.
Читайте також:
- «Як розкрутити Telegram-канал із нуля та нарощувати аудиторію підписників у майбутньому»;
- «Як вести Telegram-канал правильно»;
- «Яка буває реклама в Telegram та як її запустити»;
- «Як форматувати текст у Телеграм»;
- «Сторіс у Телеграм: кому й навіщо потрібні».
Як створити канал у Телеграм з комп’ютера
Натисніть на меню-гамбургер у верхньому лівому куті й виберіть «Новий канал».
Придумайте назву каналу та опис. Останнє необов’язково, але важливе для успішного просування.
Визначте, який тип каналу відповідає вашій меті. Якщо вибрали публічний, придумайте посилання з латинських літер, цифр та спеціальних символів. Натисніть «Зберегти».
Телеграм запропонує додати контакти з адресної книги. Виберіть потрібних людей або пропустіть цей крок.
Готово, канал створено та показується у переліку ваших чатів.
З комп’ютера можна зробити Телеграм-канал та за допомогою вебверсії. Скажімо, якщо ви використовуєте браузер Google Chrome, процес аналогічний до створення каналу зі смартфона на Android.
Як створити Телеграм-канал зі смартфона на Android
Натисніть значок олівця в нижньому правому куті та виберіть пункт.
Вкажіть назву каналу та опис, виберіть тип.
Далі можна додати до каналу людей із контактів або пропустити цей крок і відразу натиснути на стрілку. Ваш канал готовий.
Як створити канал Телеграм зі смартфона на iOS
Тут алгоритм схожий, тільки спочатку потрібно натиснути на значок олівця в правому верхньому кутку екрана. Після цього виберіть «Створити канал».
Далі додайте назву, опис та аватар, вкажіть тип каналу та сформуйте посилання, якщо він публічний.
Запросіть знайомих вступити до спільноти або пропустіть цей крок. Новий канал створено.
Як оформити Телеграм-канал
Якісне оформлення впливає на ефективність просування. Назва, опис та аватар — перше, що бачить користувач під час знайомства з каналом.
Для назви публічного каналу виберіть мову, якою спілкується основна частина цільової аудиторії. Бажано використовувати ключові слова, за якими вас зможуть знайти у пошуці. Назва має зачепити користувача, щоб він виокремив ваш канал серед десятків або сотень подібних. Можна додати емодзі, якщо це доречно.
Опис має максимально розкривати суть Телеграм-каналу та вкладатися у 255 символів. Інших суворих правил немає. Залежно від стилю спілкування з аудиторією опис може бути серйозним чи жартівливим. Також додайте контакти для зворотного зв’язку, щоб вам могли писати підписники, рекламодавці або блогери.
Аватар — це обличчя вашого каналу, тому ретельно продумайте його вигляд. Найкраще використовувати унікальне фото чи логотип, виконаний професійним дизайнером. Рекомендований розмір: 300×300 px.
Подивимося на вдалий приклад оформлення. Назва каналу повторює назву ЗМІ й легко знаходиться в пошуковому рядку. На аватарі схематична векторна ілюстрація, яка є логотипом ЗМІ. Посилання коротке та зрозуміле.
Також вказана адреса сайту, зазначені способи зв’язатися з редакцією і комерційним відділом.
Як налаштувати канал у Телеграм
У інформації про канал можна налаштувати повідомлення: вибрати звук і вібросигнал, прибрати їх на час або назовні, змінити пріоритет тощо.
Щоб перейти до керування каналом, у десктопній версії натисніть на три крапки зверху, а в мобільній — на знак олівця. Тут можна змінити назву, опис, аватар, тип каналу та посилання, якщо він публічний, а також додати обговорення, де підписники зможуть обмінюватися коментарями. Ви можете змінити доступні реакції, додати або видалити адміністраторів, підписників та керувати чорним списком.
Якщо є кілька адміністраторів, і ви хочете позначити авторів повідомлень, увімкніть «Підписувати повідомлення». У «Недавніх діях» зручно відстежувати дії всіх адміністраторів за останні 48 годин.
Які боти допомагають працювати в Телеграм
Боти значно спрощують ведення Телеграм-каналів. Їм можна доручити аналітичні та адміністративні функції, спілкування з підписниками та багато іншого.
За допомогою @ControllerBot зручно створювати відкладені дописи та видаляти їх автоматично в певний час, прикріплювати реакції, коментарі, опитування, URL-кнопки, додавати перегляд посилань і розміщувати картинки під текстом, а не навпаки.
Також бот допомагає відстежувати статистику за тиждень або місяць і запускати платну підписку. Після старту @ControllerBot надсилає підказки, за якими ви створите власний бот для управління каналом.
За допомогою таких ботів можна:
- @LivegramBot — діставати фідбек від аудиторії.
- @markdownbot — форматувати тексти для дописів.
- @ VoterBiBot — проводити розіграші.
- @shortLinkMakerBot — скорочувати посилання.
- @vote — створювати опитування.
Якщо ви хочете створити чат-бот, який буде відповідати на питання, надсилати розсилки, збирати зворотний зв’язок, зберігати дані користувачів, брати участь у воронці продажів та приймати оплату, скористайтесь конструктором ботів SendPulse.
Налаштуйте автоматизовані ланцюжки повідомлень, які спрацьовують за тригерами. Додайте медіафайли, кнопки, змінні, поля для введення інформації та швидкі відповіді, а також сегментуйте підписників за персональними даними та діями за допомогою блоку «Фільтр».
Використовуйте запити API, щоб надсилати та отримувати дані із зовнішніх систем. Підключайте вебхуки та надсилайте інформацію про подію до системи для подальшої роботи з користувачем. Надавайте доступ до закритого чату на вибраний період, приймайте оплату у платіжних системах Stripe, Fondy, PayPal тощо.
Також за допомогою чат-ботів ви можете автоматизувати керування каналом: блокувати або розблокувати учасників та створювати нові публікації. Заблокувати або розблокувати учасників можна тільки в тих групах і каналах, де ваш чат-бот є адміністратором.
Наприклад, можна заблокувати підписника, від якого не надійшла оплата за продовження доступу до закритого каналу.
У SendPulse також можна створити чат-боти для інших месенджерів: Instagram, WhatsApp, Viber та Facebook — доручіть їм рутину та заощаджуйте на оплаті менеджерів. Генерувати ланцюжки можна за допомогою штучного інтелекту від OpenAI.
Докладніше про боти:
- «Чим бізнесу корисний чат-бот для Viber і як його зробити»;
- «Докладний гайд Viber чат-ботами: як створити, налаштувати та просувати»;
- «Що таке WhatsApp бот, сфери використання й етапи створення — покроковий гайд»;
- «Як чат-боти в Instagram допомагають інтернет-магазинам підвищувати залученість»;
- «Як створити чат-бот в Інстаграм для бізнесу»;
- «GPT-3 у чат-ботах: можливості для бізнесу та експертів»;
- «Пишемо текст для чат-бота: особливості та поради»;
- «Як створити чат-бот для сфери освіти».
Якщо у вас є сайт, будьте ближчими до аудиторії завдяки чату для сайту. Вітайте відвідувачів, відправляйте автоматичні повідомлення в найкращий для цього момент або підключайте учасника команди, щоб вирішити нестандартну ситуацію. Ви можете створити мультиканальний ланцюжок: захоплювати увагу відвідувачів сайту, підписувати їх на Telegram чат-бот й далі поступово прогрівати, підводячи до покупки.
Читайте також:
- «Вітальний лист: як мотивувати нового підписника до покупки»;
- «Онлайн-консультант для сайту: поради та огляд найкращих десяти застосунків».
Що потрібно врахувати під час створення каналу Телеграм
Декілька правил, які важливо знати про Телеграм-канали:
- З одного облікового запису можна створити не більше як 10 каналів або груп.
- Редагувати дописи можна упродовж двох діб після публікації.
- Видалити канал, у якому понад тисячу підписників, можна лише через техпідтримку.
- Максимальна кількість адміністраторів — 50.
- Не варто публікувати записи вночі, щоб не турбувати підписників, які відпочивають.
- Частота публікацій залежить від тематики: для каналів новин нормально випускати десяток записів на день, для вузькоспеціалізованих — не більше двох-трьох разів на тиждень.
- Для просування шукайте канали та групи суміжної тематики. Як-от, блог про натуральну косметику можна рекламувати у каналі нутріціолога або магазину здорової їжі.
- У Телеграм працює пошук за хештегами, тому використовуйте їх для просування каналу.
- Основні способи монетизації каналу: продаж реклами, партнерські програми, платна підписка та реалізація власних продуктів.
Висновок
Розібрали, як створити Телеграм-канал із різних пристроїв, та поділилися своїми лайфхаками. Бажаємо успішного запуску вашого каналу!
Для автоматизації бізнес-процесів радимо звернути увагу на сервіси SendPulse: чат-боти для месенджерів, email, Viber та SMS розсилки, конструктор сайтів та мультипосилань, push повідомлення, CRM та платформа для створення онлайн-курсів.