Маркетинг та продажі

Як створити контент-план для Instagram: правила, приклади, поради

10 minutes
Оновлено 5 Березня 2024
Як створити контент-план для Instagram: правила, приклади, поради

Контент-план — запорука стабільності для SMM-спеціаліста, який прагне робити контент якісно та своєчасно. З цієї статті ви дізнаєтеся, як складати контент-план в Інстаграмі, чим він допомагає в роботі і які особливості планування цієї соцмережі.

Контент-план вирішує відразу кілька проблем розвитку облікового запису. По-перше, не потрібно терміново вигадувати бодай якусь тему, коли закінчилися ідеї для постів. По-друге, можна уникнути незбалансованості контенту — наприклад, суцільні продавальні пости. По-третє, контент-план для Інстаграм допомагає узгодити контент зі стратегією просування облікового запису.

Виключення ситуацій «нічого постити»

Іноді хочеться обійтися без контент-плану. Скажімо, ви маєте невеликий бізнес і ведете соцмережі самостійно: робота кипить, завжди є що розповісти та показати, є зайві 15 хвилин на створення посту.

Та щойно починається аврал або особисті проблеми — у вас немає часу фотографувати та писати пости й обліковий запис кілька тижнів залишається без уваги. А соцмережі такого не люблять. Коли ви повертаєтеся до роботи над блогом, то виявляєте, що аудиторія та охоплення катастрофічно впали, і до колишнього рівня потрібно йти заново.

Створіть «скарбничку ідей» — окремий документ, куди вноситимете всі ідеї для постів. Якщо ідеї лише ваші, згодиться навіть застосунок нотаток на телефоні. Якщо над документом працює кілька людей, заведіть під скарбничку гуглдок зі спільним доступом.

Баланс контенту

Коли ви робите контент на ходу, легко захопитися одним різновидом постів. Наприклад, постійно постити фотографії з виробництва, просто тому що у вас їх ціла купа й лінь вигадувати щось ще. Та підписники від такого швидко втомлюються.

З контент-планом для Інстаграм ви заздалегідь розпишете всі теми для всіх різновидів контенту — розважального, продавального, інформаційного тощо. Так ви одразу побачите, куди у вас перекіс, а чого варто додати.

Автор книги «Контент-маркетинг» Майкл Стелзнер рекомендує брати за основу таке співвідношення контенту:

  • 40 % — залучальний, розважальний;
  • 30 % — брендовий, про компанію;
  • 25 % — навчальний, інформаційний;
  • 5 % — рекламний, продавальний.

Беріть цю формулу за основу, але чітко дотримуватися її не обов’язково. Тестуйте та підбирайте співвідношення, яке вирішуватиме саме ваші завдання.

Дотримання стратегії

Вести соцмережі просто так, без мети та стратегії, як стріляти із зав’язаними очима. Наче і патрони витратили, і шуму наробили, а результату нема.

Контент-план для Інстаграм є важливим складником стратегії. Саме завдяки темам постів та грамотному співвідношенню різних видів контенту ви створите ефективну воронку від знайомства з вашим брендом до повторних покупок.

Особливості контент-плану в Інстаграм

Основа контенту в Instagram — пости в стрічку. Тут усе приблизно так само, як і в інших соцмережах. Крім цього, Інстаграм має два особливі формати — stories, Reels, та IGTV, тож зупинімося на них більш докладно.

Контент-план у стрічку

Інстаграм — соцмережа про візуал. На відміну від блогу на сайті, люди приходять сюди насамперед дивитись, а не читати. Тому готуючи контент-план, треба враховувати, чи є у вас якісний візуальний матеріал на теми, які хочете висвітлити. У пост можна додати одне фото, коротке відео до 60 секунд або зібрати «карусель».

Пост із відео чудово розбавляє стрічку Instagram

Частота публікацій у стрічці: щонайменше через день, краще щодня.

Контент-план для Instagram stories

Дві вагомі причини включити stories у контент-план для Instagram — згідно з дослідженням від Meta:

  • 69% користувачів вважають історії чудовим інструментом для інформування підписників про нові товари та послуги;
  • 62% користувачів заявляють, що вони зацікавилися брендом після перегляду її історій.

Інстаграм ранжує стрічку не за часом, а за інтересом. Вгору потрапляють пости від облікових записів, якими користувач цікавиться найчастіше. Якщо конкуренція висока — пости від невеликих облікових записів можуть показуватися низько, і їх мало хто побачить.

Зі stories не буде проблеми ранжування. Усі історії потрапляють до однієї стрічки над постами. Користувач натискає на першу й автоматично переглядає весь список. Історії залишаються вгорі 24 години від моменту створення, а непереглянуті ще й обведені яскравою рамкою.

Сторіз в Інстаграм
Stories — кола зверху. Яскравою рамкою обведені непереглянуті, переглянуті залишаються в стрічці за ними

Частота постингу stories — щодня мінімум 2–5 слайдів, максимум — 10. Менша кількість не запам’ятається, більша — дратуватиме.

Контент-план для Instagram TV

Відрізок відео в стрічці не може бути довшим за хвилину, у stories — довше 15 секунд. Якщо вам потрібно опублікувати довше відео, доведеться подрібнити його на відповідні відрізки. Це може бути не дуже зручно: користувачеві доведеться гортати карусель самостійно, і stories вийде просто нескінченною.

Виручає IGTV — місце для зберігання довгих відео. Тут є кілька зручних функцій:

  • Відео з IGTV легко запостити у вигляді звичайної публікації. Користувач подивиться першу хвилину, далі соцмережа запропонує додивитися в IGTV.
  • У stories відео додається в кілька кліків.
  • Прямі ефіри, що минули, зберігаються в IGTV.
  • Відео в IGTV можна поєднувати в серіали — зручно, коли у вас кілька роликів на одну тему.
  • IGTV підтримує горизонтальні відео — можна розгорнути телефон горизонтально та дивитися на повному екрані. А ще тут доступне перемотування.
У IGTV можна завантажити довгі відео

Частота постингу в IGTV: за необхідності, залежить від вашого контенту. На нашу думку, краще не зловживати — люди тут звикли споживати коротший контент.

Як скласти контент-план для Інстаграм

Почнемо з підбору ідей, потім розділимо їх за темами та рубриками, «причепуримо» та оформимо в готовий контент-план для Інстаграм.

Зібрати ідеї для контенту

Перед тим як розпочати пошук тем для контент-плану, проведіть аудит уже опублікованих постів. Це допоможе зрозуміти, які пости подобаються підписникам, а на які ви гаєте час. Адже чим більше підписники взаємодіють із вашими постами — ставлять вподобайки, коментують, зберігають в обраних, репостять тощо — тим вище вони будуть у них у стрічці й, відповідно, дістануть більше охоплень.

Для аналізу контенту можна скористатися Cyfe — універсальною платформою для управління та аналітики соцмереж і сайтів. Починаючи з масових публікацій до оперативної відповіді на важливі коментарі. Моніторинг відбувається через дашборд: на одній панелі можна зручно розмістити актуальну інформацію про охоплення, залучення аудиторії, на іншій виводяться коментарі та згадки, і тут же — зручне вікно для оперативної відповіді на найважливіші з них.

Складіть гіпотези успішності своїх постів та постів конкурентів із ТОП-10 за різними показниками. Наприклад, візьмемо ТОП-10 постів за коментарями за останній місяць і постараємося відповісти на запитання: «Чому підписники найбільше коментували цей пост? Чим він відрізняється від інших? Приклади гіпотез успішності в такому разі можуть бути:

  • Пост набрав більше коментарів, тому що в тексті було поставлено відкрите запитання.
  • Пост коментували найчастіше тому, що в ньому порушена болюча тема для нашої цільової аудиторії. Тощо.

Після аналізу контенту ви дістанете цілий список гіпотез та ідей, які можна вносити до контент-плану для відпрацювання. У кожному пості намагайтеся відпрацьовувати по одній гіпотезі. Для достовірності результатів гіпотезу краще перевіряти на трьох постах.

Корисно також завжди мати «скарбничку ідей». Записуйте все, що спадає на думку, навіть те, що здається нісенітницею. Приблизний список можливих ідей і форматів може виглядати таким чином:

  • Перепости відгуків — постів та stories від клієнтів. Фото, які вам надсилають клієнти.
  • Інтерактиви — опитування, вікторини, збір питань від підписників. Зручно робити у stories, там є спеціальні форми для голосування та опитування.
  • Відповіді на раніше зібрані запитання.
  • Усе про товари — новинки, бестселери, інструкції, порівняння тощо.
  • Бекстейдж — фото та відео з офісу або виробництва.
  • Прямі ефіри. Під час трансляції вони будуть показуватися в тій самій стрічці над постами.
  • Дати — ювілеї компанії, тематичні свята.
  • Смішні історії про компанію та загалом у вашій сфері, з якими могли зіткнутися ваші клієнти.
  • Принципи роботи — про любов, турботу, збереження природи, чесність, пунктуальність та інші хороші якості, яких ви намагаєтеся дотримуватися.

Не соромтеся аналізувати конкурентів і підглядати теми в них: дивіться облікові записи в подібній тематиці, пости в інших соцмережах, відео на YouTube, профільні форуми.

Оформити ідеї в теми та рубрики

Проаналізуйте всі ідеї, зібрані в скарбничку. Настав час розбити їх на приблизні рубрики та визначити, до якого типу контенту належить кожна з ідей.

Коли визначили рубрики, починайте працювати з ідеями — перетворювати їх на готові теми для постів. Наприклад, «Розповісти про осінні куртки» стане «Серія фото наших осінніх курток, локація — внутрішній дворик офісної будівлі».

Визначити частоту постінгу

Визначтеся, наскільки часто ви поститимете. Беріть за основу норми, зазначені вище, та розрахуйте свої сили. Радимо не кидатися відразу в бій, а нарощувати частоту постінгу поступово: краще менше, але регулярно.

Скласти план у формі таблиці

Тепер безпосередньо переходимо до створення контент-плану Інстаграм у формі таблиці. Сюди запишемо вже готові теми та дати їхнього виходу. У наступних розділах розповімо, що до нього включити, як оформляти та які сервіси та застосунки можна використовувати.

Що потрібно писати в контент-плані для Інстаграм

Розберімося, що ще варто включити до контент-плану й навіщо потрібні ці елементи.

Обов’язково:

  • Тип контенту та/або рубрика.
  • Дата виходу.
  • Формат.
  • Тема.
  • Готовність тексту, ілюстрацій та відео.
  • Статус: затверджено до публікації або не затверджено.

Опціонально:

  • Заголовок — це початок публікації. У стрічці будуть показуватися лише перші 70 знаків, які разом із картинкою мають привернути увагу підписника. Тож заголовки варто продумувати заздалегідь і бачити, як вони виглядають разом.
  • Очікування від публікації — чого ви хочете досягти. Наприклад, викликати інтерес до нового продукту певного сегмента цільової аудиторії.
  • Показники — вподобайки, коментарі, репости. Якщо ви користуєтесь якимось сервісом автопостингу, результати можна переглянути в ньому. Але буде зручно докласти до звіту план, щоб інші члени команди могли побачити результати, не відвідуючи сторонній сервіс.
  • Посилання на матеріали, якщо вони зберігаються в онлайні — щоб не шукати потрібні картинки та чернетки.

Як оформити контент-план для Інстаграм: зручні сервіси

Підібрали чотири популярні сервіси, які можна використовувати як майданчик для створення контент-плану, а також підготували невеликий список SMM-платформ, де можна скласти план і відразу публікувати пости.

Google Таблиці

Один з улюблених способів створення контент-плану багатьох SMM-ників — гугл-таблиця. Вона завжди під рукою, над нею можна працювати разом, а за необхідності завантажити. А ще вона проста, безплатна та багатофункціональна, на відміну від різних сервісів планування та автопостингу.

Контент-план для Інстаграм у Google Таблицях виглядає майже так само, як табличка в Екселі.

Контент-план на тиждень у «Google Таблицях»
Контент-план на тиждень у «Google Таблицях»

Google Календар

Якщо хочете бачити пости саме на календарі, то Google Календар — ваш варіант створення контент-плану в Інстаграм. Тут є зручна функція розподілу: можна створити різні календарі під різні проєкти. Можна поділитися проєктом із колегою, наприклад, надіслати йому календар у листі.

Подивимося, як використовувати захід у «Календарі Google» для планування посту.

  • Тема та дата — тут усе зрозуміло.
  • Функція «Приєднатися до Google Meet» нам не знадобиться. Хоча можна автоматично призначити зустріч для обговорення посту.
  • «Додати повідомлення» — гарний нагадунок, щоб зайвий раз подивитися, чи все гаразд із постом і доробити його.
  • Кольоровий круг — опція зміни кольору заходу. За її допомогою можна, наприклад, позначати статус (готовий/не готовий) або різні типи контенту (пост або stories).
  • У полі опису можна додати текст поста або інструкції зі створення stories. Прикріпити файл — картинку або відео для публікації — або додати посилання, якщо файл зберігається на сторонньому сховищі.
Планування поста в Google Календарі
Планування поста в Google Календарі

Ось так зрештою може виглядати ваш план:

Контент-план для Інстаграм у «Google Календарі»
Контент-план для Інстаграм у «Google Календарі»

Trello

Сервіс планування завдань Trello стане в пригоді й для складання контент-плану для Instagram. Буде не так наочно, як у календарі, але у Trello є маса можливостей, щоб зробити обліковий запис справжньою CRM з виробництва контенту.

Головне — визначитися з етапами створення постів. Вони виглядатимуть як списки завдань. Пропонуємо спочатку обійтися базовими: ідеї для постів, пости в процесі роботи й готові до публікації. Можна додати список із базовими елементами — шаблонами, інструкціями тощо.

Використовуйте базові можливості Trello, щоб картки були ефективними: крім дати, тексту та прикріплених файлів, застосовуйте кольорові позначки, вказуйте термін виконання кожного завдання та призначайте відповідальних.

Контент-план для Інстаграм у сервісі Trello
Контент-план для Інстаграм у сервісі Trello

Evernote

Evernote також годиться для створення контент-плану Інстаграм. Ця програма працює в браузері, на комп’ютері та телефоні — усі версії синхронізуються між собою, тож ви можете працювати з будь-якого пристрою.

Контент тут зберігається у вигляді нотаток, куди можна додавати текст, посилання, таблиці, зображення, форматувати текст та розмічати його кольоровою заливкою. Для контент-плану можна створювати окремі нотатки на кожен пост, так і збирати їх у таблиці в одній нотатці.

Контент-план для Інстаграм у сервісі Evernote
Контент-план для Інстаграм у сервісі Evernote

SMM-сервіси автопостингу

Контент-план для Інстаграм можна створювати й у сервісі автопостингу. Ви зможете відразу написати текст, додати до нього емоджі, а в деяких навіть обробити зображення. Спробуйте ці:

Або знайдіть той, що підійде саме вам.

Приклад контент-плану для Інстаграм

Покажемо на прикладі, як створити контент-план для Інстаграм. Продумаємо контент на тиждень уперед для інтернет-магазину обігрівачів.

Спочатку придумайте ідеї. Скажімо, ваших клієнтів цікавить усе, пов’язане із теплом: як обігріти квартиру чи приватний будинок. Звідси можна накопати безліч пов’язаних тем, наприклад:

  • Гроші — економія. Вибрати дешеву та ефективну модель обігрівача, не платити багато за електрику.
  • Безпека — як розмістити обігрівачі у такий спосіб, щоб не створювати небезпеки для дітей, тварин та людей похилого віку.
  • Варіанти використання — поставити в будинку, на дачі, у теплиці, на вулиці.

Ми придумали сім тем і оформила їх у «Google Таблицях» за змістом, який показували в попередньому розділі. Крім тексту, вдаємося до колірної індикації — зеленим позначено повністю готові та затверджені пости, жовтим — готові, але не затверджені, червоним — не готові.

Приклад контент-плану для Інстаграм
Приклад контент-плану для Інстаграм

Звісно, ваш готовий контент-план для Інстаграм відрізнятиметься: додавайте або прибирайте колонки, міняйте кольори, вказуйте результати, які хочете відстежувати. Головне, щоб план допомагав вам готувати контент, а не забирав час.

Готовий контент-план для Інстаграм — використовувати чи ні

В інтернеті можна знайти шаблони контент-планів для Інстаграм під різні ніші. Коли ви починаєте розвивати соцмережі, є спокуса заощадити час і взяти один із таких. Це погана ідея, й ось чому.

Шаблонний контент-план для Інстаграму не розповідає про вас. Це набір посередніх постів для будь-якого бізнесу. Вони не розкажуть, чому клієнтам варто купувати у вас, не опишуть якість сервісу, не передадуть атмосферу. А саме такі речі й підштовхують людей обрати один бренд серед інших.

До того ж готовий контент-план не допоможе вам слідувати власній стратегії розвитку бізнесу. Зрештою вам доведеться витратити більше сил і часу, щоб досягти потрібного результату.

Ви можете взяти шаблон контент-плану для свого Інстаграм-акаунта, якщо з ідеями зовсім погано. Але обов’язково адаптуйте його під себе.

Контент-план для Інстаграм: що варто запам’ятати

Контент-план — це частина вашої стратегії розвитку бізнесу в Інстаграм. З ним ви зможете робити публікації таким чином, щоб вони проводили клієнтів воронкою продажів від першого візиту в акаунт до повторних продажів. З контент-планом вам не загрожує аврал у публікаціях, адже пости будуть готові та продумані заздалегідь.

Вибирайте зручний сервіс для оформлення контент-плану, записуйте ідеї та приступайте до роботи! Створіть чат-бота в Інстаграм — віртуального асистента, який буде на зв’язку з клієнтом 24/7, відповість на популярні питання й допоможе оплатити замовлення. Також користуйтесь нашим сервісом зі створення мультипосилання для соцмереж та іншими можливостями SendPulse!

Дата публікації:

16 Вересня 2022
Ольга Борисенко

Розповідаю, як робити по-справжньому круті email розсилки. Допомагаю знайти баланс між турботою про клієнта та успішним продажем.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter