У цій статті я розповім, як у SendPulse з нуля створити систему розсилок для інфобізнесу, за допомогою якої ви підвищите продажі дорогих продуктів та збільшите кількість і ефективність допродажів.
Ця система універсальна, її можна адаптувати під будь-яку нішу інфобізнесу. Але перш ніж перейти до розсилок, давайте визначимося, що і як продаватимемо. Для цього складемо продуктову лінійку.
Вміст:
- Що таке продуктова лінійка в інфобізнесі й навіщо вона потрібна
- Складіть продуктову лінійку
- Створіть лід-магніт
- Створіть адресну книгу, куди будуть додаватись усі зареєстровані на вебінар
- Зберіть учасників вебінару за допомогою лендингу
- Запропонуйте купити запис наявного семінару, щоб одразу конвертувати користувача в клієнта
- Передайте подію з продажу семінару в SendPulse
- Налаштуйте ланцюжок листів із допродажем семінару та листами з відеоуроками
- Створіть лист-запрошення на вебінар для підписників з наявної бази
- Налаштуйте ланцюжок, який скопіює підписників із бази в адресну книгу реєстрації на вебінар
- Надішліть лист-запрошення на вебінар для підписників із бази за допомогою масової розсилки
- Налаштуйте листи-нагадування до вебінару
- Продайте курс за допомогою email розсилок
- Нагадуємо про старт курсу
- Допродаємо тариф Platinum
Що таке продуктова лінійка в інфобізнесі й навіщо вона потрібна
Продуктовою лінійкою в інфобізнесі називають послідовність навчальних продуктів.
Клієнти не люблять, коли їм нав’язують щось. Це стосується будь-якої сфери, у тому числі й інфобізнесу. Прямі продажі, особливо на великі суми, працюють погано. Тому з клієнтами потрібно спершу познайомитися та завоювати їхню довіру, показавши свою експертність. Спочатку краще запропонувати дешеві або навіть безплатні продукти, щоб користувачі ознайомилися з вашими послугами без особливих витрат та ризику.
Далі поступово можна показувати дорожчі товари. Якщо користувачі знайдуть у них вирішення своїх проблем, то потім будуть готові викласти більшу суму.
Складіть продуктову лінійку
Наша продуктова лінійка складатиметься з чотирьох позицій:
- лід-магніт у вигляді трьох безплатних відеоуроків;
- безплатний вебінар на продаж платного курсу;
- запис семінару, що проводився раніше;
- онлайн-курс із трьох (тарифний план Gold) або п’яти занять (тарифний план Platinum).
Головна мета — продати найдорожчий продукт найбільшій кількості людей, тобто онлайн-курс за тарифним планом Platinum. У якості інструментів продажу ми будемо використовувати масові та тригерні email розсилки й лендинг. А щоб дати людям «тестер» продукту й показати свою експертність, запропонуємо реєстрацію на безплатний вебінар.
Наявних підписників ми запросимо на вебінар через масову розсилку. До неї додамо лід-магніт — три безплатні вступні відеоуроки.
Нових підписників залучатимемо на вебінар через лендинг із формою підписки для реєстрації та лід-магнітом із тих самих трьох відеоуроків, щоб люди охочіше реєструвалися. До речі, якщо курс з відеоуроками створений на нашій платформі EDU, то робота значно спрощується. Ви просто додаєте студентів через адресну книгу і відправляєте запрошення одразу по всім контактам.
Тих, хто зареєструвався на безплатний вебінар, ми спробуємо відразу перетворити на покупців — запропонуємо їм придбати запис одного зі семінарів зі знижкою. Пропозицію розмістимо на сторінці підтвердження реєстрації на вебінар, а тим, хто її не купить зі сторінки, спробуємо її допродати в розсилці до вебінару.
Так виглядатиме вся послідовність дій:
Далі я покроково поясню, як провести покупця продуктовою лінійкою і продати йому платні продукти за допомогою email розсилок.
Але спочатку давайте розберемо, як зібрати учасників вебінару за допомогою лендингу з лід-магнітом.
Створіть лід-магніт
Лід-магніт — це корисний контент, який ви безплатно даєте користувачу в обмін на контактні дані. У моєму прикладі його роль виконує серія з трьох вступних уроків до вебінару.
Такий лід-магніт виконує кілька завдань:
- готує підписників до вебінару, щоб вони однаково розбиралися в його темі;
- демонструє експертність провідного вебінару.
Лід-магніт пообіцяємо відправити на пошту одразу після реєстрації на вебінар. З його допомогою більше відвідувачів сайту конвертуватиметься в підписників.
Нагадаю, що той самий лід-магніт відправимо й у масовій розсилці із запрошенням на вебінар для вже наявної бази контактів.
Створіть адресну книгу, куди будуть додаватись усі зареєстровані на вебінар
Оскільки контакти всіх, хто зареєструвався на вебінар потрібно збирати в одному місці, створимо окрему адресну книгу. До того ж вона потрібна для того, щоб продавати решту продуктів за допомогою розсилки.
Зверніть увагу, що до цієї адресної книги будуть потрапляти email адреси як нових користувачів (які зареєструються через лендинг), так і вже наявних (тих, хто зареєструється з масової розсилки).
Як створити адресну книгу, ви можете почитати в базі знань SendPulse.
Зберіть учасників вебінару за допомогою лендингу
Створіть лендинг. Оберіть у конструкторі лендингів SendPulse один із готових шаблонів, або розробіть цільову сторінку з нуля. Для цього вам не знадобляться знання коду або інші спеціальні навички. Візуальний конструктор надзвичайно простий у роботі. Він допомагає швидко розробити сучасний лендинг. Конструктор SendPulse дозволяє додати на цільову сторінку мультиканальні віджети підписки, кнопки месенджерів, фото і відео, таймер зворотного відліку часу, відповіді на найпоширеніші запитанні, а також підключити систему оплати.
Щоб лендинг був ефективним, опишіть на ньому тематику майбутнього вебінару, розкажіть, які проблеми клієнтів він допоможе вирішити та додайте кілька слів про спікерів.
Розмістіть на цільовій сторінці форму для реєстрації з лід-магнітом, який створили на кроці № 1. Форму можете розробити в нашому сервісі за допомогою конструктора або вставити свою. Але тоді доведеться налаштувати передачу даних через API, щоб контакти користувачів, що зареєструвалися, потрапляли в потрібну адресну книгу. А коли все це буде готове, запустіть таргетовану рекламу на свою цільову аудиторію.
Запропонуйте купити запис наявного семінару, щоб одразу конвертувати користувача в клієнта
Після того, як користувач заповнить усі дані, він має потрапити на сторінку підтвердження реєстрації. На ній ненав’язливо запропонуйте купити зі знижкою запис одного із семінарів, який ви колись проводили. Це допоможе швидко конвертувати нового користувача в клієнта та відразу повернути частину грошей за рекламу вебінару.
Далі — про те, як за допомогою email розсилок просунути підписника лінійкою продажів, комбінуючи масові та автоматичні розсилки.
Що ми реалізуємо за допомогою розсилок:
- Надсилання лід-магніту.
- Допродаж запису семінару.
- Нагадування про вебінар.
- Продаж курсу за тарифом Gold.
- Допродаж курсу за тарифом Platinum тим, хто вже придбав Gold.
Розберемося, як в Automation 360 побудувати ланцюжок листів із відеоуроками, ціль якого супровід підписника до вебінару та допродаж запису семінару тим, хто не купив його на сторінці підтвердження реєстрації на вебінар.
Передайте подію з продажу семінару в SendPulse
Щоб лист із допродажем семінару відправився тільки тим, хто не купив, необхідно передати подію покупки в систему SendPulse. Налаштувати її передачу потрібно ще до побудови ланцюжка.
Зайдіть у розділ «Авторозсилки», відкрийте менеджер подій та натисніть «Додати нову подію».
Щоб додати свою подію, виберіть блок «Кастомна подія» та допишіть назву «Покупка семінару».
Починайте налаштування події. Докладніше про те, як передавати події у SendPulse, читайте в базі знань.
Тепер, переходимо до побудови автоматичного ланцюжка, у який і додамо лист із допродажем семінару. Він запуститься одразу після реєстрації користувача на вебінар. Окрім допродажу семінару, у цій розсилці відправимо обіцяні відеоуроки та постараємося ближче познайомити користувача з компанією та її послугами за допомогою контентних листів.
Налаштуйте ланцюжок листів із допродажем семінару та листами з відеоуроками
Створюємо тригерний ланцюжок листів, який надсилатиметься всім, хто зареєструвався через лендинг і масову розсилку.
Створіть ланцюжок
Перейдіть до розділу «Авторозсилки» та натисніть «Створити авторозсилку».
Відкриється вікно налаштування розсилки, де потрібно вказати назву, ім’я відправника та інші необхідні параметри.
Налаштуйте умову старту ланцюжка
На робочому полі в конструкторі Automation 360 за замовчуванням стоїть блок «Старт серії» — його потрібно заповнити. Щоб підписникам одразу після реєстрації надсилався ланцюжок, за умовою старту виберіть «Додавання підписника». Вкажіть адресну книгу, яку створили на кроці № 2.
Додайте лист із першим відеоуроком
Перетягніть блок «Email» на робоче поле та налаштуйте його: додайте шаблон листа з першим відеоуроком, напишіть тему листа та вкажіть час надсилання — одразу.
Задайте умову надсилання листа з допродажем семінару
Щоб надіслати лист лише тим, хто не купив запис семінару на сторінці підтвердження реєстрації на вебінар, перетягніть блок «Умова» на робоче поле. У налаштуваннях блоку вкажіть подію, яку ви додали на кроці № 5, тобто «Покупка семінару». У полі «Чекати подію» вкажіть 1 день. Це означає, що лист із допродажем семінару відправиться тим, хто не купив через день після листа з відеоуроком.
Налаштуйте лист із допродажем запису семінару
Перетягніть блок «Email» на робоче поле та поєднайте його з гілкою «Ні» блоку «Умова». Це означає, що лист із допродажем семінару буде відправлено, якщо семінар не куплять протягом одного дня.
Вкажіть налаштування листа: додайте тему, шаблон, час надсилання — одразу.
Налаштуйте умову надсилання другого відеоуроку
Потрібно зробити так, щоб тим, хто не відкриє листа з першим відеоуроком, цей урок прийшов повторно разом із другим. Так ми втримаємо залученість клієнта, якщо він раптом пропустить якийсь лист.
Створюємо окремі листи для двох сценаріїв розвитку:
- відкрили перший лист — лист із другим відеоуроком;
- не відкрили перший лист — лист з обома відеоуроками.
Задаємо умову надсилання другого відеоуроку. Приєднайте блок «Умова» до листа з першим уроком і встановіть параметри: чекати на відкриття 1 день.
Додайте листи з другим відеоуроком
Щоб надіслати листа лише з другим відеоуроком тим, хто відкрив листа з першим, до гілки «Так» приєднайте лист із ним. Щоб надіслати листа з обома уроками тим, хто не відкрив листа з першим, до гілки «Ні» приєднайте відповідний лист. У налаштуваннях відправки вкажіть 1 день.
Виходить, якщо протягом одного дня адресат відкриє лист із першим відеоуроком, то наступного дня йому прийде лише другий, якщо не відкриє, то прийде лист із першим і другим уроками.
Додайте листи з третім відеоуроком
З третім чинимо за тим самим принципом. Тобто, якщо підписник відкриє попередній лист (лист із другим відеоуроком, або лист і з першим, і з другим відеоуроками), то йому прийде лише третій відеоурок у листі, якщо ні, то лист з усіма уроками одразу.
Повторіть той самий алгоритм дій, що і під час налаштування відправки листів із другим уроком.
Додайте контентні листи
Цей автоматичний ланцюжок завершують два контентні листи. У перший з них додайте посилання на групу свого освітнього проєкту або сторінки спікерів вебінару для залучення підписників до ваших соцмереж. Другим буде лист із нагадуванням про вебінар.
Щоб додати ці листи, перетягніть та приєднайте до ланцюжка два блоки «Email». У налаштуваннях вкажіть час відправки 1 день, щоб листи прийшли не одразу, а по одному в день.
Так виглядає весь ланцюжок листів після реєстрації на вебінар:
Створіть лист-запрошення на вебінар для підписників з наявної бази
Запросіть на вебінар і тих, хто вже є у вашій базі розсилок. Адже важливо залучити максимальну кількість учасників, тому що більшість продажів платних продуктів, у нашому випадку курсу, відбуваються саме на таких вебінарах.
У листі-запрошенні вкажіть повну інформацію про вебінар та додайте CTA-кнопку «Зареєструватися в один клік». Це підвищить шанс, що більше людей зареєструються, адже їм не потрібно витрачати час на заповнення даних. Після натискання на кнопку, ці підписники теж мають потрапити на сторінку підтвердження реєстрації з пропозицією купити запис семінару.
Налаштуйте ланцюжок, який скопіює підписників із бази в адресну книгу реєстрації на вебінар
Як ви пам’ятаєте, ми створили окрему адресну книгу, де мають зберігатися контакти всіх, хто зареєструвався на вебінар. Справа в тому, що наявні підписники перебувають в адресній книзі із загальною базою контактів. Отже, потрібно зробити так, щоб їх email адреси скопіювалися в окрему адресну книгу, що ми створили на кроці № 2. Зробити це допоможе автоматичний ланцюжок листів Automation 360.
Щоб зв’язати цей ланцюжок із масовою розсилкою, де буде лист-запрошення на вебінар, скористайтесь вебхуком контакту. Для цього виберіть умову запуску авторозсилки «Вебхук контакту» в налаштуваннях стартового блоку.
Виберіть адресну книгу, де зберігаються контакти всіх ваших підписників.
Далі потрібно налаштувати копіювання контактів тих, хто зареєструється на вебінар із масової розсилки в адресну книгу, яку створили на кроці № 2.
Для цього перетягніть блок «Дія» на робоче поле, виберіть «Копіювати підписника» та вкажіть адресну книгу, де будуть контакти всіх, хто зареєструється на вебінар.
Копіювання контактів стане тригером для запуску серії листів із допродажем семінару, трьома відеоуроками та контентними листами. Тобто підписникам із бази теж почне відправлятися авторозсилка, створена на кроці № 6.
Надішліть лист-запрошення на вебінар для підписників із бази за допомогою масової розсилки
Під час налаштування масової розсилки не пропустіть важливий момент. Потрібно зробити так, щоб після натискання на кнопку «Зареєструватися в один клік» підписникам із бази запустився ланцюжок, який скопіює їх адреси в адресну книгу, яку створили на кроці № 2. Для цього в налаштуваннях масової розсилки позначте галочкою «Запустити автоматичну розсилку ланцюжка листів за тригерною подією» та виберіть «Перехід за посиланням».
Також тут потрібно буде вибрати автоматичний ланцюжок, який ми створили на кроці № 8.
Отже, ми налаштували відправку ланцюжка з допродажем семінару та відеоуроками для всіх користувачів, які зареєструвалися на вебінар, а тепер розберемося, як нагадати підписникам про вебінар.
Налаштуйте листи-нагадування до вебінару
Для оповіщення підписників про старт вебінару використовуємо такі масові розсилки:
- нагадування за день до старту вебінару;
- нагадування вранці в день вебінару;
- повідомлення за 60 хвилин до старту вебінару з посиланням переходу до кабінету;
- повідомлення із посиланням за 15 хвилин до старту вебінару;
- повідомлення через 10 хвилин після старту.
Остання розсилка надсилається за умови, що користувач не переходив за посиланнями за 60 і 15 хвилин до старту вебінару. У цьому листі теж має бути посилання переходу до кабінету вебінару.
Для останнього повідомлення, яке надходить після старту вебінару, потрібно налаштувати сегментацію наступного типу. Вибираємо «Не переходив по посиланнях з/до дати», ставимо «після» та вказуємо дату вебінару.
Головна мета безплатного вебінару — продаж онлайн-курсу. Тому наприкінці вебінару обов’язково розкажіть про курс: яка програма, хто його проводитиме, які задачі він допоможе вирішити.
Продайте курс за допомогою email розсилок
Нагадаю, що курс має два тарифні плани: три і п’ять днів навчання — Gold і Platinum. Якщо підписник сумнівається, що курс йому справді потрібен, то може купити дешевший тариф. Це допоможе вам зробити більше продажів, адже ця людина могла взагалі нічого не купити.
Щоб було зрозуміліше, якою буде послідовність дій, далі я покажу на схемі, що і як ми пропонуватимемо учасникам вебінару.
Відправте дві масові розсилки для допродажу курсу
Щоб продати курс тим, хто не купив його, використайте лист із записом вебінару та пропозицією купити курс. Якщо після нього підписник усе рівно не придбає курс, надішліть другий лист із яким-небудь бонусом за покупку: pdf-книгою, чек-листом, знижкою тощо.
Листи з допродажем курсу надсилайте через масові розсилки із сегментацією для тих, хто придбав курс та для тих, хто не придбав. Щоб адреси тих, хто купив відразу потрапляли в окрему адресну книгу сервісу SendPulse, потрібно налаштувати передачу даних про покупку за допомогою API. Для зручності назвіть адресну книгу «Купили курс».
Надсилайте розсилки з допродажем курсу по адресній книзі, де є адреси всіх учасників вебінару. Щоб розсилки з допродажем курсу прийшли лише тим, хто його не купив на вебінарі, в умовах сегментації виберіть «не знаходяться в книзі “Купили курс”».
Нагадуємо про старт курсу
Використайте два листи з посиланням для входу:
- за 30 хвилин до старту курсу,
- через 10 хвилин після старту курсу.
Лист після старту курсу надішліть лише тим, хто не перейшов до кабінету за посиланням попереднього листа. Для цього використовуйте такий же принцип сегментації, як і з листами-нагадуваннями про вебінар. Його ми налаштовували на кроці № 11.
Допродаємо тариф Platinum
Учасникам, які оплатили тариф Gold, у той день, коли закінчується їхнє навчання, запропонуйте поліпшити пакет.
Інформацію про покупку тарифу також потрібно передати в SendPulse через API. Завдяки цьому ви зможете надавати значення змінної залежно від тарифу, який сплатив клієнт.
Ось так буде виглядати сегментація в розсилці з допродажем тарифу.
На цьому все. Сподіваємося, що поради з цієї публікації допоможуть вам налаштувати ефективну систему розсилок для інфобізнесу та підвищити свої продажі. А щоб покращити ефективність своєї маркетингової стратегії і об’єднати різні канали комунікації в єдину систему, окрім email розсилок почніть використовувати інші інструменти SendPulse. За допомогою сервісу ви можете відправляти SMS і Viber розсилки, web push повідомлення, створювати лендинги, чат-ботів для Viber, Telegram, Facebook, Instagram і WhatsApp, розробляти онлайн-курси на платформі EDU, а також створювати воронки продажів у безкоштовній CRM-системі.