82% SaaS-компаній, що використовують модель надання ПЗ за підпискою, уже інтегрували ШІ у свої продукти. SendPulse також входить у число цих компанії.
Менше ніж за рік після релізу ChatGPT у листопаді 2022 року, розробники SendPulse:
- Інтегрували ChatGPT у сервіси чат-ботів та онлайн-чату для генерування автовідповідей.
- Додали до чат-ботів та онлайн-чату систему автоматичного розпізнавання мови Whisper для перетворення голосових повідомлень підписників у текст.
- Розробили ШІ-функціонал для генерування ланцюжків чат-ботів згідно заданої інструкції, а також для генерування або покращення тексту у конструкторі лендингів.
ШІ-інструменти дають змогу digital-спеціалістам значно пришвидшити рутинні задачі у різних сферах. До прикладу, маркетологи SendPulse успішно використали зображення, згенеровані у сервісі Midjourney та оголошення, написані ChatGPT у таргетованій рекламі вебінару.
Креативи, створені ШІ, показали кращий результат, ніж ті, що були створені дизайнером та копірайтером.
Наприкінці 2023 року чат-боти SendPulse, інтегровані з моделлю DALL-E-3 від OpenAI, навчилися створювати деталізовані та якісні зображення на основі текстового опису користувача.
Розробники SendPulse додали готовий шаблон для генерування зображення у розділ чат-ботів — користувачу достатньо додати у шаблон власний ключ API від OpenAI за інструкцією.
Проте штучний інтелект може використовуватися не лише для роботи з текстом, створення зображення чи генерування ланцюжків чат-ботів.
У матеріалі розповімо, як EdTech-маркетологи Академії SendPulse значно прискорили процес створення онлайн-курсів, використовуючи інструменти штучного інтелекту, та які результати та відгуки від студентів отримали.
Вміст:
Чим займається Академія SendPulse
Академія SendPulse — це освітній проєкт компанії, який дає змогу всім бажаючим опанувати основи інтернет-маркетингу. Відділ Академії регулярно організовує безплатні вебінари та онлайн-конференції, розробляє навчальні курси та ділиться корисними гайдами і чек-листами. Підрозділи Академії розташовані в Україні, Мексиці та Бразилії.
На курсах студенти, які тільки починають свій шлях в digital-маркетингу, а також досвідчені фахівці, мають змогу опанувати no-code інструменти SendPulse для створення чат-ботів, email розсилок, лендингів та онлайн-курсів.
Також Академія пропонує курси з основ email та месенджер-маркетингу, вебаналітики, контекстної та таргетованої реклами, просування бізнесу в YouTube та TikTok, створення особистого бренду та інші.
Усі курси Академії розміщені на онлайн-платформі для створення курсів SendPulse. Це дає змогу контролювати весь навчальний процес у межах єдиного сервісу: створювати курси у зручному блоковому конструкторі, налаштовувати кастомні лендинги курсів, спілкуватися зі студентами у різних каналах, оцінювати їхню успішність та видавати сертифікати.
Щоб надавати релевантні знання, спеціалісти поповнюють бібліотеку Академії новими курсами та поступово оновлюють існуючі. Серед них — 32 курси, перенесені з GetCourse на власну платформу влітку 2022.
Як Академія прискорила створення онлайн-курсів за допомогою ШІ-експерта
Розроблення навчального курсу — кропіткий процес, який потребує часу та ресурсів. Створення кожного курсу Академії складається з кількох етапів:
- Розроблення плану курсу, включно з темами, розділами та уроками.
- Створення контенту: сценарії уроків, презентації, зображення, скринкасти тощо.
- Створення тестів, завдань, практичних вправ для оцінювання знань студентів.
- Запис та монтування відеоуроків.
- Завантаження матеріалів на платформу для курсів.
- Оформлення дизайну сертифікату та лендингу запису студентів на курс.
Настя Науменко, Head of Education SendPulse: «На вебінарі Вʼячеслава Юренка на YouTube-каналі Академії я вперше почула про можливість швидко створювати відео з генеруванням голосу та зображення за допомогою ШІ-інструментів.
І оскільки відеозапис уроків та монтування відео — це найоб’ємніші за часом етапи в процесі запуску курсу, саме відеопродакшн для англомовних курсів ми вирішили делегували штучному інтелекту.
Скористалися українським сервісом з відеоаватарами Elai.io.
Сервіс пропонує понад 80 відеоаватарів. Це заздалегідь записані у студії актори, які «озвучують» завантажений текст. В основі сервісу — нейромережа із технологією Lip Sync, що синхронізує міміку аватара із текстом.
Окрім бібліотеки ведучих, сервіс дає змогу створити власний анімований аватар — записати себе на відео або завантажити та «оживити» своє фото.
Сервіс підтримує 28 мов. Ви можете вибрати голос аватара або записати власний та навіть клонувати його іншою мовою.
Знайшли для себе ведучого — Коді
«Ми вирішили розпочати знайомство із сервісом з вибору аватара для англомовного курсу про створення чат-ботів у WhatsApp. Вибір зупинився на двох кандидатах. Ми попросили команду проголосувати. Переміг аватар на ім’я Коді.
Далі ми вибрали одяг для Коді, голос і мову озвучення та завантажили у сервіс сценарії уроків», — розповідає Настя.
Під час монтування Elai.io дає змогу завантажити власний фон, додати до відео текст, зображення, емодзі та інші графічні елементи, щоб урок був більш інформативним та динамічним.
Також можна додати субтитри та змінювати положення ведучого у кадрі, налаштовувати ефекти появи окремих елементів та анімувати кадр.
Коли урок готовий, необхідно натиснути Start render, щоб оживити аватар та змонтувати ролик.
А коли відео буде готовим до завантаження, надходить email.
Усі готові уроки можна перенести на платформу для створення курсів SendPulse.
Ось так виглядає один із наших уроків з відеоаватаром Коді.
Відкрили реєстрацію студентів на курс
«Коли всі уроки були завантажені на платформу, ми перейшли до налаштування параметрів навчання — зробили курс безплатним, додали проходження всіх уроків як умову успішного завершення курсу, а також увімкнули опцію відображення рекомендації курсу на сторінці результатів завершення інших англомовних курсів. Саме ця опція дала змогу залучити 270 студентів на курс безплатно та без просування» — розповідає Настя.
Далі розробили дизайн сайту реєстрації на курс, де маркетологи вказали, що ведучий Коді — це згенерований штучним інтелектом аватар.
Також вони додали на лендинг фото та біо Коді.
Перед запуском реклами курсу у соцмережах, спеціалісти вирішили зібрати зворотний зв’язок від перших студентів курсу.
Відгуки студентів про ШІ-ведучого
Щоб зрозуміти, як студенти сприймають уроки із Коді, EdTech-маркетологи додали запитання у кінці першого розділу, де попросили оцінити ведучого від 1 до 10 та, за бажанням, залишити короткий коментар.
Далі було розраховано NPS онлайн-курсу — індекс лояльності студентів або Net Promoter Score. NPS-показник оцінюється за шкалою від -100% до 100% та вираховується за формулою:
NPS = (Кількість промоутерів − кількість критиків) / Кількість респондентів × 100%
Складові формули — це класифікація респондентів за трьома категоріями:
- Промоутери — це користувачі, які високо оцінюють продукт та можуть рекомендувати його своїм знайомим. Вони виставляють оцінки у 9 або 10 балів.
- Нейтральні користувачі — не виражають сильних позитивних або негативних емоцій щодо продукту. Можуть виставляти оцінки в діапазоні від 7 до 8 балів.
- Критики — користувачі, які низько оцінюють продукт. Можуть виставляти оцінки від 0 до 6 балів.
NPS вище 70% вважається відмінним та вказує на високу лояльність та ймовірність рекомендацій. Оцінка від 50% до 70% означає, що користувачі задоволені продуктом, тоді як оцінка нижче 50% може вказувати на те, що ще потрібно покращити. Саме тут варто звернути увагу на відгуки критиків, які допоможуть удосконалити продукт.
«У нашому кейсі 35 студентів залишили відгук. Із них 24 стали промоутерами та поставили Коді 9 або 10 балів, четверо студентів залишилися нейтральними — від 7 до 8 балів, семеро стали критиками і залишили оцінку від 0 до 6 балів. NPS-показник склав 48,57%, тобто є ще моменти, які потребують покращення. Щоб зрозуміти, які саме, ми звернулися до відгуків студентів», — каже Настя.
Студенти, які залишили позитивні відгуки, зазначили, що їм комфортно навчатися із Коді. Уроки сприймаються легко і вони задоволені новим досвідом.
Користувачі, які поставили середній або низький бал, зазначили, що їм складно слухати «неживого» ведучого через асинхронність вимови, яка відволікає від контенту. Деякі студенти навіть запропонували використовувати мультиплікаційного героя замість аватара у вигляді людини.
«Оскільки більшість відгуків були позитивними, ми вирішили продовжити наш експеримент і записали ще один англомовний курс із ШІ-аватаром про основи email маркетингу.
NPS цього курсу склав 52,4%. Тобто ШІ-аватар — це відносно нове явище, до якого люди ще не зовсім звикли і яке ще має низку недоліків, але більшості студентів все ж сподобалось навчатися з Коді.
Це дуже перспективна та інноваційна технологія, яка активно розвивається, вказуючи на багатообіцяюче майбутнє», — підбиває підсумки Настя.
Колеги із бразильського офісу SendPulse оперативно створили курс з основ email маркетингу, використовуючи досвід та матеріали, підготовлені українською командою. Замість Коді вони вибрали інший аватар на ім’я Джанаїна, яка навчає студентів португальською.
Переваги та недоліки використання відеоаватара
Очевидна перевага використання аватарів, що розмовляють — це економія бюджету. Не потрібно витрачати кошти на оренду студії, послуги відеооператора та монтажера. Ви можете створити якісне навчальне відео, не виходячи з дому.
Сервіс дає змогу суттєво зекономити час. Замість налагодження процесу зйомки та постпродакшену, ви вже можете запрошувати студентів до навчання. У випадку Академії, від початку написання сценарію курсу до готового результату пройшло лише два тижні. В загальному цей процес може тривати місяць і довше.
Аватар вирішує питання пошуку носія мови, якщо ви орієнтуєтеся на іноземну аудиторію. До прикладу, можна згенерувати або перевірити текст на помилки за допомогою ChatGPT, а аватар «зачитає» його вибраною мовою, з інтонацією і навіть із вибраним акцентом!
«Ми використовуємо сервіс для англомовних курсів, так як не є носіями мови. Для україномовних проєктів ми працюємо із експертами SendPulse та із запрошеними спікерами, — розповідає Настя, — Також ми використовуємо Elai.io для озвучення англомовних відеоінструкцій для бази знань SendPulse. Це значно зменшило вартість подібних відео та підвищило швидкість їх створення».
Щодо недоліків використання сервісу, інколи слова не співпадають з артикуляцією ведучого, про що зазначили деякі студенти.Також аватар не жестикулює, що робить його менш «живим», але розробники заявляють, що вже працюють над цим.
«Під час монтування деякі слова відтворювалися нечітко або з неправильним наголосом, — згадує Настя, — Тому довелося уважно прослуховувати та перефразовувати деякі речення і замінювати слова, щоб штучний інтелект відтворив їх коректно».
Висновок
Інструменти штучного інтелекту дають змогу спростити та прискорити роботу digital-спеціаліста. Ви можете покращити текст, створити зображення, генерувати ланцюжків чат-ботів і навіть скомпонувати ШІ-ведучого для навчальних чи рекламних відео.
Використання відеоаватара дає змогу зекономити час та гроші. І хоча такий ведучий виглядає дещо неприродньо, більшість студентів позитивно сприймають експеримент Академії SendPulse.
Щоб зробити власний висновок про відеоаватара, зареєструйтеся на курсах Академії. Ви прокачаєте знання в email маркетингу та побудові чат-ботів, а також здобудете цікавий досвід. Не забудьте поділитися враженнями про Коді, ми дуже цінуємо ваш зворотний зв’язок!
Скористайтеся нашим кейсом — створіть уроки з ШІ-аватором та завантажте їх на платформу для створення курсів SendPulse, щоб оцінити технологію та легко зібрати зворотний зв’язок від ваших студентів!