Розглянемо, як створити власний сайт різними способами: за допомогою конструктора, CMS чи розробників на умовах аутсорсингу.
Вміст:
Навіщо потрібен сайт
Присутність в інтернеті — важлива частина просування особистого бренду та бізнесу. Зазвичай клієнти шукають інформацію про товар чи послугу в Google або інших пошукових системах. І саме сайт, який дає відповіді на запити користувачів, збільшує довіру та підвищує впізнаваність. Правильне просування забезпечує залучення нових відвідувачів і, якщо це комерційний ресурс, — зростання продажів та конверсії. Розглянемо переваги детальніше.
Розвиток бізнесу та залучення клієнтів
Якісний і оптимізований сайт залучає відвідувачів з усього світу. І найголовніше — приваблює потенційних клієнтів: людей, зацікавлених у купівлі товару чи послуги. Онлайн-ресурс, на відміну від будь-якої фізичної філії, працює цілодобово: цілком можна вийти на постійний потік замовлень.
Підвищення довіри та іміджу бренду
Сайт — це візитівка бренду. Він формує уявлення про спеціаліста або компанію, створює важливе перше враження. Підсилити ефект можна за допомогою публікації успішних кейсів та відгуків клієнтів. Додатково на сайті можна розмістити багато варіантів контактів: щоб клієнти могли звертатись або робити замовлення зручними для них каналами.
Автоматизація та оптимізація бізнес-процесів
Комерційний сайт слугує зручним майданчиком для продажу товарів і бронювання послуг. Але ці можливості можна розширити. Зокрема, інтеграція маркетингових сервісів забезпечує автоматизовану комунікацію. А підключення сервісів аналітики допомагає збирати цінні дані, аналізувати поведінку відвідувачів й покращувати маркетингову стратегію.
Розвиток особистого бренду або блогу
Блог на сайті — мастхев для бізнесу. Статті та кейси демонструють експертність бренду і допомагають у пошуковій оптимізації. Крім того, матеріали залучають однодумців та шанувальників, допомагають побудувати ком’юніті.
Незалежність від соціальних мереж
Сайт — автономна територія бренду, де можна самостійно контролювати процес виходу публікацій, коментарі, оновлення. Тут можна бути впевненим що опубліковану інформацію не приховають алгоритми, і що сторінку не заблокують через скарги.
Радимо почитати: «Як відкрити інтернет-магазин: покрокова інструкція».
З чого почати створення сайту
Як створити власний сайт швидко, без помилок та надмірних витрат? Поговоримо про базові поняття, формування бюджету та інші важливі речі. Отже, що треба зробити спочатку.
Вивчити основні терміни
Що таке сайт — питання очевидне, але якщо ви збираєтесь зайнятись самостійною розробленням, варто знати основні поняття.
Сайт — це одна або кілька взаємопов’язаних сторінок, на яких розміщений контент. Контентом називають будь-яку інформацію, яку можна розмістити в інтернеті та відобразити у браузері: тексти, світлини, відео та аудіофайли, карти тощо. У кожного сайту є власна унікальна адреса, це URL — Uniform Resource Locator або уніфікований локатор ресурсів.
Ще кілька важливих термінів:
- Домен — унікальне ім’я сайту для ідентифікації в інтернеті. Дуже часто, але не завжди, доменне ім’я вказує на спеціалізацію ресурсу та на країну чи регіон його розміщення.
- Хостинг — процес розміщення сайту на сервері, який обслуговує хостинг-провайдер. Саме на хостингу зберігаються всі файли, коди сторінок та інші елементи, які забезпечують функціонування вебресурсу.
- JavaScript, HTML, CSS — основні технології розробки сайтів. Умовно їх можна назвати засобами програмування та налаштування вебсторінок.
- CMS — система управління контентом, яка дає змогу легко створювати, редагувати та керувати сайтом без програмування.
- Юзабіліті — зручність використання сайту.
- Адаптивна верстка — дизайн сайту, який автоматично адаптується до різних розмірів екранів.
- HTTPS — протокол безпечного з’єднання, який використовується для захисту даних, що передаються між сайтом та браузером користувача.
- Метатеги — елементи які надають інформацію про вебсторінку пошуковій системі. Є важливою частиною оптимізації вебресурсу для подальшого просування.
Сформувати бюджет та оцінити можливості
Визначте суму, яку готові витратити на створення та підтримку ресурсу. Рекомендація: одразу закладайте витрати на оптимізацію, просування та рекламу. Також обдумайте, хто робитиме сайт: зважте всі за та проти різних варіантів.
Варіант | Плюси | Мінуси | Коли обирати |
Робити власноруч | Економія бюджету. | Потрібні технічні знання, багато часу. | Є навички й час. |
Хтось з команди | Внутрішній контроль, швидке узгодження. | Відволікає від основної роботи. | Є компетентна людина в команді. |
Фрилансер | Доступна ціна, гнучкість. | Ризики якості, складніше контролювати процес. | Невеликий проєкт, обмежений бюджет. |
Агенція | Професійний підхід, підтримка, надійність. | Висока вартість. | Складний сайт, важливий для бізнесу. |
Що треба для створення сайту
Є базові правила, які допоможуть новачкам знайти правильний орієнтир під час роботи. Тож перед тим, як створити свій сайт, врахуйте кілька важливих нюансів.
Визначте мету та цільову аудиторію
Дайте відповідь на питання: «Для чого вам сайт?» або «Яку основну дію має виконувати відвідувач на сайті?». Це дасть вам вектор розвитку. Додатково сформулюйте бізнес-мету сайту. Саме від неї залежатимуть архітектура, дизайн, наповнення та інші нюанси. Щоб було простіше, розглянемо приклади цілей створення сайту та можливих варіантів втілення.
Мета | Пояснення | Технічні нюанси |
Залучення трафіку | Приваблення максимально можливої кількості користувачів через пошукові системи, рекламу та інші канали. | Потрібен хостинг з великою пропускною можливістю. |
Генерація лідів | Залучення потенційних клієнтів, готових залишити контактні дані, заповнити форму, зробити замовлення тощо. | Зазвичай реалізується через односторінкові сайти. |
Продажі | Продаж послуг чи товарів безпосередньо на сайті з прийманням оплати та автоматизованим оформленням угод. | Обов’язкові елементи та опції: каталог, кошик, шифрування контактної та платіжної інформації клієнтів. |
Презентація послуг, компанії, бренду | Онлайн-портфоліо спеціаліста, компанії або торгової марки. | Проста структура сайту, доступна інформація, зрозумілі інтерактивні елементи. |
Додатково треба орієнтуватись, для кого ваш сайт. Є кілька способів визначення цільової аудиторії:
- Якщо у вас вже є клієнти, проведіть опитування та дізнайтесь більше про їх потреби та інтереси.
- Проаналізуйте конкурентів, дізнайтесь на кого вони орієнтуються та який контент пропонують.
- На основі зібраної інформації створіть портрет клієнта: його вік, стать, інтереси, місце проживання, улюблені пристрої, проблеми та те, як їх може вирішити ваш продукт або послуга.
Також подумайте, який різновид сайту вам потрібен. Вебресурси класифікують за розмірами, функціями, тематичною спрямованістю. Найпростіший варіант — односторінкові сайти, так звані лендинги. Їх використовують для конкретної дії: це може бути сайт-візитівка, портфоліо спеціаліста, сторінка для збирання лідів, реклами події, продаж обмеженого асортименту товарів тощо. Сайти з кількома сторінками ділять на такі типи:
- Корпоративні. Презентують організацію або компанію, містять інформацію про продукти або послуги, а також новини, прайси та інші матеріали.
- Персональні. Зазвичай їх створюють для публічних осіб: політиків, експертів, митців. Містять розповідь про людину, портфоліо, контакти.
- Новинні, інформаційні. Це великі портали для публікації інформації на різні теми.
- Блоги. Майданчики для записів або статей, зазвичай присвячених конкретній темі: наприклад, оглядам смартфонів.
- Онлайн-магазини. Комерційні платформи для продажу товарів чи послуг.
- Вебсервіси. Спеціалізовані ресурси для виконання певних дій: збереження файлів, редагування фото онлайн тощо.
- Соціальні мережі. Ресурси для публікації користувацького контенту, прямого обміну інформацією між користувачами.
- Освітні платформи. Майданчики для розміщення навчальних матеріалів та проведення онлайн-уроків.
Виберіть, як створити свій сайт
Є три найпоширеніших способи створення сайту.
Спосіб | Основні переваги | Часті недоліки | Популярні рішення |
Онлайн-конструктори | Безкоштовне розроблення.
Простий інтерфейс. Можна створити сайт без програмування. |
Потрібна щомісячна абонентська плата.
Обмежені можливості кастомізації. |
SendPulse, Wix, Shopify,
«Хорошоп». |
CMS | Безкоштовне встановлення.
Більше можливостей кастомізації. Велика спільнота розробників, а також багато готових шаблонів та плагінів. |
Потрібні базові технічні навички.
Доведеться самостійно оновлювати CMS та плагіни, стежити за безпекою. |
WordPress, Joomla, OpenCart. |
Авторська розробка | Максимальна гнучкість.
Можна реалізувати будь-яку ідею. Код повністю ваш. |
Висока вартість створення.
Довгий час розроблення. Залежність від розробника. |
Знайдіть доменне ім’я та хостинг
Для вибору домену перейдіть на сайт будь-якого реєстратора: NIC.UA, GoDaddy, Namecheap або іншого. Найкраще доменне ім’я — коротке, просте, відповідає виду діяльності або назві компанії, написане без дефісів та цифр. Якщо є власна торгова марка — можна реєструвати домен у зоні .ua. В Україні також часто обирають зони .com.ua, .org.ua або міжнародні — .com, .org, .net.
Додатково оберіть хостинг-оператора майбутнього сайту. Для невеликих проєктів зазвичай достатньо віртуального хостингу. Для порталів з великою відвідуваністю або специфічними вимогами потрібен VPS або виділений сервер. Серед популярних в Україні провайдерів: Hostinger, Ukraine.com.ua, Hostiq.ua.
Докладніше про вибір хостингу написано в іншій нашій статті.
Розробіть дизайн та структуру сайту
Перший крок для створення власного сайту — спланувати наповнення його сторінок та ключові елементи дизайну. Для створення прототипу використовуйте аркуш паперу та олівці або ж спеціальний софт: Figma, Sketch для macOS, Adobe XD або Balsamiq.
Отже:
- Визначте основні сторінки.
- Намалюйте ключові блоки на кожній сторінці. Враховуйте, що на кожній сторінці є обов’язкові елементи: хедер або шапка сайту, основна контентна область, футер або підвал, бокова частина або сайдбар.
- Створіть діаграму, яка показує взаємозв’язок між сторінками сайту. Це допоможе зрозуміти логіку навігації. Намагайтесь, щоб до будь-якої важливої сторінки можна було дістатись з головної за 2-3 кліки.
Орієнтуючись на прототип, виберіть шаблон або тему сайту. Використовуйте адаптивні варіанти, які однаково добре відображаються на горизонтальних та вертикальних екранах.
Створіть та налаштуйте сайт
Спеціально для наших читачів дав поради Максим Сітайло, співзасновник компанії Nixwood.

Якщо ви вже продумали структуру сайту і дизайн, настав час переходити до розроблення. І тут головне — не поспішати, а зібрати сайт так, щоб його було зручно розвивати, оновлювати й масштабувати. Ось кілька порад, які ми даємо нашим клієнтам ще до запуску:
- Вибирайте платформу або конструктор, які підходять вам за логікою. Як зазвичай все відбувається? Ви чуєте від колег або друзів: «Хорошоп» — простий конструктор» або «Всі роблять сайти на WordPress», і несвідомо робите вибір. Але це ваш сайт, і саме вам з ним працювати. Тому вибирайте не за порадами, а за логікою бізнесу. Якщо ви продаєте — вам потрібне рішення з потужним кошиком і аналітикою. Якщо просто розповідаєте про послуги, може підійти стандартний конструктор. Не «ведіться» на популярне — шукайте зручне саме для вас.
- Використовуйте тестове середовище. Помилка новачків — одразу будувати сайт на купленому хостингу. Багато хто навіть робить ці експерименти загальнодоступними. Це неправильно, адже Google може індексувати недороблені сторінки. Саме тому всі тестові частини проєкту розробляйте на закритому хостингу. Це безпечно і дає простір для експериментів.
- Шаблон — це лише стартова точка. Навіть найдорожчий шаблон — не унікальний. Якщо хочете, щоб ваш сайт дійсно був частиною бренду, не залишайте все як є. Адаптуйте візуальні елементи під ваш брендбук: міняйте кольори, шрифти, фото. Підганяйте дизайн під зміст, а не навпаки.
- Налаштуйте технічну частину одразу! Це, по суті, фундамент сайту. Тому ще на старті підключіть SSL-сертифікат — щоб в адресному рядку був https і зелений замок. Увімкніть кешування, щоб сайт працював швидко. Встановіть базовий SEO-плагін і заповніть метатеги. Додайте favicon — це дрібниця, але вона створює відчуття завершеності.
- Запускайте мінімально життєздатний продукт, а не «ідеальний сайт мрії». Я бачив, як підприємці витрачають місяці, намагаючись створити «ідеальний сайт». Але часто простий лендинг з кількома секціями вже дає перші продажі, поки «мрія» ще в розробці. Почніть з мінімального функціоналу — головна, сторінка послуг, контакти, форма заявки. А вже потім — блоги, чати, інтеграції й інше.
- Сплануйте, хто оновлюватиме сайт. Власний сайт — це не візитівка на папері. Він не може бути статичним. Його треба оновлювати: публікувати новини, змінювати ціни, актуалізувати інформацію. Якщо плануєте робити це самостійно, порахуйте, скільки часу займатиме робота: спробуйте додати нову сторінку, замінити фото чи змінити текст. Якщо складно або довго — шукайте рішення для оптимізації або залучайте аутсорсингового спеціаліста.
- Ведіть документацію, навіть якщо ви «один у полі». Записуйте все: логіни до хостингу, назви плагінів, паролі до адмінки, навіть назви кольорів та шрифтів. Це здається зайвим, але через пів року ви забудете, як оновлювали той слайдер, або чому замінили плагін. А коли доведеться делегувати підтримку, ця інформація заощадить вам години часу і сотні гривень.
- А ще регулярно — хоча б раз на місяць — робіть запасну копію сайту і зберігайте ці файли в надійному місці. Якщо сайт зламають, ви витратите всього пів години на відновлення, і нічого не втратите.
Моя головна порада: запускайте сайт не тоді, коли він «ідеальний», а коли він починає розв’язувати вашу задачу. А все інше зможете доробити в процесі.
Наповніть сайт контентом
Перше і головне правило контенту — він має відповідати запитам та очікуванням користувачів. Тому намагайтесь відповідати на питання аудиторії та розв’язувати її проблеми. Додаткові вимоги до наповнення:
- Чітка структура тексту: заголовки та підзаголовки, списки, короткі абзаци, візуальні акценти на важливих частинах.
- Унікальність: лише авторські тексти, а зображення і відео — авторські або офіційно придбані на спеціальних фотостоках;
- Актуальність — інформацію треба регулярно перевіряти і, за потреби, оновлювати. Як ми, наприклад, зробили з цією статтею: ви читаєте її оновлену, покращену версію.
Проведіть SEO-оптимізацію
Ось покрокова інструкція з базової оптимізації. Детальний гайд щодо SEO-просування ви можете прочитати у нашій статті.
Тут дамо найголовніше:
- Оптимізуйте метатеги. Використовуйте вбудовані рішення для конструкторів або плагіни для CMS. Формула Title: до 60 символів, основне ключове слово + додаткове ключове слово, назва сайту або бренду. Формула Description: до 16 символів, основне ключове слово у привабливому описі, який мотивує перейти на сторінку.
- Впровадьте мікророзмітку. Вона допомагає пошуковим системам краще розуміти тип і структуру контенту на сайті. Використовуйте онлайн-генератори або SEO-плагіни з вбудованими функціями для мікророзмітки.
- Оптимізуйте контент. Використовуйте Google Keyword Planner, Ahrefs Free Keyword Generator або платні інструменти: Ahrefs, Serpstat. Знайдіть запити, які ваша аудиторія використовує для пошуку конкретних послуг, товарів або інформації. Розділіть знайдені слова на групи за частотою вживання. Найпопулярніші вживайте у заголовках та метатегах. Інші рівномірно та природньо розподіляйте по текстовому контенту на відповідних сторінках. Також використовуйте ці слова для оптимізації зображень: заповнюйте тег ALT.
Протестуйте та запустіть сайт
Протестуйте швидкість завантаження сторінок за допомогою Google PageSpeed Insights. Додатково перевірте, як відображається сайт на різних пристроях: використовуйте тестер від Sitechecker або будь-який інший інструмент.
Ну і налаштуйте аналітику та інструменти моніторингу: підключіть Google Analytics або інший зручний для вас сервіс.
Не забувайте про обслуговування та підтримку
Кілька найважливіших порад:
- Перевіряйте наявність оновлень хоча б раз на тиждень.
- Завжди робіть повний бекап сайту перед оновленням CMS, теми чи плагінів. Якщо є можливість — оновлюйте спочатку на тестовій копії.
- Скануйте сайт на віруси за допомогою плагінів Wordfence, Sucuri Security, iThemes Security або інших.
- Раз на місяць аналізуйте звіти в Google Analytics. Звертайте увагу на джерела трафіку, популярні сторінки, поведінку користувачів, конверсії. Додатково використовуйте дані з та Google Search Console: пошукові запити, помилки. Приймайте рішення про зміни та оновлення на основі цих результатів.
Де створювати сайт
Далі варто визначитись зі способом розроблення, який найкраще підходить для ваших потреб. Є три основні шляхи: використання блочного конструктора, CMS або розроблення з нуля.
Блочні конструктори
Це інструменти, які дають змогу створити сайт самостійно без навичок програмування. Вони пропонують готові шаблони та блоки: достатньо вибрати потрібні, розставити їх і заповнити контентом.
Плюси:
- Простота використання.
- Швидкість створення.
- Не потребує глибоких знань.
Мінуси:
- Обмежені можливості налаштування.
- Залежність від платформи, адже для підтримки сайту треба платити щомісячний тариф.
- Можливі додаткові витрати на розширення функціональності.
Висновок: конструктори підходять для створення ресурсів без складних функцій, а також унікальних елементів дизайну.
Багатьом відомі онлайн-конструктори Wix. Але це не єдине рішення. У нас є стаття з оглядом чудових альтернатив.Читайте та підбирайте найкращий сервіс для себе!
CMS
Як зробити свій сайт і не платити щомісяця платформі з конструктором? Системи керування контентом дають змогу розробити ресурс без глибоких знань та розмістити його на потрібному хостингу. В них можна вибрати і встановити потрібний шаблон дизайну, налаштувати його під себе. А для розширення функціональності є додаткові елементи — плагіни.
Плюси:
- Гнучкість та масштабованість.
- Велика кількість готових тем і плагінів.
- Для популярних CMS створено багато навчальних матеріалів.
Мінуси:
- CMS складніші у налаштуванні, ніж конструктори.
- Періодично виникають проблеми з безпекою.
- Якісні шаблони та плагіни завжди платні.
- Для персоналізованих налаштувань потрібно наймати розробника.
Висновок: CMS дають змогу створити майже всі різновиди сайтів, але потребують хоча б базових знань програмування.
Розроблення сайту з нуля
Як створити сайт, який повністю відповідає потребам, містить унікальні функціональні елементи або відрізняється особливим дизайном? Для цієї мети замовляють розроблення з нуля. Це багатоетапний процес: він включає створення дизайну, написання коду, внесення різноманітних налаштувань.
Плюси:
- Повний контроль над функціональністю та дизайном.
- Можливість створення унікальних рішень та оптимізації продуктивності.
- Відсутність обмежень.
Мінуси:
- Потрібно наймати професійну команду.
- Висока вартість розроблення.
- Тривалий процес.
- Додаткові витрати на технічну підтримку.
Висновок: «самописні» сайти дають можливість втілити унікальні рішення, але їх розроблення найскладніше і найдорожче.
Також прочитайте:
- «Вибираємо найкращий конструктор лендингів: 11 сучасних платформ»;
- «Як зробити лендинг власноруч — покрокова інструкція».
Скільки коштує створити сайт
Вартість залежить від типу сайту, набору потрібних функцій, складності дизайну та способу розроблення: «з нуля», на базі CMS або конструктора. Ми використали відкриті дані з порталу IT рейтинг UA та студії MARK WEB.
Тип сайту | Шаблонний дизайн, тисяч грн | Унікальний дизайн, тисяч грн |
Лендинг | 5 – 15 | 15 – 50 |
Сайт-візитка | 10 – 16 | 25 – 100 |
Корпоративний сайт | 15 – 30 | 75 – 500 |
Інтернет-магазин | 25 – 50 | 150 – 1 млн |
Вебпортал | від 50 | від 500 |
Також враховуйте додаткові витрати:
- Домен — від 500 до 3000 грн/рік.
- Хостинг — від 3000 до 10000 грн/рік.
- SEO-просування — від 15 000 грн/місяць.
- Технічна підтримка — від 7500 грн/місяць.
Як створити свій сайт безкоштовно
Чи можна створити сайт взагалі без витрат? Деякі платформи гарантують таку можливість. Але що за нею криється? У більшості випадків це буде простий односторінковий сайт з типовим шаблоном і дуже обмеженими налаштуваннями. Крім того:
- Ви отримаєте домен третього рівня: адреса сайту буде довга і складна.
- Платформа буде розміщувати на сторінках вашого ресурсу свою рекламу.
- Ви не зможете створити сторінки товарів, підключити онлайн-оплату, інструменти аналітики.
- SEO-оптимізація буде відключена або обмежена.
Безкоштовний сайт — хороший варіант для того, щоб навчитись працювати з конструктором або створити лендинг для тестування ідеї. У всіх інших випадках розгляньте можливість розроблення за гроші.
Як створити сайт за допомогою конструктора
Якщо вас цікавить лендинг, персональний сайт, проста візитівка компанії або інші нескладні проєкти, розробка з конструктором — найпростіший та найшвидший спосіб.
Розробіть структуру
Перший етап створення згаданий вище: це ретельне планування структури. Візьміть папір або відкрийте зручну графічну програму та схематично намалюйте, яким бачите ваш сайт: від головної сторінки до розділу з контактами.
Визначте елементи дизайну
Виберіть колірну гаму, шрифти, стиль графічних елементів та зображень. Якщо у вашої компанії є брендбук, використайте його рекомендації. Якщо немає, враховуйте, що для дизайну достатньо 1-3 основних кольорів, 1-3 шрифтів, а зображення та інші візуальні елементи мають бути чіткими та зрозумілими під час перегляду з будь-якого гаджета.
Читайте також:
Створіть макет або прототип
Якщо у вас є навички роботи у Figma чи у графічному редакторі — намалюйте, яким бачите наповнення сторінок сайту. Якщо немає — зробіть те саме на папері олівцями або маркерами. Завдяки цьому ви значно зекономите час під час налаштування конструктора і нічого не пропустите.

Виберіть конструктор сайтів
У нашому блозі є стаття про вибір конструктору, тому розкажемо лише про головні критерії. Це:
- Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, де основна частина налаштувань відбувається методом перетягування елементів: так званий принцип drag-and-drop.
- Достатня кількість шаблонів для сайтів різних типів: від візитівок до комерційних проєктів.
- Підтримка необхідних функцій: підключення форм зворотного зв’язку, інтеграція з соцмережами тощо.
- Адаптивний дизайн, який правильно відображається і на дисплеї комп’ютера, і на екрані смартфона.
- Можливість пробного або обмеженого безкоштовного використання, достатній вибір тарифів для різних потреб.
- Технічна підтримка клієнтів.
- Підтримка інтеграції з CRM, платіжними та іншими системами.
- Захист даних користувачів та підтримка сучасних стандартів безпеки.
Читайте також:
- «Вибирай своє: 8 українських CRM-систем для різних видів бізнес»;
- «Найкращі платні та безплатні CRM у 2024 році»;
- «Впровадження CRM-системи — повна інструкція».
Створіть та налаштуйте сайт
Зареєструйтесь на сервісі конструктора, виберіть шаблон, налаштуйте його згідно з вашим планом та додайте контент. Перевірте сайт на відсутність помилок, коректність відображення на різних пристроях. Впевніться, що всі функції працюють. Після цього опублікуйте свій вебресурс.
Зверніть увагу: частина конструкторів пропонує власні послуги хостингу, а також дає сайтам доменні імена. Це може входити до основного тарифу або бути доступним за додаткову оплату. Проаналізуйте ці моменти, щоб знати: варто додатково шукати хостинг-провайдера чи просто скористатись пропозицією платформи.
ТОП-3 конструкторів сайту
Оглянемо найкращі рішення, які допоможуть створити власний сайт.
SendPulse
SendPulse — конструктор сайтів, який має широкий спектр функцій та інструментів для створення професійного ресурсу без програмування. У сервісі є широкий вибір шаблонів: від лендингів до мультифункціональних платформ. Процес розроблення дуже простий:
- Виберіть шаблон, який відповідає вашим потребам та стилю.
- Використовуйте редактор, щоб змінити блоки, кольори, шрифти, зображення та інші елементи дизайну.
- Додайте потрібні сторінки та заповніть їх контентом.
- Налаштуйте форми зворотного зв’язку, галереї зображень, карти та багато іншого. Додайте до вашого сайту ті функції, які потрібні.
- Опублікуйте сайт в інтернеті на домені, який запропонує SendPulse. Якщо ви правильно підготувались, то процес створення сторінок займе всього кілька хвилин.

А всі докладні інструкції щодо створення та налаштування сайтів ви знайдете у базі знань.
SendPulse — не просто конструктор сайтів, а інтегрована платформа для маркетингу та продажів. Тому ви можете зв’язати готовий ресурс з іншими інструментами:
- Додайте на сторінки сайту готові форми підписки, створені в SendPulse. Усі контакти, зібрані через ці форми, автоматично потрапляють у ваші списки розсилок. Ви безшовно збільшите базу підписників прямо з сайту, зможете налаштувати автоматичні вітальні листи або цілі ланцюжки для нових контактів, сегментувати аудиторію та надсилати цільові email кампанії.
- Додайте на сайт віджет підписки на чат-ботів або кнопку для старту діалогу в месенджері. Користувач, клікнувши на неї, стає підписником вашого бота. Ви зможете надавати миттєву підтримку відвідувачам сайту 24/7, кваліфікувати лідів, відповідати на поширені запитання та приймати замовлення через зручний для користувача месенджер.
- Активуйте функцію push-сповіщень для вашого сайту в SendPulse. Так ви зможете повертати відвідувачів, навіть коли вони закрили вкладку: надсилайте їм короткі сповіщення про нові статті, акції чи оновлення безпосередньо у браузер.
- Збирайте номери телефонів через форми на сайті та використовуйте їх для надсилання SMS або офіційних Viber-розсилок через платформу SendPulse. Це додатковий канал для важливих повідомлень або маркетингових кампаній з високим рівнем відкриття.
«Хорошоп»
Це український онлайн-конструктор, орієнтований переважно на створення інтернет-магазинів. Процес створення сайту виглядає так:
- Ви реєструєтесь на платформі та обираєте один із доступних шаблонів дизайну, оптимізованих для ecommerce.
- Додаєте товари: вручну або через імпорт, налаштовуєте категорії, способи оплати та доставки.
- Можливості зміни дизайну більш обмежені порівняно з універсальними конструкторами, але ви можете налаштувати кольори, шрифти, логотип та структуру головної сторінки.
- Підключаєте власний домен та публікуєте готовий інтернет-магазин.
Хорошоп пропонує комплексне рішення саме для онлайн-торгівлі, включно з CRM, SEO-інструменти для товарів, інтеграції з маркетплейсами та службами доставки, що спрощує управління продажами без глибоких технічних знань.

Wix
Це один із найвідоміших у світі універсальних конструкторів, який підходить для створення різноманітних ресурсів: від сайтів-візиток та портфоліо до блогів та невеликих інтернет-магазинів. Процес створення:
- Ви можете обрати готовий шаблон з бібліотеки або скористатись сервісом Wix ADI, який створить сайт автоматично на основі ваших відповідей.
- Використовуйте drag-and-drop редактор, щоб переміщувати елементи, змінювати їх розмір, налаштовувати дизайн.
- Wix App Market пропонує сотні додатків для розширення можливостей сайту: форми, онлайн-бронювання, інструменти для подій тощо.
- Додайте контент, налаштуйте SEO-параметри для сторінок та опублікуйте сайт. Wix надає хостинг, а на платних тарифах можна підключити власний домен.

Як створити свій сайт на CMS
Використання систем управління контентом — можливість отримати власний сайт без глибоких знань у розробленні вебресурсів. CMS складніші за конструктори, однак дають більше можливостей.
Спочатку треба, як і в ситуації з конструктором, визначитися зі структурою, намалювати макет тощо. А, як далі створити сайт, розкажемо зараз у покроковій інструкції.
Виберіть та встановіть CMS
Для початку треба вибрати хостинг-провайдера та орендувати доменне ім’я. Після цього можна переходити до вибору. П’ятірка найпопулярніших систем управління контентом, на думку хостинг-провайдера Hostinger: WordPress, Joomla, Drupal, Magento, PrestaShop. У кожної системи — свої переваги. Якщо коротко:
- WordPress підходить для блогів, новинних порталів, портфоліо та невеликих бізнес-сайтів.
- Joomla призначена для середніх і великих корпоративних сайтів та великих порталів. Пропонує більше функціональності «з коробки» порівняно з WordPress.
- Drupal ідеальний для великих корпоративних сайтів, урядових порталів. Вимагає більше технічних знань.
- Magento підходить для створення великих інтернет-магазинів.
- PrestaShop призначена для створення малих та середніх магазинів. Простіша у використанні порівняно з Magento.
Завантажте обрану CMS з офіційного сайту на хостинг. Багато хостинг-провайдерів пропонують функцію автоматичної інсталяції системи:вибирайте зручний варіант.
Налаштуйте тему
Більшість CMS мають колекцію безкоштовних та платних шаблонів дизайнів: їх називають темами. Платні варіанти зазвичай більш гнучкі та адаптивні й не містять помилок. Процес налаштування передбачає вибір варіантів розміщення блоків на сторінках, інколи — можливість обрати кольори та шрифти.
Створіть та налаштуйте сторінки
Через панель адміністратора у CMS створіть категорії, розділи, сторінки сайту. Внесіть необхідні налаштування та заповніть блоки сторінок контентом. Для роботи з текстами, зображеннями та відео більшість систем пропонують інтуїтивно зрозумілі вбудовані редактори. Наприклад, так виглядає редактор у WordPress

Додайте плагіни та розширення
Визначте, які функції потрібні вашому сайту та знайдіть додаткові застосунки для цього. Зазвичай потрібні плагіни й розширення для інтеграції платіжних систем, налаштування форми зворотного зв’язку, просування сайту, додаткової безпеки тощо.
Перевірте сайт та опублікуйте
Перед публікацією ретельно перевірте ресурс на відсутність помилок, протестуйте його на різних пристроях і браузерах. Потім зробіть свій сайт доступним для відвідувачів.
Кращі CMS
Розглянемо найпопулярніші у світі системи для розробки й керування сайтами.
WordPress
Одна з напоширеніших. Достатньо проста в засвоєнні для новачків. Підходить для блогів, корпоративних сайтів та інтернет-магазинів. Має дуже активну спільноту розробників, а в бібліотеці — десятки тисяч варіантів шаблонів та плагінів: як безкоштовних, так і комерційних.
З мінусів: повільне завантаження сторінок. Особливо швидкість «страждає» від великої кількості встановлених плагінів.
Joomla
Гнучка та функціональна система, яка підходить для створення порталів і сайтів зі складною структурою. Має багатофункціональну систему управління доступом і підтримує багатомовність «з коробки». Але робота з нею вимагає більше технічних знань, ніж з WordPress.
OpenCart
Спеціалізована CMS для створення інтернет-магазинів. Проста у використанні, підтримує багато платіжних систем і модулів доставки. Має зручну панель керування товарами та замовленнями. Але для повноцінної функціональності треба багато чого допрацьовувати. Це доступно лише спеціалістам з технічними знаннями.
Як створити сайт з нуля
Розроблення унікального проєкту — складний процес. Для цього потрібно залучати команду: як мінімум розробника, дизайнера та контент-менеджера. Витрати на реалізацію високі, проте це виправдано для комерційних проєктів: наприклад, великих інтернет-магазинів чи онлайн-сервісів. Розкажемо, як створити сайт з унікальним дизайном та власною системою керування.
Оберіть підрядника
Ви можете знайти агенцію, яка розробляє сайти «під ключ» або створити команду самостійно, залучивши фрилансерів. Обов’язково: ознайомтесь з портфоліо, порівняйте розцінки різних кандидатів, попрохайте показати відгуки та рекомендації та працюйте лише на основі договору.
Створіть технічне завдання
Це спеціальний документ довільної форми, у якому детально прописано, що вам потрібно. Зазвичай самі виконавці пишуть технічне завдання після обговорення проєкту з замовником. Ваше завдання — переконатись, що у ньому згадані всі вимоги та нюанси. Техзавдання можна погодити та підписати як додаток до договору: так буде легше контролювати роботу виконавців і вимагати потрібного результату.

Погодьте макет та дизайн
Перше, що зробить команда — надішле на погодження макет сайту. Це чорновий ескіз сторінок, у якому дизайнер покаже, як саме треба розташувати різні блоки. Після погодження спеціаліст вже почне розробляти дизайн: створить ескізи з варіантами кольору, шрифтів, з візуалізацією відображення на різних типах екранів. Зазвичай замовникам дають на вибір два-три варіанти рішень.

Передайте сайт у розробку
Після погодження макета починаються етапи фронтенд- та бекенд-розроблення. Це написання коду сайту та налаштування серверної частини, бази даних і реалізація необхідних функцій. Замовника залучають до роботи лише після завершення тестування функцій та виправлення помилок.
Перевірте сайт
Самостійно чи за допомогою співробітників протестуйте сайт. Всі виявленні помилки та неточності зафіксуйте і направте розробникам на доробку. Після всіх виправлень та погодження проєкт розгортають на хостингу, проводять фінальне тестування. У більшості випадків команда розробників записує відео або проводить короткий курс навчання для замовника.
Замовте технічну підтримку
Підпишіть договір з розробниками, за яким вони зобов’язуються оперативно надавати консультаційну або практичну допомогу для забезпечення стабільної роботи сайту.
Зверніть увагу! Деякі компанії, які займаються розробленням сайтів, умисно обмежують функції управління сайтом: наприклад, їх доводиться повторно залучати, щоб створити нову сторінку чи змінити контент. Це маніпуляція. Сайт має бути максимально відкритим для клієнта. Справжня підтримка — це своєчасне оновлення систем безпеки, оптимізація коду, актуалізація дизайну, розв’язання технічних проблем.
Що потрібно для створення сайту? Платформа SendPulse пропонує комплексну екосистему, яка допомагає налаштувати бізнес-процеси. Конструктор сайтів легко інтегрується з маркетинговими інструментами, а також з CRM. Розробіть вебресурс, створюйте розсилки, збирайте та зберігайте дані про клієнтів, відстежуйте статистику та налагоджуйте комунікації максимально зручно за допомогою чат-ботів.