Корисні інструменти

Як заробляти на Ютуб: інструкція для блогерів-початківців

11 minutes
Оновлено 15 Серпня 2024
Як заробляти на Ютуб: інструкція для блогерів-початківців

Ви точно чули про авторів контенту, які стали мільйонерами завдяки своїм каналам на YouTube. Очевидно, що над їхнім контентом працюють великі команди профі. А чи можна монетизувати свій контент, якщо ви тільки починаєте й маєте небагато підписників? Розкажемо, як заробляти на Ютуб й що зробити для успішного старту.

Яким може бути Youtube-дохід

Багато людей думає, що заробіток у Ютуб — це лише доходи автора контенту від реклами. Насправді варіантів монетизації набагато більше. Розглянемо їх.

Партнерська програма YouTube

Платформа YouTube вбудовує у відео рекламу й готова ділитися частиною доходу з авторами контенту. Щоб приєднатися до партнерської програми, потрібно:

  • досягти 1000+ підписників на канал;
  • мати 4000 годин перегляду публічних відео за рік або 10 мільйонів переглядів YouTube Shorts за останні три місяці.

Зверніть увагу! Крім стандартної партнерської програми Ютуб є ще й розширена: вона працює з 2022 року й доступна в 99 країнах. Україна поки не входить до цього переліку. За умовами програми, заробляти можна, маючи від 500 підписників на каналі, три публічних відеоролики за останні три місяці і 3000 годин перегляду за останній рік.

Продаж мерчу

Якщо у вас уже є велика й лояльна аудиторія, запускайте продаж сувенірної продукції: футболок, кружок, шоперів тощо. Це принесе прибуток. Крім того, мерч підкріплює ваш особистий бренд, поглиблює стосунки з аудиторією.

Для організації продажу створіть простий сайт і діліться посиланням на нього в описах до відео. Для розроблення сайту наймати програміста не обов’язково: простий візуальний конструктор від SendPulse має сучасні шаблони, які легко налаштувати. Вибирайте потрібний дизайн, заповнюйте сторінки інформацією й запускайте продажі. Готовий сайт інтегрується з іншими інструментами платформи, тож ви можете організувати ефективні маркетингові розсилки, налаштувати онлайн-чат чи попапи.

Конструктор сайтів SendPulse
Конструктор сайтів SendPulse

Краудфандинг

В авторів контенту завжди є потреби: наприклад, у кращому обладнанні, у фінансуванні зйомок особливого контенту. YouTube дохід із реклами не завжди покриває всі витрати. У таких випадках ви можете звернутися до аудиторії та попросити її профінансувати вашу ідею.

Для цього треба бути переконливими. Наприклад, якщо плануєте зняти щось цікаве — підготуйте та викладіть трейлер. Озвучте суму, потрібну на реалізацію задуму. Для прозорого збирання коштів використовуйте спеціальну платформу — наприклад, Kickstarter. Не забувайте: ціль має бути досяжною, а ваші спонсори повинні отримувати винагороду залежно від суми пожертви: це може бути доступ до ексклюзивного контенту, мерч і все, що має цінність.

Грошова підтримка від шанувальників

Перетворіть глядачів на спонсорів завдяки функції грошової підтримки від Ютуб. Це схоже на краудфандинг, проте в цьому випадку вам не треба ставити конкретні цілі. Просто нагадуйте аудиторії, що будете вдячні за грошову підтримку, яка допомагатиме створювати нові відео.

Зараз доступна така монетизація Ютуб:

  • Суперчат. Це найпопулярніший інструмент для прямих трансляцій. Глядачі платять за те, щоб їхні повідомлення виділялися в чаті різними кольорами й розмірами.
  • Спонсорство. Це більш традиційна форма підтримки, де глядачі можуть стати спонсорами каналу, отримуючи ексклюзивний контент та інші переваги.
  • Суперподяка. Ця функція дає змогу глядачам висловити свою вдячність за конкретне відео або стрім. Блогери часто називають цю опцію «купи мені каву», адже внески тут невеликі. Проте маючи значну залучену аудиторію, ви можете діставати високий заробіток у Ютуб лише коштом суперподяки.

Інфлюенс маркетинг

Лідери думок мають залучену й лояльну аудиторію. Глядачі прислухаються до улюблених блогерів. Тому усе більше бізнесів інвестують у цей напрям. бренди зацікавлені, щоб інфлюенсери радили їхні товари чи послуги, створювали огляди або комерційні рекламні відео. Це значна монетизація Ютуб, адже платна взаємодія з компаніями дає суттєвий дохід. Створюючи спонсорований контент, не йдіть на «угоду із совістю»: радьте аудиторії лише те, у чому впевнені.

Що робити, якщо бренди до вас не звертаються? Додайте інформацію про свій канал на спеціалізовану платформу: як-от, Crowdtap або Upfluence.

Партнерський маркетинг

Отримуйте заробіток у Ютуб через просування продуктів і послуг брендів. На відміну від інфлюенс маркетингу, ви самі маєте знаходити відповідні партнерські програми від компаній та брати в них участь.

Докладніше про цей спосіб взаємодії — у нашій статті про реферальний маркетинг. Дізнайтеся більше про переваги, можливості заробітку та особливості.

Ліцензування контенту

Вам вдалося створити вірусний відеоконтент, який приносить багатотисячні чи мільйонні перегляди? Ви можете ліцензувати його й отримувати YouTube дохід, продаючи права на ролик засобам масової інформації. Є спеціальні платформи, які виступають посередниками в цих процесах — скажімо, Jukin Licensing.

Вихід на ТБ та стрімінгові мережі

Окрім заробітку на рекламі, деякі успішні користувачі YouTube також почали заробляти гроші, продаючи шоу на стрімінгові платформи або на ТБ-канали. Наприклад, ютубер Джеймс Еллісон адаптував свій канал YouTube у шоу Netflix під назвою Oddballs.

Освітні послуги

Заробляти можна і на приватних відео, якщо це освітній контент з платним доступом. Для просування таких відео вам знадобиться публічний канал, де ви будете викладати промоконтент, а також частину відкритих лекцій та семінарів. Не завадить власний сайт чи лендинг, а також акаунти в соцмережах.

А якщо ви знімаєте навчальний контент й хочете монетизувати його — використовуйте освітню платформу SendPulse для впорядкування курсів, керування ними та зручного відстеження статистики.

Платформа для курсів SendPulse
Платформа для курсів SendPulse

Тільки починаєте створювати контент і залучати аудиторію? Вам стане в пригоді стаття про перші кроки в блогінгу.

Скільки можна заробити на Youtube

YouTube дохід — це сума всіх коштів, що надійшли блогеру за рекламу та маркетингові активності. Найбільше грошей традиційно дає реклама та інфлюенсинг.

Скільки заробляють інфлюенсери

Маркетингова платформа WebFX оприлюднила середні суми заробітку за інфлюенсерський маркетинг у США. Скільки заробляють блогери — залежить передусім від розміру аудиторії:

Тип блогерівКількість підписниківСередній заробіток за одну інфлюенсерську кампанію: тематичний ролик, згадку у відео, огляд тощо у США
Наноінфлюенсери1 000–10 000$1 800
Мікроінфлюенсери10 000–50 000$3 000
Інфлюенсери середнього рівня50 000–100 000$6 000
Макроінфлюенсери100 000–250 000$9 000
Мегаінфлюенсери250 000–500 000$12 000
Суперінфлюенсери500 000–1 млн$18 000
СелебрітіПонад 1 млн$24 000

В Україні розцінки за інфлюенс-маркетинг скромніші. За даними медіаплатформи «Економічна правда»:

  • Ролик на кілька секунд, який транслюватиметься у перші секунди відео, коштує від 200 до 500 грн за 1000 переглядів.
  • Нерухоме зображення продукту або логотипу в кадрі — від 100 до 300 грн за 1000 переглядів.
  • Реклама у блогерів, які збирають від 150 тис. переглядів, коштує від 25 до 70 тис. грн.

Скільки Youtube платить за перегляди

Достеменно невідомо. Український блогер та продюсер Максим Єлець стверджує: кількість переглядів відео — важливий, але не єдиний критерій. Тому один блогер може заробляти $200 на місяць, тоді як інший — кілька сотень тисяч доларів. Як доказ, Максим показав, скільки доходу принесло йому найуспішніше відео на його каналі.

Рекламний дохід за ролик в YouTube. Джерело
Рекламний дохід за ролик в YouTube. Джерело

Від чого залежить сума доходу? Є кілька чинників:

  • Якщо блогер використав у відео чужий контент, партнерська програма YouTube відключить цей ролик від монетизації.
  • Те саме відбудеться, якщо в контенті є образи, лайливі слова, еротичний вміст тощо.
  • YouTube — це майданчик для експериментів. Тому блогерам час від часу треба відходити від звичного формату і пробувати нове. Вдалі рішення принесуть перегляди, підписників та гроші.
  • На вартість реклами впливають регіон, країна походження цільової аудиторії, тематика відео. Проте конкретних даних, скільки це коштує і як оцінюється, немає. Так, спеціалісти дослідницької компанії ElevenLabs вважають, що відео, яке переглядають жителі США та Великобританії, принесе блогеру більше коштів.

Саме тому заробіток у Ютуб за тисячу переглядів у різних блогерів складе в середньому від $2 до $12.

Скільки заробляють відомі блогери в YouTube

Заробіток на YouTube в Україні зазнав значних змін протягом останніх років, особливо після початку великої війни, яка вплинула на всю медіасферу. Раніше українські ютубери могли заробляти великі гроші, ситуація на ринку зараз складніша.

Наприкінці 2023 року платформа змінила алгоритми, що призвело до зниження переглядів та зменшення доходів для багатьох каналів. До того ж, часті відключення світла, економічний спад та еміграція українців знизили прибутковість українських каналів.

Загалом канали з молодою, платоспроможною аудиторією та в нішах з високою конкуренцією — наприклад, в автомобільній тематиці — мають вищий дохід за 1000 переглядів. Тоді як новинні та політичні канали стикаються з меншими доходами передусім через виснаження інтересу до теми війни.

За даними видання «Економічна правда», заробіток українських YouTube-каналів у розрахунку за 1000 переглядів складає:

  • розважальна ніша — від 1,5 до 3 доларів;
  • новини та політика — до 1 долара.

Деякі великі канали, попри спад, все ще можуть заробляти понад 200 тисяч доларів на місяць від монетизації. Це передусім YouTube версії всеукраїнських телеканалів.

Не всі автори відео розкривають свій YouTube дохід, проте у відкритих джерелах є інформація про деяких відомих у всьому світі блогерів. Так, у 2023 році ютубер із найбільшою аудиторією у світі MrBeast заробив приблизно 82 мільйони доларів. Чиста вартість каналу геймера PewDiePie становить приблизно 90 мільйонів доларів. Група друзів, яка створила канал, присвячений спорту та гумору Dude Perfect, заробила за рік близько 50 мільйонів доларів.

Інформаційна платформа Bonus Insider наводить власні дані щодо найпопулярніших блогерів та їхнього заробітку у 2023 році.

Скільки заробили топові блогери в Ютуб. Джерело
Скільки заробили топові блогери в Ютуб. Джерело

Проте такі доходи — не правило, а виключення. Звичайний річний заробіток популярного блогера на YouTube варіюється від кількох десятків до кількох сотень тисяч доларів: залежно від кількості підписників та рекламних колаборацій.

Як почати заробляти на Youtube

Розкажемо, як заробляти на Ютуб: від створення каналу до налаштувань партнерської програми і виходу на перші колаборації.

Визначте цілі, аудиторію й тему

Радимо починати не зі створення каналу, а з планів та аналітики. Це дасть розуміння, що робити на наступних кроках. Отже, перед стартом:

  1. Виберіть одну або декілька тем, які стануть базою каналу. Це може бути кулінарія, технології, фінанси, мода, ігри тощо. Визначте, що буде в основі контенту: огляди, навчальні відео, влоги, прямі ефіри, інтерв’ю тощо.
  2. Проаналізуйте конкурентів: зверніть увагу на їхню стратегію контенту, розклад публікацій, взаємодію з аудиторією.
  3. Дослідіть популярні канали, які мають найбільший успіх у вашій ніші. Зверніть увагу, чим вони приваблюють підписників.
  4. Визначте аудиторію. Дізнайтесь приблизний вік, країни проживання, інтереси.
  5. Зберіть ключові слова, які знадобляться для опису каналу, а також опису й тегів для кожного відео. На основі них можна обрати деякі теми. Скористайтеся сервісами Ahrefs й Google Trends.
  6. Поставте короткострокові цілі: наприклад, набрати 1000 підписників за рік, а також довгострокові: скажімо, вийти на дохід $5000 на місяць через три роки.

Створіть та налаштуйте канал

Якщо у вас є обліковий запис Google — наприклад, пошта на Gmail — ви автоматично маєте канал на YouTube з власним іменем. Перейдіть на головну сторінку Ютуб натисніть на свій аватар вгорі праворуч й виберіть «Переглянути свій канал». Якщо ви ще не завантажували відео, він буде порожній.

Особистий канал на Ютуб
Особистий канал на Ютуб

Зазвичай для блогінгу створюють окремий обліковий запис в Google і розвивають канал на ньому. Майте на увазі: ім’я, яке вказане під час реєстрації акаунта, і буде назвою каналу. Хороша назва лаконічна й розкриває тематичний напрям каналу.

Якщо ви плануєте розвивати особистий бренд, використовуйте власні ім’я та прізвище або псевдонім. В інших випадках зареєструйте канал з оригінальною назвою.

Обов’язково подбайте про оформлення. Натисніть «Персоналізувати канал»: система перенаправить вас на сторінку YouTube Studio. Це спеціальна платформа, через яку ви керуватимете контентом, публікаціями, ефірами, а також бачитимете статистику. Для початку оберіть «Фірмове оформлення». На перших кроках вам треба завантажити зображення та шапку профілю, які підкреслюватимуть унікальність та тематику вашого каналу.

Візуальне оформлення каналу в YouTube Studio
Візуальне оформлення каналу в YouTube Studio

Для створення зображень можете скористатися спеціалізованими сервісами: наприклад, Canva. Візуальні елементи мають бути добре помітними. Якщо ви розміщуєте на них написи, вони повинні легко читатись з екрану будь-якого пристрою.

Перейдіть до вкладки «Основна інформація» і вкажіть назву вашого каналу та опис.

Налаштування каналу в Ютуб
Налаштування каналу в Ютуб

Публікуйте контент

Для початку вам знадобиться контент-план. Заплануйте основні теми та дати їхніх публікацій щонайменше на місяць. Проаналізуйте конкурентів: скільки відео вони викладають на тиждень? Які тематичні рубрики створюють? Врахуйте їхні успішні стратегії.

Подбайте про такі нюанси:

  1. Якісне обладнання. Вам точно знадобиться небюджетний смартфон або цифрова чи дзеркальна камера. А також мікрофон «петличка», накамерний мікрофон для запису сторонніх шумів, одне чи кілька джерел світла.
  2. Сценарії та репетиції. Не починайте зйомки, якщо не маєте заздалегідь прописаного плану або готового сценарію. Дуже мало людей вміють красиво й чітко імпровізувати на камеру. Тому готуйтеся, і перед зйомками кілька раз прочитайте написаний текст.
  3. Композиція кадру. Старайтесь розміщувати основне в центрі. Уникайте великої кількості деталей на тлі: вони відволікають.
  4. Змінюйте план або робіть перебивки — так звані B-rolls — через кожні 5–10 секунд. Це допоможе зберегти концентрацію глядачів.
  5. До готового відео додайте опис із ключовими словами, теги, а також унікальну обкладинку.

Обов’язково комунікуйте з аудиторією: просіть у відео коментувати ролик, реагуйте на коментарі, знімайте окремі ролики, присвячені питанням, які турбують аудиторію тощо.

Відповідайте правилам монетизації

Щоб ваші зусилля були не марними, треба заздалегідь знати, як працює монетизація Ютуб. Основні моменти:

  • Виключно оригінальне відео. Не використовуйте контент, захищений авторським правом: музику, чужі відеоролики, зображення тощо.
  • Відмова від заборонених тем. Якщо ваша мета — монетизація Ютуб, уникайте всього, що стосується расової дискримінації, проявів жорстокості, шахрайства. шокуючого вмісту. Детальні вимоги є в правилах спільноти YouTube. Дотримуйтесь їх без порушень.
  • Назва відео та його опис відповідають вмісту. Якщо ж ви будете використовувати шокуючі заголовки й обіцяти, наприклад, секрети заробітку, але показуватиме відео про кошенят, система швидко виключить вас із програми монетизації.

Просувайте канал

Регулярні публікації, заголовки та описи з ключовими словами, теги, відповіді на коментарі — це основа просування. Але її недостатньо, адже конкуренція в YouTube шалена. Тому застосовуйте додаткові методи:

  1. Просувайте канал через соцмережі. Публікуйте анонси відеороликів, налаштовуйте таргетовану рекламу, створіть спільноти, присвячені вашому каналу. Вибирайте соціальні платформи, які до вподоби більшості вашої аудиторії.
  2. Зробіть так, щоб про канал регулярно писали в ЗМІ. Замовляйте спонсорські публікації, виступайте як експерт або знімайте на теми, які можуть стати вірусними.
  3. Співпрацюйте з іншими блогерами. Реалізуйте спільні проєкти, ведіть прямі ефіри.
  4. Створюйте відео різних форматів. Мінімальний «набір» на каналі: довгі ролики, Shorts, записи прямих ефірів.
  5. Організуйте конкурси. Це класичний, але дієвий метод залучення нових підписників.

Читайте також:

Монетизація Youtube

Як монетизувати Ютуб, щоб заробляти на партнерській програмі? Як ми вже казали, основний варіант доходу більшості блогерів — реклама у відео, тому вам стане в пригоді акаунт AdSense. Авторизуватись у ньому можна безпосередньо в Студії YouTube.

Перейдіть на вкладку «Дохід» в YouTube Studio.

Сторінка для налаштування монетизації Ютуб
Сторінка для налаштування монетизації Ютуб

Якщо ви вже виконали вимоги, монетизація Ютуб буде доступна, і ви зможете сформувати та відправити заявку на партнерство. Якщо не вистачає переглядів або інші правила не виконані, у вас буде можливість внести додаткові налаштування, а також підписатися на сповіщення. Система відстежуватиме результати й надішле повідомлення, коли монетизація Ютуб в Україні стане доступною саме для вас.

Підготовка до монетизації YouTube
Підготовка до монетизації YouTube

Скільки потрібно підписників в Youtube, щоб заробляти

Ми вже згадували про це на початку статті, але зараз розкриємо інформацію ширше. Монетизація Ютуб в Україні буде доступна, якщо ви:

  1. Дотримуєтесь правил YouTube спільноти.
  2. Проживаєте в Україні або іншій державі, яка не знаходиться під міжнародними санкціями.
  3. Не маєте активних попереджень про порушення правил.
  4. Налаштували двоетапну перевірку для акаунта в Google.

Мінімальні вимоги для подання заявки на участь у партнерській програмі — 1000 підписників, а також 4000 реальних годин перегляду публічних відео за останній рік або 10 млн реальних переглядів публічних Shorts за останні три місяці.

Під реальними переглядами маються на увазі показники всіх публічних відео. Це значить, що система не братиме до уваги статистику приватних, видалених відео, роликів у межах рекламних кампаній, а також прямих трансляцій, не конвертованих у публічні відеоролики.

Як заробляти на Ютуб, якщо ви відповідаєте всім вимогам? Подайте заявку через YouTube Studio і чекайте на результати модерації. Канал перевірятимуть автоматизовані системи та представники Google. Вам надійде сповіщення: зазвичай на нього чекають десь 30 днів і більше. У разі відмови через місяць можна повторно подати заявку.

Якісний контент має ключове значення для просування каналу на Ютуб. Проте для досягнення результату треба використовувати комплекс маркетингових інструментів. До екосистеми SendPulse входять найголовніші: це email розсилки, чат-боти для месенджерів та соціальних систем, конструктор сайтів, CRM система та інші. Забезпечте всебічну розкрутку каналу і швидко досягайте поставлених цілей!

Дата публікації:

14 Серпня 2024
Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter