Є величезна кількість онлайн-курсів: тільки на Udemy — найбільшій міжнародній платформі онлайн-навчання — їх понад двісті тисяч, щодня додаються нові. Є безліч інших майданчиків, у тому числі й локальних, таких як Prometheus, а різні інфлюенсери пропонують власні інфопродукти.
Конкуренція жорстка. Як виграти в цій боротьбі, коли в інтернеті стільки різноманітного контенту? Є різні стратегії. Ви можете активніше просуватися онлайн як експерт, співпрацювати з іншими відомими фахівцями, багато вкладати в маркетинг. Але один із найважливіших кроків — вибір правильної назви курсу, адже саме на це одразу звертає увагу потенційний студент.
У цій статті розберемося, чому в eLearning важливі назви, як вибрати правильне ім’я для курсу, і розповімо про інструменти, які можуть допомогти. Також ми склали список вдалих назв, щоб надихнути вас.
Чому назва курсу дійсно важлива
На перший погляд, назва курсу — останнє, що має вас хвилювати, адже люди платять за знання, а не за обгортку. Але не варто применшувати її значення. Ось чотири причини, через які вам варто постаратися.
Створює перше враження
Заголовок курсу — це перше, що оцінюватимуть. У вас є всього сім секунд, щоб справити враження, і вісім секунд концентрації уваги користувачів, тому не проґавте можливість.
Виокремлює вас з-поміж конкурентів
Учні мають розрізняти два різні продукти ще до того, як вивчать їхній зміст. Це швидкий та простий спосіб продемонструвати вашу креативність.
Відображає індивідуальність бренду
Принаймні в ідеалі. Назва може бути строга та офіційна, як в університеті, а може містити гру слів або іронію, обігравати жарт чи мем.
Обидві тактики — це спосіб презентувати потенційним учням бренд та ознайомити зі своїм tone of voice.
У прикладі нижче автори курсу обіграли абревіатуру від Business Development Sales and Marketing. Яскраві назви — одна з фішок онлайн-школи IAMPM. Ось інші назви: практичний курс з управління IT-проєктами «DAO PM», product-серіал «FUCKUP NIGHT» та інше.
Читайте також: «Що таке брендинг і навіщо він потрібний».
Допомагає сформувати правильні очікування в аудиторії
Усього пара слів може передати масу інформації: який ви викладач, чому можуть навчитися студенти, як це вплине на їхнє життя тощо.
Як бачите, успішне ім’я курсу може забезпечити або підірвати успіх освітньої програми. Дізнайтеся, як вибрати найкращий варіант.
Поради щодо вибору правильної назви
Вдумливий вибір назви для навчального курсу потребує часу та зусиль. Розберемося, на що варто звернути увагу.
Дізнайтесь свою ЦА краще
Перед розробленням курсу ви, напевно, вивчили цільову аудиторію, тому поверніться до своїх нотаток. Тут важливо знати не лише демографічні дані — доведеться копнути трохи глибше.
Який їхній рівень знань у цій галузі? Які основні проблеми в темі курсу? Який результат вони хочуть побачити? Чого вони бояться? Що може стати на заваді навчанню? Як їхній вік, країна чи стать узгоджуються з їхніми інтересами та больовими точками?
Щоб дізнатися відповіді, можна створити спеціальне опитування. На основі отриманої інформації ви визначите, яку мову використовувати, наскільки можна заглиблюватися в термінологію й на якій очікуваній вигоді курсу або перешкоді в навчанні потрібно сфокусуватися. Зібравши всі деталі докупи, ви дістанете зрозумілу і привабливу назву курсу, адресовану ЦА.
Наприклад, можна назвати продукт «Літературний аналіз 101» або «Введення в літературний аналіз». Також ви можете вибрати варіант «Як діставати максимальну користь із книг: курс літературного аналізу» або «Чому мені подобається чи не подобається книга: навчіться аналізувати літературу».
Обидві групи прикладів інформують, що йдеться про літературознавчий аналіз, але вони спрямовані на різні цільові аудиторії.
Перша група підходить для професійного вивчення — предмет викладають у ВНЗ на відповідному напрямі, але для онлайн-курсу заголовок має бути більш яскравим.
Друга група орієнтована на людей, які хочуть урізноманітнити свій читацький досвід або розібрати смисли та обговорити прочитане.
Чинники, на які варто звертати увагу щодо ЦА.
Чинник | На що звернути увагу |
Ваша компанія | Що робить ваш бізнес особливим |
Конкуренти | Переконайтеся, що ви зуміли відбудуватися від конкурентів, й у вас є своя ЦА |
Демографія | Яка інформація про демографію ЦА у вас є |
Психографіка | Що подобається вашій аудиторії, які в неї цінності |
Портрет клієнта | Яким є ваш ідеальний клієнт |
Пам’ятайте, що ви не обов’язково є представником цільової аудиторії свого бізнесу. Ви можете не подобатися цим людям або вони можуть про вас просто не знати.
Виберіть точні ключові слова для SEO
Пошукова оптимізація має велике значення, і це варто враховувати, створюючи назву курсу та його опис.
З’ясуйте, які формулювання використовують люди, коли хочуть знайти інформацію на вашу тему. Ви можете використовувати Google Keyword Planner, SEMrush, Ahrefs Keyword Explorer та інші сервіси.
Можна взяти за основу найчастіші ключові слова та додати більше деталей. Скажімо, ви спеціалізуєтеся на йозі. Один із найпопулярніших ключових слів у цій сфері — «йога для початківців». З огляду на це, «Курс йоги для початківців» — чудова назва, не в останню чергу завдяки якій продукт має успіх.
Виберіть зрозумілу назву
Вдалі каламбури — це чудово, такі назви добре запам’ятовуються. Проте ясність у разі важливіше креативності. На це є дві причини: ваша аудиторія може не зрозуміти «складного» копірайтингу, а для SEO-просування доведеться вдаватися до різних хитрощів.
Якщо ви змушуєте потенційних студентів сильно напружуватися й безглуздо почуватися, навряд чи вони загоряться бажанням купити курс. Тому перш ніж вибрати креативну назву, що ґрунтується на каламбурі, перевірте її на своєму оточенні чи представниках ЦА. Якщо вашу ідею зрозуміли та оцінили — уперед. Але не варто звинувачувати людей, якщо ваша геніальність виявилася їм не по зубах — знайдіть простий варіант.
Ось чудові приклади заголовків, які ясно передають суть.
Підкресліть ключову вигоду
Люди проходять курси не заради навчання, зазвичай їх мало хвилюють методи викладання, та й особистість спікера часто не відіграє важливої ролі. Кінцевий результат і те, чого можна досягти за допомогою нових знань, — ось що важливо.
Тому не забудьте позначити результат і майбутні вигоди в заголовку або хоча б у першому реченні дескрипшену. Переваг може бути багато, вибирайте найбільш цінне для аудиторії: простий та швидкий шлях завершити якусь справу, можливість позбутися певної проблеми, дістати підвищення, покращити якість життя тощо.
Тайтл із прикладу нижче прямо свідчить, що студент може повернути спокійний сон.
Шукайте «слова сили»
«Слова сили» викликають певні емоції чи почуття, необхідні для здійснення покупки. Завдяки їхній дії люди можуть навіть не зважати на високі ціни.
Такі слова допомагають:
- Пробудити цікавість: таємний, дивовижний, запальний, унікальний, прихований, маловідомий.
- Зміцнити авторитет: майстер-клас, план, ексклюзив, повний, перевірений, надійний, гарантований.
- Повідомити про швидкий результат: моментально, інтенсивний, прискорений, хакні щось, швидкі поради.
- Звернутися до новизни: доленосний, революційний, сенсаційний, несподіваний.
Такі фрази можна додати до кінця заголовка вашого курсу — зазвичай вони передають ще одну перевагу. Деякі з них часто трапляються в конкурентів, але здебільшого вони справді працюють. Нижче в назві освітньої програми вказано епітет «феноменальна». Це викликає цікавість і обіцяє ефективні методики розвитку пам’яті.
Скорочуйте, наскільки це можливо
На основі наших порад вигадайте різні назви. Потім оберіть п’ятірку найкращих і постарайтеся максимально їх скоротити. Якщо заголовки дуже довгі, їх складніше запам’ятати.
Переконайтеся, що назва курсу не обрізається в результатах пошуку та повідомляє потенційних учнів про вигоду та результати. Як бачите, справа зовсім не проста, але суть якісного копірайтингу в цьому й полягає: мінімум слів і максимум користі.
Ось приклад короткого заголовка, який передає основну ідею курсу та легко запам’ятовується:
Про те, як написати текст для лендінгу, і з яких блоків він складається ми розповідали в іншій статті.
Генератори назв курсів, які можна спробувати
Такі сервіси допоможуть провести мозковий штурм за деякими ідеями. Як стартова точка — непогано, але скоріш за все знадобиться доопрацювання.
Ось кілька корисних ресурсів англійською мовою. Аналогів українською ми не знайшли, але запропоновані рандомайзерами варіанти можна перекласти:
- Business Name Generator. Створить сотні можливих комбінацій, але їх точно доведеться редагувати. Для пошуку відповідних варіантів потрібно налаштувати фільтрацію за великою кількістю параметрів.
- Thesaurus. Якщо ви шукаєте хороший та точний синонім, скористайтесь цим ресурсом. Тільки не вибирайте маловживані слова.
- WeShare. Сервіс знайде наявні курси на вашу тему, щоб ви могли підглянути вдалі ідеї. Тільки не копіюйте їх повністю.
Якщо ви хочете зробити якісний онлайн-курс, використовуйте edu-платформу SendPulse. У простому та зрозумілому блоковому конструкторі можна додавати матеріали будь-якого формату: текст, зображення, аудіо, відео. Також для завантаження доступні презентації та підручники. Лендінги та форми реєстрації створюються автоматично для кожного інфопродукту. Комунікація відбувається через омніканальну систему: чат-боти, email, Viber та SMS розсилки, браузерні повідомлення.
Платформа інтегрується з CRM SendPulse. Оплату можна приймати через Stripe, PayPal, Fondy та інші системи. Створюйте уроки швидше за допомогою функції дублювання, призначайте відповідальних кураторів, проводьте квізи та тестування, нагороджуйте учнів персональними сертифікатами.
Читайте також: «Як зробити курс швидко та якісно за допомогою SendPulse».
Приклади назв, що запам’ятовуються й викликають зацікавленість, для онлайн-навчання
Теорія хороша, але набагато легше вчитися на конкретних прикладах. Погляньмо на кілька.
Спрости це негайно
Переклад: «Спрости це негайно. Курс із наповнення презентацій». Заголовок працює одразу за кількома напрямами: ясно доносить суть і обіцяє вирішити біль кожного, хто хоча б раз готував презентацію.
Без ТЗ результат ХЗ
Таку назву має курс project-менеджменту від відомої IT-школи. Крилата фраза, що описує поширену проблему, також свідчить про важливість професії. Щоб дістати бажаний результат, необхідно грамотне управління проєктами й навчитися цьому допоможуть на курсі. Подібний креатив, напевно, запам’ятається потенційним студентам.
Радість їсти, або Радість є
Так називається інтерактивний діалог-курс у Телеграм-каналі, який допомагає впоратися з розладами харчової поведінки. Унаслідок гри слів у неймінг вкладено два сенси:
- відображено вигоду від проходження програми — учасники відчуватимуть від їжі приємні емоції, а не почуття провини та фізичні нездужання;
- тих, хто вважає себе безнадійним, заголовок переконує, що «радість є», і вони зможуть розв’язати свою проблему з харчовою поведінкою.
Інтерактивні курси у форматі чат-бота — зручний формат і для творців, і для учнів. Для створення подібних курсів рекомендуємо використовувати конструктори чат-ботів.
У SendPulse можна зробити ботів для Telegram, Instagram, WhatsApp, Facebook. Чат-боти допоможуть засвоїти освітню програму, дадуть відповіді на часті запитання, залучать підписників, приймуть оплату через PayPal, Stripe, LiqPay та інші системи. За допомогою цього інструменту зручно робити розсилки, збирати зворотний зв’язок, зберігати дані користувачів, надсилати вебхуки та запити API, а також створювати квізи та опитування.
Рекомендуємо до прочитання:
Висновок
Назва курсу — це про перше враження, очікування аудиторії та привернення уваги. Воно може стати вирішальним чинником для тих, хто реєструється на майданчиках для онлайн-навчання, майже нічого не знає про викладачів і не може визначити їхній професійний рівень.
Рекомендуємо спробувати платформу SendPulse для створення онлайн-курсів та інші наші інструменти: конструктор сайтів та мультипосилань, чат-боти для месенджерів та соцмереж, email, Viber та SMS розсилки, push повідомлення, CRM з вбудованим таск-менеджером. Ми постійно розвиваємо наші сервіси та додаємо нові можливості, тому слідкуйте за оновленнями SendPulse.