Розбираємось, як вести канал у Telegram. Розповімо, коли він стане вам у пригоді, як вибрати тему, робити контент, просуватися, автоматизувати роботу та аналізувати результати.
Вміст:
Що треба враховувати
Хоча кількість активних користувачів Telegram у світі щороку зростає, відбувається це передусім із росії, України, Азії та країн Латинської Америки.
Як бачите, на Заході ним практично не користуються. Не зважаючи на вищесказане, ми все одно вирішили написати про цей інструмент: адже його популярність в Україні лише зростає. Сервіс активно використовують і комерційні організації, і офіційні органи влади, і волонтери. До слова, про один з таких кейсів ми розповідали у статті «Як чат-бот “Готовий до всього” допомагає сотням тисячам підписників виживати під час війни в Україні».
Як запустити канал у Telegram
Розповімо, як вибрати тему каналу у Telegram, визначити аудиторію, розкрутити його.
Про що вести Telegram-канал
Наша порада проста — тема має бути цікавою передусім для вас і підкидати приводи для обговорення. Якщо вам цікаво те, про що ви пишете, то за місяць натхнення не згасне і ви не закинете канал. А якщо є що обговорити, вам завжди буде про що писати.
Спочатку визначтеся, навіщо вам Telegram-канал. Якщо особистий — метою може стати просування особистого бренду або заробіток на рекламі. Якщо корпоративний — просування бренду, генерація трафіку та лідів, підігрів клієнтів, створення міцних відносин із підписниками.
Потім проаналізуйте канали подібного призначення — що вам подобається й не подобається, яка манера спілкування обрана, скільки переглядів набирають публікації. Шукайте приклади каналів у каталогах. Або за допомогою бота — @SearcheeBot знайде вам усі канали за ключовим словом або найпопулярніші канали в потрібній тематиці.
Один із показників, який надає можливість оцінити ефективність посту та каналу — Engagement Rate, залучення аудиторії, тобто співвідношення переглядів посту та кількості підписників. Покажемо на прикладі публікації з закритої групи «Твоя знижка»: ділимо 261 перегляд на 549 підписників — дістаємо залучення 47,5 %.
Відкрийте для себе чат-бота
Створюйте автоворонки продажів та відповідайте на запитання користувачів за допомогою чат-бота у Facebook, Instagram і Telegram.
Як визначити аудиторію свого Telegram-каналу
Перед тим, як почати вести Telegram-канал, вивчіть цільову аудиторію. Якщо у вас уже є спільноти в соцмережах або на сайті, проаналізуйте їх аудиторію — вік, інтереси, звички. Так ви створюватимете контент прицільно під цих людей, а не «пальцем у небо».
Результатом аналізу стане портрет клієнта — усереднений опис вашого підписника. Основних портретів може бути кілька: наприклад, кухонними гарнітурами можуть цікавитись і молоді сім’ї, і пари поважного віку.
Як розкрутити Telegram-канал
Розкрутити Telegram-канал можна безплатно або за гроші. Почнемо з безплатних способів — вони підійдуть, якщо ви наразі не готові вкладатися або ще не вирішили, чи потрібен вам канал. Навіть якщо ви підійдете до цього дуже серйозно, таке просування забиратиме не більше ніж годину на день.
Використовуйте соцмережі. Зробіть пост у своїх акаунтах, розкажіть про новий канал і чому варто підписатися, дайте посилання. Щоб потрапити на інформацію про канал і дістати запрошувальне посилання, натисніть на його зображення, як у прикладі нижче:
Розповіли про новий канал — не зупиняйтесь. Далі можна анонсувати свіжі пости та періодично нагадувати про канал на своїх сторінках — не всі з першого разу побачать пост, і не всі з першого разу підпишуться. Попросіть друзів також зробити пост про ваше починання.
Спробуйте взаємопіар. Не чекайте, доки вас знайдуть, шукайте самі. Коли знаходите канал із потрібною аудиторією та чисельністю, пишіть адміністратору і пропонуйте обмінятися публікаціями.
Реєструйтесь у каталогах. Це сайти, де можна безплатно реєструвати свій канал. Читачі вас там не знайдуть, проте можуть знайти колеги для взаємопіару, а зі зростанням каналу — і платні рекламодавці. Радимо зверути увагу на єдину на сьогодні українську біржа Сollaborator.Pro та офіційний рекламний кабінет Telegram.
Анонсуйте канал усюди, де можете. Звісно, до спаму вдаватися не треба, та можна додати посилання в описі своїх профілів, у підписі до пошти, за нагоди згадувати канал у коментарях тощо.
Платна реклама — ще простіше. У тих же каталогах шукайте відповідні канали та домовляйтесь із власниками про рекламу. До речі, там теж можна торгуватись.
Як вести Telegram-канал
Тепер розкажемо, як вести Telegram-канал у розрізі контенту — що постити та як скласти контент-план.
Що публікувати у Telegram-каналі
Зібрали основні формати постів із прикладами. Ви легко можете повторити всі вказані формати, це не вимагає спеціальних знань та навичок.
Анонс та посилання. Напевно, це найбільш розповсюджений варіант публікації, особливо в корпоративних блогах. Дає трафік на потрібні сторінки, а також підвищує лояльність читачів за корисні посилання. Якщо підводка довга, посилання можна дати двічі, як у прикладі нижче — на початку та наприкінці:
Читайте також: «Як скоротити посилання: 5 зручних та надійних сервісів».
До речі, якщо ділитися посиланням на YouTube й ролик має кілька мовних — або інших — версій, можете додати обидва посилання:
Текст. Так, просто текст теж добре. Якщо ведете блог про життя або роботу, можна коротко накидати цікаву думку, як тільки вона прийшла і сформувалася в голові. Додайте заголовок, розділіть на абзаци — публікація готова за 10 хвилин.
Можна додати хештег для позначення рубрики. Так читачі знатимуть ще до прочитання, чого приблизно чекати.
Звісно, публікації можуть бути й довшими. Усе залежить від того, за чим приходять ваші читачі.
Та в будь-якому разі не нехтуйте форматуванням — без нього текст читається складніше:
Коротка думка з ілюстрацією або відео. Виглядає яскравіше, ніж текст. Якщо часто будете робити такі пости, підписники не відкладатимуть прочитання на потім, адже це займе лише хвилину.
Те ж стосується і відео: одного-двох речень може бути достатньо.
Добірка. Це формат або для реклами та піару інших каналів — як своїх, так і чужих — або коли назбиралося багато посилань, якими хочете поділитися.
У плані реклами ми радили б не робити це часто, інакше люди втомляться й почнуть відписуватися. А якщо хочете ділитися корисними добірками, присвятіть їм конкретний день тижня — користувачі звикнуть і самі чекатимуть на цікавинки.
Опитування. Опитування круто залучають — коли натискаєш кнопку й бачиш результат, почуваєшся причетним до долі каналу. Опитування можна створити як із ботом, так і базовими можливостями платформи: зайдіть у свій канал, натисніть три крапки в правому верхньому кутку, виберіть «Опитування» та напишіть підводку та варіанти відповіді. Можете вибрати режим, коли можна вибрати кілька варіантів відповідей, або такий, коли відповіді учасник дізнається, чи правильно він вибрав чи ні.
Також можна робити опитування й через ботів. Популярний @vote робить анонімні та відкриті опитування, відповіді можна оформити текстом та емодзі:
З цією ж метою можна використовувати бот @like. Він робить кнопочки з емодзі. Наразі можна прикрутити до посту до шести кнопок. Цікаво, що постом вважається будь-що: текст, фото, відео й навіть наліпка, як у прикладі нижче.
Як оформити пост у Telegram-каналі
У Telegram вшиті можливості оформлення тексту, наприклад, можна виділити слово курсивом або напівжирним шрифтом, додати посилання на текст. Ось так це виглядатиме.
Щоб так оформити текст, виділіть потрібний шматочок і клацніть правою кнопкою миші. У меню наведіть курсор на пункт «Форматування» і виберіть потрібний стиль:
Запам’ятайте! Гарячі клавіші для оформлення тексту в Telegram:
- Ctrl+B — виділення жирним.
- Ctrl+I — виділення курсивом.
- Ctrl+U — підкреслення.
- Ctrl+Shift+X — закреслений текст.
- Ctrl+Shift+M — моноширинний текст. Таким зазвичай оформлюють код або ту частину тексту, яку має бути легко скопіювати — скажімо, номер банківської картки.
- Ctrl+K — створення гіперпосилання на виділеному тексті.
Більш докладно про способи форматування читайте у статті «Як форматувати текст у Телеграмі»
Іноді таке оформлення може стати в пригоді, але краще не зловживати — буде занадто строкато:
Враховуйте розмір картинок. Якщо ви бажаєте надіслати зображення з прикріпленим текстом, повідомлення буде тієї ж ширини, що й картинка, незалежно від кількості тексту:
Щоб повідомлення не стискалося й розташовувалося після тексту, можна використовувати бота @ControllerBot. Під’єднайте бота в канал і створіть повідомлення за його допомогою — відправте боту спочатку текст, потім картинку, а він опублікує готове повідомлення в каналі. Тоді до тексту прикріпиться перегляд зображення з блакитною лінією зліва, і повідомлення буде стандартної ширини:
Як скласти контент-план для Telegram-каналу
Припустимо, що ви вже знайшли ідею для свого Telegram-каналу, проаналізували аудиторію, розібралися з можливостями месенджера. Відтак настав час складати контент-план — розписати теми публікацій на місяць, два або будь-який можливий період. Це убезпечить вас від ступору, що ж постити завтра, і читачі не відпишуться під час довгого затишшя.
Тут вам стануть у пригоді два підходи. По-перше, записуйте всі ідеї для публікацій. Уже потім ви їх причепурите, розширите та оформите, головне — впіймати думку. По-друге, розподіляйте контент за типами — інформаційний, продавальний, розважальний — і подавайте різні типи.
Немає універсального контент-плану для всіх, він дуже залежить від проєкту. Якщо ведете Telegram-канал із цитатами, навряд чи там буде продавальний та інформаційний контент — максимум чужа реклама. Просто намагайтеся писати так, щоб читачі не нудьгували: вдавайтесь до різних форматів, введіть постійні рубрики, не забувайте про опитування. Якщо ведете особистий професійний блог, доречно буде додавати власну думку з різних фахових питань.
Визначтеся з кількістю публікацій. Однієї-двох на день буде цілком достатньо, щоб залишатися в контакті з аудиторією.
Як автоматизувати ведення Telegram-каналу
Щоб витрачати менше часу на канал і не робити все руками, у пригоді стануть Telegram-боти та зовнішні сервіси автопостингу. Зібрали найкорисніші, зокрема безплатні інструменти автоматизації для ведення Telegram-каналу.
Як вести Telegram канал за допомогою ботів
У месенджері безліч ботів, з якими вести Telegram-канал буде простіше і швидше. Ви вже знайомі з @like та @vote, придивімося й до інших Telegram-ботів.
Бот для управління каналом — @ControllerBot. Ми про нього вже згадували, коли розповідали про оформлення повідомлень. Та він може набагато більше: публікувати відкладені пости та керувати ними, додавати в пост кнопки з емодзі або посиланнями, показувати статистику щодо приросту учасників тощо.
Алгоритм використання ControllerBot такий: спочатку створіть власний унікальний бот за допомогою @BotFather і додайте його в адміністратори свого каналу через опцію «Додати учасника». Потім перейдіть в ControllerBot, виберіть опцію /addchannel та дотримуйтесь інструкцій від бота. Готово! Тепер за допомогою свого створеного бота ви можете керувати каналом.
Ще одна корисна фіча @ControllerBot для ведення каналу в Telegram — кнопка з коментарями. Коли створюєте повідомлення, просто виберіть опцію «Додати коментарі» — під дописом з’явиться кнопка:
Коли користувач натисне, потрапить на нову вкладку в браузері й бачить допис та гілку коментарів.
До речі, обговорення можна організувати й основною функцією Telegram-каналу. Для цього потрібно створити чат — натисніть три крапки в кутку, виберіть «Керування каналом», натисніть «Додати» або «Створити групу» і введіть ім’я чату. Тепер пост із каналу відразу потраплятиме ще й у чат, і найсвіжіший пост завжди буде закріплений у шапці чату.
Боти для ілюстрацій — @coub та @gif. Їх круто використовувати у зв’язці з ControllerBot. До них не потрібно підключатися окремо, просто наберіть запит прямо у вікні створення повідомлення, наприклад @gif happy dog. У вікні, що виринає, з’явиться добірка гіфок на запит, залишиться клацнути на потрібну, і вона відразу вирушить. Відповідно, у ControllerBot під час створення поста спочатку пишемо текст, а наступним повідомленням надсилаємо боту гіфку чи коуб.
Як вести Telegram-канал за допомогою зовнішніх сервісів
Для автоматизації ведення Telegram-каналу можна використовувати зовнішні послуги постінгу. Це зручно, якщо ви маєте проєкти в різних соцмережах і хочете керувати ними з одного майданчика. Або не маєте бажання морочитися з ботами, натомість готові використовувати інші інструменти.
Пропонуємо вашій увазі три сервіси, що допоможуть розпланувати дописи.
Assistant.im — безплатний сервіс, тільки для ведення каналу Telegram. Єдиний із цього переліку доступний без VPN. Є відкладена публікація, скорочувач посилань, створення опитувань. До посту можна додати будь-який тип медіа: картинку, гіфку, файл, відео.
Сервіс надає можливість автоматизувати роботу: створювати шаблони повідомлень та автоповідомлення, які повторюватимуться в заданий проміжок. Тут хороша аналітика: не тільки зростання та активність аудиторії, а і її геолокація — сервіс відстежує дані переходів через скорочені посилання.
Корисно знати! Аналоги Taplink, за допомогою яких можна розробити мультипосилання.
SMMplanner — безплатно до 100 публікацій на місяць, працює також з Viber, Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest. Цей сервіс підійде тим, хто хоче безплатно користуватися базовими функціями автопостингу та дивитися мінімальну аналітику. За всі додаткові функції на кшталт публікації відео або підключення проксі потрібно доплачувати додатково.
Channely — 5 доларів на місяць за один канал, працює тільки з Telegram. Надає можливість планувати публікації, створювати чернетки й шаблони, редагувати та видаляти опубліковані раніше дописи. Під час створення посту можна додати реакції та кнопки. Недолік — слабка статистика: містить дані лише про приріст підписників. Також не має можливості скорочувати посилання та проставляти utm-мітки.
Як створити свого бота в Telegram
Створіть чат-бота, який працюватиме з підписниками замість вас. Він презентує ваш проєкт, відповість на часті запитання, допоможе підібрати товар, проконсультує щодо наявності та умов доставки, і навіть допоможе сплатити замовлення, а ще через нього можна зробити сегментовану розсилку підписникам та багато іншого.
Створити віртуального помічника можна в конструкторі SendPulse. Для цього пропишіть ланцюжки повідомлень, за якими йтиме користувач під час спілкування з ботом, і закладіть у них потрібну інформацію або підводьте клієнта до бажаної дії — наприклад, перейти на якусь сторінку або трохи розповісти про себе.
Зверніть увагу! Читайте докладну статтю про те, як створити чат-бота через сервіс SendPulse. Ця покрокова інструкція допоможе зробити бота, налаштувати його та прописати потрібні ланцюжки повідомлень. Також вам може стати в пригоді огляд оновлень у чат-ботах.
Ось, наприклад, як може виглядати ланцюжок повідомлень бота в конструкторі SendPulse. Ви пишете текст повідомлення, додаєте кнопки. На кнопці підписник переходить у наступне повідомлення або в інший ланцюжок:
Коли бот створений, розкажіть про нього підписникам, нехай заходять у бот і спілкуються.
Читайте також: «8 оновлень у чат-ботах SendPulse та огляд їх на практиці».
Як відстежувати аналітику свого Telegram-каналу
Щоб вести Telegram канал не наосліп, потрібно відстежувати показники. Як ви вже зрозуміли, базову статистику можна дістати за допомогою сервісів або ботів для постінгу, з якими працюєте. Розповімо ще про кілька інструментів, які допоможуть дістати дані ведення каналу в Telegram.
Telegram Analytics — безплатний сервіс статистики. У ньому ви знайдете рейтинг каналів та публікацій за заданими параметрами та загалом для месенджера, а також зможете відстежувати показники свого каналу: зростання, залучення, середнє охоплення на публікацію та за період. Ту ж статистику можна дістати через офіційний бот сервісу @TGStat_Bot.
Радимо спробувати корисну функцію @TGStat Bot — відстеження репостів та згадок про канал.
Більш детальна інформація, включно з прогнозами щодо залучення аудиторії, доступна на сайті за посиланням @TGStat Bot.
Коли ваш Telegram-канал підросте, додайте його в каталог, щоб отримувати запити від рекламодавців на розміщення дописів у вашому каналі.
Як вести канал у Telegram: що варто запам’ятати
Telegram як платформа надає всі можливості для створення особистого блогу, спільноти бренду або каналу, щоб заробляти на рекламі. Месенджером усе більше користуються не тільки люди зі сфери IT, аудиторія стає ширшою та різноманітнішою, та й сам Telegram постійно розвивається. Разом із тим, це російський сервіс, і про це варто пам’ятати.
Тож якщо ви вирішили завести канал у Telegram, наші поради будуть такі:
- Виберіть відповідну тему, щоб вам було цікаво й було багато приводів для дописів.
- Проаналізуйте цільову аудиторію, щоб ви знали, який контент її зацікавить.
- Розкручуйте для початку безплатними способами — запросіть друзів, розкажіть про канал у соцмережах, шукайте в каталогах відповідні канали для взаємопіару. Потім підключайте платну рекламу.
Як вести Telegram-канал з огляду на контент:
- Створюйте публікацї різного формату — текст, фото, гіфки та відео, добірки, опитування, додавайте кнопку коментарів. Тестуйте, які формати більше подобаються читачам.
- Ведіть контент-план. Створюйте дописи заздалегідь, щоб витрачати менше часу й не робити все похапцем.
- Визначтеся з частотою публікацій та дотримуйтесь її. Користувачі звикнуть і не відписуватимуться, якщо ви раптово з’явитеся після довгого мовчання.
Автоматизуйте ведення Telegram-каналу.
- Застосовуйте боти для створення та планування публікацій, опитувань, конкурсів, швидкого пошуку гіфок до дописів.
- Спробуйте зовнішні послуги для автопостингу. Плануйте публікації наперед, створюйте шаблони — це заощадить час.
- Створіть свого чат-бота через SendPulse — він спілкуватиметься з підписниками, залучатиме їх і розв’язуватиме питання загального характеру замість вас.
Слідкуйте за статистикою каналу. У сервісах автопостингу найчастіше є лише базова статистика — зростання підписників та їхнє залучення. Використовуйте додаткові інструменти — вбудовану статистику Telegram (для каналів понад 1000 осіб), платформу Telegram Analytics тощо.
Месенджери та чат-боти — це новий напрям у маркетингу. Це швидкий зв’язок із клієнтами, зручний канал комунікації та зручний і дієвий інструмент для розсилок та просування компанії. Реєструйтеся в SendPulse та освоюйте чат-боти для Telegram, Viber, Instagram, Facebook та WhatsApp на одній зручній платформі.