Маркетинг та продажі   Онлайн-курси

Техніки та схеми продажу інфопродуктів

10 minutes

Техніки та схеми продажу інфопродуктів

У статті розбираємося в нюансах продажу інфопродуктів: які з них мають попит, як просувати освітній контент самостійно і якими зовнішніми майданчиками можна скористатися. Наводимо 8 схем продажу інфопродуктів для різних випадків.

Які інфопродукти продаються

Щоб зацікавити потенційного покупця, продукт обов’язково повинен мати три якості:

Потрібно добре вивчити аудиторію, щоб розуміти її потреби. Проведіть інтерв’ю чи опитування з представниками ЦА. Запитайте, що хотілося б дізнатися на вашу тему, за які знання люди готові платити, що не влаштовує в наявних продуктах і так далі.

Важливо розуміти ситуацію на ринку: наскільки перспективною є обрана ніша, чи є попит на інфопродукти з вашої тематики. Так, наявність конкурентів — ознака того, що є попит. Аналіз ринку можна виконати самостійно за допомогою таких ресурсів, як Statista, Euromonitor International, MarketResearch, або найняти фахівців із маркетингового дослідження.

Є кілька тем, які користуються популярністю:

  • збільшення доходів, зокрема можливості пасивного заробітку, інвестиції, фінансові лайфхаки;
  • навчання діджитал-професіям: маркетологи, дизайнери, програмісти тощо;
  • особистісне зростання;
  • марафони схуднення, курси та індивідуальні консультації;
  • коучинг із розвитку та поліпшення відносин;
  • б’юті-сфера: гайди з догляду за шкірою або волоссям, курси візажистів, майстер-класи з манікюру тощо;
  • кулінарні курси, майстер-класи, марафони та книги рецептів, особливо у сфері здорового харчування.

Практично на будь-який товар можна знайти покупців, тому для успішних продажів має велике значення, наскільки правильно ви оберете методи просування і як налаштуєте рекламу.

Також потрібно підбирати найбільш доречний формат подачі контенту. Якщо вчитися правильно наносити макіяж або варити мило зручніше за відеоуроками, то інструкції з догляду за шкірою краще робити у форматі чек-листа, з яким можна звірятися щоранку та ввечері. До того ж собівартість такого продукту нижча, і ціна відповідатиме реальній користі.

Щоб люди купували ваші курси, вебінари, книги та були задоволені змістом, переконайтеся, що товар має всі ознаки якісного інфопродукту.

Якісний інфопродуктНеякісний інфопродукт
Актуальна темаТема неактуальна чи багаторазово розібрана
Унікальна інформаціяМатеріали легко можна знайти у вільному доступі до інтернету
Теорія підкріплена практикою з опорою на особистий досвід автораЛише теоретична інформація, що не підтверджує наявність авторського досвіду
Пропонує практичне розв’язання заявленої проблемиНе дає практичних інструментів для розв’язання проблеми
Інформація структурована й подана логічноНема чіткої структури
Зрозуміла подачаТяжка для розуміння подача, зайве ускладнення
Рівень поглибленості знань відповідає заявленому: для початківців та для досвідчених різні матеріалиНе враховується рівень обізнаності учня в темі
Орієнтований на конкретну аудиторіюНе має чітко визначеної ЦА, продукт «для всіх»

Де продати інфопродукти самостійно

Розглянемо можливості щодо реалізації навчальних матеріалів самотужки.

Соціальні мережі та месенджери

Інстаграм, Фейсбук, ТікТок — чудові майданчики для просування будь-яких товарів та послуг, особливо інфопродуктів. Щоб успішно продавати, розвивайте особистий бренд та ком’юніті лояльних підписників: діліться корисним контентом безплатно, проводьте конкурси та розіграші, додавайте розважальні публікації. Якщо ви робитимете все це, то в перспективі на рекламу знадобиться менше коштів.

Скажімо, режисер презентацій shevchuk.presentation активно займається просуванням у соцмережах, де ділиться корисними порадами й запрошує на свій авторський курс.

Продаж курсів за допомогою Інстаграм
Продаж курсів за допомогою Інстаграм

Радимо ознайомитись: «Як чат-боти в Instagram допомагають інтернет-магазинам підвищувати залученість».

Перед тим, як запустити продаж у соцмережах, наявну аудиторію варто прогріти, а в разі потреби залучити нових підписників за допомогою таргетованої реклами та інших способів.

Інфобізнес успішно просувають і через Телеграм-канали. Якщо Інстаграм більше про візуал, то в Телеграмі фокус уваги на текстах, що краще для багатьох тематик: вивчення мов, психології, ведення бізнесу тощо.

Ютуб також хороший варіант: експерти створюють ролики з профільним контентом, розповідають про свій досвід і пропонують охочим записатися на вебінар або консультацію, купити курс або книгу. Так творець каналу з вивчення англійської мови linguamarina у навчальних відео постійно згадує свої інфопродукти та дає посилання на них.

Приклад того, як продавати інфопродукти через YouTube
Приклад того, як продавати інфопродукти через YouTube

Сайт

Інфопродукти можна продавати через лендинг або повноцінний сайт. Тут потрібно докладно розповісти про переваги свого курсу чи книги і трохи про себе як експерта. Можна пообіцяти відвідувачу лід-магніт в обмін на контакти або запропонувати трипвайер, який засвідчить високу якість ваших продуктів і переконає покупця повернутися за основним.

Словничок маркетолога. Трипвайер — недорогий продукт, мета якого додатково зацікавити споживача у вашому продукті.

Приклад лід-магніту на сайті психолога
Приклад лід-магніту на сайті психолога

Для просування вебсайту використовується контекстна реклама та SEO-маркетинг. У першому випадку користувачі бачать рекламні оголошення в пошуковій системі, сервісах, на різних сайтах. У другому покращуються позиції сайту у видачі пошукових систем за допомогою налаштувань SEO-оптимізації. Обидва способи залучають до сайту вже теплу аудиторію.

У конструкторі SendPulse можна створити сайт, лендинг чи мультипосилання з нуля чи на основі готового шаблону. Доступно додавання зображень та відео, кнопок месенджерів, мультиканальної форми підписки на email, чат-боти та SMS. Є інтеграція з Google Analytics та покращення позицій у пошукових системах за допомогою SEO-налаштувань, встановлення пікселя Facebook та прийняття оплати через популярні платіжні системи.

Створення лендінгу для майстер-класу в конструкторі SendPulse
Створення лендингу для майстер-класу в конструкторі SendPulse

Також можна створити курс або тренінг на спеціальній платформі. Для кожного курсу автоматично генерується лендинг, що налаштовується. Він надає можливість приймати оплату через LiqPay, PayPal, Fondy, Stripe тощо. Усі дані синхронізуються з CRM SendPulse.

Під час створення інфопродуктів на платформі можна додавати контент у форматі відео, аудіо, тексту, ілюстрацій, а також відстежувати залучення, влаштовувати тестування та видавати сертифікати. Передбачена інтеграція з усіма сервісами SendPulse — ви можете підписувати клієнтів на чат-боти, відправляти web push повідомлення та розсилки за допомогою email, SMS, Viber.

Платформа для створення курсів SendPulse
Платформа для створення курсів SendPulse

Акаунти інфлуенсерів

Ще один варіант — купити рекламу в соцмережах або в Телеграм-каналі блогера з вашої ЦА. Лояльна аудиторія довіряє думці інфлуенсерів, і в разі вдалого влучання можна дістати багато нових замовлень.

Реклама в Телеграм-каналі блогера, що є також технічним редактором LIGA.net
Реклама в Телеграм-каналі блогера, що є також технічним редактором LIGA.net

Схеми продажу інфопродуктів

У цьому розділі розберемо конкретні схеми продажу інфопродуктів.

Схема 1

Проста робоча схема — не найшвидша, проте надійна. Ви залучаєте цільову аудиторію різними способами — таргет, реклама в блогерів, розіграші, хештеги тощо — і завойовуєте її довіру. Важливо засвідчити, що ви справжній профі у своїй сфері: публікуйте освітній контент, проводьте безплатні ефіри, відповідайте на запитання підписників. Коли аудиторія стане лояльною, готуйтеся до запуску інфобізнесу, робіть прогріви та анонсуйте продажі.

Наприклад, дієтолог ділиться корисною інформацією про нутрицевтики, БАДи, аналізи та паралельно розповідає про проблему, з якою йому вдалося впоратися після зміни підходу до харчування — наприклад, хвороби ШКТ, зайва вага, акне або випадіння волосся. Коли аудиторія прогріта, їй пропонують придбати книгу рецептів або гайд із покращення стану шкіри немедикативними засобами.

Перша схема продажу інфопродуктів
Перша схема продажу інфопродуктів

Схема 2

Одна з найчастіших схем, що показує непогані результати. Потрібно зібрати глядачів на безплатний вебінар, де відбудеться презентація платного продукту. Найчастіше це виглядає так.

  1. У соцмережах налаштовуємо таргет на ЦА — причому бажано виокремити кілька сегментів, створити портрети клієнтів кожної з груп та продумати під них різні оголошення.
  2. В оголошенні посилюємо біль ЦА та обіцяємо розв’язання проблеми. Можна використовувати сторітелінг: скажімо, розповідаємо про молоду маму в декреті, яка втомилася випрошувати в чоловіка гроші, пройшла навчання на таргетолога, — відтак має власний непоганий дохід, працюючи три-чотири години на день. І це оголошення, до речі, налаштувала на вас саме вона.
  3. Проводимо безплатний вебінар, на якому відвідувачі обов’язково мають отримати конкретну користь. Інакше заробите репутацію людини, яка заманює обіцянками, але ллє воду та займається втюхуванням. Наприкінці анонсуємо наш платний продукт.Якщо інфопродукт недешевий, наприклад, курс від $300–400 і вище, зазвичай влаштовують три-чотири безплатні вебінари, щоб достатньо прогріти аудиторію перед продажами. Це можуть бути лекції чи майстер-класи, на яких згадується платна пропозиція, але без подробиць.
    Як продавати інфопродукти: безплатний триденний онлайн-марафон
    Як продавати інфопродукти: безплатний триденний онлайн-марафон

    В останній день ви презентуєте продукту та оголошуєте особливі вигідні умови, які діють обмежений час: суттєва знижка, бонусний курс, особиста консультація з експертом для перших десяти покупців тощо. Щоб глядачі залишалися до кінця, пообіцяйте корисний подарунок наприкінці кожного вебінару: гайд, чек-лист, книгу, презентацію тощо.

  4. Гарячі ліди роблять покупку.

Для більшого залучення можна створити групу або обліковий запис у соцмережі, куди вступають учасники вебінару за кілька днів до початку. Там потрібно докладніше презентувати себе як експерта, запостити кілька кейсів і зробити дві-три публікації з питаннями для аудиторії: звідки ви, чому вас зацікавила тема заходу, на який результат чекаєте тощо. Це не тільки підвищує залучення аудиторії, а й допомагає краще її зрозуміти.

Якщо запускати автовебінари, то продаж може відбуватися автоматично, без участі співробітників. Втім, якщо продукт дорогий, зазвичай потрібен менеджер, який відповість на всі заперечення й доведе клієнта до оплати.

Схема із проведенням безплатних вебінарів
Схема із проведенням безплатних вебінарів

Схема 3

Ця схема схожа на попередню. Тут аудиторію запрошуєте на безплатний марафон — у такому форматі люди швидко отримують перші результати та усвідомлюють користь платного продукту.

Учасники марафону вступають до закритої групи в Інстаграм, Фейсбук чи Телеграм, виконують завдання та діляться результатами. Наголос робиться на те, що ефект буде ще сильнішим, якщо придбати основний продукт: платний марафон з індивідуальним зворотним зв’язком, особисті консультації, коучинг чи тренування.

Останній день марафону присвячений продажам. Аудиторію можна вести на лендинг або приймати заявки через особисті повідомлення, у тому числі за допомогою чат-ботів.

Схема продажів із проведенням марафону
Схема продажів із проведенням марафону

Схема 4

Ви залучаєте аудиторію у воронку продажів якими-небудь способами, зазвичай через контекстну рекламу та SEO-маркетинг. Люди підписуються на email, Viber або чат-бот розсилку, яка розповідає про майбутній онлайн-захід на тему, що їх цікавить, а також про ваш досвід, здобутки, успішні кейси.

Порада. Робіть акцент на болючі точки ЦА та обіцяйте, що на вебінарі глядачі дізнаються, як розв’язувати проблему.

Далі слідує безплатний інтенсив, на якому ви презентуєте платний інфопродукт і пропонуєте особливі умови за умови покупки прямо зараз.

Наступного дня після заходу сегментуйте аудиторію та налаштуйте надсилання дотискаючих повідомлень тим, хто не здійснив покупку. Вкажіть, що «на численні прохання» дію спецпропозиції продовжили ще на 24 години, і нагадайте про вигоду.

Одна зі схем для успішного продажу інфопродуктів
Одна зі схем для успішного продажу інфопродуктів

Схема 5

Тут потрібно підготувати якісний лід-магніт та розмістити на сайті, куди приходить тепла аудиторія. В обмін на нього люди залишають контактні дані, і потім на цю базу робиться розсилка, що продає. Наприклад, відвідувач безплатно отримав файл із десятьма лайфхаками зі створення онлайн-курсу, а тепер йому пропонують купити книгу з покроковим керівництвом за вигідною ціною.

У листах, що продають, варто також давати якусь корисну інформацію, щоб зменшити ймовірність відписки.

Перевага схеми в її повній автоматизації: один раз налаштували автоворонку — й отримуєте замовлення.

Схема автоматизованого продажу
Схема автоматизованого продажу

Схема 6

Метод підходить за наявності лінійки з кількох порівняно недорогих продуктів на додаток до основного.

Проводиться гра в соціальній мережі чи месенджері, яка добре залучає аудиторію. Наприклад, гра на визначення професії, у якій ви досягнете успіху. Під час якої учасникам пропонують трипвайер — у цьому випадку інструкція з кар’єрного самовизначення з добіркою безплатних ресурсів для вивчення різних спеціальностей за 5–10 доларів.

Розповідаємо про всю продуктову лінійку та формуємо потребу в інфопродукті вищого рівня. «Основною стравою» тут буде індивідуальне кар’єрне консультування чи коучинг.

Схема дає змогу здійснювати допродаж. Тим, хто здійснить покупку, робимо спеціальну пропозицію щодо додаткових, менш дорогих продуктів.

Як продавати інфопродукти за допомогою гри
Як продавати інфопродукти за допомогою гри

Схема 7

Схема використовується на різноманітних тематичних заходах — конференціях, форумах. Інфобізнесмен завойовує довіру аудиторії: розповідає про свої компетенції, круті кейси та великих клієнтів. Далі у форматі конкурсного призу чи подарунка анонсує особливі умови для придбання основного продукту, наприклад, знижку для тих, хто запишеться прямо зараз. З такого заходу може прийти багато нових клієнтів, важливо переконати присутніх у своїй експертності та донести вигоду пропозиції.

Схема для тих, хто бере участь у конференціях
Схема для тих, хто бере участь у конференціях

Схема 8

Тут ви пропонуєте безплатну консультаційну допомогу підписникам — у групі в соціальній мережі, месенджері або в прямому ефірі. Відповідаєте на запитання та розповідаєте про свій продукт — консультації для платних груп невеликого розміру. Люди розуміють, що ви дійсно знаєтеся на темі, і погоджуються й далі працювати в такому форматі.

Наступний крок — запропонувати учасникам платних груп індивідуальне навчання чи коучинг. У роботі з групами не завжди можна розібрати всі питання кожної окремої людини — у разі індивідуального підходу така проблема виключається.

Як отримувати клієнтів на консультаційні послуги
Як отримувати клієнтів на консультаційні послуги

Зовнішні майданчики для продажу інфопродуктів

Є спеціалізовані майданчики для продажу інфопродуктів, а також послуги партнерських програм, які підходять для цієї мети.

Admitad Store

Admitad Store — майданчик для партнерського маркетингу. Рекламодавці самі обирають, з якими типами трафіку хочуть працювати: соціальні мережі, YouTube, месенджери, програми лояльності, контекстна реклама тощо. Діє система моніторингу вебмайстрів для виявлення порушень та забезпечення якісного трафіку.

Є кілька моделей оплати: за клац, лід, певну дію, продаж або встановлення. Рекламодавець вибирає відповідних вебмайстрів і надає їм партнерські посилання на свої продукти. Якщо під час переходу за таким посиланням здійснено цільову дію, вебмайстер отримує відсоток із продажу, а сервіс — свою комісію. Її розмір встановлюється в індивідуальному порядку й може залежати, наприклад, від кількості угод: чим більше угод, тим вища комісія сервісу.

Каталог рекламодавців сервісу
Каталог рекламодавців сервісу

Pluralsight

Pluralsight — платформа для навчання, на якій можна стати автором. Аудиторія майданчика перевищує мільйон людей зі 150 країн. Новим авторам допомагає фахівець із роботи з майданчиком. Pluralsight щокварталу виплачує авторські відрахування та винагороду за набрані перегляди.

Також діє партнерська програма із вигідними для учасників умовами. У ній не передбачено ведення трафіку на конкретний продукт, тому майданчик платить партнерам за нових підписників сам. У такий спосіб відбувається приріст аудиторії без участі авторів, що є ще однією перевагою. Недолік у тому, що платформа приймає контент лише за певними тематиками, здебільшого пов’язаними з IT-сферою.

Список спеціальностей, за якими розміщують контент на Pluralsight
Список спеціальностей, за якими розміщують контент на Pluralsight

Як продавати інфопродукти за допомогою продюсера

Для просування дорогих курсів чи книжок автори часто наймають продюсера. Це людина, яка допомагає грамотно оформити продукт, підкаже, які інструменти для залучення та у який спосіб варто впровадити. Продюсер бере на себе маркетингові завдання: створення лендингів та рекламних кампаній, SMM, участь у заходах, аналітика. Він розв’язує питання, пов’язані з розміщенням контенту на платформі, налаштуванням вебінарів та розсилок — підбирає фахівців або робить частину роботи самостійно.

Продюсер наймає менеджерів, вибудовує стратегію продажу та контролює весь процес. У такий спосіб експерт може зосередитися на створенні контенту та не турбуватися про все інше.

Є два основні варіанти співпраці: партнерство та наймання. У першому випадку експерт та продюсер вкладаються в проєкт рівнозначно й ділять прибуток порівну. Якщо продюсер працює на експерта, можна домовитися про конкретну суму або платити відсоток від доходу — чим крутіший продюсер, тим вищий відсоток.

Можна спільно з продюсером робити кожен запуск або домовитися про налаштування всіх процесів один раз і надалі запускатися самостійно.

Висновок

Тепер ви знаєте, як і де продати інфопродукти самостійно або за допомогою продюсера. Рекомендуємо скористатися платформою SendPulse для створення онлайн-курсів. Також у нас є інші інструменти, що стануть у пригоді під час запуску освітнього проєкту: сервіси email, SMS та Viber розсилок, конструктор сайтів та мультипосилань, чат-боти для месенджерів, web push повідомлення та безплатна CRM.

Дата публікації:

20 Лип. 2022

Анастасія Цапліна

Копірайтер із досвідом роботи маркетологом. Вивчаю нове у маркетингу, ділюся інформацією.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 4
Поділитися:
Twitter