Для спілкування з клієнтами компанії часто використовують бізнес-акаунт Ватсап. Що це таке, навіщо потрібно і як зробити — розбираємо в статті. А також пояснюємо, як підключити чат-бот до WhatsApp Business, який доповнить функціонал програми.
Що таке бізнес-акаунт WhatsApp
Бізнес-акаунт Ватсап — це профіль компанії, створений у WhatsApp Business. WhatsApp Business — це окремий додаток для зручного спілкування з клієнтами через месенджер. Якщо у вас велика аудиторія, наявність бізнес-акаунту спростить та прискорить взаємодію з нею.
![Листування з бізнес-акаунтом Ватсап Листування з бізнес-акаунтом Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_11.png)
Навіщо потрібен бізнес-акаунт WhatsApp
WhatsApp Business має низку додаткових можливостей і дає змогу:
- Докладніше розповісти про компанію в профілі: вказати адресу, години роботи, сайт тощо.
- Створювати каталоги товарів та послуг та швидко надсилати картки зацікавленим користувачам.
- Листуватися від імені компанії кільком менеджерам із різних пристроїв.
- Надсилати швидкі відповіді, автоматичні розсилки та запускати чат-боти.
- Бачити статистику за повідомленнями: скільки відправлено, доставлено та прочитано.
- Сортувати чати та контакти за допомогою ярликів, скажімо, щоб розділити оплачені та неоплачені замовлення.
Крім того, бізнес-акаунт можна верифікувати — це підвищує довіру цільової аудиторії.
Читайте також: «Гайд з WhatsApp для бізнесу».
Особливості бізнес-акаунту WhatsApp
Бізнес-акаунт Ватсап і звичайний профіль не можна зареєструвати на один і той самий номер, але — якщо номери різні — їх можна використовувати паралельно на одному пристрої.
У WhatsApp Business є можливість верифікувати свої облікові записи: підтверджений оригінальний профіль відзначається зеленим значком із галочкою. Зараз ця функція працює в тестовому режимі, і в ній бере участь невелика кількість компаній. Критерії верифікації нечіткі, тому більшість бізнес-акаунтів наразі функціонує без галочки, водночас використовуючи всі стандартні можливості WhatsApp Business.
![Так виглядає підтверджений обліковий запис Так виглядає підтверджений обліковий запис](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_14.png)
Також WhatsApp Business пропонує premium-підписку, яка дає доступ до додаткових функцій. Серед інструментів платної підписки:
- Створення вебсторінки WhatsApp з посиланням, що налаштовується, і детальною інформацією про компанію. У безплатній версії сторінка містить лише назву організації та фото профілю, а посилання створюється на основі номера.
- Підключення до 10 пристроїв до облікового запису — стандартно доступно 4.
- Розподіл чатів за співробітниками та можливість визначити джерело повідомлення — конкретний пристрій або менеджера.
Є 30-денний пробний період.
Як створити бізнес-акаунт WhatsApp
Перший крок під час створення бізнес-акаунту Ватсап — завантажити програму WhatsApp Business у Google Play Market або App Store, встановити її на пристрій та запустити. Далі треба ознайомитися з умовами надання послуг, після чого натиснути кнопку «Прийняти та продовжити».
![бізнес-акаунт Ватсап бізнес-акаунт Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_16.png)
Якщо на пристрої вже встановлено стандартну версію WhatsApp, програма запропонує використовувати той номер, до якого прив’язаний обліковий запис. У цьому випадку історія чатів та медіафайли будуть автоматично перенесені до WhatsApp Business.
Можна також використовувати інший номер. Виберіть країну, і поле з кодом зі списку буде автоматично заповнено, після чого треба ввести інші цифри.
![Створення бізнес-акаунту Ватсап Створення бізнес-акаунту Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_15.jpg)
Далі потрібно створити профіль компанії: вказати її назву або ім’я спеціаліста, вибрати різновид діяльності зі списку та додати фото — за замовчуванням завантажується аватар з облікового запису WhatsApp. Додатково можна заповнити поля «Опис» та «Адреса компанії» — відразу або потім.
![Як зробити бізнес-акаунт Ватсап Як зробити бізнес-акаунт Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_2.jpg)
Натисніть кнопку «Далі» — почнеться процес ініціалізації. WhatsApp Business запропонує створити каталог товарів чи послуг — можна зробити це одразу або повернутися пізніше.
![Створення бізнес-акаунту Ватсап Створення бізнес-акаунту Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_17.jpg)
Далі розгорнуться параметри резервного копіювання. На випадок заміни або втрати пристрою варто створити резервну копію повідомлень і медіафайлів на «Google.Диску», щоб у разі необхідності їх відновити. Виберіть потрібну частоту та натисніть «Готово». Тепер ви можете спілкуватися з клієнтами з бізнес-профілю.
Як налаштувати бізнес-акаунт WhatsApp
Після того, як зробите бізнес-акаунт Ватсап, відкриється вкладка з привітанням та основними налаштуваннями.
Налаштування профілю
Натисніть відповідну вкладку. Тут можна редагувати назву компанії, різновид діяльності, фото профілю та обкладинки, додати опис, адресу, години роботи, email та сайт — для цього натисніть на значок олівця біля потрібного поля.
![Налаштування бізнес-акаунту Ватсап Налаштування бізнес-акаунту Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_7.png)
Для зображення профілю є три варіанти: зробити фото через камеру, завантажити з галереї або встановити персональний аватар WhatsApp.
Адресу офісу можна вказати на мапі для зручності клієнтів.
![Вкажіть геолокацію, щоб вас було легше знайти Вкажіть геолокацію, щоб вас було легше знайти](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_12.jpg)
Є три варіанти графіка роботи: відкрито в певні години, завжди або тільки за попереднім записом.
![Налаштування бізнес-акаунту Ватсап: визначте робочий графік Налаштування бізнес-акаунту Ватсап: визначте робочий графік](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_21.png)
Також у цій вкладці можна переглянути та змінити додані товари, зв’язати профіль компанії з обліковими записами Facebook та Instagram, редагувати дані та номер телефону.
![Зв’яжіть бізнес-акаунт Ватсап з іншими продуктами Meta Зв’яжіть бізнес-акаунт Ватсап з іншими продуктами Meta](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_8.png)
Створення каталогу
Щоб зробити каталог, виберіть вкладку. Натисніть піктограму плюса, щоб додати новий товар або послугу. Завантажте зображення та заповніть поля: назва, ціна, опис, посилання, код товару, якщо є.
![Зробіть каталог продуктів, щоб прискорити взаємодію з покупцями Зробіть каталог продуктів, щоб прискорити взаємодію з покупцями](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_19.png)
Каталоги можна надсилати в діалоги з клієнтами.
![Натисніть значок скріпки та виберіть потрібний пункт Натисніть значок скріпки та виберіть потрібний пункт](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_6.png)
Ярлики
За допомогою ярликів зручно сортувати чати та контакти, наприклад, за статусом замовлення.
Для роботи з ярликами натисніть на три точки у верхньому правому кутку і виберіть відповідний пункт. На вкладці можна подивитися наявні ярлики або створити новий. Для цього натисніть значок плюса й у вікні напишіть назву.
![Як додати ярлик Як додати ярлик](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_18.png)
Якщо натиснути та утримувати будь-яке повідомлення або контакт, з’явиться вікно для присвоєння наявного ярлика або додавання нового.
Автоматичні повідомлення
У розділі «Повідомлення» можна настроїти автоматичні привітання та відповіді.
Щоб клієнтам надходили повідомлення, виберіть відповідний пункт і активуйте функцію перемикачем. У нижньому полі відредагуйте стандартний текст привітання або напишіть новий — для цього натисніть значок олівця. Далі виберіть одержувачів:
- усі;
- усі, хто не записаний в адресній книзі;
- усі, крім обраних;
- тільки вибрані.
Збережіть зміни.
![Налаштування вітального повідомлення Налаштування вітального повідомлення](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_9.png)
Щоб настроїти надсилання повідомлення про те, що вас немає на місці, перейдіть до відповідного пункту та встановіть перемикач у положення «увімкнено». Текст такого повідомлення вже прописано за замовчуванням. Якщо хочете його змінити, натисніть значок редагування.
Щоб запланувати повідомлення, натисніть «Розклад» і виберіть один із варіантів:
- відправляти завжди;
- за розкладом;
- у неробочий час.
Ця опція доступна, якщо в профілі компанії встановлено години роботи.
У пункті «Отримувачі» вкажіть тих, кому потрібно надсилати повідомлення «Немає на місці». Варіанти такі ж, як і під час відправлення вітання. Збережіть зміни.
![Налаштування повідомлення «Немає на місці» Налаштування повідомлення «Немає на місці»](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_4.png)
Ще одна корисна функція в бізнес-акаунті Ватсап — швидкі відповіді. Вона дає можливість використовувати скорочення для повідомлень, що часто відправляються, — як текстові, так і у вигляді медіафайлів. Можна зберегти до 50 відповідей. Щоб з’явилося вікно з підказкою, після символу «/» введіть скорочення:
![Що таке швидкі відповіді Що таке швидкі відповіді](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_10.png)
На головній вкладці виберіть «Швидкі відповіді» та натисніть піктограму плюса. Вкажіть скорочення для швидкої вставки відповіді, а в полі нижче напишіть повний текст або виберіть медіафайл. Збережіть зміни. Врахуйте, що у веб- та десктоп-версіях WhatsApp медіафайли у швидких відповідях не підтримуються, тому використовуйте їх лише за потребою. У важливих повідомленнях варто додавати попередження, що переглядати їх потрібно з мобільного.
![Як налаштувати бізнес-акаунт Ватсап Як налаштувати бізнес-акаунт Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_20.png)
Щоб надіслати швидку відповідь як вкладення в чаті, натисніть «Прикріпити» і виберіть потрібний варіант.
![Додати зображення або відео Додати зображення або відео](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_1.png)
Щоб надіслати текстову відповідь у діалозі з клієнтом, введіть скорочення після символу «/»: /дякую, /адреса, /доставка тощо.
Автовідповіді в WhatsApp Business допомагають вирішити низку рутинних завдань, але їхній функціонал суттєво обмежений. Для повної автоматизації спілкування з клієнтами — від консультацій до приймання оплати — використовуйте чат-боти. У SendPulse є чат-боти для Facebook, WhatsApp, Instagram та Telegram, які збирають контакти підписників та зворотний зв’язок, відповідають на запитання 24/7, надсилають сегментовані розсилки та приймають платежі через PayPal, Fondy та інші популярні системи.
![Створення чат-бота WhatsApp Створення чат-бота WhatsApp](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_13.png)
Читайте також:
Як підключити чат-бот до бізнес-акаунту
Якщо ви вирішили підвищити ефективність бізнес-процесів та покращити якість обслуговування за допомогою чат-бота SendPulse, скористайтесь нашою інструкцією зі створення бота в WhatsApp. У цьому розділі виокремимо лише ключові моменти.
В обліковому записі SendPulse перейдіть на вкладку «Чат-боти» й натисніть «Підключити канали», якщо робите це вперше. Якщо ви вже підключали ботів, виберіть «Керування ботами» й потім «Додати бот», або «Підключити» навпроти потрібного каналу — у цьому випадку WhatsApp.
![Як підключити чат-бот Ватсап Як підключити чат-бот Ватсап](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_3.png)
Створювати WhatsApp-бот потрібно через Facebook, щоб підтвердити компанію та не мати обмежень. Виконайте вказівки, які з’являться на сторінці. Дозвольте доступ до облікового запису та платежів та натисніть кнопку «Продовжити».
Основні кроки:
- підключення бізнес-акаунтів Facebook та WhatsApp;
- налаштування профілю WhatsApp Business;
- реєстрація номера у WhatsApp Business.
Усі події докладно описані в базі знань.
Потім потрібно підписатися на створений бот і призначити другий обліковий запис власником. Для цього надішліть першим повідомленням цифровий код, який з’явиться на екрані.
![Після налаштування з’явиться вікно з кодом, який потрібно надіслати боту, щоб стати власником Після налаштування з’явиться вікно з кодом, який потрібно надіслати боту, щоб стати власником](https://www.spcdn.org/blog/wp-content/uploads/2023/02/WhatsApp_Business_UA_5.png)
Якщо все зроблено правильно, запуститься вітальний ланцюжок, а в аудиторії чат-бота у вашого контакту з’явиться статус «Власник». Тепер можна переходити до налаштування ланцюжків та створення розсилок.
Висновок
Ми з’ясували, що таке бізнес-акаунт у Ватсапі, як його створити та налаштувати, а також розібрали, як підключити WhatsApp-бота для автоматизації робочих процесів.
Радимо ознайомитися з іншими рішеннями SendPulse для бізнесу: чат-боти для Telegram, Instagram і Facebook, конструктор лендингів та мультипосилань, сервіси email, Viber та SMS розсилок, безоплатна CRM, браузерні повідомлення та платформа для запуску онлайн-курсів. Користуйтеся інструментами SendPulse та заощаджуйте ресурси.