Маркетинг та продажі

Як стати блогером і заробляти на цьому: поради для початківців

12 minutes
Оновлено 23 Липня 2024
Як стати блогером і заробляти на цьому: поради для початківців

Блогінг — хобі чи робота? Скільки можна заробляти на цьому й що потрібно зробити, щоб вийти на окупність? Розкажемо, як створити блог та вести його.

Хто такий блогер

Для початку — коротка історія блогінгу. Вважається, що першим блогом був Links.net, створений студентом Суортмором Джастіном Голлом у 1994 році. Оскільки терміну «блог» не було, автор назвав винахід «домашньою сторінкою». До речі, сайт працює дотепер.

Стартовий пост першого у світі блогу
Стартовий пост першого у світі блогу

Слово «вебблог» з’явилося в 1997 році. Його вжив Йорн Баргер, творець Robot Wisdom. За рік Джонатан Дубе опублікував перший блог. 1999 року Пітер Мергольц запропонував замість «вебблог» використовувати слово «блог». Найпопулярнішою платформою для власних публікацій того часу стала LiveJournal. Цікаво, що найбільш популярними були автори політичних публікацій.

На початку 2000 року розвинувся механізм контекстної реклами, який дав змогу блогерам заробляти. На розвиток вплинуло створення CMS WordPress: кожен охочий міг створити власний сайт та стати блогером. Загальна доступність інтернету та розвиток соціальних мереж перенесли блогерство на нові майданчики. Сьогодні автори публікують контент та взаємодіють з аудиторією у YouTube, Instagram, Facebook та на інших платформах.

Асоціювати сучасних блогерів лише з лідерами думок неправильно: як-от, авторами в Instagram з мільйонами підписників. Блогінг — це різноманітна й динамічна екосистема, що охоплює мільйони тем, ніш, розв’язує безліч завдань.

Тому блогер — це будь-яка людина, яка регулярно створює та публікує контент у соцмережі, на особистому сайті або спеціалізованому майданчику. Він ділиться своїми знаннями, думками, спостереженнями та думками в певній тематичній ніші. Блогери працюють із різними форматами: текстом, відео, аудіо, зображеннями.

Регулярність публікацій — важливий елемент. Але значення має й власний стиль: образ або манера подачі, що викликають відгук в аудиторії, зміцнюють довіру та лояльність.

Отже, особливий «голос», концентрація на конкретній темі та постійне створення нового контенту — «три кити» блогінгу.

Чим займається блогер

Як стати блогером? Чи достатньо просто ділитися думками, і це сподобається аудиторії? Не факт. Людина, яка хоче стати лідером думок:

  • Досліджує теми, використовує принципи «мозкового штурму» для генерації нових ідей, освоює нові формати, слідує трендам або сама задає їх.
  • Пише тексти чи сценарії, організовує процес запису та зйомок.
  • Взаємодіє з аудиторією: відповідає на коментарі, проводить опитування, зважає на думки. Вибудовує довгострокові відносини для зростання лояльності та впізнаваності.
  • Оптимізує контент залучення органічного трафіку з пошукових систем.
  • Просуває блог різними каналами: соцмережами, ЗМІ, спеціалізованими сайтами, блогами партнерів або навіть конкурентами.
  • Монетизує блог за допомогою платної реклами, партнерського маркетингу, спонсорованого контенту, продажу цифрових продуктів, преміального доступу.

Частина блогерів усе це робить самотужки. Але здебільшого за популярними блогами із мільйонною аудиторією стоять команди з маркетологів, копірайтерів, продюсерів, фахівців із просування, менеджерів із реклами.

Популярні напрями блогінгу

Є кілька поширених тем для авторів контенту:

СпеціалізаціяЧим займається блогер
МодаРобить огляди трендів, веде репортажі із заходів, дає поради, допомагає створювати модні луки.
Здоров’яПоказує тренування, дає поради щодо харчування та підтримання хорошого самопочуття, бере інтерв’ю в експертів
Приготування їжіДілиться рецептами, оглядає заклади
Спосіб життяДемонструє свої будні, ділиться особистими історіями та рекомендаціями
ДітиПоказує свою сім’ю, розповідає особисті історії чи є експертом у вузькій тематиці, наприклад, грудному вигодовуванні
УспіхДемонструє здобутки, ділиться лайфхаками, мотивує
ТехнікаРозповідає про технології та гаджети
ПодорожіДокументує свої пригоди та відкриття, ділиться корисною інформацією про маршрути, заклади, готелі.

Насправді тематичних напрямів набагато більше, тож можна й потрібно шукати власну нішу. Наприклад, ви можете вести блог від імені свого домашнього улюбленця. І це може принести успіх. Зокрема, харківський кіт Степан — блогер-мільйонник в Instagram.

Кіт Степан — український блогер
Кіт Степан — український блогер

Як розпочати шлях у блогерство

Розкажемо, як стати блогером із нуля: від вибору платформи до перших публікацій

Поставте мету та визначте аудиторію

Розмірковуєте, як стати блогером? Для початку з’ясуйте, які завдання буде розв’язувати ваш контент. Подумайте, навіщо вам блог і чого ви хочете досягти: показати експертність, поділитися цінними ідеями, розважити, розсмішити? Ви робитимете це виключно для заробітку, створення власного бренду чи посилення експертності, щоб знайти хорошу роботу?

Тепер подумайте, на кого ви орієнтуєтесь. Опишіть свого ідеального читача: вік, місце проживання, стать, рід занять, зацікавлення, дохід, побажання, проблеми. Це допоможе визначити цільову аудиторію та створювати контент, який знаходитиме відгук.

Гайд з прикладами, як скласти портрет клієнта ми подавали в іншій статті.

Виберіть майданчик для блогу

Ви можете вести традиційний сайт-блог або зробити центральною платформою своїх публікацій YouTube. Багато блогерів зараз працюють виключно в соціальних мережах: Facebook, Instagram, TikTok тощо. Ми радимо мати основний та альтернативний канали. Скажімо, ведіть тревел-блог в Інстаграм, але лонгріди з великою кількістю фото та відео викладайте на сайті. Так ви можете залучати різну аудиторію.

Потрібен сайт, але немає навичок щодо його розроблення? Конструктор SendPulse дає змогу створити власний вебресурс за кілька хвилин навіть без знань програмування. Виберіть відповідний шаблон, налаштуйте блоки та заповніть їх вмістом. Це максимально просто і доступно навіть новачкам.

Конструктор сайтів SendPulse
Конструктор сайтів SendPulse

Знайдіть нішу

Кількість блогів у світі ніхто не рахував, але їх мільйони. Як виокремитися в переповненій блогосфері? Враховуйте свій досвід та зацікавлення. Знайдіть ідеальні для себе блоги та проаналізуйте: чим вони вам подобаються? Візьміть на озброєння найкращі прийоми та практики.

Читайте також:

Плануйте та створюйте контент

Якщо інтернет-магазин продає товар, блогер — контент. Отже, у нього завжди мають бути свіжі публікації, у яких зацікавлена ​​аудиторія. Блогінг потребує стратегії: плануйте глобальну мету, розбивайте її на завдання, виконуйте їх вчасно, відстежуйте ефективність дій і вчасно коригуйте.

Контент-стратегія є основою. Це план тем для публікацій на найближчу перспективу: від тижня до півроку та більше. Для створення та реалізації плану:

  1. Визначте релевантні теми та генеруйте ідеї. Орієнтуйтесь на інтереси та болі аудиторії.
  2. Вивчайте тренди та орієнтуйтеся на них.
  3. Продумайте різні формати публікацій: серйозні, розважальні, рекламні тощо. Плануйте так, щоб вони чергувалися.
  4. Випускайте статті, добірки фотографій, відео та інші варіанти контенту.
  5. Ведіть календар, у якому плануйте дати виходу нових публікацій.

Аналізуйте результати

Використовуйте інструменти аналітики соцмереж, а також Google Analytics для сайту, щоб відстежувати, який саме контент викликав найбурхливішу реакцію, а який не сподобався аудиторії. Це допоможе визначити, що цікавить підписників та своєчасно виправити помилки.

Як стати популярним блогером

Уже перші ваші пости можуть бути цікавими, унікальними, експертними. Але на старті ви, швидше за все, зіткнетеся з мінімальною цікавістю аудиторії до блогу або навіть її повною відсутністю. Адже про нього знає мало людей. Тому секрет популярності, окрім якісних публікацій, — у просуванні.

Популярність у соціальних мережах: як нарощувати підписників

Перше та головне: створіть контент-план та почніть заповнювати блог за ним. Залучати аудиторію потрібно, коли на вашій сторінці є кілька публікацій.

Для початку оптимізуйте профіль. Виберіть зрозумілий нік та привабливе фото. Заповніть біо: коротко розкажіть про блог, додайте посилання на інші ресурси. Конструктор мультипосилань SendPulse дає можливість за лічені хвилини налаштувати сторінку-візитку, де будуть розміщені всі необхідні вам URL: на сайт, інші акаунти в соцмережах, месенджери. Вибирайте відповідний шаблон, налаштовуйте та діліться з підписниками.

Крім того:

  1. Доповнюйте пости хештегами. Намагайтеся вживати за один раз кілька найпопулярніших тегів, кілька тематичних і вузькоспеціалізованих: вони називаються відповідно високочастотними, середньочастотними й низькочастотними.
  2. Взаємодійте з аудиторією. Відповідайте на коментарі, проводьте опитування та стимулюйте підписників висловлювати свою думку. Це збільшує залучення.
  3. Вступайте до колаборацій. Домовляйтесь з іншими блогерами та публікуйте гостьові пости у їхніх профілях. Проводьте спільні прямі ефіри. Надайте свій блог для гостьових публікацій.
  4. Використовуйте платну рекламу. Інструменти таргетингу в соцмережах — найшвидший спосіб залучити аудиторію. Крім того, користуйтесь рекламою в інфлюєнсеров: лідерів думок у вашій або схожій тематичній ніші.
  5. Проводьте конкурси та розіграші. Організуйте заходи, що мотивують підписників ділитися вашим контентом. Перспектива отримання подарунка — мотивуючий чинник. Наприклад, пост про розіграш від ювелірної компанії зібрав майже 90 тис. переглядів.
Розіграш в Інстаграм
Розіграш в Інстаграм

Плануєте вести блог у Телеграм? У нас є стаття про те, як створити і розкручувати канал з нуля. Читайте та нарощуйте аудиторію!

Як розкрутити свій блог у Google

Пошукова оптимізація — найважливіший інструмент для нарощування відвідувачів та підписників вашого блогу на сайті. Тому ще в процесі створення ресурсу та написання постів враховуйте такі нюанси:

  • Знайдіть ключові слова. Використовуйте Google Keyword Planner, Ahrefs або інші інструменти, щоб знайти відповідні пошукові запити для вашого контенту.
  • Використовуйте ключові слова. У заголовках сторінок, коротких описах, текстах для розділів та в самих публікаціях природно вставляйте пошукові запити. Так Google розумітиме, про що йдеться у вашому контенті.
  • Застосовуйте внутрішні посилання. Посилайтеся на інші публікації вашого блогу. Це добре працює для Google і затримує читача, стимулює його перейти на інші цікаві статті.
  • Враховуйте технічні моменти. Швидке завантаження, мобільна оптимізація, наявність файлу robots.txt та карти сайту — обов’язкові елементи.
  • Оновлюйте контент. Пошукова система любить актуальні дані. Тому регулярно перечитуйте пости та робіть їх актуальними.

Для просування блогу на сайті також потрібні платні методи. Це контекстна реклама, а також розкрутка за зовнішніми посиланнями. Платно або на умовах інших домовленостей досягайте, щоб посилання на сторінки з вашими постами з’являлися на сторінках ЗМІ, інших блогах, на тематичних сайтах. Це посилить довіру пошукової системи до вашого ресурсу, а також залучить нову аудиторію.

Як розкрутитися в Тік Ток

Розкажемо, як стати популярним у Тік Ток. Алгоритми соцмережі виокремлюють авторів, які публікують багато та регулярно. Тому вам потрібний насичений контент план. Крім цікавих ідей для відео, подбайте про покупку смартфона з якісною камерою, штатива та елемента освітлення. Придбайте ліцензію на програму для монтажу відео, наприклад: LumaFusion, iMovie, InShot, KineMaster, Adobe Premiere Rush, Vimeo Create.

Обов’язково виберіть нішу. Вам буде простіше створювати контент і просувати сторінку, яка має чітку тематичну спрямованість. Якщо у вас наразі немає ідей, ось кілька популярних напрямів для ведення блогу:

  • жарти та розіграші,
  • б’юті-сфера,
  • мода,
  • танці,
  • фітнес,
  • здорове харчування,
  • материнство,
  • музика,
  • подорожі.

Зрозумійте, хто і з якою метою дивитися ваші відео, який елемент розваги ви хочете показати їм. За даними аналітичної компанії Wallaroo Media, 62 % користувачів Тік Ток молодше 30 років, а 32,5 % молодше 20. Орієнтуйтеся на зацікавлення цього сегменту. Причому концентруйтеся саме на потребі цільової аудиторії, а не на її описі. Що дивляться ваші потенційні підписники? На які ролики реагують? Які коментарі залишають? Відповіді ці питання дасть аналіз конкурентів.

Контент для ТікТок має бути динамічним, універсальним, яскравим. Створюйте те, що з перших секунд привертає увагу та викликає емоції.

Як стати популярним блогером у Tik Tok

Послідовність — секрет успіху

Якщо ви тільки починаєте, спробуйте різні формати, сміливо експериментуйте. Уважно відстежуйте реакцію на відео. Орієнтуйтесь на контент, який набрав найбільше вподобайок та репостів: створюйте більше саме такого. Якщо користувачеві сподобався ролик, він заходитиме у профіль із надією знайти ще щось схоже. Саме тому важливо бути послідовним. Наприклад, «фішка» блогера Ellevika — сценки, у яких вона раз за разом виступає в ролі різних країн.

Блог Ellevika TikTok
Блог Ellevika TikTok

Водночас не перетворюйте стрічку на конвеєр однакових за форматом роликів. Розбавляйте контент розповідями про себе, іншими повсякденними публікаціями. Дайте подивитися на себе з іншого боку.

Працюйте з аудиторією

Перетворюйте коментарі на діалог. Відповідайте підписникам, стимулюйте їх реагувати. Регулярно проводьте акції «Запитай мене, що хочеш» і знімайте серію відео з відповідями на запитання.

Вивчайте популярні відео

Вірусні ролики — важлива частина контенту на Тік Ток. Спостерігайте, які саме тренди набирають більше переглядів, вподобайок та розповсюджень. Беріть участь у найпопулярніших челенджах: так ви залучите нових підписників.

Як заробляти гроші в Тік Ток

Якщо вам вдалося розкрутити блог в TikTok, можете почати заробляти на цьому. У соціальній мережі є програма монетизації TikTok Creator Fund, але вона поки що доступна лише для блогерів зі США, Великобританії, Франції, Німеччини, Італії та Іспанії. Жителі інших країн можуть заробляти іншими способами:

  • Продавати мерч. Футболки, кепки, чашки, чохли для смартфонів з атрибутикою улюбленого блогера — ходовий товар серед представників покоління Z.
  • Просувати продукти та послуги. Бренди використовують інфлюєнсерський маркетинг для розкручування. Частина рекламодавців платить грошима, частина надає продукцію безплатно.
  • Організувати збори. Краудфандінг уже кілька років є важливим джерелом прибутку творчих людей. Публікуйте реквізити та безпосередньо просіть користувачів профінансувати вашу діяльність.
  • Продавати послуги. Наприклад, якщо ви позиціонуєте себе як експерт, пропонуйте підписникам платні індивідуальні консультації. А ще можна створити курс на платформі SendPulse, набирати слухачів через TikTok та проводити навчання. Сервіс автоматизує процеси взаємодії з аудиторією та показує докладну статистику.

Як стати влогером у Ютубі та заробляти гроші

На відміну від Тік Ток, де можна реалізувати ідею за кілька секунд, контент у YouTube вимагає більше часу на підготовку та реалізацію. Тому займайтеся влогінгом тільки в тій ніші, яка вам подобається, інакше рутина у вигляді написання сценаріїв, зйомки, монтажу, оптимізації відео швидко набридне.

Під час вибору тематичної ніші враховуйте: Ютуб блокує контент сексуального характеру, а також будь-які відео, де є дискримінація, небезпечні експерименти, шокуючі кадри, шахрайство.

Як стати блогером у Ютубі: покрокова інструкція:

  1. Зареєструйте канал. Кожен користувач має особистий канал YouTube. Але якщо ваш блог не пов’язаний із вашим обліковим записом і вашим іменем, краще створіть окремий канал: ви зможете дати йому будь-яку назву і, за необхідності, передати його в управління кільком адміністраторам.
  2. Правильно оформіть відео. Опишіть його тему 2–3 словами та винесіть їх на обкладинку. Контент створюйте так, щоб ролик «чіпляв» увагу за перші три секунди.
  3. Розмістіть на першій сторінці каналу найякісніші та найпопулярніші ролики. Це ваша візитна картка, яка залучатиме підписників. В описі сторінки залиште email та посилання на сторінки в соціальних мережах.
  4. Створіть плейлисти. Згрупуйте відео на теми, щоб глядачам було простіше знаходити певні ролики.
  5. Оформіть канал. Замовте або намалюйте оригінальний логотип та шапку. Придумайте короткий слоган для обкладинки профілю: він повинен у 2–4 словах описувати, чому присвячений канал. Це потрібно, щоб виділити вас серед конкурентів. Хорошим прикладом оформлення є влог, присвячений історії України.
YouTube блог
YouTube блог

Скільки потрібно підписників, щоб заробляти у Ютуб

Монетизація доступна каналу, що набрав щонайменше 1000 підписників та 4000 годин загального перегляду. Ви можете налаштувати повідомлення, щоб знати, коли це станеться: перейдіть до «Творчої студії», натисніть «Монетизація»/«Повідомити». Для монетизації зв’яжіть свій обліковий запис з Google AdSense і зачекайте приблизно місяць: стільки займає модерація.

Як розкрутити блог на YouTube

Обов’язково просіть підписатися на ваш канал. Нині це роблять практично всі, тому ефективність такого прохання низька. Тож спробуйте покреативити з огляду на особливості своєї аудиторії.

Скоріш за все вам доведеться замовити рекламу. Якщо ви новачок, не поспішайте звертатися до лідерів. Шукайте влогерів, які мають приблизно на 5 тисяч підписників більше, ніж у вас. Домовтесь про платну рекламу або взаємовигідне партнерство.

Як потрапити до рекомендацій Ютуб

Попадання в рекомендації — вигідний та безплатний спосіб нарощування підписників та підвищення популярності. Алгоритми, якими платформа вибирає відео, засекречені. Тому «чарівного способу» немає. Усе, що вам потрібно: створювати якісний контент, оптимізувати описи за ключовими словами, активно взаємодіяти з аудиторією та регулярно публікувати нові ролики.

Як стати популярним в Інстаграм

У популярній соцмережі багато блогерів. Перевага в тому, що для нарощування підписників не потрібно писати довгі тексти та знімати багато відео. Тут працюють фото та короткі описи. Однак важливо дотримуватися кількох рекомендацій:

  1. Оформіть профіль. Напишіть у біо про себе і блог: лаконічно і зрозуміло. Додайте посилання на сайт, канал у Телеграм або профіль в іншій соцмережі. Якщо це особистий блог, на аватар додайте свій портрет на нейтральному тлі.
  2. Постіть тільки якісний контент. В Інстаграмі занадто багато хороших знімків, тому потрібно бути на рівні.
  3. Дотримуйтесь єдиної гами. Фото у стрічці мають поєднуватися. Йдеться не про одноманітний стиль, а про однакову обробку. Виберіть колірну гаму та 2–3 фільтри та дотримуйтесь їх для всього контенту. Наприклад, блог шеф-кухаря Володимира Ярославського оформлено саме так.
Ведіть блог в Instagram
Ведіть блог в Instagram

Як просувати блог в Інстаграм без грошей

Найпростіший спосіб нарощування підписників — запросити відвідувачів з інших соціальних мереж та попросити їх порекомендувати ваш профіль друзям. А ось що не варто робити — накручувати підписників та вподобайки. Мінімум, що вам загрожує — тіньовий бан, максимум — довічний.

Використовуйте хештеги. На жаль, немає перевіреного алгоритму розкрутки за ними, тому тестуйте різні варіанти, експериментуйте, стежте за тим, які теги застосовують конкуренти.

Знімайте Reels. Потрапляння короткого відео в рекомендації — можливість наростити аудиторію. Ми маємо статтю про те, чому такий контент корисний і як його створювати.

Як просувати Інстаграм платно

Є кілька способів:

  • Розміщуйтеся в інших блогерів: платіть за згадки про свій блог у постах та сторіс.
  • Використовуйте рекламу в Instagram. Часто це дешевше за просування через блогерів і часто дає кращий результат.
  • Використовуйте гостьові публікації та ведіть спільні ефіри з іншими блогерами.

Скільки підписників треба, щоб заробляти в Інстаграм

Прямої програми для заробітку на розміщенні реклами в стрічках своїх публікацій немає. Тому блогери Instagram самостійно домовляються з рекламодавцями та розміщують платний контент у своїх постах, сторіс. Заробляти може автор, який має мінімум 1000 підписників: неофіційно таких блогерів називають наноінфлюєнсерами. Втім, природно, чим більша аудиторія — тим вищі ціни за рекламу.

Скільки платить Інстаграм за 1 млн підписників

Соцмережа не платить блогерам. Але реклама у «мільйонника» коштує дорого: у середньому від $350 за згадку. Точна ціна залежатиме від якості вашої аудиторії, витрат на створення контенту та інших чинників.

Читайте також:

Успішним блогерам доводиться взаємодіяти з великою кількістю людей: підписниками, рекламодавцями, покупцями. Ви можете автоматизувати процес за допомогою чат-боту для Інстаграм від SendPulse. Налаштуйте відповіді на типові запитання, вітання, приймання замовлень та оплат та інші дії за допомогою зручного конструктора. Звільніть час на найважливіші завдання: система візьме істотну частину рутинних комунікацій на себе.

Конструктор чат-ботів SendPulse

Успішні блогери використовують одночасно кілька каналів для просування контенту та спілкування з аудиторією. Звісно, для цього їм потрібні спеціальні інструменти. SendPulse пропонує доступні рішення для організації email розсилок, комунікації в чат-ботах, продажу навчального контенту, систематизації даних користувачів. Користуйтеся сучасними інструментами та досягайте нових вершин.

Дата публікації:

19 Липня 2024
Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter