Лендінги

Як відкрити інтернет-магазин: покрокова інструкція

13 minutes

Як відкрити інтернет-магазин: покрокова інструкція

Відкриття інтернет-магазину — це складний і довгий процес, так багато хто вважає. Але чи так це насправді? Не зовсім! Інструменти, які допомагають розвивати перспективний напрям, ​​покращуються щодня. У цій статті ми дізнаємось, як запустити інтернет-магазин: з чого почати та як правильно будувати бізнес.

Вибір ніші

Щоб ефективно розвивати інтернет-магазин, насамперед потрібно вибрати нішу та детально розібратися у всіх нюансах: актуальність продукту, доступ до постачальників та обладнання, активність конкурентів, частка ринку, середній чек тощо.

Декілька порад, які допоможуть на початковому етапі:

  • Починайте з вузькоспеціалізованої тематики — це збереже вас від високої конкуренції та надасть змогу довше й упевненіше триматися на ринку.
  • Вибирайте продукт, на якому знаєтеся. Так ви легше і швидше зрозумієте потреби покупця і зможете надати хороший сервіс, а відтак дістати довіру клієнтів.
  • Розгляньте варіант малогабаритних товарів — це допоможе заощадити на транспортуванні та зберіганні. Якщо ж ви вибрали об’ємний продукт — проконсультуйтеся з іншими підприємцями й вивчіть тонкощі умов роботи з маркетплейсами.
  • Враховуйте сезонність та вчасно коригуйте асортимент.
  • Пам’ятайте, що товар, який потребує повторних покупок, допомагає сформувати базу постійних клієнтів. Тож важливо відстежувати якість продукту та зворотний зв’язок.
  • Також ви можете розглянути можливість створення унікального продукту, який підвищить попит, оскільки такого товару ще немає на ринку.

Визначити нішу можна за такими критеріями:

  • У вас є бажання працювати у вибраній сфері, хай і з меншим прибутком.
  • Ніша має перспективи розвитку та розширення. Наприклад, ви можете додати нові категорії товарів чи збільшити виробничі потужності за допомогою інвесторів.
  • Ви проаналізували конкурентів та побачили переваги вашого бренду.

Після вибору ніші необхідно вивчити рівень попиту товар. Це можна зробити за допомогою Google Trends.

Як приклад розглянемо запит «зарядна станція». Ми розглядаємо невеликий період — 12 місяців — ви можете аналізувати довший або коротший. У Google Trends видно, що протягом року він не був популярним, але стрімке зростання бачимо лише наприкінці жовтня.

Аналіз запиту «зарядна станція» у Google Trends
Аналіз запиту «зарядна станція» у Google Trends

Натомість запит «гречка», хай і мав коливання й навіть сплески популярності, загалом тримається на середньому рівні.

Аналіз запиту «гречка» у Google Trends
Аналіз запиту «гречка» у Google Trends

Щоб вам було простіше працювати з планом дій, використовуйте майнд-карти, у яких можна створити схему й розписати основні етапи.

Схема як відкрити інтернет-магазин
Схема розроблення, яка показує, як відкрити інтернет-магазин та за допомогою яких кроків це краще робити

Вивчення цільової аудиторії

Наступним важливим кроком стане вивчення цільової аудиторії: потрібно розуміти, для кого ви створюєте інтернет-магазин і якими товарами його наповнюватимете.

Скажімо, старше покоління навряд зацікавлять VR-окуляри з іграми. А ось якщо ви додасте програми, які дадуть можливість подорожувати світом або завантажувати особисті та пам’ятні відео — дістанете шанс залучити й цю категорію людей.

Щоб правильно працювати з аудиторією, сегментуйте її на групи, потім складіть портрети клієнта та його карту подорожей. Так ви визначите основну категорію споживачів і кілька потенційних груп, які також можна залучити. Надалі це допоможе вам скласти рекламні оголошення, написати УТП та офер.

Пошук постачальників

Далі потрібно знайти постачальників, які відповідатимуть певним критеріям:

  • Розташування. Шукайте підрядників, з якими вам буде зручно працювати без затримок у доставлянні.
  • Якість продуктів чи матеріалів. Слідкуйте за якістю товарів — брак потрібно відсіювати на етапі роботи з постачальником, інакше матимете проблеми не лише з підрядником, а й із клієнтами.
  • Умови роботи. Перевірте, які постачальники можуть працювати як із дрібним, так і з великим гуртом.
  • Вартість закупівлі. Не ведіться на дуже низькі ціни, адже здебільшого це показник неякісної продукції, але й за підвищеними тарифами купувати матеріали не потрібно. Серед усіх постачальників на ринку вибирайте середню ціну та уважно вивчайте умови, щоб уникнути несподіваних втрат. Якщо можна домовитися про страхування товарів, вам буде простіше розв’язувати питання зі втраченою посилкою чи іншим форс-мажором.
  • Періодичність постачання. Дізнайтеся, з яким інтервалом постачальник доставлятиме товари або матеріали. Це потрібно для того, щоб позиції на вашому сайті не були порожніми, а заявки від клієнтів оформлялися вчасно.

Постачальників можна знайти не тільки через знайомих або колег по бізнесу, а й у пошукових системах та спеціалізованих майданчиках: скажімо, в Україні це Postavschiki.ua та Ukrpartner, у Великобританії — eSources, у США — 4WholesaleUSA, в Азії — Alibaba тощо. Є й такі, що працюють із багатьма країнами, — Allbiz.

Спілкуючись із постачальником, обов’язково уточніть важливі деталі:

  • Чи є сертифікати на продукцію, чи можна їх подивитися. Так ви розумітимете, за якими стандартами виготовлена продукція й чи відповідає вона нормам безпеки. Скажімо, це важливо для дитячих м’яких іграшок, щоб дитина не могла проковтнути дрібні деталі або отруїтися.
  • Обсяги мінімальної та максимальної закупівлі. Це допоможе розрахувати необхідне місце для зберігання та суму коштів на купівлю та перевезення товарів.
  • Варіанти та способи доставляння. Так ви дізнаєтесь про час постачання продукції на склад.
  • Чи є гарантійне обслуговування. Це потрібно, щоб уникнути форс-мажорних ситуацій.
  • Чи може постачальник надати опис та фотографії продукції. Це допоможе вивчити якість товарів та на етапі запуску сайту використовувати зображення в картках товарів.

Назва та брендинг

Придумайте назву та переходьте до брендингу.

Важливо! Назва відображатиметься не лише в заголовку інтернет-магазину, а й у доменному імені. Тому потрібно вибрати просте ім’я, яке користувач зможе легко запам’ятати та самостійно набрати в пошуковому рядку.

Ім’я магазину також може свідчити про вашу діяльність. До нього можна включити ключове слово.

Декілька рекомендацій щодо вибору імені:

  • Назва легко сприймається на слух.
  • Коротке та ємне ім’я.
  • Користувачі, які не знають англійської мови, можуть вільно зрозуміти зміст назви.
  • Ім’я співзвучне чи близьке за змістом із вашою діяльністю.
  • В імені домену не використовуйте транслітерацію.

Під час розроблення брендингу головне підібрати колірну гаму та шрифти, а також створити кілька типів логотипу й один із них використовувати у фавіконі.

Словничок маркетолога. Фавікон — це іконка сайту, що зображається поряд з адресою сайту в адресному рядку, біля заголовку сторінки у вкладці або в списку закладок браузера.

Рекомендації з брендингу та айдентики:

  • Розпишіть місію компанії, її мету та слоган.
  • Виберіть відповідні кольори, які не перекриватимуть один одного. Для цього можна використовувати коло Іттена.
  • Поставте дизайнеру завдання відобразити сенс бренду в логотипі.
  • Вкажіть, як правильно використовувати лого.
  • Розробіть із дизайнером власні шрифти або підберіть готові, але обов’язково пам’ятайте про авторські права. Придбайте ліцензію, щоб шрифти можна було використовувати з комерційною метою: друкувати на товарах та пакуванні.

Важливо! Пам’ятайте, логотип та назва — це візитна картка вашого бренду. Користувач має запам’ятовувати їх та швидко розпізнавати з-поміж інших рекламних оголошень.

Лендінг за 15 хвилин

Створіть сторінку та просувайте її через чат-боти у месенджерах, email, SMS — все це на одній платформі!

Створення інтернет-магазину

Переходьте до створення інтернет-магазину. З огляду на ваш план, визначтеся з CMS або виберіть соцмережу:

Конструктор — це готове рішення, яке допоможе швидко створити сайт та наповнити його, а також додати власний код.

У разі роботі з готовими рішеннями вам не потрібно розумітися на коді. Достатньо розмістити блок на шаблоні сторінки та наповнити його інформацією.

Приклад блоків, з якими можна працювати в конструкторі сайту
Приклад блоків, з якими можна працювати в конструкторі сайту

Якщо у вас тільки один продукт або кілька категорій, використовуйте односторінкові сайти. Для цього можна використовувати конструктор лендінгів від SendPulse, за допомогою якого налаштувати посадкову сторінку можна за 15 хвилин.

Конструктор має всі необхідні блоки: текст, обкладинка, галерея зображень або відео, кнопки, чат-боти, посилання на соцмережі, оплата, розділ FAQ, таймер та інструменти для оформлення сторінки.

Інтерфейс конструктора лендінгів
Інтерфейс конструктора лендінгів

Самописний сайт. Цей варіант сайту можна замовити в команди розробників, які допоможуть реалізувати будь-які ваші ідеї та створити інтернет-магазин із нуля.

Нижче показано головну сторінку самописного сайту, на якому розробники реалізували унікальний конструктор взуття.

Приклад унікальної розробки на сайті
Приклад унікальної розробки на сайті

Соцмережа, де можна розмістити картки товару та налаштувати оплату. Наприклад, в Instagram або Telegram. Цей варіант підійде для невеликих магазинів або для огляду нової колекції.

Для Інстаграма також можна створити мультипосилання, де ви розмістите важливу інформацію про бренд: посилання на сайт та соцмережі, картки товарів, огляд продукції, відео та багато іншого.

Приклад мультипосилання в описі профілю
Приклад мультипосилання в описі профілю

Створення макета та розроблення функціонала

Макет сайту можна створити самостійно або звернутися до дизайнера.

Макет сайту — це прототип без функціонального наповнення. Він допомагає створити єдиний стиль, показати, як сторінка показуватиметься на різних пристроях, продумати контент та зрозуміти, які елементи мають бути на сайті.

Для початку дизайнер створює прототип повноцінного сайту — це можна зробити, скажімо, за допомогою Figma. Потім додає контент на сторінки й віддає роботу верстальнику та програмісту.

Приклад прототипу сайту
Приклад прототипу сайту

Спочатку макет можна створити у вигляді схеми, щоб затвердити всі сторінки та розташування елементів, а потім проєкт передати дизайнеру.

Розробіть цільові сторінки:

  • Головна сторінка. Це перше, що бачить користувач, коли він переходить на сайт. Сторінка має бути інформативною та привабливою. Розмістіть на ній меню, інформацію про акції, добірку товарів та контакти.
  • Каталог. Це розділ з усіма товарами. Тут важливо додати фільтр і рядок пошуку, щоб користувач міг швидко знайти продукт, що його цікавить. Також не забувайте про якісні зображення.
  • Картки товарів. Тут треба показати товар з усіх боків, дати повний опис та характеристики продукту та вказати його вартість.
  • Кошик. Розділ, що допомагає користувачеві оформити заявку. Його потрібно розмістити на всіх сторінках сайту, щоб клієнт у будь-який момент міг переглянути вибрані товари.
  • Умови роботи, гарантія та повернення. Розділи з інформацією про доставляння, повернення, гарантії та умови роботи. Користувачеві важливо знати, як і коли його товар привезуть і як за нього сплатити.
  • Про компанію. Розкажіть історію створення організації, про співробітників та важливі етапи у виробничому процесі. Сторінку можна оформити в хронологічному порядку із фотографіями.

Поради для зручного та функціонального сайту:

  • Простота. Сайт має бути зрозумілим у використанні, щоб будь-який користувач міг швидко розібратися та знайти потрібний розділ.
  • Стиль. Створюйте єдиний стиль, щоб його можна було використовувати не лише на сайті, а й у соцмережах. Так покупці впізнаватимуть вас на будь-яких майданчиках.
  • Навігація. Не забувайте про «хлібні крихти» та кнопки на сторінках сайту. У користувача має бути можливість перейти на іншу сторінку або повернутися на попередню.
  • Додаткові блоки. Додайте на сайт розділи з акційними товарами або добіркою, яка сподобалася споживачеві. Це допоможе йому краще орієнтуватися на сайті.
  • Кнопки із закликом до дії. Не забудьте про кнопки, які допоможуть клієнту зрозуміти, яку дію йому потрібно зробити: «Підписатися», «Зареєструватися», «Купити в 1 клік» тощо.
  • Опис товару. Позбавтеся води в тексті — в описі та характеристиках вказуйте лише найважливішу інформацію щодо продукту.

Дизайн інтернет-магазину

Оформлення інтернет-магазину — це важливий момент у створенні сайту. Дизайн привертає увагу користувача та впливає на конверсію. Зручний та сучасний сайт принесе вам більше трафіку та допоможе зібрати базу клієнтів.

Під час оформлення сайту пам’ятайте про брендбук та розроблені шрифти, які ви можете використовувати в дизайні сайту. Також на старті створення можна додавати стокові зображення, але надалі їх потрібно замінити на унікальні світлини.

Щоб дизайн сайту був залучальним, спирайтеся на функціонал сайту та розроблений прототип.

Нижче показано каталог із добіркою взуття. У горішній частині сторінки розташовується меню та кошик, основні розділи та «хлібні крихти», а внизу — категорії продуктів та картки товарів із зазначенням вартості та назви кожної моделі черевиків.

Приклад оформлення каталогу
Приклад оформлення каталогу

Якщо ви оформлюєте головну сторінку багатосторінкового сайту чи лендінгу, у першому блоці додайте банер із новими товарами чи акціями.

Банери на головній сторінці інтернет-магазину
Банери на головній сторінці інтернет-магазину

Якщо ваш магазин у соцмережах, дотримуйтесь єдиного стилю в публікаціях та картках товарів.

Додавання товарів та їхній опис

Коли оформлюєте картки товару, важливо врахувати таке:

  • Назва має бути великою в порівнянні з іншим текстом. Сюди можна додати й артикул, номер моделі та інформацію про виробника.
  • Вартість має бути добре видно.
  • Фото або огляд продукту на 360 градусів. Чіткі зображення, які можна збільшити, щоб розглянути дрібні деталі.
  • Вибір опцій: розмір, кольорова гама та підбір товарів.
  • Кнопка з цільовою дією — «Купити», «Замовити зараз» тощо. Вона також має виділятись, щоб користувач не забув її.
  • Опис можна оформити як звичайний текст, поділений на абзаци.
  • Характеристики, особливості та склад — краще зробити у вигляді таблиці.
  • Доставлення, оплата та гарантії. Ці розділи допоможуть покупцеві швидше визначитися із вибором.
Приклад картки товару
Приклад картки товару з фотографіями, технічними характеристиками, описом, CTA-кнопками, вартістю та добіркою товарів

Поліпшення юзабіліті

Щоб покращити юзабіліті, спирайтеся не тільки на кейси від відомих брендів, але й на досвід користувача — наприклад, де вам чи вашим близьким звичніше шукати меню сайту.

Важливі критерії юзабіліті сайту, які допоможуть збільшити час відвідуваності сторінок:

  • Швидкість завантаження сайту. Її можна перевірити в сервісі Google PageSpeed ​​Insights.
  • Адаптована версія сайту під всі різвиди пристроїв. Щоб користувачі могли розібрати всі елементи як із десктопної версії, так і з мобільної.
  • Зручність користування та проста навігація. У споживача не повинно бути проблем із пошуком обраного розділу.
  • Ненав’язливість. Не потрібно показувати клієнту мільйон попапів із різними пропозиціями. Це може відлякати користувача, і він більше не повернеться на ваш сайт.
  • Швидкий пошук товарів. Стануть у пригоді фільтри та пошуковий рядок, щоб клієнт мав вибір, як знайти потрібний продукт.
  • Зручна картка товару з чіткими зображеннями та описом, а також із кнопкою дії.
  • Зрозумілий алгоритм оформлення. Не потрібно запитувати в клієнта додаткову інформацію у формі — лише ключові дані, як у наведеному нижче прикладі.
Гарна форма оформлення замовлення
Гарна форма оформлення замовлення

Для соцмереж важлива швидка реакція менеджера або автоматизація процесу — наприклад, налаштування чат-бота, який прийматиме замовлення й повідомлятиме про доставляння. Докладніше про ботів ми розкажемо далі.

Запуск інтернет-магазину

Коли завершите всі налаштування сайту, можна переходити до відкриття інтернет-магазину. Паралельно з виходом проєкту на ринок:

  • Встановіть лічильники метрик для збору даних про клієнтів Google Analytics. Це допоможе звузити ЦА та створювати персоналізовані пропозиції, а також вчасно змінювати налаштування інструментів для залучення трафіку.
  • Налаштуйте наскрізну аналітику — об’єднайте звітність у дашборд.
  • Додайте на сайт варіанти оплати та встановіть касу, через яку проходитимуть платежі.
  • Перевірте реєстрацію юридичної особи та всі сертифікати продукції, щоб уникнути проблем із законодавством та не дістати штраф.
  • Виберіть канали продажів, через які ви реалізовуватимете продукт.
  • Розробіть маркетингову стратегію та запустіть просування сайту та продукції.
  • Проведіть навчання співробітників та автоматизацію бізнес-процесів.
  • Налаштуйте логістику.

Залучення покупців

Є різні методи залучення трафіку на сайт.

SEO — пошукове просування за допомогою оптимізації сайту. Допомагає вивести інтернет-магазин на перші сторінки систем, залучає трафік на сайт. Працює в довгостроковій перспективі, разом із тим щоразу залучає нових користувачів.

SMM — просування в соцмережах за допомогою постів, опитувань, фотографій, статей, посилань, обговорень тощо.

Допомагає створити позитивний образ компанії, а також залучити нових підписників.

Контекстна та таргетована реклама — запуск реклами на майданчиках Google Ads, Instagram, Facebook Ads, TikTok тощо. Або використання сервісів, у яких зібрано відразу кілька інструментів.

Контекстна реклама з’являється як у пошукових системах у вигляді банерів або текстових оголошень, так і на сторінках сайтів-партнерів. Таргетована — показується в соцмережах та на майданчиках-партнерах. Реклама допомагає залучити зацікавлену аудиторію та зібрати ліди.

Email маркетинг — розсилки та персоналізовані пропозиції, що розсилаються електронною поштою. Цей метод допомагає залучити аудиторію, підвищити її лояльність та нагадати про себе.

Робота з репутацією, або SERM — допомагає підвищувати лояльність та залучення аудиторії, а також знайти нових користувачів, які можуть прийти до вас на сайт після прочитання відгуку від вашого клієнта.

Відгуки клієнтів можна шукати на спеціалізованих сервісах, на вашому сайті, на форумах та в соцмережах.

Партнерський маркетинг — це спосіб, який допомагає співпрацювати з компаніями для розвитку взаємовигідних відносин. Скажімо, ви розміщуєте в себе на сайті акції магазинів-партнерів: «Отримай подарунок від наших партнерів».

Робота з інфлюенсерами — це замовлення реклами в експертів, блогерів та відомих особистостей. Ви можете знайти їх самостійно або через спеціалізовані майданчики.

Для роботи з блогерами потрібно скласти технічне завдання, обговорити умови та чекати на прогрівання на особистій сторінці інфлюєнсера. Щоб зрозуміти, як спрацювала реклама, зверніться до звітів про перегляди, коментарі та вподобайки.

Маркетплейси та сайти-агрегатори — розміщення на майданчиках OLX, Шафа, Aviasales, Booking, Google Shopping та інших. Допомагає залучити зацікавлену аудиторію, яка готова робити покупки, а отже — здобути ліди.

Контент-маркетинг — це привернення уваги користувачів за допомогою публікації корисної для аудиторії інформації в соцмережах, на сайті тощо. Допомагає розв’язати актуальну для клієнтів проблему та підігріти їх до покупки товару.

Автоматизація процесів

Щоб ефективно працювати й не відволікатися на рутину, автоматизуйте процеси.

Можна налаштувати передачу даних у CRM, а основну комунікацію з клієнтами передати чат-боту. Він буде інформувати клієнта, відправляти розсилки й відповідати на часті запитання й навіть приймати платежі.

Приклад прив’язки чат-бота та CRM-системи
Приклад прив’язки чат-бота та CRM-системи

Також можна автоматизувати розсилки та сповіщення. Зробити це можна, наприклад, за допомогою інструмента SendPulse — Automation 360.

На скриншоті нижче показано, як і коли відправляються листи, надходять SMS і підключається чат-бот.

Приклад роботи автоматизованих ланцюжків
Приклад роботи автоматизованих ланцюжків

Підвищення конверсії

Отже, ви вже знаєте, як відкрити інтернет-магазин та запустити сайт, налаштували канали продажу. Настав час відстежувати віддачу та конверсії. У цьому вам допоможе аналітика та вивчення воронки продажів. Відстежте роботу інструментів та методів просування.

Якщо якийсь канал працює погано — відключайте його, добре — посилюйте. Наприклад, в email розсиланнях не забувайте привітатися та не кидайте спілкування з користувачем після продажу товару, допомагайте споживачам швидко розв’язувати проблеми та відповідати на запитання за допомогою чат-ботів.

Працюйте над підвищенням лояльності клієнтів, щоб вони поверталися за повторними покупками. Скажімо, подумайте над накопичувальною системою балів, завдяки яким можна отримати знижку або придбати додатковий товар до основного замовлення.

Використовуйте інструменти SendPulse для комплексного просування інтернет-магазину: створюйте мультипосилання та односторінкові сайти через конструктор лендінгів, відправляйте email, Viber, SMS, WhatsApp розсилки та push сповіщення, налаштовуйте чат-боти в месенджерах Facebook Messenger, Instagram, Telegram і WhatsApp, а також підключайте безоплатну CRM та автоматизуйте бізнес-процеси.

Дата публікації:

18 Лис. 2022

Віталій Весьолов

Журналіст без диплома, копірайтер без сертифікатів, тексти без води, трафік без проблем

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 3
Поділитися:
Twitter