Хештеги застосовують звичайні користувачі в соціальних мережах та бренди у своїх рекламних кампаніях. Вони використовуються для зручності, іноді для розваг, а також для просування. Розбираємось, як писати хештеги, що це таке, і яку користь вони можуть принести бізнесу.
Що таке хештег
Хештег — це мітка в соцмережах, блогах, YouTube та Telegram-каналах, яка складається із символу # та ключового слова чи словосполучення. Хештег поєднує тематично пов’язані публікації та допомагає швидше знаходити потрібну інформацію.
Є загальновживані хештеги, які часто використовують у публікаціях: #art, #autumn, #happynewyear. Спеціалізовані хештеги поєднують публікації в більш вузьку категорію: #репетиторонлайн, #дитячийстоматолог, #бізнеспроцеси, #знімужитло.
Бренди та медійні особи вигадують унікальні хештеги для систематизації контенту та просування. Наприклад, #ukrainianfashionweek, #shotoniphone, #samsungweek, #iphone13pro.
Для громадських рухів та челенджів також є свої хештеги: #standwithukriane, #metoo, #sitlikeagirl, #тризубнезалежності.
Чим хештеги корисні бізнесу
Хештеги корисні тим, що надають змогу структурувати інформацію в соцмережі чи блозі. Так потенційним клієнтам швидше і простіше знаходити інформацію щодо продуктів або послуг, що їх цікавлять, тож це збільшує шанси на здійснення покупки. Хештеги допомагають збільшувати охоплення та просуватися в соціальних мережах.
Якщо користувачі підписані на певний хештег, вводять його в пошуковий рядок або натискають на нього під однією з публікацій, вони можуть побачити всі записи з такою міткою. Скажімо, якщо ви використовуєте тег #ортопедичнийматрацкиїв або #клінінгльвів, частина клієнтів знайде вас за ними та прийде за відповідним товаром або послугою.
Якщо ви займаєтеся локальним бізнесом, правильно підібрані хештеги будуть наводити тих, для кого це актуально: #масажкамянець, #дитячийортодонтчернівці, #піцачернігів.
Для просування бренду або конкретного товару використовуються унікальні хештеги, завдяки яким більше людей дізнається про вас та ваші новинки.
Різновиди хештегів
Хештеги можна поділити на кілька груп, які використовуються в різних випадках.
Трендові
Це хештеги, які зараз користуються великою популярністю серед користувачів. Вони можуть бути присвячені щорічним подіям: #merryxmas, #oscar2022, #WorldPhotographyDay. Також трендові хештеги бувають пов’язані з челенджами, новинами з різних сфер життя: #явмоменті — після виходу однойменної пісні, #donda — у зв’язку з релізом альбому Каньє Веста, #squidgamechallenge — на хвилі успіху серіалу.
З такими тегами є шанси потрапити в рекомендоване до великої кількості людей, збільшити охоплення та набрати підписників. Але ставити їх потрібно лише там, де вони справді в тему. Інакше такі публікації розцінюються як спам.
Контекстні
Контекстні хештеги використовуються для опису того, що відбувається на фото чи відео. Найчастіше ці теги розташовують прямо всередині тексту.
Брендовані
Це унікальні хештеги, які закріплюють бренди. Можуть включати назву компанії або ім’я особистості, але необов’язково. Наприклад, #BinanceBlockchainWeek, #mcchicken, #WorthSaying — хештег L’Oreal Paris, що став вірусним, для маркетингової та соціальної кампанії.
Брендовані теги допомагають компаніям просуватися: їх ставлять лояльні клієнти на публікаціях із продуктом, під час написання відгуків, а також використовують під час проведення акцій та конкурсів.
Унікальні хештеги допоможуть вам виділитися та запам’ятатися аудиторії. Можна використовувати слоган або вигадати цікаву фразу.
До слова, ніхто не забороняє використовувати хештег в описі профілю, як це зробило українське представництво Sony.
Географічні
Будь-який користувач може поставити позначку локації, де він перебуває. Для локальних компаній це зручно тим, що їх знаходить аудиторія того ж міста. Також геомітки використовуються під час проведення тимчасових заходів.
Рекламні
Бренди запускають рекламні кампанії та влаштовують конкурси — для цього вони вигадують особливі хештеги. Такі теги ставлять знаменитості на спонсорованих публікаціях та прості користувачі, які беруть участь у розіграшах. Рекламні хештеги збільшують охоплення та інколи стають вірусними.
Наприклад, Coca-Cola запустила маркетингову кампанію під хештегом #ShareACoke, у якій узяла участь велика кількість людей, зокрема знаменитості. Результат: багато безплатного контенту користувача та мільйонні охоплення.
Як правильно писати хештеги
Хештег завжди починається із символу # і не містить пропусків. Зазвичай усі символи пишуться разом, або поділяються нижнім підкресленням: #кавазсобою, #весільний_фотограф. Можна використовувати великі літери, як у прикладі #ShareACoke.
Не використовуються спеціальні символи: $,%, & тощо. Бажано робити короткі й легко читані хештеги — так є ймовірність, що ваші записи побачить більше людей.
Хештеги у соцмережах
Особливості використання хештегів у різних соціальних мережах дещо різняться.
Повсюдно використовувати хештеги почали у Твіттері. Користувачі висловлювалися з різних питань, і треба було об’єднати записи. Хештег це вирішив — для кожної теми обговорення є свій власний. Навіть якщо в людини мало підписників, її твіт може стати вірусним.
Хештеги у Твіттері — дієвий спосіб просування новин та завоювання популярності.
У цій соцмережі є статистика трендів — загалом для конкретної країни та суб’єктів чи виходячи з ваших інтересів. З телефона побачити популярні на цей момент хештеги та теми можна у вкладці зі значком пошуку.
А з ПК — вкладка #Explore.
У Твіттері об’єм одного повідомлення обмежений 280 символами з пробілами, тому хештеги часто вплітаються в текст для заощадження місця.
Не рекомендується ставити більш як три хештеги в одному записі.
Під однією публікацією в цій соцмережі допускається до 30 хештегів, але без потреби не варто використовувати весь ліміт. Краще обмежитися вісьмома й не повторювати їх весь час, щоб не потрапити під спам-фільтр. Ставте лише ті теги, які підходять до допису.
Хештеги в Інстаграм поділяються на високо-, середньо-і низькочастотні. Високочастотні використані користувачами не менше ніж 100 тисяч разів. Це найпопулярніші слова та поєднання, з якими можна потрапити до рекомендованого, але дуже швидко піти вниз.
Середньочастотні хештеги трапляються від 50 до 100 тисяч разів. За допомогою них Інстаграм розпізнає тему посту та показує його користувачам із відповідними інтересами.
Якщо хештег використовується рідше, він зараховується до низькочастотних. Ним часто переходять потенційні клієнти, які шукають конкретний товар чи послугу.
Оптимальне співвідношення для цих категорій: до 15 % високочастотних, 40–50 % середньочастотних, 20 % низькочастотних, решта — на геотеги та позначки бренду.
Можна додавати хештеги не в описі до публікації, а в закріпленому коментарі, щоб не псувати красивий опис.
У Фейсбуці за хештегом ви переходите в стрічку з публікаціями з обраної тематики. За допомогою цього інструменту маркетологи та власники бізнесу можуть перевіряти згадки про свою діяльність та реагувати на них.
Знайти дописи з потрібною міткою можна за допомогою рядка URL: наприклад, введіть facebook.com/hashtag/робота й побачите всі публікації на цю тему.
YouTube
На Ютубі немає лімітів за кількістю хештегів чи символів у них. Зручно використовувати, щоб користувач швидко міг знайти всі ролики, які належать до теми або об’єднані в один цикл.
Telegram
У Telegram хештегами вказують рубрику, до якої належить допис. Зазвичай використовують один тег, яким можна знайти інші публікації з обраної теми в цьому каналі. На рекламних дописах ставлять #ad, #промо або #реклама.
Як застосовувати хештеги для просування
Розглянемо, у яких випадках хештеги стануть у пригоді та особливості їхнього використання в різних випадках.
Конкурси
Щоб підвищити впізнаваність, збільшити охоплення й залучити нових клієнтів, компанії проводять конкурси, водночас часто використовуються хештеги. Це допомагає швидко знайти всі публікації, пов’язані із конкурсом.
Різні розіграші відбуваються практично у всіх соцмережах, великі охоплення набувають конкурси в Інстаграм. Для прикладу наведемо хештег #ZcreatorUA від українського представництва Nikon.
Акції
Щоб продати більше та отримати нових покупців, компанії влаштовують акції, а публікації позначають відповідним тегом. Скажімо, львівський салон краси Estetic center має хештег #акції_в_естетік_центр — по ньому можна відстежувати чинні акції та брати в них участь.
Просування бренду
Для рекламних кампаній бренди створюють спеціальні хештеги. Іноді це просто назва компанії, іноді слоган або особлива фраза, наприклад #НазустрічПеремозі від «Київстар».
Чудовий приклад — хештег #starbucks. В Інстаграм понад 38 мільйонів публікацій із ним. Маркетологи Starbucks зробили хорошу роботу й тепер користувачі без додаткових заохочень створюють безплатний контент і роблять рекламу компанії. В Україні подібний успіх на локальному рівні повторила мережа кав’ярень AromaKava.
Просування продуктів
Для окремих продуктів іноді вигадують свої хештеги. Якщо компанія запускає нову лінійку товарів або відкриває новий напрямок діяльності, такі позначки допомагають просувати продукт. Це зручно і для клієнтів, яких цікавить не весь асортимент, а щось одне.
Челенджі та флешмоби
Компанії або самі користувачі запускають челенджі та флешмоби в соцмережах і надають їм спеціальні хештеги. Найчастіше челенджі проводяться в ТікТок та Інстаграм. Зазвичай це робиться для розваги та просування брендів, іноді у такий спосіб привертають увагу до соціально значущих тем.
Геотеги
Кав’ярні, салони краси, фітнес-центри та інші бізнеси використовують геолокаційні позначки, щоб клієнти знали, де розташована організація. Можна вказати конкретне місце чи місто, щоб залучати його мешканців.
Висновок
Ми розібрали, що таке хештег, його різновиди та можливості використання для різних цілей. Сподіваємося, інформація допоможе вам під час просування компанії або особистого облікового запису в соцмережах.
Якщо ви використовуєте соціальні мережі для бізнесу, автоматизуйте процеси за допомогою інструментів SendPulse. Створюйте чат-ботів для Facebook, Instagram, Telegram і WhatsApp. Запускайте розсилки через email, SMS та Viber.
Якщо ви хочете створити лендинг або мультипосилання для інстаграму, у нас є зручний конструктор. Надсилайте повідомлення відвідувачам сайту за допомогою нашого web push сервісу. Спробуйте безплатну систему CRM для автоматизації продажу та взаємодії з клієнтами.