У цій статті на вас чекає огляд ключових напрямів, які формують сучасний світ цифрового маркетингу — від технологічних інновацій до стратегій взаємодії з аудиторією відповідно до її очікувань. Долучайтеся до огляду та впроваджуйте найцікавіші методики у вашу маркетингову стратегію!
Вміст:
- Використання ШІ
- Допомога в рутинних бізнес-процесах
- Вдосконалення data-driven маркетингу
- Бум на імерсивний маркетинг
- Продажі в інтернеті
- Збільшення ринку електронної комерції
- Соцмережі — важливий канал продажу
- Трафік із мобільних пристроїв
- Поведінка та очікування споживачів
- Використання ШІ під час покупок
- Споживачі відповідальніше ставляться до вибору товарів
- Комунікація бренду з аудиторією
- Партнерство з мікроблогерами
- Проблема надмірної персоналізації
- Використання відеоконтенту
- B2B-тренди
- Омніканальність як нова норма
- Автоматизація маркетингових процесів
- Вебінари для якісної лідогенерації
- Сподіваємося, ви знайшли цікаві інсайти та готові їх застосувати!
Використання ШІ
Делегування рутинних завдань штучному інтелекту дає змогу підвищити продуктивність і зосередитися на більш складних і творчих завданнях, створюючи сприятливі умови для інноваційного розвитку різних галузей.
Допомога в рутинних бізнес-процесах
Маркетологи вважають, що штучний інтелект може заощадити понад 5 годин роботи на тиждень, що еквівалентно понад місяцю на рік. Але для успішного використання ШІ в роботі потрібен людський контроль, бо точність та якість залишаються важливими проблемами.
Головні сфери застосування ШІ в маркетингу — це:
- Створення контенту для email листів, публікацій у соцмережах або блогах, написання сценаріїв для відео та реклами. Генерування зображення та відео.
- Пошук та групування релевантних, високоефективних ключових слів та фраз, сприятливих для SEO.
- Автоматизація сфери обслуговування клієнтів завдяки генеруванню автовідповідей у чат-ботах та email листах 24/7.
У SendPulse ви можете використовувати інструменти штучного інтелекту для генерування зображень та текстових відповідей підписникам чат-ботів згідно із заданою вами інструкцією. Також у вас є можливість покращувати текст на лендингах та заощаджувати час, генеруючи ланцюжки чат-ботів у популярних месенджерах.
Команда SendPulse і далі впроваджує ШІ в продукти сервісу. Наприклад, EdTech-маркетологи Академії створили новий україномовний курс з основ email маркетингу з ШІ-експерткою Емі, а розробники сервісу розсилок додали можливість покращувати текст листів за допомогою ШІ в блоковому конструкторі шаблонів.
Радимо ознайомитися:
- «Як створити курс з ШІ-аватаром: кейс Академії SendPulse»;
- «GPT-3 у чат-ботах: можливості для бізнесу та експертів у 2023 році».
Вдосконалення data-driven маркетингу
Data-driven підхід у маркетингу полягає в аналізі великого об’єму даних для виявлення закономірностей, тенденцій та інсайтів у поведінці споживачів. Цей підхід дає змогу маркетологам приймати більш обґрунтовані рішення під час розроблення стратегій та забезпечити кращу якість обслуговування клієнтів.
Штучний інтелект вдосконалює data-driven маркетинг та дає змогу автоматизувати процеси обробки та інтерпретації даних. Йдеться про прогнозування потреб клієнтів ще до того, як вони виникнуть, забезпечуючи справді унікальний персоналізований досвід.
Наприклад, штучний інтелект вже імплементовано в Google Analytics, Tableau, Looker та інші інструменти аналізу даних.
Бум на імерсивний маркетинг
Імерсивний маркетинг використовує передові технології, такі як віртуальна реальність — VR, доповнена реальність — AR, штучний інтелект та інші інтерактивні інструменти, щоб «занурити» користувача у взаємодію з брендом, створюючі захоплюючі та незабутні враження.
Прикладами імерсивного маркетингу є віртуальні екскурсії з технологією 360° відео, тобто перегляд відео під будь-яким кутом. Також сюди входить організація віртуальних подій, інтерактивні дисплеї та інсталяції, додатки доповненої реальності, які дають змогу візуалізувати продукти у своїх власних домівках, віртуально приміряти одяг, косметику тощо.
Розвиток цього тренду резонує з прагненням споживачів купувати товари соціально відповідальних брендів. Можливість віртуально спробувати товари перед покупкою призводить до зменшення відходів, кількості повернень та витрат на транспортування, перевиробництва, а також викидів вуглецю.
Яскравим прикладом використання технології доповненої реальності сьогодні є гарнітура Apple Vision Pro, яку компанія Apple представила у 2024 році. Пристрій здатний перетворити кімнату користувача на персональний кінотеатр, «перенести» його в нові місця з розгортанням відео на 180 градусів або повністю занурити в гру завдяки яскравим візуальним та аудіоефектам.
Розробники стверджують, що пристрій призначений не лише для розваг, а й для роботи. Користувачі можуть створювати унікальний віртуальний робочий простір та взаємодіяти з контентом завдяки навігації за допомогою очей, рук та голосу. Vision Pro дає змогу перенести можливості Mac у віртуальне середовище без зайвих дротів, а також працювати з кількома додатками одночасно на віртуальному 4К-дисплеї, що відкриває нові можливості для організації робочих процесів.
Продажі в інтернеті
Популярність онлайн-шопінгу та соцмереж відкриває простір для розвитку social commerce, коли купівля та продаж товарів і послуг відбувається безпосередньо в соціальних мережах.
Збільшення ринку електронної комерції
Повномасштабне вторгнення росії в Україну у 2022 році негативно вплинуло на зростання ринку електронної комерції на глобальному рівні.
Впродовж 2023 року ринок стабілізувався і рівень доходу почав зростати. Очікується, що ринок досягне 3647 млрд доларів США у 2024 році, і це відкриває нові можливості для розвитку та зростання бізнесу.
Для успішного виходу на новий етап, ecommerce-компаніям важливо сфокусуватися на гіперперсоналізації обслуговування та впровадженні сучасних технологій, щоб задовольнити очікування та потреби споживачів.
Наприклад, онлайн-магазини можуть використовувати чат-боти зі штучним інтелектом для надання миттєвих персоналізованих консультацій, спираючись на попередні замовлення чи бюджет клієнтів.
Також важливо фіксувати та зберігати всі контактні дані замовників. Тут у пригоді стане CRM-система, яка дає змогу аналізувати взаємодію з клієнтом на кожному етапі його шляху та автоматично надсилати повідомлення залежно від його дій.
Наприклад, клієнт робить замовлення на сайті, після чого у CRM-системі автоматично з’являється угода зі статусом «Нова» і надсилається лист «Дякуємо за замовлення, наші менеджери скоро зв’яжуться з вами». Для статусу «Відвантаження» може відправлятися лист або SMS-повідомлення «Ваше замовлення вже в дорозі, очікуйте номер накладної». Такі сценарії можна реалізувати у сервісі Automation 360 в SendPulse.
Соцмережі — важливий канал продажу
У 2024 році 61% населення планети, а це 4,95 мільярда, зареєстровані у соцмережах. У середньому користувач щомісяця використовує до 7 платформ і проводить у соцмережах 2 години 24 хвилини щодня. Міленіали та покоління зет є найбільш активними користувачами і мають в середньому 8,5 облікових записів.
Facebook все ще найпопулярніша платформа у світі і залучає 3,05 мільярда активних користувачів на місяць (MAU). Whatsapp (2,7 мільярда MAU) і YouTube (2,7 мільярда MAU) теж увійшли до першої трійки. TikTok залучає 1,67 мільярда активних користувачів на місяць.
З 2021 року кількість бебі-бумерів (57+ років), які користуються TikTok, зросла на 57%, а Instagram — на 8%. Тому компанії можуть впевнено розвивати свою маркетингову стратегію також і для старшої цільової аудиторії.
Соцмережі все більше конкурують із пошуковими системами. 54% користувачів інтернету використовують їх для пошуку товарів, а 71% споживачів, які мали позитивний досвід комунікації з брендом у соцмережах, з більшою ймовірністю зроблять покупку.
Очікується, що до 2025 року 20% усіх онлайн-покупок здійснюватимуться у соцмережах. Водночас міленіали (25-40 років) та покоління зет (18-24 роки) будуть найактивнішими клієнтами соціальної комерції, здійснюючи 62% усіх покупок.
Наприклад, майже 40% молодих людей відвідують TikTok або Instagram, шукаючи щось на зразок місця для обіду. Також 40% покоління зет і міленіалів шукають відгуки про продукт у соцмережах. Тому брендам треба звернути особливу увагу на соціальну комерцію: розвивати свою SMM-стратегію, звернути особливу увагу на комунікацію у TikTok та Instagram, а також додати чат-бота на базі ШІ в Instagram для миттєвих відповідей користувачам.
Трафік із мобільних пристроїв
У останньому кварталі 2023 року мобільні пристрої, за винятком планшетів, згенерували 54,67% глобального вебтрафіку. Африка є регіоном з найбільшою часткою інтернет-трафіку, що надходить з мобільних пристроїв — 69,13%. У Північній Америці цей показник складає 48,49%, а в Європі — 49,19%.
Понад 60% користувачів використовують мобільні пристрої для розваг: 68% грають в ігри, 67% слухають музику, 61% переглядає фільми. Купівля в інтернеті посідає друге місце після розваг: 47% оплачують онлайн-покупки, 42% замовляють товари, 41% оплачує доставку їжі. Android домінує за часткою мобільного вебтрафіку (69,74%) та разом з Apple (29,58%) генерують 99,32% мобільного вебтрафіку в світі.
Бізнесам важливо адаптовувати свої сайти під різні мобільні платформи, щоб вони однаково добре відображалися на будь-якому девайсі користувача.
Доприкладу, конструктор сайтів SendPulse дає змогу створювати сайти без програміста, які автоматично підлаштовуються до ширини екрану користувача. Ви можете налаштувати блоки для десктопної та мобільної версії окремо, щоб, наприклад, показувати більш розгорнуту версію сайту на ПК і компактнішу на мобільних девайсах.
Поведінка та очікування споживачів
Споживачі виявляють інтерес до інструментів штучного інтелекту для пошуку, отримання рекомендацій та підтримки під час онлайн-покупок. Водночас вони все більше усвідомлюють важливість сталого розвитку та очікують від брендів соціальної відповідальності.
Використання ШІ під час покупок
У 2023 році, 55% споживачів покоління зет (18-24 роки) і 57% міленіалів (25-40 років) купували товари, рекомендовані інструментами ШІ. Для покоління Х (41-56 років) цей показник склав 50%, для бумерів (57+ років) — 36%.
Бренди впроваджують чат-ботів на основі ChatGPT від OpenAI як онлайн-помічників, які надають користувачам рекомендації, зважаючи на їхні попередні замовлення, вподобання, бюджет тощо.
За допомогою SendPulse ви також можете створити чат-бота на базі ШІ у популярних месенджерах або підключити його до онлайн-чату на сайті для генерування автовідповідей згідно з вашими вказівками у режимі реального часу.
Наприклад, маркетологи SendPulse створили фанового бота, який «малює» мрії підписників за їхніми описами в текстових чи голосових повідомленнях. Бот працює лише за інструкцією, заданою в налаштуваннях і не виконує інших вказівок.
Споживачі відповідальніше ставляться до вибору товарів
Загострення глобальних екологічних проблем вплинуло на поведінку споживачів. Вони купують менше продуктів із пластиковою упаковкою, віддають перевагу товарам, що виготовлені із перероблених матеріалів, готові платити більше за екологічні продукти, вибирають енергозберігаючі прилади та вивчають екологічні зобов’язання компаній перед покупкою.
60% споживачів у всьому світі вказують, що вони купують продукти від брендів, які на їхню думку є соціально відповідальними. Хоча ця цифра в загальному впала на 10% з 2020 року, покоління зет стійко демонструє прихильність до екологічно чистих продуктів на рівні 71% і є драйвером цих змін.
Бізнесам варто активно реагувати на цей тренд і адаптувати свої стратегії, наприклад:
- Розглянути перехід на екологічно чисті матеріали та упаковку, що зменшить вплив на довкілля і приверне більше клієнтів.
- Співпрацювати з компаніями, екологічними організаціями та іншими стейкхолдерами для спільної реалізації екологічних ініціатив та проєктів.
- Інформувати споживачів про екоініціативи та досягнення компанії, використовуючи різні маркетингові канали.
Комунікація бренду з аудиторією
Споживачі довіряють рекомендаціям лідерів думок, віддають перевагу змістовним коротким відеороликам і очікують від брендів персоналізованого підходу, але остерігаються надмірної уваги.
Партнерство з мікроблогерами
72% представників покоління зет і міленіалів стежать за інфлюенсерами в соціальних мережах. Водночас 50% міленіалів довіряють рекомендаціям лідерів думок щодо товарів, а 33% представників покоління зет регулярно здійснюють покупки за їхніми рекомендаціями.
25% компаній бачать потенціал цього напряму і планують збільшити бюджет на інфлюенс-маркетинг у 2024 році.
Мікроінфлюенсери (від тисячі до 100 тисяч підписників) генерують на 60% більше залучення, ніж макроінфлюенсери (від 100 тисяч до 1 мільйона підписників). Тому понад 56% маркетологів, які інвестують у інфлюенс-маркетинг, працюють саме із мікроінфлюенсерами.
Брендам важливо уважно вивчити цільову аудиторію мікроінфлюенсерів на предмет схожості зі своєю, щоб реклама потрапила точно в ціль. Також варто спробувати нативну рекламу, яка особливо добре працює, коли блогер є амбасадором бренду, тобто коли це довготривала співпраця, а не разова взаємодія.
Читайте також:
- «Замов у мене. Гайд з реклами у блогерів»;
- «Амбасадор — це тимчасовий тренд чи найкращий інструмент бренд-менеджменту»;
- «Реферальна програма: як стимулювати клієнтів продавати ваш продукт»;
- «Як заробляти в Інстаграмі — топ-10 способів отримати реальні гроші».
Проблема надмірної персоналізації
Бажання маркетологів продемонструвати, наскільки добре вони знають своїх споживачів може відлякати останніх. Тому важливо знати межу у прагненні персоналізувати повідомлення.
Доприкладу, 67% споживачів стверджують, що реклама на основі даних про їхнє місцезнаходження є відлякуючою. Також реклама, пов’язана з тим, про що говорилося біля смартфону, є моторошною для 63% споживачів — на 3% більше, ніж у 2022 році.
Водночас 79% споживачів позитивно сприймають рекомендації, які ґрунтуються на попередніх покупках. 60% споживачів кажуть, що їм подобаються персоналізовані пропозиції після перебування на сайті бренду протягом 2+ хвилин.
Ви можете використовувати попапи за сценаріями на вашому сайті, щоб робити такі пропозиції. Майже дві третини споживачів вважають, що email нагадування про покинутий кошик — це круто. Ви також можете налаштувати такі нагадування в SendPulse.
Використання відеоконтенту
З аудиторією, що становить 92% користувачів інтернету в усьому світі, відеоконтент продовжує домінувати у 2024. Смартфони замінюють професійні камери, ШІ допомагає створювати відеосценарії, мікронавчання за допомогою коротких відео мотивує людей швидко набувати нові навички.
Топ платформами для розміщення відео є соцмережі (63%), сайт (47%) та email кампанії (36%). У SendPulse, наприклад, ви можете додати відео у шаблон вашого листа, щоб залучити підписників до взаємодії.
Серед форматів відеоконтенту домінують короткі відео (до трьох хвилин) — їм віддають перевагу 54% маркетологів. Далі у рейтингу йдуть довгі відео (36%), лайвстріми (36%), UGC (34%) та інтерв’ю чи подкасти (32%).
Бізнесам варто активно використовувати відеоконтент, особливо короткі відеоформати, та інтегрувати їх у соцмережі, сайт і email кампанії, забезпечуючи у такий спосіб максимальну взаємодію та залучення аудиторії.
Наприклад, після проведення вебінару ви можете зробити нарізку коротких відео з найцікавішими тезами доповіді та додати їх у Instagram Reels або YouTube Shorts.
B2B-тренди
B2B-компанії зміщують акцент зі спілкування віч-на-віч на дистанційну взаємодію, впроваджуючи омніканальність, інструменти автоматизації маркетингу та онлайн-вебінари як канал масового залучення потенційних клієнтів.
Омніканальність як нова норма
Префікс «omni» означає «всі», тобто різноманітні способи взаємодії клієнта із компанією будь-яким зручним для нього способом: у звичайних магазинах, у соцмережах, електронних листах, SMS, чат-ботах тощо. Водночас історія взаємодії зберігається, а клієнт легко та природно переміщується з одного каналу в інший.
Пандемія закріпила омніканальну взаємодію у B2B, змістивши акцент із традиційного способу закриття угод «лише віч-на-віч» на мікс каналів — дистанційну взаємодію. Наприклад, відеоконференції та телефонні обговорення і самообслуговування.
На сьогодні 65% B2B-компаній у різних галузях повністю здійснюють транзакції онлайн, а 83% вважають, що омніканальні продажі є більш успішним способом пошуку та залучення нових клієнтів, ніж традиційне персональне спілкування.
Ви можете впровадити омніканальність у ваш бізнес. Об’єднайте CRM та вісім маркетингових каналів — email, SMS, web push, Viber та чат-боти у Facebook Messenger, Instagram, Telegram та WhatsApp, за допомогою сервісу Automation 360.
Автоматизація маркетингових процесів
Автоматизація маркетингу дає компаніям можливість оптимізувати робочі процеси, заощадити час на виконання рутинних завдань та збільшити продажі. Маркетологи використовують сервіси, щоб автоматизувати лідогенерацію, email розсилки, роботу з соцмережами, SMS та web push кампанії тощо.
77% власників B2B-компаній заявляють, що помітили ріст конверсії після використання сервісів для автоматизації маркетингу. Крім того, автоматизація зменшила витрати на маркетинг на 12,2%, а рівень продажів B2B зріс у середньому на 10%.
Персоналізован email кампанії та чатботи — основні інструменти автоматизації. Ви можете використати SendPulse для створення чат-ботів, автоматичного збору бази контактів на сайті і надсилання персоналізованих email кампанії відповідно до дій клієнта за допомогою Automation 360. Можна вибрати готовий ланцюжок із бібліотеки шаблонів, що відповідає завданням вашого бізнесу, та відредагувати його.
Вебінари для якісної лідогенерації
Вебінари залишаються основним маркетинговим каналом B2B для отримання якісних потенційних клієнтів і збільшення продажів. Віртуальний формат дає змогу взаємодіяти з сотнями лідів, що набагато простіше порівняно з координацією особистих зустрічей.
73% маркетологів B2B кажуть, що вебінари генерують найякісніших потенційних клієнтів, 20-40% зареєстрованих на вебінарах перетворюються на кваліфікованих лідів, 15% відвідувачів зрештою стають клієнтами.
57% реєстрацій надходять з електронної пошти, тому зосередьтеся на просуванні там. Надсилайте електронні листи з нагадуваннями за тиждень до події, тому що саме тоді відбувається 59% реєстрацій. Реєстрації збільшуються на 12%, коли ви починаєте просування принаймні за чотири тижні до вебінару. Найоптимальніша тривалість трансляції — одна година.
Перенесіть запис вебінару у платформу для створення курсів SendPulse. Ви можете налаштувати автоматичну видачу сертифікатів після перегляду вашого івенту у кабінеті студента, що підвищить залучення глядачів. Контакти зареєстрованих користувачів автоматично потрапляють до CRM-системи SendPulse. Так ви здобудете ще один канал взаємодії і матимете змогу інформувати підписників про ваші наступні події, використовуючи email, SMS та push-сповіщення в сервісі.
Підписуйтеся на YouTube-канал Академії SendPulse, де ми щотижня проводимо корисні вебінари та щомісяця профільні конференції! ?
Сподіваємося, ви знайшли цікаві інсайти та готові їх застосувати!
Рекомендуємо ознайомитися із сервісами SendPulse, які допоможуть вам залишатися в тренді! Створюйте лендинги в конструкторі та використовуйте ШІ-функціонал для генерування або покращення тексту на сайті. Додайте онлайн-чат або попап-форми за сценаріями на сайт, щоб залучати відвідувачів до комунікації та автоматично збирати їхні контакти.
Щоб не витрачати багато часу на обробку заявок та відповіді на часті запитання підписників, додайте чат-ботів для Instagram, Facebook, Telegram, WhatsApp та Viber. Також, окрім автовідповідей в чат-ботах, ви можете використовувати інструменти штучного інтелекту для генерування текстових повідомлень підписникам, зображень та ланцюжків чат-ботів згідно з заданими інструкціями.
Якщо у вас виникнуть запитання, команда підтримки SendPulse готова допомогти вам 24/7!