Маркетинг та продажі

Як зробити конкурс в Інстаграм, який підніме впізнаваність та продажі

9 minutes
Оновлено 5 Березня 2024
Як зробити конкурс в Інстаграм, який підніме впізнаваність та продажі

Конкурси в Інстаграм допомагають збільшити охоплення, підвищити активність в акаунті, набрати нових підписників та підняти продажі. У статті розповідаємо, як провести конкурс правильно, щоб дістати максимум користі, і яких помилок допускати не варто.

Конкурси в Інстаграм проводять, щоб досягти кілька основних цілей.

Збільшити охоплення та приріст аудиторії. Конкурс є ефективним способом просування в Інстаграм. Серед обов’язкових умов має бути підписка, вподобайка, коментар. Також попросіть відзначити друга або зробити репост. Щоб залучити більше нової аудиторії, можна просувати допис або сторіз з інформацією про конкурс за допомогою таргетованої реклами.

Підвищити залучення. Якщо аудиторія неактивна, конкурс допоможе її розігріти. Оголосіть, що для участі потрібно вподобати кілька публікацій у профілі, написати коментар, залишити реакцію на сторіз тощо — чим більше активності, тим вищі шанси на перемогу.

Збільшити продажі. Якщо на кону цінний приз, і ви вигідно його презентуєте, після закінчення конкурсу ті, хто не виграв, можуть замислитися над покупкою. До того ж за час проведення про вас дізнається більше людей, тож кількість потенційних клієнтів зросте. Щоб гарантовано підвищити продажі, кожному учаснику можна пообіцяти знижку чи бонус. Впоратися з напливом охочих допоможуть чат-боти.

Покращити впізнаваність. Конкурси використовуються для просування бренду. Зазвичай учасники мають розмістити у своєму профілі фото або відео з продукцією компанії та брендованим хештегом.

Конкурс VS розіграш в Інстаграм

Конкурс часто називають розіграшем — і навпаки, хоча це не одне й те саме. У розіграшах завжди прості критерії участі, щоб залучити якнайбільше людей: підписка, вподобайка, коментар, часто з тегом на друга, іноді репост. Переможці визначаються рандомно.

Розіграш в Інстаграмі
Приклад розіграшу, який організатори чомусь називають конкурсом

Часом розіграші називають своїм ім’ям, але в хештеги додають слово «конкурс» — адже люди звикли шукати такі активності саме за цим словом. Що й бачимо в дописі аптеки «Доброго дня»

Приклад розіграшу в Інстаграм
Ще один приклад розіграшу, серед хештегів якого є #конкурс #конкурсукраїна тощо

У конкурсах зазвичай вказані такі самі критерії, але крім цього потрібно виконати якесь завдання: розмістити в профілі фото покупки, написати цікавий коментар, придумати історію, пройти квест тощо. В умовах чітко прописано, як визначатимуть переможця.

Найчастіше це відбувається за допомогою компетентного журі або за результатами голосування підписників. Іноді використовується рандомний вибір, але такий формат ближчий до розіграшу.

Провести конкурс в Інстаграм складніше, ніж зробити розіграш. Потрібно вигадати цікаве завдання, яке допоможе досягти цілей і водночас не відлякає людей складністю. Також важливо продумати критерії визначення переможців, щоб не спричинити невдоволення решти учасників.

Проте формат конкурсу допомагає сильніше зацікавити аудиторію і надалі спонукати до покупки. Крім того, користувацький контент, створюваний у рамках конкурсу, приносить більше користі для просування, ніж просто коментар із тегом.

Коли вибираєте відповідний формат, орієнтуйтеся на цілі й місце компанії. Якщо це новий маловідомий бренд із невеликою кількістю підписників, можна познайомити аудиторію з компанією та продуктом за допомогою розіграшу. Підвищити залученість, краще допоможе конкурс.

Які конкурси бувають

Під різні цілі є різні різновиди інстаграм-конкурсів. Розберемо їх докладно із прикладами.

Коментарі, репости та відмітки

У цьому випадку учасники мають написати коментар до посту, причому не кілька слів та емодзі, а щось серйозніше. Наприклад, таксі Bolt пропонує промокоди на поїздки. Умови участі: зробити репост у сторіз та тегнути акаунт компанії, написати коментар про пригоду мрії.

Конкурс коментарів в Інстаграм
Конкурс коментарів

За допомогою такого конкурсу компанія збільшує аудиторію та її активність, підвищує свою впізнаваність. А ще це чудова ідея для нового контенту.

Приклади відповідей на конкурсі в Інстаграм
Відповіді учасників конкурсу як ідея для окремого допису

До речі, Bolt часто влаштовує подібні активності й навіть має окремий розділ, присвячений їм.

Конкурси закріплені у вічних сторіз Інстаграм
Конкурси вартують того, щоб винести їх у вічні сторіз

Ще одна ідея для конкурсу коментарів: кожен учасник має написати, чому приз варто віддати йому, що він планує зробити з ним і таке інше. Переможця можна визначати з допомогою журі чи підрахунком голосів інших підписників. Так більше шансів, що приз опиниться в руках того, кому він справді потрібен.

Це може бути репост у сторіз або у свою стрічку.

Конкурс в Інстаграмі з подарунками
Приклад конкурсу з репостом

Фото та відео

Конкурси зі створенням користувацького контенту допомагають просувати бренд і підвищувати впізнаваність. Найбільш поширений варіант завдання: розмістити в обліковому записі фото або відео з продукцією компанії і тегнути її, поставити певний хештег.

Як-от, конкурс від магазину котячих дряпок, учасникам якого пропонується:

  • опублікувати в профілі фото із зображенням шкоди від котика й самого «героя»;
  • підписати цей допис певним чином;
  • додати брендований хештегом;
  • поширити свій пост у сторіз.

Переможця визначатимуть за допомогою голосування, але фіналістів обиратиме блогер із релевантною ЦА, який узяв участь у поширені допису.

Інформація про конкурс на сторінці невеликого блогера
Інформація про конкурс на сторінці невеликого блогера

Ще одна ідея — марафон сторіз. Учасники викладають фото свого, скажімо, сніданку з продукцією компанії, тегають її та додають підпис.

Мета конкурсу — зробити так, щоб про компанію дізналося більше людей, та збільшити продажі. Зважаючи на все, це вийшло: учасників було багато, і в період проведення марафону зросла кількість підписників.

Також можна провести конкурс відгуків із фотографіями чи відео. Позитивні відгуки покращать репутацію бренду та приведуть більше клієнтів.

Конкурс-гра

Різновид конкурсу, який трапляється рідше за попередні, але помітно сприяє зростанню залученості аудиторії. Учасники мають розгадати ребус, пройти квест, відповісти на складні питання тощо. Зазвичай завдання даються в профілі Інстаграм, але іноді потрібно перейти на сайт, додаток або ще кудись.

Приклад конкурсу із ребусом, присвяченого Новому року
Приклад конкурсу із ребусом, присвяченого Новому року

Також іноді трапляються конкурси-тести. Запитання розміщують на сайті, а в Інстаграм публікують дописи з описом умов та призів. Учасники можуть виграти бонуси від організатора або партнера.

Творчі завдання

Такі конкурси нечасто набирають багато відгуків, але ті, що є, варті докладених зусиль. Це може бути що завгодно: малюнок, пісня, танець, виріб тощо. Головне — спільна тема, що об’єднуватиме конкурсні роботи.

Скажімо, проєкт Let’s Shake Hands, мета якого — допомогти українським дітям повернутися до спокійного учнівського життя, до Дня ЗСУ оголосило Літературний конкурс на найкраще читання поетичного чи прозового твору.

Щоб узяти участь, потрібно:⠀

  • бути підписаним на акаунт проєкту;
  • записати відео читання патріотичної прози чи поезії тривалістю до однієї хвилини;
  • запис можна опублікувати в соцмережах, відмітивши акаунт проєкту, або ж надіслати організаторам у директ, щоб вони мали змогу запостити сторіз.

П’ятьох фіналістів обере жюрі, а трьох переможців — підписники через голосування. Призи дістануть ті, хто набере найбільше голосів.

Творчий конкурс в Інстаграм
Конкурс в Інстаграм молодих читців

Або ось ще один варіант від «Укрпошти» — конкурс на створення ескіза різдвяної поштової марки. Що цікаво: тут є вимоги до ескізу, але зовсім нічого ні про хештеги, відмітки в сторіз і… призи. Хоча ні. «Найкращий буде відтворено на новій поштовій марці. Залишаємо за собою право запропонувати авторам яскравих ідей публікацію їхніх ескізів на різдвяних конвертах та листівках» — йдеться в повідомленні перевізника. Напевно, це і є приз, який може зацікавити художників.

Конкурс малюнків в Інстаграмі
Конкурс ескізів від «Укрпошти»

Як провести конкурс в Інстаграм

Щоб конкурс пройшов успішно, важливо ретельно продумати всі кроки. Пропонуємо такий алгоритм.

Складання конкурсу

Насамперед визначте мету конкурсу та виберіть відповідний формат. Також проаналізуйте аудиторію, щоб зрозуміти, які умови будуть для неї привабливими.

Визначитеся із призом. Цінні речі на кшталт айфонів та макбуків — хороший магніт, але якщо приз далекий від вашої сфери діяльності, такий конкурс приверне в основному мисливців за вдачею. Найчастіше їм нецікавий контент, тож після закінчення конкурсу активність різко впаде. Тому ідеальний вибір — продукція компанії або сертифікат на покупку або послуги спеціаліста. Можна дати знижку як втішний приз.

Як варіант, великий приз може дістатися одному щасливчику, ще кілька людей дістануть продукцію компанії або партнерів. Якщо конкурс проводить блогер, який не надає послуг, варто запропонувати аудиторії те, що для неї, найімовірніше, є цінним.

Опис

Опис має бути складено так, щоб жодних питань не залишилося. Чітко вкажіть умови участі, спосіб визначення переможців, терміни проведення та призи. Обов’язково повідомте, чиїм коштом та в яких межах здійснюється доставляння.

Також вкажіть, хто не може брати участь: закриті облікові записи, профілі без фотографій або без підписників. Якщо конкурс локальний, попередьте, що забрати приз зможуть лише мешканці вашого міста.

Оформлення конкурсного допису

На картинці до публікації бажано показати приз та додати підпис зі словом «конкурс». Зображення має привертати увагу в стрічці.

Текстова частина складається із заголовка з оголошенням конкурсу, оферу та основного блоку. В офері міститься інформація про приз, а в основній частині — про умови та терміни проведення конкурсу в Інстаграм, обмеження та спосіб визначення переможців. Пропишіть усе максимально детально та чітко.

Просування

Про конкурс треба розповісти в сторіз: зробити підводку та дати посилання на допис. Варто періодично нагадувати про нього підписникам.

Репост в умовах участі або створення користувацького контенту сприяє безплатному просуванню конкурсу. Крім того, можна запустити таргетовану рекламу на цільову аудиторію. Спробуйте також налаштувати таргет на гостей свого чи конкурентного облікового запису в Інстаграм.

Для швидкого просування можна підібрати блогера з відповідною аудиторією. Якщо акаунт свіжий або має мало підписників, це може стати найкращим способом збільшити охоплення.

Підбивання підсумків

У призначений термін треба обрати переможця. Продовжувати конкурс або припиняти його достроково допустимо в крайніх випадках, бажано так не робити. Процес підбивання підсумків найкраще показати в прямому ефірі, зберегти запис та закріпити в актуальному. Якщо такої можливості немає, обов’язково запишіть процес на відео та викладіть у профілі. Відсутність прямого ефіру найчастіше спричиняє невдоволення.

Для вибору переможців випадковим способом є безліч сервісів, скажімо, Youtogift. Якщо вибирає журі, необхідно чітко довести зроблений вибір.

Попросіть переможця зробити фото або відеовідгук із призом — це стане гарною рекламою вашому бізнесу й переконає решту учасників у вашій чесності.

Помилки в проведенні конкурсів

Під час організації конкурсу важливо не припуститися помилок, через які є ризик не дістати бажані результати.

  • Оформлення. Конкурсний допис має виділятися: під час погляду на картинку має бути одразу зрозуміло, що проводиться конкурс. В іншому випадку велика ймовірність, що на публікацію не звернуть уваги, й учасників буде набагато менше від очікуваного.
  • Нагадування. Хтось із підписників може пропустити пост у стрічці, тому обов’язково треба розповісти про конкурс у сторіз і згодом нагадати ще.
  • Складність. Занадто складне завдання давати не варто. Наприклад, не всі можуть намалювати картину чи написати поему, тому кількість учасників таких конкурсів, швидше за все, буде незначною. Звісно, якщо не йдеться про спеціалізований акаунт, де зібралася саме така публіка.
  • Хештеги. Якщо учасники мають помічати публікації хештегом, то він має бути унікальним. Переконайтеся, що це так. Інакше буде складно зрозуміти, хто бере участь у конкурсі, а хто ні.
  • Умови. Обов’язково продумайте всі умови перед розміщенням допису, щоб не довелося редагувати. Нагадайте, що акаунти учасників мають бути відкритими — інакше ви не зможете побачити публікації учасників.
  • Визначення переможців. Важливо забезпечити прозорість підбиття підсумків. Дайте чіткі критерії, за якими журі робить вибір, проведіть прямий ефір або принаймні зробіть запис екрана з визначенням призерів. Якщо аудиторія почне сумніватися у вашій чесності, замість залучення клієнтів ви їх відштовхнете.
  • Приз. Нецікавий приз не збере багато охочих поборотися за нього. А якщо він не має стосунку до вашої компанії, то після закінчення конкурсу більшість аудиторії «відвалиться».
  • Умови одержання призу. Учасники мають розуміти, чи доставлять приз до іншого міста чи країни, і чиїм коштом. Буде багато невдоволення, якщо виявиться, що люди витратили час на конкурс, участь у якому для них не мала сенсу.
  • Терміни проведення. Конкурс зі створенням користувацького контенту користувача має йти мінімум днів п’ять. Так усі охочі встигнуть узяти участь. Сильно затягувати терміни не потрібно, бо підписники можуть втратити цікавість або відкласти на потім та забути.
  • Додаткові обставини. Коли складаєте конкурс, врахуйте різні чинники, зокрема актуальність завдання. Скажімо, якщо ви проводите конкурс перед початком літа, а від учасників чекаєте на фото з відкриттям купального сезону, є велика ймовірність, що багато хто ще не був на пляжі цього року.

Висновок

Конкурси в Інстаграмі відіграють істотну роль у просуванні акаунтів. Важливо вибрати відповідний формат і нічого не проґавити під час підготовки.

Якщо ви ведете бізнес онлайн, рекомендуємо автоматизувати процеси за допомогою SendPulse. Спробуйте чат-боти для Instagram, Telegram, Facebook, WhatsApp. Налаштовуйте успішні email, SMS та Viber розсилки через наші сервіси. Створюйте лендінги та мультипосилання в простому конструкторі. Використовуйте сервіс web push повідомлень та безоплатну CRM для маркетингу та продажів.

Дата публікації:

23 Грудня 2022
Анастасія Цапліна

Копірайтер із досвідом роботи маркетологом. Вивчаю нове у маркетингу, ділюся інформацією.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter