Шапка профілю в Інстаграм — це перше, що бачить користувач у вашому обліковому записі. За лічені секунди відвідувач розуміє, що це за сторінка та чи цікава вона йому, тому потрібно вміти коротко презентувати бренд і грамотно оформити опис профілю. У цій статті ми розглянемо основні моменти, яким потрібно приділити увагу, і розберемо їх на прикладах — влучних і не дуже.
Що таке шапка профілю Інстаграм
Шапка профілю, або біо — це невеликий блок над стрічкою користувача, куди можна додати аватар, нік, ім’я, опис діяльності, посилання та текст не довший 150 символів: емодзі, хештеги, згадки.
А це відображення шапки в десктопній версії:
Чому важливо її правильно зробити
Шапка профілю має відповідати декільком вимогам:
- Інформативність. Бренд легко знайти в пошуку Інстаграм за назвою або ключовим словам. Тематика каналу зрозуміла з опису. Також користувач може поставити запитання компанії через посилання в директ, месенджер або за номером телефону.
- Привабливість. Профіль та шапка відповідають критеріям єдиного оформлення. Опис та пости виділяються серед конкурентів.
- Надійність. Текст та аватар мусять показувати користувачам, що у вас законний бізнес і ви не займаєтеся шахрайством.
- Грамотність. Перевіряйте текст на помилки та дотримуйтесь правил написання постів.
Рекомендуємо до прочитання! Дізнайтесь про те, як розвивати Instagram:
Як оформити шапку профілю в Інстаграм
А тепер розглянемо елементи шапки та з’ясуємо, як правильно оформити обліковий запис.
Щоб оформити шапку, натисніть на сторінці облікового запису «Редагувати профіль».
Аватар
Перше, на що звертає увагу користувач, — це аватар. Його розмір становить 180х180 пікселів, тому не можна використовувати дрібні деталі. Зображення та текст має бути видно як у десктопній версії, так і в мобільній.
Якщо у вас особистий блог — додайте на аватар свій портрет, щоб користувач зрозумів, хто власник облікового запису і з ким він буде спілкуватися.
Якщо ж ідеться про бізнес-акаунт компанії — використовуйте зображення продукту або логотип. Так користувачі побачать айдентику та зрозуміють, що за бренд перед ними. Також ви можете додати фотографію амбасадора, представника компанії або картинку маскота.
Примітка. Логомарк — це значок логотипа, але без букв і цифр.
Нік та ім’я
У нік бажано включити ім’я бренду та ключові слова. Це допоможе користувачеві швидко знайти компанію або людину в пошуку Інстаграм.
Примітка. Нікнейм пишеться латиницею, тож намагайтеся уникати неоднозначності, якщо слово має звучати українською. Наприклад, буква «я» позначається декількома способами: «ya», «ja» або «ia». Через це користувачам може бути складно знайти вас у пошуку. Що робити: розкажіть їм, як правильно шукати компанію.
Тут показаний скріншот облікового запису, у назві якого використовується ключовий запит «банк» латиницею.
В описі можна вказати назву компанії, ключові слова про вашу діяльність або посилання на профілі представників бренду, як у прикладі нижче:
Також зауважте: у назві профілю зазначено продукт компанії — одяг. За цим ключовим запитом можна швидко знайти акаунт у пошуку.
Опис профілю в Інстаграм
Це інформація про бренд, яка допомагає користувачеві зрозуміти, на яку сторінку він перейшов. Розглянемо розділи, які можна додати до шапки профілю.
Різновид діяльності
Це короткий опис профілю в Інстаграм — чим займається компанія чи людина.
Нижче вказані категорії, які можна вибрати в налаштуваннях. Ви можете додати запропонований варіант із рекомендацій або використовувати пошук.
Презентація блогу або бренду
Це текст, у який можна додати до 150 символів.
Зауважте! Крім емодзі, у текст можна додавати також і хештеги та згадки на інші акаунти.
Якщо у вас особистий блог — розкажіть про свої інтереси, про себе та поділіться контактною інформацією або тим, що для вас наразі важливо.
А якщо ви ведете обліковий запис компанії — покажіть УТП, особливості продукту, додайте адресу та контакти, які, наприклад, можна винести в мультипосилання: сайт, соцмережі, відеоматеріали тощо.
Зауважте! Додаток Інстаграм приховує частину тексту, тому користувач побачить лише перші 123 символи, як у прикладі нижче. Враховуйте це, адже з додатка сторінка матиме інший вигляд.
Згадка
Це посилання на інший профіль — це може бути ваш сторонній проєкт, сторінка з акціями або обліковий запис представника компанії. Згадка пишеться через символ «@».
Нижче демонструємо варіант, як можна використовувати згадки в описі.
А це згадка в описі облікового запису компанії. Завдяки декільком профілям бренд зміг розділити різновиди діяльності: одяг для чоловіків, декоративна та доглядова косметика, вінтажні бутіки.
Хештег
Допомагає користувачам знаходити дописи за певною тематикою: брендовий запит, добірка, огляд, тег акції тощо. Наприклад, якщо у вас у стрічці є огляди книг — додайте тег, за яким користувач може переглянути відповідні пости.
Посилання
Це може бути мультипосилання, диплінк або URL, провідний сайт, месенджер, відеохостинг, маркетплейс і так далі.
Примітка. Диплінк — це гіперпосилання, яке перенаправляє користувача до конкретного розділу програми або сайту.
Також у прикладі вище зверніть увагу на шрифт. Про нього поговоримо далі.
Важливо! Використовуйте диплінк, якщо посилання веде на конкретну сторінку. URL з UTM-мітками повністю не входить у рядок і виглядає некрасиво.
Нижче приклад невдалого додавання посилання:
Якщо ви вказуєте тільки посилання на сайт або месенджер, користувачеві буде складно знайти іншу корисну інформацію. Тому ми рекомендуємо додавати мультипосилання.
Щоб створити мультипосилання, скористайтесь конструктором лендінгів у сервісі SendPulse. За п’ять хвилин ви зможете додати необхідну інформацію та опублікувати мобільний лендінг або посадкову сторінку.
Конструктор надає можливість працювати з текстом, кнопками, обкладинками, зображеннями, товарами, відеоматеріалами, варіантами оплати та FAQ. Також лендінг можна пов’язати з безплатною CRM, чат-ботами в месенджерах та email. У такий спосіб можна створити омніканальну систему на всіх етапах воронки продажів.
Заклик до дії
Додайте в шапку заклик до дії, щоб мотивувати користувачів йти з вами на контакт. Наприклад, «Забронюйте місце», «Запишіться на прийом», «Зв’яжіться з нами», «Підписуйтесь», «Беріть участь у розіграші».
Заклик до дії може бути й не містити посилання на зовнішні ресурси. У такому разі уточніть, що треба писати в директ.
Адреса компанії
Щоб додати адресу в описі, вам знадобиться бізнес-акаунт. На своїй сторінці натисніть «Редагувати профіль», потім перейдіть до розділу «Способи зв’язку» та виберіть «Адреса компанії».
Примітка. Після введення даних обов’язково відмітьте «Показати контактну інформацію» — й адреса з’явиться на сторінці.
Перед вами відкриється вікно, куди можна ввести точну адресу, а також вказати індекс та місто.
Зауважте, що адреса, доданау такий спосіб, відображається лише в застосунку. Користувачі, які потраплять на вашу сторінку з вебверсії, її не побачать.
Важливо! Адреса працює як посилання. Коли користувач на нього натисне, відкриється мапа, на якій він може подивитися розташування магазину або офісу компанії.
Контакти
Інформацію про контакти можна додати в налаштуваннях. Варіантів багато. Ви можете вказати номер телефону, email, SMS, посилання на WhatsApp.
Важливо! Контакти відображаються в програмі на смартфоні у вигляді кнопок.
Далі наведемо кілька прикладів, як виглядають різновиди контактів в обліковому записі.
Номер телефону та email:
Лише номер телефону:
SMS — на телефон або в месенджер:
Варіант контактної інформації з email:
Примітка. Meta запустила нові продукти, наприклад, у додатку Instagram з’явилася кнопка «WhatsApp», яка перенаправляє клієнта в месенджер, щоб він міг поставити запитання менеджеру або почати спілкування з чат-ботом.
Додати номер телефону та посилання на бізнес-акаунт WhatsApp можна в розділі «Способи зв’язку», про який ми вже згадували вище:
Далі — підключить обліковий запис WhatsApp Business:
Кнопки
До опису можна додати кілька кнопок: «Дивитися магазин», «Замовити їжу», «Забронювати» або «Зарезервувати».
У бізнес-акаунті ви можете створити інтернет-магазин із товарами. Для цього перейдіть до «Налаштування» та зайдіть у розділ «Компанія». Внизу сторінки буде посилання «Налаштувати Instagram Shopping».
Instagram Shopping — це набір функцій, які дозволяють користувачеві робити покупки через програму. Ви можете налаштувати інтернет-магазин із картками товарів та переводити передплатника на сайт або онлайн-касу. Також у постах можна поставити відмітку на продукт, щоб клієнт міг докладніше його вивчити.
Нижче — приклад відображення кнопки на магазин:
У налаштуваннях шапки можна вибрати інші кнопки дії, про які ми говорили вище. За їхньою допомогою ви перенаправляєте користувача на партнерський сервіс, де клієнт замовляє їжу або бронює місце.
Це приклад кнопок дії на обліковому записі:
У сервісі SendPulse є чат-бот для Instagram. Коли користувач натискає на кнопку «Написати», він починає спілкування в директ із чат-ботом. Бот допоможе розвантажити техпідтримку та автоматизувати процес спілкування з клієнтом, проконсультувати користувача щодо всіх товарів, інформувати клієнта про нові акції та надходження та відправити посилання на оплату рахунку.
Рекомендуємо до прочитання! Дізнайтесь, як налаштувати чат-бот в Інстаграмі.
Секрети та лайфхаки для гарної шапки
Прикрасити шапку в Instagram можна за допомогою додаткових сервісів. Розглянемо варіанти креативних рішень.
Змінити шрифт
Щоб створити цікавий текст — змініть шрифт за допомогою таких інструментів.
Сервісів — Piliapp, Fonts For Instagram, LingoJam тощо.
Додатків — I Fonts — Cool & Stylish Fonts for Instagram або UNFOLD.
Наприклад, додаток Fonts Art допомагає підключити клавіатуру з готовими шрифтами та поміняти текст безпосередньо в додатку Інстаграм.
Telegram-ботів — @TextMagicBot.
Це варіант застосування декоративних шрифтів в описі:
Примітка. Не зловживайте декоративними шрифтами. Ними можна виділити назву або менш важливу інформацію, але для важливих описів використовуйте лише лаконічний та зрозумілий шрифт.
На жаль, кириличних шрифтів у таких сервісах та застосунках значно менше, ніж латини. Що ви й бачили на прикладах вище.
Додати символи
Щоб додати символи, можна використовувати таблицю Юнікоду, наприклад, у Windows через Microsoft Word. Або використовувати онлайн-ресурс — Cool Symbol.
Примітка. Юнікод — це стандарт, у якому прописані коди для письмових знаків різних мов світу, а також символів, емотиконів та піктограм. Наприклад, U+1F320 — це не просто набір букв, цифр та знаків, а юнікод-символ метеориту.
Виберіть символ, що сподобався, скопіюйте його та додайте в опис.
Змінити міжрядковий інтервал
Сервіс Apps4Life допоможе вам розбити опис на акуратні рядки, додавши міжрядковий інтервал.
Примітка. Також ви можете завантажити програму й користуватися сервісом зі смартфона. Послуга платна.
Хороші та погані приклади оформлення шапок профілю
У цьому розділі розглянемо хороші та погані варіанти оформлення профілю.
Гарний приклад — музичний хаб.
На початку увагу привертає яскравий логотип у патріотичних кольорах. У описі вказані переваги і сфера діяльності компанії, зазначено про благодійність та міститься заклик до дії — записатися на урок можна за посиланням нижче. Також вказано місто й район, де розташована компанія.
Поганий приклад — фабрика з виготовлення взуття зі шкіри.
Аватар — світлі літери на світлому тлі, а також досить дрібні елементи, які складно розібрати. Дві третини опису присвячені патріотичній позиції, а не сфері діяльності компанії. Немає посилання на сайт і кнопки з контактами.
Хороший приклад — магазин товарів для котів та собак.
Назва профілю містить частинку «pet» — це одразу дає зрозуміти, що йдеться про хатніх улюбленців. Вдалий логотип, який також дає вказує, про що ця сторінка. Приємний бонус — промокод на знижку 25%. Далі — мультипосилання і кнопка на маркетплейс.
Поганий приклад — магазин дитячих колясок.
Невиразний аватар — багато маленьких різнокольорових елементів залишають враження неохайності. Про це ж свідчить і помилка в описі — «лучшЫми» замість «лучшИми». Майже всі слова написані капслоком — це зайве. А ось кнопки з контактами або можливості придбати товар навпаки не вистачає.
Зверніть увагу! Писати ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ в інтернеті означає кричати. Якщо ви хочете підкреслити свою думку або звернути увагу на щось, використовуйте інші інструменти форматування тексту та засоби виразності, про які ми розповіли вище.
Гарний приклад — пансіонат для пацієнтів, які потребують догляду.
Простий логотип на нейтральному тлі. Вибрана категорія — будинок для літніх людей та людей з особливими потребами. Зазначені головні переваги. Є посилання на сайт, геомітка з адресою та кнопки зв’язку. Доречні емодзі, приємні корпоративні кольори.
Поганий приклад — міський екопростір для творчих людей.
Влучний аватар і назва, але опис невиразний. З нього не зрозуміло, про що йдеться й де взагалі він є.
З власного досвіду редакція знає, що насправді це дійсно унікальне місце: гектар паркової зони в київському гідропарку з різноманітними локаціями для здорового дозвілля та відпочинку. Тут є будиночки на деревах, які можна зняти в оренду на кілька годин або ніч. На території розташовано кілька ресторанів, які готують вегетаріанські страви. Зона вільна від алкоголю та тютюну. Натомість тут є простір, де відбуваються семінари з йоги, творчі майстер-класи та читають лекції тощо. «Шпаківня» працює в теплу пору року й за певним графіком, а в холодну — її «батьки» запрошують друзів приєднатися до них у подорожі в Дахаб.
Майже нічого з цього в описі не відображено. Навіть «фішка» — будиночки на деревах — йдуть аж передостанніми в списку. А останньою — подорож у Дахаб, про яку доцільніше було б зробити окремий акаунт. До речі, на момент написання статті вказане посилання не працювало — щоразу видає сторінку 404.
Висновок
У цій статті ми розглянули оформлення шапки профілю та з’ясували, які ключові моменти приваблюють увага користувача:
- На аватарі має бути ваше обличчя або бренд: логотип, логомарк, зображення продукту. Бажано на нейтральному тлі.
- Логін включає в себе назву бренду або ключове слово.
- Ім’я відображає рід діяльності або суть проєкту для компанії. Якщо у вас особистий бренд — використовуйте ім’я та прізвище з додаванням ключового запиту.
- Опис — це презентації бренду. Ви можете розповісти про себе, свої інтереси або УТП компанії. Обов’язково діліть текст на рядки й додайте емодзі там, де це доречно.
- Заклик до дії допомагає людям зрозуміти, що ви від них хочете. Не забувайте додавати його до опису.
- Контакти та посилання — розмістіть контактну інформацію в мультипосиланні, а номери телефонів та email додайте в кнопку «Контакти».
- Якщо у вас велика кількість продукції — підключіть інтернет-магазин у додатку.
- Хештеги та згадки. Якщо у вас є суміжні проєкти або унікальні теги — обов’язково розкажіть про це передплатникам.
Створюйте мультипосилання в сервісі SendPulse, а також використовуйте інші наші інструменти: додавайте безоплатну CRM, відправляйте email, Viber, SMS розсилки, підключайте push-сповіщення, а також налаштовуйте чат-боти в Instagram, Facebook Messenger, Telegram та WhatsApp! А якщо у вас є онлайн-школа або ви плануєте її створити, спробуйте платформу онлайн-курсів.