Як просувати сайт посиланнями? Чи можна їх купити та наскільки це необхідно? Як отримати посилання з топового ЗМІ безплатно? У цій статті відповімо на всі запитання. Розкажемо, що таке зовнішня розкрутка, а також дамо покроковий план збільшення посилальної маси.
Вміст:
- Короткий глосарій
- Що таке лінкбілдинг
- Як працює лінкбілдинг
- Які типи посилань бувають
- Методи лінкбілдингу
- Зв’язок лінкбілдингу з контент-маркетингом
- Інструменти для аналізу маси посилань
- Просування контенту в лінкбілдингу
- Помилки в лінкбілдингу і як їх уникнути
- Покроковий план створення стратегії лінкбілдингу
- Висновки
Короткий глосарій
Для початку пояснимо значення термінів, які використовуємо у статті:
- Посилання, URL, беклінк — гіперпосилання, яке веде на потрібний сайт. У контексті лінкбілдингу забезпечує перехід з іншого вебресурсу на ваш.
- Донор — сайт, який розміщує посилання на ваш ресурс.
- Акцептор — ваш сайт, на який посилається донор.
- Якірний текст, анкор — клікабельний текст посилання. Наприклад, «дізнайтеся більше» або «купити взуття».
- Спам — посилання низької якості з ненадійних донорів. Тут — штучні спроби збільшити кількість посилань на акцептор.
- Посилальний профіль — сукупність усіх URL-адрес, що формує авторитетність сайту з погляду пошукових систем.
Що таке лінкбілдинг
Лінкбілдинг — це набір стратегій оптимізації пошукових систем. Мета — створити мережу посилань на сторінку, щоб підвищити авторитет ресурсу і збільшити трафік. Тобто щоб на ваш сайт посилалися відомі тематичні ресурси. Для Google це буде підтвердженням, що ваш проєкт авторитетний і заслуговує на довіру, тому його можна перенести на високі позиції у пошуковій видачі. Користь очевидна: більше відвідувачів і вища конверсія.
За інформацією маркетингового агентства Editorial.Link, 47,8% спеціалістів з просування вважають лінкбілдинг найскладнішою, але важливою частиною SEO-стратегії. До речі, у попередньому речення є URL, яке веде на джерело інформації та приносить йому користь. Це і є частина просування: портал створив цінну інформацію і завдяки цьому покращив посилальну масу.
Посилання — один з основних інструментів, за допомогою якого алгоритми пошукових систем визначають релевантність сторінки сайту. Формула проста: більше якісних посилань — вища цінність сторінки акцептора.
За логікою Google та інших пошукових систем, сайт повинен нарощувати масу посилань природно: наприклад, за допомогою незалежних оглядів, коментарів користувачів. Наскільки це ефективно, і чи потрібно «допомагати» процесу, розглянемо далі.
Як працює лінкбілдинг
Щоб визначити авторитетність й релевантність сайтів, пошукова система використовує складні алгоритми. Посилання відіграють одну з ключових ролей у цьому процесі. Коли один сайт посилається на інший, пошукова система сприймає це як рекомендацію. Умовно, що більше подібних «рекомендацій» отримує акцептор, то корисніший він для користувачів. Це так, але насправді результат залежить від комплексу дій: наприклад, внутрішньої оптимізації та регулярного наповнення. Тому не варто сприймати лінкбілдинг у SEO як чарівну паличку.
Не всі посилання однакові, тому результат кожного беклінку відрізняється. Проведемо аналогію. Уявіть, що ваш сайт — це будинок. До нього ведуть швидкісне міжнародне шосе та ґрунтова дорога. Посилання з авторитетного донора — це і є шосе. Її добре сприйме пошуковик, і вона приведе багато нових відвідувачів. Беклінк з маловідомого сайту — це ґрунтова доріжка. Результат від неї незначний. Розглянемо чинники, які визначають користь кожного посилання:
- Популярність донора, який посилається на вашу сторінку. Чим вища, тим краще. Наприклад, Вікіпедія в першій трійці за тисячами запитів завдяки тому, що на неї посилається безліч ресурсів: від топових ЗМІ до інформаційних порталів.
- Тематика донора. Чим ближча до вашої сторінки, тим краще. Скажімо, якщо ви просуваєте інтернет-магазин взуття, посилання з блогу про моду буде кориснішим, ніж з порталу про рибалку.
- Текст посилання. Значення має, які слова супроводжують URL. «Магазин взуття» краще, ніж «натисніть сюди». Але це відносно, тому що забагато URL-адрес з ключовими словами сигналізують Google, що це спам.
- Контент акцептора. Якщо користувач переходить за посиланням з анкором «купити взуття», він повинен потрапити на сторінку, де дійсно можна вибрати й замовити пару.
Отже, якість посилання має першорядне значення. А що до кількості? Краще дістати кілька сильних беклінків, ніж масово накручувати другорядні та малозначні.
Важливо: на вашому сайті мають бути як вхідні посилання, так і вихідні:
- Вхідні — це беклінки, яку ми розглядаємо у цій статті. Вони є основним чинником ранжирування.
- Вихідні — це посилання на ваш сайт, які ведуть на інші ресурси. Вони показують пошуковикам, що ваш ресурс є частиною інфопростору і пов’язаний з іншими сайтами. Але водночас вам теж потрібно посилатися на якісні, перевірені та релевантні джерела.
Які типи посилань бувають
Є різні види посилань. Вміючи їх класифікувати, ви зможете ефективніше побудувати стратегію лінкбілдингу.
За типом анкору
Анкорні посилання. Як анкорний текст використовують ключове слово або пошуковий запит. Наприклад, «кава» або «купити каву у Тернополі». Такі URL повідомляють користувачів та пошукові системи, на яку сторінку ведуть. Варіант анкорного посилання — брендове. Якорем у цьому разі є назва компанії чи товару.
Безанкорні посилання. Тут замість ключових слів використовують слова-покажчики: «докладніше», «тут» тощо. Важливо, щоб навколо якірного тексту був якісний супровідний контент. Наприклад: «Більше про вибір кави перед покупкою ви дізнаєтесь на цій сторінці».
Посилання-зображення. У цьому випадку URL «вшита» в картинку. Клацаючи на неї, користувач переходить на іншу сторінку.
За місцем розміщення
У контенті. Ці посилання розміщують у тексті статті чи будь-якій іншій публікації. Вони найбільш цінні, тому що приносять цільовий трафік: якщо користувач клікнув, значить, зацікавився.
У футері чи сайдбарі. URL, розміщені у «підвалі» або бічній частині сайту. Добре індексуються пошуковими системами, але дають мізерно мало трафіку.
У користувацькому контенті. Це посилання, розміщені в публікаціях та коментарях у соціальних мережах, на форумах, сайтах відгуків.
За атрибутом rel
Dofollow посилання. Передають «вагу» вашому сайту, допомагаючи йому піднятися в рейтингу. Більшість посилань за замовчуванням є dofollow.
Nofollow. Ці URL-адреси не передають «вагу» акцептору. Їх використовують, наприклад, у коментарях або на форумах, щоб запобігти спаму.
За методом отримання
Природні: ті, про які ви не просите. Це ідеальний лінкбілдинг SEO з погляду пошукових систем. Умовний приклад: журналіст пише статтю про вибір кави, знаходить цікаву інформацію на вашому сайті та дає на неї посилання у своїй публікації. Звісно, досягти цього складно. Будемо відвертими: отримувати природні URL-адреси зазвичай можуть тільки великі бренди, які уважно стежать за дотриманням авторських прав на свій контент.
Опубліковані за запитом. Ці URL-адреси дуже схожі на природні. Але отримано їх після домовленості з донором. Умовний приклад: ви дали коментар журналісту, але попросили натомість залишити посилання на ваш сайт у статті. Або запропонували адміністратору порталу написати взаємні огляди із посиланнями.
Створені користувачами. Це згадані вище URL, залишені у коментарях та постах. Раніше вони були досить цінними для отримання трафіку та просування. Але масові штучні накрутки посилальної маси нівелювали це. Отримувати такі посилання найдешевше. Тому пошукові системи «підозріло» ставляться до сайту, на який за короткий період послалися сотні або навіть тисячі користувачів форумів чи соцмереж.
Методи лінкбілдингу
Природне нарощування беклінків — це щось із розряду фантастики. Найчастіше процес треба стимулювати. Підходи до посилального просування не змінюються, тому методи лінкбілдингу 2024 такі ж, як були рік чи п’ять років тому. Умовно їх можна розділити на білі, сірі та чорні — залежно від ефективності та можливих наслідків.
Білі методи лінкбілдингу
Це найбільш етичне та безпечне нарощування маси посилань. Ваше завдання — отримувати природні та корисні посилання на сайт, які приведуть нових користувачів та сподобаються пошуковим системам. Для цього:
- Публікуйте гостьові матеріали. Напишіть експертні статті для інших сайтів. Публікуйте їх безкоштовно за умови, що в матеріалі залишиться активне посилання на ваш проєкт. Це ситуація win-win: портал отримує унікальний контент, а ви — якісний URL.
- Домовляйтесь з бізнес-партнерами про взаємне розміщення посилань. Наприклад, створіть у футері розділ «Наші партнери» та опублікуйте URL, що ведуть на їхні сайти.
- Створюйте якісний контент для сайту. Корисні статті, дослідження, інфографіка чи відеоматеріали самі приваблюють посилання. Люди діляться таким контентом, ЗМІ цитують його, і це призводить до появи природних URL-адрес.
- Беріть участь у галузевих заходах. Публікуйте матеріали у ЗМІ, виступайте на конференціях. Це забезпечить згадки про вас та ваш проєкт у медіа та у професійних каталогах.
- Розвивайте аутрич та крауд-маркетинг. Аутрич — це коли ви самі зв’язуєтесь з власниками сайтів і домовляєтесь про розміщення посилання. Крауд-маркетинг — це стратегія розміщення посилань на ваш сайт у місцях, де активно спілкується цільова аудиторія.
Білі методи складні: на них потрібно багато часу та зусиль. Іноді доводиться довго чекати на результат. Але вони приносять довгострокові результати та мінімізують ризики.
Не можна заперечувати реальність: значну частину «білих» посилань доводиться купувати. Тематичні портали та ЗМІ навіть публікують відкриті прайси на розміщення матеріалів із беклінками. Також у цій ринковій ніші активно працюють посередники. Ось ціни на публікації від однієї з таких компаній.
Але покупка URL — нехай навіть на якісних, популярних порталах — не має бути єдиним методом нарощування.
Сірі методи лінкбілдингу
На відміну від білого, сірий лінкбілдинг балансує між легальним нарощуванням маси посилань і забороненими методами. З одного боку, це працює, а з іншого, завжди є ризик потрапити під санкції пошукових систем. До таких «напівлегальних» методів належать:
- Покупка посилань на біржах. Це поширена практика: ви формуєте бюджет, система підшукує тематичні майданчики, і вони публікують URL-адресу на потрібні вам сторінки. Цей метод може спрацювати. Але пошукові системи активно борються із покупними посиланнями. Якщо вони виявлять, що ваша посилальна маса сформована неприродно, проєкт впаде у видачі.
- Розміщення беклінків на форумах та в коментарях. Вище ми вже говорили, що цей метод втратив ефективність. Може спрацювати лише точково й у контексті крауд-маркетингу. Наприклад, у топіці на Quora, присвяченому ремонту, ви можете запропонувати свою експертну думку про вибір матеріалів, і згадати свій сайт як джерело додаткових корисних порад.
Сірі методи мають право на життя, але тільки в дуже обмежених обсягах.
Чорні методи лінкбілдингу
Йдеться про методи, які грубо порушують правила пошукових систем і загрожують не просто зниженням у видачі, а повним баном. Категорично заборонені:
- Ферми посилань — мережі сайтів, створених виключно для обміну беклінками. Сучасні алгоритми пошукових систем легко розпізнають такі схеми та автоматично карають усіх учасників.
- Спам та автоматичне створення посилань. Масова генерація URL з використанням програм-ботів призводить до швидкого падіння довіри до вашого сайту та, природно, до санкцій.
- Клоакінг та приховані посилання. Це спроби обдурити пошукові системи, розміщуючи URL, невидимі для користувачів. Такі дії практично гарантовано ведуть до санкцій.
Якщо ваш сайт потрапить під фільтри або санкції пошукових систем через використання чорних методів, відновлення позицій може тривати місяці або роки.
Як перевірити профільний профіль сайту
Щоб уникнути проблем і виявити слабкі місця у своїй стратегії лінкбілдингу, регулярно перевіряйте існуючий профіль. Це можна зробити за допомогою інструментів: наприклад, Ahrefs або Google Search Console. Як зрозуміти, що профіль посилання ефективний:
- більшість посилань — з якісних авторитетних ресурсів;
- багато унікальних доменів-донорів;
- рівномірно використовуються різні види анкорів;
- кількість dofollow-посилань більша, ніж nofollow;
- низький показник Spam Score;
- відсутність різких стрибків у прирості посилань;
- більшість URL — з сайтів зі схожою тематикою;
- посилання різних форматів, та розміщені у різних місцях.
Навіщо моніторити профіль посилання? Очевидна відповідь – для контролю ефективності просування. Але є ще один фактор: ви зможете вчасно виявити проблеми, поки вони ще не призвели до санкцій пошукових систем.
Зв’язок лінкбілдингу з контент-маркетингом
Лінкбілдинг та контент-маркетинг — дві сторони однієї медалі. Вони тісно пов’язані та взаємодоповнювані.
Контент-маркетинг базується на створенні цінного та цікавого вмісту для сторінок сайту. Лінкбілдинг у цьому контексті — це спосіб зробити контент більш помітним та доступним для широкої аудиторії.
Завдання власника сайту — ініціювати створення матеріалів, які розв’язують проблеми аудиторії, відповідають на запити користувачів, надають цінну та унікальну інформацію. Такий контент стає привабливим не тільки для цільової аудиторії сайту, але й інших ресурсів. В результаті вони частково використовують інформацію та посилаються на неї.
Наприклад, якщо ви провели дослідження, одержали унікальні дані й поділилися інформацією у своєму блозі, це може викликати інтерес у галузевих ЗМІ та блогів. Вони захочуть вказати дані у своїх матеріалах та залишать посилання на джерело. У такому разі контент є основою для природного «білого» лінкбілдингу.
Прочитайте нашу статтю про те, які завдання розв’язує користувацький контент: вона допоможе вам розставити пріоритети.
Який контент найефективніший
Успіх можуть принести різні варіанти контенту: це залежить від вашої ніші та цільової аудиторії. Ось кілька прикладів.
Статті
Корисні матеріали: поради, посібники, чек-листи, кейси, унікальний досвід — залучають читачів та стають посилальним активом. Наприклад, ця стаття містить багато корисної інформації для початківців та людей, які хочуть освоїти основи SEO. Вони можуть ділитися беклінками на неї у своїх профілях соцмереж та блогах, збільшуючи посилальну масу сайту.
Звіти, дослідження
Якщо у вас є можливість отримати унікальні дані, це підкреслює вашу експертність і «автоматично» виділяє контент на тлі конкурентів. Наприклад, аналітичний звіт про стан ринку нерухомості згадають десятки профільних ЗМІ та блогів.
Інфографіка
Унікальна візуалізація допомагає подати складну інформацію у привабливому, зручному та зрозумілому форматі. У такому вигляді її із задоволенням постять у соціальних мережах і згадують у публікаціях для ЗМІ. Ваше завдання — прописати у правилах обов’язкове посилання на ваш сайт у картинці або підпис до неї.
Наприклад, інфографіку на сайті компанії Demand Metric, присвячену дослідженню ефективності контент-маркетингу, поширили майже 10 тисяч користувачів соцмереж.
Контент не лише приваблює природні посилання, а й посилює активну лінкбілдинг-кампанію. Коли у вас є якісні матеріали, стає легше домовлятися про гостьові пости, співпрацю з блогерами або розміщення на сторонніх сайтах.
Рекомендуємо почитати: «Сторітелінг: приклади, поради та ідеї для різних ніш».
Інструменти для аналізу маси посилань
Для оцінки якості та кількості зворотних посилань, виявлення проблем, визначення стратегії розвитку посилального профілю дуже важливо використовувати спеціальні інструменти. На ринку чимало рішень. Ми розглянемо три найпопулярніші.
Ahrefs
Це один з найвідоміших і найпотужніших інструментів для аналізу маси посилань. За допомогою нього можна отримати таку інформацію:
- загальна кількість посилань, домени, що посилаються, IP-адреси;
- Domain Rating і URL Rating доменів і сторінок, що посилаються, тип посилань , анкори;
- список сторінок та доменів, що посилаються на ваш сайт;
- порівняння посилального профілю з конкурентами, виявлення їхньої стратегії лінкбілдингу;
- наочні графіки та діаграми для аналізу динаміки посилального профілю.
Плюси Ahrefs: обширна база даних, глибокий аналіз профілю, зручний інтерфейс і наочна візуалізація даних, потужні інструменти для аналізу конкурентів.
Мінус: висока вартість передплати — від $129 на місяць.
Serpstat
Це багатофункціональний SEO інструмент, який також надає можливості для аналізу посилальної маси. Його функціонал забезпечує:
- аналіз зворотних посилань: кількості доменів, анкорів, типів URL;
- вивчення посилального профілю конкурентів порівняння зі своїм проєктом;
- моніторинг беклінків — відстеження нових та втрачених;
- пошук потенційних донорів розміщення посилань.
Переваги Serpstat. Зручний інтерфейс та багатофункціональність: на порталі є інструменти для аналізу ключових слів, позицій сайту, аудиторії.
Недоліки. База даних посилань менша, ніж в Ahrefs
SE Ranking
Це ще один комплексний SEO-інструмент з функціями аналізу маси посилань. Він дозволяє:
- Перевіряти зворотні посилання: кількість доменів, що посилаються, анкори, типи URL, DR доменів.
- Аналізувати посилальний профіль конкурентів і порівнювати його з масою посилань власного сайту.
- Відстежувати позиції сайту за ключовими словами у пошукових системах;
- Проводити SEO-аудит сайту: виявляти технічні помилки та проблеми з оптимізацією.
Плюси SE Ranking: доступна ціна, широкий функціонал для SEO-аналізу, зручний інтерфейс.
Мінуси: база даних посилань менша, ніж в Ahrefs
Який інструмент вибрати?
Якщо вам потрібен максимально повний і глибокий аналіз маси посилань, то Ahrefs — найкращий вибір. Якщо ви шукаєте більш доступний варіант з гарним функціоналом, то Serpstat або SE Ranking стануть чудовою альтернативою.
Читайте також:
- «Лід-форма для сайту: що це, як налаштувати та зібрати максимум лідів на прикладах»;
- «Маркетингові стратегії бізнесу»;
- «35 українських сервісів для бізнесу, які точно стануть у пригоді»;
- «Техніки та схеми продажу інфопродуктів».
Просування контенту в лінкбілдингу
Створення якісного контенту — лише перший крок на шляху до успішного лінкбілдингу. Простіше кажучи, щоб отримати зворотні посилання, потрібно просувати свої матеріали та привертати до них увагу потенційних донорів. Розглянемо кілька ефективних способів просування контенту.
Email-маркетинг для лінкбілдингу
Електронні розсилки залишаються потужним інструментом прямого спілкування з цільової аудиторією. Ось як можна використовувати їх для залучення донорів:
- Розсилайте пропозиції. Налаштуйте за допомогою SendPulse персоналізовані email-кампанії, щоб пропонувати умови розміщення ваших статей на майданчиках потенційних партнерів. Зручні шаблони та можливість сегментації списків контактів роблять процес максимально ефективним.
- Повідомляйте підписникам про новий вміст. Створюйте регулярні розсилки з анонсами нового контенту. Вони привертатимуть увагу до вашого сайту. Інтегровані інструменти аналітики допоможуть відстежувати ефективність таких розсилок та покращувати їх у майбутньому.
Лендинги
Створення посадкових сторінок з унікальним контентом суттєво збільшує шанси на отримання беклінків. Використовуючи конструктор сайтів SendPulse, виберіть потрібний шаблон, внесіть прості налаштування та розробіть лендинг із корисним, цікавим чи вірусним контентом. Це можуть бути дослідження, гайди, інфографіка чи інтерактивні елементи.
Просувайте лендинг за допомогою контекстної реклами та розсилок. Об’єднуйте можливості. За допомогою SendPulse ви можете налаштувати збір даних відвідувачів лендингів та автоматичні email-розсилки для подальшої взаємодії. Наприклад, пропонуйте ексклюзивний контент на посадковій сторінці в обмін на заповнення форми підписки.
Чат-боти
Автоматизовані чат-боти — сучасне рішення для збільшення залучення користувачів та автоматизації взаємодії з цільовою аудиторією.
Залежно від налаштованих алгоритмів, чат-боти підтримують діалог з користувачами, пропонують релевантний контент і навіть збирають зворотний зв’язок. Наприклад, бот може запропонувати співрозмовникам розмістити посилання на вашу статтю в обмін на корисний бонус або доступ до додаткових матеріалів.
Для розробки чат-бота не потрібно наймати програміста. SendPulse пропонує зручний інструмент для самостійного налаштування алгоритмів комунікації. Розібратися з ним зможе навіть новачок: достатньо вибирати необхідні рішення та встановлювати логічні зв’язки між блоками. Готовий бот можна інтегрувати в Telegram, Instagram, WhatsApp, Viber або Facebook Messenger.
Комплексні рішення
Використовуйте просування контенту в соціальних мережах та публікуйте статті на авторитетних майданчиках. Ці дії, а також кросплатформове просування через email, лендинги та чат-боти створюють цілісну стратегію. Вона охоплює різні канали та збільшує шанси на успішний лінкбілдинг.
Помилки в лінкбілдингу і як їх уникнути
Лінкбілдинг — складний процес, і навіть досвідчені SEO-фахівці можуть припускатися помилок. Буває, що ціна їх досить висока — падіння позицій сайту або виключення з видачі. Розкажемо, як своєчасно виявити поширені проблеми, і що робити задля їх вирішення.
Низькоякісні сайти-донори
Проблема. Розміщення посилань на сайтах з низьким авторитетом, спамних ресурсах, сайтах із нерелевантною тематикою практично гарантовано нашкодить вашому сайту. Пошуковики розцінюють такі URL-адреси як спробу маніпуляції результатами видачі.
Рішення. Ретельно аналізуйте кожного донора за допомогою інструментів, які ми згадували вище. Звертайте увагу на показники Domain Rating (DR) та Spam Score, а також трафік. Співпрацюйте лише з проєктами релевантної тематики, які публікують якісний контент. Віддавайте перевагу якості, а не кількості: краще мати кілька посилань з авторитетних ресурсів, ніж сотні беклінків з сумнівних сайтів.
Надмірне використання оптимізованих анкорів
Проблема. Використання анкорів лише з ключовими словами. Такий посильний профіль сайту виглядає неприродно і може викликати підозри у пошукових систем.
Рішення. Комбінуйте оптимізовані анкори з брендовими, безанкорними посиланнями та анкорами загальної тематики. Прагніть природності: якірні слова повинні органічно вписуватися в текст і відповідати контенту сторінки, на яку ведуть. Намагайтеся не використовувати той самий текст анкору занадто часто.
Ігнорування аналізу конкурентів
Проблема. Не знаючи, які посилання використовують ваші конкуренти, ви не зможете розробити ефективну стратегію лінкбілдингу.
Рішення. Аналізуйте посилальний профіль конкурентних сайтів: виявляйте основні джерела беклінків, типи URL, анкори. Використовуйте отриману інформацію для пошуку нових можливостей.
Несумлінна конкуренція
Проблема. Конкурент замовляє чорний лінкбілдинг на ваш сайт, і він швидко втрачає позиції. Моніторинг дозволяє це виявити ще ранніх етапах.
Рішення. Ось простий чек-лист:
- Зв’яжіться з власниками сайтів та попросіть видалити посилання. Щоправда, метод працює погано, адже більшість таких ресурсів — спамні.
- Використовуйте Disavow Tool від Google — інструмент для відхилення небажаних посилань. Щоправда, більшість SEO-фахівців називає його малоефективним.
- Напишіть у підтримку Google повідомлення про недобросовісну конкуренцію.
- Найважливіше — продовжуйте нарощувати якісний профіль, щоб «перебити» негативний вплив спамних посилань.
Інші поширені помилки
Є ще кілька проблем, яких краще не допускати:
- купівля посилань на неперевірених сайтах;
- безсистемний обмін беклінками;
- неприродно швидке зростання маси посилань.
Загальні рішення:
- Розробляйте комплексну стратегію лінкбілдингу. Визначайте цілі, аналізуйте конкурентів, вибирайте релевантні сайти-донори, створюйте якісний контент.
- Слідкуйте за якістю посилань. Регулярно аналізуйте свій посилальний профіль і позбавляйтеся неякісних беклінків.
- Будьте терплячими. Лінкбілдинг — це довгостроковий процес, який вимагає часу та зусиль.
Покроковий план створення стратегії лінкбілдингу
Ви вже переконалися, що лінкбілдинг далекий від хаотичного розташування посилань на перших-ліпших сайтах. Це стратегія, яку потрібно чітко планувати та послідовно виконувати. Даємо вам покроковий план, який допоможе втілити ефективну практику просування сайту.
1. Визначте цілі та виберіть ключові слова
Спочатку чітко визначте, чого ви хочете досягти. Цілі та рішення можуть бути приблизно такими:
- Підвищити позиції сайту у пошуковій видачі. У такому разі визначте список ключових слів, за якими просуватимете сайт через зовнішні посилання. При цьому треба уникати канібалізації й не оптимізувати кілька сторінок під той самий ключовий запит.
- Збільшення органічного трафіку. Дослідіть цільову аудиторію та складіть список сайтів, які відвідують ваші потенційні користувачі.
- Підвищення впізнаваності бренду. Зосередьтесь на отриманні беклінків з авторитетних сайтів із дуже великою аудиторією.
Рекомендуємо прочитати: «Як скласти портрет клієнта та де брати дані».
2. Проаналізуйте конкурентів та складіть список цільових сайтів
За допомогою інструментів для аналізу вивчіть профіль ваших конкурентів. Зверніть увагу на джерела посилань, типи, анкори. Визначте, які донори принесли конкурентам найбільшу ефективність. Знайдіть типові помилки. Проаналізуйте обсяг топових статей за вашим ключовим словом.
Використовуючи цю інформацію, складіть список цільових сайтів для лінкбілдингу. Вибирайте авторитетні майданчики з активною аудиторією та схожою тематикою. Враховуйте трафік, залучення аудиторії, соціальні сигнали.
3. Створіть якісний контент
Пишіть, знімайте, створюйте інфографіку, цікаву для вашої цільової аудиторії. Оптимізуйте вміст: використовуйте ключові слова в заголовках, підзаголовках, тексті та метатегах. Надайте читачам цінну інформацію, якою вони можуть поділитись з іншими. Використовуйте інструменти для аналізу контенту: наприклад Buzzsumo, щоб знаходити популярні теми та формати публікацій у вашій ніші. Якщо ви тільки починаєте, і у вас зовсім немає ідей — «порадьтеся» з генеративним штучним інтелектом: ChatGPT або Gemini.
4. Розробіть стратегію email-розсилок
Коли контент готовий, потрібно його розповсюджувати. Як ми вже говорили, email-розсилки — один із найефективніших способів достукатися до людей, які можуть забезпечити публікацію беклінків на ваш сайт. Для цього:
- Складіть список контактів. Знайдіть email-адреси власників потрібних вам сайтів та блогерів.
- Напишіть ефективні email-повідомлення. Представтесь, поясніть, чому ви звертаєтеся саме до цієї людини, і запропонуйте цінність: наприклад, безкоштовну гостьову статтю, експертний коментар.
- Слідкуйте за результатами розсилок. Аналізуйте відкриття листів, переходи за посиланнями, відповіді.
5. Аналізуйте результати та коригуйте стратегію
Використовуйте Ahrefs, Google Search Console та інші інструменти для аналізу посилань, щоб відстежувати зростання маси посилань та її вплив на позиції сайту.
Аналізуйте кількість та якість нових посилань. Крім того, відстежуйте зміни позицій у пошуковій видачі за ключовими словами. Якщо ви не бачите бажаних результатів, змініть свій підхід до лінкбілдингу.
Водночас регулярно оновлюйте свій контент і продовжуйте просувати його, щоб залучати нові посилання.
Висновки
Лінкбілдінг — ключовий елемент успішної SEO-стратегії. Він безпосередньо впливає на позиції сайту в пошуковій видачі та на органічний трафік. Щоб досягти очікуваних результатів, прауцюйте організовано: вивчіть нішу, знайдіть авторитетні ресурси та сформуйте різні варіанти типів URL й анкорів.
Унікальний контент полегшує процес лінкбілдингу, залучаючи природні посилання. Використовуйте інструменти аналізу, своєчасно коригуйте свої дії, а також уникайте сірих та чорних методів просування. Хоча лінкбілдинг вимагає часу та зусиль, правильно вибудована стратегія принесе успіх.
Пам’ятайте, посилальне просування — не «чарівна паличка». Віддавайте перевагу комплексному маркетингу: через поштові розсилки, чат-боти, PUSH-оповіщення, сайт та посадкові сторінки. Платформа SendPulse забезпечить усі необхідні інструменти для досягнення очікуваних результатів.