Де продавати товари онлайн? Чи достатньо власного інтернет-магазину для залучення покупців або варто додати ще один канал? Розглянемо популярні платформи для продажу в Україні та США і проаналізуємо, що вони можуть дати вашому бізнесу.
Вміст:
- Платформи для продажу в Україні
- Rozetka
- PROM
- EPICENTR K
- Міжнародні платформи для продажу
- Amazon
- eBay
- Etsy
- Платформи для продажу цифрових продуктів
- SendPulse
- Gumroad
- Udemy
- Як вибрати платформу для бізнесу
- Аудиторія платформи
- Вартість входу та комісії
- Рівень конкуренції
- Функціональність та технічна підтримка
- Логістичні можливості
- Репутація
- Маркетингові можливості
- Підтримка мобільних пристроїв
Платформи для продажу в Україні
У 2023 році організатори премії Ukrainian Business Award склали рейтинг маркетплейсів України. Користуючись ним, а також спираючись на свіжі дані Асоціації рітейлерів України, розглянемо представників десятки лідерів та спробуємо зрозуміти, чому ці платформи для продажу вважаються найкращими.
Rozetka
Один з найбільших маркетплейсів в Україні, налічує 7000 категорій та понад 60 млн товарів. Щоденна аудиторія — близько 5 млн користувачів. Крім цього, компанія має близько 400 фірмових магазинів у багатьох великих містах.
Щоб продавати на Rozetka:
- Подайте заявку: розкажіть про свій бізнес та асортимент товарів. Право на співпрацю є у ФОП 2-3 групи та юросіб.
- Сформуйте базу даних про товари у форматі XML (YML). Віднесіть кожен товар до відповідної категорії на Rozetka. Для кожної позиції вкажіть ціну, дані про наявність та кількість, назву і опис, фото, характеристики, артикул. Якщо у вас CRM-система, просто експортуйте відповідну інформацію.
- Для укладання договору підготуйте пакет документів, у тому числі установчі і довідку про відкриття рахунку. Договір можна підписати онлайн за допомогою електронного підпису.
- Оплатіть послуги маркетплейса. Право продавати на Розетка коштує 120 грн на місяць + комісія з кожного проданого товару. Вона складає 5–20%, залежно від категорії.
Переваги та недоліки Rozetka як маркетплейсу:
Плюси | Мінуси |
Додатковий канал збуту на одній з найвідоміших платформ України | Якщо на особистому балансі закінчаться кошти, магазин блокується |
Великий трафік покупців. Є шанс значно підняти продажі | Дуже високі комісії, до 20% в деяких категоріях |
Можна зберігати товари на складах Розетка і реалізувати через мережу представництв за окрему комісію | Власникам інтернет-магазинів заборонено використовувати свій бренд: реєструватися на Rozetka треба під іншою назвою та логотипом |
Зручний особистий кабінет з усією необхідною інформацією | Довгий процес перевірки документів та укладання договору |
Досягти хороших продажів можна без додаткової реклами | Для створення XML (YML) файлу за стандартом Rozetka часто доводиться наймати окремого спеціаліста |
Якщо ви успішно продаєте на маркетплейсі, але не маєте власного онлайн-магазину — створіть його. Він дасть вам незалежність, можливість побудувати власний бренд та об’єднати лояльну аудиторію. Читайте, як відкрити інтернет-магазин та скільки це коштує, у нашому блозі.
PROM
Великий маркетплейс з щоденною аудиторією близько 5 млн активних покупців. Приблизно третина користувачів проживає у Києві та області.
Кожен зареєстрований продавець отримує шаблонний сайт, який можна наповнювати товарами та контентом. Усі товари, розміщені на сайті, потрапляють до головного каталогу маркетплейсу.
Щоб приєднатись до платформи:
- Зареєструйтеся, сформуйте файл з даними про ваші товари та завантажте його.
- Вкажіть умови оплати та доставки.
- Налаштуйте сайт: дайте йому назву, завантажте айдентику, додайте SEO-тексти.
- Оберіть тарифний план і внесіть кошти.
- Якщо ви юридична особа, підпишіть договір про співпрацю.
Робота з PROM платна: безкоштовний лише перший тиждень. Далі треба обрати тариф, який починається від 5900 грн на рік.
Переваги та недоліки:
Плюси | Мінуси |
Не треба витрачатися на розробку інтернет-магазину — сайт з необхідним функціоналом надається одразу | Сайт шаблонний, ви маєте до нього доступ лише поки вносите кошти |
Прості та зручні маркетингові інструменти | Висока конкуренція, тому в багатьох категоріях продавці демпінгують |
Усі додані товари величезна аудиторія бачить у загальному каталозі | Шаблони не можна змінювати. Інструменти SEO-просування обмежені |
EPICENTR K
Платформа для продажу щомісяця приваблює близько 25 млн відвідувачів, а товарооборот у 2023 році перевищив півтора мільярда гривень. Тут залишають близько 90 тис. замовлень на місяць з середнім чеком 1800 грн.
Щоб продавати на цьому маркетплейсі:
- Подайте заявку та пройдіть особисту співбесіду.
- Підпишіть договір. Це доступно ФОП на ЄП 2 та 3 групи, а також юрособам.
- Створіть перелік товарів відповідно до правил платформи та подайте його на перевірку.
- Внесіть кошти на внутрішній баланс для початку співпраці.
Всі товари партнерів потрапляють до єдиного каталогу: покупці бачать їх разом з товарами гіпермаркету «Епіцентр».
Використання платформи коштує 100 грн на місяць. Крім того, треба внести разовий стартовий платіж 1000 грн, а за кожен проданий товар сплачувати комісію від 10% до 20%.
Переваги та недоліки:
Плюси | Мінуси |
Велика аудиторія потенційних покупців | Кабінет активується лише після внесення стартового платежу |
Товари потрапляють до загального каталогу | Суворі вимоги до партнерів і їх товарів |
Зручний кабінет покупця з інструментами для просування бізнесу | Висока комісія з продажу |
Радимо прочитати: «Бізнес в Інтернеті: 10 ідей та покрокове керівництво для початківців».
Міжнародні платформи для продажу
Якщо ви продаєте продукцію, яка може зацікавити покупців з інших країн, спробуйте міжнародні маркетплейси. Більшість з них відкриті для українського бізнесу, а процеси логістики та розрахунків більш-менш налагоджені. Розглянемо основні майданчики.
Amazon
Це найбільший онлайн-гіпермаркет у світі з чистим доходом понад $10,4 млрд за перший квартал 2024 року. Тут працює більш ніж 300 млн продавців з усього світу. Асортимент товарів вражає: від онлайн-книг до запчастин для будівельної спецтехніки. Потенціал продажів та прибутку на міжнародному маркетплейсі в рази вищий, ніж на будь-якому українському. Плюс — дохід зараховується у стабільній валюті.
Щоб організувати продаж товарів за кордоном, треба мати зареєстрований бізнес, товари та власний бренд. Ви можете працювати як ФОП і платити українські податки — це теж дозволяється. Навіщо бренд? Бо власникам торгових марок Amazon дає право використовувати всі рекламні інструменти, а також захищає їхні інтелектуальні права.
Що можна продавати на Амазон українським підприємцям? Міжнародний перевізник MEEST радить почати з крафтових товарів: сувенірів, ляльок ручної роботи тощо.
Для реєстрації на маркетплейсі:
- Зберіть всі необхідні дані: банківські реквізити, податкові звіти, особисті документи. Оформіть доларову банківську картку через Payoneer.
- Зареєструйте обліковий запис продавця.
- Вкажіть країну реєстрації бізнесу.
- Заповніть анкету.
- Пройдіть верифікацію.
Амазон пропонує послуги фулфілмент: товари будуть зберігатись на складах маркетплейса. Відправкою та обліком теж займатиметься команда Amazon. Але вам потрібно відправити всю партію товарів до США, користуючись послугами будь-якого посередника-перевізника.
Пам’ятайте про комісії:
- Від $0,99 за кожен доданий товар.
- Також сплачується комісія за кожен продаж: від 6% до 45%, залежно від категорії.
- Якщо використовуєте послуги фулфілменту. Сума залежить від категорії товару, розмірів і ваги.
Також пам’ятайте, що за продажі на Amazon вам додатково треба буде сплатити 20% ПДВ в Україні: це актуально, якщо сума зароблених за рік коштів перевищує 1 млн грн.
Переваги та недоліки платформи для продажів:
Плюси | Мінуси |
Найвідоміша платформа для продажів у світі зі стабільної аудиторією та високою довірою покупців | Дуже жорсткі правила для продавців, суворі вимоги до товарів. За будь-яке порушення — блокування |
Всі розрахунки — у стабільній міжнародній валюті | Дуже часто товар повертають, не вказуючи причини. Вам доведеться повертати кошти, не з’ясовуючи обставин |
Послуга фулфілменту дає змогу не турбуватися про обслуговування замовлень | Висока конкуренція, тому доведеться витрачати вагому частину прибутку на рекламу |
Зручні аналітичні й рекламні інструменти для просування власного магазину | Для успішного запуску магазину потрібен стартовий капітал: кілька тисяч доларів на закупівлю та відправку партії товару, рекламу тощо |
eBay
Один з найстаріших маркетплейсів світу. Через конкуренцію з Amazon змінив специфіку, і тепер позиціонується як платформа для продажу вживаних, колекційних товарів. Нові товари тут теж продають.
eBay поєднує два формати продаж: прямі з фіксованими цінами та шляхом аукціону. Щоб стати продавцем на платформі:
- Зареєструйтесь на сайті.
- Виберіть платіжний метод та пройдіть верифікацію.
- Завантажте фото, назву та опис, вартість та умови доставки для кожного товару.
Головна перевага eBay — просте входження. Тут немає багатоетапної складної модерації. Вартість розміщення товарів теж невисока: від $0,01 до $0,3. За кожен продаж треба сплатити комісію 10%. Є додаткові комісії за використання реклами та за виведення коштів.
Переваги та недоліки платформи для продажів:
Плюси | Мінуси |
Велика аудиторія покупців | Висока комісія за продаж |
Можна реалізувати не лише нові, але й старі речі, які мають цінність: історичну, колекційну | Для продажів за аукціонною моделлю потрібен додатковий час на адміністрування |
Відсутні штучні перепони для старту бізнесу: немає додаткових перевірок та співбесід | Адміністрація платформи не дуже втручається у стосунки продавців та покупців: доведеться розбиратись з незадоволеними замовниками самостійно |
Високий трафік дає змогу майже не витрачатися на рекламу | Товарні сторінки шаблонні, і змінювати їх не можна |
Etsy
Ця платформа для продажу має «спеціалізацію»: вона призначена для продажу вінтажних товарів та виробів ручної роботи. Тут багато українських майстрів: вони реалізують продукцію та оригінальні українські сувеніри. В Україні працює Etsy Payments — офіційний сервіс, який дає змогу підприємцям легально реєструватись та отримувати платежі на маркетплейсі.
Щоб почати продавати:
- Зареєструйте та налаштуйте магазин.
- Прив’яжіть до акаунта банківську картку або рахунок.
- Додайте товари з описами,світлинами, ціною, даними про оплату та доставку.
За кожен доданий товар платформа стягує $0,2. За продаж — 5% від вартості продукту. За виведення коштів залежно від вибраного методу доведеться заплатити до 6,5%.
Переваги та недоліки платформи для продажів:
Плюси | Мінуси |
Для старту продажів не обов’язково мати багато товарів. Комісія за розміщення низька | Дуже сувора модерація: товари, які не відповідають правилам, блокують |
Є реферальні програми, які дають змогу розмістити певну кількість товарів безкоштовно | Важливо вчасно реагувати на скарги покупців, інакше адміністрація вас заблокує |
Можна продавати дорого, адже цільова аудиторія цінує товари ручної роботи, і готова за них платити | Є високий ризик, що дизайн ваших виробів скопіюють інші майстри. Якщо у вас немає авторських прав, захиститись від цього майже неможливо |
Платформи для продажу цифрових продуктів
Продавати онлайн можна не лише фізичні товари. Послуги, освітні курси, онлайн-інструменти — все це теж має попит серед аудиторії. Розглянемо три цікавих платформи для реалізації цифрових продуктів.
SendPulse
Це комплексна платформа для автоматизації маркетингу та продажу цифрових продуктів. Вона пропонує конструктор сайтів, інструменти email-маркетингу, SMS-розсилки, PUSH сповіщення і чат-боти. Це дає змогу створювати комплексні маркетингові кампанії в одному місці. Додаткова можливість — власна освітня платформа: можна запускати курси та інші education-продукти як на комерційній основі, так і для корпоративного використання.
Загалом це потужний інструмент для підприємців та маркетологів, які бажають продавати цифрові продукти, ефективно залучати нових клієнтів, будувати відносини з наявними та збільшувати обсяги продажів.
- Плюси: зручність інтеграцій з іншими сервісами, можливість створення лендінгів.
- Мінуси: більше підходить для продажу цифрових, а не фізичних товарів.
Радимо прочитати: «Як зробити продавальний лендинг: інструкція, поради, приклади».
Gumroad
Платформа спеціально створена для творців та підприємців, які бажають продавати свої цифрові продукти безпосереднім споживачам. Це може бути все: від електронних книг та музики до онлайн-курсів та варіантів дизайнів, не кажучи вже про кінопродукцію та програмне забезпечення. Сервіс відкритий для українських креаторів. Комісія становить 7%, але може знижуватись у разі збільшенні продажів.
- Плюси: простота використання, низькі комісії.
- Мінуси: обмежений функціонал для фізичних товарів.
Udemy
Це одна з найбільших і найпопулярніших онлайн-платформ для навчання. Тут зібрані й впорядковані тисячі курсів на різноманітні теми: від програмування та дизайну до маркетингу, фінансів та особистого розвитку. Є освітні програми різного рівня: від початкового до професійного. Тож аудиторія широка і готова купувати якісні education-продукти. Українці можуть публікувати на платформі свої курси. Сервіс пропонує різні умови співпраці та стягує комісію за продаж курсу від 3% до 75%.
- Плюси: велика база студентів, можливість масштабування.
- Мінуси: висока конкуренція.
Також читайте:
- «Маркетингові стратегії бізнесу»;
- «Як знайти ефективні канали продажів для свого бізнесу»;
- «Як створити, просунути та вести магазин в Інстаграм»;
- «Франшиза: що це й чи варто цим займатися».
Як вибрати платформу для бізнесу
Вибір маркетплейсу — ключове рішення для бізнесу, адже від цього залежить доступ до цільової аудиторії, зручність управління, а також можливості масштабування. Ось кілька основних чинників, які варто враховувати.
Аудиторія платформи
З’ясуйте, хто є основними користувачами маркетплейсу. Американські платформи надають доступ до глобального ринку, але готуйтесь до платного розміщення товарів, високих тарифів, додаткових витрат на логістику. Українські маркетплейси забезпечують доступ до локального ринку, але часто це економічно вигідніше для малого та середнього бізнесу.
Вартість входу та комісії
Платформи пропонують власні моделі оплати. Деякі стягують комісію за кожен продаж, інші — фіксовану місячну плату. Прорахуйте, який варіант буде більш вигідним для вашого бізнесу. Наприклад, якщо ви продаєте продукцію з високою маржею, комісійна модель цілком прийнятна. Але якщо дохід, закладений у вартість, невисокий, краще вибирайте платформи з фіксованою платою.
Рівень конкуренції
Досліджуйте, наскільки конкурентною є ваша ніша на платформі. На великих міжнародних маркетплейсах конкуренція зазвичай дуже висока. Тому оцініть, чи готові ви до додаткових витрат на просування. Те ж стосується українських маркетплейсів. Проте тут рівень конкуренції часто залежить від конкретної ніші.
Функціональність та технічна підтримка
Платформа повинна бути зручною, мати простий інтерфейс та інтеграцію з аналітичними інструментами. Оцініть, чи надає маркетплейс інструменти для управління замовленнями, налаштування кампаній, та чи є доступ до підтримки у разі виникнення технічних проблем.
Логістичні можливості
Перевірте, які можливості платформа пропонує для доставки та зберігання товарів. Багато маркетплейсів — наприклад, Amazon та Rozetka — пропонують фулфілмент: коли вони самостійно зберігають, пакують і доставляють продукцію за додаткові комісійні. Порахуйте, який варіант вигідніший: власне зберігання і логістика чи послуги партнерів.
Репутація
Важливо вибрати маркетплейс з хорошою репутацією серед покупців. Досліджуйте відгуки, досвід інших продавців і оцінюйте стабільність платформи. Пам’ятайте — весь негатив, який клієнти «виливають» на маркетплейс, може негативно торкнутись вашого бренду.
Маркетингові можливості
Деякі платформи надають можливість просування через внутрішню рекламу. Інші — залучають також зовнішню рекламу та інструменти SEO-просування. Врахуйте, чи є можливість проведення рекламних кампаній і чи дає змогу платформа створювати персоналізовані пропозиції, знижки, банери для вашого товару.
Підтримка мобільних пристроїв
За даними торговельного майданчика OLX, 78% українців купують онлайн зі смартфона. Тому виберіть платформу з адаптивним дизайном. Це також важливо для підвищення конверсії та зручності покупок.
Пам’ятайте, що універсального рішення немає. Платформа, яка підходить одному бізнесу, може виявитися неефективною для іншого. Тому орієнтуйтеся на особливості вашого товару, цільовий ринок та бізнес-стратегію. А ще використовуйте зручні маркетингові інструменти SendPulse для комплексного охоплення каналів: від email до спілкування в месенджерах.