Email-маркетинг

Нові правила масових розсилок від Gmail та Yahoo

6 minutes

Нові правила масових розсилок від Gmail та Yahoo

Два ключових провайдери електронної пошти — Google та Yahoo — анонсували нові правила для компаній, які займаються масовими розсилками електронних листів. Зміни запровадять у лютому 2024 року і вони стануть обов’язковими для виконання. Розкажемо, про що мова, і як відповідати новим вимогам.

Неофіційний етикет розсилок став нормою

За даними сервісної компанії AAG, щодня у світі надсилають близько 3,4 мільярда спам-повідомлень, а понад 48% листів, відправлених у 2022 році, були спамом. Це значна проблема, яка потребує ефективних рішень. Тому восени 2023 року Google та Yahoo офіційно повідомили нові вимоги для масових відправників електронних листів.

36% листів, помічених як спам, містять рекламні пропозиції. Джерело
36% листів, помічених як спам, містять рекламні пропозиції. Джерело

Мова йде про суворіші вимоги щодо автентифікації, боротьби зі спамом та процесів скасування підписки. У Google уточнили: це стосується компаній, які розсилають понад 5 000 повідомлень на день в облікові записи Gmail. В Yahoo таких уточнень не дали.

Читайте також:

З огляду на те, що реформу запровадили одні з найбільших провайдерів, можна говорити про новий галузевий стандарт безпеки електронних розсилок, якому рано чи пізно почнуть відповідати інші. Ось про які вимоги йде мова:

  1. Автентифікація домену відправника.
  2. Отримувачі мусять мати можливість скасувати підписку в один клік.
  3. Спам має залишатися нижче порогового рівня.

Відправники, які надсилають понад 5000 повідомлень на день, зобов’язані додатково налаштувати протокол автентифікації DMARC.

Ці практики не нові: подібні рекомендації провайдери озвучували не раз. Змінилося лише те, що з лютого 2024 року «неофіційні правила етикету» стануть обов’язковими.

Докладний огляд вимог

Провайдери не запровадили нічого нового: більшість відповідальних відправників вже слідують цим правилам. Але про всяк випадок розглянемо зміни детальніше.

Автентифікація домену відправника

Очевидно, що робити масові розсилки з пошти на безплатному домені — не найкраща ідея. Компаніям треба налаштовувати відправку листів з домену, який вони контролюють.

Автентифікація відправника (DomainKeys Identified Mail, DKIM) — це технологія, яка дає змогу відправнику довести, що саме він є власником домену, з якого надсилається лист.

DKIM працює за допомогою цифрового підпису, який додається до заголовку листа. Коли одержувач отримує email, він за бажання може перевірити підпис та переконатися, що це не підробка.

DKIM допомагає провайдеру фільтрувати спам і захищати користувачів від небажаних листів. Щоб використовувати технологію, відправнику необхідно створити ключ DKIM за допомогою генератора і додати його до свого домену.

Ось деякі переваги використання DKIM:

  1. Збільшує довіру до електронних листів відправника.
  2. Покращує ефективність фільтрації спаму.
  3. Захищає користувачів від фішингових атак.

У SendPulse є інтегрований SMTP, який дає змогу використовувати власні сервери для масових відправок. Це допомагає підвищити надійність доставки. Крім відправки, сервіс дає можливість відстежувати результати розсилок, аналізувати статистику відкриттів, кліків на посилання та інші метрики для оцінки ефективності кампаній.

Налаштування SMTP в інтерфейсі SendPulse
Налаштування SMTP в інтерфейсі SendPulse

Радимо прочитати: «Як налаштувати DKIM підпис».

Скасування підписки в один клік

Google та Yahoo вимагатимуть від усіх відправників надати можливість отримувачам скасувати підписку за один крок. Провайдери вважають, що користувачі не мають заповнювати анкети, авторизуватись на сайтах чи виконувати інші дії, якщо просто не бажають отримувати певні листи. За новими правилами відправники мають обмежений час на обробку запитів на скасування: всього два дні.

Це має покласти край маніпуляціям: наприклад, підлаштуванню посилання відписки під колір тла листа чи вимогам пройти велике опитування для відмови від розсилки. Так, деякі відправники не дають можливості відписатися від автоматичних повідомлень безпосередньо у листі: для цього треба змінювати налаштування розсилок у застосунку чи на сайті. З лютого 2024 року це вважатиметься порушенням правил.

Приклад порушення правил: відсутня можливість відписатись
Приклад порушення правил: відсутня можливість відписатись

Всі листи, створені за допомогою конструктора SendPulse, за замовчуванням містять посилання для простої відписки, виділені контрастним кольором. Текст і дизайн посилання можна змінювати, але радимо завжди залишати його помітним.

Налаштування посилання відписки у конструкторі SendPulse
Налаштування посилання відписки у конструкторі SendPulse

Рівень спаму має бути нижче допустимого

У запланованих змінах є рекомендації щодо рівня спаму для масових відправників. Google називає конкретний показник: не більше 0,3%. Для вимірювання можна використовувати інструмент Google Postmaster Tools. Yahoo точний показник ліміту не вказав.

Якщо скарг на спам від користувачів стає більше, це свідчить про кілька проблем:

  • листи приходять надто часто;
  • читачі отримують нерелевантну інформацію;
  • якість контенту в листах низька;
  • читач не надавав свою адресу для такої розсилки.

Для кожної з проблем є своє розв’язання, але загалом ситуацію рятує всього два правила:

  1. Ініціювати розсилку тільки тоді, коли є що повідомити аудиторії.
  2. Повідомлення має бути чітким, лаконічним і цікавим.

Налаштування запису DMARC

Як вже було сказано, відправники, які надсилають понад 5000 електронних листів на день, зобов’язані налаштувати протокол DMARC — Domain-based Message Authentication Reporting and Conformance. Він дає змогу власникам доменів вказувати, які механізми вони використовують для автентифікації своїх електронних листів.

DMARC допомагає зменшити кількість спаму та фішингових атак. Оскільки все більше і більше одержувачів починають підтримувати DMARC, надсилачі електронних листів, які не використовують цей протокол, ризикують, що їхні повідомлення будуть відхилені або перенаправлені в спам.

Як підготуватися до нових правил від Google та Yahoo

Вимоги провайдерів очевидні та чіткі, та й не є новиною для більшості компаній, які займаються email маркетингом. Але для об’єктивності пояснимо, що треба робити, щоб досягти максимальної ефективності та відповідати правилам Google та Yahoo.

Інтегруйте протоколи автентифікації домену

Цей процес легкий, і виконати налаштування зможе навіть користувач без специфічних технічних знань:

  1. Згенеруйте ключ DKIM. Можете використати безкоштовний інструмент на кшталт DKIM Record Generator.
  2. Додайте запис DKIM у налаштування DNS вашого домену. Для цього перейдіть до панелі керування своїм доменом і знайдіть розділ DNS. Потім додайте новий запис DKIM з наступними параметрами:
    Субдомен: _domainkey.
    Тип запису: TXT.
    Дані: v=DKIM1; k=rsa; p=ваш_ключ_dkim.
  3. Перевірте статус запису DKIM за допомогою DKIM Checker або MXToolBox. Якщо статус запису DKIM «активний», то налаштування завершено.

Якщо ви розсилаєте понад 5000 повідомлень щодня, вам знадобиться налаштувати протокол DMARC. Для цього спочатку додайте DKIM за алгоритмом, описаним вище, а потім:

  1. Згенеруйте ключ DKIM за допомогою DKIM Record Generator чи іншого інструмента.
  2. Додайте запис DKIM у налаштування DNS вашого домену з параметрами:
    Субдомен: _domainkey.
    Тип запису: TXT.
    Дані: v=DKIM1; k=rsa; p=ваш_ключ_dkim.
  3. Створіть політику DMARC. Вона визначає, як сервери одержувачів мають реагувати на листи, що не пройшли перевірку.
  4. Додайте запис DMARC у налаштування DNS домену. Перейдіть до панелі керування своїм доменом і знайдіть розділ DNS. Потім додайте новий запис DMARC з наступними параметрами:
    Субдомен: _dmarc.
    Тип запису: TXT.
    Дані: v=DMARC1; p=none; pct=100; rua=ваша_адреса_для_зв’язку; ruf=ваша_адреса_для_зв’язку.
  5. Перевірте статус політики DMARC за допомогою DMARC Analyzer або DMARC Checker. Якщо статус «Активний», налаштування завершене.

Змініть стратегію розсилок для зниження рівня спаму

Користувачі скаржаться на спам, навіть коли отримують листи від офіційних відправників. Щоб уникнути цього:

  1. Активуйте двоетапну підписку: це допоможе відсіяти неактивних підписників і ботів, які використовують ваш список розсилки для поширення спаму.
  2. Перевірте свою базу розсилки. Видаліть недійсні адреси, які потрапили в список через помилки або шахрайство. У SendPulse є валідатор — інструмент для перевірки електронної пошти, який допомагає підтверджувати активність та чистоту адрес, підтримувати високу якість списків розсилок.

    У валідаторі можна перевіряти окремі email або готові бази адрес
    У валідаторі можна перевіряти окремі email або готові бази адрес
  3. Приберіть дані неактивних підписників, бо вони негативно впливають на показники доставляння.
  4. Зберіть базу адрес для розсилки заново, якщо ви понад рік не використовували стару.
  5. Оновіть вітальний лист. Це ваш шанс створити правильне перше враження на підписників. Переконайтеся, що повідомлення чітко пояснює, чого очікувати від ваших листів.
  6. Оптимізуйте контент. Щоб уникнути фільтрів спаму, позбавтесь червоного тексту, великих літер, надмірної кількості знаків оклику, а також значного обсягу тексту.

Отже, надсилайте лише ті листи, які будуть цікаві та корисні для ваших підписників. Робіть це регулярно, але не надто часто. Давайте користувачам можливість відмовитися від підписки без додаткових штучних перешкод.

Читайте також:

Ознайомте команду з новими змінами

Проінформуйте про заплановані зміни співробітників або підрядників, які займаються формуванням бази підписки, створенням контенту та безпосередньо налаштуваннями розсилок. Наголошуйте на кількох моментах:

  • розсилки — лише з власного підтвердженого домену;
  • якість контенту важливіша за кількість повідомлень;
  • жодних маніпуляцій з правом на відмову від розсилки.

Цього достатньо, щоб залишатися надійним відправником та відповідати стандартам великих провайдерів електронної пошти.

Висновки

Нові правила від Google та Yahoo є відповіддю на зростаючу проблему спаму та фішингових атак. Вони спрямовані на захист користувачів від небажаних листів та підвищення ефективності доставки електронних розсилок. Виконання рекомендацій провайдерів допоможе відправникам захистити свою репутацію, підвищити ефективність доставки та покращити досвід користувачів.

Переконайтеся, що ви використовуєте надійний інструмент для створення та відправки електронних листів. Регулярно відстежуйте свої показники доставки, відпрацьовуйте проблеми, які можуть призводити до потрапляння листів у спам, тестуйте різні варіанти дизайну та контенту листів, щоб знайти те, що найкраще працює для вашої аудиторії.

Дата публікації:

26 Гру. 2023

Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter