Особистий бренд потрібний різним фахівцям, представникам творчих професій, медійним особам. Процес його створення непростий і потребує багато часу та зусиль. Розповідаємо, коли варто розвивати персональний бренд, а коли в цьому немає сенсу. Розбираємося, як його створювати та просувати, та яких помилок важливо уникати.
Що таке особистий бренд
Особистий бренд — це впізнаваний образ, який формується в суспільному уявленні щодо конкретної людини. Особистий бренд складається зі знань, навичок, сильних якостей особисті, стилю, особливих фішок, ідей та позицій із якихось питань.
Ключові характеристики особистого бренду — це репутація та охоплення. Необов’язково мати величезні охоплення, важливо поширювати свій вплив безпосередньо на цільову аудиторію та мати вагу в професійній спільноті.
Репутація є принципово важливою. Можна вибудовувати її роками й раптом зіпсувати невдалим висловлюванням чи поганим вчинком. Тоді великі охоплення відіграють негативну роль, аудиторія почне йти, а відновити репутацію непросто.
До слова, що таке брендинг і навіщо він потрібний, ми писали в іншій статті.
Кому й навіщо потрібний особистий бренд
Особистий бренд формує бажаний образ для аудиторії, дає можливість просунути якусь ідею і здебільшого монетизувати її. Зокрема, модний блогер для розумних жінок Майя Тульчинська написала книгу, проводить зустрічі з підписницями й відкрила крамничку з натуральною косметикою ручної роботи.

Персональний бренд допомагає залучити клієнтів, які готові платити більше за ім’я, репутацію, експертність. У такий спосіб витрати на пошук клієнтів або покупців зменшуються, а середній чек зростає. Це особливо важливо у сферах із високою конкуренцією.
Якщо у вас сформований особистий бренд, простіше набувати вигідні зв’язки: знайомитися з різними експертами, інфлюенсерами, медійними особистостями. Це можна вигідно використовувати в розвитку своєї справи. Аналогічна ситуація із залученням партнерів та інвесторів: люди охочіше підуть на контакт із людиною, яка зробила собі ім’я, ніж із невідомим підприємцем.
Персональний бренд потрібен акторам, співакам, представникам інших творчих професій. Для медійних особистостей важливими є настрої аудиторії, їм потрібно підтримувати позитивний образ, інакше кар’єра може закінчитися. Розвинена в США культура скасування набуває актуальності й в українській реальності.
Серед психологів, коучів та фотографів висока конкуренція, але той, хто створив сильний особистий бренд, завжди знайде свого поціновувача. Шанс бути поміченим має кожен. Що вже казати, якщо звичайнісінькій — принаймні на перший погляд — кіт Степан має понад мільон підписників. Власниця кота і адміністраторка акаунту виробила власний унікальний стиль, завдяки цьому на кота навіть звернув увагу модний дім Valentino. Крім того, кіт став отримав першу в світі нагороду блогерів World Influencers and Bloggers Awards і став амбасадором українських тварин в світі.

Розвивати особистий бренд корисно підприємцям — його наявність сприяє успішному просуванню та хорошим продажам. Завдяки правильному іміджу власника компанії, конкурентоспроможність бізнес-проєктів зростає.
Персональний бренд потрібен експертам, щоб бути на слуху та мати довіру серед аудиторії. Це стосується лікарів, маркетологів, дизайнерів, фінансових консультантів, фітнес-тренерів, коуча та інших фахівців. Це потрібно, якщо ви плануєте продавати курси.
Читайте також:
- «Як створити онлайн-курс, якщо немає досвіду в інфобізнесі»;
- «Як придумати назву онлайн-курсу — покрокове керівництво та кращі приклади»;
- «Техніки та схеми продажу інфопродуктів»;
- «Як створити систему розсилок для інфобізнесу — універсальний гайд»;
- «Усе, що потрібно для успішного просування вебінару»;
- «Як перенести курси з GetCourse: кейс Академії SendPulse».
Те саме стосується викладачів — чим більше людей знає вас, тим більше приходить клієнтів, а за підвищеного попиту можна збільшувати вартість своїх послуг.
Якщо ви найманий працівник, але хочете вирости в професійному плані, також варто прокачати власний бренд. Так більше шансів, що роботодавець запропонує підвищення чи надійде офер від іншої компанії.
Якщо є мета зростати як лідер, впливати на думку інших людей — розвивайте персональний бренд.
Коли створенням особистого бренду не варто займатися
Формування особистого бренду — трудомісткий та недешевий процес. Не варто цим займатися тільки тому, що «так роблять усі».
Якщо ви не бажаєте привертати до себе особливу увагу, хочете залишитися в тіні, розвиток персонального бренду не має сенсу. Аналогічно, якщо у вас немає особливих досягнень у професійному плані або ви не плануєте зробити прорив.
Для власників бізнесу зазначимо: навіть якщо клієнти зазвичай взаємодіють не з вами, а зі співробітниками, це ще не є причиною відмовитися від ідеї особистого бренду. Якщо ви завоюєте довіру та лояльність аудиторії, люди охоче йдуть у ваші центри, салони, шоуруми тощо.
Створити персональний бренд легше, ніж бренд фірми — людина, життя якої можна побачити в соцмережах, викликає більше прихильності. Водночас імідж власника переноситься на образ компанії. Втім, якщо ви не готові вкладати час і гроші в цей процес, не бачите мети, це вам не потрібно.
Як створити власний бренд
Насамперед визначтеся, для чого вам потрібен особистий бренд, чи є сенс розвивати його у вашому випадку. Якщо відповідь ствердна, переходимо до етапів створення.
Позиціювання
Дайте відповідь на запитання: хто ви? Чим ви можете бути корисним людям? Чого хочете досягти? Це основа позиціонування.
Подумайте, яке місце на ринку ви хочете зайняти і яке уявлення про вас має скластися в аудиторії.
Можливо, ви є експертом у фінансах, працюєте з вузьким колом клієнтом і хочете його розширити. Найімовірніше, у вас має бути імідж серйозного, впевненого спеціаліста, досвідченого та відповідального. Зайва емоційність і несерйозна поведінка не в’яжуться з ним. Водночас трохи емоцій завжди доречно — це свідчить, що ви жива людина, і зближує з аудиторією.
Тепер потрібно показати, у чому ваша відмінність від конкурентів, чому саме до вас варто звернутися. Подумайте, які у вас сильні сторони. Сформулюйте УТП свого бренду.

Дещо докладніше про це ми писали в статті про маркетингові стратегії бізнесу.
Цільова аудиторія
Ви маєте зразкове уявлення про те, хто складає вашу цільову аудиторію. Для розроблення стратегії просування корисно скласти портрети клієнтів — так ви краще розумітимете потреби аудиторії, і чого вона очікує від вас.
З урахуванням цієї інформації ви зможете підібрати правильний тон, правильно піднести себе та створювати контент, який відгукується ЦА. Знаючи болючі точки підписників, їх легше перетворити на клієнтів.
Упаковування
«По одежі зустрічають, а по розуму проводжають» — тут спрацьовує той самий принцип. Щоб люди зацікавилися тим, що ви робите, потрібно спочатку зачепити їх своєю особистістю та зовнішніми атрибутами.
Стиль одягу, зачіска, манера спілкування — усе це бажано продумати й гармонійно вписати в образ, що створюється. Також спробуйте знайти якісь фішки, відмінні риси. Це можуть бути як візуальні деталі, і риси поведінки.
Скажімо, підприємець, благодійник і шоумен Гарі Корогодський відомий своєю пристрастю до яскравих кольорів і тим, що обсценна лексика не робить його вульгарним. До його «провокацій» можна ставитися по-різному, але сплутати з кимось неможливо.

Просування
Виберіть канали для просування. Бажано не обмежуватись якимось одним. Найкраще, коли ви представлені у всіх популярних соцмережах, водночас розвивати їх усі необов’язково. Основні зусилля спрямуйте туди, де здебільшого перебуває ваша аудиторія: можливо, це Твіттер або LinkedIn.
Розвивати Інстаграм необхідно в будь-якому випадку: уявлення про відомих осіб багато в чому формується на основі їхнього інста-акаунту.
Контент
Контент має відповідати вашому образу. Зверніть увагу на візуальний складник: кольори, шаблони, стиль фото, оформлення стрічки та тексту. Усе це допомагає передавати аудиторії правильний меседж.
Бажано зробити професійну фотосесію, щоб дістати запас знімків на кілька місяців. Навіть якщо ви підготуєте допис про якусь подію, на обкладинку варто помістити особисте фото — такі світлини краще привертають увагу. Якщо ви сумніваєтеся у своїх силах, можна звернутися до фахівців.
У текстах має відчуватися ваш стиль. Спочатку рекомендуємо писати тексти самостійно. Якщо пізніше ви вирішите найняти копірайтера, йому буде на що орієнтуватися.
В ідеалі для персонального блогу краще завжди писати самому. Якщо такої можливості немає, надиктовуйте копірайтеру свої думки, а перед публікацією перевіряйте допис.
Використовуйте сторітелінг — в особистому блозі він особливо доречний. Розкажіть про шлях до успіху, про те, чому вирішили зайнятися своєю справою і таке інше. Будьте чесні з аудиторією — фальш відчувається і відштовхує.
Якщо ви позиціонуєте себе як фахівця, підтверджуйте це. Діліться експертизою, публікуйте перевірену інформацію, складайте корисні чек-листи. Якщо з’являються фото- та відеоматеріали із заходів, де ви взяли участь, або у вас узяли інтерв’ю — розмістіть ці матеріали в себе або розкажіть про це в блозі та дайте посилання.
Розповідайте не лише про професійну діяльність, а і про своє життя, діліться думками. Жива людина викликає більше довіри та симпатії.

Як просувати особистий бренд
Особистий бренд можна просувати в соцмережах та за допомогою сайту, завдяки публіцистичній діяльності та участі в різноманітних заходах. Розглянемо всі способи докладніше.
Інстаграм
Це, мабуть, основна соціальна мережа для просування особистого бренду. Якщо ви робите якісний контент із гарним візуалом та корисною інформацією, публікації потраплятимуть у рекомендовані та охоплення почнуть зростати. Ставте хештеги на тему публікації, додавайте позначки локації, якщо працюєте в офлайні.
Щодня публікуйте сторіс, влаштовуйте прямі ефіри та зберігайте їх. Записуйте Reels-відео — Інстаграм зараз дає досить багато показів, і є шанс набрати аудиторію.
Ефективно працює таргетована реклама, якщо правильно налаштувати рекламну кампанію і підготувати профіль до набору підписників. Можна просувати дописи прямо в Інстаграм, але краще керувати рекламою в особистому кабінеті Фейсбуку.
Купуйте рекламу в блогерів із великими охопленнями. Використовуйте взаємний піар з іншими експертами, які не є прямими конкурентами.
Підпишіться на облікові записи за вашою темою і залишайте експертні коментарі під публікаціями. Так можна привернути до себе увагу цільової аудиторії. Люди нерідко знаходять фахівців, побачивши грамотний коментар.
Коли набереться певна кількість підписників, зробіть пост-знайомство з розповіддю про себе й запросіть у відповідь написати в коментарях трохи про себе. Використовуйте чат-ботів. Більше корисних порад знайдете в статті «Ідеї для Instagram, які оживлять бізнес-сторінку».
YouTube
Експертний контент на Youtube сприяє просуванню послуг. Якщо ви грамотно знаєте різні питання у своїй сфері, ваші відео можуть знаходити за пошуковими запитами потенційні клієнти. Як-от, за словом «електрика» ми потрапили на канал будівельника, за яким спостерігають понад 238 тисяч підписників.

Канал на YouTube — чудова можливість просувати особистий бренд. Публікуйте ролики з освітнім контентом, ділитесь експертизою, розбирайте помилки у своїй сфері, показуйте відео із заходів, на яких побували.
Використовуйте інфоприводи — так про вас дізнається більше людей, і є шанс потрапити до трендів.
TikTok
Переваги ТікТок: можливість органічного просування та зростаюча платоспроможна аудиторія. Тому безліч експертів розкручують тут свій особистий бренд: за даними компанії Cloudflare, у другій половині 2021-го ТікТок став найпопулярнішим сайтом, обігнавши попереднього лідера — Google.

Telegram-канал
Хороший спосіб просування — Телеграм-канал, де ви розміщуєте корисну інформацію, анонси заходів, залишаєте посилання на публікації в соцмережах або на Ютубі. Можна створювати унікальний матеріал або дублювати інформацію з дописів в Інстаграм. Простіше і швидше переробити контент та запакувати у формат для інших соцмереж.

Тут також можна купувати рекламу в популярних каналах, де має бути ваша ЦА, або проводити взаємопіар.
Більше про просування в Телеграм читайте в статті «Як розкрутити Telegram-канал із нуля та нарощувати аудиторію підписників». Також вам може стати в пригоді стаття «Як форматувати текст у Телеграмі».
Інші соціальні мережі
Для просування можна використовувати Твіттер, LinkedIn та інші соцмережі, якщо ви знаєте, що ваша аудиторія проводить там час. Як уже зазначалося, розпорошувати увагу на все поспіль не варто — виберіть кілька основних каналів просування.
Сайт
Сайт — це ще одна можливість розповісти про себе та збільшити охоплення. До того ж наявність власного сайту додасть вам додаткової ваги.
Щоб підняти сайт у пошуку, насамперед потрібно виконати низку дій:
- аналіз конкурентів у SEO;
- створення семантичного ядра;
- робота з контентом;
- розмітка сторінок сайту для пошукових систем;
- якісні зовнішні посилання;
- людинозрозумілі внутрішні посилання;
- усунення технічних помилок.
На сайті можна розмістити портфоліо, круті кейси, відгуки, прайс. Залежно від цілей можна створити багатосторінник або лендінг. Для тих, хто не хоче сильно морочитися, чудовим варіантом буде конструктор лендінгів від SendPulse. За допомогою нього ви створите сайт за 15–20 хвилин, навіть якщо цього ніколи не робили.
Для лендингів на конструкторі доступна внутрішня статистика та інтеграція з Google Analytics. За допомогою опцій SEO можна покращувати позиції свого сайту в пошуковій видачі.
Докладніше про роботу із різними типами сайтів:
Офлайн- та онлайн-заходи
Намагайтеся брати участь у конференціях, форумах, різноманітних онлайн- та офлайн-заходах, де є можливість привернути на себе увагу цільової аудиторії та колег.
Беріть участь у нетворкінгу, влаштовуйте зустрічі з підписниками, де вони можуть познайомитися з вами особисто та поставити запитання.
Публіцистична діяльність
Щоб сформувати статус експерта та здобути визнання в професійних колах, публікуйте статті в галузевих журналах та тематичних блогах. У журналах часто можна публікуватися на безоплатній основі, а деякі ресурси — зокрема і SendPulse — готові платити за якісний матеріал. Водночас у наукових виданнях, що рецензуються, часто стягують плату за розміщення статей.
Книги в друкованому вигляді сприяють успішному просуванню персонального бренду. Якщо у вашому списку досягнень є хоча б одна опублікована книга, це значно підвищує впізнаваність.
Спілкування із журналістами також сприятливо впливає на формування особистого бренду.

Помилки в роботі з особистим брендом
У роботі з персональним брендом важливо не припуститися помилок.
Стиль та манера спілкування
Передусім необхідно ретельно продумати свій стиль та манеру спілкування з аудиторією. Якщо спочатку взяти неправильний тон, можна відштовхнути людей. Скажімо, багатьом не подобається звернення на «ти», але часом це, навпаки, сприяє відчуттю дружньої атмосфери. Десь потрібен офіційний стиль, десь розслаблений. Важливо відчувати свою аудиторію та враховувати особливості тематики.
Необдумані дії
Необережні слова та вчинки можуть завдати серйозної шкоди особистому бренду. Можливо, ви пам’ятаєте, як у 2021 році на День пам’яті жертв голодоморів львівський блогер-мільйонник Олександр Заліско влаштував гучну БДСМ-вечірку для колег «Голодна туса».
Коли скандал тільки набирав обертів, заявив «Я не обирав день, коли мені народитись. І я святкую його так, як захочу!». Таке пояснення тільки підігріло скандал: користувачі соцмереж почали йти на сторінки брендів, з якими співпрацював Заліско і його гості, і вимагати відповіді: чи будуть компанії надалі співпрацювати з ними й чи поділяють їхню позицію щодо святкувань у День пам’яті жертв Голодоморів.
Ба більше, через порушення правил карантину Будинок учених, де відбувалася «Голодна туса», тимчасово закрили, а його директору стало зле в кабінеті заступника міського голови й за кілька днів він помер.
Зрештою, коли від співпраці із зазначеними блогерами почали відмовлятися бренди, їхня позиція різко змінилася на протилежну. Зрештою згодом скандал зам’явся, але в деяких ситуаціях повернути добре ім’я неможливо жодними способами.
Проблеми з делегуванням
Не всі завдання варто делегувати. Вище про це йшлося: наприклад, коли ви починаєте вести блог, тексти краще писати самостійно. Потім можна перекласти цю функцію на копірайтера, але тільки якщо він здатний ідеально підлаштуватися під ваш стиль.
До того ж багато чого справді краще доручити іншим. Якщо ви не професіонал у монтажі або обробці фото, найміть професіонала. Якщо ви не справляєтеся з обсягом роботи, знайдіть помічника.
Неувага до аудиторії
Не ігноруйте аудиторію. Намагайтеся відповідати на коментарі та в повідомленнях, особливо якщо йдеться про питання на вашу експертну тему. Так буде легше здобути лояльне ставлення підписників, а бонусом підвищиться активність у коментарях.
Несерйозне ставлення
Ще одна помилка — ставитися до створення персонального бренду як до хобі. Це серйозна робота, яка потребує відповідного підходу.
Пам’ятайте, що ваша особистість та бренд тісно пов’язані. Звісно, медійний образ може відрізнятися від реального, але якщо через особистий бренд ви транслюєте цінності, які насправді вам не близькі, це стане відомо. Слідкуйте за тим, щоб не скомпрометувати створений образ.
Висновок
Ми розглянули, що таке особистий бренд, як його створити та просувати. Дотримуйтеся наших рекомендацій, якщо хочете створити сильний персональний бренд.
Щоб не витрачати багато часу на обробку заявок та відповіді на часті запитання підписників, додайте чат-ботів SendPulse для Instagram, Facebook, Telegram, WhatsApp. Запускайте розсилки за допомогою наших сервісів для email, SMS та Viber.
Робіть лендінги або мультипосилання в нашому конструкторі. Користуйтеся сервісом push-повідомлень та аналізуйте результати всієї маркетингової діяльності в безоплатній CRM.