Стара база підписників — це адреси людей, які забули про вас. Скажімо, ви знайшли візитівки з минулорічної виставки і вирішили всім контактам надіслати листа. Розсилка за такою базою призведе до високого відсотка недоставлених листів та скарг на спам. Якщо у вас є подібна база й хочете її відновити, читайте нашу статтю.
Вміст:
Що таке реактивація бази підписників
У старій базі майже завжди є відсоток людей, які не розгортають листи. Хтось змінив email адресу, хтось повністю розв’язав проблему, з якою звертався, а хтось просто втратив цікавість. Але частину з них можна повернути, і далі ми розповімо про те, як реактивувати підписників, щоб вони знову виявляли активність.
Навіщо потрібна реактивація
Якість бази адрес — одна з основних умов ефективного email маркетингу.
Щоб уникнути проблем, робіть розсилки відразу, як почали збирати базу. Якщо відправите розсилку через рік після підписки, ваш лист, ймовірно, або видалять, або позначать як спам. Причина очевидна: люди забувають, що підписалися на вашу розсилку.
Читайте також: «Чому листи потрапляють у спам і як із цим боротися».
До того ж у старій базі часто є неіснуючі або заблоковані адреси. А якщо таких багато, під час відправлення ви отримаєте помилки доставки. Це зіпсує репутацію відправника, і надалі розсилка може потрапляти в папку спам, а не в інбокс.
Реактивація допомагає збільшити прибуток. Чим більше людей читає ваші розсилки, тим більше замовлень. Водночас ви з більшою ймовірністю продасте тому, хто вже купував у вас.
Також реактивація бази підписників допомагає зменшити витрати. По-перше, не доведеться переплачувати за розсилки тим, хто вас не читає. По-друге, утримання старих клієнтів дешевше, ніж залучення нових.
Як провести реактивацію підписників
У нас напоготові шість порад, як відновити та реанімувати застарілу базу.
Почніть із чищення бази
Іноді користувачі змінюють електронну пошту або використовують одноразові email, тому зі списку адрес регулярно потрібно видаляти неіснуючі.
Чистити базу вручну довго, тому радимо використовувати онлайн-інструменти. У SendPulse є email-валідатор, який допоможе перевірити окремий email, адресну книгу або завантажити список у форматах txt, csv, xls, xlsx. У звіті відображаються дійсні, недійсні та непідтверджені адреси.
Наявність вбудованого валідатора адрес — лише одна з переваг сервісу email розсилок SendPulse. Інші важливі аспекти:
- простий та зручний конструктор листів із шаблонами для різних випадків;
- форми для збирання підписок;
- докладна статистика зі звітами та графіками;
- відправка за непрочитаними;
- безшовна інтеграція з CRM-системою, лендингами, чат-ботами та сервісами SMS та Viber розсилок;
- Automation 360 для створення автоматизованих сценаріїв;
- безплатне відправлення 15 000 листів на місяць на 500 одержувачів.
SendPulse пропонує безліч інструментів для автоматизації бізнес-процесів, рекомендуємо спробувати усі.
Запропонуйте перепідписатися
Цей метод має свої плюси й мінуси. Надіславши лист із проханням перепідписатися, ви ризикуєте втратити велику кількість контактів, але в базі залишаться лише зацікавлені підписники.
Якщо ви зважилися на підписку, зробіть її за допомогою інструмента для автоматичних ланцюжків Automation 360. Розглянемо на прикладі, як із нею працювати.
Припустимо, компанія повідомляє, що оновлювала сайт та асортимент та у зв’язку із цим призупинила розсилки, а тепер готова знову надсилати цікаві матеріали — якщо адресат згоден:
Якщо підписник натискає кнопку «Хочу отримувати розсилку», email автоматично потрапить до адресної книги для активних підписників. Для цього попередньо її потрібно створити в розділі «Адресні книги». Так ви відсієте неактивні адреси та зможете працювати з тими, хто погодився на розсилку.
За допомогою сервісу Automation 360 можна не тільки створити тригерні ланцюжки з нуля, але й використовувати шаблони для різних випадків: нагадування про оплату, кинутий кошик, реєстрація на захід та інші, у тому числі реактивація підписників і покупців.
Automation 360 дає змогу легко поєднати в мультиканальну систему всі необхідні інструменти: email, SMS, Viber, push, чат-боти для Facebook, Instagram, Telegram, WhatsApp, Viber та CRM. Завдяки цьому ваші повідомлення точно досягнуть одержувача, і ви з більшою ймовірністю досягнете своїх маркетингових цілей.
Надішліть ланцюжок повідомлень
З першого разу ви можете не достукатися до підписника, тому настройте автоматичний ланцюжок із кількох повідомлень. Нині розповімо, що це може бути.
Лист № 1 — нагадування про себе. У жодному разі не починайте спілкування з рекламно-продавального листа. Якщо на базу не робили розсилки, важливо представитися і пояснити, де ви взяли email адресу.
«Добридень! Мене звуть Олександр, я маркетолог магазину Fashion-style, де ви раніше регулярно купували. Я запускаю розсилку за e-mail адресами, які клієнти залишили у своїх анкетах».
Якщо ви довго не надсилали розсилки, поясніть, чому не писали раніше. Так ви отримаєте більш лояльне ставлення та шанс встановити контакт.
Подивіться, як це робить інтернет-магазин одягу. Лист повідомляє, що розсилок не було через відпустку. Напередодні магазин проводили сезонний розпродаж, а коли повернувся з відпочинку, то вирішив продовжити його ще на 10 днів. Додатково підписнику дарують знижку 200 грн. Далі пропонують переглянути товари.
Лист № 2 — опитування. Запитайте в підписника, які теми та категорії товарів для нього є актуальними. Запропонуйте вибрати частоту розсилки та види контенту. Нехай сам визначить, що він хоче отримувати в листах: відео, статті, добірки чи знижки. Відповіді допоможуть вам зробити розсилку, на яку читач буде чекати й читати із задоволенням. У прикладі нижче інтернет-ритейлер звертається до підписника на ім’я і пропонує добірку товарів, схожі на які він недавно купував, а наприкінці запитує, чи був лист корисним.
Лист № 3 — подарунок чи знижка. «І чому я маю продовжувати читати їхні листи, коли вони на рік забули про мене?» — подумає підписник, побачивши ваш лист у вхідних. Якраз подарунок чи знижка буде гарною зачіпкою умовити його розгортати ваші подальші розсилки.
Дайте можливість відписатись
Для тих, хто не хоче отримувати розсилку, потрібно додати посилання на відписку. В іншому випадку люди скаржаться на спам. Велика кількість скарг призведе до низької репутації відправника й тому наступна розсилка від вашого домену може бути заблокована.
Українська платформа онлайн-курсів розміщує у футері посилання відписки, але попереджає: якщо користувач не отримуватиме листи, то пропустить знижки та акції. У розсилках компанії справді трапляються щедрі пропозиції з обмеженим терміном дії — якщо хочеться купувати з вигодою, краще не відписуватися.
Надсилайте розсилку частинами
Отже, сценарій для ланцюжка листів готовий, посилання відписки додали. Із чого почати надсилання розсилки?
Консультація зі службою підтримки email сервісу
Заздалегідь повідомте фахівця зі служби підтримки email сервісу, яким ви користуєтеся, що ви плануєте надсилання за старою базою підписників. Це вбереже вас від блокування сервісом розсилок за помилки доставки, а вони точно будуть, адже жоден валідатор не гарантує стовідсоткову коректність усіх адрес. У листі вкажіть, як адреси потрапили до вас, і що ви перевірили їх. Приблизний зміст може бути таким:
«Добрий день. Ми плануємо відправку за старою базою адрес, яку зібрали 6 місяців тому на виставці «Email маркетинг майбутнього». Усі адреси пройшли перевірку на коректність через онлайн-програму. Усього в базі… осіб. Хочемо відправляти частинами з першою розсилкою на 10 % адрес. Дозвольте початок відправки (дата й час)».
Відправлення частинами
Після консультації зі службою підтримки починаємо відправку на 10–15 % email адрес бази. Далі дивимося статистику: якщо неіснуючих email адрес менше ніж 10 % і скарг на спам не більше ніж 0,6 %, продовжуємо надсилати протягом доби на наступні 20 %-25 % адрес.
A/B-тест на найкращу тему листа
Якщо розмір бази адрес дає змогу, необхідно провести A/B-тестування теми листа, адже одразу не зрозумієш, яка з тем працюватиме. Виберіть кілька тем із того, що придумали.
- «Ми не писали вам півроку, вирішили виправитися. Всередині приємність:)»
- «Оновлений дайджест — читай першим!»
- «Про те, як ми провели ребрендинг — найцікавіше в одному листі»
Надішліть розсилку з кожною темою на кілька невеликих груп, скажімо, на 300–400 адрес. Через день після відправлення відстежте кількість відкриттів розсилки, переходів за посиланнями, скарг на спам і відписок. Варіант теми листа з найкращими результатами буде переможцем, і ви зможете відправити решту листів із «конверсійною темою».
Слідкуйте за статистикою за кожним відправленням
Основні метрики дадуть вам загальне уявлення про те, чи зацікавлені підписники у вашій розсилці. Аналізуючи показники відкриваності та клікабельності, ви зможете виділити сегменти залежно від того, яку активність проявили одержувачі в листах. Після кількох кампаній можна приєднати активних підписників старої бази до вашої основної.
Чеклист із реактивації бази адрес від техпідтримки SendPulse
Якщо у вас є стара база адрес, не викидайте її. Можливо, там ваші майбутні покупці. Фахівці з техпідтримки SendPulse склали цей чекліст обов’язкових кроків перед відправкою розсилки, які убезпечать вас від втрати репутації відправника та попадання в спам.
- Відокремте діючі email адреси від неіснуючих за допомогою програм для перевірки коректності адрес.
- Прогрійте адресу відправника, якщо давно не використовували її.
- Створіть захоплюючий сценарій розсилок, щоб підігріти цікавість підписників.
- Надсилайте розсилку з корпоративної пошти та з ім’ям відправника, з яким раніше збирали підписників. Отримувач побачить email відправника з доменом знайомого сайту і відразу ж згадає вас, отже відписок буде менше.
- Використовуйте персоналізацію, щоб людина відразу зрозуміла, чому отримала лист від вас: «Максиме, ви отримуєте цю розсилку, тому що у квітні купили в нас холодильник».
- Не бійтеся ставити помітне посилання чи навіть кнопку відписки.
- Сегментуйте базу й далі робіть релевантну розсилку.
- Видаліть із бази тих, хто не розгортає листи зовсім, щоб не провокувати користувачів натиснути на «спам».
Як бачите, запустити розсилку за застарілою базою нескладно, тому дотримуйтеся рекомендацій і надсилайте розсилки разом з SendPulse! А ще більше порад для свого email маркетингу можете знайти на Youtube каналі SendPulse. Там є дещо про реактивацію застарілої бази.
Якщо ви бажаєте доповнити email маркетинг SMS та Viber кампаніями або розсилками в чат-ботах, в SendPulse ви можете побудувати систему комунікацій і відстежувати всі взаємодії в єдиній CRM. Також у нас є конструктор сайтів, сервіси розумних попапів, push-повідомлень та платформа онлайн-курсів. Користуйтеся та розвивайте свій бізнес разом із SendPulse!