Маркетинг та продажі

Тіньовий бан у соцмережах: причини потрапляння та способи виходу

10 minutes
Тіньовий бан у соцмережах: причини потрапляння та способи виходу

Будь-яке, навіть часткове, блокування облікового запису в соцмережах негативно впливає на репутацію та бізнес. Що вже казати про тіньову модерацію, про яку ви можете навіть не здогадуватися. Розкажемо, що таке shadowban в Instagram, Facebook, TikTok та Telegram, а також розглянемо, як його уникнути.

Що таке тіньовий бан

Shadowban, або тіньовий бан — це захід прихованої модерації, що застосовується в соціальних мережах та інших онлайн-платформах. Йдеться про навмисне обмеження користувача адміністрацією ресурсу, коли він не отримує повідомлення про санкції. Серед можливих варіантів покарання:

  • Обмеження контенту для загальної аудиторії: його бачать лише підписники.
  • Блокування контенту для всіх: друзів, підписників та спільної аудиторії.
  • Обмежена взаємодія: не можна ставити лайки чи писати коментарі.
  • Приховування реакцій та коментарів користувача від усіх.

Більшість соцмереж офіційно не визнає, що застосовує shadowban. Але й не заперечує. Тіньовий бан — це вимушений захід. Модератор чи алгоритми системи ініціюють його за порушення правил. Можливі причини:

  • Підозра на спам, публікація нелегального контенту, образи в коментарях.
  • Застосування заборонених методів просування за допомогою сервісів накруток.
  • Потрапляння в «сіру зону». Так називають алгоритм модерації, який активується, скажімо, під час використання заборонених хештегів: про них поговоримо нижче.

Тіньовий бан — «перше попередження». Якщо ви не виправили помилки й далі порушуєте правила або намагаєтеся обійти систему, зростає ризик повного блокування. Тому важливо вчасно розпізнати ознаки модерації та вжити заходів. Кожна соцмережа має свої вимоги. Про це розповімо далі.

Тіньовий бан в Instagram

Соціальна мережа блокує вміст користувачів, які порушують правила. Якщо платформа запровадила санкції, усі безплатні інструменти просування — позначки, хештеги й геолокація — перестають працювати. Ваші пости аудиторія не бачить, і ви не можете залучити нових підписників. Та навіть під дією бану ви можете просувати публікації за допомогою платної реклами.

Як зрозуміти, що ви в тіньовому бані

Повідомлення про санкції соціальна мережа не розсилає. Як зрозуміти, що тебе заблокували в Інстаграм? Є два критерії:

  1. Публікації не показуються за відмітками, геолокаціями та тегами. Для перевірки опублікуйте пост із низькочастотним хештегом: наприклад, #ценепостцеперевірка й перейдіть за тегом з іншого акаунту. Якщо вашої публікації там немає, швидше за все, ви під санкціями. Якщо є, то справа не в бані, а в падінні залучення.
  2. Ви розгорнули статистику публікації та не бачите результатів переглядів із хештегів. Але не поспішайте робити висновки: проаналізуйте активність підписників у динаміці хоча б упродовж семи днів. Можливо, погіршився контент.

Читайте також:

За що дають тіньовий бан

Точної причини потрапляння під тіньовий бан в Інстаграм ніхто не знає: алгоритм засекречений. Є лише припущення блогерів, користувачів, фахівців із просування в соціальних мережах. Проаналізувавши їх, ми отримали такий перелік приводів для санкцій:

  • Будь-які автоматичні дії для розкручування акаунту. Це маслайкінг, масфоловінг, автопостинг, масові розсилки в директ. Сюди належить застосування неавторизованих сервісів, що отримують дані з Instagram. Найчастіше це якраз і є нелегальні інструменти для накрутки вподобайок, підписників та інших дій.
  • Один й той ж набіру хештегів протягом тривалого часу. Навіть за таку невинну дію може загрожувати тіньовий бан в Інстаграм. Є думка, що соціальна мережа вважає це спамом. У будь-якому разі підбір унікальних хештегів для кожного посту не лише захистить від санкцій, а й підвищить охоплення.
  • Регулярні скарги користувачів на контент. Можете перевірити це. Перейдіть до параметрів профілю, виберіть Допомога → Запити до підтримки → Порушення. Є думки, що три скарги є приводом для отримання тіньового бану.
  • Різке збільшення кількості підписок, коментарів чи вподобайок. Ліміти, знов-таки, невідомі. Але платформа може запідозрити накрутки.
  • Використання чужого контенту, музики, брендованих символів без дозволу. Авторські права слід поважати.

Скільки триває тіньовий бан

Точної інформації немає. Припускають, що тіньовий бан можуть активувати на дві доби, 14, 30 днів та більше. Техпідтримка не дає чіткої відповіді на це запитання. Що відомо точно — санкція тимчасова. Якщо модератори хочуть покарати назавжди, вони повністю блокують обліковий запис.

Як вийти з тіньового бану

Технічна підтримка Instagram рекомендує щодо виходу з тіньового бану таке:

  1. Відключіться від усіх сервісів, які виконують автоматизовані дії для розкручування акаунту.
  2. Видаліть хештеги в останніх публікаціях. В інших перевірте: чи не виходите ви за допустимий ліміт у 30 тегів на пост.
  3. Нічого не публікуйте й не робіть з обліковим записом протягом двох діб. В ідеалі навіть не запускайте застосунок Instagram.
  4. Якщо у вас бізнес-аккаунт, перейдіть на особистий. Але зважте: уся статистика зникне.
  5. Чекайте. Рано чи пізно санкцію буде знято.

Як не потрапити в бан

Відмовтеся від будь-яких автоматизованих методів просування. Крім того:

  • Прочитайте Правила Instagram і дотримуйтесь їх. Тіньовий бан часто дають за систематичні порушення.
  • Розміщуйте лише перевірену інформацію, особливо коли йдеться про проблемні теми: наприклад, політику, війну.
  • Акуратно вживайте хештеги. Серед Інстаграм-блогерів ширяться чутки про «заборонений список», але керівництво Інстаграм не надає такої інформації. Усі списки «нехороших» тегів, доступні в інтернеті, створені звичайними користувачами. Що робити? Перед публікацією нового хештегу введіть його в пошуку Instagram. Нічого не знайшли? Краще не вживайте його у своєму пості.
  • Уникайте висловів з підтекстом: це стосується іронії, сарказму. Алгоритми не мають почуття гумору, тому сприймають їх буквально. Наприклад, якщо ви в коментарі іронічно назвете худого друга «товстуном», система модерації обозначить це як булінг.

Будь-яке, навіть тимчасове, блокування облікового запису — ризик зниження продажів, погіршення репутації та втрати клієнтів. Тому створіть і розвивайте альтернативні канали. Найкращий варіант — власний сайт. Використовуючи зручний конструктор SendPulse, виберіть шаблон, налаштуйте показ блоків та заповніть їх інформацією. Можете користуватися вебресурсом, просувати його та організувати продажі.

Конструктор сайтів SendPulse
Конструктор сайтів SendPulse

Ви новачок в Інстаграм? Для вас — повний гайд зі створення, ведення та просування сторінки магазину в соцмережі.

Тіньовий бан у TikTok

Що таке тіньовий бан у Тік Ток? Це модерація, схожа на санкції в Інстаграм: тимчасове обмеження облікового запису, про яке не повідомляють власника. Розберемося, чому виникає проблема та як її розв’язати.

Як зрозуміти, що ти в тіньовому бані

Як і у випадку з Інстаграм, немає жодної офіційної інформації про причини блокування, терміни та варіанти виходу. Тому ми публікуємо дані, що базуються на досвіді користувачів. Декілька суб’єктивних ознак:

  • кількість переглядів різко знизилася;
  • контент якісний, але нових підписок немає;
  • ваші коментарі під іншими постами зникають;
  • неможливо знайти свій ролик за хештегами.

Найлегший спосіб визначити тіньовий бан — перевірити статистику. Найпростіше це зробити користувачам з PRO-аккаунтами, оскільки збір даних у цьому випадку автоматичний. Перейдіть до розділу Аналітика та натисніть Огляд — побачите інформацію про нових підписників та кількість переглядів. Активність різко впала? Скоріш за все, ви під баном.

За що дають тіньовий бан у Тік Ток

Алгоритми платформи можуть тимчасово обмежити користувача через неякісний або занадто довгий ролик, неактуальну тему відео. Серед інших можливих причин:

  • Непряма чи навіть жартівлива згадка заборонених тем: наркотиків, сексу, зброї, алкоголю тощо.
  • Серія однакових або дуже схожих роликів. Система може сприйняти це як спам.
  • Одночасне видалення кількох відео. Алгоритми вважають цю дію «підозрілою активністю». Тому для чищення профілю попередньо зробіть ролики приватними.
  • Прямі прохання про підписку в кожному відео та описах, маслайкінг та інші способи штучно привернути увагу.
  • Використання авторського контенту без дозволу.
  • Ворожі висловлювання та лайка.
  • Багато скарг на ролик. Є думки, що алгоритми автоматично обмежують користувачів, на яких поскаржилося багато людей.
  • Багато хештегів, повторення тих самих під кожним відео.
  • На відеороликах є діти без дорослих. Аргумент неоднозначний, але популярний.

Скільки триває тіньовий бан

Вважається, що тіньовий банк у Тік Ток може тривати від доби до місяця. Середня тривалість примусової модерації — два тижні. Скоротити її неможливо: по-перше, покарання неофіційне, по-друге, його ініціює алгоритм. Доводити йому щось марно.

Як вийти з тіньового бану

Спершу спробуйте зрозуміти, за що покарали. Можете звернутися до підтримки, але здебільшого чіткої відповіді вона не дасть. У вас є вибір: чекати, поки не завершиться термін модерації або протестувати поради блогерів. Ось кілька таких рекомендацій:

  • Протягом двох діб не заходьте в Тік Ток. Користувачі жартують, що цей час можна витратити на вивчення правил соцмережі.
  • Вимкніть усі сервіси, що мають доступ до вашого профілю. Зупиніть будь-які способи просування.
  • Якщо не знаєте, за яке відео прилетів бан, зробіть кілька останніх роликів приватними. Видаляти їх не потрібно.
  • Проаналізуйте якість. Йдеться не лише про налаштування камери смартфона, а й про спосіб подання.
  • Запитайте думку підписників. Є припущення, що масова реакція аудиторії з порадами та рекомендаціями може сподобатися системі.

Якщо нічого не допомогло, а чекати не хочете, створіть новий акаунт й почніть із нуля.

Як не потрапити в бан

Не порушуйте правила. Намагайтеся створювати цікаве відео, що додивляється до кінця більшість користувачів. Знімайте на основну камеру смартфона — здебільшого вона краща за фронтальну. Не порушуйте авторські права. Вивчайте аудиторію, щоб бути в тренді та давати глядачам те, що вони чекають. Є й інші неофіційні рекомендації:

  • уникайте ненормативної лексики;
  • намагайтеся не знімати креативи з дітьми без дорослих;
  • користуйтеся музикою із бібліотеки соцмережі;
  • чужі креативи змінюйте та робіть унікальними;
  • відмовтеся від накруток;
  • не користуйтеся основним обліковим записом для спаму;
  • періодично очищайте кеш смартфона.

Тіньовий бан у Facebook

Соціальна мережа Facebook активно використовує принципи автоматичної та ручної модерації контенту. Тіньовий бан — це перший етап боротьби з порушниками. Якщо вони не змінять своєї поведінки, платформа блокує облікові записи. Єдина перевага — Фейсбук офіційно визнає такий захід модерації. Отже, у деяких випадках техпідтримка може пояснити причини.

Як зрозуміти, що ви в тіньовому бані

Ознаки модерації у Фейсбук такі ж, як в Інстаграм або Тік Ток:

  • публікації набирають менше вподобайок та коментарів;
  • друзі не бачать нових постів;
  • кількість нових підписок знизилася;
  • нові пости не показуються в пошуку за хештегом;
  • неможливо знайти сторінку через пошук.

За що дають тіньовий бан

Декілька поширених причин потрапляння під модерацію до Фейсбуку:

  • Швидке зростання підписників. Соціальна мережа вважає, що це штучна накрутка.
  • Ви масово відписуєтеся від інших акаунтів. Алгоритм також сприймає це як автоматизовану дію. Тому чистіть свої підписки послідовно.
  • Будь-яке порушення правил. Тіньовий бан дають за заборонені слова: «секс», «смерть», «війна» тощо, за публікації фотографій ню, пости з образами.
  • Накрутки вподобайок та коментарів. Алгоритми швидко визначають штучні методи просування.
  • Серія постів із майже однаковим вмістом. Соцмережа сприймає це як спам.
  • Реклама заборонених продуктів. Докладніше читайте в рекламній політиці Фейсбук.

Скільки триває тіньовий бан

Час блокування визначає алгоритм соціальної мережі: від 30 хвилин до 30 днів. Які чинники впливають на рішення достовірно невідомо.

Як вийти з тіньового бану

Якщо хочете знати, як зняти тіньовий бан у Фейсбук, зверніться до технічної підтримки. Вона може повідомити, за що ви потрапили під бан й дати рекомендації, як із нього вийти. Якщо у вас є докази та якісні аргументи невинності, бан скасують раніше. Є й інші поради:

  1. Зупиніть будь-яку активність, яка порушує правила соцмережі.
  2. Проаналізуйте публікації та видаліть контент, який міг спровокувати потрапляння в бан.
  3. Перевірте свій профіль: переконайтеся, що ви його повністю заповнили і вказали правдиву інформацію.

Як не потрапити в бан

Перегляньте контент-план й публікуйте нові пости рідше. Створюйте контент, що ініціює взаємодію з підписниками. Не використовуйте хештеги зі стоп-словами. Точного списку немає, тому кожен тег перед публікацією перевіряйте в пошуку. Увімкніть двофакторну автентифікацію: це підтвердить, що за акаунтом стоїть реальна людина, а не бот.

Тіньовий бан у Телеграм

Алгоритми Telegram аналізують контент та поведінку користувачів й у разі порушень теж застосовують тіньовий бан. Розкажемо, як його розпізнати.

Як зрозуміти, що ви в тіньовому бані

Основний показник — складнощі з надсиланням та отриманням повідомлень. Також на модерацію вказує зниження приросту підписників чи кількості реакцій на публікації. Найпростіший спосіб перевірки — попросити іншого користувача надіслати вам повідомлення або знайти нові пости в каналі.

За що дають тіньовий бан

Причиною модерації може стати будь-яке порушення правил платформи:

  • Поширення забороненого контенту: порнографії, расизму, пропаганди насильства тощо.
  • Порушення авторських прав.
  • Спамні розсилки. У тому числі з кількох акаунтів.
  • Надсилання повідомлень користувачам без згоди.
  • Коментарі з образами та приниженнями.
  • Реклама наркотиків та інших заборонених товарів.
  • Спроби обдурити користувачів.
  • Публікація свідомо неправдивої інформації.
  • Велика кількість нецензурної лексики.
  • Будь-які штучні накрутки.

Основною причиною для блокування є скарги користувачів. Якщо їх багато, алгоритми реагують.

Скільки триває тіньовий бан

Перше обмеження триває 24 години. Якщо на обліковий запис і далі надходять скарги, система збільшує термін дії санкцій.

Як вийти з тіньового бану

Зазвичай дотримання правил допомагає уникнути санкцій. Але буває, що скарги на контент чи акаунт навмисні. Такий спосіб застосовують для боротьби з конкурентами чи опонентами. Якщо ви вважаєте, що вас покарали ні за що, обов’язково напишіть до підтримки Telegram та наведіть аргументи. Це рідко дає позитивний результат, але спробувати варто.

Найчастіше тіньовий бан дають за реальні порушення. Тому:

  • Проаналізуйте контент та свою поведінку. Позбавтеся всього, що провокує користувачів писати скарги.
  • Знизьте частоту публікацій, хоча б на якийсь час відмовтеся від провокаційних і спірних тем.
  • Публікуйте те, що потрібно вашій аудиторії. Наприклад, якщо ви створили канал для любителів макраме, але почали постити політичні новини, будьте готові до відписок та скарг.
  • Отримайте зворотний зв’язок від підписників, щоб покращити вміст.

Читайте також:

Як не потрапити в бан

Перше правило — безпека акаунту. Налаштуйте двофакторну автентифікацію, щоб унеможливити ризик злому. Не використовуйте сервіси накрутки, відмовтеся від розсилки спаму та інших заборонених дій. Публікуйте перевірену інформацію та активно взаємодійте з аудиторією. Використовуйте тільки легальні сервіси для створення ботів та інших дій, пов’язаних із вашим обліковим записом у Телеграм.

Інструмент розроблення чат-ботів SendPulse — це просте та абсолютно безпечне рішення для автоматизації маркетингу. Створюйте ланцюжки повідомлень без знань у програмуванні. Вдосконалюйте підтримку користувачів. Зробіть приймання замовлень та оплату доступними 24/7 без залучення персоналу. Підключайте боти до свого каналу лише за кілька кліків. Ще одна перевага: готові чат-боти можна скопіювати в інші соцмережі. Навіть якщо ви потрапили під бан до однієї, збережіть комунікацію на інших.

Конструктор чат-ботів SendPulse
Конструктор чат-ботів SendPulse

Керувати процесами просування та продажу простіше за допомогою спеціальних інструментів. SendPulse — це комплексна платформа для маркетингу, яка поєднує рішення для маркетингу та продажів. email розсилок, розроблення сайтів, автоматизації комунікації, управління даними клієнтів. Вдосконалюйте бізнес та покращуйте показники із сучасними цифровими рішеннями!

Дата публікації:

3 Липня 2024
Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 4/5
Всього голосів: 4

Поділитися:

Facebook Twitter