Мобільний телефон зараз поруч із вами? Якщо прийде SMS, прочитаєте відразу?
У середньому люди проводять із телефоном понад години на день. Не всі регулярно перевіряють email зі смартфона, але SMS читають усі.
SMS-розсилки займають важливе місце серед інструментів інтернет-маркетингу. У статті розберемося, як ці короткі повідомлення можуть допомогти вам у продажах.
Вміст:
Переваги та недоліки SMS-розсилок
Клікабельність і відкриваність масових SMS-розсилок може в десятки разів перевищувати показники для email кампаній. А ось часу на створення SMS йде набагато менше, адже не потрібно продумувати довгий текст і підбирати зображення.
Разом із цим, розмір накладає обмеження. По-перше, чим більше повідомлення, тим воно дорожче. По-друге, люди не звикли до довгих SMS, і великий текст можуть не дочитати.
Легко відправитися в спам. Адже SMS — це передусім про особисте спілкування. Варто переступити межу, і вашу розсилку кинуть у чорний список.
Переваги SMS:
- гарні показники відкривання;
- швидко створюються;
- моментально сповіщають.
Недоліки SMS:
- короткі;
- легко потрапити в спам.
SMS надійдуть миттєво незалежно від того, чи ввімкнений інтернет в одержувача, — у цьому їхня перевага перед месенджерами. Також, якщо використовувати для комунікацій тільки месенджери, потрібно бути впевненим, що у всіх клієнтів є відповідний застосунок. У цьому сенсі SMS — найбільш універсальний спосіб для зв’язку, хоча ідеальним рішенням стане омніканальна система.
Рекомендуємо спробувати сервіс Automation 360 від SendPulse — інструмент для створення тригерних розсилок із використанням усіх каналів: SMS, email, Viber, push, чат-ботів і CRM. Шаблони для різних сценаріїв полегшать і прискорять цей процес.
Які завдання вирішує SMS-розсилка
Це багатофункціональний інструмент, який закриває різні потреби бізнесу, передусім збільшення продажів. Розсилкою SMS від імені компанії можна інформувати клієнтів про заходи та свіжі надходження, просувати нові продукти, повідомляти про акції та ексклюзивні пропозиції, які допоможуть підвищити лояльність аудиторії. Це можливість здійснити допродаж: запропонувати товар, який доповнить покупку.
Сервісні повідомлення повідомляють користувачам про статус замовлення, нагадують про оплату та інші важливі події й частково автоматизують взаємодію з людьми.
SMS-розсилки клієнтам дають змогу збирати зворотний зв’язок, щоб виявляти слабкі місця і покращувати якість обслуговування.
Також за допомогою SMS можна залучати трафік на сайт, приводити аудиторію в месенджери або соцмережі.
Із чого почати розсилку SMS
Перший крок — вибір сервісу для розсилок. Порівняйте різні пропозиції за ціною та функціоналом і зупиніться на найоптимальнішому для себе. Якщо ви плануєте використовувати різні канали комунікації, шукайте платформу, на якій усі вони доступні. Якщо для вас важлива безшовна інтеграція з CRM, можливість заздалегідь планувати відправлення, наявність розширеної фільтрації тощо, підбирайте відповідний варіант.
Читайте також: «Сервіси SMS-маркетингу: поради щодо вибору та топ платформ».
Далі зареєструйтеся в сервісі та пройдіть онбординг. Перш ніж братися до створення SMS-розсилок клієнтам, складіть стратегію. Як часто ви плануєте надсилати повідомлення? Яких тем хочете торкатися? Який tone of voice виберете?
Наприклад, можна раз на місяць інформувати про нові надходження, а щодва тижні надсилати вигідні акційні пропозиції, не забуваючи про святкові бонуси. Якщо аудиторія звикла до спокійного тону ваших email-розсилок і лендингів, не варто приголомшувати її закликами на кшталт «Тільки сьогодні!!! Поспішай, або пошкодуєш!».
Не відправляйте SMS, якщо клієнт на це не погоджувався. Закони про рекламу та захист персональних даних є практично в будь-якій країні. Якщо у вас є номер телефону, це ще не означає, що на нього можна надсилати рекламу. Для цього необхідно дістати чітку згоду.
Рекламу не можна надсилати на номери з куплених баз, знайдені в інтернеті, зазначені під час реєстрації або для сповіщення про стан замовлення. Тобто ви маєте запитати в людини: «Чи можна надсилати вам рекламу на мобільний телефон?», а вона має погодитися.
Ось так це оформлено на сайті інтернет-платформи Rozetka.
Згоду на розсилку можна дістати по-різному, способи в законах не прописані. Окремий чекбокс можна додати у форми реєстрації: скажімо, коли людина реєструється на сайті або в програмі лояльності. Не варто ховати згоду на розсилку в угоді користувача, яку зазвичай не читають. Це хитрий хід, але невигідний — SMS-реклама, на яку ти начебто не погоджувався, зазвичай відправляється в спам.
Якщо у вас готова база одержувачів, переходьте до створення розсилки.
Як зробити SMS-розсилку ефективною
У SMS-розсилок є свій етикет. Надсилаючи SMS-повідомлення, ви майже вторгаєтеся в особистий простір користувача, тому потрібно поводитися акуратно. Ось прості лайфхаки, щоб завоювати довіру й не полетіти в спам із першої ж SMS.
Замість номера вкажіть ім’я
Помічали, що в повідомленнях від брендів у полі «Відправник» вказано не номер, а назву компанії, хоча у ваших контактах номер не збережено? Ця опція називається альфа-ім’я і реєструється в сервісі надсилання SMS. Ім’я пишеться латиницею і містить не більше 11 літер, як-от:
Назву бренду пишіть як зазвичай. Якщо вона задовга, залиште тільки впізнавану частину або використовуйте скорочення, яке буде зрозумілим клієнтам. Можна як ім’я також вказати адресу сайту.
А ось погане альфа-ім’я. Пропозиції цікаві, аде йти куди?
Якщо довелося взяти коротке ім’я або номер, краще напишіть назву компанії в тексті повідомлення.
Пишіть коротко й по суті
Ідею рекламних повідомлень зазвичай можна стиснути до одного-двох речень, скажімо: «Маленька піца в подарунок до замовлення від 800 грн! Щоб отримати, покажи SMS на касі». Напишете більше — втратите увагу користувача і витратите більше грошей на відправку. І будь ласка, не жертвуйте пробілами та розділовими знаками!
А ось так робити не варто. Є повідомлення про акцію, але ні слова, у чому вона полягає. Та ще й зателефонувати треба.
Пишіть кирилицею
Писати латиницею українські слова — це неповага до читача. Так, SMS латиницею коштують удвічі дешевше, але навіщо змушувати людину ламати очі на нечитабельних «naikrashchi znyzhky tilky sohodni, pospishit»? Напишіть нормальною мовою коротке і вивірене повідомлення.
І не використовуйте капслок, адже такі повідомлення читати незручно.
Надсилайте у зручний час
Вночі люди сплять, ввечері зайняті хатніми справами, вранці збираються на роботу. Отже, краще надсилати вдень, коли телефон напевно лежить на робочому столі.
За даними Attentive, найкращий час, щоб зробити розсилку SMS, — це проміжок між першої години дня до п’ятої вечора. Насправді цей показник може варіюватися залежно від сфери діяльності, особливостей ЦА та інших чинників. Єдине, що справедливо майже для всіх випадків — не варто надсилати рекламні повідомлення до дев’ятої ранку й після восьмої вечора. І звісно, якщо у вас є аудиторія з різних часових поясів, враховуйте це.
Пам’ятайте про зворотний зв’язок
Разом із рекламною пропозицією напишіть посилання на сайт або телефон гарячої лінії. Простежте, щоб сайт мав мобільну версію, а зателефонувати можна було за можливості безплатно просто після натискання на номер у тексті.
Дайте можливість відписатися
Якщо клієнт відмовився від SMS, це ще не означає, що він йде. Можливо, йому просто більше не подобається цей канал спілкування. Тому не псуйте стосунки й зробіть процес відписки максимально зручним.
Поганий спосіб:
- особисто подати заяву з паспортними даними в офісі компанії в Кривому Розі.
Хороший спосіб:
- повідомлення у відповідь;
- відмова від підписок на сайті;
- дзвінок у ваш кол-центр.
Усі відповідні вашим клієнтам варіанти зберіть на одній сторінці сайту. Їх також можна надіслати серед перших SMS, скажімо, під час підтвердженні підписки на розсилку.
Для термінових сповіщень SMS-розсилки підходять найкраще. Але розповідати про акції також можна у Viber або в чат-ботах, а мультиканальні зв’язки працюють найкраще, тому що так ваша аудиторія точно не пропустить інформацію.
Viber-розсилки дають змогу вмістити більше знаків в одне повідомлення і за ціною вигідніші за SMS. У сервісі SendPulse можна запустити розсилку в месенджері та налаштувати довідправлення за непрочитаними в SMS, додавати мультимедіа та кнопки, а також керувати часом відправки й життя повідомлення. Інформація з усіх каналів автоматично зберігається в CRM.
Ще один варіант — розсилки в чат-ботах. У SendPulse можна створити чат-боти для Instagram, Telegram, WhatsApp, Facebook і Viber. Цей інструмент допомагає автоматизувати всю рутину: від збору користувацьких даних і відповідей на часті запитання до отримання даних із зовнішніх джерел та приймання платежів. Передбачена інтеграція з GPT-3, яка перетворює віртуального помічника на професійного консультанта.
Читайте також:
- «Як чат-боти в Instagram допомагають інтернет-магазинам підвищувати залученість»;
- «Як чат-боти на базі SendPulse допомагають під час війни: 4 кейси про допомогу захисникам, цивільним та переселенцям»;
- «Чим бізнесу корисний чат-бот для Viber і як його зробити»;
- «Докладний гайд Viber чат-ботами: як створити, налаштувати та просувати у 2023 році»;
- «Як створити чат-бот для сфери освіти»;
- «Як створити чат-бот в Інстаграм для бізнесу»;
- «Що таке WhatsApp бот, сфери використання й етапи створення — покроковий гайд».
Персоналізуйте
Спілкуватися з клієнтом краще зважаючи на його профайл: ім’я, вік, уподобання тощо. З контактним телефоном завжди залишають ім’я, використовуйте його. SendPulse дає змогу підлаштовувати повідомлення масової розсилки під окремих користувачів.
Персоналізація може допомогти й у статистиці. Розішліть різним сегментам різні промокоди й дізнаєтеся, у якої групи користувачів конверсія була вищою.
Автоматизуйте
Ми вже казали, який час дня кращий для розсилки. Але ще важлива своєчасність. Автоматизуйте надсилання повідомлень і завжди тестуйте, скільки часу йде на доставляння. Так ви не запізнитеся привітати з днем народження й не сповістите про акцію, що закінчилася.
Сервіс SMS-розсилок SendPulse дає змогу автоматизувати надсилання повідомлень, персоналізувати їх й сегментувати одержувачів. Мультиканальна зв’язка з email, Viber, пушами й попапами допомагає підвищити показники конверсії. Можна надіслати розсилку відразу або запланувати на певний час, а потім вивчити докладну статистику. Підходить як для сервісних повідомлень, так і для рекламних кампаній.
Вдалі приклади SMS-розсилок
Доставка їжі Budusushi знає, як правильно слати SMS. Альфа-ім’я — назва компанії. Розсилка надходить кожної другої п’ятниці, адже смачна вечеря в компанії або наодинці із собою — чудове завершення робочого тижня, особливо якщо обіцяють подарунок. Водночас на сайті можуть діяти різні акції, але про них не сповіщають у SMS. Маркетолог знає, що спамити — погано, і вибрав таку стратегію.
Непогана розсилка від магазину La Redoute. Теж усе гаразд з ім’ям і змістом, є повідомлення з коротким посиланням на розділ знижок. Єдиний мінус — два повідомлення прийшли одне за одним, 4 і 5 вересня. Це може здатися настирливим.
Приклад гарної SMS-розсилки від магазину La Redoute
Резюмуємо корисні поради
Ідеальна SMS-розсилка приходить тільки після того, як людина погодилася її отримувати. У відправника є коротке впізнаване ім’я, а самі повідомлення невеликі, написані акуратно й мовою одержувача, звертаються до нього на ім’я.
Розсилка приходить не часто: раз на тиждень або рідше. Вона розповідає тільки про найцікавіші пропозиції, релевантні запитам клієнта. Якщо людина не хоче отримувати розсилку, то легко може від неї відмовитися кількома способами.
Налаштовуйте SMS-розсилки, використовуйте чат-боти, Viber і email сервіси, пуші, попапи та інші інструменти SendPulse і чекайте на високі конверсії. А ми подбаємо про те, щоб ваші повідомлення долетіли вчасно і практично в будь-яку країну світу!