Розкажемо про сервіси, які можуть значно полегшити життя як початківцю в email маркетингу, так і досвідченому фахівцю. За їхньою допомогою ви зможете створювати професійні розсилки — навіть якщо у вашій команді немає дизайнера та копірайтера.
Натхнення
Якщо хочете, щоб око підписника виокремлювало ваші листи з-поміж інших, тримайте руку на пульсі трендів у дизайні розсилок. Пропонуємо добірку сервісів, які допоможуть у розвитку візуального смаку.
Really Good Emails
Упорядники сайту Really Good Emails зібрали понад 10 тисяч прикладів електронних листів і розділив їх за категоріями:
- Поведінкові: подяка за підписку або покупку, нагадування про покинутий кошик, інформування про коментарі, лист після відписки.
- Рекламні: сезонні акції, анонси, допродаж, подарункові сертифікати.
- Присвячені певним подіям: Хелловін, Різдво, День матері.
- За сферою діяльності компанії: освіта, маркетинг, мистецтво, банкінг, хоббі, B2B, некомерційні організації тощо.
На сайті є пошук за ключовими словами та категоріями, можливість зберігати листи в персональні колекції для натхнення, переглядати HTML-код. Переглядати Really Good Emails можна безплатно. А якщо захочете сформувати свої колекції, доведеться зареєструватися.
Dribbble
У спільноті графічних дизайнерів Dribbble теж можна знайти цікаві ідеї щодо дизайну електронних листів. Знайти потрібний приклад з-поміж 10 тисяч зразків email допомагає пошук за ключовими словами й тегами. Але після перегляду їх певної кількості, потрібно зареєструватися.
Розроблення банерів
Коли зрозумієте, який дизайн електронного листа хочете втілити в життя, починається робота над банером. Для цього годяться не тільки такі складні графічні редактори як Adobe Photoshop або Adobe Illustrator, а і значно простіші онлайн-сервіси Canva та Figma.
Canva
За допомогою Canva можна відредагувати готові шаблони email або вибрати настроюваний розмір банера і створити дизайн самостійно. Вибрати є із чого: тут зібрано понад 1 мільйон фотографій та графічних елементів безоплатно.
Figma
Графічний онлайн-редактор Figma може працювати як у браузері, так і на комп’ютері, але і для роботи за ПК потрібно авторизуватися та мати підключення до інтернету.
Графічні та вебдизайнери полюбляють сервіс за постійний доступ до проєкту в обліковому записі, можливість працювати над завданням одночасно кільком людям тощо. Маркетологам Figma може стати в пригоді саме під час для створення банерів або прототипу шаблону листа.
Ви можете завантажити іконки та фотографії із безоплатних стоків, наприклад, Icons8, Unsplash, Pixabay, Freepik, та додати їх у проєкт в Figma. Зверніть увагу, що деякі стоки вимагають вказання автора. Інструмент безплатний для індивідуального використання.
Шаблони листів
Коли прототип листа та банерів готові, можна переходити до верстання.
Конструктор SendPulse
Щоб створювати зручні та привабливі листи, не потрібно знати HTML або бути дизайнером. Створити свій шаблон можна в блоковому редакторі SendPulse: просто перетягуйте потрібні елементи за допомогою миші та редагуйте їх на свій смак.
Ви можете додавати текст, зображення, кнопки з посиланнями, відео з YouTube, посилання на соцмережі та організовувати простір за допомогою відступів і ліній. Це дасть змогу вам швидко та легко створити та зручний для читання та ефективний лист.
Save Email Template від SendPulse
Save Email Template — це безкоштовне розширення для браузера Chrome, за допомогою якого ви можете завантажити будь-які листи з Gmail на комп’ютер у форматах PNG, PDF, HTML. Також розширення дає змогу зберігати лист у шаблони SendPulse та створювати на його основі розсилки своїм клієнтам.
Ви можете завантажити HTML-версію шаблону або зберегти шаблон прямо до розділу шаблонів SendPulse. Щоб переглянути збережений шаблон, перейдіть до розділу «Мої шаблони» та знайдіть шаблон за назвою.
Розширення легке у використанні, і може стати в пригоді тим, хто часто стикається з великим обсягом листів та потребує збереження їх у різних форматах.
Перевірка тексту
Щоб ваші листи були грамотні та структуровані, радимо використовувати сервіси для самоперевірки.
Plag
Plag — сервіс для перевірки тексту на плагіат. Він має доступ до найбільшої бази наукових статей від провідних видавництв, а також до відкритої бази з 14 трильйонами вебсторінок, документів, книг тощо, які можна знайти в інтернеті. Підтримує 129 мов. Для працівників освіти у всьому світі доступ до всіх можливостей сервісу безоплатний. Якщо ви не викладач, то теж можете використовувати сервіс безкоштовно, але його функціонал буде обмеженим.
OnlineCorrector
Це доповнення для «Google Документів» або Microsoft Word, яке автоматично виправляє помилки в текстах українською мовою. Базова версія OnlineCorrector перевіряє текст на обмежену кількість правил та використовується без оплати.
Grammarly
Платформа Grammarly стане в пригоді тим, хто пише англійською. Програма використовує штучний інтелект і не тільки виправляє помилки, а й оцінює інтонацію, чіткість висловлювань та дає підказки, як покращити текст. Щодня Grammarly користуються понад 30 млн осіб. Базовий функціонал доступний безкоштовно.
Перевірка email на валідність
Невалідні адреси в списку розсилки — одна з популярних причин критичної помилки відправки. Якщо таких помилок буде багато, розсилка може потрапити в спам. А якщо помилки доставки ігнорувати та й далі відправляти листи на неіснуючі адреси повторно, поштові служби заблокують ваше ім’я відправника.
Докладніше різновиди помилок та їхні причини ми розглядали в іншій статті.
Утримувати свою базу в чистоті та регулярно проводити гігієну адресних книг допоможуть сервіси для перевірки баз адрес — валідатори email.
Email валідатор від SendPulse
Щоб перед запуском розсилки перевірити список адрес, можна скористатися сервісом email валідації в акаунті SendPulse. Якщо у вас немає облікового запису, зареєструйтеся на сайті. Після цього ви щомісяця можете тут безплатно перевіряти до 100 адрес на місяць.
Завантажте вашу адресну книгу або виберіть наявну й натисніть кнопку «Перевірити список». Ви також можете перевірити одну email адресу. Після валідації у вас буде список «дійсних» і «недійсних» адрес.
Email Verifier від Snovio
Email Verifier допоможе за лічені секунди верифікувати email адреси. Зробити це можна або за допомогою онлайн-софту Snov.io або розширення у Chrome.
До 100 перевірок email адрес на місяць можна здійснити безплатному тарифі. Але тільки вручну. Якщо хочете завантажити й перевірити список, доведеться перейти на платний тариф.
Перевірка репутації відправника
Під час сортування листів до різних тек або відмов приймати підозрілі розсилки, поштові провайдери оцінюють репутацію домену та IP-адресу відправника.
На ці показники впливають:
- Чи є ключ DKIM, SPF-запис та протокол DMARC.
- Кількість скарг на спам — рекомендуємо підтримувати цей показник у межах 0,1–0,2 %.
- Надсилання листів за неіснуючими адресами.
- Наявність IP-адреси в чорних списках.
Розглянемо сервіси, які дають змогу відслідковувати репутацію відправника.
MXToolBox
MXToolBox надає комплексний аналіз домену, коректність роботи і правильне налаштування SPF, DKIM і DMARC, а також, чи немає IP-адреси в чорних списках.
Щоб оперативно перевірити, чи IP-адреси на чорні списки, використовуйте сервіси IP Address Blacklist Check та DNSbl.
SenderScore
За допомогою SenderScore можна дізнатися рейтинг IP-адреси відправника розсилки.
Цей рейтинг визначається завдяки аналізу ключових показників репутації, які важливі як для провайдерів, так і для одержувачів пошти. Рейтинг відправників виражається на шкалі від 0 до 100 балів, де 0 означає найнижчий рейтинг, а 100 — найвищий.
Тест листів на спамність
Є сервіси, які допомагають перевірити лист на спамність ще до відправки. Вони виявлять, чи є в листі спам-слова, та перевірять верстку.
Mail Tester
Перевірити лист на проходження через спам-фільтри можна за допомогою безплатного сервісу Mail Tester.
Реєструватися не потрібно. Просто відправте тестову розсилку на вказану пошту й ознайомтеся з результатом. Це буде оцінка за десятибальною шкалою та рекомендації з покращення листа.
Postmaster Tools від Gmail
Postmaster Tools дає змогу перевірити доставлення розсилки, дізнатися реакцію одержувачів на листи, отримати інформацію про скарги на спам, встановити помилки, що виникли, і відстежити репутацію домену та IP-адреси відправника.
Інструмент безоплатно надається поштовим провайдером Gmail. Статистику видно лише тим, хто надсилає понад 200 листів на день на скриньки Gmail.
Щоб підключити Postmaster Tools, зареєструйте обліковий запис в Gmail, вкажіть домен і підтвердіть його. Переконайтеся, що email автентифікація налаштована правильно, адже постмастер бере інформацію про домен із записів SPF, DKIM та DMARC.
Вбудований індикатор помилок SendPulse
Вбудований індикатор помилок у листі, який допоможе запобігти потраплянню в спам, є і в сервісі розсилок SendPulse. Припустимо, якщо ви забули додати альтернативний текст до зображення або відправляєте листи з безплатного домену, сервіс вам підкаже, як покращити розсилку перед відправкою. Це опція доступна для всіх тарифів.
Прогрівання IP-адреси та домену відправника
Якщо ви готуєте першу масову розсилку, то потрібно підготувати вашу IP-адресу та поштовий домен. Цей процес називається прогріванням.
Річ у тім, що поштові провайдери можуть оцінювати великий потік відправок із нової IP-адреси або нового поштового домену як спам. Тому швидкість та кількість листів від нового відправника мають зростати поступово.
Є два методи прогрівання: ручний і автоматичний. Ручний метод передбачає надсилання невеликої партії листів і зазвичай триває довше. З інструментами прогрівання електронної пошти процес набагато швидший та ефективніший.
Підігрів поштових скриньок від Snov.io
Інструмент «Підігрів поштових скриньок» від Snov.io використовує конструктор діалогів на основі ШІ та автоматично надсилає листи та відповіді від вашого імені. Сервіс витягує ваші листи з папки «Спам», позначає їх прочитаними та позначає зірочкою, що позитивно впливає на репутацію відправника.
Ви налаштовуєте бажаний показник відповідей, тривалість warm-up кампанії, розклад розсилки та вибираєте стратегію. Сервіс пропонує готові стратегії прогрівання залежно від ваших потреб: готування нового акаунту для холодних розсилок, покращення репутації домену або збільшення показника потрапляння у «Вхідні». Ви також можете задати свою стратегію.
У межах плану Trial ви можете надсилати до 450 листів на місяць для прогрівання безплатно.
Зверніть увагу, що на початку 2023 року Google розпочав бан сервісів автоматичного прогрівання. До прикладу, про це у своєму профілі у Twitter повідомив Аджай Гоел, засновник популярного сервісу прогріву електронної пошти GMass.
Тому email маркетологам усе ж доведеться повернутися до прогрівання вручну, поступово збільшуючи частоту надсилання. Використовуйте вище зазначені сервіси, щоб підтримувати репутацію відправника на високому рівні, валідуйте базу та створюйте релевантний контент для ваших підписників.
Перевірка відображення листа
Останній крок перед запуском розсилки — перевірити, як лист виглядатиме в різних браузерах та на різних пристроях.
Розглянемо сервіси, які допоможуть це зробити.
Litmus
Litmus дає змогу переконатися, що ваші листи будуть коректно відображатися незалежно від того, відкриють його на Iphone або FireFox на стаціонарному комп’ютері. Також у цьому сервісі можна провести спам-тест листа. Єдиний і досить суттєвий мінус — висока ціна.
Вартість сервісу становить від 99$ для 1 користувача на місяць тільки за прев’ю листів. Від 199$ за повний пакет послуг. Безкоштовний тестовий період — 7 днів.
Email on Acid
Email on Acid допоможе вам помітити неправильне форматування, непрацюючі посилання та проблеми з кодом, перш ніж ваше повідомлення потрапить у скриньки підписників. Сервіс пропонує тестування в реальному часі на понад 90 поштових клієнтах і пристроях.
Вартість сервісу становить від 74$ на місяць для 1 користувача за прев’ю листів.
Додаткові інструменти
Пропонуємо ще кілька корисних інструментів:
- Розширення для Google Chrome Eye Dropper та ColorPick Eyedropper допоможуть визначити код кольору на будь-якому сайті. Стануть у пригоді, коли потрібно задати колір тексту чи банеру для розсилки, а ви не знаєте його код.
- Розширення для Google Chrome WhatFont підкаже, який саме шрифт використовується на сайті. Корисний під час підготовки шаблону листа.
- Додаток LightShot допоможе швидко й легко зробити скріншот, а також додати до нього текст, стрілки, лінії. Одним натисканням миші зображення можна зберегти на ПК або на хмару, відправити колезі в месенджер, надрукувати або шукати схожі в Google.
Висновок
Тепер ви знаєте, які сервіси допоможуть вам створювати якісні розсилки, які будуть потрапляти лише у «Вхідні».
Також пропонуємо ознайомитися і з іншими інструментами SendPulse, які звільнять ваш час від рутини і зроблять ваші розсилки ефективнішими. Щоб надсилати розсилку тільки зацікавленим користувачам, збирайте базу на своєму сайті за допомогою форм підписки та попапів, працюйте з готовими шаблонами для створення email, надсилайте автоматизовані розсилки. І не забувайте час від часу валідувати базу контактів, проводити A/B-тестування та аналізувати результати.