Мати магазин в Інстаграм зручно та вигідно. Ця соціальна мережа має величезну платоспроможну аудиторію і багато способів просування, як платних, так і безкоштовних. Інстаграм дає можливість компаніям стати ближчими до клієнтів і завойовувати їхню лояльність. Розповідаємо, як створити магазин в Інстаграмі та просувати його, як обробляти замовлення та які інструменти можуть вам допомогти.
- Що таке магазин в Інстаграм
- Переваги магазину в Інстаграм
- Як створити магазин в Інстаграм
- Як налаштувати Instagram Shopping: короткий гайд
- Що публікувати у профілі магазину
- Як просувати магазин в Інстаграм
- Робота з клієнтами та обробка замовлень
- Мінілендинг для магазинів в Інстаграм
- Повторні продажі
- Висновок
Що таке магазин в Інстаграм
У широкому сенсі магазин в Інстаграм — це бізнес-аккаунт, який займається продажем товарів. У вужчому — магазин використовує набір функцій Instagram Shopping: з його допомогою можна ставити мітки із цінами на фото та відео, групувати товари за категоріями, темами або сезонами, додавати теги продуктів до постів та історій, просувати товари за допомогою таргетованої реклами та відстежувати ефективність своїх дій.
Переваги магазину в Інстаграм
Продавцям важливо бути ближчими до цільової аудиторії, й Інстаграм дає таку можливість. Це одна з найбільш популярних соцмереж: за даними сервісу аналітики Statista, щомісячна аудиторія налічує понад 2 мільярди активних користувачів. Багато хто цілеспрямовано шукає тут товари або переходить по рекламних оголошеннях, тому при грамотному просуванні облікового запису та якісному продукті потік клієнтів гарантований.
Можливість скоротити витрати
Магазин в Інстаграмі можна створити навіть з невеликою кількістю коштів. Вам не доведеться витрачатися на розробку сайту, хостинг та домен для нього, пошукову оптимізацію. Якщо ви не плануєте виходити в офлайн, то не знадобиться оренда приміщення під шоурум. Оформити акаунт можна самотужки або підібрати фахівця з підходящими розцінками.
Якщо ви хочете зробити все самостійно, підготуйтеся за допомогою нашої статті про рекламу в Інстаграм.
Декілька ефективних способів просування
Таргетована реклама та співробітництво з лідерами думок коштують недешево, але зазвичай дають гарний результат. Є і безкоштовні способи: взаємний піар, хештеги та багато іншого. Плюс Інстаграму в тому, що ви можете залучати органічний трафік завдяки якісному контенту. Коли у вас сформовано лояльне співтовариство, працює не тільки ефект сарафанного радіо, а й активність підписників, завдяки якій зростають охоплення.
Близькість до аудиторії
Звідси випливає ще одна перевага — в Інстаграм легко бути в контакті з користувачами. Це місце, де не лише показують товари, а й розповідають про робочі залаштунки, діляться корисною інформацією, розважають і жартують — там, де доречно, звісно. Завдяки цьому легше сформувати в клієнтів лояльність.
Зручно й те, що спрощується взаємодія з підписниками. Клієнти можуть ставити запитання у коментарях чи в директі, писати в месенджери чи дзвонити — кому як комфортніше. Для продавця збільшуються можливості продажу: головне — вчасно опрацювати запит.
Ще один плюс: ви краще розумієте свого споживача, внаслідок чого можна робити контент та пропозиції більш релевантними.
Прості інструменти
Перейти на бізнес-акаунт дуже легко — буквально за кілька кліків. Після цього в профілі з’явиться кнопка швидкого зв’язку, доступна статистика та Instagram Shopping.
Як створити магазин в Інстаграм
Щоб створити Instagram-Магазин, потрібно виконати кілька нескладних кроків.
Створення бізнес-акаунту
Перейдіть у налаштування, знайдіть розділ «Тип облікового запису та інструменти» і перейдіть на професійний обліковий запис, як показано на скриншоті.
Виберіть категорію із запропонованих, вкажіть «Бізнес» і готово. Якщо підключити акаунт до сторінки у Facebook, буде більше можливостей для налаштування реклами. Детальніше про перехід на бізнес-аккаунт ми розповідаємо у статті.
Оформлення облікового запису
Вашому обліковому запису потрібен нікнейм. Він має бути короткий, зрозумілий. Бажано підібрати щось унікальне, «knigi_123» та аналогічні варіанти точно не варто використовувати. Якщо ви працюєте на певний регіон, логічно вказати на це. Наприклад, український магазин прикрас використав для ніку свою інтернет-адресу, вказавши тим самим і країну, у якій він працює.
Добре, коли нік підкреслює вашу діяльність, але це необов’язково. Багато компаній використовують просто гучні назви.
Вкажіть у графі «Ім’я» свою сферу діяльності або інші ключові слова, щоб у відповідному запиті в Інстаграм або пошукових системах з’являвся ваш профіль.
Якщо у вас є сайт, бажано, щоб нік в Інстаграмі збігався з його назвою. Часто це не вдається реалізувати, оскільки відповідні нікнейми вже зайняті. У такому випадку через точку або прочерк можна додати додаткове слово: наприклад, те, що вказує на вашу діяльність.
У описі вкажіть найважливішу інформацію та додайте УТП, щоб потенційні клієнти зрозуміли: саме ви їм потрібні. Заповніть контакти й не забудьте про заклик до дії. Дайте посилання на сайт. Якщо ви хочете залишити кілька посилань на месенджери та інші соцмережі, мультипосилання буде незайвим: ви можете налаштувати його за допомогою зручного інструменту від SendPulse.
Завантажте аватар — логотип компанії або фото товару. Важливо, щоб зображення було якісним та підходило під формат кола, а предмети або шрифт не зливалися із тлом. У нас є докладна інструкція із заповнення шапки профілю для Інстаграм-акаунту.
У візуальному оформленні облікового запису дотримуйтесь єдиного стилю, але так, щоб все виглядало природно. Товари на зображеннях мають виглядати, як у реальності, щоб не вводити в оману покупців. Об’єднуючим елементом для всіх фотографій може стати однаковий колір фону або деталі, що повторюються. Вибирайте відтінки, опираючись на ті емоції та цінності, які транслює бренд.
Як налаштувати Instagram Shopping: короткий гайд
Instagram Shopping — безкоштовна опція, але потрібно дотримуватися кількох правил, щоб її використовувати. Ось покрокова інструкція:
- Перевірте, що бізнес працює в дозволеній зоні, а товари відповідають вимогам платформи. Додаткове правило — наявність у бренду офіційного сайту або онлайн-магазину, а також бізнес-профілю, пов’язаного зі сторінкою Facebook.
- Для створення сторінки Instagram Shopping виберіть у налаштуваннях облікового запису розділ «Компанія» та в ньому «Налаштувати магазин». Створіть каталог у Facebook Manager і зв’яжіть обліковий запис Інстаграм з ним.
- Пройдіть перевірку. У налаштуваннях перейдіть до розділу «Бізнес» та виберіть «Set Up Instagram Shopping». Модерація триває до трьох робочих днів. Її статус можна відстежувати у вкладці «Shopping в Settings».
- Почніть продавати: у налаштуваннях профілю перейдіть до розділу «Бізнес» і далі «Покупки». Виберіть каталог товарів та натисніть «Готово».
- Створюйте тематичні добірки, вказуйте подробиці про товари, додавайте позначки: функції Instagram Shopping дають багато можливостей.
Що публікувати у профілі магазину
Деякі Інстаграм-магазини публікують лише фотографії та опис товарів. Не можна сказати, щоб такий підхід не працював. Якщо у вас якісний продукт, сильні конкурентні переваги і є шоурум з вигідною локацією, профіль в Інстаграм потрібен в основному для того, щоб клієнти були в курсі нових надходжень та акцій.
Але в більшості випадків для просування облікового запису цього недостатньо. Щоб люди підписувалися та купували, профіль має бути корисним, цікавим, а сам магазин та його команда викликати довіру та симпатію.
Контент, що продає
Показуйте свої продукти в постах та історіях з різних сторін та ракурсів. Продемонструйте, як товар виконує свої функції та який результат виходить від застосування. Наприклад, якщо ви продаєте косметику, краще показати, як вона виглядає на обличчі. Якщо у вас кілька різновидів у лінійці, розкажіть, для яких категорій покупців краще підійде кожен з них. Наприклад, виробник косметичних та доглядових засобів практично кожен пост супроводжує зображеннями, що показують ефективність продукції.
Надихайтеся прикладами лідерів у своїй ніші. Публікуйте сторіс — бажано мінімум по три-чотири щодня. Заздалегідь складіть контент-план, щоб пошук ідей не забирав багато часу.
Використовуйте прийом сторітеллінгу. Розкажіть, як вам спало на думку створити магазин, яка його місія, якщо вона є. Поділіться незвичайною історією про те, як ваш товар допоміг покупцеві.
Можна розповісти про переваги свого товару, але тут потрібні доводи. Наприклад: якість вашої продукції підтвердила незалежна експертиза, чи ви в топі якогось серйозного рейтингу.
Також зростанню довіри сприяють позитивні відгуки. Публікуйте їх у себе або робіть репости зі сторінок клієнтів. Контент користувача — чудовий спосіб прокачувати репутацію при мінімумі витрат, адже насправді ваш продукт просувають за вас задоволені споживачі. Закріпіть відгуки в актуальних історіях, щоб їх було одразу видно. За інформацією дослідницької компанії BrightLocal, під час онлайн-покупок чужі оцінки є важливими для 91% користувачів. Більшість із нас схильні спиратися на думку інших людей. Тому, наприклад, український виробник прикрас регулярно публікує хайлайти із відгуками та згадками від своїх підписників.
Робіть новини та публікації про новинки в магазині, покажіть хіти продажу. Порадьте вдалі поєднання: наприклад, стіл та крісло, туфлі до сукні тощо.
Складіть добірку образів на тиждень. Влаштовуйте розіграші та акції: це сприяє залученню аудиторії та зростанню продажів. Переможців можна вибирати випадково через рандомайзер або поставити певне завдання: наприклад, найцікавіший коментар чи креативне фото з товаром. Розіграші позитивно впливають на впізнаваність бренду і часто приводять нових підписників, а також збільшують активність постійних. Наприклад, середня кількість реакцій на пости магазину Megasport — 500 лайків, а публікація про розіграш зібрала понад 5 тисяч «сердець».
Усі типи контенту, що продає, необхідно використовувати з розумом і правильно дозувати. Наприклад, не варто проводити розіграші занадто часто, інакше зацікавленість користувачів знизиться, а пости, що продають, чергуйте з розважальними та корисними.
Корисний контент
Діліться корисною інформацією з підписниками: як вибрати ноутбук або навушники, за якими ознаками виявити підробку? Беріть мініінтерв’ю в експертів, розвінчуйте найпопулярніші міфи. Налаштуйте рубрику «Q&A» у сторіс та публікуйте добірки з відповідями на часті питання.
Зробіть пости або закріпіть історії з інструкціями: як оформити замовлення, як визначити розмір взуття, доглядати за матеріалом і так далі. Чим менше запитань залишиться у підписника, тим більше шансів на покупку.
Покажіть наочно користь вашого товару. Якщо ви продаєте продукти харчування, публікуйте цікаві рецепти з ними. Якщо у вас меблевий магазин, поділіться фото інтер’єрів, в яких ці меблі виглядають найбільш вигідно. Розкажіть, чим ручна робота перевершує промислові аналоги або які переваги у матеріалу, який ви використовуєте.
На прикладі образів з одягом з магазину можна розповісти, які рішення будуть вдалими, а які — ні. Поділіться лайфхаками: 5 способів носити шарф, що зробити, щоб продукт довше зберігав свіжість, або як врятувати смартфон, що потрапив у воду.
Ось виробник доглядових засобів регулярно дає поради та відповідає на запитання підписників, розповідаючи про особливості застосування своєї продукції.
Зробіть сторіс з цінами та стежте за актуальністю інформації. Якщо у вас є бонусна система, періодично нагадуйте про це, щоб стимулювати людей до покупок. Ще краще у цьому плані працює повноцінна програма лояльності.
Розважальний контент
Щоб завоювати прихильність аудиторії, можна публікувати пости розважального характеру. Слідкуйте, щоб вони вписувалися в загальний стиль облікового запису.
Влаштовуйте вікторини за тематикою магазину — для цього добре підходить формат сторіс. У першій історії питання з варіантами відповіді, у наступній пояснення. Так через гру підписники дізнаються щось нове і, можливо, їхній інтерес до ваших продуктів зросте. Прийом гейміфікації допомагає залучати користувачів та сприяє підвищенню лояльності.
Розповідайте цікаві факти з вашої сфери. Пошили сукню з нової тканини? Розкажіть читачам про її особливості та переваги. Саме так вчинив український бренд одягу.
Діліться з аудиторією новинами із життя компанії. Покажіть, як відзначили річницю заснування, відкрили нову точку, побували на майстер-класі чи бізнес-форумі. Чим ви ближче до підписників, тим більше шансів завоювати їх лояльність. Зрозуміло, з таким контентом не потрібно переборщувати, щоб не спричиняють втому.
Виробник парфумів оригінально підійшов до цього, надавши можливість співробітникам привітати мам зі святом. Фотографії із сімейних фотоальбомів викликають теплі, живі емоції.
Показуйте робочі залаштунки: вибір матеріалів, процес виробництва, бекстейдж зі зйомок тощо. Це також допомагає здобувати довіру аудиторії.
Якщо немає цікавих ідей, можна публікувати кілька фото в каруселі з питанням до підписників, який варіант вони вибрали б.
Як просувати магазин в Інстаграм
Використовуйте платні та безкоштовні способи просування, щоб отримати найкращі результати.
Таргетована реклама
Один із найефективніших, але й найдорожчих способів. Щоб рекламна кампанія виявилася успішною, важливо добре розуміти свою аудиторію. Вести підписників потрібно у підготовлений профіль із якісним контентом.
Тестуйте нові гіпотези та постійно стежте за показниками. Якщо кампанія або окреме оголошення не дають результату, потрібно їх вимкнути.
Налаштовувати таргет бажано через особистий кабінет у Фейсбуці: велика кількість налаштувань дає змогу забезпечити максимально точне влучення.
Хештег і геотег
Якщо правильно використовувати хештеги та геотеги, вони гарно збільшують охоплення. Ставте лише ті, які підходять до теми посту. Хештеги поділяються на:
- високочастотні — застосовуються у 100 тисячах публікацій та більше;
- середньочастотні — 50-100 тисяч постів;
- низькочастотні — менш як 50 тисяч публікацій.
Оптимально застосовувати 40-50% середньочастотних тегів, 20% низькочастотних і трохи більше ніж 15% високочастотних. Решту залиште на позначки геолокації та теги бренду.
Допомога друзів
Попросіть своїх знайомих підписатися на обліковий запис і розповісти про вас своїй аудиторії. Найчастіше сарафанне радіо має потужний ефект.
Розсилка по базі
Якщо у вас вже є напрацьована база, зробіть розсилки на електронну пошту та месенджери. Купувати базу не рекомендуємо.
Підготуйте розсилку з презентацією свого облікового запису в Інстаграм. Розкажіть, чому варто підписатися на нього: анонси новинок та акцій, цікавий та корисний контент, можливість взяти участь у розіграшах тощо. Наприкінці всіх листів розміщуйте великі іконки соцмереж.
Використовуйте сервіс email розсилок SendPulse: у нас є зручний та зрозумілий конструктор шаблонів, можливість відправляти автоматичні й транзакційні ланцюжки, просунута аналітика та email валідатор.
Також у SendPulse можна налаштувати чат-боти для месенджерів: Telegram, WhatsApp, Facebook, Instagram, Viber. Це зручний інструмент для підтримки контакту з клієнтами.
Трафік з інших каналів
Розкажіть про Інстаграм-магазин на інших майданчиках, де ви присутні. На сайті магазину напишіть новину на головній сторінці із закликом підписатись.
Розіграші
Влаштовуйте розіграш своєї продукції або сертифікатів на покупку. Зробіть умови прозорими, щоб підписники були впевнені у чесності конкурсу.
Якщо умови передбачають відгуки у сторіс, можна пообіцяти кожному невеликий гарантований приз: наприклад, знижку, щоб мотивувати до участі.
Стимулювання до активності
Не соромтеся просити аудиторію про лайки, коментарі та шери. Завершуйте текст публікацій питаннями, що стимулюють обговорення.
Реклама у блогерів
Цей спосіб може бути ефективним, якщо не помилитися з вибором блогера: у нього має бути ваша цільова аудиторія, хороша залученість та жодних накруток. Уважно вивчіть профіль кандидата за всіма показниками. Пошукайте відгуки.
Деякі блогери погоджуються працювати за бартером — за ваш продукт, якщо він досить цінний. Іноді передбачається невелика доплата.
AR-маски
У низці випадків доповнена реальність допомагає збільшувати охоплення та продавати більше. Запропонуйте клієнтам зняти покупки з використанням вашої маски та опублікувати у сторіс із позначкою, щоб взяти участь у розіграші призів. Користувачі, які побачать такі сторіс у своїх знайомих, можливо, теж захочуть долучитись. Цікаві маски: наприклад, ігрові, можуть завіруситися, і ваша аудиторія зросте.
Накрутка
Відразу застерігаємо, що ми не рекомендуємо такі способи просування. Якщо накручувати ботів, легко потрапити в тіньовий бан і втратити довіру аудиторії.
Накрутка реальних підписників з фейковими обліковими записами теж буде викликати підозру. Є також накрутка реальними людьми з активними обліковими записами, які перевіряються модератором. Це робиться у спеціальних сервісах — після реєстрації та оплати ви отримаєте потік «фанатів». Не використовуйте цей спосіб на постійній основі: він припустимий лише на самому початку, коли ви тільки набираєте підписників.
Чати активності
Ще один варіант, допустимий лише на самому початку розвитку облікового запису. Люди, які хочуть просуватися в Інстаграм, об’єднуються та допомагають один одному.
Чати активності зазвичай створюють у Телеграм. Правила не скрізь однакові: іноді потрібна підписка на всіх учасників, іноді ні. Потрібно залишити посилання на пост та вказати, які дії чекаєте від людей. Після виконання аналогічних завдань у чужих облікових записах ви отримуєте лайки та коментарі під своїм постом.
Такий метод може допомогти у просуванні, але бувають і проблеми. Активність у відповідь забирає багато сил, хоча в деяких чатах передбачена VIP-підписка. Більше побоювань пов’язано з тим, що інші учасники не завжди здатні написати відповідний якісний коментар, та й не завжди намагаються. Якщо Інстаграм виявить підозрілі дії, ви потрапите у тіньовий бан.
Масслайкінг та масфолловінг
Ці способи не дають особливого результату, проте можна отримати скаргу на спам. Є невелика ймовірність, що користувач зацікавиться вашим профілем, але найчастіше вторгнення незнайомців спричиняє роздратування. Навіть якщо будуть підписки у відповідь, стежити за вашим акаунтом, найімовірніше, не стануть, а через це впадуть охоплення. Тому маслайкінг і масфоловінг підходять лише на самому старті, та й то з акуратністю.
Робота з клієнтами та обробка замовлень
Залежно від аудиторії потрібно продумати тональність спілкування. Десь добре впишеться дружня манера, а в інших випадках підійде лише офіційний стиль.
Ретельно продумайте воронку продаж. Щоб клієнт не зникнув після запиту даних для індивідуальної роботи, нагадайте, що це потрібно для попередніх розрахунків, і ніхто не змусить його купувати, якщо він передумає. Якщо покупця бентежить ціна, поясніть, із чого вона складається. Можна запропонувати знижку чи безвідсоткову розстрочку.
Не дозволяйте діалогу «зависнути». Якщо клієнт мовчить, зробіть наступний крок. Запропонуйте товар-аналог, уточніть переваги кольору тощо. Підготуйте скрипти продажу, у яких передбачені відповіді всі типові заперечення.
На запити необхідно відповідати максимально швидко, інакше через тривале очікування потенційний клієнт вибере інший магазин. Впоратися з обробкою повідомлень допоможуть чат-боти для Інстаграм.
Чат-бот буде відповідати на типові питання і позначки в сторіс, відсіювати нецільові ліди й приводити до менеджера вже теплих клієнтів. За допомогою цього інструменту можна зберігати дані користувачів, робити сегментовані розсилки, відправляти вебхуки та приймати оплату просто в чаті Інстаграм.
Також є можливість додавати картки товарів у повідомлення та швидкі відповіді від користувача, запитувати дані із зовнішніх джерел — наприклад, щоб видати інформацію щодо найменування товару. За наявності інтеграції з CRM угода створюватиметься автоматично.
Мінілендинг для магазинів в Інстаграм
Мінілендинг — це посадкова сторінка з основною інформацією про компанію, контакти та кнопки месенджерів. За бажанням можна розмістити більше елементів, фото- та відеоматеріали.
Тут можна розмістити посилання на сайт і кнопки переходу до WhatsApp, Telegram та інших месенджерів, щоб клієнт сам вибрав зручний спосіб комунікації.
Ви можете додати на посадкову сторінку форму збору інформації: зворотний дзвінок, поставити питання й так далі. Запропонуйте клієнтам підписатися на розсилку чат-бота, щоб бути в курсі новинок та акцій — так зростають шанси на повторні покупки.
Зробіть розділ FAQ, щоб відвідувачам не доводилося уточнювати базову інформацію, а менеджери не витрачали на цей час.
Конструктор SendPulse дає змогу зробити мінілендинг за 15-20 хвилин — тут не знадобляться навички дизайнера та програміста. Створіть свій власний макет або виберіть шаблон із галереї. Вставте обкладинку, додайте текст, фото чи відео, кнопки. Регулюйте відступи та змінюйте зовнішній вигляд сторінки так, як хочеться.
На безкоштовному тарифі доступні мультиканальні форми підписки на email та SMS розсилку, чат-ботів у месенджерах, а також форма збору даних підписників для надсилання персоналізованих розсилок.
На платному тарифі можна використовувати своє доменне ім’я та додавати пікселі Facebook. Крім того, реалізована можливість оплати через платіжні системи. Завантажте галерею товарів, вкажіть спосіб доставки та розмістіть кнопки оплати.
Повторні продажі
За допомогою мінілендингу та чат-ботів ви можете збирати дані користувачів, а потім використовувати їх для повернення клієнтів. У чат-боті для цих цілей є блок «Введення даних користувача» — потрібно вбудувати його в ланцюжок повідомлень бота, щоб підписник міг ввести інформацію.
Підключіть нашу CRM, щоб дані зберігалась у ній. Робіть розсилки різними каналами — з акціями, новинками й так далі, щоб стимулювати клієнтів до повторних покупок.
Висновок
Ми розібралися, як відкрити магазин в Інстаграмі. Використовуйте чат-боти й мінілендинг для автоматизації спілкування з клієнтами та процесу продажу.
У SendPulse є інші інструменти, які допоможуть вести бізнес: сервіси email і SMS розсилок, браузерні повідомлення та безкоштовна CRM. Користуйтеся та робіть більше продажів.