Якщо людям не цікаво навчатися, процес опанування нових знань стає втомлюючим обов’язком, який демотивує студентів і виснажує викладачів. Фактично це стає марною тратою часу для обох сторін. Якщо ж студентам вчитися цікаво, вони будуть частіше проходити курс до кінця та рекомендувати його друзям і колегам. Це своєю чергою надихатиме викладачів і приноситиме прибуток бізнесу.
Тож давайте ближче розглянемо, що таке залучення студентів, і дізнаємося сім способів, як підвищити залучення студентів під час навчання онлайн.
Вміст:
Що таке залучення студентів
Залучення студентів описує рівень уваги, цікавості, оптимізму та пристрасті, які вони демонструють під час навчання.
Це може виражатися по-різному. Скажімо, учні роблять нотатки, активно слухають, ставлять запитання та відповідають на них, докладають зусиль під час індивідуальних чи групових занять, звертаються до викладача за додатковими ресурсами чи беруть додаткові завдання.
Водночас мотивацією цих дій мають бути не хороші оцінки, а справжню зацікавленість у предметі вивчення.
Читайте також: «Як створити онлайн-курс, якщо немає досвіду в інфобізнесі».
Термін «залучення студентів» набув популярності лише в останні роки. Викладачі перенесли свою увагу зі знань, які вони дають, на учня, який ці знання здобуває. Сьогодні кожен може знайти практично будь-яку інформацію в інтернеті, тож тепер головна мета викладачів — зробити так, щоб студент дістав задоволення від процесу навчання, зацікавити учнів тим, що вони вивчають, запалити їхній азарт і натхнення. Усе це можна досягти, залучивши студентів.
Зацікавлені учні краще сприйматимуть ваш матеріал, а це означає, що вони будуть більш задоволені курсом і, швидше за все, залишать позитивні відгуки.
Різновиди залучення студентів до онлайн-навчання
Є три типи залучення студентів, про які вам треба знати:
- Поведінковий. Поведінкове залучення стосується дій студентів: вони не пропускають заняття і приходять на них вчасно, виконують домашні завдання та відповідають на запитання. Це легко помітити просто спостерігаючи за поведінкою учнів.
- Пізнавальний. Когнітивне залучення означає бажання вчитися: студенти ставлять запитання та шукають додаткові ресурси, щоб глибше зануритися в деякі теми. Ви можете виміряти когнітивну активність, подивившись на поведінку студентів або запитавши їх про те, яка з останніх тем цікавила їх та про що вони шукали додаткову інформацію самостійно.
- Емоційний. Емоційне залучення означає задоволення від навчального процесу та позитивні стосунки з викладачем та іншими студентами. Визначити це можна за допомогою анонімного опитування. Якщо ви дозволите третій стороні збирати та аналізувати результати, у вас буде більше шансів отримати чесні відповіді.
Важливо подбати про всі три різновиди залучення. Іноді студенти можуть бути зацікавлені в навчанні, але мають негативний погляд на навчання саме з вами. Деколи учні дуже активні, але насправді їм байдуже до знань — вони отримують фан, але знання моментально вивітрюються з їхніх голів.
Практичні способи підвищити активність студентів онлайн
Ще важче залучити студентів, коли вони навчаються онлайн. Ймовірніше за все, вони регулярно відриваються на інші справи й паралельно щось роблять. Це і зрозуміло, тому що сфокусуватися, коли з тобою розмовляє якась «картинка» з екрана, важко.
Є багато способів збільшити залучення студентів до онлайн-навчання. Ви можете використовувати всі ці поради разом або будь-яку їхню комбінацію. Розповімо про кожну в порядку пріоритетності: чим вище рекомендація, тим вона важливіша й має бути реалізована якнайшвидше.
Повідомте студентам, чого очікувати
Коли людина має план і знає, що робити, вона принаймні спробує щось зробити. Тому поясніть студентам, що вони вивчатимуть, вкажіть терміни виконання завдань, зробіть ці дані доступними в будь-який час і поясніть, з якими платформами ви працюватимете. Обов’язково дотримуйтеся однакової структури для всіх уроків, щоб зробити заняття більш організованими.
Це одна з найпростіших стратегій залучення студентів до навчання онлайн. Інакше вони можуть пропустити завдання або матимуть проблеми з платформами. Люди розсердяться або розгубляться, ви ризикуєте втратити авторитет і повагу своєї аудиторії.
Наприклад, під час проходження курсу на Udemy студенти можуть детально бачити, над чим вони працюватимуть і скільки часу їм потрібно приділити кожному з розділів курсу.
Так само ви можете розказати, чого очікувати від кожного з занять. Додайте план уроку, як це зробили маркетологи Академії SendPulse.
Якщо навчання передбачає домашні завдання, поставте дедлайн, до якої години воно має бути готове і відправляйте нагадування в обраний месенджер за допомогою чат-бота, як це роблять у GoIT.
До речі, створити чат-бота й позбутися значної частини рутини можна й без навичок програмування — за допомогою конструктора ботів SendPulse.
Нехай студенти знаходять рішення самостійно
Колись викладачі просто начитували матеріал студентам і давали їм готові рішення. Однак часи змінилися. Нині рекомендується зробити так, щоб студенти самостійно дійшли до правильних рішень.
Цей метод не тільки залучає студентів, але і спонукає їх думати та бути творчими, а не пасивно слухати. Ще б пак: набагато цікавіше робити маленькі відкриття самостійно, ніж слухати висновки інших. До того ж це також тренує логіку.
Тож ви можете розповісти студентам про базові поняття, поставити їм питання щодо складніших ситуацій, навести приклади та дати можливість їм експериментувати.
Використовуйте різні формати контенту
Якщо це будуть лише презентації з текстом, людям стане нудно. Середня тривалість концентрації уваги зменшилася з 12 секунд до 8 секунд. Тому ми рекомендуємо використовувати аудіо, відео чи зображення, щоб зацікавити студентів та залучити їх до навчання. Зображення можна подати у вигляді інфографіки або застосовувати їх для різних типів інтерактивних дій, скажімо, асоціацій. Ви можете використовувати відео, щоб навчити студентів працювати з платформами, послухати виступи експертів із теми лекції або ввести короткі пояснення.
Ви також можете надіслати ці матеріали після уроків. Також добре включати статті чи дописи в блогах експертів. Це урізноманітнить зміст вашого курсу та спонукатиме студентів завжди шукати більше точок зору та джерел інформації.
Додавайте інфографіку до вашого курсу, адже це також є креативним і ефективним способом структурувати матеріал та підвищити залученість студентів.
Додайте інтерактивні дії
Якщо весь урок ви будете просто говорити, про залучення студентів можна забути. Якби люди хотіли просто послухати інформацію, то вони б натрапити на випадкове відео в інтернеті й дістали б якщо не той самий, то схожий результат.
Основне, що можна й потрібно зробити, це сеанс запитань і відповідей наприкінці кожного блоку інформації або принаймні під кінець уроку. Це допоможе вам зрозуміти, де вашому уроці бракує пояснень, а де потрібно додати більше деталей, щоб учні здобули глибші знання. Щоб додати ще більше динаміки, можете дозволити студентам відповідати на запитання.
Важливо! Створюйте кімнати для групових обговорень і презентацій. Це дасть учням, особливо сором’язливим, можливість говорити вільніше, думати й висловлювати свою думку, а не просто пасивно слухати.
Ви також можете додавати тести або створювати невеликі анонімні опитування, щоб перевірити знання чи дістати відгук.
Створюйте здорову конкуренцію за допомогою гейміфікації
Здорову конкуренцію також іноді називають гейміфікацією навчання. Згідно з дослідженнями, 67,7 % студентів вважають навчання з елементами гейміфікації більш мотивуючим і привабливим, ніж традиційне. Тому розповідайте історії та висвітлюйте досягнення деяких учнів, а також заохочуйте тих, хто відстає, не опускати руки.
Читайте також: «Гейміфікація в бізнесі: як гра допомагає залучати клієнтів та множити прибуток».
Скажімо, ви можете створити таблицю лідерів і роздавати значки або бали за різні досягнення. Цей метод працює як для дітей, так і для дорослих: просто подивіться на успіх таблиці лідерів Duolingo та на те, як вони мотивують учнів зберегти свій прогрес та пройти більше уроків, ніж вони планували. Ця функція Duolingo дає змогу користувачам накопичувати бали за виконання певних завдань, а потім зібрані бали підвищують рейтинг користувачів у таблиці лідерів.
Такий рейтинг можна зробити і в Excel або Google Таблицях.
Залучайте учнів під час відеоуроків живими реакціями
Багато відеоплатформ для онлайн-курсів дають можливість учасникам додавати різні реакції: великі пальці вгору чи вниз, оплески, емодзі тощо. Учні можуть миттєво показати цю реакцію, щоб викладач міг оцінити, як інформація сприймається.
Створюйте спільноти та чати
Навчання поза онлайн-класом також має важливе значення. Ви можете створювати форуми, спільноти та чати, щоб заохочувати цікавість і обговорення та створювати безпечний простір для запитань.
Щоб зберегти спільноти живими, додавайте розгорнуті питання для обговорень і опитувань, а також матеріали, про які ми згадували раніше.
Подивіться приклад закритої групи у Telegram, де студенти можуть поставити запитання куратору, поділитися своїми ідеями з одногрупниками, дістати нагадування про необхідність здати домашнє завдання.
Висновок
Створити й навіть продати онлайн-курс — це лише половина справи, а інша половина — зацікавити людей. Якщо ви просто зачитуєте слайди презентації, то ризикуєте не тільки втратити наявних студентів, але й можете ніколи не отримати нових.
Водночас залучити студентів не так уже і складно, якщо ви захоплені своєю темою. Це означає, що ваша увага має бути зосереджена на предметі та студентах: коли ви ставите питання та відповідаєте на них, коли досліджуєте свій предмет поза аудиторією, додаючи більше інтерактивних платформ та керуючи спільнотами. Як то кажуть, стань зміною, яку хочеш бачити в інших.
Розгляньте можливість використання нашої платформи для онлайн-курсів, яка надає можливість створювати інтерактивні цільові сторінки, використовувати різноманітні форми вмісту та використовувати багато інших функцій, які сприятимуть залученню студентів онлайн. Ви також можете провести тести, щоб оцінити ефективність ваших підходів до навчання та знайти ті, які приносять найбільшу цінність вашим учням.