Email маркетинг — це відмінний спосіб користувачів повернути на свій сайт й привести їх до покупки. Але для цього вам щонайменше потрібно мати свою базу підписників, скласти email стратегію, створити шаблон листа та написати продавальний текст.
Та найперший крок, без якого не запустити email маркетинг, — збір бази підписників. Як це зробити і якою має бути форма підписки та відписки, розповімо в цій статті.
Вміст:
Як зібрати базу підписників за допомогою форми
Щоб на вас підписувалися та читали розсилки, не ховайте форми підписки в глибинах сайту, там їх точно ніхто не знайде. Найкраще розмістити їх на головній сторінці окремим блоком або внизу сторінки, або в меню. Ще один варіант — вигулькові вікна, де користувачі, яких зацікавив сайт, зможуть легко залишити свою адресу. Щоб заохотити їх, запропонуйте щось цінне як лід-магніт: знижку, корисну інструкцію чи презентацію. Або розпишіть переваги самої розсилки — лайфхаки від експертів, розбір нестандартних кейсів, ексклюзивні матеріали, доступні лише підписникам тощо.
Бажано показувати блок підписки лише новим відвідувачам або користувачів, які ще не залишили контактів. Тут допоможе сервіс розумних попапів SendPulse, де можна налаштувати появу спливного вікна за одним або декількома умовами — далі розповімо про цей інструмент докладніше.
Місце на сайті, де має бути форма — це лише частина успіху збору бази підписників. Решта залежить від її змісту. Тому розберемо обов’язкові елементи, які має містити у собі форма підписки.
Три елементи ідеальної форми підписки
Поля введення та кількість рядків. Здавалося б, що може бути складного й де взагалі тут напартачити. Але багато власників сайтів ставлять іноді один рядок, або навпаки — роблять їх забагато.
Ось яскравий приклад. Найімовірніше, користувач не захоче витрачати час на те, щоб заповнити всі поля.
Наступна форма підписки запитує тільки email. Такий підхід полегшує життя клієнту — але не вам, адже якщо бракує інформації, ви не зможете сегментувати базу підписників та надсилати їм релевантний контент.
Оптимально зробити у формі два рядки, де буде запит на email користувача та його ім’я. Це потрібно, щоб надалі робити персональну розсилку. Погодьтеся, приємно, коли до вас звертаються на ім’я, як тут.
Також зверніть увагу на обов’язкову кількість рядків. Не намагайтеся з’ясувати про своїх підписників усе. Велика кількість обов’язкових полів суттєво зменшить бажання підписатися на розсилку.
Прописуємо УТП та періодичність. Ніхто не хоче засмічувати свою пошту спамом та нецікавими листами. Тому необхідно розповісти користувачеві, яку вигоду він отримає, коли підпишеться на розсилку. Для цього продумайте, що вас відрізняє від конкурентів і які листи надсилатимете. До речі, це робиться на етапі складання стратегії електронного маркетингу.
Також зазначте, як часто ви будете надсилати листи: щосереди, двічі на тиждень, один раз на місяць і так далі. Підписники точно знатимуть, коли чекати від вас розсилку.
Радимо ознайомитися: «Чому листи потрапляють до спаму і як із цим боротися повне керівництво».
Дотримання законодавства щодо захисту персональних даних. Ім’я, прізвище, email, номер телефону, дата народження, адреса проживання вважаються персональними даними. Отже, якщо ви на своєму сайті запитуєте їх, то мають дотримуватися відповідних законів в актуальній редакції. В Україні, наприклад, це закон «Про захист персональних даних» № 2297–VI від 01.06.2010. Відповідно до цього нормативно-правового акту, потрібна згода користувача на збирання та обробку інформації про нього.
У зв’язку із цим необхідно підготувати документ про політику конфіденційності, зробити на нього посилання з головної сторінки та встановити на всіх формах, де ви запитуєте дані, щоб користувач міг ознайомитися з умовами. Натиснувши відповідний прапорець, він погоджується на обробку персональних даних. Іноді такого прапорця немає — тоді у формі вказують, що згода надається після натискання на кнопку «Підписатися».
Якщо ви ще не адаптували сайт під закон, рекомендуємо якнайшвидше це виправити.
Ось приклад підписки, яка відповідає законодавству про захист персональних даних.
У вас має вийти така форма.
Тут зазначено періодичність розсилки, УТП, є інформація про ім’я. Форма відповідає законодавству про персональні дані.
Ще один варіант — зробити окрему сторінку підписки. Трапляється нечасто, але розповімо і про нього.
Сторінка підписки
Така сторінка дає простір фантазії, як переконати користувача підписатися на розсилку. Як і форми на підписку, вона теж мусить мати низку обов’язкових елементів.
Що має бути на сторінці підписки
Заголовок. Використовуйте в заголовку конкретику: поясніть, які листи надсилатимете. По-перше, так користувач із перших секунд перебування на сторінці знатиме, яку інформацію отримає з ваших розсилок. По-друге, це дасть змогу відвідувачу швидше зорієнтуватися, чи варто підписуватися чи ні.
Хороший приклад і заголовок, який відображає суть листів, показано на скріншоті нижче.
Зміст. Це саме той розділ, де треба розкрити всі карти: розповісти про рубрики, періодичність відправлення, виокремити переваги своїх листів. Зазвичай у цьому розділі є список тем, які відвідувач може вибрати самостійно.
Приклади. Як добре ви б не описали свої листи, приклади теж не будуть зайвими. Ніхто не хоче дістати кота в мішку. А так підписник матиме уявлення про формат розсилки: дайджести, акційні з товарами чи послугами, інформаційні тощо. Покажіть кілька прикладів листів, це дасть повнішу картину. Також не забудьте зазначити рубрику.
Відгуки. Це не обов’язковий пункт. Але якщо у вас такі круті розсилки, що підписники дають фідбек і хвалять вас, чому б не поділитися цим? Збирайте відгуки своїх читачів та розміщуйте їх на сторінці підписки. Це дасть вам плюс до довіри.
Можна також додати на сторінку підписки невелику розповідь про людей, які беруть участь у процесі створення листів. Зазвичай цікавість та довіра до конкретної людини вищі, ніж до абстрактного автора.
Додатковий стимул для підписки. Зробіть привабливу пропозицію для потенційних підписників — бонусні матеріали, скажімо, чек-листи, книги, вебінари, плани. Також можна запропонувати бали на рахунок облікового запису, знижку тощо.
Єдиний момент, який варто враховувати: пропозиція має бути справді привабливою. Як-от у цьому випадку.
Якщо бажаєте швидко зібрати базу підписників, на сайті є ще одне місце, яке допоможе в цьому.
Підписка у блозі
Блог — це інструмент контент-маркетингу, який дає змогу залучити на сайт трафік із пошукових систем, а також зацікавити відвідувачів у послугах. Тому, якщо у вас ще немає блогу, то радимо їм зайнятися. На це є три причини:
- Якщо ваш бізнес пов’язаний зі «складними» товарами чи послугами, це один зі способів розповісти про свій продукт докладніше й підштовхнути користувача до покупки.
- Коли ви наповнюєте свій блог контентом, то розширюєте семантичне ядро за тематичними та навколотематичними запитами. Тож сайт просуватиметься за додатковими ключами.
- Якщо блог цікавий, то користувачі захочуть читати його постійно. Тому, щоб стежити за оновленнями, люди підписуються на розсилки.
Уявімо, що у вас є блог, але на ньому немає жодної форми підписки. Де її можна розмістити?
Місця для розміщення форми підписки
Бічна панель блогу. Форма підписки розміщується з правого чи з лівого боку від контенту. Вона може бути наскрізною, тобто розміщуватися не тільки на головній сторінці блогу, де опубліковані всі статті, а й усередині самих матеріалів.
Внизу або всередині статей. Зазвичай у цьому випадку форми підписки розміщують або в самому низу статті, або всередині матеріалу. В останньому випадку це може роздратувати користувачів, тому що вони вже втягнулися в читання, а тут посередині тексту з’являється заклик до дії «Підпишись».
Попап. Попап — це спливна реклама, націлена на те, щоб покращити конверсію сторінки й дістати нові ліди. Але щоб цей інструмент ефективно працював, необхідно коректно налаштувати вікно, зробити обкладинку, що чіпляє, і скласти цікаву пропозицію.
Читайте також:
Щодо налаштувань, то таке вікно не повинно з’являтися відразу після трьох секунд перебування на сайті. Людина ще не встигла ознайомитися з матеріалом і зацікавитися послугами чи товарами компанії. Тому, вибираючи параметри показу попапу, орієнтуйтеся на показники Google Analytics: глибина перегляду, час на сайті та відсоток відмов.
Є кілька форматів попапів.
Спливає під час читання матеріалу в центрі екрану:
Спливає в нижній лівій або правій частині екрану:
Який із цих форматів для сайту краще, сказати складно, тому що попередньо все протестувати.
Ще одне важливе доповнення, яке стосується попапів — у них обов’язково має бути добре видно кнопку «Закрити». Якщо користувач не хоче підписатися на розсилку, то у нього має бути можливість легко закрити вікно. В іншому випадку йому буде простіше залишити сайт, ніж дочитати матеріал.
Розумні попапи SendPulse
У SendPulse є сервіс для створення розумних попапів, які з’являються на екрані лише у разі виконання заданих умов. Передбачено більш ніж 20 сценаріїв, які можна комбінувати: перебування користувача на сайті протягом певного часу, гортання понад 50 % сторінки, кількість сесій, перехід курсору за межі екрана тощо.
Виберіть один із безлічі шаблонів залежно від цілей та переваг, налаштуйте зовнішній вигляд попапу на свій розсуд і вкажіть головну цільову дію:
- підписка на месенджери,
- зв’язок у чаті,
- запит cookies,
- підписка на email розсилку,
- запит номера телефону,
- перехід до цільової сторінки.
Можна вибрати відеопопап, кастомну форму або попап без дії.
Щоб додати попап на сайт, зроблений у конструкторі SendPulse, просто вкажіть його адресу — попап автоматично підключиться. Щоб встановити його на сторонньому сайті, додайте до його тіла код, який згенерує сервіс. Докладніше про створення попапів у нашому сервісі читайте в базі знань.
Ліди, зібрані за допомогою попап форм, будуть збережені в CRM SendPulse. Ви зможете влаштувати спліт-тестування та проаналізувати ефективність різних варіантів, щоби підвищити конверсію та грамотно вибудувати комунікацію з клієнтами. Усі типи попапів автоматично адаптуються до будь-яких пристроїв. Також усі інструменти SendPulse інтегруються між собою, тому ви можете з’єднати попап із чат-ботом і надалі взаємодіяти через нього з користувачем.
Сторінка відписки
Неприємно, коли від розсилок відписуються, але із цим нічого не вдієш. Причини можуть бути різні: від зміни пріоритетів до втрати цікавості до вашої компанії. Тому сторінка відписки — це останній шанс, щоб утримати користувача.
Як би сумно не звучало, але багато компаній воліють не приділяти їй особливу увагу й надсилають системний лист.
У цьому випадку користувач не відчуватиме мук совісті й навіть не згадає про втрачену можливість дістати якусь плюшку. Далі розкажемо, як мотивувати підписника переглянути свою думку.
Як умовити підписника залишитися
Запропонуйте змінити налаштування розсилки. Можливо, людині не цікаві деякі листи і вона не хоче їх отримувати, тож вирішила відписатися. Ідеальним рішенням у такому разі буде зміна параметрів розсилки: рубрики листів, періодичність, email, ім’я.
Вкажіть, що втрачає ваш підписник. Це буде найкращим аргументом залишитися з вами. Тому перерахуйте всі переваги своїх листів: від бонусів до грандіозних знижок. Чим краще ви опишете переваги, тим вища ймовірність, що підписник й далі читатиме вас.
Дізнайтеся причину відписки. Це необхідно, щоб ви могли скоригувати електронну стратегію.
Можете попросити, щоб користувач назвав причину відписки. Втім, така форма відписки вимагає від користувача часу і креативності.Приклад форми відписки
Або ж запропонувати найчастіші варіанти відповідей — так користувачеві буде простіше зорієнтуватися. Також залиште рядок для свого варіанта.
Ви дізналися, як зібрати базу підписників за допомогою форм підписки. Тепер справа за малим — розробити контент-план розсилок та приступити до реалізації.
Для збору даних рекомендуємо спробувати форми підписки SendPulse та наш сервіс розумних попапів за сценаріями. Цей інструмент дасть змогу робити персональні пропозиції у відповідний час, допомагати клієнтам із вибором товару чи послуги та збирати підписників для подальшої роботи у SendPulse.
Також у нас є безплатна CRM, чат-боти для месенджерів та чат для сайту, сервіси email, SMS та Viber розсилок, конструктор сайтів, push сповіщення та платформа для запуску онлайн-курсів. Створюйте контент і продукт, а рутину передайте сервісам SendPulse.