Email-маркетинг

Топ 7 трендів email маркетингу у 2023 році

9 minutes
Оновлено 5 Березня 2024
Топ 7 трендів email маркетингу у 2023 році

Розкажемо про сім трендів email маркетингу, які допоможуть створити міцні відносини із вашими клієнтами у 2023 році.

Статистика

У 2022 році 59 % маркетологів сказали, що для залучення потенційних клієнтів email маркетинг удвічі ефективніший у порівнянні з PPC або рекламою в соцмережах. Опитування проводили наші колеги з компанії Sopro.

У 2023 електронна пошта також є ефективним каналом просування. Згідно з результатами дослідження Mailjet, представники малого та середнього бізнесу вважають, що серед каналів комунікацій найвищу рентабельність інвестицій під час економічного спаду у 2023 році забезпечить саме email маркетинг.

Прогнози малого й середнього бізнесу щодо ROI у 2023. Джерело
Прогнози малого й середнього бізнесу щодо ROI у 2023. Джерело

Такі ж тенденції щодо популярності email маркетингу підтверджує і статистика, що базується на внутрішніх зведених анонімних даних 2 млн користувачів платформи автоматизації маркетингу SendPulse зі всього світу.

Зокрема, з 1 січня до 15 грудня 2022 сервісом email розсилок SendPulse скористалися 370 тис. користувачів. З них 75,2 тис. зробили хоча б одну розсилку та надіслали понад 9 млрд листів. SMTP-шлюзом скористалися 11 тис. користувачів, які відправили 654,5 млн транзакційних листів.

Докладніше про тренди масових комунікацій у 2022 році ми розповідали в окремій статті.

Тренди в email маркетингу

Про актуальні тенденції в email маркетингу й те, як створити міцні відносини із клієнтами за його допомогою, розповімо далі.

Гіперперсоналізація та релевантні повідомлення

Персоналізація в email маркетингу — це використання в листі даних підписника. Завдяки цьому можна надсилати унікальні для кожного отримувача звернення та пропозиції. Дані беруться з адресної книги та автоматично підставляються в змінні, які ви додаєте в тему або тіло листа: {{ім’я}}, {{місто}} тощо.

Персоналізація посилює емоційний зв’язок із брендом, допомагає підтримати залучення аудиторії та зменшити кількість відписок. За даними Zippia, звернення до користувача за іменем у темі листа у 2022 році підвищувало ймовірність відкриття повідомлення до 29 %.

Звернення до користувача за іменем
Звернення до користувача за іменем

Через інформаційне «цунамі» користувачі не можуть довго утримувати увагу на чомусь одному, що спонукає їх більш вибірково ставитися до інформації, у тому числі й через email підписки. Тому пропозиція, яку ви надсилаєте в листі, мусить бути максимально релевантною та цінною — інакше користувач може скасувати підписку або позначити ваш лист як спам.

Як зробити листи гіперперсоналізованими:

  1. Збирайте інформацію про клієнтів. Можна встановити на сайт попап-форми за сценаріями, які з’являються тільки після цільової дії користувача. Або кастомізувати поля форми й запитувати в підписників різну інформацію — стать, місто, сферу діяльності, наявність авто тощо.
  2. Розділіть аудиторію на сегменти й тільки після цього пропонуйте товари чи послуги. Надсилайте різні листи чоловікам і жінкам, жителям мегаполісів і невеличких міст тощо.
  3. У темі та тілі листа використовуйте розумну персоналізацію — це налаштування умов для змінних у розсилці, залежно від виконання яких у межах однієї email кампанії підписникам надсилатиметься різна інформація.

Автоматизація розсилок

Автоматизація в email маркетингу — це автоматичне надсилання підписникам листа або серія листів за заданим розкладом або у відповідь на певні дії. Наприклад, клієнт залишив товар у кошику, оформив замовлення, підписався на розсилку тощо.

Цей інструмент завжди сприяв економії часу і грошей, а в умовах воєнного часу потреба в ній зростає в рази. Скажімо, це дає можливість не втрачати клієнтів, коли менеджер не може відповісти на запит через відключення світла або повітряну тривогу.

До того ж автоматизація не виключає індивідуальний підхід до клієнта. Її можна поєднати з персоналізацією, надсилаючи тригерні та транзакційні листи.

Щоб листи здавалися «живими», подумайте над дизайном, а в тексті проявіть емпатію та турботу про користувача. Щоб не дратувати читачів, не налягайте на FOMO-пропозиції, що від англійської fear of missing out — страх втраченої вигоди, та не забудьте додати до листа посилання на відписку.

Лист із привітанням та промокодом
Лист із привітанням та промокодом

Автоматизувати email розсилки можна за допомогою сервісу Automation 360: тут можна створювати ланцюжки email повідомлень та налаштовувати події, на підставі яких вони запускатимуться.

Щоб збільшити охоплення та залучення аудиторії, комбінуйте email розсилки, SMS, web push та повідомлення в месенджерах в одному ланцюжку. Маркетологи SendPulse створили для вас готові шаблони ланцюжків для різних ніш — ви можете відредагувати будь-який.

Шаблон ланцюжка «Покинутий кошик» в Automation 360
Шаблон ланцюжка «Покинутий кошик» в Automation 360

Open rate: усе складно

Open rate — це відсоток відкритих листів в email маркетингу. Цей показник використовується для аналізу залученості підписників. Втім, з минулого року через оновлення конфіденційності Apple маркетологи більше не можуть спиратися на нього.

Функції конфіденційності Apple не дає змогу відправникам відстежувати інформацію про людей, які відкривають їхні електронні листи, і дають можливість користувачам iOS15 та iOS16 приховати IP-адресу та електронну адресу. Через це маркетологи не можуть бачити час відкриття листа, геолокацію або інформацію про пристрій користувача.

За даними платформи Litmus, на кінець серпня 2022, впевнену першість серед поштових клієнтів тримає Apple Mail Privacy — 51 %. На другому місці Gmail — 28,5 %. Трійку лідерів замикає Outlook — 4,2 %. Ці цифри показують нам величезний вплив політики конфіденційності Apple на email маркетинг.

Рейтинг популярності поштових клієнтів у 2022. Джерело
Рейтинг популярності поштових клієнтів у 2022. Джерело

Як адаптувати свою email стратегію у 2023:

  • Змініть спосіб вимірювання успіху ваших кампаній — зосередьтеся на кліках, відсотках відмов, скасувань підписок і конверсій. Якщо ваш обліковий запис підключено до інтернет-магазину, покупки також треба вважати ключовим показником.
  • Створіть аудиторію користувачів, що не належать до Apple. Адже від Google або Microsoft все ще можна отримати надійні дані. Принаймні поки вони не підуть за Apple.
  • Проводьте опитування за допомогою чат-ботів або попап-форм, щоб отримати відгуки клієнтів і дізнатися про їхні інтереси, потреби та вподобання, а також дізнатися їхнє місцезнаходження.
  • Додайте UTM-мітки. Вони допоможуть дізнатися, що відбувається після відкриття електронного листа.

Штучний інтелект, чат-боти й email маркетинг

Чат-боти можуть відповісти на 80 % питань клієнтів за лічені секунди, що покращує залучення та підтримку. Вони описують продукти, отримують платежі та донати, консультують щодо статусу відправлення, призначають зустрічі. І все це роблять 24/7, без перерв, лікарняних та відпусток. А з появою штучного інтелекту віртуальні помічники навчилися надавати ще більш розгорнуті відповіді.

Чат-боти доповнюють email маркетинг. Вони можуть:

  1. Бути першою точкою контакту в лідогенерації. Скажімо, пропонувати допомогу щодо товарів або послуг і запитувати email адресу або інші контактні дані.
  2. Допомогти із сегментацією аудиторії. Вони допомагають визначити потреби користувачів за допомогою питань або підказок. Це дає змогу вам краще зрозуміти уподобання клієнтів.
  3. Ненав’язливо запитувати будь-яку особисту інформацію, яку можна використовувати для персоналізації розсилок. З огляду на оновлення конфіденційності Apple це важлива перевага.

Застосування віртуальних помічників у 2023 році має своє особливості. Так, цьогоріч SendPulse реалізував інтеграцію чат-ботів з OpenAI. Тож тепер ви можете підключити GPT-3 до вашого чат-бота у SendPulse, налаштувати вказівки для бота й надавати користувачам ще більш розширені, автоматизовані відповіді за допомогою штучного інтелекту.

Використовувати штучний інтелект можна під час генерування ідей для розсилок, написання текстів або підбору тем. Та не забувайте і про власний стиль — читачі можуть швидко здогадатися, що лист написав робот, а не ви.

Про те, що таке особистий бренд, як його створити та просунути, ми розповідали в окремій статті.

На жаль, для користувачів з України OpenAI наразі не доступний. Щоб зареєструватися в цьому сервісі, можна використати європейський номер телефону.

Телеграм-бот з GPT-3, створений у SendPulse
Телеграм-бот з GPT-3, створений у SendPulse

AMP-листи

AMP походить від англ. Accelerated Mobile Pages — прискорені мобільні сторінки. Ця технологія дає змогу створювати інтерактивні листів із можливістю зміни контенту в реальному часі прямо в листі, тобто без переходу на сайт.

AMP підтримують Gmail, Outlook і Yahoo Mail, тож ви можете додавати елементи AMP у листи для більшості своїх підписників. Якщо таку розсилку отримає клієнт поштового сервісу, що не підтримує технологію AMP, йому покажеться HTML-версія листа.

AMP має низка переваг:

  • В один лист можна додати кілька товарів у вигляді компактної каруселі або акордеону. Так довгі листи виглядатимуть компактнішими й не втомлюватимуть клієнта.
  • Вміст повідомлень можна оновлювати безпосередньо в листі. Це можуть бути дати вебінарів, доступні квитки або статус замовлення, які оновлюються в режимі реального часу та роблять листи високоперсоналізованими для кожного підписника.
  • Економія часу користувачів. Технологія дає змогу їм купувати, бронювати або реєструватися безпосередньо в листі. Це зменшує кількість кроків клієнта до конверсії.
  • Низька конкуренція. Попри те, що технологія AMP доступна з 2019 року, маркетологам усе ще потрібен час, щоб її освоїти.
Купівля товару в AMP-листі
Купівля товару в AMP-листі

Щоб надсилати електронні листи AMP, ви маєте завершити всі протоколи автентифікації як відправник та потрапити в білий список Gmail, Yahoo Mail або Outlook. І хоча автентифікація може допомогти підвищити ваші шанси потрапити до папки «Вхідні», вона не обов’язково гарантована.

На потрапляння листів до папки «Вхідні» впливають IP-адреса, репутація домену та відправника, частота та обсяг надсилання листів тощо.

❤️ Емоджі в темі листа ??

Емоджі економлять місце під час перегляду на мобільних пристроях, що показують лише перші 50 символів у темі листа. Тому це чудовий спосіб розповісти підписникам більше, використовуючи менше тексту.

До того ж емоджі привертають увагу й покращують видимість електронних листів. Навіть якщо одержувач не відкриває лист, він однаково помічає ваш бренд.

За даними Swiftpage, використання емоджі в рядку теми може підвищити частоту унікальних кліків на 28 %.

Емоджі в темі привертають увагу
Емоджі в темі привертають увагу

Найпопулярніші емоджі в темі листів у 2022 році:

  • рівна вертикальна риска-роздільник — |;
  • вогонь — ?;
  • зіткнення або вибух — ?;
  • подарунок — ?;
  • палець, що вказує вправо — ?;
  • обличчя із закоханими очима — ?.

Іноді маркетологи помічають зв’язок між використанням емоджі та потраплянням листів у спам. Та найчастіше справа не в самих емоджі, а у їх використанні. Скажімо, якщо ви зловживаєте емоджі або використовуєте невідповідні, як-от, «??? Новинки нашого магазину ???», підписники можуть позначити такий лист як спам.

Також надмірне використання емоджі може спричинити проблеми з доступністю для людей, які використовують програми зчитування з екрана. Так, робот може прочитати рядки теми так: «Персик персик персик Новинки нашого магазину вогонь вогонь вогонь». Тому використання емоджі варто обмежити й вибирати лише ті, що відповідають змісту розсилки.

Лідогенерація та зменшення Churn rate

В email маркетингу Churn rate — це показник відтоку клієнтів. В Україні він наразі зростає. Через війну клієнти могли втратити дохід, закрити бізнес, податися за кордон тощо. Зараз розкажемо, як мінімізувати Churn rate у 2023.

Генеруйте нові ліди. Додавайте CTA у статті блогу, заохочуйте фоловерів із соцмереж підписатися на вашу розсилку, пропонуйте ексклюзивний контент в обмін на підписку, даруйте відвідувачам сайту за підписку промокод на першу покупку.

Лідогенерація на сайті. Джерело
Лідогенерація на сайті. Джерело

Робіть регулярні інформаційні розсилки. Регулярна та релевантна комунікація допоможе підтримувати зв’язок із клієнтами. Це потрібно навіть якщо вони виїхали з України та не можуть бути повторно залучені до купівлі.

Перевіряйте свою базу на неактивні контакти. Розсилки на такі адреси погіршує репутацію відправника — листи починають потрапляти в спам. Відстежуйте рейтинг підписників, щоб сегментувати базу й надсилати релевантні пропозиції новачкам чи постійним читачам.

Так, якщо приховати кнопку відписки, кількість відписок зменшиться. Але це може спонукати підписників позначити ваші листи як спам. Відтак ви ставите під загрозу імідж вашого бренду та довіру до нього.

Крім того, порушуєте закон GDPR, що зобов’язує надавати людям простий спосіб відмови. Якщо у вашій базі є клієнти з країн Євросоюзу, то це може дорого вам обійтися.

У кожному листі, надісланому через email сервіс SendPulse, має бути посилання відписки від розсилки. Навіть якщо відправник забув або не додав його, сервіс вставляє його автоматично. Посилання відписки можна кастомізувати.

Скасування підписки не завжди поганий знак. Це свідчить про те, що людина більше не зацікавлена ​​у вашій пропозиції і не планує купувати ваші товари чи користуватися послугами. Відтік таких користувачів робить вашу базу якіснішою, адже лишаються ті, хто зацікавлений у вашому продукті.

Щоб утримати клієнта, створіть декілька умов відписки, скажімо, відмовитися від розсилок:

  • з новинами.
  • зі знижками.
  • усіх розсилок.

Підписник відмітить галочкою ті, які більше не хоче отримувати.

Висновки

Створювати ефективну комунікацію з клієнтом набагато простіше зі зручними інструментами. Зокрема, блоковий конструктор листів від SendPulse дає можливість створювати професійні шаблони для масових email розсилок легко і швидко. А для найкращого результату підключайте також інші інструменти, про які ми також згадували в статті: Viber та SMS розсилки, чат-боти для месенджерів, push сповіщення. А результати аналізуйте в безоплатній CRM. Також нагадуємо про конструктор сайтів та мультипосилань і платформу для онлайн-курсів.

Дата публікації:

27 Січня 2023
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter