Лендінги

Лід-форма для сайту: що це, як налаштувати та зібрати максимум лідів на прикладах

11 minutes

Лід-форма для сайту: що це, як налаштувати та зібрати максимум лідів на прикладах

Попри різноманітність інструментів вхідного маркетингу, лід-форма не померла: 74% маркетологів використовують форми на сайті для залучення потенційних клієнтів, а 49,7% опитаних називають їх найбільш конверсійним інструментом лідогенерації!

У статті ми розберемося, що таке форма генерації лідів, обговоримо все, що потрібно знати для її налаштування, а також розглянемо приклади найкращих лід-форм на сайтах відомих брендів.

Що таке лід-форма

Лід-форма — це форма, в полях якої відвідувачі сайту або соцмереж залишають контакти, щоб підписатися на розсилку, забронювати зворотний дзвінок, порахувати вартість, отримати доступ до вигідних пропозицій або оформити замовлення.

Приклад спливної лід-форми для збирання email адрес
Приклад спливної лід-форми для збирання email адрес

Бізнес отримує ліди — контакти потенційних покупців. Залежно від готовності до покупки ліди потраплять на різні етапи воронки продажів — холодних будуть поступово утеплювати за допомогою корисного контенту, гарячим запропонують знижку в обмін на моментальне замовлення, але кінцевою метою буде закриття угоди. Чим більше якісних лідів привабить ваша форма, тим більше грошей заробить бізнес.

Нижче — приклад лід-форми на сайті платформи для запуску інтернет-магазинів «Хорошоп». Вона складається з єдиного поля для введення email та кнопки, ілюструючи основне правило створення лід-форм: одна форма — одна дія. Чим менше інформації доведеться вводити людині, тим вищою буде конверсія.

Вбудована форма захоплення лідів
Вбудована форма захоплення лідів

Для форм підписки класикою є три поля: ім’я, email адреса та телефон. Форми реєстрації, броні чи замовлення складаються з більшої кількості полів. Щоб підвищити ймовірність їх заповнення, можна відмітити ключові поля обов’язковими, а інші — за бажанням користувача.

Обов'язкові до заповнення поля позначені зірочкою
Обов’язкові до заповнення поля позначені зірочкою

Коефіцієнт конверсії лід-форм значно варіюється від дослідження до дослідження: OptiMonk називає цифру 11,09%, Zuko — 3%, а Ruler — всього 1,7%.

Різниця пояснюється тим, що конверсія форми залежить від багатьох факторів:

  • сфери бізнесу;
  • сезону;
  • каналу трафіку;
  • типу форми, кількості полів, оферу та дизайну;
  • пристрою користувача;
  • швидкості завантаження сайту — та безлічі інших факторів.

Хорошим рішенням буде виміряти наявну конверсію ваших форм і поетапно збільшувати її, а не шукати ідеал у купі статистичних даних. Як підвищити ефективність лід-форм, розповімо далі, а поки що головне правило: люди готові ділитися контактами в обмін на цінні та своєчасні пропозиції.

Чим актуальнішою, помітнішою та зручнішою буде ваша форма, тим більше контактів ви отримаєте.

Якою може бути форма генерації лідів

Будь-яка лід-форма націлена на отримання контактів потенційних покупців, але досягти мети можна по-різному. Розглянемо основні типи форм для збирання лідів та розберемося, яким бізнесам вони підходять.

Підписка на розсилку

Найпопулярніший спосіб отримати email цільової аудиторії — пообіцяти промокод на знижку чи безплатне доставлення. Цим успішно користуються інтернет-магазини, сервіси доставляння, турагентства, щоб підвищити можливість оформлення замовлення, а також мати доступ до потенційного покупця після того, як він залишить сайт.

Обмін електронної пошти на знижку
Обмін електронної пошти на знижку

Також бази для розсилок активно збирають контентні проєкти та бізнеси у сфері онлайн-освіти. Першим важливо дистрибутувати контент, другим — поповнювати автоворонки новими контактами.

Підписка на щотижневу розсилку після прочитання статті
Підписка на щотижневу розсилку після прочитання статті

Замовлення зворотного дзвінка

На ранніх етапах воронки продажів складних чи дорогих продуктів людям зазвичай потрібна консультація фахівця, щоб правильно вибрати товар, тарифний план або розрахувати обсяг постачання. Форма замовлення зворотного дзвінка вирішує завдання найкраще: людині достатньо ввести номер телефону та вибрати зручний час, все інше зробить автодозвін та відділ продажу.

Форма замовлення зворотного дзвінка
Форма замовлення зворотного дзвінка

Онлайн-консультант на сайті

Цей інструмент відмінно доповнює, а іноді навіть заміняє, замовлення зворотного дзвінка. Якщо відвідувачу потрібна допомога, а спілкуватися голосом немає бажання чи можливості, він з великою ймовірністю залишить контакти онлайн-помічнику, сподіваючись отримати профільну консультацію.

Форма збору лідів в онлайн-чаті на сайті ефективна навіть у неробочі години
Форма збору лідів в онлайн-чаті на сайті ефективна навіть у неробочі години

Онлайн-чати ефективні для сфери послуг та інтернет-магазинів: люди оформлюють покупки на робочих місцях, у чергах чи у тягнучках на дорозі, тому не схильні до живого спілкування. При цьому питання повторюються: потенційні покупці уточнюють характеристики товару, умови доставлення та оплати, бронюють час або замовляють гарантійний ремонт. У онлайн-чаті ви можете створити автоматичні ланцюжки, щоб розповісти про продукт, оформити заявку та навіть прийняти оплату прямо у чаті.

Калькулятор

Цей спосіб збирання лідів найкраще підходить для сфери послуг — клінінгу, хімчистки, компаній зі встановлення вікон, б’юті-майстрів. Якщо вартість залежить від багатьох факторів, дайте потенційному клієнту можливість вибрати важливі для нього опції у формі, а потім запропонуйте обміняти знижку на контактні дані або оформити замовлення тільки на необхідні послуги.

Калькулятор вартості прибирання із можливістю оформити замовлення
Калькулятор вартості прибирання із можливістю оформити замовлення

Іноді форма генерації лідів типу «калькулятор» не показує вартість послуг на останньому кроці, а пропонує залишити контакти в обмін на результати. Це спірний підхід: частина потенційних покупців йде через можливе маніпулювання ціною або небажання спілкуватися з менеджером.

Генерація лідів після закінчення підрахунку вартості викупу автомобіля
Генерація лідів після закінчення підрахунку вартості викупу автомобіля

Ігрова лід-форма

Тим, кому класичні методики збору лідів набридли, рекомендуємо звернути увагу на ігрові механіки: колеса фортуни, вікторини, квізи, інтерактивні форми тощо. Вони перетворюють процес лідогенерації на захопливу гру і за правильного використання здатні значно підвищити конверсію посадкової сторінки.

Колесо фортуни на сайті інтернет-магазину меблів
Колесо фортуни на сайті інтернет-магазину меблів

Лід-магніт

Це ще один спосіб зробити збір інформації про відвідувачів сайту ненав’язливим. Лід-магнітом може бути біла книга з цінною інформацією, результати дослідження, каталог, готовий шаблон або чек-лист, безплатний доступ до сервісу на кілька днів — все, що несе користь для потенційного покупця.

Каталог обладнання для сільськогосподарської техніки в обмін на email фермера
Каталог обладнання для сільськогосподарської техніки в обмін на email фермера

Спливна попап-форма під час спроби залишити сторінку

Якщо людина почала вести курсор до закриття вкладки, значить, у вас залишилася мить! Використайте її з користю: покажіть спливне вікно з актуальним закликом до дії, щоб не втратити контакт і спробувати налагодити стосунки з відвідувачем сайту. Готовий сценарій показу такого спливного попапа вже є у сервісі розумних попапів від SendPulse.

Можливо, людина не розібралася у можливостях продукту, тому їй потрібна допомога, а можливо, вона просто нецільова? Зробити правильні висновки допоможе карта шляху клієнта та тести на реальному трафіку, але спробувати точно варто.

Спливна форма з лід-магнітом при спробі залишити сторінку
Спливна форма з лід-магнітом при спробі залишити сторінку

Лід-форма в Facebook та Instagram

Ви можете запускати кампанії для збору лідів, навіть якщо у вас немає сайту.

Для цього знадобиться:

  • бізнес-сторінка в Facebook;
  • посилання на сторінку політики конфіденційності вашої організації;
  • текстовий та візуальний контент рекламного оголошення.

Детально про те, як запускати рекламу для отримання лідів у соцмережах, читайте в офіційному гайді від Meta.

Щоб підвищити конверсію лід-форм у соцмережах, ви можете додатково перенаправляти трафік у Facebook Messenger чат-бот. Особливо актуальна мультиканальна зв’язка для теплого трафіку: зацікавлена аудиторія зможе поставити додаткові питання, більше дізнатися про компанію чи продукт — і навіть оплатити просто в боті.

Як налаштувати лід-форму

Перед тим, як вибрати певний тип лід-форми, визначте, як і звідки ви будете залучати потенційних лідів. Чим вище у воронці продажів знаходиться контакт, тим меншою кількістю персональних даних він готовий поділитися з компанією.

Наприклад, для отримання демо-доступу до конструктора сайтів користувачеві достатньо ввести адресу електронної пошти. А замовляючи сайт під ключ, доведеться назвати ім’я, номер телефону та поділитися баченням майбутнього сайту. Зважайте на це під час проєктування ваших форм.

Окрім кількості полів, заплануйте:

  • розміщення та тип лід-форми;
  • дизайн;
  • контент;
  • запит на використання персональних даних;
  • умови таргетингу для спливних форм.

Декілька слів про захист персональних даних. Пташка «Я даю дозвіл на використання своїх персональних даних» — не даність моді, а законна необхідність. Річ у тім, що ім’я, прізвище, дата народження, email та інше вважаються чутливою інформацією, збір, зберігання та використання якої контролюється на державному рівні. В Україні це закон «Про захист персональних даних» №2297-VI від 01.06.2010, у Казахстані — закон «Про персональні дані та їх захист» №94-V від 21.05.2013.

Щоб діяти в рамках закону, у кожній формі має бути чекбокс зі згодою на збір та обробку персональних даних, а також посилання на офіційну політику конфіденційності.

Активна згода з правилами магазину у формі реєстрації
Активна згода з правилами магазину у формі реєстрації

Щоб зменшити кількість полів, допускається вказати, що користувач погоджується з політикою конфіденційності в момент натискання на кнопку. У будь-якому випадку людина повинна мати можливість ознайомитися з правилами до відправлення даних: клікабельного посилання на правила роботи з персональною інформацією достатньо.

Лід-форма без чекбоксу згоди на обробку персональних даних
Лід-форма без чекбоксу згоди на обробку персональних даних

Коли підготовчий етап залишився позаду, настав час розпочати створення форм.

Зробити це можна двома способами:

  • залучити програміста;
  • створити форму самостійно у візуальному конструкторі.

Перший спосіб більш трудомісткий: вам доведеться залучати розробника не тільки на етапі налаштування, але і для внесення найменших змін. До того ж можна реалізувати будь-яку ідею, не обмежуючись можливостями конструктора.

No-code рішення підійдуть для реалізації стандартних механік. Наприклад, платформа SendPulse дозволяє створити практично будь-яку форму підписки: вбудовану, плавучу, фіксовану або спливну поверх основного контенту. Ви можете збирати email адреси та номери телефонів, відправляти лід-магніти, сегментувати аудиторію завдяки уточнювальним питанням про стать чи інтереси.

Форма відповідатиме дизайну вашого сайту та автоматично передаватиме контакти в задану адресну книгу.

Конструктор лід-форм SendPulse
Конструктор лід-форм SendPulse

Щоб створити форму підписки:

  • У особистому кабінеті на вкладці «Форми підписки» виберіть «Створити нову форму».
  • Вкажіть тип форми або виберіть відповідний шаблон.
  • Виберіть адресні книги, до яких будуть додані підписники.
  • Налаштуйте зовнішній вигляд та опції форми.
  • Збережіть зміни, скопіюйте готовий код та додайте на свій сайт за допомогою програміста або Google Tag Manager. Надалі ви зможете вносити будь-які зміни без змін коду.

Детально про створення та налаштування мультиканальних лід-форм читайте у базі знань.

Другий і більш сучасний підхід — створити віджет для збору лідів за сценаріями.

Вам доступно понад 30 готових шаблонів, на основі яких можна створити:

  • попап для збирання email адрес або телефонних номерів;
  • кастомну форму для збирання будь-якої іншої інформації;
  • відеопопап;
  • віджет підписки на месенджери;
  • перекривний, горизонтальний чи попап-лаунчер.

Попапи зʼявляються не безладно, а у відповідь на задані дії чи поведінку відвідувача сайту, тому сприймаються позитивно. Наприклад, ви можете запропонувати консультацію тим, хто провів на сторінці більше однієї хвилини, або подарувати промокод на кинутий кошик зареєстрованому користувачеві.

Шаблони попап-форм
Шаблони попап-форм

Створити попап нескладно:

  • В особистому кабінеті SendPulse на вкладці «Попапи» створіть новий проєкт і додайте до нього новий попап.
  • Виберіть шаблон типу форми або головної дії.
  • Налаштуйте контент, зовнішній вигляд та поведінку форми.
  • Збережіть зміни та додайте готовий код на свій сайт за допомогою програміста або Google Tag Manager. Надалі ви зможете вносити будь-які зміни без змін коду.

Докладно про створення та налаштування розумних попап-форм читайте у базі знань.

Як зробити форму генерації лідів ефективною

Основне завдання будь-якої форми — отримати контакти цільової аудиторії, тому ваша лід-форма має бути актуальною, помітною, зрозумілою, зручною для заповнення та містити однозначний заклик до дії. Відвідувач сайту повинен помітити пропозицію, зацікавитись нею — а потім легко та швидко отримати бажане. Розглянемо на прикладах, як зробити вашу форму не дратівливою, а класною.

Таргетинг

Аудиторія відвідувачів будь-якого сайту неоднорідна: є ті, хто прийшли вперше на головну сторінку, є тепліший сегмент, який вивчає певну категорію, а є й постійні покупці. І це без урахування характеристик портрета клієнта: віку, статі, інтересів, фінансового стану та сотень інших соціально-демографічних характеристик. Тому важливо розмістити ваші лід-форми там і з тим закликом, на який з більшою ймовірністю відреагує потрібний сегмент цільової аудиторії.

Також подбайте, щоб різні лід-форми не перекривали одна одну та не заважали взаємодіяти з контентом. І постарайтеся дати відвідувачеві можливість ознайомитися з контентом перед тим, як вимагати його персональні дані. Особливо це стосується попап-вікон, які іноді вигулькують через 1-2 секунди після відкриття вкладки. Дайте людині озирнутися — і лише після цього розпочинайте лідогенерацію.

Адаптивний дизайн

Ваша лід-форма повинна мати добрий вигляд і на смартфонах, і на великих сучасних екранах. Завдання вирішує адаптивний дизайн або кілька різних версій форми, адаптованих до різних пристроїв.

Пам’ятайте: що менше екран, то лаконічніше має бути текст і менше полів для введення.

Візуал, що зачіпає

Підвищити конверсію форми легко завдяки доброму дизайну.

Ось кілька правил:

  • зовнішній вигляд форми має відповідати загальній візуальній концепції сторінки;
  • яскраві кольори припустимі, такі, що кричать — під забороною;
  • не перевантажуйте форму шрифтами та стилями;
  • акцент — на кнопці;
  • використовуйте спокійне тло, яке не завадить сприйняттю тексту.

Помітний хрестик для закриття спливного вікна

Дивно, але конверсію спливних лід-форм підвищує можливість їх закрити! Непомітний чи неактивний хрестик дратує, а добре помітний, розташований у звичному місці та активний з першої секунди відображення попапа дає вибір — заповнити форму або закрити.

Якщо користувач не має вибору, він швидше залишить сайт, ніж свої персональні дані.

Містка корисна пропозиція

Люди не витрачатимуть час, аби розібратись у складній механіці чи дізнатися значення незрозумілих їм слів. Оффер має бути простим, цінним та гранично чітким, щоб відвідувач сайту зацікавився та почав заповнювати форму. Ідеальна схема — короткий заголовок з 3-5 слів і 1-2 речення, які розшифровують вашу пропозицію.

Обов’язково перевірте свою форму на наявність поширених помилок:

  • друкарських неточностей;
  • вирівнювання центром великого блоку тексту;
  • курсиву або імітації рукописного шрифту, що складно читається.

Зрозумілий CTA

Якщо ваш оффер виявився корисним, поясніть, що потрібно зробити, щоб отримати винагороду: знижку, розсилку або лід-магніт.

І не забудьте про зовнішній вигляд CTA: він має бути помітним, містити короткі дієслова, виділятися за кольором та розміром на тлі інших візуальних елементів попапа.

Корисні підказки у разі помилки

Подбайте про тих, хто помилиться під час заповнення ваших форм і замість стандартного «Щось пішло не так» поясніть, що трапилося та як це виправити. Повідомлення краще виводити в тому місці, де було допущено помилку, а не після заповнення всіх полів. Валідуйте кожне поле відразу після заповнення, а також зберігайте значення коректно заповнених полів, що полегшить виправлення помилок.

Вдалі приклади лід-форм

Пропонуємо кілька прикладів якісних форм для генерації лідів — надихайтеся та розпочинайте створення форм на своєму сайті!

Хороший приклад лід-форми на сайті
Вдалий приклад лід-форми на сайті

Хороший приклад вбудованої лід-форми для збирання email адрес:

  • мінімум тексту;
  • зрозуміла вигода;
  • всього одне поле та чекбокс;
  • акцентне тло.

Та відсутність посилання на політику конфіденційності та згоди на обробку персональних даних — значний мінус для відомого бренду.

Ця форма теж відрізняється мінімалістичним дизайном, але увагу привертає кнопка: велика, з активним закликом до дії.
Ця форма теж відрізняється мінімалістичним дизайном, але увагу привертає кнопка: велика, з активним закликом до дії.

Такий попап добре акцентує на цільовій дії та не викликає негативу, адже не заважає взаємодіяти з контентом.

Виглядає незвично, але наочно демонструє належне ставлення до збирання, обробки та використання персональної інформації.
Виглядає незвично, але наочно демонструє належне ставлення до збирання, обробки та використання персональної інформації.

Світові бренди серйозно ставляться до законодавства: половину висоти лід-форми займає інформація, пов’язана з персональними даними!

Лід-форма з вбудованим таймером на лендингу онлайн-школи
Лід-форма з вбудованим таймером на лендингу онлайн-школи

Лід-форма з вбудованим таймером посилює перший екран, даючи можливість відвідувачеві не тільки записатися на безплатний марафон, але й отримати бонус. Початківцям ця опція точно буде корисною, тим більше на таку хайпову тему, як старт в IT.

Приклад ігрової механіки
Приклад ігрової механіки

Класний приклад ігрової механіки: залучити цільову аудиторію за допомогою короткого квіза на п’ять-сім питань, а потім зібрати номери телефонів та запросити в бот для отримання результатів. Так IT-школа отримує теплі ліди в воронку продажів, щоб надалі прогріти їх за допомогою контенту та запропонувати курси для новачків.

Висновки

Лід-форми не померли: навіть у 2023 році вони показують чудову конверсію за умови дотримання всіх правил та крапельки креативу.

Щоб розширити базу потенційних клієнтів:

  • тестуйте розміщення лід-форм на сайті, змінюйте дизайн, заголовки та CTA;
  • використовуйте лід-магніти;
  • сегментуйте аудиторію та створюйте релевантні попап-форми для кожного сегмента;
  • автоматизуйте комунікацію з потенційними клієнтами за допомогою онлайн-чату;
  • комбінуйте інструменти та тестуйте гіпотези на реальному трафіку.

Щоб створити конверсійну лід-форму, програміст і дизайнер не потрібні: реєструйтеся в SendPulse, щоб використовувати продумані шаблони форм збору лідів та попапи за сценаріями!

Дата публікації:

2 Січ. 2024

Юлія Прима

Маркетолог у SendPulse

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter