Ласкаво просимо на борт! Дякуємо, що завітали!
Приємно починати з добрих слів, чи не так? Так само й підписнику втішно отримувати вітальні листи, а не продаж в лоб. У статті розповімо, з якою метою відправляють вітальний лист, покажемо вітальну серію від відомого інтернет-магазину й навчимо створювати welcome-серію в SendPulse.
Вміст:
Що таке вітальна розсилка й чому вона важлива
Вітальний лист — це автоматизоване повідомлення, яке людина отримує після підписки на розсилку або реєстрації в сервісі. Такий лист допомагає справити гарне перше враження про бренд, а часом і краще дізнатися про нову людину в адресній книзі. Які ж цілі вітальних листів:
- подякувати за цікавість;
- відрекомендувати бренд;
- задати очікування підписників та дізнатися про їхні інтереси;
- сформувати потребу та зацікавити користувача;
- заслужити довіру та лояльність споживача;
- розширити канали взаємодії.
Що можна додати до вітальної розсилки
Розповімо, що можна додати до вітального листа й навіщо. Покажемо приклади вітальних листів різних брендів.
Привітання. Тут корисно використовувати персоналізацію, якщо ви зібрали такі дані у формі підписки. Найпростіший варіант — запитати ім’я, а потім привітати підписника на ім’я.
Це можна зробити у вбудованій формі підписки на сайті або за допомогою попапу — як-от у прикладі з будівельним супермаркетом «ОЛДІ».
До речі, і форми підписки, і попапи за сценаріями легко створити, налаштувати й розмістити на сайті у візуальних конструкторах на платформі SendPulse. Завдяки шаблонам і підказкам працювати у сервісі просто та зручно: оберіть серед 30+ варіантів і налаштуйте під себе:
Читайте також:
Лід-магніт — те, заради чого людина підписалася на розсилку. Це може бути промокод на знижку, електронну книгу або доступ до вебінару. Загалом, будь-який корисний та бажаний бонус.
Скажімо, платформа з розвитку кар’єри Happy Monday за підписку на щотижневу розсилку пропонувала бонус — гайд зі складання резюме.
Читайте також: «Що таке трипваєр і як він збільшить конверсію лідів у покупки».
Якщо для того, щоб дістати обіцяну знижку за підписку, клієнт має виконати певні умови, обов’язково розкажіть про це — як-от, це зробив інтернет-магазин насіння та, саджанців Agro-Market.
Розповідь про розсилку або продукт із погляду користі для підписника. Опишіть усе класне, що буде у ваших листах — це підігріє зацікавленість і дасть шанс на високу відкриття розсилки.
Інструкція із сервісу. Виявіть турботу та розкажіть підписнику, як користуватися вашим сервісом. Краще писати не очевидні речі, а лайфхаки — що можна швидко зробити, щоб одразу дістати максимум користі від сервісу.
Можна використовувати відеоконтент, як-от у прикладі з листом від біржі прямої реклами Collaborator.
Читайте також, як написати крутий гайд, який залучить лояльних клієнтів.
А сервіс для ведичних астрологів у першому листі проводить екскурсію сайтом, розповідає, із чого почати роботу програмі та які є тарифні плани. І хоча лист трохи довгий, завдяки тому, що інформація структурована й подана простими словами, сприймається легко.
Читайте також: «Як створити систему розсилок для інфобізнесу».
Запит даних підписника. Якщо виявити трохи фантазії, можна за допомогою вітальних листів добути інформацію про підписника, щоб потім використовувати її для персоналізації та сегментації розсилок.
Можна зробити це на початку. Наприклад, відразу запитати підписника, які листи він хоче отримувати.
Про те, як скласти портрет клієнта та де брати дані, читайте в іншій статті.
Або включити у вітальний ланцюжок лист з опитуванням. Але обов’язково зробити це так, щоб підписник мав мотивацію ділитися даними, наприклад, пообіцяти йому подарунок за відповіді.
Читайте також: «Що таке квізи і як створити квіз, який приноситиме ліди».
Чому серія працює краще, ніж один вітальний лист
Обмежитися одним листом можна, але ми рекомендуємо створювати ланцюжок із трьох-чотирьох повідомлень. Ось чому:
- Більше листів — більше шансів плавно привести підписника до цільової дії, заохочуючи його за кожен крок.
- Вітальний ланцюжок — це можливість структурувати інформацію про компанію чи продукти та подати її порційно, не перевантажуючи нового користувача.
Приклад вітальної серії для інтернет-магазину
На прикладі мультибрендового онлайн-магазину ANSWEAR.ua ми покажемо, як може виглядати ланцюжок із трьох вітальних листів. А також розповімо, який контент підібрати для велкам-серії, щоб підігріти нового ліда на старті спілкування.
Приклади та поради, наведені нижче, найбільш актуальні для інтернет-магазинів та брендів косметики та одягу. В інших сферах, таких як B2B, рекомендації щодо складання вітальних листів відрізнятимуться, і це вже тема для окремої статті.
Вітальний лист № 1: дякуємо за підписку
Перший лист надсилайте відразу. Це логічно — коли ви самі підписуєтеся на розсилку або реєструєтеся в сервісі, напевно, чекаєте на підтвердження, що все пройшло успішно.
У ньому подякуйте за підписку. Звичайне «дякую» демонструє вашу людську сторону й показує, що ви цінуєте вибір та час користувача. Розкажіть, чого очікувати від ваших розсилок: як часто і який контент ви надсилаєте.
Для сегментації подальших розсилок відразу можна запропонувати підписникам вибрати цікавий контент самостійно через сторінку переваг.
ANSWEAR.ua дякує за підписку не тільки словом, а і промокодом, щоб мотивувати до першої покупки. А також додає посилання на застосунки для різних ОС.
Вітальний лист № 2: знайомимося ближче та рекламуємо продукти
У другому листі розкажіть про бренд і продукти компанії. Його краще відправляти впродовж двох-трьох днів після першого — це не надто рано, щоб здатися настирливим, і не надто пізно, щоб вилетіти з голови підписника.
У ANSWEAR.ua другий лист має продавальний характер — компанія пропонує купити речі популярних брендів, а також товари з різних категорій: одяг, взуття, товари для дому й у такий спосіб знайомить з асортиментом магазину.
Вітальний лист № 3: соціалізуємося та мотивуємо до покупки
Останній лист ланцюжка оптимально відправити через два-три дні після другого. У ньому поділіться посиланнями на соціальні мережі, додавайте опитування для подальшої сегментації або робіть приємні сюрпризи у вигляді знижок.
ANSWEAR.ua нагадує про знижку на першу покупку, після чого підписники починають отримувати проморозсилання у звичайному режимі.
Типові помилки вітальної розсилки, яких варто уникати
Найгірша помилка вітальних листів — не надсилати їх. Або вигадувати незрозумілі теми, писати сухий технічний текст і не віддавати бонус, який обіцяли під час збору пошти. Покажемо докладніше та з прикладами.
Вітального листа немає
Золоте правило будь-якої взаємодії з користувачем — зрозуміла відповідь. Скажімо, коли ви натискаєте кнопку на сайті, вона трохи продавлюється або змінює колір і сторінка змінюється. Так ви знаєте, що кнопка спрацювала.
З розсилками так само: людина залишає контактні дані й чекає на відповідь. Якщо листа немає, для неї це означає, що підписка не спрацювала. Контакт втрачено, й ефект від листа, що прийшов пізніше, буде гіршим.
Втім, з такої ситуації теж є вихід. Нижче є приклад листа від сервісу з доставки ліків із простим поясненням, чому не було листів і що користувачеві робити далі. Круто, що людині дають вибір, чи хоче вона отримувати листи, чи ні. А ось грубих маніпуляцій на кшталт «Ні, я не люблю економити» варто уникати.
Незрозуміле ім’я відправника та тема
Щоб лист не загубився, він має бути зрозумілим ще з імені відправника та теми. В імені має бути назва компанії, зазначена на сайті, бажано з тим самим логотипом для впізнаваності. У темі напишіть, що це лист після підписки.
Ось поганий приклад імені та теми. Ім’я не вказує на компанію, у темі нічого не вказано про реєстрацію.
А ось гарний приклад. Тут ім’я поєднується з назвою компанії, а з теми зрозуміло, і від кого цей лист, і про що.
Технічний текст
Епоха комунікації, коли програмісти писали оповіщення «на додачу» до коду, у минулому. Сьогодні для листів типу: «Підписку підтверджено. Ваш email:… Ваш пароль:…» немає жодного виправдання.
Спілкуйтеся по-людськи. Навіть лист із підтвердженням пошти можна написати простою та зрозумілою мовою, додати тематичний банер та зробити нормальний дизайн.
Або більш лаконічний за дизайном приклад від Answear.ua:
Немає обіцяного бонусу
Якщо пообіцяли лід-магніт, чесно віддавайте його в першому листі — інакше налаштуєте підписника проти себе. А вже після цього будуйте вітального листа так, як потрібно.
Створюємо серію вітальних листів у SendPulse
У платформи для маркетингу та продажів SendPulse є інструмент для створення безкоштовних автоматизованих розсилок Automation-360. Він дає можливість об’єднати браузерні сповіщення, чат-ботів та email розсилки із CRM-системою, щоб удосконалити етапи проходження контактів за воронкою продажів.
У цьому розділі покажемо, як автоматизувати воронку продажів за допомогою цього інструменту.
В особистому кабінеті користувача SendPulse вибираємо розділ «Automation 360», натискаємо «Створити ланцюжок».
Рекомендуємо звернути увагу на варіант «Шаблони» — там понад двадцять шаблонів автоматичних ланцюжків, включно з вітальним та реактиваційним ланцюжками, пропозицією лишити відгук тощо. Можна використовувати для натхнення, а можна взяти ланцюжок та відредагувати його під себе — це суттєво скоротить час на створення розсилки.
Для вітальної серії підходять шаблони «Реєстрація/підписка», «Підписка за бонус» та «4 відеоуроки». Вибирайте той, що краще відповідає вашим потребам. Для прикладу ми вибрали шаблон «Підписка за бонус».
Після того, як ви визначилися із шаблоном, тисніть кнопку «Використати шаблон» і переходьте до налаштування розсилки.
Відкриється блоковий конструктор сайтів, котрий одразу запропонує налаштувати «Опції автоворонки». Коли дасте розсилці назву, вкажете email відправника, пріоритетний час відправки та інші параметри, переходьте до налаштування розсилки.
Далі конструктор запропонує налаштувати тригер запуску повідомлення. У вітальних серіях це додавання підписника у вказану адресну книгу.
Зверніть увагу на перемикач «Запускати при повторному додаванні до списку». Коли ви його включаєте, підписники зможуть отримувати вітальну серію щоразу, коли залишають свою адресу в прив’язаній формі розсилки. Навіть якщо це та сама адреса і вона вже є у вашій базі.
Далі переходимо до налаштування першого листа серії. Вказуємо час, через який його відправити, кого вказати відправником, якою буде тема й контент розсилки.
Так редагуйте, додавайте або видаляйте блоки листів та блоки пауз між ними. Завдяки візуальному редактору та підказкам технічно це досить просто.
До речі, шаблон ланцюжка «Підписка за бонус» виглядає так.
Зверніть увагу! За замовчуванням форми підписки, створені в SendPulse, збирають адреси за single opt-in, тобто користувачеві не потрібно підтверджувати свою пошту. Читайте про відмінності single та double opt-in, а також про налаштування форм підписки.
Радимо заздалегідь створити потрібні адресні книги та шаблони листів. У нашій базі знань ви знайдете докладні інструкції та рекомендації щодо створення шаблонів листів у SendPulse.
Коли налаштуєте ланцюжок, виберіть «Зберегти й запустити» у верхньому правому кутку. Тепер ваш ланцюжок активний і його отримуватиме кожен новий підписник.
Також вам може стати в пригоді стаття «Як створити авторозсилку, що стартує за додаванням підписника до адресної книги» або інші матеріали з бази знань про автоматизацію для керування даними клієнтів та надсилання тригерних повідомлень у сервісі Automation-360.
Висновок
Якщо ви ще не використовуєте вітальну розсилку — поспішіть її запустити. Цей маркетинговий інструмент розігріє нові ліди, підвищить рівень продажів та допоможе в створенні лояльності до вашого бренду. Створити ефективні вітальні листи швидко можна в сервісах розсилок та Automation-360 на платформі SendPulse.
Окрім email кампаній, у SendPulse можна запускати масові розсилки у Viber, push та SMS, а також створювати чат-боти, сайти, online-курси та розумні попапи. Усе це — у єдиній екосистемі та інтуїтивно зрозумілих блокових редакторах.