Айдентика — це те, що допомагає споживачам впізнавати бренд у будь-яких продуктах, в офлайні та онлайн. У цій статті докладно розповімо, що таке айдентика, для чого вона потрібна і як створити айдентику для своєї компанії.
Вміст:
Що таке айдентика
Айдентика — це візуальна система ідентифікації бренду, зовнішній образ компанії в очах клієнтів, співробітників та громади. Найзвичніший і зрозуміліший елемент айдентики — логотип компанії.
Простіше кажучи, айдентика бренду — це комплекс шрифтів, кольорів, зображень, стилів, які використовуються у всьому візуалі, чи це сайт, візитка чи меню в ресторані. Іноді виділяють також аудіоайдентику — слоган та манеру спілкування співробітників, мелодії в рекламі. Але в цій статті ми говоритимемо саме про візуальний складник.
Не варто сприймати айдентику як статичну систему. Ще 20 років тому айдентика переважно визначала фізичну присутність компанії: етикетки, візитки, друковану рекламу, флаєри. Та компанії розвиваються, і тепер складно уявити собі бренд без сайту та груп у соцмережах. А для цього потрібні нові форми застосування айдентики: формати зображень, елементи інтерфейсу користувача, анімація і так далі.
Навіщо потрібна айдентика
Айдентика бренду виконує одразу кілька функцій.
Вирізняє бренд з-поміж інших, унікалізує його присутність на ринку. Допомагає «вдрукувати» образ компанії в пам’яті покупця, щоб із конкуруючих марок людина вибирала ту, що позначена айдентикою знайомого бренду.
Показує належність бренду до певної соціальної, тематичної групи, а також його характер та емоційне позиціонування. Скажімо, медичні бренди часто використовують блакитні кольори та символіку хреста, кардіограми та інші символи, що асоціюються з медициною.
Об’єднує співробітників компанії, допомагає створити належність одного спільноти, мотивує.
Як створити свою айдентику
Пройдемося всіма етапами створення айдентики бренду. Підкажемо, де шукати натхнення, як його систематизувати та як працювати з кольорами, шрифтами, ілюстраціями тощо.
Визначення ідеї
Подумайте, яке враження бажаєте справляти. Наприклад, ви надійна компанія з класичним стилем управління або гнучкий динамічний стартап. Складіть список визначень, з якими хочете асоціюватися, як-от:
- надійність,
- швидкість,
- якість,
- турбота,
- веселощі,
- емоції.
І так далі. Виберіть кілька основних, щоб думка не розпливалася.
Збір референсів
Почніть шукати приклади, що надихають, для своєї айдентики. Необов’язково відразу бігти в пошук і забивати там «логотип для барбершопу», є і інші шляхи.
По-перше, масова культура. Шукайте натхнення в улюблених фільмах, кліпах, картинах, відомих фотографіях — будь-якому візуальному контенті.
По-друге, майданчики із дизайн-контентом. Є спеціалізовані ресурси, де дизайнери викладають свої роботи: сайти, логотипи, анімації, рекламні банери, ілюстрації. Найбільш популярні й великі — Behance та Dribbble.
Шукати краще англійською, адже це англомовні ресурси. На Behance є додаткові можливості пошуку. Як-от, нижче на скріншоті результати пошуку за запитами «identity», а сайт ще запропонував пов’язані запити.
Майже кожен пост на Behance — це цілий кейс з описом цілей, завдань та процесу розроблення.
На Dribbble можна знайти роботу за кольором: заходите, розгортаєте палітру кольорів у нижньому лівому куті зображення та натискаєте на потрібний.
По-третє, соцмережі. Ідіть туди, де акцент на візуал: в Instagram і Pinterest. В Instagram шукайте за тематичними хештегами, у Pinterest є звичайний пошук. І там, і там краще також використовувати англійську.
Створення мудбордів
Коли набрали референси, починайте створення мудбордів. Це дошка, на якій зібрані ваші референси: на видному місці — головні, які поряд уточнюють.
Мудборди в ідеалі потрібно зібрати для кожного з елементів айдентики: для логотипу, друкованої продукції, стилю ілюстрацій тощо.
Логотип
Найважливіша частина айдентики, на якій ви потім створите решту стилю. Складається з буквеної та графічної частини, тобто назви бренду та якогось символу.
Якщо хочете досягти ефекту сучасного лого, робіть його простим, без нагромадження кольорів та стилів. Це може бути просто назва бренду, набрана відповідним шрифтом.
Сучасний дизайн тяжіє до анімації, а нескладних малюнків у логотипах. Приклад такого лого — Австралійська опера. Її лого складається з двох літер: O | A (Opera Australia), але всю айдентику бренду побудовано на анімації. Подивіться це коротке відео:
Відео з каналу Австралійської опери з відомим логотипом та графікою
Австралійська опера використовує один і той же логотип майже 10 років. Це ще раз показує, що стильний мінімалістичний логотип може бути тимчасовим.
Про що пам’ятати, коли працюєте з логотипом:
- Баланс. Періодично перевертайте лого зверху вниз — так ви побачите, якщо якась буква виділяється серед інших або один із проміжків занадто великий.
- Читабельність. Логотип має зчитуватися на різних носіях, форматах, у різному оточенні.
- Вигляд фавиконки. Як логотип буде виглядати в крихітній картинці заголовка вкладки в браузері.
Кольори
Після логотипу переходьте до кольорів. Відразу уточнимо: працювати краще з rgb-кольорами, котрі призначені для інтернету. Скоріш за все, ваша айдентика набагато частіше буде присутня саме там, а не на фізичних носіях. Для них ви вже потім підберете CMYK.
Під час вибору основних кольорів потрібно розуміти, як вони працюватимуть. Скажімо, один колір буде фоновим і не мусить відволікати від інших. Інший використовуватиметься на кнопках, тож на ньому має нормально читатися текст.
Вище ми показували, як шукати на Dribbble за кольором, але там є ще одна крута фішка: палітри робіт можна завантажувати. Зайдіть у роботу, що сподобалася, наведіть курсор на кружок у нижньому лівому кутку й натисніть на значок скачування. Палітра завантажується у форматі .aco, який відкривається у Photoshop.
Pinterest також можна використовувати для пошуку кольору. Ось, наприклад, результати пошуку за запитом «color palette» — безліч зображень, розкладених на основні кольори. Дивіться, з якими предметами, настроями, пейзажем можуть асоціюватися різні набори.
Почати вибір можна із порівняння з іншими компаніями у вашій галузі. Наприклад, нижче результати за запитом «law firm design» у тому ж Pinterest. Відразу видно, що юридичні компанії віддають перевагу спокійним темним кольорам: відтінкам сірого, синього, коричневого.
Потім скористайтеся сервісом для підбору поєднань кольорів. Вони допоможуть вам підібрати кілька відповідних кольорів та скласти повну палітру для айдентики.
Ось сервіси, де можна скласти поєднання кольорів, розібрати картинку на основні кольори й навіть перевірити, як будуть бачити обрану палітру люди з дальтонізмом:
Шрифти
Наступний крок — вибір шрифтів для айдентики. За характером та змістом вони мають відповідати ідеї айдентики: серйозний чи веселий, легкий чи брутальний. Потрібно вибрати кілька шрифтів, які можна буде використовувати в інтернеті та на друку, щоб вони поєднувалися в одну стилістичну систему та давали можливість повноцінної верстки.
Скажімо, під час верстки сайту знадобляться такі шрифти, для:
- заголовків,
- основного тексту,
- приміток,
- кнопок,
- ілюстрацій.
Є чотири способи, за допомогою яких можна сформувати шрифтову пару, тобто підібрати два шрифти, які стоятимуть поряд. Наприклад, шрифтову пару заголовка та основного тексту.
- Антиква — букви із засічками, або гротеск — без засічок. Класичним поєднанням буде антиква в заголовку та гротеск в основному тексті. Якщо ви не дизайнер, вибирайте це поєднання — так менше шансів зробити погано.
- Напис: жирний, курсив, звичайний, тонкий. Вивчіть гарнітуру вибраних шрифтів, спробуйте різні зображення і дивіться, як вони працюють разом. Можна навіть підібрати пару із двох накреслень одного шрифту.
- Розмір, а точніше співвідношення розмірів шрифтів. Спробуйте взяти за основу співвідношення 1,6 — цифру золотого перерізу. А далі дійте на свій художній смак.
- Колір. Ви вже вибрали основні кольори для айдентики — використовуйте їх. За допомогою акцентного кольору можна виділити заголовки та потрібні місця в основному тексті.
Паттерн
Паттерн — або візерунок, що повторюється, — це теж елемент айдентики. Його можна використовувати як на фізичних носіях, так і в онлайні: покривати візитки, буклети, транспорт, вебсторінки. Гарний патерн легко запам’ятовується і відразу впізнається.
Покажемо приклади патернів у айдентиці. Перший — французьке видавництво Corps Reviver, воно перевидає старі книги. Дві перевернуті V використовуються в назві, логотипі, і в патерні як символ руху, прагнення до нового. Так він виглядає в статиці на друкованій продукції:
А так — у динаміці на головній сторінці сайту. У ньому відчувається подих, перегортання книжкових сторінок:
Ще приклад — музей Ван Гога в Амстердамі. Тут як патерн обрано імітацію мазків художника, його стиль.
Як приклад нагадаємо оператора стільникового зв’язку «Білайн», що працював в Україні та СНД років десять тому, та його неповторний колірний патерн у чорно-жовту смужку. Досить складно в шарфі нижче бачити просто шарф, а не рекламу «Білайну». Це і є основне завдання айдентики — щоб у будь-якому носії одразу впізнавали компанію.
Відображення на фірмових носіях
Наступний крок — відтворення айдентики на носіях. Це може бути друкована продукція: візитки, бланки, буклети, блокноти тощо. Або онлайн-формати, як-от, шаблон обкладинки для допису в соцмережі, банер для контекстної реклами.
Для малювання у вас уже все готове — логотип, кольори, шрифти, патерн. Залишилося зібрати це в різних форматах.
Стиль графіки
Для інтернету потрібно багато ілюстрацій: оформлення сайту та соцмереж, візуали для реклами та розсилок. Ілюстрації можна зробити ще одним елементом айдентики, якщо виконувати їх у схожому й легко впізнаваному стилі.
Наприклад, ось ілюстрації на блозі компанії Dropbox. Картинки різні, але відчувається один стиль малювання.
А також блог SendPulse, де ви зараз читаєте цю статтю:
Айдентика: що варто запам’ятати
Айдентика — це весь візуальний стиль бренду, від візиток та форми співробітників до публікацій у соцмережах. Айдентика допомагає клієнтам скласти перше враження про бренд, а потім швидко впізнавати його серед інших. Також опрацьований візуальний образ поєднує співробітників: вони почуваються частиною однієї великої справи.
Щоб створити власну айдентику, починайте з логотипу. Потім підберіть кольори та шрифти, розробіть патерн, що легко впізнається. Відтак можна малювати айдентику на різних носіях, як-от, на візитівці або шаблоні для допису в соцмережу. Якщо ви ведете блог або просто публікуєте багато ілюстрацій, варто зробити їх частиною айдентики та розробити для них схожий стиль.
Не забудьте впровадити айдентику на всі свої розсилки! Реєструйтеся в SendPulse та робіть крутий дизайн email листів, лендингів та онлайн-курсів без дизайнера з нашими простими блоковими конструкторами.