Чат-боти потрібні не тільки для автоматизації воронки продажів, але й для залучення та утримання аудиторії у соцмережах, де користувачі беруть участь в іграх та вікторинах, дістають інформацію про знижки та майстер-класи. Це допомагає протестувати продукт або ознайомитися з магазином, а потім — коли людина повністю довіряє бренду — перейти до купівлі.
У цій статті ми розглянемо ключові особливості чат-ботів в Інстаграмі та продемонструємо їхній функціонал на прикладі двох інтернет-магазинів, які зуміли зібрати лояльну аудиторію.
Вміст:
Навіщо інтернет-магазинам чат-боти в Інстаграмі
Чат-боти в Інстаграмі допомагають автоматизувати спілкування з користувачами, тим самим спрямовують його воронкою продажів:
- Взаємодіяти з користувачем після підписки, щоб утримати його увагу. Автоматично відповідати на коментарі та реакції підписників, залишені до постів, сторіс або під час прямого ефіру.
- Переводити спілкування на менеджера, якщо бот не може розв’язати проблему.
- Оформляти замовлення та приймати оплату.
- Відповідати на популярні питання.
- Інформувати за допомогою розсилки, доступної у рамках 24-годинного вікна, після того, як користувач першим написав вам повідомлення. Можна розповідати про знижки, акції, персональні пропозиції, а також запрошувати до участі в конкурсах та вікторинах.
- Передавати дані клієнта, наприклад, до CRM.
- Призначати теги, щоб сегментувати аудиторію.
- Запускати квізи, які допомагають компаніям збирати інтереси аудиторії, а підписникам — пропонувати бонуси за участь в опитуванні.
Функціонал бота дає змогу делегувати йому частину повсякденної рутини, а вивільнений час присвятити більш важливій роботі. За користувачів можна не хвилюватися — кожен крок ви заздалегідь прописуєте в ланцюжку повідомлень, що веде клієнта до цільової дії: оформити замовлення, перейти на сайт, підписатися на розсилку, взяти участь у конкурсі тощо.
Інтерфейс конструктора складається з трьох робочих панелей та блоків:
- «Повідомлення» для набору тексту та додавання кнопок та посилань.
- «Серія» — допомагає перенаправити користувача на іншу серію повідомлень, щоб розбити сценарій на кілька дій і не засмічувати робочу поверхню.
- «Дія» — надає можливість додати тег, запросити адміністратора, присвоїти змінну, створити угоду або відправити дані на зовнішній сервіс.
- «Фільтр», щоб працювати з умовами та варіантами дій. Наприклад, якщо користувач оформив підписку, йому відкриється доступ, якщо ж ні — система підкаже, що потрібно зробити.
- «Запит API» — отримання даних із зовнішніх джерел.
- «Пауза» — імітація того, як менеджер набирає повідомлення або для очікування, поки користувач прийме рішення. Наприклад, бот оформляє замовлення і пропонує внести оплату — якщо людина не виконала дію, можна додати нагадування, яке надійде користувачу за кілька годин або днів.
- «Випадково» — налаштування рандомного сценарію, щоб протестувати варіанти та вибрати найбільш ефективний із них.
Рекомендуємо до вивчення! Дізнайтесь, як працювати з чат-ботами в Інстаграмі: ознайомтеся з базою знань, де зібрано матеріал із налаштування чат-бота в Інстаграмі та вивчайте наш безоплатний курс зі створення чат-ботів в Instagram.
Бот інтернет-магазину з продажу кави та чаю
Coffee Rock — інтернет-магазин без офлайн-точки, який виробляє та продає каву та чай.
Позиціонування бренду: кава, доступна кожному. Не обов’язково бути баристою, щоб розумітися на тонкощах — про якість продукту подбає компанія. Клієнту достатньо купити товар та приготувати напій звичним способом.
Лінійка складається з п’яти видів кави та чаю, а також дегустаційних і подарункових наборів. Є варіанти у великих упаковках та дріп-пакетах для заварювання безпосередньо в кухлі. До асортименту також входять посуд для приготування напоїв: керамічний та металевий кухоль, джезва, термос, воронка та чайник.
Опис проєкту та цільової аудиторії
Coffee Rock розвиває бренд у різних соцмережах і тестує кілька підходів для просування продукту. Для Instagram було створено аккаунт — @coffeerockua, де можна знайти корисні статті про бренд, каву та чай.
Мета компанії в соцмережах: створити ком’юніті — спільноту за інтересами з блогерів, мандрівників, туристів та любителів насиченого напою, що дарує бадьорість і гарний настрій. Щоб бренд асоціювався з активним способом життя та якісним продуктом, який зручно брати із собою.
Щоб підвищити рівень залученості шляхом надсилання розсилок та проведення опитувань, ігор та вікторин, було розроблено чат-бот.
Як чат-бот допомагає збільшити залучення профілю Coffee Rock:
- Користувач бачить новий пост.
- У тексті публікації додано пропозицію — підписник може отримати подарунок, якщо напише в директ.
- Користувач отримує презент та підписується на розсилку.
- Після цього компанія може повідомляти не лише про нові товари, а й анонсувати подарунки для тих, хто стежить за новими публікаціями.
Цільова аудиторія — користувачі соцмережі від 25 до 55 років, яких поділили за інтересами на три сегменти аудиторії:
- Люди, які ведуть активний спосіб життя — мандрівники, велосипедисти та піші туристи.
- Поціновувачі гарної кави та чаю, що бажають скуштувати нові смаки та варіанти приготування.
- Офісні співробітники, яким вранці не вистачає напою, що бадьорить.
Завдання, цілі та формат бота
У майбутньому команда Coffee Rock планує розвивати кілька соцмереж за допомогою інструментів SendPulse. Наразі компанія сфокусована на одній — Instagram.
Мета робота: збільшити залученість до соцмережі, тим самим підвищити лояльність до бренду.
Завдання чат-бота:
- Зміцнити довіру користувачів.
- Вивчити актуальність товару.
- Сегментувати аудиторію за інтересами та типами товару: скільки людей віддає перевагу каві або чаю, хто з підписників піклується про екологію, якому смаку напою він або вона віддає перевагу.
- Зацікавити користувачів іграми та вікторинами.
- Надсилати розсилки з інформацією про подарункові набори, що можуть припасти до душі друзям та рідним.
- Ділитись із підписниками цікавими рецептами приготування їжі та напоїв не лише вдома, а й у походах.
Щоб запустити бот, користувачам потрібно вести тригерне слово в рядку повідомлення директу в Instagram. Ключовий запит можна знайти в публікаціях облікового запису Coffee Rock. Автори докладно розповідають, як отримати той чи інший подарунок та рецепт.
Далі демонструємо варіанти публікацій, що містять заклики завантажити та зберегти рецепт, а також дізнатися про товари докладніше.
Нижче показаний інтерфейс директа, де бот пропонує користувачеві взяти участь в опитуванні та вибрати смак кави.
Структура бота
У цьому розділі ми розглянемо п’ять сценаріїв, які тестувала компанія за допомогою чат-бота в Instagram.
Вікторина
Автор бота — Олеся — на старті запуску спробувала зробити вікторину. За кожну правильну відповідь користувач діставав бал. Далі між учасниками, які чітко відповіли на найбільшу кількість питань, проходив розіграш.
Ідею не було реалізовано до кінця. Через невелику кількість взаємодій із ланцюжком автори відмовилися від подібного формату. Відтак вони вирішили перейти до інших форматів інтерактиву, які ми розглянемо нижче.
Рецепт
Такий варіант взаємодії з підписником — пропозиція незвичайного рецепту та знижки на товар.
Користувач вводить тригерне слово й отримує посилання на файл із рецептом та інформацію про знижку на товар. Якщо він не переходить на сайт і не користується акцією, бот пропонує спробувати дегустаційні набори: каву або чай.
Якщо користувач бажає дістати докладну інформацію, він може вибрати кнопку з питанням та отримати список того, що входить до дегустаційних наборів.
Опитування
Автори створили опитування, щоб оцінити, яка кава подобається користувачам за смаком та добавками.
Після того, як підписник відповідає на запитання, за ним закріплюються відповідні змінні за інтересами. Потім за допомогою фільтра підбираються відповідні товари та посилання на них. Споживач може спробувати всі смаки або купити продукт у трьох варіантах: зерна, мелену каву або дріп-пакети.
Гра
Також був створений варіант гри — «Печиво з передбаченням». Користувач навмання вибирає один смайлик із десяти емодзі. Далі підключається блок «Випадково», який розбиває сценарій та показує варіанти «передбачень». Там користувач знаходить побажання на день та пропозиції зі знижками.
Варіанти передбачень:
Після короткої паузи бот пропонує пройти опитування для оцінювання сервісу та якості послуг. Користувач може обрати готовий варіант або написати свій коментар. За ним встановлюється змінна: що у замовленні сподобалося, а що заважає здійснити покупку. Це допомагає компанії працювати з запереченнями та слабкими місцями у бізнес-процесах.
Зрештою чат-бот надсилає повідомлення із закликом спробувати дегустаційний набір тим, хто ще не пробував продукцію компанії. Цей параметр відстежувався у змінній — «що заважає замовити».
Повний ланцюжок повідомлень гри:
Інструкції
Нижче представлений скріншот ланцюжка, де онлайн-помічник пропонує ознайомитися з екологічними порадами про те, як піклуватися про себе та планету Земля. Сценарій запускається після того, як користувач ввів тригерне слово «планета» в рядку повідомлень директа.
Після короткої паузи, якщо користувач не надсилав жодних повідомлень, він отримує пропозицію пройти опитування: чи збираєтеся ви відмовитися від стаканчиків, що впливає на вибір кави в магазині та якому смаку ви надаєте перевагу. Після кожної відповіді надається тег, який допомагає сегментувати аудиторію. Отже, компанія розуміє, як подавати продукт і на яких користувачів орієнтуватися насамперед, щоб збільшити продажі.
Наприкінці надходить повідомлення про знижку на товар.
Також існує варіант інструкцій, як правильно заварювати чай. Ланцюжок запускається після того, як користувач введе тригерне слово.
Інструкція допомагає підписникам краще ознайомитися з товаром, варіантами приготування продукту, а також довіритися бренду — адже він дбає про своїх клієнтів.
Результати застосування бота
Наразі компанія продовжує тестувати різні варіанти взаємодії з аудиторією та збирати дані для сегментації підписників. У майбутньому планує додати оплату та оформити серію повідомлень у вигляді прайсу.
Складність, з якою зіткнувся бренд, — як коректно донести цінність продукту? Наразі створюється воронка продажів та скрипти, які допоможуть довести клієнта до цільової дії.
Вже успішно себе показали такі формати:
- Опитування — 58 осіб брали участь у серії.
- Гра — 77.
- Рецепти — 59.
З вересня 2021 року до лютого 2022 року:
- Підписалося на бота — 890 осіб.
- 3658 повідомлень було надіслано.
- 866 активних сесій за пів року.
Бот інтернет-магазину товарів для творчості, навчання та подарунків
Librarium — інтернет-магазин канцелярського та шкільного приладдя, товарів для творчості, а також подарунки та сувеніри. Асортимент складається із кількох тисяч позицій.
Дев’ять офлайн-магазинів працюють у п’яти містах України: Києві, Харкові, Чернігові, Одесі та Сумах.
Опис проєкту та цільової аудиторії
Співробітники компанії щовихідного проводять майстер-класи для дітей та дорослих. Для залучення аудиторії на заходи компанії вирішили використовувати Facebook та Instagram. Щоб знайти клієнтів, запустили таргетовану рекламу та низку креативів.
Цільова аудиторія:
- Художники віком від 18 до 55 років.
- Жінки віком від 20 до 35 років, що мають дітей дошкільного віку.
- Дівчата-підлітки віком від 13 років.
Нижче виставлено рекламний відеоролик:
Завдання, цілі та формат бота
Користувач бачить рекламне оголошення та переходить за посиланням на директ Instagram, де за допомогою чат-бота може записатися на майстер-клас.
Автор чат-бота Ольга обрала конструктор SendPulse, тому що він зручний у налаштуванні та допомагає швидко запросити аудиторію на захід.
Мета онлайн-помічника: зареєструвати користувача на майстер-клас.
Завдання чат-бота:
- Залучити аудиторію до творчих занять.
- Видати максимум інформації з майстер-класів.
- Сегментувати користувачів — кількість учасників для дорослої та дитячої групи.
Майстер-класи цікавлять користувачів, які являють собою цільову аудиторію бренду. У такий спосіб компанія демонструє товар і те, як з його допомогою можна займатися творчістю.
Структура бота
У чат-боті налаштований один ключовий ланцюжок повідомлень — запис на майстер-клас.
Спочатку користувач отримує повідомлення з вибором міста, де проходить захід. Потім вибирає торговий центр та курс: для дорослих чи дітей. На кожному етапі користувачеві призначається тег, який допомагає сегментувати аудиторію.
Після вибору курсу надходить повідомлення з ціною та тривалістю майстер-класу. Також бот повідомляє, що всі інструменти та витратні матеріали враховані до вартості заходу.
Далі потрібно забронювати місце, вибрати час занять та залишити свою контактну інформацію.
Нижче показано добірку занять на наступні вихідні.
Результати застосування робота
За підсумками роботи з грудня 2021 року до лютого 2022 року:
- 955 людей підписалися на чат-бота.
- 1166 повідомлень було надіслано.
- 946 сесій проведено.
- У середньому шість з десяти осіб розпочинають комунікацію з ботом та реєструються на заняття.
Основна складність тепер — потрібно налаштувати відповіді на питання, що часто задають користувачі, адже менеджер не завжди встигає оперативно проконсультувати їх — через що клієнти залишаються незадоволені.
Підсумки кейсів
За підсумками двох кейсів зазначимо:
- Два проєкти, які ще перебувають на етапі розроблення, вже здобули визнання та відданість підписників і покупців.
- Ігри, вікторини та майстер-класи підвищують залученість підписників, тож користувачам легше довіритися бренду та спілкуватися з ним однією мовою.
- Чат-боти — це чудовий інструмент для реалізації незвичайних ідей, який допомагає компаніям вести сторонні проєкти, а не займатися виключно прямим продажем.
З конструктором від SendPulse легко втілювати навіть складні на перший погляд завдання. Створюйте унікальні сценарії чат-ботів в Instagram, Telegram, Facebook і WhatsApp. Налаштовуйте серії, інтеграції та фільтри, використовуйте повідомлення з кнопками, додавайте системи оплати та відстежуйте будь-який етап угоди у CRM. Також радимо спробувати конструктор сайтів та сервіси email, SMS, Viber розсилок та push-повідомлень.