Маркетинг та продажі

Як створити маскота та підвищити впізнаваність бренду: повна інструкція

9 minutes
Оновлено 30 Липня 2024
Як створити маскота та підвищити впізнаваність бренду: повна інструкція

Duracell, Cheetos, KFC, «Капітан Морган», «Живчик», «Фанні», «Розетка» — що об’єднує ці несхожі між собою бренди? Всі вони використовують маскоти — персонажі, які втілюють або підкреслюють цінності цих компаній. Розглянемо, навіщо сучасному бізнесу потрібні талісмани, як їх створюють і де застосовують.

Що таке маскот

Маскот — це персоніфікований образ, створений для представлення бренду. Він має форму людини, тварини чи неживого предмета. Ці персонажі не лише розважають аудиторію: вони втілюють бренд і оживляють його історію. Маскот слід сприймати як елемент брендингу нарівні з логотипом, слоганом, фірмовим шрифтом чи палітрою кольорів.

Для прикладу: маскоти у вигляді персонажа, людини та тварини, які використовують відомі бренди.

Маскоти відомих брендів
Маскоти відомих брендів

Слово маскот походить від французького «mascotte», що перекладається як «талісман». Ним французи позначали все, що може принести удачу. В англійську мову слово увійшло наприкінці XIX сторіччя, і вже мало інше значення. Маскотом стали називати живу істоту, пов’язану з певною організацією. Свої «талісмани» з’являлись не лише у компаній, але й у громадських організацій, шкіл та університетів, спортивних команд.

Раніше маскоти могли бути повноцінною заміною логотипів брендів. Проте з роками частина компаній перейшла на використання лаконічних зображень для лого, а маскоти застосовує для додаткового підсилення впливу. Один з прикладів — «Макдональдс», який має впізнаваний фірмовий знак та маскота-клоуна.

Логотип і маскот McDonald's
Логотип і маскот McDonald’s

З часом у маскота з’являється власне «життя»: у корпоративних соцмережах, у вигляді коміксів на упаковках товарів або навіть власного ТВ-продукту. Наприклад, маскот японського виробника іграшок, подарунків та шкільного приладдя — червона панда Aggretsuko — виступає як головна героїня мультсеріалу для дорослих на Netflix. Завдяки цьому бренд, першочергово зосереджений на молодшій аудиторії, розширює вплив на старшу.

Маскот компанії Sanrio
Маскот компанії Sanrio

Власники брендів приймають рішення створити маскота не просто так. Ці персонажі виконують кілька важливих функцій:

  • Підвищують впізнаваність. Талісмани легко запам’ятати, тому вони підсилюють візуальну ідентичність бренду. Правильно зроблений маскот виділяє компанію серед конкурентів.
  • Утворюють емоційний зв’язок зі споживачами. Талісман є уособленням компанії або її продукту, і здатен викликати у людей певні почуття: наприклад, радості. Це допомагає створювати позитивні асоціації.
  • Збільшують залучення. Маскоти добре підходять для відтворення веселої або грайливої атмосфери під час маркетингових кампаній. Вони збільшують взаємодію та заохочують користувачів до певних дій. За інформацією креативної компанії The Moving Picture Company, довгострокові рекламні активностi з використанням персонажа, стимулюють приріст частки ринку на 41%, порівняно з 29,7% для кампаній без маскота.
  • Повідомляють цінності бренду. Панда, яка є маскотом Всесвітнього фонду дикої природи, гарний приклад. Тварина, що знаходиться на межі вимирання, вказує на основну місію організації — збереження рідкісних представників фауни.

Де використовують маскоти

Талісман компанії уособлює та підкреслює цінності бренду. Це значно розширює можливості його використання. Розглянемо, як саме і де застосовують маскотів сучасні компанії.

Як доповнення логотипа

Ми вже писали про те, яке значення для бренду має логотип. Цей символ використовують у всіх точках перетину компанії з клієнтами та партнерами. Його завдання — виділити продукт або торгову марку, створити міцні асоціації. Але у конкурентному середовищу одного лиш лого буває недостатньо. Тому деякі компанії впроваджують талісмани, які пожвавлюють фірмову символіку. У такому випадку маскот і логотип використовують поруч у всіх каналах: від публікацій у ЗМІ до постів у соцмережах. А буває, що маскот і фірмовий знак є одним цілим.

Відомий виробник чипсів зробив це частиною своєї комунікації з аудиторією: вже багато років маскот одночасно є і логотипом бренду.

Використання логотипа у вигляді маскота
Використання логотипа у вигляді маскота

Для просування продукції та послуг

Хороша ідея — інтегрувати персонаж-талісман у брендинг продукції. Це творче рішення може забезпечити більшу конверсію у порівнянні з традиційними методами просування.

Один з секретів успіху — відокремлення продукту від конкурентів. Маскот створює додаткову цінність не лише завдяки унікальності, він дає підґрунтя для багатьох перспективних рішень. Наприклад:

  • Реальні іграшки у вигляді маскотів, які покупці можуть отримати в обмін на певні дії.
  • Відеоігри з талісманами: купи товар, зіскануй QR-код та завантаж.
  • Наліпки з маскотами, які лежать всередині упаковок. Тож треба купувати їх регулярно, щоб зібрати всю колекцію.

Зокрема, виробник солодощів занурив своїх маскотів у світ кількох комп’ютерних ігор, залучаючи як дитячу, так і дорослу аудиторію.

Маскот — персонаж комп'ютерної гри
Маскот — персонаж комп’ютерної гри

Ці варіанти промо коштують відносно недорого, проте підсилюють позиції бренду на ринку. Як правило, основною цільовою аудиторією продукції є діти, які стимулюють робити покупки своїх батьків.

На друкованих матеріалах

Друкована продукція традиційно підсилює брендування, тож логічно зображати талісман компанії на візитівках, банерах, флаєрах та інших матеріалах. Попри тотальну цифровізацію вони ще зберігають свою актуальність, головне — знайти правильні канали.

Наприклад, якщо у вас локальний бізнес, можете просувати його за допомогою вуличної реклами та листівок, які будете додавати до кожного замовлення. Доповніть ці матеріали зображенням маскота, і зможете забезпечити унікальність та помітність.

Це рішення використовують і великі бренди. Наприклад, український товарний агрегатор запустив рекламну акцію з власним маскотом: у тому числі на банерах та інших вуличних об’єктах.

Маскот на вуличній рекламі
Маскот на вуличній рекламі

Для підкреслення корпоративної соціальної відповідальності

Соціальна відповідальність — важлива частина роботи компаній, яка допомагає побудувати довірливі стосунки з аудиторією та сформувати великий пул прихильників. Чи можна підвищити її ефективність? Так, якщо зробити кожну подію унікальною та впізнаваною. Маскоти підходять для цього якнайкраще.

От талісмани природоохоронної організації та спортивної команди разом взяли участь у «змаганнях», щоб привернути увагу спільноти до екологічних проблем.

Маскоти під час соціальної акції
Маскоти під час соціальної акції

У блогах

Сьогодні недостатньо просто створити якісний блог. Важливу роль грають інтерфейс, дизайн, а такоє унікальні елементи. Персонаж-талісман може стати одним з них.

Маскот підкреслює креативний підхід авторів блогу: особливо якщо зробити персонаж інтерактивним. Він може «працювати» помічником, «коментувати» цікаві моменти статті чи давати поради. Ви можете персоналізувати маскота під кожен розділ блогу чи під конкретну тему кожної публікації.

Наприклад, виробник засобів гігієни використовує маскота для створення ілюстрацій до кожної статті блогу.

Маскот — головний герой ілюстрацій для статтей

У вашої компанії ще немає власного сайту? Можете створити його за кілька хвилин у зручному конструкторі SendPulse. Жодного програмування: обирайте потрібний шаблон, налаштовуйте блоки, заповнюйте їх інформацією та публікуйте. Доступні різні варіанти рішень: інформаційні, комерційні сайти, лендінги та багато іншого. До готового вебресурса можна інтегрувати інші інструменти платформи. Використовуйте їх і збирайте базу підписників, автоматизуйте розсилки, створюйте чат-ботів, аналізуйте дані, щоб оптимізувати свій маркетинг та досягти кращих результатів.

На товарних сторінках

Сторінка з товаром — це безпосередня точка взаємодії з покупцем. Тут все має значення: контент, розміщення елементів, кольори, функціональні кнопки, і все має підводити користувача до рішення зробити замовлення. Проте є дві проблеми: неможливо на 100% передбачити поведінку замовників, а ймовірність конверсії залежить від багатьох чинників. Один з них — занадто типова сторінка, яка не затримує погляд. Якщо користувач відволікся, ймовірність купівлі падає.

Саме тому використання маскотів на таких сторінках виправдане: вони привертають увагу, залучають до потрібних дій. Так талісман виробника шин виступає як «помічник», адже розташований біля функції розумного пошуку необхідного продукту.

Маскот на товарній сторінці
Маскот на товарній сторінці

У соціальних мережах

Соцмережі — найкращий канал для залучення нових та постійних прихильників бренду. Це найпотужніші платформи з погляду сучасного брендингу. Один з «секретів» успішного просування компанії — регулярна і правильна взаємодія з аудиторією. Цікава ідея — зробити офіційним «голосом бренду» маскота. Якщо людям подобається талісман, і tone of voice обраний правильно, цільова аудиторія оцінить таку комунікацію. Саме так вчинили маркетологи страхової компанії: талісман бренду з успіхом «веде» корпоративні сторінки у соцмережах.

Маскот як автор контенту у соцмережах компанії
Маскот як автор контенту у соцмережах компанії

На промо-продукції

Традиційний, але ефективний спосіб покращення брендингу — використання талісмана бренду на мерчі компанії: футболках, кепках, брелоках, канцтоварах тощо. Це створює міцну асоціацію зображення з торговою маркою, а кожен, хто використовує сувенірну продукцію, стає амбасадором бренду. Це добре працює, наприклад, з відомими спортивними командами: прихильники використовують промо-продукцію, підкреслюють свою залученість і одночасно популяризують улюблений клуб.

Маскот на сувенірній продукції
Маскот на сувенірній продукції

Чи може бренд обійтися без маскота

Хоча маскоти — універсальне рішення для брендингу, є ринкові ніші, у яких використання талісмана буде не дуже вдалим. Ось кілька таких напрямків.

Продукція, яка впливає на зовнішній вигляд людини

Якщо ви, наприклад, створюєте або продаєте косметичні засоби — будь це креми для гоління чи продукти для макіяжу — краще обійтись без маскотів. Річ у тім, що ваша аудиторія у процесі вибору хоче мати переконливі підтвердження, що продукція працює. Якщо це шампунь — клієнти хочуть бачити сяюче волосся як результат застосування. Що буде, якщо ви запропонуєте їм намальованого персонажа замість реальної моделі? Розчарування.

Так, переважна більшість покупців здогадується, що модель для фотографії не мила голову цим шампунем: її волосся спеціально готували та вкладали для зйомок. Проте клієнти несвідомо асоціюють зображення з очікуваннями від продукту.

Медичні та фармацевтичні продукти

Тут також маскоти нестимуть ризик зниження рівня довіри до продукту. Пацієнти та споживачі шукають переконливі докази ефективності та безпеки ліків. Реальні дослідження, статистичні дані та відгуки від користувачів будуть набагато кращими за будь-якого симпатичний талісман.

Бренди з серйозним іміджем

Для серйозних компаній, які хочуть підкреслити свій професійний підхід, маскоти недоречні. Це, зокрема, юридичні фірми, фінансові установи, консалтингові організації. Вони потребують зміцнення статусу через солідність та надійність.

Малі локальні бренди

Хоча маскоти можуть бути ефективним інструментом для великих компаній, їх використання не завжди виправдане для невеликих місцевих бізнесів. Серед аргументів: обмежений бюджет, а також відсутність потреби у просуванні за межами окресленої цільової аудиторії. В таких випадках особистий бренд власника може бути сильніший за вплив вигаданих персонажів.

Проте варто зауважити, що не існує правил без виключень. Якщо ви відчуваєте, що маскот вам потрібен, спробуйте створити його. Як саме — розкажемо далі.

Як створити маскота

Ви можете придумати маскота самостійно або — що найімовірніше — найняти для цього спеціалізовану компанію. Незалежно від рішення, вам знадобиться знати більше про процес розробки. Отже, щоб створити талісман компанії:

  1. Зрозумійте, «про що» ваш бренд. У кожної компанії та торгової марки є індивідуальні риси. Якщо ви вже довго працюєте на ринку, дослідіть, з чим асоціюється ваш бренд або продукт в аудиторії. Якщо ні, подумайте, як покупці можуть сприймати вас. Ці індивідуальні якості можна підкреслити за допомогою маскота.
  2. Проведіть мозковий штурм. Використовуючи дані про поведінку клієнтів подумайте всередині команди над ідеями для маскота. Можна надихатись ідеями конкурентів, трендами соцмереж та іншими чинниками, які визначають користувацькі вподобання. Залучайте до генерації ідей не лише дизайнерів, а всіх працівників компанії.
  3. Зрозумійте, яким має бути маскот. Традиційно талісмани з людьми обирають бренди, які прагнуть підкреслити емоції, досвід та людські цінності. Хороший приклад — KFC. Тварини-маскоти підходять для акценту на певних рисах: наприклад, бик асоціюється з силою, яку має надавати напій Red Bull. Неживі об’єкти стають маскотами для брендів, що шукають символ для передачі власних цінностей. Хороший приклад — жовтий чоловічок Lego. Він уособлює хороший настрій, творчість та уяву.
  4. Визначте особистість маскота. Який характер у вашого талісмана? У що він одягається? Як він рухається? Як розмовляє: діловою мовою чи молодіжним сленгом? Багато жартує чи зберігає нейтральний тон? Враховуйте всі можливі нюанси.
  5. Зробіть ескізи. Як бачите, малювати маскота варто лише після детальної розробки персонажа. Створіть якнайбільше малюнків, зобразіть маскота у різних ситуаціях і з різними емоціями.
  6. Оберіть кольори. Велика кількість брендів створює маскотів у корпоративній колірній гамі, і це виправдано. Але у вас може бути інше бачення. Якщо так — поекспериментуйте з ним.
  7. Замовте професійне проєктування. Передайте аутсорсинговій команді чи власному маркетинговому відділу все, що ви зробили на минулих етапах. Тепер вони мають проаналізувати інформацію і професійно створити персонажа.
  8. Проведіть тестування. Спочатку покажіть маскота невеликій частині аудиторії і уважно проаналізуйте реакції людей. Вносьте виправлення у проєкт, поки більшість відгуків не буде позитивною.
  9. Зареєструйте маскот. Талісман буде частиною вашої торгової марки, і це варто зафіксувати у відповідних документах. Обов’язково ініціюйте державну реєстрацію маскота.

Ці ж кроки актуальні для створення будь-якої корпоративної айдентики. У нас є класна стаття про це: прочитайте і дізнайтеся більше про важливість візуального «обличчя» компанії.

Як зробити маскота невід’ємною частиною стилю

Придумати маскота — половина справи. Треба, щоб він виконував свої функції і допомагав просувати бренд. Кілька порад, як цього досягти.

Використовуйте талісман у всіх комунікаціях

Розміщуйте персонажа поряд з логотипом та на упаковці продукції для створення стійкої асоціації. Використовуйте маскот у всіх видах реклами: від таргетованих оголошень до білбордів на вулицях.

Інтегруйте маскота у користувацький досвід

Додайте талісман до дизайну сайту та мобільного застосунку: наприклад, створіть анімований персонаж, який вітатиме користувачів. Використовуйте маскота під час івентів, виставок та інших заходів, у яких бере участь ваш бренд. Це добре працює і з сервісами, що підтверджує досвід застосунку для вивчення мов Duolingo. Анімована сова сподобалась аудиторії та стала героїнею численних користувацьких жартів у соцмсережах.

Маскот — герой мемів
Маскот — герой мемів

Просувайте персонажа у соцмережах

Використовуйте маскота у контенті для корпоративних профілів або створіть для нього окрему сторінку. Створюйте цікавий рекламний або розважальний відеоконтент з персонажем.

Створюйте сувеніри

Поширюйте іграшки, футболки, чашки та інший мерч з вашим талісманом. Зробіть його частиною повсякденного життя споживачів.

Розповідайте історії

Розвивайте характер маскота, створюйте для нього історії та пригоди. Залучайте аудиторію до взаємодії з маскотом через конкурси, опитування та інші інтерактивні активності.

Ефективність маскота проявляється лише при комплексному застосуванні. Це значить, що вам треба працювати з різними каналами маркетингу, і SendPulse допоможе з цим. В екосистемі платформи є інструменти для email та SMS розсилок, створення чат-ботів для соцмереж та месенджерів, розробки навчальних програм, роботи з клієнтськими даними та налаштування сповіщень на сайті. Застосовуйте різні рішення та досягайте максимальної ефективності!

Дата публікації:

26 Липня 2024
Сергій Носенко

Копірайтер. Люблю маркетинг і крипту. Знаходжу цікаве та ділюсь власним досвідом.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 5/5
Всього голосів: 1

Поділитися:

Facebook Twitter