Створити успішну передноворічну маркетингову кампанію та виконати план продажів допоможуть поради із нашого гайду. Недавно ми вже ділились ідеями та порадами щодо новорічних розсилок для різних видів бізнесу. У цій статті зосередимось на тому, як побудувати комунікаційну стратегію, та покажемо новорічні попапи, email та месенджер-комунікацію лідерів вітчизняного ритейлу.
Вміст:
Як підготувати інтернет-магазин до святкових розпродажів
Навіть велика війна не зупинила початок новорічних розпродажів. Хоча уже другий рік вони проходять менш жваво, ніж зазвичай. Як свідчить дослідження Deloitte, три з п’яти українців планують святковий шопінг, але здебільшого в супермаркетах і ТЦ. Скуповуватися онлайн збираються тільки 40 %, а тому за увагу покупців доведеться боротися.
Певна сезонність є майже у всіх бізнесах, та найбільше відчувається в таких нішах:
- Одяг, взуття, аксесуари: купальники, парасольки, термобілизна, сезонне взуття та засоби догляду за ним.
- Автотовари: підігрівачі сидіння, омивачі скла, літні й зимові шини, антифриз.
- Техніка: кондиціонери, вентилятори, обігрівачі, дегідратори для овочів та фруктів.
- Товари для дому: пледи, електроковдри, льодогенератори, пляжні аксесуари.
- Товари для дачі: косарки, подрібнювачі, дрова та паливні брикети, системи поливу.
- Аксесуари та подарунки до свят: новорічні або великодні прикраси, піротехніка, декор.
Досвічені онлайн-покупці часто додають товари вказаних категорій до кошика, щоб пізніше скористатися акціями та знижками під час найбільших розпродажів року, котрі починаються із Чорної п’ятниці і тривають до Нового року. Але навіть у такий час нерідко вагаються зі здійсненням покупки, та й економічна нестабільність вимагає зваженості.
Крок 1: Визначте ціль та маркетингову стратегію
Ціль позначає бажаний результат маркетингових активностей. Що вам потрібно: швидко продати товар, що займає місце на складі, щоб збільшити обігові кошти, або підвищити онлайн-продажі, щоб зменшити навантаження на офлайн-магазини?
Конкретизуйте ціль, щоб перетворити її на логічний покроковий план, який можна визначити в цифрах та датах. Скажімо, уточніть, які товари хочете продати та в якій кількості, як можете це зробити, скільки готові витратити та хто відповідальний за результат.
Крок 2: Проаналізуйте минулорічну статистику та активність конкурентів
За даними Deloitte, шукати подарунки українців планують у першій половині грудня. Раніше пік припадав на 21-31 грудня, але після переходу на Новоюліанський календар значна кількість українців планує завершити святковий шопінг до 24 грудня. А маркетологи знають: що ближче до кінця місяця, то більше покупок робиться під впливом емоцій. Втім, щоб скласти реальну картину, радимо вивчити дані в CRM та Google Analytics за останні кілька років.
Проаналізуйте динаміку трафіку та продажів, найпопулярніші запити, завантаженість підтримки тощо. Усе це потрібно, щоб зробити висновки і зрозуміти, де саме треба докласти зусиль і які виправити помилки, щоб покращити клієнтський досвід у ключових точках контакту.
Готуватися до аналізу конкурентів краще заздалегідь. Підпишіться на соцмережі та YouTube-канали, чат-ботів, а також email, SMS та Viber розсилки. Моніторте ті канали зв’язку з клієнтом, які самі використовуєте або плануєте долучити. Сайти доведеться час від часу переглядати, щоб не проґавити цікавий попап чи лендинг із новорічними пропозиціями.
Також корисно переглядати сайти з купонами на знижку, таргетовану та контекстну рекламу, сервіс SimilarWeb. Останній надає змогу швидко й безплатно дізнатися інтереси аудиторії, ключові слова органічного та платного пошуку, спільні джерела трафіку та зовнішніх посилань, трафік із соцмереж тощо.
Таке дослідження допоможе:
- Створити унікальну пропозицію та вибрати найбільш вдалий час для запуску рекламної кампанії.
- Дізнатися джерела трафіку конкурентів і способи залучення аудиторії.
- Зібрати цікаві та відкинути менш влучні рекламні рішення.
- Оцінити кампанію конкурентів очима покупця.
Крок 3: Виберіть інструменти
Зазвичай великі ритейлери максимальну увагу зосереджують на email розсилках, але у 2023 клієнти воліють контактувати з компаніями в багатьох точках і легко перемикатися між ними.
Онлайн-чати та вигулькові вікна на сайті, соцмережі, чат-боти та розсилки в месенджерах, — тестуйте різні джерела трафіку, щоб конвертувати в продажі максимум лідів.
Нові інструменти допоможуть посилити бізнес. Так, якщо підписник не розгорнув email, він прочитає персоналізоване повідомлення в чат-боті або публічному каналі; а тим, хто не дочекався на відповідь в онлайн-чаті на сайті, вона надійде в месенджері.
Важливо. Канали не замінюють, а доповнюють один одного. Їхнє завдання — допомогти потенційному клієнту з покупкою, а згодом — повернути у воронку продажів.
Як-от, спливна реклама може посилити цікавість до товарних пропозицій, якщо з’являється в потрібний момент. Тож запропонуйте перейти в «новорічний розділ», акцентуйте на безоплатній доставці чи подарунках — надихніть відвідувачів сайту витратити трохи більше!
Додати вигулькове вікно із закликом до дії, відео, полем для збору номерів або інших даних можна самостійно навіть без навичок програмування. Зареєструйтеся на платформі SendPulse, додайте на сайт готовий скрипт — і працюйте в блоковому конструкторі, де легко створювати форми для спливної реклами, налаштовувати сценарії, експериментувати з їхнім розміщення. Тут же можна аналізувати статистику кожного попапу, вносити зміни, а після свят — відключити або замінити іншим.
Тепер, коли ми розповіли про технічні нюанси, запрошуємо надихнутися прикладами кращих новорічних промокампаній.
Як збільшити продажі під час новорічних свят
Спонукати до покупки можуть не тільки знижки. Підготувати особливу промокампанію допоможуть небанальні ідеї від топових ритейлерів.
Марафон подарунків
Нехай ваші підписники повірять у диво і відчують себе дітьми, які знайшли під подушкою подарунок від Святого Миколая.
Що можна робити:
- ділитися бонусами;
- дарувати святкову продукцію або тестові набори;
- додавати до замовлень сюрприз.
Багато таких пропозицій знаходимо в інтернет-магазині косметики та парфумерії MAKEUP у розділі «Акції». Цьогоріч магазин пропонує виграти один з трьох смартфонів у разі покупки на певну суму.
Ідею з подарунками можна реалізувати у вигляді Viber розсилки. Наприклад, залежно від товару в чеці інтернет-магазин чаю та кави Coffeeok пропонує широкий вибір подарунків та знижки до 40 %.
Докладніше про те, як працювати з таким різновидом розсилок, читайте в нашій базі знань.
Цікавий кейс пропонує ювелірний бренд SOVA: щоб отримати подарунок, відвідувач сайту має крутити колесо фортуни. І лише вдача вирішить, чому радіти: новорічній іграшці, тревел-кейсу, подарунковому сертифікату на 1000 грн чи золотій прикрасі.
Одразу по заповненню форми на email приходить тригерний лист із промокодом на отримання подарунка:
Тематичний копірайтинг
Якщо прагнете завоювати довіру та зняти частину заперечень, створіть міцний емоційний зв’язок з аудиторією. Щоб викликати посмішку та бажання продовжити діалог, будьте креативні: обігруйте тексти відомих пісень чи сцени з фільмів, вигадуйте власні казки чи гороскопи тощо.
Ще один приклад — оригінальний лист із добіркою подарунків під подушку від українського бренду рюкзаків і сумок Harvest.
Святий Миколай поступово стає популярніше Діда Мороза, тому значна кількість святкової комунікації повʼязана саме з цим чарівником. Наприклад, інтернет-магазин книг Book24 шостого грудня привітав підписників розсилкою з гарними побажаннями.
Новорічна чи різдвяна атмосфера на сайті
Сніжинки, що повільно падають, ялинкові іграшки, що «розбиваються» легким торканням курсора, смішні створіння, які співають різдвяні пісні, — усе це створює святковий настрій. Втім, щоб привабити покупців і підвищити конверсію, редизайн цільових сторінок не потрібен.
Створити особливу атмосферу та дістати більше якісних лідів допоможуть попапи — статичні або вигулькові вікна, що привертають увагу потенціальних покупців та спрямовують їх до воронки продажів. Тому порадам, як зробити попап, який конвертує, а не дратує, ми присвятили окрему статтю.
Що можна зробити:
- За тиждень до розпродажу. Розмістіть на сайті статичний довгий попап, котрий інформуватиме про майбутні акції.
- У день старту спецпропозицій запустіть мікс попапів — перекриваючий, плаваючий, з відео тощо, — із різними сценаріями, щоб зробити персоналізовані пропозиції різним сегментам відвідувачів сайту.
Вдалий приклад довгого статичного попапу бачимо на сайті лінії магазинів EVA. Він привертає увагу, заразом не заважаючи взаємодії з основним контентом.
У розпал знижок допоможе попап із кнопкою переходу до акційних пропозицій. Він скерує трафік до цільового розділу й допоможе потенційним покупцям зробити вигідні покупки.
За допомогою попапів ви можете збирати email або телефони потенційних покупців, підписувати на чат-бот чи привертати увагу до святкових активностей бренду.
Добірка подарунків
Ідея не оригінальна, але ефективна. Такі добірки знижують стрес під час пошуку подарунків та допомагають потенційним покупцям пересвідчитись, що вони зробили дійсно гарний вибір
Щоб дістати якісні ліди, сегментуйте базу за базовими характеристиками: статтю, інтересами, наявністю хатнього улюбленця, автомобіля, віком дитини тощо. Підготуйте окрему добірку для кожної групи покупців. Як-от, після кількох покупок Adidas надсилає такий email.
Та подібний підхід не передбачає, що клієнт може шукати презенти кільком різним людям: чоловіку, батькам, маленькому племіннику та співробітниці, чий день народження збігається з новорічними святами.
Саме тому бренди часто готують добірки за віком, статтю чи сімейним статусом. Як-от, мережа магазинів одягу Reserved пропонує подарунки для жінки, чоловіка, дитини або домашніх тварин.
А магазин товарів для краси та здоров’я Watsons пішов ще далі й пропонує підписникам поділитися своїми ідеями новорічних подарунків.
Обмеження в часі чи кількості
Ще один не новий, але дієвий прийом. Та, щоб не спричинити негативу, не маніпулюйте датами чи об’ємом складських запасів, бо найуважніші користувачі обов’язково помітять таймер, котрий перезапускається після умовного закінчення акції, — і тоді начувайтеся. Тому будьте чесні з аудиторією.
Нагадувати про те, що пропозиція добігає кінця, можна різними способами. Скажімо, у телеграм-каналі, як це зробила «Розетка».
Або електронною поштою — як ми бачимо на прикладі інтернет-магазину одягу LC Waikiki.
Акцентувати на тому, що часу до Нового року залишилося зовсім мало, можна й у заголовку листа, як-от у прикладі «Епіцентру».
Тематична колекція
Люди люблять бути причетними до чогось особливого чи рідкісного й готові платити за це. Якщо ви маєте готовий продукт, почекайте новорічних свят і запустіть спеціальну промокампанію, як це зробили маркетологи бренду одягу Mohito.
Також можна перевипустити найпопулярніший продукт під новорічні свята та присвятити цьому широкомасштабну промокампанію. У цей час люди шукають класні подарунки, тож будуть легко купувати улюблені парфуми або солодощі в оновленому упакуванні.
Набори продуктів
Напередодні Нового року люди мріють про чудеса та зміни на краще, натомість необхідність обрати купу подарунків лише призводить до стресу. Станьте добрим чарівником і підготуйте подарункові набори для ключових сегментів аудиторії на різний бюджет. Це полегшить клієнтам вибір, тож вони швидше наважаться оформити замовлення і куплять більше.
Скажімо, косметичний бренд Yves Rocher виокремив на своєму сайті розділ «Ідеї для подарунків», де завдяки тегам «Аксесуари та упаковка», «Аромати», «Волосся», «Ванна та душ», «Обличчя», «Тіло», «Макіяж» та «Для нього» можна швидко знайти відповідну категорію — й обирати вже не зі всього сайту, а лише з неї. Тут є як окремі косметичні та парфумерні засоби, так і подарункові набори.
Тим часом інтернет-магазин MAKEUP не відстає і пропонує більш як 50 подарункових наборів у святковій розсилці. Косметика, парфуми для неї та для нього, товари для ванни, аромати для дому, бьюті-гаджети тощо. Маркетологи про все подбали: тут вам можливість і зекономити, і придбати готові подарунки у святковому пакуванні.
Набори популярні не лише у сфері бʼюті: будівельний бренд Dnipro-M пропонує купити добірки подарунків залежно від інтересів чи зайнятості отримувача. Тут і універсальний набір для автомобіліста, і більш вузькоспеціалізований для зварювальника.
Адвент-календарі
Адвент-календар — це спеціальний календар, що відраховує дні з першого грудня до Різдва, 24 грудня. Прийшов в Україну з католицьких країн. Це коробки чи будиночки з невеличкими подарунками, солодощами чи привітаннями в кожній із комірок.
Бізнесу сподобалася ідея з адвент-календарями, адже вони:
- залучають клієнта до воронки продажів знов і знов;
- легко знайомлять із продуктами;
- формують лояльність та звичку.
Наприклад, книжковий магазин Yakaboo розмістив на головній банер із рекламою адвент-календаря, який веде на яскравий лендинг.
Якщо клацнути на нього, можна переглянути акції, що вже завершилися і ті, що тривають або очікуються.
Адвент-календар доступний для всіх відвідувачів сайту, але підписникам магазин надсилає ще й нагадування через email, щоб вони не пропустили найцікавіші акції.
Таємний Санта
… або Святий Миколай. Видавництво «Наш формат» перевинайшло традицію обмінюватися сюрпризами так, щоб мотивувати купувати книжки максимум підписників.
Умови участі в акції:
- Придбати книгу на суму від 200 до 400 грн, вказавши ярлик «Таємний Миколай».
- Зазначити дані поштового відділення для отримання подарунка від незнайомця.
Розподіл учасників у пари та відправку подарунків видавництво бере на себе. Просто для клієнтів — вигідно для бізнесу!
Безоплатна доставка
Для тих, хто здійснює емоційну покупку в останні передсвяткові дні або звик скуповуватися онлайн, економія на доставці виглядає привабливою пропозицією. Водночас це не означатиме, що бізнес недоотримує. Ви можете пропонувати знижку на доставку, закладати вартість доставки у вартість товару або дарувати пересилку в разі покупки на певну суму, як це зробили в онлайн-супермаркеті косметики й парфумерії Notino.
Але мотивувати купувати на більшу суму не обов’язково. Як-от, Reserver надіслав підписникам мінімалістичний email з анонсом безоплатної доставки та можливістю перейти в потрібний розділ — виглядає стильно та мотивуюче.
Теплі привітання та добрі справи
Передноворічна атмосфера казки — вдалий час сказати теплі слова своїй аудиторії або запустити благодійний проєкт, як це зробили Lancôme та MakeUp. Організатори акції врахували святковий настрій аудиторії, тож обіцяють унікальний браслет кожному за замовлення від 4000 грн. Щирість, тепло, вдячність та підтримка — саме такі емоції має викликати лист.
Українці все більше значення надають тому, наскільки той чи інший бізнес є соціально відповідальним, тому розкажіть, кому і як ви допомагали протягом року або запропонуйте користувачам долучитися до ваших добрих справ і разом втілити новорічне диво для тих, хто цього потребує. Колаборація всесвітньо відомих гномів із JYSK та найбільшого українського благодійного фонду «Повернись живим» — найкраще тому підтвердження.
Графік роботи
У вирі акцій, подарунків і привітань не забудьте повідомити підписникам про зміни в графіку роботи підтримки чи офлайн-точок під час новорічних свят. Ви можете розмістити відповідний банер на сайті — як це зробили СОТА.
Або надіслати у SMS, Viber або email розсилці.
Не менш важливо підказати, до якого числа необхідно оформити замовлення, щоб гарантовано отримати подарунки для близьких до Нового року.
Висновки
Щоб там не було, а люди чекають на Новий 2024 рік із надією та вірою в Перемогу. Тож проаналізуйте конкурентів, залучіть максимум каналів зв’язку — email розсилки, чат-боти, push-сповіщення тощо — і будьте першими, хто подарує свято! А щоб дістати максимум від свят, комбінуйте комунікаційні інструменти, запустіть десять безплатних попапів від SendPulse й проаналізуйте результати у CRM.