Маркетинг та продажі

Новорічні ідеї та інструменти для онлайн-продажів у ритейлі

11 minutes
Оновлено 5 Березня 2024
Новорічні ідеї та інструменти для онлайн-продажів у ритейлі

Створити успішну передноворічну маркетингову кампанію та виконати план продажів допоможуть поради із нашого гайду. Недавно ми вже ділились ідеями та порадами щодо новорічних розсилок для різних видів бізнесу. У цій статті зосередимось на тому, як побудувати комунікаційну стратегію, та покажемо новорічні попапи, email та месенджер-комунікацію лідерів вітчизняного ритейлу.

Як підготувати інтернет-магазин до святкових розпродажів

Навіть велика війна не зупинила початок новорічних розпродажів. Хоча уже другий рік вони проходять менш жваво, ніж зазвичай. Як свідчить дослідження Deloitte, три з п’яти українців планують святковий шопінг, але здебільшого в супермаркетах і ТЦ. Скуповуватися онлайн збираються тільки 40 %, а тому за увагу покупців доведеться боротися.

Певна сезонність є майже у всіх бізнесах, та найбільше відчувається в таких нішах:

  • Одяг, взуття, аксесуари: купальники, парасольки, термобілизна, сезонне взуття та засоби догляду за ним.
  • Автотовари: підігрівачі сидіння, омивачі скла, літні й зимові шини, антифриз.
  • Техніка: кондиціонери, вентилятори, обігрівачі, дегідратори для овочів та фруктів.
  • Товари для дому: пледи, електроковдри, льодогенератори, пляжні аксесуари.
  • Товари для дачі: косарки, подрібнювачі, дрова та паливні брикети, системи поливу.
  • Аксесуари та подарунки до свят: новорічні або великодні прикраси, піротехніка, декор.

Досвічені онлайн-покупці часто додають товари вказаних категорій до кошика, щоб пізніше скористатися акціями та знижками під час найбільших розпродажів року, котрі починаються із Чорної п’ятниці і тривають до Нового року. Але навіть у такий час нерідко вагаються зі здійсненням покупки, та й економічна нестабільність вимагає зваженості.

Крок 1: Визначте ціль та маркетингову стратегію

Ціль позначає бажаний результат маркетингових активностей. Що вам потрібно: швидко продати товар, що займає місце на складі, щоб збільшити обігові кошти, або підвищити онлайн-продажі, щоб зменшити навантаження на офлайн-магазини?

Конкретизуйте ціль, щоб перетворити її на логічний покроковий план, який можна визначити в цифрах та датах. Скажімо, уточніть, які товари хочете продати та в якій кількості, як можете це зробити, скільки готові витратити та хто відповідальний за результат.

Крок 2: Проаналізуйте минулорічну статистику та активність конкурентів

За даними Deloitte, шукати подарунки українців планують у першій половині грудня. Раніше пік припадав на 21-31 грудня, але після переходу на Новоюліанський календар значна кількість українців планує завершити святковий шопінг до 24 грудня. А маркетологи знають: що ближче до кінця місяця, то більше покупок робиться під впливом емоцій. Втім, щоб скласти реальну картину, радимо вивчити дані в CRM та Google Analytics за останні кілька років.

Проаналізуйте динаміку трафіку та продажів, найпопулярніші запити, завантаженість підтримки тощо. Усе це потрібно, щоб зробити висновки і зрозуміти, де саме треба докласти зусиль і які виправити помилки, щоб покращити клієнтський досвід у ключових точках контакту.

Готуватися до аналізу конкурентів краще заздалегідь. Підпишіться на соцмережі та YouTube-канали, чат-ботів, а також email, SMS та Viber розсилки. Моніторте ті канали зв’язку з клієнтом, які самі використовуєте або плануєте долучити. Сайти доведеться час від часу переглядати, щоб не проґавити цікавий попап чи лендинг із новорічними пропозиціями.

Також корисно переглядати сайти з купонами на знижку, таргетовану та контекстну рекламу, сервіс SimilarWeb. Останній надає змогу швидко й безплатно дізнатися інтереси аудиторії, ключові слова органічного та платного пошуку, спільні джерела трафіку та зовнішніх посилань, трафік із соцмереж тощо.

Таке дослідження допоможе:

  • Створити унікальну пропозицію та вибрати найбільш вдалий час для запуску рекламної кампанії.
  • Дізнатися джерела трафіку конкурентів і способи залучення аудиторії.
  • Зібрати цікаві та відкинути менш влучні рекламні рішення.
  • Оцінити кампанію конкурентів очима покупця.

Крок 3: Виберіть інструменти

Зазвичай великі ритейлери максимальну увагу зосереджують на email розсилках, але у 2023 клієнти воліють контактувати з компаніями в багатьох точках і легко перемикатися між ними.

Онлайн-чати та вигулькові вікна на сайті, соцмережі, чат-боти та розсилки в месенджерах, — тестуйте різні джерела трафіку, щоб конвертувати в продажі максимум лідів.

Нові інструменти допоможуть посилити бізнес. Так, якщо підписник не розгорнув email, він прочитає персоналізоване повідомлення в чат-боті або публічному каналі; а тим, хто не дочекався на відповідь в онлайн-чаті на сайті, вона надійде в месенджері.

Важливо. Канали не замінюють, а доповнюють один одного. Їхнє завдання — допомогти потенційному клієнту з покупкою, а згодом — повернути у воронку продажів.

Як-от, спливна реклама може посилити цікавість до товарних пропозицій, якщо з’являється в потрібний момент. Тож запропонуйте перейти в «новорічний розділ», акцентуйте на безоплатній доставці чи подарунках — надихніть відвідувачів сайту витратити трохи більше!

Шаблон попапу для збору лідів під час новорічних свят
Шаблон попапу для збору лідів під час новорічних свят

Додати вигулькове вікно із закликом до дії, відео, полем для збору номерів або інших даних можна самостійно навіть без навичок програмування. Зареєструйтеся на платформі SendPulse, додайте на сайт готовий скрипт — і працюйте в блоковому конструкторі, де легко створювати форми для спливної реклами, налаштовувати сценарії, експериментувати з їхнім розміщення. Тут же можна аналізувати статистику кожного попапу, вносити зміни, а після свят — відключити або замінити іншим.

Тепер, коли ми розповіли про технічні нюанси, запрошуємо надихнутися прикладами кращих новорічних промокампаній.

Як збільшити продажі під час новорічних свят

Спонукати до покупки можуть не тільки знижки. Підготувати особливу промокампанію допоможуть небанальні ідеї від топових ритейлерів.

Марафон подарунків

Нехай ваші підписники повірять у диво і відчують себе дітьми, які знайшли під подушкою подарунок від Святого Миколая.

Що можна робити:

  • ділитися бонусами;
  • дарувати святкову продукцію або тестові набори;
  • додавати до замовлень сюрприз.

Багато таких пропозицій знаходимо в інтернет-магазині косметики та парфумерії MAKEUP у розділі «Акції». Цьогоріч магазин пропонує виграти один з трьох смартфонів у разі покупки на певну суму.

Акцентуйте на подарунках, а не на умовах отримання
Акцентуйте на подарунках, а не на умовах отримання

Ідею з подарунками можна реалізувати у вигляді Viber розсилки. Наприклад, залежно від товару в чеці інтернет-магазин чаю та кави Coffeeok пропонує широкий вибір подарунків та знижки до 40 %.

Розсилку з картинкою та кнопкою легко реалізувати на платформі SendPulse
Розсилку з картинкою та кнопкою легко реалізувати на платформі SendPulse

Докладніше про те, як працювати з таким різновидом розсилок, читайте в нашій базі знань.

Цікавий кейс пропонує ювелірний бренд SOVA: щоб отримати подарунок, відвідувач сайту має крутити колесо фортуни. І лише вдача вирішить, чому радіти: новорічній іграшці, тревел-кейсу, подарунковому сертифікату на 1000 грн чи золотій прикрасі.

Ігрова механіка видачі подарунків

Одразу по заповненню форми на email приходить тригерний лист із промокодом на отримання подарунка:

Email розсилка з промокодом на отримання подарунка
Email розсилка з промокодом на отримання подарунка

Тематичний копірайтинг

Якщо прагнете завоювати довіру та зняти частину заперечень, створіть міцний емоційний зв’язок з аудиторією. Щоб викликати посмішку та бажання продовжити діалог, будьте креативні: обігруйте тексти відомих пісень чи сцени з фільмів, вигадуйте власні казки чи гороскопи тощо.

Банер на сайті мережі магазинів краси та догляду Prostor.ua
Банер на сайті мережі магазинів краси та догляду Prostor.ua

Ще один приклад — оригінальний лист із добіркою подарунків під подушку від українського бренду рюкзаків і сумок Harvest.

Відсилання до традиції лишати подарунки під подушкою в розсилці до дня Святого Миколая
Відсилання до традиції лишати подарунки під подушкою в розсилці до дня Святого Миколая

Святий Миколай поступово стає популярніше Діда Мороза, тому значна кількість святкової комунікації повʼязана саме з цим чарівником. Наприклад, інтернет-магазин книг Book24 шостого грудня привітав підписників розсилкою з гарними побажаннями.

Книгодарунки до Дня святого Миколая
Книгодарунки до Дня святого Миколая

Новорічна чи різдвяна атмосфера на сайті

Сніжинки, що повільно падають, ялинкові іграшки, що «розбиваються» легким торканням курсора, смішні створіння, які співають різдвяні пісні, — усе це створює святковий настрій. Втім, щоб привабити покупців і підвищити конверсію, редизайн цільових сторінок не потрібен.

Святковий настрій на сайті — це просто
Святковий настрій на сайті — це просто

Створити особливу атмосферу та дістати більше якісних лідів допоможуть попапи — статичні або вигулькові вікна, що привертають увагу потенціальних покупців та спрямовують їх до воронки продажів. Тому порадам, як зробити попап, який конвертує, а не дратує, ми присвятили окрему статтю.

Що можна зробити:

  • За тиждень до розпродажу. Розмістіть на сайті статичний довгий попап, котрий інформуватиме про майбутні акції.
  • У день старту спецпропозицій запустіть мікс попапів — перекриваючий, плаваючий, з відео тощо, — із різними сценаріями, щоб зробити персоналізовані пропозиції різним сегментам відвідувачів сайту.

Вдалий приклад довгого статичного попапу бачимо на сайті лінії магазинів EVA. Він привертає увагу, заразом не заважаючи взаємодії з основним контентом.

Анонс знижок до 60% на сайті eva.ua
Анонс знижок до 60% на сайті eva.ua

У розпал знижок допоможе попап із кнопкою переходу до акційних пропозицій. Він скерує трафік до цільового розділу й допоможе потенційним покупцям зробити вигідні покупки.

Акцентний банер з анонсом великого новорічного розпродажу на Rozetka
Акцентний банер з анонсом великого новорічного розпродажу на Rozetka

За допомогою попапів ви можете збирати email або телефони потенційних покупців, підписувати на чат-бот чи привертати увагу до святкових активностей бренду.

Анонс адвент-календаря від «Нової пошти»
Анонс адвент-календаря від «Нової пошти»

Добірка подарунків

Ідея не оригінальна, але ефективна. Такі добірки знижують стрес під час пошуку подарунків та допомагають потенційним покупцям пересвідчитись, що вони зробили дійсно гарний вибір

Щоб дістати якісні ліди, сегментуйте базу за базовими характеристиками: статтю, інтересами, наявністю хатнього улюбленця, автомобіля, віком дитини тощо. Підготуйте окрему добірку для кожної групи покупців. Як-от, після кількох покупок Adidas надсилає такий email.

Лист від Adidas
Лист від Adidas

Та подібний підхід не передбачає, що клієнт може шукати презенти кільком різним людям: чоловіку, батькам, маленькому племіннику та співробітниці, чий день народження збігається з новорічними святами.

Саме тому бренди часто готують добірки за віком, статтю чи сімейним статусом. Як-от, мережа магазинів одягу Reserved пропонує подарунки для жінки, чоловіка, дитини або домашніх тварин.

Email з добіркою подарунків від Reserved
Email з добіркою подарунків від Reserved

А магазин товарів для краси та здоров’я Watsons пішов ще далі й пропонує підписникам поділитися своїми ідеями новорічних подарунків.

Люди люблять обговорення завдяки можливості відчути себе експертом
Люди люблять обговорення завдяки можливості відчути себе експертом

Обмеження в часі чи кількості

Ще один не новий, але дієвий прийом. Та, щоб не спричинити негативу, не маніпулюйте датами чи об’ємом складських запасів, бо найуважніші користувачі обов’язково помітять таймер, котрий перезапускається після умовного закінчення акції, — і тоді начувайтеся. Тому будьте чесні з аудиторією.

Нагадувати про те, що пропозиція добігає кінця, можна різними способами. Скажімо, у телеграм-каналі, як це зробила «Розетка».

Зверніть увагу на кількість підписників каналу
Зверніть увагу на кількість підписників каналу

Або електронною поштою — як ми бачимо на прикладі інтернет-магазину одягу LC Waikiki.

Лист із нагадуванням про закінчення спеціальної пропозиції
Лист із нагадуванням про закінчення спеціальної пропозиції

Акцентувати на тому, що часу до Нового року залишилося зовсім мало, можна й у заголовку листа, як-от у прикладі «Епіцентру».

Нагадуйте, що часу купувати подарунки лишилось обмаль
Нагадуйте, що часу купувати подарунки лишилось обмаль

Тематична колекція

Люди люблять бути причетними до чогось особливого чи рідкісного й готові платити за це. Якщо ви маєте готовий продукт, почекайте новорічних свят і запустіть спеціальну промокампанію, як це зробили маркетологи бренду одягу Mohito.

Передноворічний випуск зробить із будь-якої колекції особливу
Передноворічний випуск зробить із будь-якої колекції особливу

Також можна перевипустити найпопулярніший продукт під новорічні свята та присвятити цьому широкомасштабну промокампанію. У цей час люди шукають класні подарунки, тож будуть легко купувати улюблені парфуми або солодощі в оновленому упакуванні.

Напередодні свят популярні товари стають ще більш бажаними
Напередодні свят популярні товари стають ще більш бажаними

Набори продуктів

Напередодні Нового року люди мріють про чудеса та зміни на краще, натомість необхідність обрати купу подарунків лише призводить до стресу. Станьте добрим чарівником і підготуйте подарункові набори для ключових сегментів аудиторії на різний бюджет. Це полегшить клієнтам вибір, тож вони швидше наважаться оформити замовлення і куплять більше.

Скажімо, косметичний бренд Yves Rocher виокремив на своєму сайті розділ «Ідеї для подарунків», де завдяки тегам «Аксесуари та упаковка», «Аромати», «Волосся», «Ванна та душ», «Обличчя», «Тіло», «Макіяж» та «Для нього» можна швидко знайти відповідну категорію — й обирати вже не зі всього сайту, а лише з неї. Тут є як окремі косметичні та парфумерні засоби, так і подарункові набори.

Так виглядає розділ із подарунками для чоловіків
Так виглядає розділ із подарунками для чоловіків

Тим часом інтернет-магазин MAKEUP не відстає і пропонує більш як 50 подарункових наборів у святковій розсилці. Косметика, парфуми для неї та для нього, товари для ванни, аромати для дому, бьюті-гаджети тощо. Маркетологи про все подбали: тут вам можливість і зекономити, і придбати готові подарунки у святковому пакуванні.

Приклад святкового набору в розсилці MAKEUP
Приклад святкового набору в розсилці MAKEUP

Набори популярні не лише у сфері бʼюті: будівельний бренд Dnipro-M пропонує купити добірки подарунків залежно від інтересів чи зайнятості отримувача. Тут і універсальний набір для автомобіліста, і більш вузькоспеціалізований для зварювальника.

Подарункові набори інструментів до новорічних свят
Подарункові набори інструментів до новорічних свят

Адвент-календарі

Адвент-календар — це спеціальний календар, що відраховує дні з першого грудня до Різдва, 24 грудня. Прийшов в Україну з католицьких країн. Це коробки чи будиночки з невеличкими подарунками, солодощами чи привітаннями в кожній із комірок.

Бізнесу сподобалася ідея з адвент-календарями, адже вони:

  • залучають клієнта до воронки продажів знов і знов;
  • легко знайомлять із продуктами;
  • формують лояльність та звичку.

Наприклад, книжковий магазин Yakaboo розмістив на головній банер із рекламою адвент-календаря, який веде на яскравий лендинг.

Лендинг з адвент-календарем, на який спрямовує банер із головної сторінки
Лендинг з адвент-календарем, на який спрямовує банер із головної сторінки

Якщо клацнути на нього, можна переглянути акції, що вже завершилися і ті, що тривають або очікуються.

Yakaboo не мучить користувачів невідомістю
Yakaboo не мучить користувачів невідомістю

Адвент-календар доступний для всіх відвідувачів сайту, але підписникам магазин надсилає ще й нагадування через email, щоб вони не пропустили найцікавіші акції.

Лист-нагадування для підписників
Лист-нагадування для підписників

Таємний Санта

… або Святий Миколай. Видавництво «Наш формат» перевинайшло традицію обмінюватися сюрпризами так, щоб мотивувати купувати книжки максимум підписників.

Умови участі в акції:

  • Придбати книгу на суму від 200 до 400 грн, вказавши ярлик «Таємний Миколай».
  • Зазначити дані поштового відділення для отримання подарунка від незнайомця.

Розподіл учасників у пари та відправку подарунків видавництво бере на себе. Просто для клієнтів — вигідно для бізнесу!

Анонс великого таємного обміну книгами
Анонс великого таємного обміну книгами

Безоплатна доставка

Для тих, хто здійснює емоційну покупку в останні передсвяткові дні або звик скуповуватися онлайн, економія на доставці виглядає привабливою пропозицією. Водночас це не означатиме, що бізнес недоотримує. Ви можете пропонувати знижку на доставку, закладати вартість доставки у вартість товару або дарувати пересилку в разі покупки на певну суму, як це зробили в онлайн-супермаркеті косметики й парфумерії Notino.

Безплатна доставка на покупки від 1000 грн
Безплатна доставка на покупки від 1000 грн

Але мотивувати купувати на більшу суму не обов’язково. Як-от, Reserver надіслав підписникам мінімалістичний email з анонсом безоплатної доставки та можливістю перейти в потрібний розділ — виглядає стильно та мотивуюче.

Цінні пропозиції не обов’язково потребують особливого дизайну
Цінні пропозиції не обов’язково потребують особливого дизайну

Теплі привітання та добрі справи

Передноворічна атмосфера казки — вдалий час сказати теплі слова своїй аудиторії або запустити благодійний проєкт, як це зробили Lancôme та MakeUp. Організатори акції врахували святковий настрій аудиторії, тож обіцяють унікальний браслет кожному за замовлення від 4000 грн. Щирість, тепло, вдячність та підтримка — саме такі емоції має викликати лист.

Email з анонсом передноворічної благодійної акції
Email з анонсом передноворічної благодійної акції

Українці все більше значення надають тому, наскільки той чи інший бізнес є соціально відповідальним, тому розкажіть, кому і як ви допомагали протягом року або запропонуйте користувачам долучитися до ваших добрих справ і разом втілити новорічне диво для тих, хто цього потребує. Колаборація всесвітньо відомих гномів із JYSK та найбільшого українського благодійного фонду «Повернись живим» — найкраще тому підтвердження.

Анонс соціальної акції від JYSK
Анонс соціальної акції від JYSK

Графік роботи

У вирі акцій, подарунків і привітань не забудьте повідомити підписникам про зміни в графіку роботи підтримки чи офлайн-точок під час новорічних свят. Ви можете розмістити відповідний банер на сайті — як це зробили СОТА.

Оголошення про зміни в графіку роботи на головні сторінці сайту
Оголошення про зміни в графіку роботи на головні сторінці сайту

Або надіслати у SMS, Viber або email розсилці.

Email з графіком роботи в новорічні свята
Email з графіком роботи в новорічні свята

Не менш важливо підказати, до якого числа необхідно оформити замовлення, щоб гарантовано отримати подарунки для близьких до Нового року.

Святкові дедлайни в розсилці від New Balance
Святкові дедлайни в розсилці від New Balance

Висновки

Щоб там не було, а люди чекають на Новий 2024 рік із надією та вірою в Перемогу. Тож проаналізуйте конкурентів, залучіть максимум каналів зв’язку — email розсилки, чат-боти, push-сповіщення тощо — і будьте першими, хто подарує свято! А щоб дістати максимум від свят, комбінуйте комунікаційні інструменти, запустіть десять безплатних попапів від SendPulse й проаналізуйте результати у CRM.

Дата публікації:

21 Грудня 2023
Юлія Прима

Маркетолог у SendPulse

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Середня оцінка: 0/5
Всього голосів: 0

Поділитися:

Facebook Twitter