Мінімально життєздатний продукт (MVP) — це повноцінна версія продукту, яка виконує лише його найголовніші функції, щоб задовольнити основну потребу споживачів. Головна мета MVP — це за використання мінімальних ресурсів та інвестицій зрозуміти, чи справді ринок потребує це рішення.

У цій статті ви дізнаєтеся, чому MVP важливий, прочитаєте про його типи та отримаєте декілька порад щодо створення мінімально життєздатного продукту.

Для чого потрібний MVP?

За даними Бюро статистики праці, близько 20% стартапів зазнають краху протягом першого року свого існування. Причини включають юридичні проблеми, погану бізнес-модель, гостру конкуренцію, брак грошей і розбіжності між членами команди, погано проаналізований ринок тощо. Деякі з цих проблем можна передбачити та запобігти за допомогою мінімально життєздатного продукту.

MVP містить основні функції продукту, необхідні для надання споживачам актуальних рішень. Дуже часто цей термін плутають з прототипом. Хоча MVP — це випущений продукт, прототип — це лише його модель.

Мінімальний життєздатний продукт дозволяє власникам бізнесу отримати цінну інформацію про свій продукт з перших рук. Компанія випускає продукт з обмеженою кількістю функцій і ресурсів. Таким чином вони економлять час і гроші та можуть оцінити потенціал свого продукту, перш ніж робити великі інвестиції. Аналізуючи відгуки споживачів, власники бізнесу вирішують, чи потрібен їхній продукт на ринку, чи є він конкурентоспроможним і чи зможе задовольнити потреби аудиторії. У результаті компанія може зменшити кількість ітерацій розробки та вдосконалити продукт на ходу.

Нижче ви можете побачити процес створення та розробки MVP. Перше зображення не демонструє MVP, оскільки цей продукт не можна використовувати після початкового випуску, а другий продукт має базову функцію, яка дозволяє вирішити проблему клієнта.

MVP

Джерело: Northell

Читайте далі, щоб дізнатися більше про переваги мінімально життєздатного продукту.

Переваги MVP

Створення мінімально життєздатного продукту може допомогти вам запобігти багатьом підводним каменям, які ви можете ігнорувати, коли захопені ідеєю вашого продукту. За допомогою цього інструменту ви зможете оглянути свій продукт на 360 градусів без гіркого досвіду. Перегляньте переваги нижче.

  1. MVP дозволяє власникам бізнесу проаналізувати попит. Коли у вас з’являється ідея чудового продукту, ви думаєте, що він потрібен усім, але ви не можете бути впевнені, доки не перевірите його. У результаті може виявитися, що наявні на ринку продукти вже задовольняють потреби вашого потенційного клієнта в повній мірі або що ваш продукт не має конкурентної переваги. У цьому випадку створення MVP допоможе вам уникнути прийняття рішень навмання та інвестування великих грошей.
  2. MVP полегшує отримання інвестицій. Вам потрібно переконати зацікавлених сторін, що ваш стартап вартий інвестицій, і красномовного виступу тут недостатньо. Оскільки MVP — це вже випущений продукт, інвестори можуть оцінити його потенціал і прийняти обґрунтоване рішення на основі точних результатів.
  3. MVP дозволяє власникам бізнесу тестувати та покращувати зручність використання продукту. Сотні покупок або завантажень не означають успіх, особливо якщо користувачі більше не взаємодіють з вашим продуктом. Це може бути ознакою поганого UX і незручного використання продукту. У вас є чудовий шанс проаналізувати поведінку користувачів і дізнатися, що змушує людей відмовлятися від вашого продукту. Нарешті, ви зробите всі необхідні вдосконалення, перш ніж інвестувати гроші в подальший розвиток продукту.
  4. MVP допомагає створювати кращий продукт. Оскільки мінімально життєздатний продукт передбачає випуск продукту з обмеженою функціональністю, можна зосередитися на найважливіших характеристиках. Випробувавши його на перших користувачах, ви дізнаєтесь, що в ньому подобається людям і яких рішень йому бракує. Люди будуть раді допомогти вам покращити ваш продукт.
  5. MVP забезпечує швидкий реліз. Висока конкуренція на ринку змушує власників бізнесу витрачати занадто багато часу на сумніви в якості своєї продукції. У результаті вони вкладають усе, що мають, у продукт, у якому не можуть бути впевнені. Часто потрібні роки розробки та тисячі доларів. Тоді як MVP скорочує всю цю подорож у кілька разів. Чим раніше ви запустите свій продукт, тим швидше ви отримаєте відгук і зможете діяти відповідно до нього.
  6. З MVP у вас з’являться перші клієнти. Важко залучити першого клієнта, коли ви виходите на ринок з високою конкуренцією. MVP дозволяє легко впоратися з цим завданням. Люди люблять бренди, які цінують їхню думку, тому ваші перші користувачі будуть раді вам допомогти. Таким чином ви отримаєте їхні чесні відгуки, і вони братимуть участь у розвитку вашого бізнесу.

Існують різні типи MVP, які ви можете використовувати для свого бізнесу. Давайте розглянемо кожен з них докладніше.

5 типів MVP

Ми розглянемо 5 найпоширеніших типів мінімально життєздатного продукту.

  1. Консьєрж. Цей тип MVP передбачає ручне вирішення проблем клієнтів без випуску будь-якого продукту. Можливо, у вас немає продукту, послуги чи навіть сайту. Наприклад, перед запуском програми, яка створює індивідуальні плани дієти відповідно до цілей і здоров’я користувачів, ви можете проконсультуватися з людьми самостійно. Таким чином ви дізнаєтеся, чи дійсно існує потреба у вашому продукті на ринку, і зможете зрозуміти, що потрібно людям. Цей тип MVP вимагає багато часу, але дає багато розуміння.
  2. «‎Чарівник країни Оз». Він схожий на попередній тип, але мета власника бізнесу — переконати користувачів, що випущений продукт — це повноцінний сервіс, заснований на автоматизації. Це означає, що ви виконуєте всю роботу, вдаючи, що ваш продукт достатньо автоматизований, щоб виконувати все самостійно.
  3. Лендінг. Цей тип MVP передбачає створення лендінгу з описом усіх переваг вашого продукту та наданням користувачам можливості його купити. Ви можете або запропонувати їм придбати наявний продукт, або сказати їм, що він скоро з’явиться. Перевага цього типу полягає в тому, що ви можете збирати електронні адреси своїх клієнтів і безпосередньо спілкуватися з ними про ваш продукт або послугу. Крім того, ви можете проаналізувати попит і поведінку користувачів, щоб внести необхідні зміни.
  4. Попереднє замовлення MVP. Цей метод використовують якщо розробка та виробництво продукту вимагають великих фінансових витрат, часу, і навіть залучення покупців. Передбачає створення кампанії на краудфандінговій платформі. Такий підхід допомагає проаналізувати інтерес до продукту, залучити кошти та перших покупців.
  5. Чужий продукт. Цей спосіб використовують для виходу на ринку з безліччю зрілих конкурентів. Метод передбачає застосування чужих продуктів для вирішення завдань своєї цільової аудиторії. Такий підхід допомагає виявити слабкі місця галузі, побажання клієнтів та їх потреби, сформулювати свої переваги.

Отже, тепер, коли ви знаєте особливості різних типів MVP, настав час навчитися створювати його для вашої бізнес-ідеї.

Як створити мінімальний життєздатний продукт?

Під час створення MVP найголовніше, на чому слід зосередитися, — це виділити кілька важливих функцій продукту та залишити позаду все, що робить його складним і вимагає багато ресурсів. Виконайте наведені нижче 5 кроків.

  1. Вивчіть свій ринок. Розуміння болю та потреб людей є ключем до створення успішного MVP. Глибоко проаналізувавши свій ринок і конкурентів, ви дізнаєтеся, чи є потреба у вашому продукті, які больові точки клієнтів ще не задоволені, і чого не вистачає продукту вашого конкурента. Вам потрібно виявити прогалини, оскільки ви можете перетворити їх на свою конкурентну перевагу.
  2. Дослідіть шлях вашого клієнта. Щоб об’єктивно оцінити свій продукт, потрібно поглянути на нього з точки зору користувача. Визначте шлях, який проходить кожен клієнт, звертаючись до ваших послуг. Дізнайтеся, що їх приваблює і змушує обрати ваш продукт. Виявляйте проблеми, з якими стикаються люди під час взаємодії з вашим сервісом. Таким чином ви дізнаєтеся, чому вони відмовляються від вашого продукту. Проаналізуйте, які запити можуть привести їх до вашого сайту. Завдяки результатам цього дослідження ви зможете надавати користувачам допомогу, коли вона їм буде потрібна — додавати підказки,рекомендації, інструкції, лід-магніти, огляди, демонстрації.
  3. Враховуйте особливості продукту. Оскільки мінімальний життєздатний продукт передбачає надання обмеженої кількості функцій, вам потрібно визначити їх пріоритетність, щоб уникнути відволікань. Для цього переконайтеся, що ви знаєте, що потрібно вашому клієнту та яка функція може задовольнити цю потребу. Потім класифікуйте всі функції продукту відповідно до їх пріоритету. Це можуть бути функції, які ваш продукт повинен мати, краще б мав, міг мати і бажано, щоб мав.. Додайте менш важливі функції до резерву для майбутнього вдосконалення продукту.
  4. Виберіть структуру управління проектом і призначте відповідального менеджера. Структура управління проектами допоможе вам переконатися, що ви знаходитесь на одній хвилі з усіма членами вашої команди. Це одне з найважливіших завдань для плавної розробки продукту, контролю та запуску. Розгляньте методології Agile, Kanban, Scrum, Lean і виберіть найбільш підходящу для свого проекту. Делегуйте завдання та призначайте менеджерів, відповідальних за кожну ціль.
  5. Запустіть, отримуйте відгуки та покращуйте. Після виконання всіх попередніх кроків ваш продукт готовий до запуску. Запитайте своїх клієнтів, чи відповідає продукт їхнім потребам, які проблеми він не вирішив і що вони хотіли б покращити. Проаналізуйте кожен. Ретельно аналізуйте кожну відповідь, додавайте нові завдання до свого резерву та покращуйте, доки ваш продукт не задовольнить основні потреби клієнтів.

Вітаємо, ви вже на фінішній прямій. Настав час поглянути на приклади мінімально життєздатних продуктів відомих брендів.

Приклади MVP

Перш ніж створити свій MVP, надихніться MVP відомих компаній.

Dropbox

Генеральний директор Dropbox Дрю Х’юстон знав, що існує багато компаній, які надають послуги хмарного зберігання. Він вирішив створити пояснювальний ролик, який описав би переваги сервісу. Лише за ніч кількість переглядів перевищила 70 тисяч, і це був успіх. Сьогодні Dropbox є лідером у галузі.

Amazon

Перед запуском Amazon Джефф Безос використовував або Консьєрж, або «‎Чарівник країни Оз». Він самостійно збирав замовлення, купував книжки та відправляв їх клієнтам. Велика кількість замовлень була підтвердженням того, що ця послуга потрібна людям. Тому він додав більше книг на свій сайт і купив склади.

Airbnb

Перед тим, як запустити цей відомий у всьому світі додаток, власники орендували власні квартири через сайт. Кількість замовлень та відгуків змусила їх переконатися, що такі послуги потрібні людям, і їм приємно ночувати в чужому домі. Сьогодні мандрівники з усього світу користуються цим сервісом і отримують дохід.

Отже, тепер ви знаєте, чому мінімальний життєздатний продукт є вирішальним для кожного стартапу та як він перетворює їх на відомі бренди. Не бійтеся ризикувати!

Оцініть, наскільки стаття була корисною "MVP"

Оцінка: 5 / 5 (2)

Нове

Почніть користуватися сервісом SendPulse прямо сьогодні

Якщо вас цікавить, що таке "MVP", вам може бути цікавий наш сервіс розсилок.