Ребрендинг — це маркетингова стратегія, яка передбачає оновлення бренду. Компанія змінює свій логотип, слоган, бачення, місію, цінності, назву, цільову аудиторію або ринок, щоб створити новий бренд у свідомості клієнтів, конкурентів і партнерів. Це допомагає брендам залучати нову аудиторію, залишатися конкурентноспроможними, виділятися і підвищувати впізнаваність бренду.
Чому ребрендинг важливий?
Згідно з Forbes, ваш бізнес має сім секунд, щоб справити перше враження. Іноді брендам не вдається привернути увагу клієнтів через використання неправильного логотипу, складну або непомітну назву або роботу з неясним баченням і місією.
Ми живемо у світі, де тенденції постійно змінюються, тому компанії також потребують змін, щоб залучати нових клієнтів. Це можливо завдяки ребрендингу. Можливо, вам потрібно оновити свій бізнес, створити новий логотип чи назву після злиття з іншою компанією або визначити нові бізнес-цілі, місію чи бачення.
Отже, розглянемо кілька переваг цієї маркетингової стратегії.
Переваги ребрендингу
- Нова аудиторія
- Вища релевантність
- Покращена впізнаваність бренду
- Вищий рейтинг Google
- Налагоджена командна робота
Давайте розглянемо переваги, які ви можете отримати завдяки успішній стратегії ребрендингу.
Нова аудиторія
Головною перевагою ребрендингу є можливість вийти на нову цільову аудиторію. Якщо ви зосереджуєтеся на місії, баченні, цінностях вашої компанії та правильно доносите їх, люди це помітять.
Давайте подивимося на Old Spice. Вони застосували цю стратегію після того, як виявили, що 60% засобів по догляду за тілом для чоловіків купували жінки. Новим рекламним роликом відомий бренд вирішив звернути увагу на жіночу аудиторію. Їх нова кампанія отримала 105 мільйонів переглядів на YouTube, залучила трафік на сайт бренду та заробила 1,2 мільярда показів.
Вища релевантність
Ребрендинг дозволяє підтримувати компанію в актуальному стані. Незалежно від віку вашого бренду, він завжди повинен залишатися актуальним. Компанії повинні рухатися швидко та слідувати новим тенденціям у маркетингу, щоб не відставати. Як відомо, тенденції дизайну відіграють важливу роль у тому, як клієнти сприймають ваш бренд і продукти, які ви пропонуєте. Забезпечення того, щоб ви завжди були в курсі подій, допоможе вам завоювати довіру клієнтів і впевненість у тому, що ваш бренд є найкращим.
Розглянемо успішну кампанію ребрендингу від Adidas. Компанія була заснована в 1949 році і кілька разів використовувала ребрендинг, щоб залишатися актуальною для своїх клієнтів. Щоб підключитися до тисячолітнього ринку, бренд припинив виробництво добре відомих кросівок Stan Smith у 2011 році та представив оновлену версію в 2014 році. Рекламуючи запуск у соціальних мережах і співпрацюючи з роздрібними торговцями та впливовими людьми, Adidas вдалося захопити серця своєї нової аудиторії та збільшити продажі.
Покращена впізнаваність бренду
Гуманізація вашого бренду за допомогою справжньої історії чи відео під час ребрендингу може зробити вашу компанію незабутньою для клієнтів. Дослідження показують, що клієнти більш схильні взаємодіяти з компанією, яка надає досвід, відповідає їхнім поглядам або викликає певні емоції.
Наприклад, Dos Equis, мексиканський виробник пива, вирішив змінити історію свого бренду. Ця компанія створила кампанію «Найцікавіша людина в світі» з потужною історією. Рекламний ролик був привабливим, добре продуманим і жартівливим. В результаті продажі пива зросли на 22%.
Вищий рейтинг Google
Враховуючи той факт, що SEO займає друге місце в рейтингу рентабельності інвестицій після email маркетингу, інвестування у вашу компанію для створення сильного бренду є правильним рішенням. Якщо клієнти зацікавляться вашим новим брендом і впізнають його, ви можете бути впевнені, що Google оцінить ваші зусилля. Наприклад, після потужної роботи над побудування бренду відвідуваність сайту Ніла Пателя зросла з 240 839 до 454 382 користувачів за кілька місяців.
Налагоджена командна робота
Якщо ваша компанія не має чітко визначеної місії, бачення та стратегії, у вас є шанс реструктуризувати їх відповідно до ваших потреб. Ця структурна чіткість має вирішальне значення для підвищення ефективності вашого бізнесу: найміть потрібних працівників і правильно донесіть їм своє нове бачення, керуйте операціями компанії та приймайте правильні рішення.
Ви вже знаєте про переваги ребрендингу, саме час дізнатися, коли варто зважитися на цей ризикований крок.
Коли потрібен ребрендинг?
Ребрендинг – це складний і дорогий процес, який несе великі ризики як для великих, так і для малих компаній. Тому у вас повинні бути серйозні причини для впровадження цієх стратегії. Основні з них ви побачите нижче.
- Якщо має місце репозиціонування ринку. Репозиціонування передбачає зміну існуючого бренду компанії або статусу продукту на ринку. Цей процес є критичним, коли компанія має слабкий або застарілий імідж, потребує глобальних стратегічних змін або потребує нової цільової аудиторії. Якщо ви вирішили репозиціонувати свій продукт, щоб націлити його на абсолютно новий сегмент ринку за допомогою нової упаковки, розміру, смаку, каналів просування, ціни або місця, доцільно подумати про ребрендинг.
- Коли ви хочете покращити репутацію вашої компанії. Скандал у соцмережах, низька якість продукції чи витік даних можуть призвести до заплямованої репутації. Звичайно, це негативно впливає на вашу компанію та її клієнтів. Реальні зміни всередині компанії можуть допомогти усунути негативні асоціації, що виникають у свідомості людей, і знову завоювати довіру клієнтів.
- Якщо відбувається злиття компанії. Це об’єднання двох компаній в одну. Щоб продемонструвати найкращі якості кожного бізнесу, завоювати довіру клієнтів, розвинути впізнаваність бренду та уникнути плутанини, необхідне оновлення. Злиття дозволяє вашій компанії вийти на нові ринки, ефективно використовувати фінансові ресурси, отримати більший прибуток, новий менеджмент тощо. Цей процес також впливає на споживачів, оскільки призводить до кращого обслуговування клієнтів, вищої якості продукції та нижчих цін.
- Коли ви хочете вийти на міжнародний рівень. Коли компанія виходить на міжнародні ринки, вона часто вдається до ребрендингу, щоб досягти помітного зростання та фінансової вигоди. Щоб налаштувати роботу в нових локаціях, компанії створюють нову назву компанії та логотип, який ідентифікує ваш бренд, є унікальним, легким для запам’ятовування та зрозумілим в інших країнах.
- Якщо буде зміна керівництва. Компанії пов’язані зі своїми керівниками. Якщо бренд переходить до зовнішнього власника, нова ідентичність є способом підкреслити перехід.
Пам’ятайте, що не варто вносити зміни лише тому, що ваш логотип чи слоган вам набридли, або ви шукаєте уваги, тому що ваші зусилля щодо підвищення впізнаваності бренду не виправдали всіх ваших очікувань. Ви обманюєте себе, якщо думаєте, що зміна бренду — це найшвидший і найпростіший спосіб покращити свій бізнес.
Щоб успішно реалізувати цю стратегію, необхідно вивчити доступні види ребрендингу і вибрати той, який вам найбільше підходить.
Види ребрендингу
- Частковий ребрендинг
- Повний ребрендинг
Перш ніж почати, вам потрібно визначити, який тип стратегії ребрендингу вам потрібен. Давайте розглянемо їх детальніше.
Частковий ребрендинг
Ця стратегія використовується, коли ви вирішуєте додати щось нове до свого поточного бренду, не змінюючи його повністю. Оновлення необхідне, якщо логотип і зображення вашої компанії застаріли або відбулися незначні зміни у ваших бізнес-цілях.
Нижче ви можете побачити, як змінювався логотип Apple з 1976 по 2013 рік.
Повний ребрендинг
Цей варіант використовують, коли у компанії відбуваються фундаментальні зміни, наприклад, злиття, зміна керівництва, повне оновлення продукту тощо. У результаті ваш бренд має зазнати змін у ідентифікації бренду разом із місією, баченням і цінностями бренду.Це і є повним оновленням.
Виробник ігрового обладнання Oculus був придбаний Facebook у 2017 році. Невдовзі після придбання Facebook здійснив ребрендинг, і критики злиття вважають, що зміни в логотипі були лише початком повного ребрендингу Oculus.
Тепер, коли ви знаєте основні типи ребрендингу, давайте розглянемо, з чого почати.
Як провести ребрендинг компанії
- Визначте свою нову цільову аудиторію та ринок
- Переосмисліть своє бачення, місію та цінності
- Перегляньте назву своєї компанії
- Перегляньте слоган свого бренду
- Відновіть ідентичність свого бренду
Вирішивши, чи потрібна вам стратегія часткового чи повного ребрендингу, уважніше ознайомтеся з наведеними нижче кроками, щоб реалізувати цю стратегію у своєму бізнесі.
1. Визначте свою нову цільову аудиторію та ринок
Проведіть дослідження, щоб зрозуміти свою цільову аудиторію, що роблять ваші конкуренти, що є унікальним у вашому бренді та чим він відрізняється від інших компаній у тій же галузі.
Поглиблене дослідження, яке включає фокус-групи та аналіз даних, дозволяє помітити, чи ваші клієнти та конкуренти не відповідають вашій ідеї. Визначте своїх реальних покупців та їхні потреби. Порівняйте ці дані з початковим цільовим ринком і аудиторією, щоб виявити деякі відмінності. Як тільки вам вдасться визначити реальний ринок і аудиторію, ви можете продовжувати реалізацію своєї стратегії.
2. Переосмисліть своє бачення, місію та цінності
Кожна компанія має три основні елементи, які потрібно оцінити: місію, бачення та цінності. Проаналізуйте кожен з них, щоб зрозуміти, що йде не так.
- Бачення. Бачення визначає напрямок вашого бренду та визначає дії, які має вжити ваша компанія. З часом бачення вашого бізнесу може змінитися, і це цілком нормально. Однак важливо переглянути своє бачення, як тільки це станеться, щоб переконатися, що ваші співробітники рухаються в правильному напрямку та приймають відповідні рішення.
- Місія. Вона визначає мету вашої компанії. Ваша місія описує ваших основних споживачів, продукти, які ви виробляєте, і ваше місцезнаходження. Це дорожня карта вашого бізнесу. Оскільки ваша місія змінюється, ваша комунікація з аудиторією також вимагає змін.
- Цінності. Цінності вашої компанії пояснюють, чому ви працюєте над своїм баченням і чому ви віддані своїй місії. Оскільки бренди розвиваються, вони можуть змінювати свої тарі цінності. Тож вам потрібно відобразити свої нові цінності, щоб продемонструвати свій новий фокус діяльності.
Пам’ятайте, що якщо компоненти, згадані вище, змінюються, спосіб, яким ви доносите їх до аудиторії, також потребує певних змін. Мова, яку ви використовуєте, тон і голос мають відповідати повідомленню, яке ви хочете передати.
3. Перегляньте назву вашої компанії
Звичайно, зміна назви компанії є серйозним кроком, оскільки це може коштувати вам впізнаваності бренду та органічного трафіку. Однак, якщо ви серйозно думаєте про зміну назви свого бренду, переконайтеся, що у вас є план відновлення після ребрендингу.
Загалом, якщо назва вашої компанії все ще збігається з вашою місією, баченням і цінностями, краще залишити її. Але якщо вона вже не відповідає вашій ідентичності, бажано змінити її. Переконайтеся, що ваша нова назва бренду передає ваше повідомлення, легко промовляється і запам'ятовується. Правильна назва також підтримує ваші цілі та розвиток бізнесу.
4. Перегляньте слоган свого бренду
Ваша мета — створити слоган, який передає місію та бачення вашої компанії, а також запам’ятовується. Обережно змінюйте його, оскільки він підкреслює мету вашого бренду.
Напевно, клієнти пам’ятають яскраві слогани відомих брендів, наприклад «Just do it» від Nike, «I'm Lovin' It» від McDonald's або «Because You're Worth It» від L'Oreal. Щоб створити чудовий слоган, подумайте про те, щоб закликати до певної дії, використовуючи метафори або поетичну мову.
Щоб допомогти вам створити чудовий слоган для вашого бренду, ось кілька порад:
- будьте лаконічними, простими та зрозумілими;
- використовуйте свою унікальну ціннісну пропозицію;
- будьте послідовними;
- переконайтеся, що слоган витримає випробування часом;
- враховуйте свою цільову аудиторію та ринок.
5. Відновіть ідентичність свого бренду
Є кілька речей, які ви можете змінити в ідентичності вашої компанії, як-от логотип,, зображення, кольори чи правила. Ось кілька змін, які ви можете розглянути.
Змініть свій логотип
Якщо у вашій компанії відбулися деякі внутрішні зміни, і ви хочете їх продемонструвати, розгляньте можливість розробки нового логотипу. Щоб оновити свій старий логотип, скористайтеся цими основними правилами:
- продемонструйте впевненість у своєму бренді, створивши простий логотип;
- створити логотип, який буде виділятися;
- використовуйте універсальні форми та стилі, які відповідають вашим комунікаційним каналам;
- переконайтеся, що ваш новий логотип підтримує вашу місію, бачення та цінності в довгостроковій перспективі;
- спробуйте використати частини вашого старого логотипу, щоб допомогти клієнтам впізнати ваш бренд.
Використовуйте різні кольори
Згідно з дослідженням, колір підвищує впізнаваність бренду на 80%. Отже, колір впливає на ваших клієнтів і ваш бренд.
Подивіться на кольори своєї компанії свіжими очима, щоб вирішити, чи відповідають вони іміджу вашого бренду. Крім того, сьогодні дуже важливо перевірити, як ваша палітра кольорів виглядає на екрані та в друку. Переконайтеся, що вона виглядає однаково на різних матеріалах бренду.
Перегляньте зображення
Коли ви вирішите змінити будь-які візуальні елементи брендингу, подумайте про зміну форм і зображень, щоб усе було цілісним. Також переконайтеся, що ваші зображення та форми відповідають повідомленням вашого бренду.
Тепер ми пропонуємо вам надихнутися прикладами ребрендингу відомих брендів.
Приклади ребрендингу
- Dunkin' Donuts
- Airbnb
- Starbucks
- Dropbox
- Burberry
- Co-Op
- Coty Inc.
Під час ребрендингу компанії ризикують. Однак, якщо це правильно впроваджено, це може сприяти розвитку вашого бізнесу.
Dunkin' Donuts
2019 рік відзначено як рік, коли Dunkin' Donuts розглядали редизайн. Бренд придумав новий логотип, у якому використав слово «Donuts».
За словами директора з маркетингу компанії, вони оновили свій логотип, щоб відобразити зростаючий акцент на каві, інших напоях і сендвічах. Тим не менш, бренд все ще використовує ту саму палітру кольорів і шрифт, щоб підтримувати впізнаваність бренду серед клієнтів.
Airbnb
Ця всесвітньо відома компанія, заснована в 2008 році, здійснила повний редизайн, який спрацював. Керівництво компанії вирішило кардинально змінити уявлення про бренд. Вони використовували різні колірні палітри, типографіку та новий логотип. Airbnb отримав багато негативних коментарів у соціальних мережах, але врешті аудиторія прийняла крок компанії. У результаті Airbnb має сучасний і привабливий вигляд.
Starbucks
Ця транснаціональна мережа кав’ярень кілька разів змінювала свій логотип з моменту свого заснування в 1971 році. Розглянемо останній ребрендинг Starbucks, проведений у 2011 році. Щоб відсвяткувати своє 40-річчя, команда Starbucks вирішила представити новий логотип. Вони відмовилися від напису з логотипу та дали місце для зображення русалки, чим представили нову ідентичність своїм споживачам.
Dropbox
Dropbox був створений у 2007 році як сервіс для розміщення файлів, однак у 2017 році компанія почала позиціонувати себе як засіб зв’язку для різних команд і бізнесів. Бренд також змінив свою внутрішню місію і створив більш чистий і простий логотип. За допомогою оновлення команда хотіла підкреслити, що Dropbox — це робочий простір, який дозволяє об’єднувати команди та ідеї.
Burberry
Розкішний дім моди Burberry, заснований у 1856 році, потребував оновлення, коли в 2006 році змінився генеральний директор. Відтоді компанія почала розповідати історію свого розвитку, щоб продемонструвати найкращі аспекти бренду. Burberry прагнув залучити клієнтів онлайн через канали соціальних мереж. Бренд змінив дизайн своєї історії та зробив сильний акцент на своїй «британськості».
Co-Op
Організація, заснована ще в 1844 році, є споживчим кооперативом із різноманітною сім’єю підприємств роздрібної торгівлі. Рішення компанії про ребрендинг було викликано низкою подій, які підірвали репутацію Co-Op. У 2013 році громадськість дізналася, що на рахунках банку є діра в 1,5 мільярда фунтів.
Компанії потрібно було покращити заплямований імідж групи, щоб запобігти краху. Кооператив змінив керівництво та реструктуризував бізнес. Вони вирішили прийняти впізнаваний візуальний стиль для своїх клієнтів.
Coty Inc.
Ребрендинг подарував нове життя Coty, компанії краси, яка працює вже понад 100 років. Після оновлення бренд представив цільовій аудиторії свою нову візуальну ідентичність, цінності та призначення. Компанія змінила свою ідентичність на радісну, барвисту та багатогранну, щоб продемонструвати різноманітність краси. Вони миттєво створили нові фірмові інтер’єри та надали клієнтам персоналізований підхід в комунікації з брендом.
Незалежно від того, чи потребує ваш бренд часткового чи повного оновлення, ребрендинг відіграє важливу роль у створенні правильного сприйняття. Це дозволяє створити абсолютно нову візуальну ідентичність для вашого бізнесу, щоб досягти кількох цілей, таких як охоплення нових клієнтів, підвищення впізнаваності бренду, підвищення вашого рейтингу в Google тощо.
Оновлено: 21.09.2023
або