Цільова аудиторія — це група людей зі схожими потребами та інтересами, які компанія може задовольнити шляхом реалізації своїх продуктів.

Успіх компанії багато в чому залежить від того, з ким і як вона комунікує. Ефективно просувати продукт бренду можна тільки в тому випадку, якщо є чітко сформульований меседж, спрямований на потенційного споживача. Тому, компанії, які продають дитячі товари, звертаються в першу чергу до батьків.

Однак, важливо ще розуміти, як правильно презентувати інформацію. У цьому питанні важлива кожна дрібниця: інтереси клієнта, його національність, місце проживання і багато іншого. Наприклад, компанія Procter and Gamble, коли випустила на ринок Японії підгузники Pampers в 70-х роках, не відразу зрозуміла причину низького рівня продажів. А все було до смішного просто.

Бренд в своїй рекламній кампанії використав лелеку, який несе підгузники в кожен будинок. Для японців це було вкрай дивним і незрозумілим явищем, адже у них птах не має ніякого відношення до дітей.

Рекламна кампанія Pampers

Великі компанії на зразок Procter and Gamble можуть провести дослідження і виправити помилки, незважаючи на фінансові втрати, а ось для маленьких брендів подібні ситуації найчастіше обертаються тотальним провалом.

Ось, чому так важливо пропонувати конкретний продукт певній групі людей. Тільки в цьому випадку маркетингова кампанія принесе результат.

Чому важливо правильно визначити цільову аудиторію?

  • Щоб обійти конкурентів
  • Щоб знизити витрати
  • Щоб дізнатися більше про клієнтів
  • Щоб знайти потенціал зростання

Якщо ви знаєте, хто ваш кінцевий споживач, то можете створити ефективну стратегію комунікаціїї. Неможливо задовольнити потреби кожного клієнта якщо залучати людей з різними інтересами і цілями. Необхідно сфокусуватися на основній аудиторії.

Перш за все, визначення правильного сегмента дозволяє економічно ефективно сконцентрувати свої зусилля. Зосередившись на конкретній аудиторії, ви мінімізуєте витрати на свій проект і зможете уникнути найпоширеніших помилок в email кампаніях.

Одним із прикладів успішного тергетингу на ринку є Facebook Ads. Інструмент дозволяє вибирати аудиторію, виходячи з її інтересів.

Відправлення однакових повідомлень кожному клієнту — це погана ідея. Правильне налаштування таргетингу допомагає залучити користувачів, зацікавлених в продукті бренду, що збільшує конверсію і підвищує ROI.

Тепер, давайте розглянемо інші причини, чому важливо орієнтуватися на свою цільову аудиторію.

Щоб обійти конкурентів

Кожен клієнт, якого компанія втрачає через погано налаштований таргетинг або непродуману маркетингову стратегію, стає покупцем конкурента. Якщо користувач шукає певний товар, він зробить свій вибір і не завжди в вашу користь. Все залежить від ефективності підходу компанії до маркетингу.

Дуже важливо знайти цільову аудиторію і виявити лояльних споживачів, щоб в подальшому вибудовувати з ними довірчі взаємовідносини. Повірте, кілька постійних клієнтів можуть гарантувати більш високий прибуток, ніж десять клієнтів, які зробили по одній покупці. До того ж, лояльні клієнти з часом стають адвокатами бренду. Вони сприяють залученню нових покупців і збільшенню конверсії.

Щоб знизити витрати

Погано продумані маркетингові кампанії будуть витрачати ваш час, гроші і нерви. Не намагайтеся запускати рекламу якомога частіше, знайдіть потрібну аудиторію за допомогою одного грамотно складеного і правильно адресованого повідомлення.

Якісний аналіз аудиторії допомагає ефективніше планувати рекламні кампанії і розподіляти бюджет. Цільовий email маркетинг збільшує рівень відкриття листів і CTR при мінімумі інвестицій.

Щоб дізнатися більше про клієнтів

Клієнтська база — це дуже вузька і конкретна аудиторія. Припустімо, ви працюєте на ринку послуг онлайн-навчання і при налаштуванні таргетингу орієнтуєтеся лише на студентів. Однак, щоб створювати більш релевантні пропозиції, вам необхідно сегментувати аудиторію в залежності від предмета, який вони вивчають, віку, рівня володіння мовою.

Якщо ваш сервіс пропонує професіональна курси, наприклад, програму MBA, виберіть молодих людей, зацікавлених в суміжних дисциплінах або тих, хто вже навчається в бізнес-школах. Деталізація нюансів дозволяє адаптувати кампанії для користувачів, які з найбільшою ймовірністю куплять продукти бренду.

Щоб знайти потенціал зростання

Кожен підприємець хоче розширювати і розвивати свій бізнес, щоб збільшувати свою долю на ринку і підвищувати прибуток. Найчастіше невелика група покупців може сприяти просуванню продуктів бренду і збільшенню продажів.

Наприклад, якщо ви робите морозиво без молока, зосередьтеся на веганах і тих споживачів, які не переносять лактозу. Повірте, вони будуть ділитися свіжими ідеями та відгуками, що допоможе знайти шляхи розширення бізнесу.

Види цільової аудиторії

Цільова аудиторія буває двох видів: первиннна і вторинна. До першого виду належать ті, хто є ініціаторами покупки, тобто, ті, хто купують товар. Вторинна цільова аудиторія — це люди, які можуть впливати на процес покупки, але самостійно його не ініціюють.

Так, якщо розглядати ЦА для магазину зоотоварів, то первинна аудиторія — це власники домашніх улюбленців, а вторинна — тварини. Останні не купують товари самостійно, але можуть впливати на рішення власників.

Щоб знайти первинну цільову аудиторію, необхідно врахувати велику кількість факторів. Ви можете проігнорувати деякі з них, однак результати будуть менш точними. Якщо ви хочете отримати максимальний прибуток і підвищити ефективність витрат в найкоротші терміни, зверніть увагу на наступні параметри:

  • Демографічні дані. Надають компаніям базові знання про користувачів, наприклад, їх вік, стать, сімейний стан, раса, релігія, етнічна приналежність, дохід. Ця інформація не вимагає поглибленого аналізу, тому її легко зібрати.
  • Геодані. Інформація про місце розташування користувачів дуже багато значить, оскільки представляє для місцевих компаній велику цінність. Наприклад, якщо ви пропонуєте обладнання для серфінгу, можна при створенні рекламної кампанії виключити північні країни і зосередити свої зусилля на Півдні, щоб розумно розподілити бюджет.
  • Психографічна інформація. Це дані про особисті якості користувачів, спосіб життя, соціальний клас, переконання, інтереси, уподобання, хобі. Така інформація допомагає краще розуміти свою аудиторію. Ви можете отримати ці дані через опитування по email або проаналізувавши поведінку користувачів на сайті. Корисну інформацію також можна збирати за допомогою форми підписки.
  • Поведінкові дані. Щоб зібрати цю інформацію, відстежуйте, як користувачі взаємодіють з сайтом. Створюйте кампанії на підставі продуктів, які вони переглядають і додають в кошик. Таким чином, ви будете в потрібний час і в потрібному місці конвертувати ліди в клієнтів.

Тепер, давайте дізнаємося, як проаналізувати цільову аудиторію.

Аналіз цільової аудиторії

  • Інструменти Facebook та Instagram
  • Google Analytics
  • Індекс відповідності або Affinity Index
  • Email сегментація

Це процес дослідження взаємодій споживачів з продуктом для створення портрета покупця. На щастя, сьогодні компанії мають необмежений доступ до інформації про своїх потенційних та існуючих клієнтів.

Такі дані можна отримати в цифровому вигляді. Онлайн-інструменти є найбільш ефективним способом оцінки аудиторії на підставі статистики. Ось найбільш рекомендовані ресурси.

Інструменти Facebook та Instagram

Дані, отримані з цих популярних соціальних мереж, — це один з кращих способів оцінити ефективність ваших маркетингових кампаній і вибрати відповідну цільову аудиторію.

Facebook допомагає виявити потенційних клієнтів і зрозуміти їх поточні потреби. Ці дві соціальні мережі можуть багато "розповісти" про інтереси і потреби користувачів.

Ви можете збирати і переглядати метрики в різних групах і спільнотах. Facebook та Instagram дозволяють звузити аудиторію за допомогою демографічних даних, інтересів, віку, статі та інших параметрів. Бізнес-інструменти цих соціальних мереж також допоможуть у створенні і просуванні заходів, пов'язаних з вашим продуктом.

Google Analytics

Уявіть людей, які шукають кращий ресторан або пам'ятки для відвідування в своєму місті. З чого вони починають пошуки? Правильно, з пошукової системи Google.

Потенційні клієнти знаходять безліч варіантів, порівнюють і зіставляють їх на підставі оглядів і відгуків інших покупців. Пошукові системи відстежують весь шлях клієнта і ви можете використовувати Google Analytics для оцінки таких процесів.

Індекс відповідності або Affinity Index

Affinity Index допомагає проаналізувати спосіб життя людини і її хобі, щоб отримати загальну картину звичок і можливих потреб. Такі метрики дозволяють прогнозувати, як згодом можуть змінитися вподобання конкретного споживача. Важливо дізнатися, що може зацікавити людей, які шукають ваш продукт або послугу.

Email сегментація

Цей інструмент дозволяє сегментувати підписників за допомогою форм підписки та email кампаній. Якщо вищезгадані інструменти більше відносяться до аналітики, то email сегментацію краще використовувати тоді, коли ви вже знаєте або припускаєте, на кого спрямовувати свої зусилля.

SendPulse спрямований на підвищення ефективності email маркетингу. Адже, навіть якщо у вас є дані і статистика, необхідні для відправки повідомлення, створити таргетовану email кампанію буде не так просто. Такі сервіси як SendPulse надають професійні інструменти для підвищення результативності.

Вам доступні персоналізація листів, A/B тестування, сегментація, автоматизація кампаній за допомогою Automation 360, AMP4Email для відправки інтерактивних листів.

Сервіс також пропонує статистичний аналіз, заснований на ефективності кампаній. Ви можете відстежувати відкриття і переходи, які допоможуть оцінити результати і поліпшити існуючі стратегії. Точне знання аудиторії дозволяє персоналізувати розсилки, щоб клієнти відчували себе особливими.

Як знайти свою цільову аудиторію

Перш за все необхідно відповісти на наступні питання:

Який передбачуваний вік групи?
Ваша аудиторія складається з чоловіків, жінок або обох?
Де знаходиться цільова аудиторія?
Чим вони цікавляться?

Зверніть увагу на деталі, щоб отримати більше корисної інформації. Виконайте наступні шість кроків і проаналізуйте відповіді на поставлені вище питання:

  1. Проаналізуйте поточних клієнтів.
  2. За допомогою SWOT аналізу вивчіть конкурентів, проведіть A/B тестування і виконайте PEST аналіз.
  3. Розробіть портрет покупця.
  4. Виберіть місця і регіони, на яких ви плануєте зосередитися.
  5. Підберіть особисті характеристики потенційного клієнта.
  6. Проаналізуйте і перегляньте сегментовану аудиторію.

Виконавши всі рекомендації, ви з легкістью зрозумієте, де шукати свою цільову аудиторію.

Ефективні стратегії для охоплення цільової аудиторії

  1. Прислухайтеся до потенційних клієнтів
  2. Говоріть безпосередньо з клієнтами
  3. Підвищуйте рівень довіри і зміцнюйте взаємини
  4. Адаптуйтеся
  5. Вибирайте правильні канали реклами

Щоб маркетингові кампанії були ефективними, необхідно розуміти свою цільову аудиторію і правильно вибудовувати з нею взаємини. Ознайомтеся з деякими загальними рекомендаціями.

  1. Прислухайтеся до потенційних клієнтів. Зверніть увагу на їхні потреби. Спробуйте проводити більше часу з представниками вашої цільової аудиторії, постарайтеся дізнатися докладну інформацію про інтереси та проблеми потенційних покупців.
  2. Говоріть безпосередньо з клієнтами. Якщо ви не можете цього зробити, використовуйте соціальні мережі. Знайдіть фахівця з реклами та створіть ефективне повідомлення для рекламної кампанії.
  3. Підвищуйте рівень довіри і зміцнюйте взаємини. Підкресліть, що ви є офіційно зареєстрованою компанією і надаєте всі необхідні гарантії. Розкажіть про історії успіху та відгуки клієнтів, щоб підвищити авторитет бренду.
  4. Адаптуйтеся. Будьте готові до ребрендингу в будь-який момент. Світ дуже динамічний, тому потреби сучасних покупців часто змінюються. Слідкуйте за трендами і тенденціями на ринку.
  5. Вибирайте правильні канали реклами. Проаналізуйте різні канали, щоб дізнатися, який з них краще працює з вашою аудиторією. Ви можете вибрати кілька платформ, які будуть допомагати досягати різних цілей. Уникайте дублювання рекламних оголошень на цих каналах, щоб не дратувати аудиторію.

Використовуйте SendPulse, щоб сегментувати свою цільову аудиторію, створювати ефективні маркетингові кампанії, відстежувати результати і вибудовувати довгострокові відносини з клієнтами.

Також шукали з "Цільова аудиторія"
Оцініть, наскільки стаття була корисною "Цільова аудиторія"

Оцінка: 5 / 5

Нове

Почніть користуватися сервісом SendPulse прямо сьогодні

Якщо вас цікавить, що таке "✅ Що таке цільова аудиторія: керівництво", вам може бути цікавий наш сервіс розсилок.