Маркетингова стратегія — це добре продуманий план, який включає заходи для перетворення потенційних клієнтів в існуючих та досягнення довгострокових і короткострокових цілей компанії. Це розуміння потреб споживачів, вибір каналів комунікації та розвиток конкурентної переваги.

У цій статті ми розповімо, для чого потрібна маркетингова стратегія та про її переваги. Ви також дізнаєтеся, в чому полягає різниця між маркетинговою стратегією та планом та як створити таку стратегію. Наостанок ми надамо вам ефективні маркетингові стратегії, якими ви можете скористатися для вашого бізнесу.

Для чого потрібна маркетингова стратегія?

Маркетингова стратегія необхідна для досягнення довгострокових і короткострокових цілей компанії, а також допомагає вам виділятися серед конкурентів. Стратегія охоплює вашу пропозицію, інформацію про цільову аудиторію, елементи вашого бренду та інші частини вашого бізнесу. Маркетингова стратегія базується на чотирьох головних елементах: продукт, ціна, місце та просування.

Власники бізнесу витрачають час і гроші на розробку чіткої та детальної маркетингової стратегії. Стратегія, яка охоплює цільову аудиторію, цілі компанії, бачення, позиціонування та план просування в соціальних мережах, дозволить вам рухатися у правильному напрямку та швидше досягнути головних бізнес-цілей. У результаті ви спрямовуєте ваше маркетингове повідомлення на правильну аудиторію та пропонуєте актуальний продукт.

Маркетингова стратегія допомагає вам визначити ваші переваги над конкуретами. На ринку, де конкуренція безперервно зростає, потрібно креативно та інновативно підходити до бізнес-рішень. Бренди з добре продуманою маркетинговою стратегією мають більше можливостей та шансів вийти на новий рівень продажів.

Стратегія дає можливість зрозуміти ваш продукт та встановити ціни на нього. Завдяки дослідженню ринку, яке відбувається під час створення маркетингової стратегії, ви можете більше дізнатися про ваш продукт у порівнянні з конкурентами. Таким чином, ви встановлюєте чесні ціни у відношенні до якості.

Є багато причин для того, щоб розробити маркетингову стратегію для вашої компанії. Щоб ви переконалися у її цінності для підприємців, давайте розглянемо всі переваги.

Переваги маркетингової стратегії

У цьому розділі ми детальніше розглянемо позитивні сторони створення стратегії для більш ефективного досягнення ваших бізнес-цілей. Більшість брендів роблять це для того, щоб

  • розуміти проблеми клієнтів і надавати відповідні рішення;
  • розумно розподіляти ресурси;
  • залишатися послідовними в різних маркетингових каналах;
  • надавати покупцям правильний контент;
  • створювати рекламні кампанії, що резонують з цільовою аудиторією;
  • створювати продукти, які виділяються;
  • максимізувати прибуток;
  • ефективно використовувати ресурси;
  • задовольняти бажання та потреби клієнтів;
  • повідомляти про свою цінність і переваги.

Зараз, коли ви вже знаєте про плюси маркетингової стратегії, час розглянути різницю між маркетинговою стратегією та планом.

В чому різниця між маркетинговою стратегією і планом?

Обидва поняття є однаково важливими для розвитку бізнесу. Однак, вони допомогають досягнути різних цілей. У цьому розділі розглянемо кожен з цих маркетингових термінів у деталях.

Маркетингова стратегія повязана з вашою бізнес стратегією та охоплює наступні елементи: цілі, цільова аудиторія, конкуренти, пропозиція та канали для спілкування. Метою кожної маркетингової стратегії є узгодження маркетингових цілей з основними цілями компанії. Вся ця інформація допоможе поступово досягати поставлених цілей.

Маркетинговий план — це посібник, який допомагає реалізувати маркетингову стратегію. З цим планом всі відділи компанії працюють в одному напрямку, дотримуються бачення та цілей і успішно впроваджують стратегію. Вони також мають можливість оцінити всі загрози та можливості вашого бізнесу. Детальний план ваших дій запобігає неправильному розподілу фінансових ресурсів. Завдяки чіткому плану дій ви уникнете додаткових витрат для вашої команди на продумування наступних кроків.

Тепер, коли ви знаєте про різницю між маркетинговим планом та стратегією, саме час дізнатися, як створити маркетингову стратегію для вашого бізнесу.

Як створити маркетингову стратегію?

Для досягнення цілей компанії потрібно розробити чіткий і детальний план дій. Якщо ви хочете створити ефективну маркетингову стратегію, ми покажемо вам, як це зробити.

  1. Визначте свої основні цілі. Постановка цілей ефективна, якщо у вас SMART цілі. SMART означає, що ваші цілі є конкретними, вимірними, досяжними, актуальними і своєчасними. Щоб узгодити роботу вашої маркетингової команди, вам потрібно чітко визначити свої бізнес-цілі. Цілі, які ви ставите, залежать від продукту, який ви пропонуєте, а також ринку. Ваша мета може бути пов’язана з підвищенням проінформованості про бренд, охопленням нових клієнтів, збільшенням продажів тощо.
  2. Створіть маркетинговий план. У той час як маркетингова стратегія окреслює причини для вжиття конкретних дій, маркетинговий план є послідовністю кроків які вам потрібно втілити в життя та досягти своїх цілей. План повинен охоплювати річний бюджет, важливі ініціативи та відповідні маркетингові канали.
  3. Дослідіть конкурентів. Аналіз конкурентів допоможе вам визначити своїх противників на ринку та продукти, які вони пропонують. Ви можете зрозуміти свою конкурентну перевагу, окресливши їхні особливості, унікальну ціннісну пропозицію та рекламну стратегію. Провівши аналіз, ви зможете розкрити тенденції та розробити продукт, який відповідає очікуванням.
  4. Розробіть портрет покупця. Проведіть дослідження, щоб зрозуміти своїх клієнтів і визначити їхні потреби, бажання та проблеми. Визначте свого ідеального клієнта, включаючи професію, стать, вік, інтереси, проблеми, потреби, місцезнаходження тощо. Зробіть короткий опис свого потенційного клієнта. Наприклад, Марина, молода жінка, 25 років, живе в місті, шукає книги з економіки, необхідні для її дослідження. Пам’ятайте, що створення портрету покупця є обов’язковим для успішної та ефективної маркетингової стратегії.
  5. Виберіть відповідні інструменти. Багато маркетингових інструментів допоможуть вам отримати інформацію про клієнтів і правильно визначати наступні кроки з просування продукту. Google Analytics надає статистичні дані про ефективність вашого сайту, Agorapulse дає змогу заздалегідь організувати діяльність у соціальних мережах, Ahrefs дозволяє знаходити відповідні ключові слова, а SendPulse дає змогу автоматизувати спілкування зі споживачами. Сервіс допомагає вам розробляти та надсилати професійні email розсилки, створювати чат-ботів і надсилати SMS-повідомлення та Viber розсилки.


Тепер, коли ви вже дізналися про процес створення маркетингової стратегії, час перейти до найефективніших із них. Вони дозволять вашому бізнесу вийти на новий рівень та досягнути ваших головних цілей.

5 ефективних маркетингових стратегій

Ви можете знайти різні види стратегій, але не всі вони допомагають ефективно спілкуватися з потенційними клієнтами, підвищувати продажі та генерувати нових лідів. Ми перерахували найефективніші та найпопулярніші підходи, які компанії використовують щодня. Прочитавши цей розділ, ви зможете визначитися зі стратегіями, які необхідні для досягнення ваших бізнес-цілей.

Стратегія email маркетингу

Більш ніж 4 мільярди користувачів електронної пошти роблять email маркетинг одним із найефективніших каналів для спілкування з потенційними клієнтами та просування продуктів. Email розсилки допомагають спілкуватися з клієнтами на різних етапах їх відносин з вашим брендом. Ви можете робити розсилки лідам, щоб ознайомити з вашою компанією та продуктами, інформувати існуючих клієнтів про розпродажі та знижки, заохочувати лояльних покупців взяти участь у реферальних програмах та інше.

Якщо потенційні клієнти проявляють інтерес до вашого продукту та компанії, ви можете легко зв’язатися з ними за допомогою електронних листів та почати спілкування. Ваше головне завдання — створити якісні, послідовні та привабливі email розсилки з цікавим контентом. На щастя, зараз існує безліч інструментів для створення та відправки email розсилок. SendPulse дозволяє створювати професійні email розсилки з нуля або використати один із готових шаблонів. Ви можете безкоштовно надсилати 15 000 електронних листів 500 підписникам.

Наприклад, нижче ви можете побачити, як створити розсилку за допомогою конструктора SendPulse.

Стратегія соціальних мереж

Кількість користувачів соціальних мереж постійно зростає. Це вказує на необхідність розробки конкретної стратегії соціальних медіа. Якщо ви використовуєте соціальні мережі для просування, обов’язковим є детальний план ваших дій. Канали в соціальних мережах допоможуть вам збільшити продажі та відвідуваність сайту, а також підвищити впізнаваність бренду. Ви можете знайти потенційних клієнтів і продемонструвати основні переваги свого продукту на YouTube, TikTok, Instagram, Facebook і Pinterest. Просування вашого продукту в соціальних мережах дає вам змогу залучати потенційних клієнтів, покращити конверсію та налагодити стосунки з потенційними клієнтами.

Наприклад, ви можете створити брендовий хештег і використовувати його на різних платформах соціальних мереж. Це допоможе вам підвищити впізнаваність бренду та заохотить клієнтів позначати ваш бренд. Coca-Cola використовує брендові хештеги для маркетингу та просування своїх нових продуктів.

Стратегія SEO

Пошукова оптимізація допомагає контенту вашого сайту з’являтися в топ результатах пошукових систем. Попіклуйтеся про якість та користь вашого контенту, щоб користувачі могли легко його знаходити, коли вводять запит у пошуку. Користувачі бачать ваш сайт і контент, коли шукають відповіді на конкретні запитання. Якісний контент спонукає потенційних клієнтів відвідувати ваш сайт і читати статті. Як наслідок, ваш органічний трафік зростає. SEO дозволяє вам не відставати від потреб споживачів. Детальний план дій дає змогу вибирати актуальні теми, використовувати необхідні ключові слова та вчасно розміщувати публікації в блозі.

Коли ви пишете статті, переконайтеся, що в них міститься корисна інформація. Використовуйте різні формати візуальних матеріалів як інфографіка, фотографії, відео тощо. Це дозволить вам створювати контент, який користувачі оцінять.

Інфлюенсер-маркетингова стратегія

Інфлюенсер-маркетинг — це вид маркетингу, який використовує впливових осіб для просування бренду та виходу на більший ринок. Інфлюенсери — це лідери думок, які мають багато підписників в соцмережах.

Ця стратегія дозволяє охопити людей, на яких не діє традиційна реклама. Багато з них навіть роблять покупки, базуючись на відгуках впливових осіб.

Нижче ви можете побачити, як Укрпошта використовує цю маркетингову стратегію.

Стратегія контент-маркетингу

Контент відіграє важливу роль у підтримці зацікавленості потенційних клієнтів та продажів. Створення контенту має бути вашим пріоритетом, оскільки лише якісні, інформативні та цікаві статті, публікації в блогах, відео, подкасти, PDF-файли та реклама в соціальних мережах можуть привернути увагу людей. Результатом ефективної та добре продуманої стратегії є підвищення видимості в пошукових системах, краща популярність у соціальних мережах та довіра клієнтів.

Для того, щоб створити ефективну контент-стратегію необхідно провести контент-аудит. Цей процес включає аналіз всіх матеріалів, які ви маєте та оцінку їх продуктивності. Більш того, ви дізнаєтеся якщо якісь з ваших статей та постів мають низьку ефективність та зможете ідентифікувати причини. Після оптимізації контенту, ви зможете привернути увагу більшої кількості людей до вашого сайту та збільшити органічний трафік.

Установіть цілі вашої контент-стратегії. Чого ви хочете досягнути? Генерувати більше лідів, збільшити органічний трафік на ваш сайт, чи збільшити продажі. Дуже важливо знати для чого ви створюєте контент, для якої цільової аудиторії та каналів. Це впливає на формат та зміст повідомлення.

Створіть портрет ідеального клієнта. Контент повинен бути клієнто-орієнтовним. Для того, щоб резонувати з потребами, вимогами та проблемами покупців, треба знати їх характеристики. Це допоможе вам створювати актуальний контент який заохочує до дії.

Зараз, коли ви знаєте як привернути увагу потенційних клієнтів та здійснити більше продажів за допомогою маркетингової стратегії, час знайти корисні інструменти, щоб пришвидшити цей процес. Реєструйтеся в SendPulse, щоб безкоштовно надсилати професійні email розсилки, створювати чат-боти та надсилати SMS розсилки.

Оцініть, наскільки стаття була корисною "Маркетингова стратегія"

Оцінка: 4 / 5

Нове

Почніть користуватися сервісом SendPulse прямо сьогодні

Якщо вас цікавить, що таке "Маркетингова стратегія", вам може бути цікавий наш сервіс розсилок.