Вірусний маркетинг — це метод впливу на цільову аудиторію і просування бренду за допомогою самої цільової аудиторії, яка робить це як свідомо, так і несвідомо. Це «сарафанна реклама», що означає поширення інформації про вашу компанію для охоплення ширшої аудиторії.
У цій статті ми розглянемо переваги вірусного маркетингу, пояснимо, як він працює, і запропонуємо декілька ефективних стратегій та методів.
Переваги вірусного маркетингу
Ця маркетингова стратегія дозволяє брендам охоплювати нові аудиторії, відкривати для себе нових потенційних покупців, підвущувати довіру до своєї компанії та взаємодіяти із залученими клієнтами. Давайте розглянемо переваги детальніше.
- Низькі витрати. Витрати на вірусний маркетинг нижчі, ніж на інші види маркетингу, особливо традиційні. Починаючи бізнес, потрібно витратити багато грошей на рекламу, тоді як вірусний маркетинг не вимагає таких витрат. Ваша цільова аудиторія буде поширювати ваш контент через свої соцмережі безплатно для вас.
- Висока довіра. Ваші потенційні клієнти довіряють іншим клієнтам більше ніж вашим рекламним кампаніям. Компанії викликають менше довіри, оскільки їхня мета це прибуток. Для бізнесу, який ще тільки починає зростати, важливий хайп довкола нього, тому чим більше про вашу компанію говорять люди, тим більш надійною вона буде в очах потенційних клієнтів.
- Швидкий спосіб генерації лідів. Вірусний маркетинг є чудовим прикладом швидкого залучення потенційних клієнтів, оскільки він може використовувати всі типи та канали інтернет-маркетингу разом. Отже, широке охоплення гарантовано. Крім того, людей завжди цікавлять тренди. Вони охоче діляться з друзями цікавою, розважальною та оригінальною інформацією. Мабуть, найвідомішим прикладом є значна кількість мемів і відео з котиками.
- Сприяє впізнаваності бренду. Впізнаваність бренду не можна побудувати швидко, адже для того, щоб про вашу компанію заговорили, потрібно багато часу. Якщо ви добре знаєте свою аудиторію і слідкуєте за трендами, вам вдасться створити вірусний контент.
Тепер ви знаєте про переваги вірусного маркетинга, отже, час дізнатися, як саме він працює.
Як працює вірусний маркетинг?
Створення контенту не є проблемою, але створення вірусного контенту — це виклик. Контент стає вірусним не випадково. Щоб його поширювали, він має викликати емоції та почуття аудиторії. Згадайте останню публікацію, якою ви поділилися з друзями. Які емоції ви відчували? Радість, розчулення, здивування, сум? Ви були зворушені? Співвіднести свій продукт з якимись почуттями може бути непростим завданням. Щоб отримати краще уявлення, подумайте про оригінальні та незвичайні проблеми, які він допомагає вирішити. Сучасна аудиторія витончена, і ви повинні докласти зусиль, щоб її здивувати.
Переконайтеся, що вашим контентом легко ділитися. Інакше люди не будуть витрачати час на пошук шляхів. Найкраща стратегія інтернет-маркетингу для вірусного маркетингу – це маркетинг у соціальних мережах. Крім того, не виникне труднощів з контролем результатів вашої роботи.
Продумуючи стратегію, пам'ятайте, що аудиторія повинна легко сприймати ваш вірусний контент.
«Do us a Flavor» — приклад стратегії вірусного маркетингу, створеної американським брендом Lay's. Вони пообіцяли 1 мільйон доларів за найкращу ідею нового смаку їхніх чіпсів. Таким чином вони не тільки отримали багато нових ідей, але й підвищили впізнаваність бренду.
У наступному розділі ми опишемо декілька методів вірусного маркетингу, які допоможуть вам підвищити охоплення та залучення аудиторії.
Методи вірусного маркетингу
Загалом, щоб ваша кампанія стала вірусною, вона має викликати якісь емоції у аудиторії, торкатися нагальних проблем і ні в якому разі не пропонувати прямі продажі. Давайте розглянемо ці методи детальніше.
- Звертайтеся до почуттів і емоцій. Ми вже згадували, що звернення до емоцій є обов’язковим у вірусному маркетингу. Забудьте, що ви продавець. Подумайте про те, що змушує людей купувати. Вони повинні сприймати вашу рекламу несвідомо Радість, трепет, щастя, смуток, співчуття — все, що допомагає вивільнити емоції та глибокі почуття, привертає увагу людей, змушує задуматися про це.
- Уникайте прямої реклами. Ви б поділилися з друзями звичайним рекламним відео, яке закликає придбати продукт бренду? Навряд чи. Уникайте прямої реклами, оскільки вже зрозуміло, що ви прагнете продати. Здивуйте публіку несподіваною і оригінальною подачею.
- Пропонуйте щось безкоштовно. Подарунки завжди приваблювали людей. Подаруйте своєму клієнту щось цінне безкоштовно. Це може бути безкоштовний період користування вашим продуктом або подарунок до замовлення. Таким чином, ви підвищите впізнаваність бренду та заохотите залучення потенційних клієнтів.
- Пов’яжіть вірусний маркетинг зі своїм брендом. Може статися так, що після перегляду вірусного відео ваші клієнти відчують злість через те, що воно не має нічого спільного з вашим брендом, то який сенс витрачати на це час? Деякі люди можуть поділитися цим, але немає гарантії, що хтось згадає назву вашого бренду. Аудиторія має чітко розуміти зв’язок між рекламною кампанією та вашим продуктом. Інакше вам не вдасться вибудувати асоціацію з певними емоціями та відчуттями.
- Зверніться до партнерів і експертів у вашій галузі. Про ваш бренд будуть говорити більше, якщо його рекомендують надійні компанії. Зв’яжіться з такими компаніями, попросіть їх спробувати ваш продукт і залишити свої відгуки, але не просіть їх про пряму рекламу. Якщо ваш продукт для них корисний, вони обов'язково порадять його аудиторії.
- Залучайте знаменитостей. Знаменитості можуть значно підвищити шанси вашої кампанії стати вірусною. Такі люди можуть зробити доступним все, чим вони користуються: кросівки, які вони одягають на ранкову пробіжку, свій автомобіль, кавоварку, якою користуються щодня. Будь-яка звичайна річ, якою користується відома людина, не здається такою вже й повсякденною. Люди вважають, що зірки використовують тільки найкращі товари в своїй категорії. Наприклад, Nike активно залучає знаменитостей до створення вірусних роликів.
- Розташуйте кнопки поширення публікації біля заклику до дії. Розмістіть кнопки для поширення публікації в соціальних мережах у Facebook, Twitter, Instagram тощо біля заклику до дії «Купити». Додайте текст «Якщо вам подобається цей продукт — поділіться ним з друзями». Таким чином, користувачі зможуть швидко поділитися вашим контентом і підвищити ваші охоплення.
- Мотивуйте купувати. Додайте до кнопок соціальних мереж мотивуючий текст, наприклад, «Запитай у друзів, чи підійде ця сумка до твоєї пари взуття!» або «Натякнути», щоб користувачі могли поділитися своїми ідеями для подарунку з близькими.
- Дайте можливість порекомендувати продукт. Після того, як клієнти щось купують, запитайте їх: «Чи будете ви рекомендувати цей продукт своїм друзям?» і надайте два варіанти — Так/Ні. Якщо вони не рекомендують, запитайте причину та надайте кілька варіантів, а потім запитайте контактну інформацію. Це допоможе вам покращити ваш продукт на сервіс.
- Дайте цінність для спільного використання. При замовленні товару ви можете запропонувати безкоштовну доставку, якщо клієнт поділиться ним із друзями. Ви також можете запропонувати знижку на наступну покупку на тих же умовах. Або, ви можете запропонувати клієнту поділитися відгуком про ваш продукт в сторіс або на своїй сторінці і отримати знижку на наступне замовлення. Таким чином ви не тільки сприятимете вірусному маркетингу, а й спонукатимете до наступних покупок.
Отже, тепер ви знаєте про переваги вірусного маркетингу і маєте список корисних методів, що допоможуть вам створювати вірусні кампанії. За допомогою SendPulse ви можете спілкуватися з вашою аудиторією безплатно через email розсилки, SMS, web push повідомлення, онлайн-чат на сайті, чат-боти та інші канали. Реєструйтеся!
Оновлено: 21.09.2023
або