Інтернет-маркетинг — це просування товарів і послуг через онлайн-сервіси. Залежно від розміру бізнесу і займаної ніші, підприємці використовують різні канали, починаючи від РРС і закінчуючи блогінгом, де вони діляться корисним контентом. Наприклад, показують відеоролики з інструкціями, щоб органічно просувати продукти бренду.
На відміну від традиційної реклами в газетах, на телебаченні, радіо, банерах, білбордах, плакатах, інтернет-маркетинг функціонує онлайн.
Він пропонує ефективні інструменти для лідогенераціі і побудови комунікації, щоб взаємодіяти з аудиторією, вимірювати рівень залученості і лояльності до бренду. До популярних каналів інтернет-маркетингу належить email маркетинг, РРС, SMM, месенджери, чат-боти, web push повідомлення і пошукова оптимізація.
Сьогодні освоєння навичок роботи в інтернет-маркетингу є обов'язковим для кожного підприємця. Читайте далі, щоб дізнатися, чому це так необхідно для розвитку бізнесу.
Переваги інтернет-маркетингу
- Глобальне охоплення
- Точність
- Рентабельність
- Позитивний досвід користувачів
- Автоматизація
Давайте розглянемо найбільш важливі плюси інтернет-маркетингу.
- Глобальне охоплення. Згідно з даними Statista, 4,3 мільярда людей використовують інтернет, що становить 56% усього населення Землі. Інтернет-маркетинг дозволяє знаходити цільову аудиторію через різні канали в різних країнах і регулювати охоплення реклами відповідно до поставлених завдань. Наприклад, ви можете таргетувати оголошення в Google або Facebook за місцем знаходження користувачів, вибираючи країну, місто і навіть район.
- Точність. Крім таргетингу за місцем знаходження, ви можете таргетувати кампанії на підставі гендерної приналежності, віку, звичок і поведінки користувачів. Потужні технології інтернет-маркетингу допомагають рекламувати продукти саме цільовій аудиторії в правильному місці і в той час, коли вони з найбільшою ймовірністю можуть їх придбати.
- Рентабельність. Інтернет-маркетинг значно дешевше, ніж традиційний маркетинг, оскільки не вимагає використання фізичних ресурсів. Висока точність робить його економічно вигідним завдяки тому, що ви платите за залучення зацікавлених людей. У випадку з традиційною рекламою можна тільки гадати, якій кількості людей вона здасться релевантною. А припущення і здогадки забирають багато часу і фінансів.
- Позитивний досвід користувачів. Інтернет-маркетинг допомагає забезпечити аудиторії персоналізований досвід покупок. Наприклад, ви можете відправляти листи на підставі даних, якими користувачі діляться з вами. Реклама Facebook, в свою чергу, спирається на вподобання користувачів, тобто групи і сторінки, що їм сподобалися.
- Автоматизація. Такі процеси, як лідогенерація і утримання клієнтів можна налаштувати один раз і далі вони будуть працювати самостійно. Наприклад, автоматизовані ланцюжки листів — відмінний спосіб полегшити навантаження відділу маркетингу і команди технічної підтримки. Автоматизація дозволяє вчасно відправляти клієнтам необхідну інформацію, яка допомагає їм пройти шлях покупця.
Інтернет-маркетинг надає ряд можливостей завдяки величезній кількості каналів для взаємодії з аудиторією. Давайте докладніше розглянемо найбільш важливі з них.
Види і приклади інтернет-маркетингу
- Email маркетинг
- Пошукова оптимізація
- SMM
- Чат-бот маркетинг
- Маркетинг впливу (influencer marketing)
Інтернет-маркетинг пропонує канали для компаній з різним доходом, стратегіями охоплення і моделлю взаємин з клієнтами. Давайте дізнаємося, як email маркетинг, SEO, SMM і чат-боти можуть збагатити вашу стратегію.
Email маркетинг
Цей канал дозволяє вибудовувати міцні взаємини з користувачами, які підписалися на отримання листів бренду. Ви можете створити список розсилки, розмістивши форму підписки і лід-магніт на своєму сайті або блозі. В обмін на email адресу користувача запропонуйте подарунок, релевантний контент або знижку.
Надсилайте новим підписникам автоматичні привітальні листи і підвищуйте лояльність за допомогою персоналізованого контенту.
Щоб зробити листи настільки релевантними, наскільки очікують підписники, використовуйте інформацію, якою вони діляться при підписці і аналізуйте їх поведінку на сайті і в розсилках.
Створюйте індивідуально налаштовані листи під кожного клієнта. Для цього відстежуйте їх прогрес у використанні сервісу. Нижче ви бачите приклад персоналізованого листа від Lingualeo. У таких розсилках компанія повідомляє про успіхи у вивченні мови.
Щоб досягти успіху в email маркетингу, вам необхідно вибрати надійний сервіс розсилок з високою репутацією. Так ви зможете відправляти тисячі листів в день і уникнете потрапляння в спам.
SendPulse пропонує зручні інструменти для створення і відправлення всіх видів тригерних розсилок. До них відносяться привітальні, реактиваційні повідомлення, листи про покинутий кошику, листи на підставі поведінкових факторів та історії покупок, листи до особливих дат і багато інших.
У email маркетингу вкрай важливо сфокусуватися на задоволенні потреб клієнта — так ви зміцните довіру користувачів до бренду.
Пошукова оптимізація
Цей канал дуже корисний через природу сучасних покупок. Більшість з нас перед придбанням товару шукають інформацію про нього в інтернеті, щоб порівняти пропозиції різних компаній. Користувачі звертаються до таких пошукових систем як Google. Люди вводять певні ключові слова (пошукові запити) і отримують список сайтів з пропозиціями, які відповідають їхнім запитам.
Щоб обійти конкурентів і залучити багато органічного трафіку на свій ресурс, вам потрібно створити контент, що відповідає такими запитами. Переконайтеся, що сайт входить в топ-10, тому що 75% переходів в Google відбувається з першої сторінки результатів пошуку.
Щоб досягти цієї мети, дотримуйтесь наступних практичних рекомендацій:
- Оптимізуйте контент під пошукові системи, проте майте на увазі, що він повинен бути читабельним і цікавим для людей;
- Використовуйте long-tail запити, наприклад, "придбати білий чохол для IPhone X";
- Додавайте відео і зображення;
- Використовуйте коректні заголовки, мета-тега і розмітку тексту;
- Підвищуйте швидкість завантаження сторінок;
- Отримайте зворотні посилання з релевантних для вас сайтів.
Нижче ви бачите приклад сторінки, яка знаходиться в топ-10 органічної видачі.
SEO — це довготривала стратегія, яка вимагає послідовності і терпіння. Якщо вам потрібні більш швидкі результати, задійте платформу для запуску таргетованих рекламних кампаній Google Ads. Вона допоможе певним сторінкам зайняти одну з верхніх позицій в результатах пошуку.
Погляньте на скріншот нижче.
SMM
Згідно Broadband Search, люди щодня проводять близько 145 хвилин в соціальних мережах. Це робить соцмережі ідеальним місцем для рекламування продуктів цільовій аудиторії. Такі гіганти, як Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter і багато інших надають широкі можливості для реклами.
Facebook і Instagram входять в число лідерів по трафіку, який щомісяця становить два мільярди активних користувачів. Ці платформи дозволяють легко створювати рекламні оголошення і таргетувати їх на конкретну аудиторію. Для цього Facebook збирає і обробляє величезну кількість даних про користувачів. Ось приклад одного з рекламних оголошень в соціальній мережі.
Подібно до пошукового маркетингу, ви можете взаємодіяти зі своєю аудиторією органічно або за допомогою платної реклами.
Під «органічно» ми маємо на увазі створення груп або сторінок для надання користувачам корисного та релевантного контенту з метою поступового збільшення аудиторії. Розкривайте актуальні теми і проявляйте свою експертність. Періодично проводите гівевеї (giveaway), даруйте продукти бренду в обмін на підписку в Facebook — це прискорить зростання аудиторії.
Для найбільш ефективної роботи в соціальних мережах комбінуйте платний і органічний підходи.
Чат-бот маркетинг
Цей канал допомагає автоматизувати комунікацію з клієнтами через такі месенджери, як Facebook Messenger, Viber, Telegram, WhatsApp і так далі.
Бренди створюють чат-ботів — ланцюжки з заздалегідь підготовлених відповідей, щоб надати клієнтам всю необхідну інформацію про компанію, продукти та послуги. Бот допоможе користувачеві забронювати столик в ресторані, зробити замовлення в магазині, інформувати про оновлення.
Важливо, що спілкування з чат-ботом бренду ініціює тільки користувач. Після того, як він натисне «Почати», компанія отримує дозвіл відправляти йому інформаційні та рекламні повідомлення.
Подивіться, як виглядає діалог з ботом. Незалежно від цілей компанії, важливо, щоб повідомлення були простими, інформативними і відповідали мові бренду.
Чат-бот маркетинг допомагає розвантажити відділ продажів і службу підтримки клієнтів. Створити бота для Facebook Messenger ви можете абсолютно безкоштовно. За допомогою SendPulse ви можете створити чат-бота для Facebook Messenger і Telegram.
Маркетинг впливу (influencer marketing)
Це практика просування продуктів і послуг через контент, створений лідерами думок, інфлюенсерами. Кількість їх підписників в соціальних мережах починається від декількох десятків тисяч. При виборі лідерів думок обов'язково враховують експертність в певній галузі, рівень залученості цільової аудиторії і її інтереси.
Маркетинг впливу дуже популярний в різних нішах. Успіх кампаній залежить не тільки від кількості підписників, а й від рівня їхньої довіри до інфлюенсера.
Пост в Instagram, як і наведений нижче приклад, покликаний привернути увагу аудиторії і підвищити попит на цей конкретний продукт.
В інтернеті є багато інструментів, які допомагають знайти потрібних для вашого бізнесу лідерів думок, наприклад, LabelUp, Famebit, Upfluence, Buzzstream.
Окрім наведених вище каналів інтернет-маркетингу, є ще web push повідомлення, контент-маркетинг, відео-маркетинг, партнерський маркетинг та інші. Вибирайте будь-який з них, головне, щоб він підходив для вашої цільової аудиторії.
Тепер давайте подивимося, як саме ви можете реалізувати стратегії інтернет-маркетингу.
Лайфхаки і рекомендації по інтернет-маркетингу
- Створіть зручний сайт
- Почніть з одного каналу
- Створіть послідовний шлях покупця
- Поступово підключайте більше каналів
- Використовуйте автоматизацію
Ми зібрали короткий список найбільш дієвих порад.
- Створіть зручний сайт. Обов'язково адаптуйте його під мобільні пристрої. Переконайтеся, що сторінки завантажуються швидко, і сайт має просту навігацію. Оптимізуйте його під релевантних ключові запити для просування на верхні позиції Google. Спробуйте потрапити в featured snippet (блоки з відповідями).
- Почніть з одного каналу. Проаналізуйте свою аудиторію і з'ясуйте, який канал буде відповідати вашим цілям. Наприклад, якщо вам потрібно кваліфікувати ліди, email стане відмінним інструментом навчання і просування одночасно. Освойте email маркетинг, слідуючи кращим рекомендаціям. Ми розібрали такі ключові теми як email шаблони, дизайн, тема листа і багато іншого.
- Створіть послідовний шлях покупця. Подумайте, які етапи ваші клієнти проходять з моменту першого контакту і до покупки, і які перешкоди з'являються на їхньому шляху. Щоб розвіяти сумніви покупця, надавайте релевантну інформацію на кожному етапі в воронці продажів. Використовуйте короткострокові пропозиції, але уникайте нав'язливості.
- Поступово підключайте більше каналів. Збільшуйте кількість точок дотику у міру зростання бізнесу і аудиторії. Тестуйте нові методи для ефективного використання декількох каналів. Підтримуйте однаковий стиль спілкування у всіх каналах комунікації.
- Використовуйте автоматизацію. Вона допомагає економити багато ресурсів, тому що чат-боти та email ланцюжки можуть взяти на себе частину роботи команди підтримки. Інструменти автоматизації допомагають бути на зв'язку з клієнтами 24/7. Ви можете автоматизувати процеси апселу, перехресні продажі, реактивувати неактивних користувачів.
Переходьте в блог, щоб ознайомитися з іншими статтями, які допоможуть прокачати навички в інтернет-маркетингу.
Оновлено: 21.09.2023
або