Реклама в інтернеті (англ. Internet advertising) — це комплекс інструментів, які компанії використовують для просування бренду і підвищення продажів.
В ході розвитку веб-технологій в 1990-х роках, реклама в інтернеті стала віртуальним еквівалентом традиційних методів маркетингу, таких як ролики на телебаченні і радіо, оголошення в газетах, білборди і так далі. У цій статті ми розглянемо найпопулярніші види реклами в інтернеті: пошуковий маркетинг, email маркетинг, реклама в соціальних мережах, медійна реклама, нативна реклама та інші.
Переваги реклами в інтернеті
- Широке охоплення
- Підходить для будь-якого бюджету
- Збільшує трафік на сайт
- Надає можливість таргетингу
- Дозволяє запустити ретаргетингові кампанії
- Допомагає знайти точки взаємодії з аудиторією
- Надає чітку статистику
- Широке охоплення. Люди шукають інформацію про продукти і послуги за допомогою пошукових систем, таких як Google, Yandex, Yahoo і інші. Реклама в інтернеті — це спосіб розповісти про бренд більш ніж 4 мільярди користувачів по всьому світу. Завдяки інтернету можна легко охопити цільову аудиторію в різних країнах.
- Підходить для будь-якого бюджету. Будь-яка компанія, від невеликого сімейного бізнесу до величезного підприємства, може використовувати онлайн-рекламу і отримувати максимальний результат від фінансових вкладень, оскільки такі види реклами як пошуковий маркетинг та email маркетинг взагалі не потребують інвестицій на початковому етапі.
- Збільшує трафік на сайт. Чим більше відвідувачів компанія залучить, тим більше клієнтів отримає і тим вище буде рівень продажів. Мета реклами в інтернеті — привернути увагу користувачів і привести їх на свій сайт. Тому, оголошення повинні викликати інтерес таі надавати людям вагомі підстави для переходу.
- Надає можливість таргетингу. На відміну від традиційної реклами, яку можуть бачити всі без винятку, оголошення в інтернеті можна таргетувати. Наприклад, компанія, що займається реалізацією туристичного спорядження, може рекламувати свої товари в соціальних мережах людям, які захоплюються подорожами, щоб заохочувати лайки, репости і продажі.
- Дозволяє запустити ретаргетингові кампанії. Це спосіб сказати «Привіт, схоже, пару днів назад ви переглядали нову модель тостера. У нас є для вас чудова пропозиція! » Якщо покупці відвідують ваш магазин, відкривають картки товарів і нічого не купують, нагадайте їм про свій бренд за допомогою рекламних банерів, які вони побачать при перегляді сайтів.
- Допомагає знайти точки взаємодії з аудиторією. Реклама в інтернеті дозволяє компаніям з'являтися в потрібний час в потрібному місці. Щоб продемонструвати свої продукти, використовуйте такі мережі як Instagram і Pinterest. А для розповсюдження новин і побудови довгострокових взаємин з клієнтами — email маркетинг. Об'єднуйте різні види онлайн реклами, щоб показати, що ваша компанія завжди поруч, і готова допомогти.
- Надає чітку статистику. На відміну від офлайн-маркетингу, де ефективність виміряти досить важко, реклама в інтернеті дозволяє точно відстежувати результати за допомогою платформ веб-аналітики, таких як Google Analytics.
Безсумнівно, реклама в інтернеті — це швидкий, гнучкий і вимірний спосіб доставки промо-повідомлень людям по всьому світу. Сучасна тенденція така, що міленіали і молодь звикли спілкуватися онлайн, і ваші конкуренти про це знають.
Види інтернет-реклами
- Пошуковий маркетинг
- Email маркетинг
- Реклама в соціальних мережах
- Банерна реклама
- Нативна реклама
- Відеореклама
- Web push повідомлення
- Мобільна реклама
Інтернет пропонує багато можливостей для взаємодії з потенційними клієнтами. Давайте розглянемо деякі з найбільш популярних та ефективних видів реклами.
Пошуковий маркетинг
Рядок пошуку є відправною точкою шляху покупця. Після введення ключового слова користувачі в основному переглядають результати першої сторінки видачі. Пошуковий маркетинг спрямований на те, щоб сайт компанії потрапив на верхні позиції в пошуковій видачі, як органічним, так і платним способом.
Google AdWords відображає платні результати, що грунтуються на рейтингу оголошень в аукціоні. Компанії називають свою ціну для певного ключового слова, в той час як Google аналізує якість і релевантність оголошення. Ось формула розрахунку рейтингу оголошення:
Рейтинг оголошення = максимальна ціна за клік x показник якості рекламного оголошення.
Нижче ви бачите приклад контекстної реклами за запитом "купити телевізор". Платну рекламу використали Comfy та Citrus.
Email маркетинг
Це маркетинговий інструмент, який дозволяє комунікувати з аудиторією за допомогою email листів. Він є одним з найстаріших каналів на ринку. Останнім нововведенням стала поява інтерактивних AMP листів.
Email маркетинг — це найменш нав'язливий канал реклами, оскільки клієнти добровільно підписуються на розсилку, щоб отримувати інформаційні листи і промо-матеріали, від яких можуть відписатися в будь-який момент. Основна мета такої взаємодії полягає в тому, щоб приводити на сайт теплі ліди, які вирощують шляхом чергування рекламного і некомерційного контента.
Ось приклад промо-листа від інтернет-магазину Spazio. У ньому підписникам пропонують скористатися діючою знижкою на весняно-літні колекції.
Реклама в соціальних мережах
Це просування послуг і продуктів бренду в таких мережах як Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest — для B2C сегмента, і LinkedIn для B2B. Компанії використовують два способи, щоб налаштувати свої новини та промо-матеріали під цільову аудиторію:
- Органічний. Якщо ви продаєте кухонний посуд, то можна публікувати такий контент, як лайфхак, рецепти або цікаві способи використання ваших товарів для підвищення залученості.
- Платний. У цьому випадку використовують бізнес-функціонал соціальних мереж, налаштовуючи показ рекламних оголошень на підставі віку, статі, улюблених занять та інших спільних характеристик потенційних клієнтів.
Нижче ви бачите приклад платної реклами в Facebook від LVL80-Marketing School.
Банерна реклама
40% американців уникають спливаючих вікон, банерів, flash реклами та інших оголошень за допомогою спеціальних розширень. Більш того, багато користувачів, які не використовують блокування, підсвідомо ігнорують повідомлення через психологічний феномен, який називається «банерна сліпота». З середини 1990-х років банерна реклама отримала репутацію нав’язливого засобу масової інформації, якщо тільки не містить високо релевантних пропозицій для користувача.
Власники сайтів з великим обсягом трафіку хочуть монетизувати його, тому продають частину свого інтернет-простору за допомогою Google AdSense, а рекламодавці купують його через Google Ads. Google показує релевантні оголошення на основі двох цінових підходів: ціна за клік (CPC) і ціна за тисячу показів (CPM), а також дозволяє брендам налаштовувати ремаркетингові кампанії.
У прикладі нижче ви бачите рекламу, показ якої налаштований на підставі інтересів користувача.
Нативна реклама
У певному сенсі це альтернатива банерній рекламі. Компанії платять таким популярним ресурсам, як BuzzFeed, AdMe, ЛігаБізнесІнформ, Fishki.net та іншим за розміщення промо-матеріалів у своїх публікаціях. Поки це відбувається в розважальній і невимушеній манері, читачі не усвідомлюють, що їм щось рекламують, тому цей підхід називається «нативним».
Це все одно, що поставити копію натурального каменю в японському саду каменів: ніхто не знає, що це пластик, тому що він виглядає природно.
Наведений нижче приклад є номінальним, оскільки будь-яка з цих статей може містити "пластикові камені".
Відеореклама
Цей вид реклами в інтернеті дуже швидко набирає популярності. Рекламу створюють у відеоформаті і розміщують на таких сервісах, як YouTube, Vimeo, DailyMotion і Vine. Відеоролики коштують дорого, проте їх ефективність може бути дуже висока, оскільки кращі з них швидко стають вірусними.
Ось, один із прикладів відеореклами Google в YouTube.
Web push повідомлення
Ця технологія дозволяє привертати увагу користувачів, коли вони онлайн. Повідомлення з'являються в правому нижньому кутку екрану і після натискання на них користувачів перенаправляють на певну сторінку. Наприклад, кафе може вранці повідомити вас про діючу знижку 20% при оформленні замовлення до 10-тої ранку. Web push повідомлення допомагають користувачам залишатися на зв'язку з брендом, щоб першими дізнаватися про новини та оновлення.
А якщо у вас є новинний ресурс, ви можете монетизувати web push повідомлення. Це означає, що підписники будуть разом з вашими повідомленнями отримувати релевантні матеріали від інших компаній.
Новинний сайт "Сегодня" відправляє своїм клієнтам промо-повідомлення різних компаній.
Мобільна реклама
Це реклама на смартфонах і планшетах. Компанії можуть рекламувати себе за допомогою SMS після того, як користувач підпишеться, або за допомогою медійної реклами в браузері, оптимізованої під мобільні пристрої.
Якщо ви керуєте взуттєвим магазином, використовуйте мобільна рекламу для залучення місцевої аудиторії під час короткострокових акцій. У SendPulse ви можете створити SMS кампанію всього за кілька хвилин і отримати до 98% відкриттів.
Скільки коштує реклама в інтернеті?
- Пошукова реклама
- Email маркетинг
- Реклама в соціальних мережах
- Медійна реклама
- Нативна реклама
- Відеореклама
- Web push
- Мобільний маркетинг
- Пошукова реклама. Середня ціна за клік у всіх галузях становить $2,32. Вартість залежить від кількості пошукових запитів в місяць, рівня конкуренції, тобто числа компаній, які використовують це ключове слово і розміру ставки на аукціоні оголошень.
- Email маркетинг. Проаналізувавши такі сервіси як MailChimp, Unisender і GetResponse, ми прийшли до висновку, що середня ціна за 2000 підписників починається від $20, за 5000 — від $30, за 10 000 — від $42, за 50 000 — від $227. У SendPulse ви можете безкоштовно відправляти до 15 000 листів 500 підписникам щомісяця. Сервіс дозволяє створювати шаблони листів і відправляти тригерні розсилки, а ще надає безліч корисних інструментів.
- Реклама в соціальних мережах. Залежно від галузі, середня ціна за клік (CPC) в Facebook становить $1,86, а ціна за тисячу показів (CPM) — $11,20. В Instagram середня ціна за клік становить $0,50 — $1,00. У більш конкурентних галузях, таких як швейна промисловість або юриспруденція, вартість реклами досягає $3,00 за клік.
- Медійна реклама. Ціна залежить від розміру оголошення, місця його розміщення, тривалості показу на сторінці і середньої кількості відвідувачів. Вам не обов'язково обирати Google Ads — ви можете використовувати інші сервіси, такі як Мережа «Яндекса», BodyClick, Advertur, або напряму зв'язатися з власниками сайтів.
- Нативна реклама. Основною причиною використання нативної реклами є великий обсяг трафіку, який компанія, що розміщує рекламу, отримує на свій сайт. Це найдорожчий вид реклами в інтернеті, тому що він вимагає від рекламодавця високоякісного контенту, а значить, професійного копірайтингу, сторітеллінгу, редагування та дизайну. Тим не менш, він дуже ефективний завдяки суті нативної реклами.
- Відеореклама. Компанії платять YouTube за кожен перегляд. Зазвичай відео оголошення коштують від $0,10 до $0,30 за перегляд. Це означає, що за 10 000 чоловік, які переглянуть ваше оголошення, ви заплатите $ 1000. Іншим важливим фактором є створення відео. Вартість тут залежить від того, скільки людей працює над відео і скільки коштують їхні послуги.
- Web push. Ви можете використовувати їх для швидкої розсилки рекламних повідомлень за допомогою SendPulse абсолютно безкоштовно, якщо маєте до 10000 підписників.
- Мобільний маркетинг. Вартість SMS можна дізнатися на сторінці цін. SendPulse дозволяє відправляти повідомлення на 800 мереж більш, ніж в 200 країн світу.
Поради по рекламі в інтернеті
- Аналізуйте ROI
- Сегментуйте аудиторію
- Використовуйте чіткий заклик до дії
- Виберіть найбільш підходящі канали комунікації
- Використовуйте соціальні мережі, популярні серед вашої цільової аудиторії
- Будьте креативні
- Адаптуйте рекламу під мобільних пристроїв.
- Аналізуйте ROI. Ви можете легко переконатися, що ваші зусилля окупаються. Перевірте всі можливі показники в залежності від виду реклами, яку можна використовувати. Аналізуйте відкриття листів і переходи в email маркетингу, використовуйте Google Analytics для соціальних мереж і пошукового маркетингу.
- Сегментуйте аудиторію. Розділіть клієнтів на різні групи, грунтуючись на загальних характеристиках. Це може бути вік, стать, місто проживання і так далі. Розробіть стратегію для кожного сегмента. Наприклад, якщо ви створюєте медійну рекламу одягу, переконайтеся, що повідомлення для жінок відрізняється від повідомлення для чоловіків.
- Використовуйте чіткий заклик до дії. У вас зовсім мало часу, щоб донести повідомлення до аудиторії, тому конкретизуйте. Використовуйте короткий і однозначний CTA, наприклад «Замовити зараз», «Дізнатися більше», «Отримати промокод» і так далі. Орієнтуйтеся на свій бізнес і цілі реклами.
- Виберіть найбільш підходящі канали комунікації. Якщо ви продаєте веганські страви, використовуйте соціальні мережі для просування і обробки замовлень. Поява в локальних каталогах Google пошуку теж приведе до вас потенційних клієнтів, коли вони, наприклад, будуть шукати «веганські їжа поруч зі мною».
- Використовуйте соціальні мережі, популярні серед вашої цільової аудиторії. Якщо ваші клієнти це в основному молоді люди у віці від 14 до 30 років, Instagram, ймовірніше, буде найбільш поширеним каналом для їх спілкування один з одним. Facebook використовують старші люди, тому, щоб зробити правильний вибір, краще за все вивчати цільову аудиторію, її звички і світові тенденції.
- Будьте креативні. Реклама в інтернеті націлена на залучення уваги людей, тому зробіть її привабливою і релевантною. Підтримайте креативність яскравими кольорами і цікавими заголовками.
- Адаптуйте рекламу під мобільні пристрої. Перегляньте всі оголошення, щоб переконатися, що вони правильно відображаються на мобільних, оскільки більшість відвідувань сайту фіксуються зі смартфонів.
Оновлено: 09.07.2024
або