PPC (англ. pay-per-click) — це рекламна модель, яка дає можливість розміщувати рекламу на сторінці з результатами пошуку. Пошукові системи допомогають вам розмістити рекламу та привернути увагу до вашого сайту. Ви платите тільки коли користувачі натискають на посилання на рекламному банері вашого сайту.
У цій статті ми розглянемо, для чого використовують PPC, як працює ця рекламна модель, як запустити кампанію та підвищити її ефективність.
Для чого використовують PPC?
Правильне використання PPC дає можливість вашій компанії генерувати нові ліди. Успішне використання цієї рекламної моделі покращить ваш ROI та прибутковість вашої компанії значно зросте. Головне завдання вашої команди — створити успішний шлях покупця. Від цього залежить, чи потенційний клієнт перетвориться у покупця.
Бізнеси запускають PPC-кампанії, щоб зайняти перші позиції в результатах пошукових систем. Хоч органічний трафік — це чудово, однак, щоб потрапити в топ результати пошуку, інколи потрібні роки. Саме тому, багато власників бізнесу віддають перевагу PPC. Більш того, якщо вони володіють маленьким бізнесом або стартапом, цей процес забирає дуже багато часу. В цьому випадку, PPC-кампанії є більш ефективними та не вимагають великих витрат. Власники бізнесів самі їх контролюють.
З цією рекламною моделлю підприємці можуть сфокусуватися на своїй цільовій аудиторії, яка вже ознайомлена з продуктом та готова купувати товари або послуги. Вони також можуть виставити критерії, за якими пошукова система транслюватиме рекламу в Google чи Bing. Компанії можуть таргетувати свою рекламу на користувачів згідно з їх активністю в інтернеті або демографічними показниками.
PPC ідеально підходить для ретаргетингу. Існує безліч компаній, які використовують цей вид реклами для того, щоб нагадати про себе відвідувачам сайту, які не здійснили покупку.
PPC має багато переваг, які допомагають досягнути бізнес-цілей як малим так і великим бізнесам, незважаючи на органічний трафік та рейтинг домену. У наступному розділі ми розглянемо два різних маркетингових поняття, які часто взаємозаміняють.
В чому полягає різниця між PPC і CPC?
Дуже часто поняття PPC та CPC взаємно заміняють, однак РРС — це рекламна модель, в той час як СРС — вартість кліка, метрика для розрахунку вартості платної реклами. У цьому розділі ми поговоримо про це більш детально.
PPC (pay-per-click) — це рекламна модель, яка передбачає оплату за кожен клік вашої реклами в результатах пошуку. Компанія, яка розміщує рекламу, повинна сплатити певну суму за кожний клік.
CPC (cost-per-click) — це сума, яку ви платите пошуковій системі за кожен клік користувача по вашій рекламі. Завдяки цьому показнику ви можете підрахувати загальну вартість своєї PPC-кампанії.
Тепер, коли ви знаєте різницю між цими поняттями, час перейти до наступного розділу, щоб дізнатися, як працює PPC реклама.
Як працює PPC реклама?
Для того, щоб правильно використовувати цю рекламну модель, потрібно розуміти, як вона працює. У цьому розділі ми пояснимо, як це відбувається і ви зможете створити PPC-кампанію для вашого бізнесу.
Пошукові системи показують рекламу тільки тоді, коли ідентифікують запит з комерційним призначенням (користувач шукає продукт чи послугу). Аукціон відбувається, коли користувач надсилає запит на певний продукт чи сервіс. Позиція певної реклами у результатах запиту залежить від низки факторів. Перед тим, як розмістити рекламні повідомлення, пошукова система звертає увагу на ставку та релевантність оголошення.
Перш за все, ставка рекламодавця за місце у результатах пошуку впливає на позицію оголошення. Компанії визначають самостійно максимум грошей, які вони готові заплатити за рекламне місце. Ставки можна встановлювати як і на окремі слова так і на групи ключових слів.
Наступним фактором є релевантність вашого оголошення для користувачів. Пошукові системи завжди показують результати пошуку, які відповідають запитам користувачів, щоб вони змогли знайти актуальне рішення їх проблем. Якщо реклама є релевантною, користувачі переходять за посиланням і пошукові системи заробляють гроші на них. Для того, щоб зрозуміти, наскільки реклама є релевантною, пошукова система розраховує потенційний click-through rate, який показує ймовірність того, що користувач натисне на посилання. Далі відбувається аналіз контенту на актуальність для користувача. Наступним фактором є якість користувацького досвіду під час роботи з лендінгом. Він повинен мати пряме відношення до запиту користувача та надавати позитивний досвід.
Вибір платформи для реклами також має великий вплив на її успіх. Давайте дізнаємося, які з них ви можете використати.
Платформи для PPC-кампаній
Найчастіше компанії використовують Google та Bing для розміщення платної реклами. Google Ads — це найпопулярніший майданчик для реклами, який дає вам можливість розмістити різні формати платної реклами не тільки в Google, а й на сайтах його партнерів. YouTube, Gmail та Google Display Network можуть стати платформами для вашої реклами.
Якщо ж ви частіше використовуєте пошукову систему Bing, варто відзначити важливість Bing Ads для розміщення платної реклами. Вона також дозволяє додавати рекламні оголошення на сайтах партнерів. Тож якщо ви хочете додати рекламу на сайти партнерів Microsoft, рекомендуємо скористатися Bing Ads. Однак, доля Google на ринку значно більша, тому цільова аудиторія в Bing буде меншою, але він має свої переваги. Зазвичай, це вища рентабельність інвестицій та нижчі витрати.
Ви також можете скористатися соціальними мережами для розміщення PPC-кампаній. Частіше за все можна зустріти платні банери на Facebook та LinkedIn. Ви так само можете додати свою рекламу у соціальні мережі, тому що вони пропонують ті самі функції, що і пошукові системи. Бізнеси також використовують Amazon, Taboola, Outbrain та AdRoll, щоб розмістити рекламне повідомлення.
Для того, щоб зрозуміти, яку платформу найкраще обрати для вашої реклами, необхідно перш за все визначитися з типом реклами, який ви плануєте розмістити.
Типи реклами
Існує декілька видів реклами, які ви можете використати для створення оголошення. Тож вам не потрібно обмежуватись одним типом. Давайте їх розглянемо.
Медійна реклама
Цей тип реклами з’являється перед користувачами, які шукали продукт або послугу, що пропонує ваша компанія. Медійна реклама допомагає підвищити обізнаність про бренд. Вона є чудовим способом для просування маловідомого продукту та генерації нових лідів.
Оголошення про покупки
Цей вид реклами містить зображення товару, ціну та деталі про нього. Коли користувач шукає певні продукти, він може побачити безліч варіантів з посиланнями на магазини. Потенційний покупець відразу може оцінити, наскільки йому підходить товар, його ціна, опис та інші деталі. Це допомагає бренду привернути увагу до реклами та відразу показати всі переваги певного магазину.
Пошукова реклама
Пошукова реклама не є дуже популярним видом реклами серед бізнесів. Найчастіше вона використовується для проведення експериментів на початку роботи з PPC. Для цієї реклами необхідно обрати ключові слова, завдяки яким пошукова система показуватимете вашу рекламу.
Ремаркетинг оголошень
Цей вид реклами орієнтований на людей, які вже відвідували ваш сайт або якимсь чином контактували з вашим брендом у минулому. Ремаркетинг допомагає нагадати тим лідам про існування вашої компанії та продукту. Оголошення транслюється лише людям, які вже проявляли інтерес до вашого продукту або послуги. Ця реклама допомагає повернути лідів, які майже здійснили покупку і переконати їх конвертуватися в клієнтів. Ви можете запускати цей тип реклами в Google, Facebook, LinkedIn та Instagram.
Відеореклама
Відеореклама — це чудовий спосіб привернути увагу цільової аудиторії. Ви можете легко просувати свої продукти та заохочувати потенційних клієнтів переглянути вашу рекламу. Відеореклама детально демонструє ваш продукт або сервіс та стимулює до виконання певної дії. Такий вид реклами ідеально підійде і новим лідам та людям, які вже знають про ваш продукт.
Рекламні оголошення в Gmail
Такий вид реклами дає вам можливість розміщувати рекламні повідомлення в Gmail. Для створення такого оголошення вам варто скористатися Google Ads. Реклама виглядає як електронний лист. Цей вид платних оголошень спрямований на користувачів, які вже ознайомлені з вашим продуктом та зацікавлені в ньому.
Обирати формат рекламної кампанії варто спираючись на вашу мету. Так, наприклад, ваша компанія може скористатися рекламою у соцмережах, щоб підвищити впізнаваність бренду.
Щоб створити ефективну PPC-кампанію, вам треба знати, як її запустити.
Як запустити PPC-кампанію?
Успішна PPC-кампанія вимагає від вашої команди часу та зусиль, однак результат того вартий. Щоб створити рекламу правильно, потрібно дотримуватись певних кроків. У цьому розділі ми детально розглянемо цей процес.
- Дослідіть ключові слова. Почати варто з вибору ключових слів. Для того, щоб робити ефективні ставки на аукціоні, вам потрібно обрати правильні ключові слова. Так, ви не витрачатимете кошти дарма. Спершу створіть список всіх ключових слів, які ви розглядаєте, і потім проаналізуйте їх, щоб ідентифікувати найбільш релевантні слова, які мають велий обсяг пошуку. Звертайте увагу на такі фактори як популярність ключових слів, ціна за клік та конкуренція.
- Оберіть найкращу платформу. Кожна платформа має свої особливості розміщення реклами. Щоб зробити правильний вибір, оберіть мету реклами. Вивчіть всі характеристики та обмеження, які має кожна з платформ. Це допоможе вам обрати найоптимальніший варіант. Google Display Networks дає можливість використовувати 19 різних стандартних розмірів зображення або адаптивний дизайн. Перед тим, як створювати банер, дізнайтеся деталі його формату розміщення на платформі. Це можуть бути обмеження стосовно використання спеціальних символів у Google. Заголовок 1 та 2 має містити до 30 символів (з пробілами), а опис — до 80 символів (з пробілами). Беріть до уваги ці фактори під час вибору платформи.
- Визначіть бюджет та вартість ставки. Щоб визначити бюджет, вам необхідно проаналізувати наступні фактори: охоплення аудиторії, контроль частоти та якість огляду. Збір цієї інформації дасть вам можливість правильно розподілити бюджет та уникнути зайвих витрат. Щоб визначити охоплення, вам потрібно дізнатися, які платформи забезпечують гарний розподіл аудиторії та високий рівень конверсій. Вирішіть, наскільки часто вам необхідно контролювати розподіл контенту. На основі цього фактору вам потрібно обрати відповідну платформу, оскільки не всі сервіси дозволяють повний контроль над процесом. Подумайте, де ваша цільова аудиторія шукає контент та зможе дізнатися про ваш продукт.
Тепер, коли ви знаєте як запустити PPC-кампанію, час дізнатися, як зробити її успішною.
Як підвищити ефективність PPC-кампанії?
Щоб гарантувати успішність вашої кампанії, рекомендуємо вам скористатися наступними порадами. Вони допоможуть вам стати більш помітними користувачам і підвищити кількість кліків вашої реклами.
- Приберіть малоефективні ключові слова. Для того, щоб підвищити успішність вашої PPC-кампанії, вам необхідно провести аналіз ключових слів. Знайдіть слова, які мають низьку або незбалансовану кількість показів, кліків або конверсій. Перевірте мету пошуку кожного ключового слова, щоб прибрати його або виконати оптимізацію. Низькоефективні ключові слова негативно впливають на успішність вашої кампанії. Наприклад, якщо користувач хоче придбати кросівки певного бренду, він введе наступні ключові слова «купити New Balance 530». Ключові слова «як бігати в кросівках New Balance 530» є неефективними, тому що такий запит не вказує на намір користувача придбати кросівки цієї марки.
- Встановлюйте ставки на аукціоні вручну. Ви можете встановлювати ставки на аукціоні автоматично як в Google Ads, так і вручну. Встановлення ставок вручну має на увазі встановлення рекламодавцем максимальної ціни ставки для кожного ключового слова або групи ключових слів. Автоматичне призначення ставок — це процес призначення ставок, який використовує алгоритми для автоматичного встановлення максимальної ціни ставки для кожного ключового слова чи групи ключових слів. А також є тип автоматичного встановлення ставок, який використовує історичні дані для коригування максимальної ціни ставки. Це допомагає підвищити ймовірність отримання кліку на рекламі.
- Створіть ефектний банер. Всі елементи банеру повинні бути підібрані ідеально, щоб привернути увагу користувачів. Переконайтеся, що дизайн вашого банеру є простим та містить достатньо білого простору навколо оголошення. Так банер виглядає більш професійно та дозволяє сфокусуватися на інформації, поданій на ньому. Коли ви розробляєте дизайн реклами, використовуйте кольори, властиві вашому бренду. Таким чином ви зможете підвищити впізнаваність компанії. Текстова частина реклами має бути короткою (до 10 слів), чіткою та зрозумілою. Вона має містити вирішення проблеми цільової аудиторії. Представте вашу унікальну торгівельну пропозицію, додавайте докази ефективності вашого продукту, створіть ефективний заклик до дії та проведіть A/B тестування.
- Створіть професійний лендінг. Ваш лендінг повинен відповідати вашому рекламному банеру та намірам цього повідомлення. Гарний дизайн, наявність оригінальних зображень та зрозумілий текст привернуть увагу користувачів та заохотять їх вивчити пропозицію. Переконайтеся, що в тексті ви напряму звертаєтеся до відвідувача сайту. Для того, щоб завоювати довіру потенційних клієнтів, звертайте увагу на переваги вашого продукту та результати, які він приносить покупцям. Одним із головних факторів, які впливають на конверсії, є швидкість завантаження лендінгу. Зараз кількість мобільних користувачів становить приблизно 6.64 мільярди людей по всьому світу. Оскільки користувачі часто шукають продукти на телефоні, мобільна версія є обов’язковою для успішної реклами. Разом із SendPulse ви можете швидко створити професійний лендінг без знання коду. Платформа пропонує вам скористатися готовими шаблонами, щоб створити лендінг за 15 хвилин безкоштовно.
Тепер, коли ви знаєте деталі створення PPC-кампанії, зможете створити ефективну рекламу та охопити свою цільову аудиторію. Сподіваємося, наші поради допоможуть вам досягнути ваших бізнес-цілей з платною рекламою. Реєструйтеся в SendPulse та створюйте професійний лендінг для вашого продукту, щоб стимулювати більше конверсій.
Оновлено: 07.09.2023
або